Aldus WikiPediaquote:in its next version of the Windows operating system, which is expected to be called Windows 8. It is anticipated that Windows 8 will be released in 2012 or later.
Dit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:58 schreef RacerDKB het volgende:
Nah komt echt niet dit jaar nog, denk half 2012 ofzo op z'n vroegst?
Windows 7 kan nog wel een tijd mee vind ik.
Gelukkig kan je het nog altijd een beetje skinnen naar behoefte. Zoals het in dat filmpje is, zou ik 't vreselijk vinden. Dertigduizend kliks om 1 document te kunnen bekijken, of een instelling te veranderenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:02 schreef Adames het volgende:
Filmpje is al wat ouder meen ik, en geeft alleen hippe uiterlijke kenmerken weer die waarschijnlijk wel weer 6 keer veranderd worden. De veranderingen zijn op zich wel leuk, de mappen worden goed onder handen genomen. Al vind ik explorer sowieso eigenlijk al vrij goed.
Klopt en daarom zit ik nog steeds te werken met bv onderstaande OS.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:37 schreef o.us het volgende:
Deze nieuwe OS schijnt al eind dit jaar uit te komen of anders volgend jaar. Waarom weet ik niet, want ik heb het gevoel dat Windows 7 nog jaren mee kan gaan.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:47 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien beta eind dit jaar ofzo.
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Vista kwam uit in 2007 voor consumenten, en 7 in 2009. 8 In 2012 is niet zo vreemd dus..
Ja, idd win 7 is wat vista had moeten zijnquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.
Net zoals win7 ook het sp voor vista was.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:42 schreef Dj_Ziggy het volgende:
Windows 8 is dat niet sp2 van windows7?
En waarschijnlijk hebben veel mensen nog steeds dikke poep aan win7, reden genoeg voor Microsoft om deze groep met windows 8 over de streep te trekken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.
Dan moeten ze het 8 noemen want de naam windows is al een doorn in het oog voor deze mensenquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben veel mensen nog steeds dikke poep aan win7, reden genoeg voor Microsoft om deze groep met windows 8 over de streep te trekken.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Het laatste gerucht is dat de interface nog veel grondiger op de schop gaat dan in dat filmpje.
Het komt erop neer dat ze eigenlijk de hele interface schrappen en vervangen door Clippy. Alles wat je wilt doen op de computer, moet dan via een vraag aan de paperclip.
The horror.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Het laatste gerucht is dat de interface nog veel grondiger op de schop gaat dan in dat filmpje.
Het komt erop neer dat ze eigenlijk de hele interface schrappen en vervangen door Clippy. Alles wat je wilt doen op de computer, moet dan via een vraag aan de paperclip.
Het gaat erom of een nieuw product binnen die tijd te verkopen is. Ook al was de vroege release van 7 nav het debakel Vista, de nieuwe standaard was gezet. Verder is het zo dat veel mensen nog niet overgestapt zijn op 7, dus die kun je nu over de streep trekken met 8.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat doet die installer? 't is maar een paar MB groot, dus die setup gaat vast nog zelf verder downloaden. Is dat dan een ISO of probeert het gelijk echt iets te installeren?quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:28 schreef Thieske het volgende:
Windows 8 BETA is uit. Voor iedereen te downloaden op:
http://windows.microsoft.(...)P_WinTeam_Blog_EN-US
Hier kan je de iso downloaden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat doet die installer? 't is maar een paar MB groot, dus die setup gaat vast nog zelf verder downloaden. Is dat dan een ISO of probeert het gelijk echt iets te installeren?
Ik wil het allemaal wel proberen, maar absoluut geen permanente wijzigingen op mijn systeem.
Ik heb er ook zo m'n bedenkingen bij. Maargoed, misschien is het alleen even wennen in het begin....quote:
Dat dacht ik met de eerste preview ook. Alleen het went nog steeds niet. Een tablet OS op een desktopquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik heb er ook zo m'n bedenkingen bij. Maargoed, misschien is het alleen even wennen in het begin....
Dit.quote:
En vooral dit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:58 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Windows 7 kan nog wel een tijd mee vind ik.
En hoe lang heb je er mee zitten spelen?quote:
De windowsknop, daar heb ik niet aan gedacht, bedankt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:36 schreef Netsplitter het volgende:
Als je in bv de Store zit en je wil er uit kan je dat doen door de Windows key in te drukken.
Dan kom je weer terug in het home scherm.
Wanneer je op Desktop klikt kom je op de Desktop terecht.
Druk je weer op de Windows toets ga je weer terug naar het Metro scherm.
