abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94710314
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen in reactie op de kopvoddentax van Wilders. Het is voor ons misschien niet zo makkelijk voor te stellen hoe zoiets aankomt.
Zit ook wat in, ik denk dat Wilder het dragen van hoofddoekjes alleen maar bevorderd.

Iedereen heeft het recht om een hoofddoekje te dragen, neemt niet weg dat ik de redenering achter het dragen verafschuw. Als het zou zijn om de vrouw te beschermen tegenover de man, moeten mannen maar een doek voor hun ogen dragen. Het feit dat je in de meeste islamitische landen als ongesluierde vrouw niet vrij over straat kan bewegen zonder dat je wordt aangerand, geeft al het falliet aan van deze oplossing. Het toont aan dat vrouwen is dat soort landen juist niets minder zijn dan seksuele objecten. Het dragen van een hoofddoekje is symptoom bestrijding, de oorzaak oplossen betekent het traditionele beeld van seksualiteit onder islamitische mannen (en vrouwen) veranderen.
pi_94710316
Voor mij is het nationale brievenbuspisdag. ):O ~O>
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 28 maart 2011 @ 13:15:38 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94710427
Hollandsche knipmutsdag!

Haring-happen met uitjes, appels vissen, ontbijtkoek happen, sjoelbakken, en niet te vergeten klompendans demonstraties. O+
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 13:24:19 #104
137949 Disana
pi_94710848
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Die kopvoddentax heeft Wilders zelf al afgezwakt vlgs mij, hij wist dat het niet haalbaar was maar gebruikte als proefballonetje. (deels om maar weer eens in de picture te staan en deels om het onderwerp bespreekbaar te maken vermoed ik).

Maar ok, dan stel ik een bontkragendag voor.
Bij mijn weten is de PVV er nog steeds voorstander van, dus ik heb even gezocht en vond
https://digitalehofstad.wordpress.com/tag/kopvoddentax/
en dan vind ik op pagina 15 van het PVV-programma inderdaad dat de partij hoofddoekjes wil belasten.
pi_94711029
@ Disana

Ze zitten wel op school, doen hun best.. halen diploma's, maar als ze een fractie van die energie eens besteden aan het bestuderen van geloof dan zou dat voor hun toch wat kunnen opleveren. Gelovigen moeten zelf kunnen nadenken over hun geloof en niet bij gebrek aan identiteit (De nederlanders motten ons niet) zich in het keurslijf proppen van een of andere 'islamgeleerde' arabier die hun ouders zo sympathiek vinden.

Een hoofddoek is niet iets religieus maar iets cultureels. Den Haag (incl. Cohen) moet ophouden met zich te beroepen op de vrijheid van godsdienst. Maarja dat bekt zo lekker, want 'vrijheid op culturele uitingen' staat niet in de grondwet.

Het is heel simpel. Op straat mag je (behalve gezichtsbedekkende kledij) alles op je hoofd zetten. In een bedrijf bepaalt de werkgever de dresscode. In overheidsgebouwen mag je overal waar je een petje mag dragen ook een hoofddoek op.

Wat is het probleem hiermee? Waarom een nationale hoofddoekjes dag doe ff normaal zeg.

Het klinkt leuk en onschuldig, maar deze organisatoren hadden duidelijk aan moeten geven dat de islam als religie hier niets mee van doen heeft. Er staat nergens in de Quran dat vrouwen een hoofddoek op moeten en indirect impliceren zij dit wel met deze actie.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 13:28:16 #106
137949 Disana
pi_94711030
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Zit ook wat in, ik denk dat Wilder het dragen van hoofddoekjes alleen maar bevorderd.

Iedereen heeft het recht om een hoofddoekje te dragen, neemt niet weg dat ik de redenering achter het dragen verafschuw. Als het zou zijn om de vrouw te beschermen tegenover de man, moeten mannen maar een doek voor hun ogen dragen. Het feit dat je in de meeste islamitische landen als ongesluierde vrouw niet vrij over straat kan bewegen zonder dat je wordt aangerand, geeft al het falliet aan van deze oplossing. Het toont aan dat vrouwen is dat soort landen juist niets minder zijn dan seksuele objecten. Het dragen van een hoofddoekje is symptoom bestrijding, de oorzaak oplossen betekent het traditionele beeld van seksualiteit onder islamitische mannen (en vrouwen) veranderen.
In je tweede alinea kan ik me helemaal vinden. Het is ook gewoon raar dat in deze tijd van verlichting vrouwen in delen van de wereld nog zo onderdrukt, beperkt of achtergesteld worden. Wat dat betreft is er nog heel veel te doen.

Ja, ik denk zeker dat de PVV verzet opwekt en recalcitrantie. Moslimpje pesten wekt weerstand op.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 13:32:33 #107
137949 Disana
pi_94711224
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:28 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Disana

Ze zitten wel op school, doen hun best.. halen diploma's, maar als ze een fractie van die energie eens besteden aan het bestuderen van geloof dan zou dat voor hun toch wat kunnen opleveren. Gelovigen moeten zelf kunnen nadenken over hun geloof en niet bij gebrek aan identiteit (De nederlanders motten ons niet) zich in het keurslijf proppen van een of andere 'islamgeleerde' arabier die hun ouders zo sympathiek vinden.

Een hoofddoek is niet iets religieus maar iets cultureels. Den Haag (incl. Cohen) moet ophouden met zich te beroepen op de vrijheid van godsdienst. Maarja dat bekt zo lekker, want 'vrijheid op culturele uitingen' staat niet in de grondwet.

Het is heel simpel. Op straat mag je (behalve gezichtsbedekkende kledij) alles op je hoofd zetten. In een bedrijf bepaalt de werkgever de dresscode. In overheidsgebouwen mag je overal waar je een petje mag dragen ook een hoofddoek op.

Wat is het probleem hiermee? Waarom een nationale hoofddoekjes dag doe ff normaal zeg.

Het klinkt leuk en onschuldig, maar deze organisatoren hadden duidelijk aan moeten geven dat de islam als religie hier niets mee van doen heeft. Er staat nergens in de Quran dat vrouwen een hoofddoek op moeten en indirect impliceren zij dit wel met deze actie.
Hakim, volgens mij zijn we het grotendeels eens hoor. Je schrijft verstandige dingen die ik niet weerspreek.

