Hoi lieve meiden, even spieken hoe het met jullie is!
Een

voor alle lichamen die niet helemaal doen wat jullie ervan zouden willen!
Linda gefeliciteerd met het aanstaande broertje van je grote meid!
En KD wat fijn dat de echo goed was!
En een dikke knuffel voor de april-mama's voor wie het nu wel heel dichtbij komt allemaal!
(zo raar om in mijn agenda nog steeds de uitgerekende datum op 3 april te zien staan terwijl het meiske er al 2,5 week is)
Wat de angst voor de bevalling betreft, ik kreeg ook pas in de laatste periode de zenuwen hierover. Maar ik probeerde er ook wel nuchter onder te blijven, je hebt vooraf immers toch geen idee hoe het zal gaan. Tijdens de bevalling zelf raakte ik in zo'n roes dat er helemaal geen ruimte was voor angst. En het ging ook zo snel (totaal 4,5 uur) dat er ook geen ruimte was voor al mijn hersenspinsels
Wel voor "
de vraag" wie er daar in vredesnaam een vinger in mijn achterste had gestopt

(wat uiteraard niet het geval was)). Maar vooral voor heel veel trots. Ik ben zo trots op mezelf/mijn lijf dat ik dat mooie kind op de wereld heb gezet. En dat het ook een soort van 'automatisch' ging, mijn ademhaling en manier van persen bijvoorbeeld gingen vlekkeloos (nou ja, figuurlijk dan), ze hoefden me niet bij te sturen. Ik heb me echt laten leiden (en lijden) door mijn lichaam, voelde me soms net een dier (volgens mij heb ik zelfs ook nog een beetje gegromd

).
En te tuttig, maar echt alle cliches klopten wat mij betreft... zo riep ik tijdens de bevalling dat ik dit nooit meer wilde (die pijn vd rugweeën) maar kwam ik daar direct na haar geboorte op terug toen ik zag wat we er voor terug hadden gekregen. It was so worth it.
En als ik dan nu rechts naast me kijk... SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.