-Draadloos netwerk: Als je met je cursor naar Rechtsboven gaat krijg je een uitschuifmenu. Daar staat onderin een wireless network icoon waar je op kan klikken en dan kan je connecten met een netwerk wat in de buurt zit.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:55 schreef Merkie het volgende:
Mal hoor. Heel veel dingen snap ik niet. Hoe kan ik:
- Met ander draadloos netwerk verbinden
- Kijken hoe lang mijn accu nog resterend is
Iemand?
Ik heb zo'n vermoeden dat de Metro interface uit te zetten is via een GPO.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Adolecens het volgende:
Ik ben ook niet enthousiast hoor. Heb hem in Hyper-V draaien.
Wat ik me vooral afvraag is hoe ze dit product in de zakelijke markt willen neerzetten. Daar zie ik een groot probleem met de adoptiegraad.
Ik heb het ook al eens getest, maar er is niet zoiets als een alternatief voor de Metro interface. Metro is helemaal de basis. Er zit alleen nog maar een "desktop" in om legacy-software te kunnen draaien. Maar wat je ook aanklikt, je komt altijd weer in Metro uit. Een start-menu of bestandsbeheer is gewoon helemaal afwezig.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de Metro interface uit te zetten is via een GPO.
Desnoods via het inlogscript welke een vbs'je aftrapt om zo de registry aan te passen.
app is de populistische benaming van een applicatie..quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:32 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Kan iemand hier misschien uitleggen wat het verschil is tussen een zogenaamde: "app" en een applicatie als bijvoorbeeld Winamp of Visual studio 2010?
Is Visual studio 2010 straks gewoon in de "app store" van Windows te koop ?
Als het een tablet met een x86 processor betreft. Want x86 software draait niet op ARM.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
app is de populistische benaming van een applicatie..
en ik verwacht niet dat VS2010 straks te koop is in de appstore, maar theoretisch zou het kunnen
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:48 schreef Quisho het volgende:
Ik heb de VM maar weer verwijderd.
Als desktop OS werkt het minder efficiënt dan Windows 7, en ik zie niet in waarom iemand op een desktop zou moeten/willen upgraden naar Windows 8.
Daarnaast als tablet OS is het ook niet erg indrukwekkend. Daar bedoel ik mee dat ik geen enkel voordeel zie ten opzichte van iOS of Android. Zelfs vind ik iOS op de iPad 2 beter, efficiënter, en makkelijker werken dan Windows 8 als tablet OS.
Ik ben bang dat MS een verkeerde weg is in geslagen. Ze hadden gewoon hun mobiele OS voor tablets moeten gebruiken.
[..]
Als het een tablet met een x86 processor betreft. Want x86 software draait niet op ARM.
Alleen is daar de startknop weg en daarmee ook de Windows variant van spotlight (hoe heet die eigenlijk?). Daarmee open ik de meeste programma'squote:Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".
Die normale desktop mist veel essentiële dingen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:03 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Die normale desktop mist veel essentiële dingen.
Dat denk ik niet. Je kan niet om Metro heen. Windows 8 is gewoon waardeloos voor een desktop of laptop. Bij Windows 7 kan je alles met de muis doen, wil je een beetje fatsoenlijk werken in Windows 8, dan moet je 137 toetsenbordsnelkoppelingen uit je hoofd leren... Waardeloos. Dit kan gewoon niet op een desktop, period.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:04 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.
Als dat de bedoeling was, zat die nu ook wel er in.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:04 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.
Juist. Ik gebruik Windows 7 ook al vanaf RC1 en de er zit visueel gezien geen enkel verschil tussen RC1 en de Final. Dit is nog niet RC1, dus er zal ongetwijfeld nog wel wat veranderen, al dan niet op basis van feedback van gebruikers, maar er zullen geen drastische veranderingen plaatsvinden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je kan niet om Metro heen. Windows 8 is gewoon waardeloos voor een desktop of laptop. Bij Windows 7 kan je alles met de muis doen, wil je een beetje fatsoenlijk werken in Windows 8, dan moet je 137 toetsenbordsnelkoppelingen uit je hoofd leren... Waardeloos. Dit kan gewoon niet op een desktop, period.
De volgende release is al RC1, en ik weet uit ervaring (met Vista en 7) dat de RC1 en final release qua functionaliteit bar weinig verschillen.
Hij zit niet in een USB 3.0 poort?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef fyah het volgende:
Ik wil 'm via USB drive installen, en de bestanden staan erop middels de MS 'Install windows 8 consumer' software. Maar telkens ik reboot gaat hij gewoon in windows 7, ook al heb ik mijn SSD ONDER de USB en bootable cards gezet in de BIOS boot priority.Idee?
Nee sowieso niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:07 schreef fyah het volgende:
[..]