Maar wie heeft de wijsheid in pacht. Ik denk niet dat deze dag de impact zal hebben dat nog meer moslimmeiden zich in doekjes gaan hullen of orthodoxer zullen worden. Daarvoor is de nadruk op fashion te groot. Ik denk dat het een 'waar zeuren we over' dag is.
pi_94711244
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:11 schreef Bastard het volgende:
Maar ok, dan stel ik een bontkragendag voor.
Kan dit dan samen met scooter-uitleen-dag gehouden worden?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_94711313
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij was degene die met de stelling kwam dat moslims overal orthodoxer worden. Ik zette daartegenover dat het in Nederland steeds minder wordt. Wat jij verder over moskeebezoek denkt doet daarin helemaal niet ter zake.
Daar heb je op zich gelijk in, alleen leg jij een verband tussen orthodoxie en moskeebezoek. Behalve dat je je kunt afvragen in welke mate dat terecht is, zie ik juist het 'handhaven' van een sociale norm die zich uitstrekt over het openbare leven middels groepsdruk als een zeer onwenselijk aan orthodoxie verwant verschijnsel.

quote:
Je hoeft ook niet te applaudisseren. Dat doe ik ook niet. Dat is het mooie van dit land, dat er ruimte is voor zoveel meningen en zoveel gevoelens. Alleen niet als het aan de PVV ligt.
Dat is dus een beetje mijn punt. Ik moet echt helemaal niets van de PVV hebben, maar mag ik wel gewoon religie als een vijand zien en zowel nationale hoofddoekjesdag als modieuze hoofddoekjes afkeuren? Dat je tegen de PVV bent wil niet zeggen dat je hoofddoekjes dan maar als onschuldig en onbelangrijk of zelfs leuk moet zien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94712199
Begrijp me niet verkeerd... ik ben voor het dragen van hoofddoekjes hoor, alleen hoeven ze daar geen aparte dag voor te hebben.

Immers, als vrouwen aan iedereen willen laten zien dat ze de mindere van de man zijn moeten ze dat gewoon doen. Maar je zou ook een bord op kunnen houden met 'ik word onderdrukt door mijn man', dan lezen we dat gewoon door het van een doekje af te lezen.

Dus,..alle vrouwen aan de hoofddoek! Is ABC Nederland ook weer uit de problemen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:28 schreef Disana het volgende:

Ja, ik denk zeker dat de PVV verzet opwekt en recalcitrantie. Moslimpje pesten wekt weerstand op.
Wat dacht je van al die kutmocro's die het verpesten voor de rest... Moslimpjes die pesten wekken sympathie voor de PVV op.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 14:05:42 #111
137949 Disana
pi_94712450
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar heb je op zich gelijk in, alleen leg jij een verband tussen orthodoxie en moskeebezoek. Behalve dat je je kunt afvragen in welke mate dat terecht is, zie ik juist het 'handhaven' van een sociale norm die zich uitstrekt over het openbare leven middels groepsdruk als een zeer onwenselijk aan orthodoxie verwant verschijnsel.

[..]

Dat is dus een beetje mijn punt. Ik moet echt helemaal niets van de PVV hebben, maar mag ik wel gewoon religie als een vijand zien en zowel nationale hoofddoekjesdag als modieuze hoofddoekjes afkeuren? Dat je tegen de PVV bent wil niet zeggen dat je hoofddoekjes dan maar als onschuldig en onbelangrijk of zelfs leuk moet zien.
Door de bank genomen gaat orthodoxie gepaard met kerk/moskeebezoek, dat is toch niet zo vreemd gedacht? Maar feitelijk dan: hoeveel last heb jij, hebben wij, nu helemaal van die paar mensen die een hoofddoek dragen. Zijn het er een half miljoen? Ik denk zelfs nog wel veel minder. Ik kan daar zelf echt niet mee zitten.

Wie zegt er dat jij religie niet als vijand mag zien? Als je dat wilt, dan doe je dat toch gewoon?
  maandag 28 maart 2011 @ 14:14:07 #112
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94712792
Weer een of andere nutteloze dag? Het kan mij vrij weinig boeien hoor, maar als ze de hoofddoek als stijlitem willen gaan erkennen in plaats van religieuze uiting, vind ik dat de hoofddoek ook niet langer een uitzondering mag vormen op een hoofddekselverbod.
pi_94712976
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Weer een of andere nutteloze dag? Het kan mij vrij weinig boeien hoor, maar als ze de hoofddoek als stijlitem willen gaan erkennen in plaats van religieuze uiting, vind ik dat de hoofddoek ook niet langer een uitzondering mag vormen op een hoofddekselverbod.
inderdaad !!! het is het 1 of het een ander, maar niet allebei tegelijk natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 14:24:24 #114
137949 Disana
pi_94713190
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Waar vormt de hoofddoek een uitzondering op enig hoofddekselverbod dan?
pi_94713247
Wanneer krijg ik een eigen dag?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 14:31:39 #116
137949 Disana
pi_94713452
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:25 schreef truepositive het volgende:
Wanneer krijg ik een eigen dag?
Is dit wat voor je? ;)
pi_94713722
Ik ben tegen het verbieden van hoofddoekjes. Ben voor het kinderen te leren dat je niet naar de hel gaat omdat je als vrouw geen hoofddoek draagt. Ben voor het uitleggen aan kinderen dat Mohammed zei tegen een man, dat wanneer hij onreine gedachten zou kunnen krijgen over een vrouw, hij dan vanachter een gordijn met een vrouw moet praten. Haar niet in het gordijn moet wikkelen.

Ik ben ook tegen het opleggen van een gelovige om met niet gelovigen samen te leven als vrienden of te moeten respecteren , net als ik ben tegen het opleggen van een niet-gelovige die een gelovige moet respecteren of accepteren als vrienden. Het zou samenleven een stuk eenvoudiger maken, maar op leggen is iets anders.

Zolang je met je normen en waarden geen moord of mishandeling op je naam hebt staan of crimineel bent, zal mij het werkelijk een zorg zijn wat je aan hebt of wat je doet. Ik vind deze dag dus net zo zot als die dag van Internationale Dag tot Uittreding uit Islam.

Kan me een demonstratie voorstellen maar jaarlijkse dag daarvoor maken vind ik vreemd. Hebben we de vrouwendag toch al voor? Maar doe wat je niet laten kan :')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_94713789
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Is dit wat voor je? ;)
Duurt nog een tijdje maar voorlopig kan ik het daar wel mee doen denk ik :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 14:43:00 #119
249559 crew  Lavenderr
pi_94713841
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:40 schreef paddy het volgende:
Ik ben tegen het verbieden van hoofddoekjes. Ben voor het kinderen te leren dat je niet naar de hel gaat omdat je als vrouw geen hoofddoek draagt. Ben voor het uitleggen aan kinderen dat Mohammed zei tegen een man, dat wanneer hij onreine gedachten zou kunnen krijgen over een vrouw, hij dan vanachter een gordijn met een vrouw moet praten. Haar niet in het gordijn moet wikkelen.

Ik ben ook tegen het opleggen van een gelovige om met niet gelovigen samen te leven als vrienden of te moeten respecteren , net als ik ben tegen het opleggen van een niet-gelovige die een gelovige moet respecteren of accepteren als vrienden. Het zou samenleven een stuk eenvoudiger maken, maar op leggen is iets anders.

