abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 17:51:11 #31
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94722797
Gefeliciteerd nieuwe dames in dit topic! *O* (En leuk, tóch nog iemand uitgerekend op Stef's verjaardag O+ )
3!
  maandag 28 maart 2011 @ 17:56:10 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_94722994
Meiden meiden meiden toch...wat doen jullie nog een heleboel in je verlof! Beetje uitrusten kan geen kwaad, sterker nog, daar is dat verlof voor bedoelt!

F_R, als ik jou was zou ik even achter je kraamzorg aan bellen, kan nooit kwaad. Ik heb nog geen intake gehad, maar wel al de map thuis die ze gaan gebruiken de eerste weken. Bovendien, dit is mijn tweede dus zal wel telefonische intake worden.

Nieuwe zwangeren: Welkom!

Sverberm: geen idee wat je nog anders kan gebruiken voor je neus. Ik zou even overleggen met je huisarts, er mag vast wel iets.

Ik heb vandaag heerlijk naar het plafond van mijn kantoor liggen kijken vanaf mijn kampeermatje. Dat was echt geen succes. Dus vanaf morgen is er een bed geregeld waar ik even plat kan. Vanavond nog langs de vk, ik ben benieuwd.

Oja en meiden die bang zijn/op zien tegen de bevalling:
1) je hoeft niet stoer te zijn
2) je hoeft je niet sterk te houden
3) laat het gaan, je kan het toch allemaal niet weten van te voren
(tjemig, ik lijk echt wel een oma de laatste tijd)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 28 maart 2011 @ 18:14:56 #33
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94723776
:D Mefke, oude oma. Maar je hebt wel gelijk. Beste advies wat ik kreeg de vorige keer, was van mijn eigen zus die bij haar eerste bevalling er 38u over deed, puur omdat ze op alledrie de punten de controle niet wilde verliezen: LET GO LET GO.
(overigens, nummer 2 en nummer 3 van mijn zus floepten er zo uit hoor :P)

*O* voor de nieuwe zwangeren!

Hoes je echo gegaan Kleurdoos? Je had vanmiddag echo toch?

Succes bij de verlos, Mef

Hier vandaag tel intake gehad met kraamzorg. Was meer een gesprek van Ja, Ja, Uhu, Aha, Ja, Dank u Daaaaaag.

Tankgirl, heerlijk he dat wassen enzo van die ieniemini dingetjes O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 28 maart 2011 @ 18:32:05 #34
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94724487
Ow, maar als ik 'gewoon' vaginaal ga bevallen hetzij thuis of in het ziekenhuis dan kan ik het vast allemaal prima loslaten, daar teken ik voor. Ik weet hoe belangrijk ontspannen is voor het vorderen van de ontsluiting. Volgens mij is de 'angst' bij iedereen dat het anders gaat lopen en je dat van te voren niet weet en er geen controle over hebt.

Wat betreft verkoudheid, ik heb Beclometason neusspray. Dat is voornamelijk omdat ik het voor allergie gebruik. Maar het is een ontstekingsremmer die je voor langere tijd kan gebruiken.
Ik heb het gelukkig nog niet veel nodig, ik ben wel sinds begin Dec altijd snotterig. Altijd 's ochtends moeten snuiten als ik wakker word en soms 's nachts, overdag niet veel last.
Het is blijkbaar veel gevoelliger allemaal als je zwanger bent.

@Mefke, een bed, wat fijn! Ik dacht al toen ik over zo'n matje las, grote god, ik zou het niet in mijn hoofd halen, dat zou mijn rug never nooit trekken, dan kom ik niet meer overeind. :N
  maandag 28 maart 2011 @ 19:07:46 #35
100412 mefke79
komt goed!
pi_94726211
Juud, dat is een prima samenvatting, mijn rug dacht hetzelfde :P
  maandag 28 maart 2011 @ 19:11:21 #36
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94726418
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:32 schreef Juud79 het volgende:
Volgens mij is de 'angst' bij iedereen dat het anders gaat lopen en je dat van te voren niet weet en er geen controle over hebt.

\

Je hebt sowieso geen controle erover, ik bedoel, ook als het 'normaal' loopt.

Maar die angst had ik verder niet en nu ook niet. Mijn angsten hadden vooral ook te maken met hoe ikzelf in zo'n situatie zou zijn (bang om een mietje te zijn), en met name de periode erna (je veranderde leven), een beetje zoals Zana het beschreef.