Nee in USB2, moet hij in mijn USB3 poort? Het is een USB2 flash drive
Weet je zeker dat je je usbstick goed hebt ingesteld? Diskpart etc. gebruikt?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef fyah het volgende:
Ik wil 'm via USB drive installen, en de bestanden staan erop middels de MS 'Install windows 8 consumer' software. Maar telkens ik reboot gaat hij gewoon in windows 7, ook al heb ik mijn SSD ONDER de USB en bootable cards gezet in de BIOS boot priority.Idee?
Niet naar dumpert gaan?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:04 schreef Thieske het volgende:
De fimpjes op www.dumpert.nl spelen niet meer af nu ik Windows 8 heb. Hier toevallig iemand met een oplossing?
flash installerenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:04 schreef Thieske het volgende:
De fimpjes op www.dumpert.nl spelen niet meer af nu ik Windows 8 heb. Hier toevallig iemand met een oplossing?
Tuurlijk is het wel een nieuwe versie. En tuurlijk bouwen ze verder op Windows 7. Het zou ronduit idioot zijn als ze al die miljoenen regels code die daarin zitten zouden weggooien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren bij een maat snel gekeken.
Zoals ik al vermoede is het volledige versienummer 6.2.8xxx
Niks geen nieuwe versie dus, ze bouwen gewoon verder op Windows 7 (6.1.7xxx), wat eigenlijk ook maar een verbetering is van Widows Vista...
Maar als ze de helft van de veranderingen niet hadden doorgevoerd maar het versienummer hadden verhoogd naar 7.x.xxxx dan was het wel een nieuwe versie geweest?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Niks geen nieuwe versie dus, ze bouwen gewoon verder op Windows 7 (6.1.7xxx), wat eigenlijk ook maar een verbetering is van Widows Vista...
Jij hebt het over het versienummer van de NT kernel. Die is 6.2. Het versienummer van Windows is gewoon 8.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar als ze de helft van de veranderingen niet hadden doorgevoerd maar het versienummer hadden verhoogd naar 7.x.xxxx dan was het wel een nieuwe versie geweest?
Als ik goed gelezen heb lijkt het daar heel erg op.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:42 schreef Dj_Ziggy het volgende:
Windows 8 is dat niet sp2 van windows7?
Waarom zeg je dat tegen mijquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:17 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Jij hebt het over het versienummer van de NT kernel. Die is 6.2. Het versienummer van Windows is gewoon 8.
Zo kun je wel eeuwig die lijn doortrekken en claimen dat elke nieuwe versie maar een marginale verbetering is ten opzichte van de voorganger. Maar bij elkaar opgeteld evolueert het systeem toch enorm. Windows 8 is de eerste van een nieuwe generatie. Microsoft neemt afstand van de desktop-benadering en slaat een compleet andere weg in.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Ik heb het nu in een VirtualBox draaien en moest er zoveel fuzz niet om geweest zijn zou ik niet van Metro af geweten hebben. Nu een paar uur mee bezig en nog steeds geen enkele keer in de metro-interface geweest eigenlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je kan niet om Metro heen. Windows 8 is gewoon waardeloos voor een desktop of laptop. Bij Windows 7 kan je alles met de muis doen, wil je een beetje fatsoenlijk werken in Windows 8, dan moet je 137 toetsenbordsnelkoppelingen uit je hoofd leren... Waardeloos. Dit kan gewoon niet op een desktop, period.
De volgende release is al RC1, en ik weet uit ervaring (met Vista en 7) dat de RC1 en final release qua functionaliteit bar weinig verschillen.
Ongetwijfeld voortkomend uit de tablet-benadering. Want die hoef je nooit echt uit te zetten. Ze springen in standby, zijn dan extreem energiezuinig en zijn dan binnen een halve seconde weer opgestart.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Na vijf minuten werd ik echt gillend gek van de onlogica.
Om de pc uit te zetten moet je eerst naar een verborgen uitklapmenu en dan ergens op settings klikken
Sowieso niet goed bij nagedacht als dit ook een normaal OS moet gaan wordenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld voortkomend uit de tablet-benadering. Want die hoef je nooit echt uit te zetten. Ze springen in standby, zijn dan extreem energiezuinig en zijn dan binnen een halve seconde weer opgestart.
Of je drukt een maal op de powerknop waaraan je eerst de afsluiten-functie hebt toegekend. Doet het gros van de computergebruikers al sinds het jaar 2000 ofzo?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Na vijf minuten werd ik echt gillend gek van de onlogica.
Om de pc uit te zetten moet je eerst naar een verborgen uitklapmenu en dan ergens op settings klikken
Het grootste deel van de mensen zet hun pc uit via het startmenu. Daar durf ik wel een weddenschap over aan te gaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:01 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Of je drukt een maal op de powerknop waaraan je eerst de afsluiten-functie hebt toegekend. Doet het gros van de computergebruikers al sinds het jaar 2000 ofzo?