Zolang je met je normen en waarden geen moord of mishandeling op je naam hebt staan of crimineel bent, zal mij het werkelijk een zorg zijn wat je aan hebt of wat je doet. Ik vind deze dag dus net zo zot als die dag van Internationale Dag tot Uittreding uit Islam.

Kan me een demonstratie voorstellen maar jaarlijkse dag daarvoor maken vind ik vreemd. Hebben we de vrouwendag toch al voor? Maar doe wat je niet laten kan :')
Helemaal mee eens. Vooral dat opleggen. Het roept eerder irritatie op dan begrip.
pi_94713993
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Is dit wat voor je? ;)
Hebben ze het programma MILF toch al voor? :+

:')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 14:49:14 #121
137949 Disana
pi_94714100
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:40 schreef paddy het volgende:

Je bent tegen iets dat helemaal niet wordt opgelegd, namelijk samenleven als vrienden? En wat is er mis met respect?
pi_94714282
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Je bent tegen iets dat helemaal niet wordt opgelegd, namelijk samenleven als vrienden? En wat is er mis met respect?
Zolang het twee kanten op werkt is er niets mis met respect.
pi_94721319
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Door de bank genomen gaat orthodoxie gepaard met kerk/moskeebezoek, dat is toch niet zo vreemd gedacht?
Op zich niet, maar dat religieuzen hun hok opzoeken om daar religieus te gaan zitten weten gaat eigenlijk niemand wat aan. Dat kan ik niet zeggen van de rest van deze religies. Uiteindelijk willen ze iedereen hun normen opdringen, daar zijn het religies voor en zo'n hoofddoeknorm maakt daar gewoon onderdeel vanuit. Dat geldt net zo goed voor de christenen hoor, de EO en de CU kunnen nu wel heel blij ruimdenkend of in ieder geval tolerant doen, zodra ze de kans krijgen gaan ze homoseksualiteit verbieden. Gematigdheid en tolerantie zijn puur pragmatisch, wanneer de invloed toeneemt zullen die afnemen.

quote:
Maar feitelijk dan: hoeveel last heb jij, hebben wij, nu helemaal van die paar mensen die een hoofddoek dragen. Zijn het er een half miljoen? Ik denk zelfs nog wel veel minder. Ik kan daar zelf echt niet mee zitten.
Ik heb er concreet helemaal geen last van, maar ik heb wel wat last van religieuzen, en ik vrees veel meer last wanneer ze groter groeien. En die hoofddoek, die hoort bij dat groter groeien, die staat niet voor een puur persoonlijke opgehokte geloofsbeleving.

quote:
Wie zegt er dat jij religie niet als vijand mag zien? Als je dat wilt, dan doe je dat toch gewoon?
Jij opende dit topic met:

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:26 schreef Disana het volgende:

De hoofddoek als stijl item. (Meiden)cultuur in plaats van religieuze uitdrukking. Wat mij betreft is daar niets mis mee.
Wat mij betreft dus wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 17:31:28 #124
137949 Disana
pi_94721977
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich niet, maar dat religieuzen hun hok opzoeken om daar religieus te gaan zitten weten gaat eigenlijk niemand wat aan. Dat kan ik niet zeggen van de rest van deze religies. Uiteindelijk willen ze iedereen hun normen opdringen, daar zijn het religies voor en zo'n hoofddoeknorm maakt daar gewoon onderdeel vanuit. Dat geldt net zo goed voor de christenen hoor, de EO en de CU kunnen nu wel heel blij ruimdenkend of in ieder geval tolerant doen, zodra ze de kans krijgen gaan ze homoseksualiteit verbieden. Gematigdheid en tolerantie zijn puur pragmatisch, wanneer de invloed toeneemt zullen die afnemen.

[..]

Ik heb er concreet helemaal geen last van, maar ik heb wel wat last van religieuzen, en ik vrees veel meer last wanneer ze groter groeien. En die hoofddoek, die hoort bij dat groter groeien, die staat niet voor een puur persoonlijke opgehokte geloofsbeleving.

[..]

Jij opende dit topic met:

[..]

Wat mij betreft dus wel.
Ik schreef dat er niets mis mee is als stijl. Maar goed, ik voeg daaraan toe dat het mij persoonlijk ook niet veel uitmaakt als het een geloofsuiting is. Ik maak me ook niet druk om een kruisje of en keppeltje.

De invloed van de islam op de maatschappij. Er zijn maar 1 miljoen moslims, en zoals ik eerder vandaag al schreef, het geloof neemt af. Is dat echt iets waar we last van hebben of bang voor moeten zijn. Momenteel hebben we nog niet eens een moslimpartij, we hebben zelfs een anti-moslimpartij.

Maar heel in het algemeen begrijp ik je reserve wel. We willen niet terug naar voor de jaren zestig toen het geloof zijn invloed tot in het diepst van het privéleven deed gelden.
pi_94723200
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef Disana het volgende:

Momenteel hebben we nog niet eens een moslimpartij, we hebben zelfs een anti-moslimpartij.

Ik toon jouw ongelijk graag aan, dat weet je :)

http://www.nederlandsemoslimpartij.nl/
pi_94723835
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:13 schreef El_Matador het volgende:
Voor mij is het nationale brievenbuspisdag. ):O ~O>
Je bedoelt nationale ik-doe-PVV'ers-na-dag.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94724472
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik toon jouw ongelijk graag aan, dat weet je :)

http://www.nederlandsemoslimpartij.nl/
en vergeet de PvdA/GL niet natuurlijk, met zo'n partij heb je geen Moslimpartij nodig
pi_94724548
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

en vergeet de PvdA/GL niet natuurlijk, met zo'n partij heb je geen Moslimpartij nodig
Ja maar dat is voor interpretatie vatbaar ;) De Nederlandse Moslim partij... daar kunnen zelfs notoire 'draaiers' geen draai aan geven ;)
pi_94725559
quote:
Op maandag 28 maart 2011 18:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja maar dat is voor interpretatie vatbaar ;) De Nederlandse Moslim partij... daar kunnen zelfs notoire 'draaiers' geen draai aan geven ;)
Ach, in tegenstelling tot de partij van de gristenfundamentalisten zijn ze niet actief.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:58:56 #130
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_94725733
Het kan toch niet zo zijn dat vrijheid alleen maar geldt voor girls die zich als dames van lichte zeden door het leven voortbewegen? Erg krom. Als een vrouw een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_94726198
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat vrijheid alleen maar geldt voor girls die zich als dames van lichte zeden door het leven voortbewegen? Erg krom. Als een vrouw een hoofddoek wil dragen moet dat kunnen. :{