@Juud, weet je zeker dat ze helemaal gedraaid is? Ikzelf dacht het namelijk vorige week ook, maar volgens de verlos lag hij gewoon goed, het was de kont die ik aangevoeld had als hoofd.
Alexa en Seth zijn lief
pi_94727165
Ik ben wel blij nee niet sarcastisch bedoelt dat er meer met angst zijn.
Ik heb nu tijd genoeg om over alles na te denken. Van mezelf uit wil ik altijd al de controle houden en dat kan ik nu al 26wk niet.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:29:52 #38
100412 mefke79
komt goed!
pi_94727446
joh, ik ben de controlfreak zelve, maar echt, eenmaal begonnen aan de bevalling kon ik het loslaten. En ik heb me wat afgetwijfeld de eerste tijd en nu nog wel eens. Maar ach, ik heb het overleefd en mijn manneke doet het goed, dus wat wil je nog meer?
Enne, echt je bevalling loopt niet anders of beter als jij heel hard probeert de controle te houden.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:32:49 #39
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_94727621
Ja F_R die tijd die je hebt om erover na te denken is wel verneukeratief!!!!

Whehehe ik kon tijdens de bevalling de controle makkelijk loslaten. Het was meer dat klein huilend prupke waar ik niks mee kon in het begin :D

waarom huilt het, waarom weet ik niet waarom, waarom krioelt het zo raar, waarom snap ik niet waarom, waarom gaat het nou niet slapen, waarom huilt het nog :D:D
Alexa en Seth zijn lief
pi_94727821
dat zou mij ook goed kunnen overkomen takkembah ik heb volgens mij nog nooit zoveel tijd gehad om na te denken. En ook nog nooit zo weinig energie volgens mij.
Ben vanavond voor het laatste bij de VK geweest ik ga definitief onder behandeling in het z-huis
@mefke was het iets met auto's dat was afgebrand?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:47:33 #41
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94728523
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:11 schreef Takkembah het volgende:

[..]

\

Je hebt sowieso geen controle erover, ik bedoel, ook als het 'normaal' loopt.

Maar die angst had ik verder niet en nu ook niet. Mijn angsten hadden vooral ook te maken met hoe ikzelf in zo'n situatie zou zijn (bang om een mietje te zijn), en met name de periode erna (je veranderde leven), een beetje zoals Zana het beschreef.

@Juud, weet je zeker dat ze helemaal gedraaid is? Ikzelf dacht het namelijk vorige week ook, maar volgens de verlos lag hij gewoon goed, het was de kont die ik aangevoeld had als hoofd.
Ik voel kriebel (handjes) bovenin, niet eerder gevoeld, alleen onderin een soortgelijk gevoel. En mijn buik lijkt ineens groter, maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker. Woensdag moet ik naar de VK, dan ben ik 31 weken, dus ik gok dat ze het moet kunnen voelen, lukte de vorige keer ook al.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:51:56 #42
100412 mefke79
komt goed!
pi_94728758
F_r: dit is er afgebrand.

Kleueueueurdooooooos: waar is je echo?
  maandag 28 maart 2011 @ 19:56:05 #43
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94729073
zo stelletje snellerds!

Ik kan het allemaal niet bijhoude hoor ;)

Mef; bevalt je nieuwe werkoplossing wel wat? en moet je nu nog 3 dagen werken? of meer?
Ik wens je in elk geval al een heeeeeel fijn verlof toe!

J-Net, het zet nog niet echt door he? naj ik gooi er nog even een eeuwenoude dooddoener in: er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)
(je hebt er niets aan, maar is toch fijn om te weten ;))

Welkom Raantje en Bitterend :D en natuurlijk nogmaals GEFELICITEERD!!

Vlindur 6 april echo! spannend he? vooral omdat je gister zei dat je je nog helemaal niet zwanger voelt.. maar dat je buik wat groeit, dat komt er vast van hoor :Y Baby 2.0 on the way!!

ik mag 12 april voor de SEO, ben dan 21 weken, die week ervoor was met mijn werk niet te plannen ;)

vandaag lekker drukke dag gehad, eerst met mijn dreumes gezwommen, smiddags nog naar het centrum geweest, en na het eten in de speeltuin gespeeld..
gelukkig vanmiddag wel tijd gehad voor een lekker dutje. :z
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94729397
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:51 schreef mefke79 het volgende:
F_r: dit is er afgebrand.

Kleueueueurdooooooos: waar is je echo?
Is al de 2e keer. Is bij mijn schoonouders in de buurt
  maandag 28 maart 2011 @ 20:02:38 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_94729529
F_r klopt ja, vorige keer ben ik er wakker van geworden.