(en ok, je hebt stiekem wel gelijk dat 't vanaf je bureaublad snel moet kunnen, maar windowstoets, op je naam klikken en shut down is ook niet zoveel moeite voor maar één maal tijdens een sessie te doen)
Nee, ze begonnen na Windows XP direct met de ontwikkeling van Windows Longhorn, gebaseerd op WFS.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:56 schreef Kiekmieg het volgende:
Was het overigens niet zo dat Microsoft al begonnen was met de ontwikkeling van 7 na de release van XP? Maar vanwege een of andere vage rede hebben ze tussendoor nog even snel Vista in elkaar geflanst.
Attans dit heb ik eens ergens gelezen.
Windows knop + i werkt net zo goed! Kom je gelijk in het shut down menu!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:01 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Of je drukt een maal op de powerknop waaraan je eerst de afsluiten-functie hebt toegekend. Doet het gros van de computergebruikers al sinds het jaar 2000 ofzo?
(en ok, je hebt stiekem wel gelijk dat 't vanaf je bureaublad snel moet kunnen, maar windowstoets, op je naam klikken en shut down is ook niet zoveel moeite voor maar één maal tijdens een sessie te doen)
Nog niet aan gedachtquote:Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef FredvZ het volgende:
Heb je een 64 bits cpu? Dan zou je de 64 bits versie kunnen proberen.
Jep had ik gedaan hij startte hem dus op maar gaf gelijk die error aan ik zal bovenstaande tip ff proberenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:18 schreef Adames het volgende:
Je hebt ook bij het aanmaken gekozen voor een Windows 8 x86 virtuele machine?
Ja, dat is inderdaad vreselijk. Gelijk FF erop gegooid.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:22 schreef SpermaDonor het volgende:
Die IE die erbij zit is wel zwaar kut trouwens, continu vastlopen en auto-correcten waar is het fucking kruisje gebleven?
Chrome maar gelijk geinstalleerd
Nog niks kunnen vinden, maar moet wel zeggen dat je goed kan merken dat deze versie bedoeld is voor tablets.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:25 schreef vaagjunior het volgende:
Zijn er al veel "fouten" ontdekt waar je echt niet omheen kunt?
Zou zeggen van wel. Heb hem nu op Hyper-V draaien met 2GB en dat is hartstikke soepel.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:03 schreef vaagjunior het volgende:
De 64 bit versie start wel door1,5 GB moet genoeg zijn lijkt me ? want meer kan ik niet gebruiken
Je moet een vinkje aanzetten bij de opties van je VM. Gewoon doen wat er staat en googlen op de errorquote:Op maandag 5 maart 2012 20:59 schreef vaagjunior het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil graag de Windows 8 Consumentdevloper installeren maar als ik hem helemaal laad in virtualbox krijg ik dus die error. weet iemand misschien een oplossing?
Ik ben eigenlijk nog nooit in Metro geweest. Mijn snelkoppelingen staan OSX-gewijs in de taakbalk en gebruik de windows-toets enkel als snelstart voor overige dingen of documenten. Voor de rest kom je toch werkelijk nooit in de tablet omgeving? Kan bovendien wel handig zijn om snel even een paar dingen te checken zoals weer of files, maar dat kan je evengoed in gadgets op je desktop zetten, of in een link in FF want IE gebruiken we natuurlijk niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nog niks kunnen vinden, maar moet wel zeggen dat je goed kan merken dat deze versie bedoeld is voor tablets.
ah oke zou je de link kunnen sturen? :p want k heb de 64 bit versie nu geinstalleerdquote:Op maandag 5 maart 2012 22:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Je moet een vinkje aanzetten bij de opties van je VM. Gewoon doen wat er staat en googlen op de error. 'T is de eerste link.
In feite moet elke driver werken jaquote:Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zit het met drivers? Pakt Win8 zonder problemen drivers die voor Win7 zijn? (64 bit)
Toen ik opstartte eerste keer herkende die mijn toetsenbord (laptop) niet eensquote:Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe zit het met drivers? Pakt Win8 zonder problemen drivers die voor Win7 zijn? (64 bit)
Ik lees heel veel gebruikers die nog op vista zitten, wat opzich niet zo'n probleem is.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef Setting_Sun het volgende:
Zie totaal geen reden om het te gaan gebruiken, Vista bevalt voorlopig prima.