Prima, niemand verbiedt het toch ???? Maar niet opdringen aan anderen, zoals op het werk bv.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:08:16 #132
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_94726241
quote:

Kan ook prima, maar dan niet zeuren als je in bepaalde situaties 'anders' bejegend word.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 maart 2011 @ 19:09:52 #133
13462 BansheeBoy
pi_94726331
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Prima, niemand verbiedt het toch ???? Maar niet opdringen aan anderen, zoals op het werk bv.
Nee, je kiest er voor om het ZELF te dragen, overal waar je bent. Dus ook op je werk. Je gaat anderen niet opdragen deze ook te dragen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 28-03-2011 19:17:03 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_94726389
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, je kiest er voor om het ZELF te dragen, overal waar je bent. Dus ook op je werkt. Je gaat anderen niet opdragen deze ook te dragen. :{

Nee dat begrijpen julie dus niet, als het werk het toelaat wel maar anders niet, maar het is geen RECHT.
pi_94726496
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat begrijpen julie dus niet, als het werk het toelaat wel maar anders niet, maar het is geen RECHT.
Dit dus :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_94726818
Er zijn te veel speciale (feest)dagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 28-03-2011 19:29:59 ]
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 19:28:50 #137
137949 Disana
pi_94727385
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach, in tegenstelling tot de partij van de gristenfundamentalisten zijn ze niet actief.
Dat bedoel ik. In de Kamer hebben we alleen een anti-moslim partij, dus waar zijn mensen bang voor.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 19:29:39 #138
137949 Disana
pi_94727435
quote:

Ja natuurlijk moet dat kunnen voorzover dat het openbare terrein betreft. Als een werkgever er echter anders over denkt, kun je daar weinig aan doen.
pi_94728128
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. In de Kamer hebben we alleen een anti-moslim partij, dus waar zijn mensen bang voor.
voor de PvdA en GL dus, die zijn veel erger dan een Christen Unie of SGP.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 19:42:28 #140
137949 Disana
pi_94728229
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

voor de PvdA en GL dus, die zijn veel erger dan een Christen Unie of SGP.
Erger in welke zin.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:51:39 #141
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_94732787
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Eerder het tegenovergestelde. Je hebt het recht er één te dragen 'tenzij'...
pi_94733195
Modebedrijven die zich sterk gaan maken voor religieuze uitingen? Dat heeft meer met de ronde god te maken dan met de leer van Allah..
Het moet niet gekker worden :(
pi_94733322
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[ afbeelding ]

:~
Echt, dit is Monty Python
_O-
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:09:08 #144
137949 Disana
pi_94733998
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Modebedrijven die zich sterk gaan maken voor religieuze uitingen? Dat heeft meer met de ronde god te maken dan met de leer van Allah..
Het moet niet gekker worden :(
Doe nou niet of religie en geld niet vaker samengaan.

Boeddhistische modeshow om zieltjes te winnen
http://www.trendhunter.com/trends/monk-fashion-show-buddhist

Priester houdt schoonheidswedstrijd voor nonnen
http://shine.yahoo.com/ch(...)t-looking-nun-244380

Welig bloeiende commercie in Lourdes
pi_94734206
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk is dat niet voor alle moslima's de hoofdreden om een doekje te dragen. Het kan ook cultuur zijn of gewoon modieus. Wat heb je tegen modieuze hoofddoekjes, dat oogt toch alleen maar leuker? :)
bij mijn oma 97 stond het best gaaf,

.

[ Bericht 7% gewijzigd door C_N op 28-03-2011 21:22:03 ]
pi_94734384
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Doe nou niet of religie en geld niet vaker samengaan.

Boeddhistische modeshow om zieltjes te winnen
http://www.trendhunter.com/trends/monk-fashion-show-buddhist

Priester houdt schoonheidswedstrijd voor nonnen
http://shine.yahoo.com/ch(...)t-looking-nun-244380

Welig bloeiende commercie in Lourdes
[ afbeelding ]
Ok... er is wel sprake van belangenverstrengeling, vaak..
Maar het zou eigenlijk niet moeten he?
Net als een oorlog vanwege een religie die vrede predikt.. Het is aan de orde van de dag, maar het slaat nergens op.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:18:44 #147
137949 Disana
pi_94734687
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:12 schreef C_N het volgende:

[..]

bij mijn oma 97 stond het best gaaf,
nationale hoofddoekjes dag . is dat vrij vertaald als de nationale onderdrukking.
-edit-
Dat eerste is leuk. Voor het overige kan ik je niet helemaal volgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:24:51 ]
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 21:20:55 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_94734840
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Net als een oorlog vanwege een religie die vrede predikt.. Het is aan de orde van de dag, maar het slaat nergens op.
Het slaat ook nergens op om een Nationale Hoofddoekjesdag te houden. Wat een belachelijk idee.
Het is toch elke dag hoofddoekjesdag? Wat is er vandaag dan anders?
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:20:57 #149
137949 Disana
pi_94734841
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Niets is de mens vreemd. Eeuwen geleden kon je al 'relikwieën' van heiligen kopen. Ik moet de eerste volkomen onbaatzuchtige mens nog tegenkomen :)
pi_94735054
vo
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op om een Nationale Hoofddoekjesdag te houden. Wat een belachelijk idee.
Het is toch elke dag hoofddoekjesdag? Wat is er vandaag dan anders?
volgend jaar is er de nationale burka maand
en het jaar daarop de nationale g-string middag

ik denk we moeten allemaal een hoofd doekje dragen en een foto hier op dit topic plaatsen .
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:27:56 #151
137949 Disana
pi_94735349
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:24 schreef C_N het volgende:
ik denk we moeten allemaal een hoofd doekje dragen en een foto hier op dit topic plaatsen .
Dat was dus ook het idee van de kunstenares die deze dag in het leven heeft geroepen.

quote:
Nationale Hoofddoekjesdag, een ludiek antwoord van de Rotterdamse kunstenares Karin de Visser op Geert Wilders 'kopvoddentaksplan'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-hoofddoekjes.dhtml
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 21:30:02 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_94735502
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:24 schreef C_N het volgende:
vo

[..]

volgend jaar is er de nationale burka maand
en het jaar daarop de nationale g-string middag

Oh, dat is het. Nou, dat moet ik maar niet in om mijn hoofd halen :P
pi_94735837
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was dus ook het idee van de kunstenares die deze dag in het leven heeft geroepen.