BJ: deze week nog 4 dagen en dan drie weken drie dagen. Dus nog 12 dagen in totaal. En minder als het nodig is. Want dan meld ik me gewoon ziek. Simpel zat.
pi_94730454
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:56 schreef Beessie-Jen het volgende:

J-Net, het zet nog niet echt door he? naj ik gooi er nog even een eeuwenoude dooddoener in: er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)
(je hebt er niets aan, maar is toch fijn om te weten ;))
}:| Is echt de meest verschrikkelijke dooddoener ever! Ik heb hem de afgelopen weken al een paar keer voorbij horen komen als ik het met familie heb over de spanning die aan het toenemen is. Komen ze met deze opmerking. Dan weet ik dus gelijk niets meer te zeggen, dan ben je toch klaar?? }:|
  maandag 28 maart 2011 @ 20:17:38 #47
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_94730545
BJ; op zich ben ik nog ruim voor uitgerekende datum (11dagen). En idd er is er geen blijven zitten. TM is al uit het rijtje, Nienna wordt eerder ingeleid waarschijnlijk, Grizzly mevrouw, sta ik daar eeuwig bovenaan :(
Ach we zien t wel.
Misschien gebeurd het vannacht wel, dat voorgevoel had mn man vandeweek. Ik weet alleen dat mn buik heel de dag wat zeurderig is maar geen regelmatig of stijgende lijn in pijn ofzo. Vooral moe moe moe. Ga zo maar douchen en naar bed, boekje lezen.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_94730567
Wat rot dat sommigen van jullie zo op zien tegen de bevalling!
Ik heb dat gelukkig (nog) niet, zie wel op tegen het staan van het hoofdje en het hechten.

Kwam die angst bij jullie later? Of altijd al?
pi_94730757
Echt pas na de 20wk.
En vooral nu ik kan aftellen merk ik dat ik meer over de bevalling na ga denken.
En de dooddoener er is er nooit 1 blijven zitten heb ik al genoeg gehoord.
Over 2wk moet ik weer naar de gyn dan maar eens bespreken wanneer ik moet bellen enz enz.
Dat zal ook wel weer wat rust geven denk ik.
pi_94730845
Wat is blijven zitten? of wil ik het niet weten? :X

Bedankt trouwens voor het warme welkom O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_94731116
Ik ben nu wel meer met de bevalling bezig, maar ik merk dat ik veel heb aan de cursus, aangezien ze daar ingaan op wat er te gebeuren staat. Dan weet je nog niet wat je precies te wachten staat, maar je hebt wel een beetje een idee.

Jammergenoeg is O+ flink ziek nu, dus vanavond missen we de cursus, maar de leidster ging het zo ruilen dat we nu niet de voorlichting over het persen missen, maar wel de massage......

Ik ben nog steeds flink moe, en daarom hier ook minder actief. Lees wel, maar vergeet dan de helft om te reageren.... Dus sorry daarvoor..
  maandag 28 maart 2011 @ 20:27:06 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94731157
een baby ;)

en tja, het kan ook tot 42 weken duren he dames? jammer genoeg weet je dat nooit vtv..
behalve als je een geplande keizersnede krijgt...

maar mag ik hierbij ook nog even vermelden dat het te vroeg krijgen van een kindje ook niet altijd een zegen is?
pi_94731931
Heel gek misschien, maar voordat ik zwanger was had ik nachtmerries van de bevalling. Tijdens de zwangerschap werd dat steeds minder, en uiteindelijk was ik een klein beetje teleurgesteld dat ik een keizersnede kreeg (een klein beetje maar... ;))
pi_94732452
Dames, vergeef me voor het amper reageren. Ik lees zo veel mogelijk mee met wat jullie zeggen, maar heb op de een of andere manier niet zo'n feeling met het zwanger-zijn als de eerste keer. De baby begint nu echter meer te schoppen en te bewegen, dus ik hoop dat dat er aan bijdraagt dat ik me iets zwangerder ga voelen en ook iets meer over baby's wil praten...

In ieder geval hebben we net gezien dat alles erop en eraan zit en dat Lotte een broertje krijgt O+
Lotte!
Noah!
pi_94732722
Wat leuk een zoon Linda een koningskoppel voor jullie.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:52:16 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94732829
Linda wat toffff!! een broertje voor Lotte! en heb je nu al je SEO gehad??
pi_94733412
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
Linda wat toffff!! een broertje voor Lotte! en heb je nu al je SEO gehad??
De officieele krijgen we nog, in het ziekenhuis. Dit was even globaal kijken of alles erop/erin zat, zodat ze eventueel belangrijke punten konden aangeven voor het ziekenhuis. Maar alles was goed, wat ze nu konden zien :)
Lotte!
Noah!
pi_94734524
quote:
Op maandag 28 maart 2011 20:46 schreef Linda2205 het volgende:
In ieder geval hebben we net gezien dat alles erop en eraan zit en dat Lotte een broertje krijgt O+
O+ wat leuk O+
Jelle is in Duitsland vast niet uit te spreken he ;)
pi_94734591
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:16 schreef mrien het volgende:

[..]

O+ wat leuk O+
Jelle is in Duitsland vast niet uit te spreken he ;)
Ik zal eens even informeren, kom er zo op terug :P
Lotte!
Noah!
  maandag 28 maart 2011 @ 21:17:49 #60
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94734609
wat fijn om te horen Linda; ik was al zo benieuwd hoe het met je was!

hoe voel je je verder???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')