Jep.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat half internet zegt dat Vista kut is betekent dat niet zo dat dat het ook is. Mij bevalt het prima (UAC, nog nooit problemen me gehad - het had er uberhaupt nooit in gehoeven maar dat is een totaal ander verhaal).quote:Vista gebruikers die klachten hebben over win7 en win8. Het is toch algemeen bekend dat windows vista de grootste fout en pisvlek van de windowsfamilie is? win7 is een uiterst stabiel en goed OS daarentegen en ik vind dat windows8 daar een schepje boven op doet.
Ja en nee. In 't begin klopte dit, ook onder andere vanwege lage compatibiliteit enz. MS heeft Vista tegenwoordig redelijk goed gefixt als ik 't begrijp (ben een Mac gebruiker, maar begin de houding van Apple beu te worden en ga overstappen naar zelfbouw).quote:Op maandag 5 maart 2012 23:38 schreef Boterbartje het volgende:
Ik lees heel veel gebruikers die nog op vista zitten, wat opzich niet zo'n probleem is.
Wat me wel opvalt is dit:
Vista gebruikers die klachten hebben over win7 en win8. Het is toch algemeen bekend dat windows vista de grootste fout en pisvlek van de windowsfamilie is? win7 is een uiterst stabiel en goed OS daarentegen en ik vind dat windows8 daar een schepje boven op doet.
Bedankt voor de mededeling.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:34 schreef Setting_Sun het volgende:
Zie totaal geen reden om het te gaan gebruiken, Vista bevalt voorlopig prima.
Ik heb ook tot 2 maand geleden vista gedraaid en geen problemen hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 23:44 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]
Omdat half internet zegt dat Vista kut is betekent dat niet zo dat dat het ook is. Mij bevalt het prima (UAC, nog nooit problemen me gehad - het had er uberhaupt nooit in gehoeven maar dat is een totaal ander verhaal).
Ik zeg verder ook niet dat Win 8 slecht is, ik zie echter geen reden om het te gaan gebruiken.
Door de bank genomen vind ik wel dat van de hele windows lijn (begon al bij XP) de interfaces lelijker en lelijker worden: wazige icoontjes, slecht nagedacht over plaatsing, elke keer weer verandering waardoor je nooit kan wennen. Mijn volgende ocmpu (pas over 10 jaar waarschijnlijk) wordt zeker een Apple.
Je kunt toch gewoon de juiste versie downloaden en die installeren met je eigen serial?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 02:16 schreef wolferl het volgende:
Weet iemand hoe ik Windows 7 terug krijg (heb geen reboot disc).
Dat ligt eraan hoe jij Windows 8 hebt geïnstalleerd:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 02:16 schreef wolferl het volgende:
Weet iemand hoe ik Windows 7 terug krijg (heb geen reboot disc).
Heb je het over een desk- of laptop?quote:Op donderdag 8 maart 2012 01:16 schreef SpermaDonor het volgende:
Ben ik de enige die merkt dat win8 op sommige momenten je volledige CPU in beslag neemt?
Na gemiddeld een half uur wordt ie zo traag dat ik niks meer kan terwijl er maar 1 browsert openstond en verder niks...
Dan moet ik de power-knop ingedrukt houden anders krijg ik hem niet meer uit.
Geen win7 CD meer dus pech gehad
Nu maar hopen dat ze deze preview regelmatig updaten zodat de klote fouten eruit kunnen.
Na XP begon Longhorn met veel revolutionaire veranderingen.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:56 schreef Kiekmieg het volgende:
Was het overigens niet zo dat Microsoft al begonnen was met de ontwikkeling van 7 na de release van XP? Maar vanwege een of andere vage rede hebben ze tussendoor nog even snel Vista in elkaar geflanst.
Attans dit heb ik eens ergens gelezen.
vista was niet slecht, helaas waren hardware leveranciers een beetje dom door te denken dat ze wel even de XP drivers konden leveren of dezelfde truukjes toe te passenquote:Op donderdag 8 maart 2012 01:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na XP begon Longhorn met veel revolutionaire veranderingen.
Daar kwam niets van terecht en omdat het zo lang duurde kwam Vista.
Dat was 3x nix en al snel was er W7 als redder in nood.
Die heb je ook niet zelf verzonnenquote:Op maandag 5 maart 2012 23:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Naar Apple gaan is voor mij echt het slechte wat je kan doen. Dat is net alsof je omdat je niet op de snelle motor kan rijden doordat je niet eerst even wil leren hoe je moet motorrijden (windows) je maar op een kleine driewieler gaat zitten waar je vanaf kan vallen. Veilig, maar de mogelijkheden ook beperkt.
Heb een laptopquote:
Windows is gewoon veel geavanceerder, veel meer opties maar je moet het wel kunnen. OSX is foolproof en gewoon beperkt. fijn als je er fijn mee kan werken, nog fijner dat je dat hele apple imago in stand houdquote:Op donderdag 8 maart 2012 02:57 schreef Brawler het volgende:
[..]