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-hoofddoekjes.dhtml
idd zal een dol grapigen situatie geven , maar dan zullen de moslim broeders wel weer gaan klagen dat we de gek met de hoofd doekjes steken , en daar staat stennigen op .
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:37:38 #154
137949 Disana
pi_94736075
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:34 schreef C_N het volgende:

[..]

idd zal een dol grapigen situatie geven , maar dan zullen de moslim broeders wel weer gaan klagen dat we de gek met de hoofd doekjes steken , en daar staat stennigen op .
Het gaat hier over Nederland hè. Hier is vrijwel geen fanaat te bekennen, alleen een enkeling die niet voor een rechter op wil staan of vrouwen geen hand wil geven.
pi_94736644
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:27:02 ]
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 21:48:16 #156
137949 Disana
pi_94736801
En verder denk ik dat je het contact met Nederland een beetje kwijt bent als je denkt dat het hier vergeven is van de fanatieke moslims

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:31:54 ]
pi_94736948
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:25 schreef Disana het volgende:
Dit vind ik gewoon mooi, ongeacht de drijfveer voor het dragen ervan:

[ afbeelding ]
Als die meisjes er echt zo zouden bijlopen dan zou dat wel heel mooi zijn,
maar in de praktijk zijn de hoofdoekjes toch echt voor 99 % zwart hoor...

en een nationale Hoofdoekjesdag... nah..... doeiiiiiiiiiiii

straks moeten we uit solidariteit op die dag ook een hoofddoekje op misschien?
Zou ik nog best willen doen ook als ik er van overtuigd was dat al die meiden
vrijwillig zo'n hoofddoekje dragen, maar dat is niet het geval.

Sommige zullen dat ding misschien vrijwillig dragen maar heel veel meiden doen
dit onder druk van de familie en zulks... ;)

Kijk als we hier straks dit soort dingen krijgen net als in Engeland dan zeg ik
nee... dank je wel... doe maar niet

Meisjes door katholieke school gedwongen hoofddoek te dragen

Engeland, mei 2010

De 14-jarige Amy Owen wordt op haar katholieke school – de Ellesmere Port Catholic
High School in Cheshire als spijbelaarster aangemerkt, omdat ze bij een schooluitstapje
naar een moskee weigerde een hoofddoek om te doen.

Ook negen andere meisjes zouden hebben geweigerd.
De ouders van alle meisjes waren door middel van een brief van de directie van te voren opgeroepen ervoor zorg te dragen dat benen, armen en hoofd van hun dochters bedekt
zouden zijn. Het tripje zou de 'gemeenschapscohesie bevorderen' aldus de school.

Amy en haar ouders waren van te voren in een strenge brief door directeur Peter Lee gewaarschuwd dat als ze zich niet aan de kledingvoorschriften zouden houden, dit gezien
zou worden als ‘afwezigheid zonder toestemming’.

Het uitstapje was een ‘verplicht geografisch veldbezoek’.
Lee stelt verder in de brief: ‘ het lesprogramma vereist dat kinderen kennis en begrip hebben
voor andere religies.

De school is ook verplicht om tolerantie en begrip uit te dragen’.
Amy’s moeder: ‘Amy kan ook op school leren over islam, ze hoeft daarvoor niet naar een
moskee’.

Volgens Lee handelt de school in overeenstemming met de richtlijnen van onderwijsinspectie Offsted en van het bisdom.

Daily Mail, 13 mei 2010

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3671

Als ik dit soort dingen lees dan denk ik... de pleuris zou uitbreken als de Moslima
meisjes hier op een school gedwongen hun hoofddoekjes zouden moeten afdoen
als ze een schoolreisje naar een kerk (ik zeg maar effe iets) opgelegd zouden
krijgen.

Een BH loze zondag :P lijkt me wel wat, vroeger had je de autoloze zondag
was ook leuk :)
pi_94737783
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, je kiest er voor om het ZELF te dragen, overal waar je bent. Dus ook op je werk. Je gaat anderen niet opdragen deze ook te dragen. :{

Zoals Hans Teeuwen zei:
-"Worden jullie onderdrukt?"
/"Dat moet ik aan mijn man vragen"
-"En de islam vindt dat alle vrouwen hoeren zijn! Dus dan moet je niet denken, doe ik snel
een doek om men kop en dan ben ik geen hoer meer, NEE dan ben je een hoer met een
doek om je kop!"

Was jij trouwens niet die gosert die ook vond dat Moslim meisjes niet mochten zwemmen? :+
pi_94738043
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:48 schreef Disana het volgende:

[..]

=.

En verder denk ik dat je het contact met Nederland een beetje kwijt bent als je denkt dat het hier vergeven is van de fanatieke moslims.
je heb ook films dat op waarheden is gebaseerd .

en nee hoor er zijn GEEN fanatieke moslims in nederland .
en ik kom 5 x per jaar in nederland ,

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:31:25 ]
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 22:05:33 #160
137949 Disana
pi_94738176
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:03 schreef C_N het volgende:

[..]

je heb ook films dat op waarheden is gebaseerd .

en nee hoor er zijn GEEN fanatieke moslims in nederland .
en ik kom 5 x per jaar in nederland ,
Vertel maar eens dan. Van de fanatieke moslims in Nederland. Ik neem aan dat je de verhalen wel klaar hebt staan.
pi_94738460
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat bedoel ik...eerst zeg je dat er geen moslimpartij is ...toon ik aan dat die er wel is en dan moet het ineens een moslimpartij zijn die in de Kamer zit...-edit- niet doen

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:32:50 ]
pi_94738570
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Vertel maar eens dan. Van de fanatieke moslims in Nederland. Ik neem aan dat je de verhalen wel klaar hebt staan.
Nederland telt tussen de 40.000 en 65.000 strenggelovige en fanatieke moslims.
Het merendeel van deze groep, mogelijk zelfs 32.000, heeft een Marokkaanse oorsprong.

http://eindhoven.dichtbij(...)e-moslims-marokkaans

Wat niet wil zeggen dat deze groep allemaal kwaad in de zin heeft in tegendeel misschien
maar fanatiek zijn ze dus wel !
pi_94738853
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nederland telt tussen de 40.000 en 65.000 strenggelovige en fanatieke moslims.
Het merendeel van deze groep, mogelijk zelfs 32.000, heeft een Marokkaanse oorsprong.

http://eindhoven.dichtbij(...)e-moslims-marokkaans

Wat niet wil zeggen dat deze groep allemaal kwaad in de zin heeft in tegendeel misschien
maar fanatiek zijn ze dus wel !

je ben mij net voor.
er zijn wel degelijk fanatieke moslims Disana ., maar met fanatiek bedoel ik niet dat de zoontjes met een bom beld naar school gaan en de dochter met een qasam speelen.en pa en ma .oproepen tot de jihath,na het avond eeten ..
verleg je horizon eens meid ,

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 28-03-2011 22:23:06 ]
pi_94738996
Maar goed eigenlijk is dit een onzin topic, want er zijn vast ook wel
fanatieke christenen in Nederland, maar om nu een nationale zwarte kousen
dag te gaan houden lijkt me ook onzin.

Bovendien verdom ik het ook om een dag lang in zwarte kousen te gaan lopen
of in een Volendams apepakkie :+
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 22:20:30 #165
137949 Disana
pi_94739341
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:14 schreef C_N het volgende:

[..]

je ben mij net voor.
er zijn wel degelijk fanatieke moslims Disana ., maar met fanatiek bedoel ik niet dat de zoontjes met een bom beld naar school gaan en pa en ma .oproepen tot de jihath,na het avond eeten ..
verleg je horizon eens meid ,
Een vodje met twee ongefundeerde regels over fanatieke moslims. Het is maar waar je je vijandbeeld door wilt bevestigen.
pi_94739573
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Een vodje met twee ongefundeerde regels over fanatieke moslims. Het is maar waar je je vijandbeeld door wilt bevestigen.
noem je mij nu een vodje of dat berichtje ? :')

ik kan wel meer berichtjes op gaan zoeken heur...

http://www.depers.nl/binn(...)eigen-tolerante.html

en een moslim zie ik zeker niet als vijand net zoals ik iemand die naar de kerk gaat niet
als vijand zie *;

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 28-03-2011 22:26:34 (woordje vergeten sorry heur) ]
pi_94739903
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:20 schreef Disana het volgende:

[..]

nu draaf je door ,ik bevestig geen vijandbeeld. er zijn ook fanatieke christenen en joden en
dierenvrienden en fanatieke mastrubeerders ?? bevestig ik hier een vijand beeld mee??
wat een onzin zeg .
laten we even teruggaan naar de hoofddoekjes dag . wand dit leid nergens naar toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:36:03 ]
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 22:34:41 #168
137949 Disana
pi_94740378
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:27 schreef C_N het volgende:

[..]

nu draaf je door ,ik bevestig geen vijandbeeld. er zijn ook fanatieke christenen en joden en
dierenvrienden en fanatieke mastrubeerders ?? bevestig ik hier een vijand beeld mee??
wat een onzin zeg .
laten we even teruggaan naar de hoofddoekjes dag . wand dit leid nergens naar toe.
Het is goed dat je zelf tot die conclusie komt. Wat wil je verder kwijt over hoofddoekjesdag?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 28-03-2011 23:36:24 ]
pi_94740702
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is goed dat je zelf tot die conclusie komt. Wat wil je verder kwijt over hoofddoekjesdag?
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:34 schreef Disana het volgende:

[..]

??? oke hij val nog niet maar zal ongetwijfeld komen ..

wat ik nog meer kwijt wil eh .

het is onzin ,net wat er gezegt werd een zwarte kousen dag . en dat slaat ook nergens op.
dingen die uit verveling uitgevonden worden.door mensen die echt niets anders te doen hebben .
om weer eens in de picture te staan meer niet . het help niemand en niemand heb er baad bij , dikke onzin . dit wilden ik even kwijt, thanks Disana .
pi_94740771
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:39 schreef C_N het volgende:

[..]

[..]

??? oke hij val nog niet maar zal ongetwijfeld komen ..

wat ik nog meer kwijt wil eh .

het is onzin ,net wat er gezecht werd een zwarte kousen dag . en dat slaat ook nergens op.
dingen die uit verveling uitgevonden worden.
om weer eens in de picture te staan meer niet . het help niemand en niemand heb er baar bij , dikke onzin . dit wilden ik even kwijt, thanks Disana .
dat dus ! :+
pi_94740975
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat bedoel ik...eerst zeg je dat er geen moslimpartij is ...toon ik aan dat die er wel is en dan moet het ineens een moslimpartij zijn die in de Kamer zit...draai draai.
Van een partij die niet actief is hebben we nog altijd minder te vrezen dan van een partij die gerund wordt door de poldertaliban en wél politiek actief is. En dat steeds meer wordt.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 22:46:12 #172
137949 Disana
pi_94741114
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:39 schreef C_N het volgende:

dingen die uit verveling uitgevonden worden.door mensen die echt niets anders te doen hebben .
om weer eens in de picture te staan meer niet . het help niemand en niemand heb er baad bij , dikke onzin . dit wilden ik even kwijt, thanks Disana .
Ah, nou ik vind het wel een leuk initiatief en ook best begrijpelijk in het licht van de kopvoddentax van de PVV. Er zijn altijd mensen die zich verzetten en dat is een prima zaak.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:47:27 #173
13462 BansheeBoy
pi_94741205
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Was jij trouwens niet die gosert die ook vond dat Moslim meisjes niet mochten zwemmen? :+
Ik vind dat girls, net zoals boys, in beperkte omstandigheden zeker mogen zwemmen. Sterker nog, het is heel gezond. :{

pi_94741505
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, nou ik vind het wel een leuk initiatief en ook best begrijpelijk in het licht van de kopvoddentax van de PVV. Er zijn altijd mensen die zich verzetten en dat is een prima zaak.
ja verzet verzet en verzet maar denk niet aan de gevolgen . prima zaak,, ik ga slapen suc6 met de kop vodden week
trust ,
pi_94741755
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik niet, want daarmee geef je initiatieven die dat bestrijden alleen maar een 'legitimeringsgrond'.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 22:58:41 #176
137949 Disana
pi_94741997
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik niet, want daarmee geef je initiatieven die dat bestrijden alleen maar een 'legitimeringsgrond'.
Maar moet iedereen dan maar zijn/haar mond houden? Die ruimte wordt toch wel ingenomen ongeacht wat het andere deel van Nederland ervan vindt. Dat is al wel gebleken uit zotte voorstellen zoals een 'Internationale Dag tot Uittreding uit Islam'; het moslimpje pesten gaat ongehinderd voort.
  maandag 28 maart 2011 @ 23:39:18 #177
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_94744075
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:26 schreef Disana het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De hoofddoek als stijl item. (Meiden)cultuur in plaats van religieuze uitdrukking. Wat mij betreft is daar niets mis mee.
Dergelijke vrouwen mogen wel een komo over hun hoofd trekken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_94744471
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar moet iedereen dan maar zijn/haar mond houden? Die ruimte wordt toch wel ingenomen ongeacht wat het andere deel van Nederland ervan vindt. Dat is al wel gebleken uit zotte voorstellen zoals een 'Internationale Dag tot Uittreding uit Islam'; het moslimpje pesten gaat ongehinderd voort.
Ik vind dit net zo'n zot voorstel.