Die heb je ook niet zelf verzonnen![]()
En waarom is de overstap naar OS X het slechtste wat je kan doen? Zomaar iets lullen zonder te onderbouwen, is natuurlijk heel makkelijk.
Niet akkoord. Ik ben nu 5 jaar Apple-gebruiker maar ga overstappen naar Windows. Ik ben Apple beu. Misschien heb ik iets nieuws nodig, maar hoe dan ook erger ik mij aan die imo irritante manier van een halo creëren rond alles wat ze maken, alsof je gematerialiseerd geluk koopt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Windows is gewoon veel geavanceerder, veel meer opties maar je moet het wel kunnen. OSX is foolproof en gewoon beperkt. fijn als je er fijn mee kan werken, nog fijner dat je dat hele apple imago in stand houd
Wie heeft in godsnaam bedacht dat je voor 3/4 jaar oude macbooks nog 600/700 euro mag durven vragen
Ja, dat hele gedoe er om heen: apple is altijd goed en magisch en vies duur.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:28 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Niet akkoord. Ik ben nu 5 jaar Apple-gebruiker maar ga overstappen naar Windows. Ik ben Apple beu. Misschien heb ik iets nieuws nodig, maar hoe dan ook erger ik mij aan die imo irritante manier van een halo creëren rond alles wat ze maken, alsof je gematerialiseerd geluk koopt.
Een computer is gewoon een computer.
Ik vind OSX niets beperkends hebben, je kan er alles mee wat je met Windows ook kan.
Persoonlijk vind ik de look het grote verschil. Qua werken zijn de programma's toch praktisch 't zelfde op beide platformen; Chrome/Office/...
Persoonlijk ben ik nu tijdelijk uitgekeken op OSX.
En, ik vind het niet kunnen dat ze nu nog 600 euro vragen voor een SSD, en het niet user-doable maken. Ofwel ben je je garantie kwijt, ofwel heb je geen SSD; iets waar je vandaag eigenlijk niet meer zonder kan.
Ik ga mij in ieder geval een computer bouwen met Windows 8 die ik qua snelheid naast eender welke Mac ga durven te zetten voor wat ik 'm denk te gebruiken: i3, SSD + 2,5" HD voor de opslag, 8 gig ram en een verbruik van 15 watt voor minder dan 500 euro. Het enige dat hij zal missen is een IPS-scherm.
Ik weet trouwens niet of dat dat serieus is maar ik zou no way 600/700 euro voor een computer van 3+ jaar geven. Mijn Macbook van meer dan 4 jaar vertoont echt wel ouderdomssymptomen; muisbutton klikt raar, cd-drive werkt nauwelijks meer, hoofdtelefoon inpluggen doet 'm soms op digitale uitgang springen etc.
Naah, touch vind ik niet handig. 'T stoort mij niet, maar ik gebruik het niet. Enkel goed voor triviale informatie, in café's of op tablets. Imo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, dat hele gedoe er om heen: apple is altijd goed en magisch en vies duur.
Je kan trouwens prima zelf een ips monitor kopen voor je pcen met windows 8 zou je eigenlijk ook wel naar een monitor kunnen kijken die touch ondersteunt.
Hoezo is Windows geavanceerder en in wat is OS X beperkt?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Windows is gewoon veel geavanceerder, veel meer opties maar je moet het wel kunnen. OSX is foolproof en gewoon beperkt. fijn als je er fijn mee kan werken, nog fijner dat je dat hele apple imago in stand houd
Wie heeft in godsnaam bedacht dat je voor 3/4 jaar oude macbooks nog 600/700 euro mag durven vragen
Waarom wil je je laptop upgraden als hij nog prima werkt?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:38 schreef abruzzese het volgende:
Is het verstandig om te wachten met een nieuwe laptop te kopen tot Windows 8 uitkomt , of nu een nieuwe laptop kopen met Windows 7 ???
Mijn huidige laptop is van 15-11-2005 Windows XP , maar draait nog heel goed voor internetten .
Windows 7 of Windows 8 ??????
Ik ben van mening als je verandert van computer ( laptop ) dan verander je dat vooral voor het besturing systeem dat beter zou werken .quote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:13 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Waarom wil je je laptop upgraden als hij nog prima werkt?
helaas gaat die bewering sinds windows 7 niet 100% op: waar win98/XP/2000/vista inderdaad een goed aantal kinderziektes hadden draaide windows 7 eigenlijk vanaf de beta (of iig de RC) retestabiel en zonder serieuze bugsquote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Als je W8 gaat nemen, weet dan wel dat 't besturingssysteem nog niet zo doorontwikkeld (bugvrij) is als W7.