We hebben al een Nationale vrouwendag. Dat dekt prima de vrijheid en rechtvaardigheid qua de rechten van een vrouw. Vandaag is het Internationale Vrouwendag

Die kopvoddentax is een idioot voorstel en gaat er gewoon niet komen. Dat voorstel dat ze met een verbod op een gewone hoofddoek willen komen, is een demonstratie tegen dat voorstel wel iets waar ik mij in kan vinden. Maar om er weer een aparte dag voor in het leven te roepen vind ik net zo aandachtsgeil als die Internationale Dag tot Uittreding uit Islam.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 00:52:28 #179
13462 BansheeBoy
pi_94746858
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dergelijke vrouwen mogen wel een komo over hun hoofd trekken.
Met alle respect, maar ik ben een nog best wel verse boy van 30. Ik ben niet ouderwets, maar degelijk. Tegenwoordig moet alles maar kunnen, girls lopen sensueel over straat met strakke/schaarse kledij, boys en girls bezwangeren elkaar in de openbare ruimte en ze tonen hun opperhuid het liefst in een percentage van 90%. Ja, dan ben ik hier niet de wereldvreemde, dat zijn zij. En dan vinden we een hoofddoek raar? :N

Random woord: waterhoen. :{

pi_94746916
Waterhoen?
pi_94747320

Ene waterhoen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_94747328
Als mensen zich willen onderwerpen aan een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking, al dan niet vrijwillig, dan hebben ze dat recht. Net zoals iemand het recht heeft om na carnaval 40 dagen te vasten, of om op zondag niet te winkelen.

Verder zijn er allerlei situaties denkbaar waar er paal en perk gesteld kan worden aan het dragen van een hoofddoek, bijvoorbeeld als je een auto bestuurt, in een schoollokaal zit of je beroep aan het uitvoeren bent. Op school mogen jongens vaak ook geen petje op en een ober in een restaurant zal ook niet in een afgeknipte spijkerbroek langs de tafels lopen.

De argumentatie dat vrouwen "uit vrije wil" een hoofddoek dragen, is en blijft absurd. De gretigheid waarmee dat steeds wordt benadrukt, is typerend. Krampachtig wordt nu geprobeerd om de hoofddoek als 'modieus' kledingstuk neer te zetten. Ook al hang je de kledingwinkels er vol mee, het is en blijft gewoon een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking, ingevoerd omdat vrouwen er niet begeerlijk uit mochten zien, zodat mannen niet in de verleiding zouden komen om zo'n vrouw te begeren... - En als dat onverhoopt toch gebeurde, dan was (en is) het altijd de schuld van de vrouw. Zo goed is gelijkheid in de islamitische wetgeving geregeld...
pi_94747379
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
... boys en girls bezwangeren elkaar in de openbare ruimte ....
Ik heb groot biologisch nieuws gemist, geloof ik?
pi_94747409
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_94750327
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, dan ben ik hier niet de wereldvreemde, dat zijn zij.
Laten we het erop houden dat dit slechts jóuw mening is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:02:07 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_94750507
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat dit slechts jóuw mening is.
En daar staan anderen tegenover. :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:33:10 #187
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94751028
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar vormt de hoofddoek een uitzondering op enig hoofddekselverbod dan?
Meen je dit nou serieus? Het is nieuw voor je dat hoofddoeken zowel op (sommige) scholen als in (sommige) bedrijven (waaronder de overheid) als enige hoofddeksel worden toegestaan?
pi_94751075
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus? Het is nieuw voor je dat hoofddoeken zowel op (sommige) scholen als in (sommige) bedrijven (waaronder de overheid) als enige hoofddeksel worden toegestaan?
Ben ik ook wel benieuwd naar, een ieder weet dit dus. Mocht het niet toegestaan zijn gaan 'ze' gewoon herrie schoppen net zo lang totdat het wel wordt toegestaan.

Moet jij eens proberen met een petje.....
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 12:57:10 #189
137949 Disana
pi_94757722
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:05 schreef Boldface het volgende:
Als mensen zich willen onderwerpen aan een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking, al dan niet vrijwillig, dan hebben ze dat recht. Net zoals iemand het recht heeft om na carnaval 40 dagen te vasten, of om op zondag niet te winkelen.

Verder zijn er allerlei situaties denkbaar waar er paal en perk gesteld kan worden aan het dragen van een hoofddoek, bijvoorbeeld als je een auto bestuurt, in een schoollokaal zit of je beroep aan het uitvoeren bent. Op school mogen jongens vaak ook geen petje op en een ober in een restaurant zal ook niet in een afgeknipte spijkerbroek langs de tafels lopen.

De argumentatie dat vrouwen "uit vrije wil" een hoofddoek dragen, is en blijft absurd. De gretigheid waarmee dat steeds wordt benadrukt, is typerend. Krampachtig wordt nu geprobeerd om de hoofddoek als 'modieus' kledingstuk neer te zetten. Ook al hang je de kledingwinkels er vol mee, het is en blijft gewoon een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking, ingevoerd omdat vrouwen er niet begeerlijk uit mochten zien, zodat mannen niet in de verleiding zouden komen om zo'n vrouw te begeren... - En als dat onverhoopt toch gebeurde, dan was (en is) het altijd de schuld van de vrouw. Zo goed is gelijkheid in de islamitische wetgeving geregeld...
Het zou niet voor het eerst zijn dat een symbool van betekenis verandert hoor :) Mensen dragen tegenwoordig ook niet per se een kruisje omdat ze zo diep religieus zijn. En ringen door je neus (ik moet er niet aan denken) zijn ook niet omdat je een koe of een slaaf bent.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 13:01:17 #190
137949 Disana
pi_94757878
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:48 schreef paddy het volgende:

We hebben al een Nationale vrouwendag. Dat dekt prima de vrijheid en rechtvaardigheid qua de rechten van een vrouw. Vandaag is het Internationale Vrouwendag

Ja, daar heb ik je nog op gewezen, weet je wel? Fok wist van niets. Dat zegt iets over de rol die deze dag voor Nederlandse vrouwen speelt: vrijwel geen. Prima, maar laat andere vrouwen dan gewoon hun ding doen als zij daar wel behoefte aan hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 13:40:44 #191
137949 Disana
pi_94759498
Op de radio in standpunt.nl laten ze een van die verschrikkelijke Meiden van Halal aan het woord. Volgens haar worden de doekjes uitsluitend uit geloof gedragen, maar zijn er ook veel meiden die zich ermee verzetten tegen de afkeer van religie. Volgens haar hebben wij een syndroom qua geloof waar de jongeren geen last meer van hebben.
pi_94760173
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou niet voor het eerst zijn dat een symbool van betekenis verandert hoor :) Mensen dragen tegenwoordig ook niet per se een kruisje omdat ze zo diep religieus zijn. En ringen door je neus (ik moet er niet aan denken) zijn ook niet omdat je een koe of een slaaf bent.
Het hakenkruis-symbool had oorspronkelijk ook een heel andere betekenis, toch wordt het dragen van dit symbool over het algemeen niet gewaardeerd, met name vanwege de associaties met WO2.

De overall associatie van de hoofddoek is dat het een arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is. Je kunt nu wel gaan doen alsof dat voor jou niet zo is, dat maakt de overall associatie niet ongedaan.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 14:01:43 #193
137949 Disana
pi_94760249
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:59 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Het hakenkruis-symbool had oorspronkelijk ook een heel andere betekenis, toch wordt het dragen van dit symbool over het algemeen niet gewaardeerd, met name vanwege de associaties met WO2.

De overall associatie van de hoofddoek is dat het een arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is. Je kunt nu wel gaan doen alsof dat voor jou niet zo is, dat maakt de overall associatie niet ongedaan.
Het gaat er niet om wat ik denk, het gaat erom wat de hoofddoekjesdraagsters er zelf van zeggen :) Of vind je dat ze die vrijheid niet hebben omdat wij er een symbool van vrouwenonderdrukking in zien.
pi_94760376
Vrouwen met hoofddoeken moeten natuurlijk in de publieke ruimte zelf weten wat ze dragen. Maar ik mag dan ook zelf weten wat ik tegen hen zeg.

Dat is vrijheid. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:05:55 #195
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94760398
Disana je hebt niet meer op mijn post gereageerd, dat vind ik best jammer, want eigenlijk vind ik dat het wel belangrijk is of je de hoofddoek nou als stijlitem of religieus item wil beschouwen. In het eerste geval moet een hoofddoek namelijk ALTIJD verboden kunnen worden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:59 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Je verdedigt nu een slechte situatie met een andere slechte situatie. Goed gedaan. ^O^ Omdat een hindoeistisch symbool is afgepakt en mee aan de haal is gegaan waardoor we het nu als negatief symbool beschouwen moet dit ook met een islamitisch symbool gebeuren?
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 14:09:54 #196
137949 Disana
pi_94760525
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Disana je hebt niet meer op mijn post gereageerd, dat vind ik best jammer, want eigenlijk vind ik dat het wel belangrijk is of je de hoofddoek nou als stijlitem of religieus item wil beschouwen. In het eerste geval moet een hoofddoek namelijk ALTIJD verboden kunnen worden.

Sorry, misschien heb ik er overheen gelezen, dat was niet de bedoeling. Bedoel je je post waarin je vraagt of ik wel weet dat de hoofddoek in sommige bedrijven als enig hoofddeksel is toegestaan? Ja dat klopt, dat wist ik niet, daarom vroeg ik er ook naar.

En nu wil je ook weten wat ik ervan vind waarschijnlijk :) Ik vind het niet juist want het kan alleen maar scheve gezichten kweken. Verder vind ik ook niet dat er voor religie, als het daarom gaat, een uitzondering gemaakt moet worden.

Het lijkt me lastig verboden uit te vaardigen op basis van hoe de drager een kledingstuk beschouwt. Het lijkt me beter uit te gaan van de praktische kant.
pi_94760738
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:40 schreef Disana het volgende:
Op de radio in standpunt.nl laten ze een van die verschrikkelijke Meiden van Halal aan het woord. Volgens haar worden de doekjes uitsluitend uit geloof gedragen, maar zijn er ook veel meiden die zich ermee verzetten tegen de afkeer van religie. Volgens haar hebben wij een syndroom qua geloof waar de jongeren geen last meer van hebben.
Zij zijn de kenners.... dus dan zal het wel zo zijn.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:26:15 #198
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94761117
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Sorry, misschien heb ik er overheen gelezen, dat was niet de bedoeling. Bedoel je je post waarin je vraagt of ik wel weet dat de hoofddoek in sommige bedrijven als enig hoofddeksel is toegestaan? Ja dat klopt, dat wist ik niet, daarom vroeg ik er ook naar.

En nu wil je ook weten wat ik ervan vind waarschijnlijk :) Ik vind het niet juist want het kan alleen maar scheve gezichten kweken. Verder vind ik ook niet dat er voor religie, als het daarom gaat, een uitzondering gemaakt moet worden.

Het lijkt me lastig verboden uit te vaardigen op basis van hoe de drager een kledingstuk beschouwt. Het lijkt me beter uit te gaan van de praktische kant.
Geeft niet hoor, maar ik was inderdaad nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Ikzelf vind namelijk dat een hoofddoek best een uitzonderingspositie mag krijgen indien het een religieus symbool is. Wat ze bij bedrijven doen kan me dan niet zoveel schelen, maar een school mag m.i. best verplicht worden een hoofddoek toe te staan.

Als ik jou echter mag geloven wordt een hoofddoek steeds vaker gedragen als onderdeel van een jeugdcultuur en dat is dus nieuw voor mij. In dat geval vind ik het behoorlijk bezwaarlijk dat rechters scholen verplichten een hoofddoek toe te staan terwijl een pet wel gewoon verboden mag worden.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 14:31:49 #199
137949 Disana
pi_94761347
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:26 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Geeft niet hoor, maar ik was inderdaad nieuwsgierig naar wat je ervan vindt. Ikzelf vind namelijk dat een hoofddoek best een uitzonderingspositie mag krijgen indien het een religieus symbool is. Wat ze bij bedrijven doen kan me dan niet zoveel schelen, maar een school mag m.i. best verplicht worden een hoofddoek toe te staan.

Als ik jou echter mag geloven wordt een hoofddoek steeds vaker gedragen als onderdeel van een jeugdcultuur en dat is dus nieuw voor mij. In dat geval vind ik het behoorlijk bezwaarlijk dat rechters scholen verplichten een hoofddoek toe te staan terwijl een pet wel gewoon verboden mag worden.
Ja, ik hoor dat regelmatig, dat het vaker cultuur is dan religie. Maar zo'n Meid van Halal spreekt dat dan weer tegen op de radio; alhoewel dat ook puur dwarsheid kan zijn.

Maar hoe bepaal je wat het motief voor het dragen is. Ik kan me wel vinden in scholen die er helemaal niet aan beginnen zodat dezelfde voorschriften voor alle leerlingen gelden.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:36:19 #200
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_94761531
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik hoor dat regelmatig, dat het vaker cultuur is dan religie. Maar zo'n Meid van Halal spreekt dat dan weer tegen op de radio; alhoewel dat ook puur dwarsheid kan zijn.

Maar hoe bepaal je wat het motief voor het dragen is. Ik kan me wel vinden in scholen die er helemaal niet aan beginnen zodat dezelfde voorschriften voor alle leerlingen gelden.
Niet dus, van degenen die gewoon skinnyjeans, hoge hakken en veel make-up dragen kan je er wel vanuit gaan dat ze die hoofddoek niet dragen om hun schoonheid te verbergen, maar voor de rest blijft het gissen. Dan kunnen ze maar beter kledingsvoorschriften hanteren die voor iedereen gelden inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')