Gebaseerd op een BETA.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat je dan moet gaan voor een laptop met een SSD. Zeker als je 'm zo lang wil gebruiken ga je daar veel geniet van hebben.
Als je W8 gaat nemen, weet dan wel dat 't besturingssysteem nog niet zo doorontwikkeld (bugvrij) is als W7.
Je kunt met OS X alles wat je ook met Windows kunt. Bovendien ook alles wat je met Linux kunt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zet er dan een Core i5 met geintegreerde Intel HD 3000 gpu in (de k serie). Verbruikt weinig stroom is ook grafisch nog best snel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:28 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik ga mij in ieder geval een computer bouwen met Windows 8 die ik qua snelheid naast eender welke Mac ga durven te zetten voor wat ik 'm denk te gebruiken: i3, SSD + 2,5" HD voor de opslag, 8 gig ram en een verbruik van 15 watt voor minder dan 500 euro. Het enige dat hij zal missen is een IPS-scherm.
Het plan was wel om een <500 euro pc te maken. Quad is leuk maar dat heb ik niet nodig voor gewoon office-gebruik. Er zijn weinig echt geoptimaliseerde toepassingen voor multi-core, tenzij gespecialiseerde software. En die HD 3000 zit ook in de i3 21x5-reeks.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:19 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Je kunt met OS X alles wat je ook met Windows kunt. Bovendien ook alles wat je met Linux kunt.
Als je er verstand van hebt, is er eigenlijk niks dat je niet kunt met OS X.
[..]
Zet er dan een Core i5 met geintegreerde Intel HD 3000 gpu in (de k serie). Verbruikt weinig stroom is ook grafisch nog best snel.
Bovendien kun je veel betere IPS schermen kopen dan die in een imac zitten. Voor 400 tot 500 euro heb je bijvoorbeeld al een leuk HP 24" IPS panel. En dit glimt niet zo erg dat je de hele dag naar jezelf zit te staren. Tevens is de PPI fijner om naar te kijken en kun je het gewoon in hoogte verstellen.
Nou, sinds W7 verschilt de bèta ook niet zo veel van de officiële release.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gebaseerd op een BETA.
Als je dat als valide argument wil gebruiken moet je geduld hebben tot minimaal de RC.
Wat die man als laatste zegt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit, maal honderd miljoen mensen die een nieuwe computer kopen.
Windows 8 is net zo hard evolutie. Het enige échte nieuwe is "metro" en dat is eigenlijk ook niks anders dan andere presentatiewijze van "menu start".quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Win7 was ook gewoon evolutie van een bestaand concept.
Win8 wordt weer revolutie, Microsoft gooit het allemaal omver en begint met een nieuwe generatie. Gebaseerd op feedback gaan ze er mogelijk nog flink aan sleutelen. Zo groots inzetten op Metro mag gewoon niet falen. Microsoft neemt een enorme gok hiermee.
Whaha.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit, maal honderd miljoen mensen die een nieuwe computer kopen.
Onzin? Uit wanhoop gaan mensen maar dingen proberen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan
Het is een totaal nieuwe benadering. De desktop is gedegradeerd tot een app in de Metro omgeving. En op die nieuwe benadering wordt alles ingezet. Ontwikkelaars worden richting Metro geduwd en daarmee ook de Store. Daarmee geeft de gebruiker het handmatige beheer van programma's op en laat het over aan het OS.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Windows 8 is net zo hard evolutie. Het enige échte nieuwe is "metro" en dat is eigenlijk ook niks anders dan andere presentatiewijze van "menu start".
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een onzin flimpje. Alsof je in Windows 7 ook op de klok ging klikken om ergens heen te gaan
Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken neequote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
Het is werkelijk zoeken naar alles. Wat je ook wil, afsluiten, terug naar het beginscherm, het configuratie scherm openen. Zelfs het inloggen nadat je je pc gelocked hebt kun je pas nadat je de pagina aan de kant geswiped hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ach je hebt ook gelijk. Als iets niet aangegeven is dan moet je dat niet gewoon even zoeken. Je hoeft niet even te wennen aan een nieuwe interface om er daarna juist makkelijker mee te kunnen werken nee
Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Onzin? Uit wanhoop gaan mensen maar dingen proberen inderdaad.
Niks aan gehacked. Zo ziet het er simpelweg echt uit. Het is ongelofelijk maar waar.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:55 schreef Lod het volgende:
[..]
Mijn probleem met het filmpje is dat ik niet kan zien waar die beste man allemaal aan het klikken is. Noch ook wat zijn ervaring is met voorgaande versies van Windows is. Als hij iOs gewend is, is het niet zo verwonderlijk dat hij het niet gelijk weet.
En misschien heeft de filmer zelf wat lopen hacken waardoor het niet lukt. Of wordt hier een toneelstukje opgevoerd.
Vooralsnog geef ik MS het voordeel van de twijfel. Zeer binnenkort ga ik het zelf eens uitproberen.
Er is geen enkele visuele indicatie over wat te doen in Metro. Dat is het probleem. In W7 is het heel duidelijk. Startknop linksonder, kruisjes rechtsboven, alles is klikbaar, geen toetsenbordcombinaties nodig, geen geheime truukjes om naar bepaalde menu's te gaan. In W8 niks van dat alles, je moet maar gokken en raden waar menuutjes zitten verstopt, en eigenlijk moet je minstens 10 toetsenbordcombinaties uit je hoofd weten om een beetje te kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met het verdwijnen van de Startknop vind ik dat niet gek. Er is geen visuele indicatie over hoe terug te gaan naar Metro.
Wat een kutfilmpje zegquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:35 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]![]()
En de 2e keer dat die beginner die computer afsluit?
wp7 is natuurlijk heerlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:26 schreef Lod het volgende:
Vanwege alle consternatie gelijk maar de preview geïnstalleerd. Het heeft mij bijna een halve minuut geduurd voordat ik terug was in het start-scherm.
Na enige tijd ben ik redelijk thuis in de bediening. Af en toe nog wel moeite met rechter- en linkermuisklik, hoewel ik het idee heb dat dat allemaal niet meer zoveel uitmaakt. Ik ben wel bang dat mijn ouders inderdaad meer op die man uit het filmpje zullen lijken.
Ik ben zeer gecharmeerd van het Metro-uiterlijk. Vandaag voor het eerst een Lumia in handen gehad en ben benieuwd naar de eerste tablet.
Maar als desktop ben ik niet enthousiast. Met name van het immense verschil tussen de metro-applicaties en de oude windows applicaties. Het omschakelen van het ene uiterlijk naar het ander maakt de belevenis heel onrustig. Ze hadden beter een soort schil moeten maken die om de oude applicaties heen lag, waardoor het lijkt alsof het in Metro draait. Nu is het vlees noch vis.
Windows misschien wel, maar de applicaties die er op draaien niet. En voor dat die allemaal omgezet zijn zijn we al weer toe aan Windows15, zo ruw geschat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:09 schreef OriginalKevz het volgende:
Straks is Windows geheel over naar de nieuwe look en is het dag Bureaublad & Taakbalk.
Nou iig 2 of 3 als ze niks anders uitbrengen hahaquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:47 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog minimaal een jaar of 5 Windows 7 gebruik.
Ok fijn voor je.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:19 schreef Brawler het volgende:
BoterBartje, je bent Windows 8 zo aan het verdedigen en ophemelen, je lijkt wel een fanboy
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag...quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok fijn voor je.
Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
Jonge ik geef geen neuk om jouw vragenquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:26 schreef Brawler het volgende:
[..]
En dat is nog stééds geen antwoord op mijn vraag...![]()
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?
En toch reageer je .. Faalhaas ..quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jonge ik geef geen neuk om jouw vragen
Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Boterbartje het volgende:
Een gebruiksvriendelijk OS behoeft geen uitleg en iedereen moet er bijna direct mee kunnen werken. Dat is met windows8 gewoon absoluut niet het geval. Zonder enige visuele indicaties waar je iets kunt doen ga je dingen gewoon niet vinden behalve door lukraak maar overal op te drukken en hopen dat er wat gebeurd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok fijn voor je.
Ik ben geen fanboy, ik heb enkel hekel aan mensen die het afkraken zonder het eerst goed gebruikt te hebben of van die filmpjes waarbij een eerste aanvaring met een volledig ander OS bij een oude graftak wordt gefilmd. Zet iemand voor een windows 7 computer die nog nooit een computer heeft gezien en je krijgt hetzelfde.
Bullshit. Alles komt met een handleiding om die reden. Da's net zoals denken dat 't wiel zo logisch is dat je 't zelf wel had uitgevonden als je in die tijd leefde.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo'n onzinfilmpje is het niet. Het geeft prima aan wat mensen doen als ze iets niet weten: Ze kijken op het scherm of er iets staat dat logisch is en als dat er niet staat gaan ze op de dingen klikken die ze wel zien staan. Tja dat microsoft in haar oneindige wijsheid besloten heeft om maar allerlei dingen te verstoppen om het 'gebruiksvriendelijker' te maken leidt vanzelf tot de vraag of ze naar de mac over moeten stappen
DIT!!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:01 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Bullshit. Alles komt met een handleiding om die reden. Da's net zoals denken dat 't wiel zo logisch is dat je 't zelf wel had uitgevonden als je in die tijd leefde.
Enja, als je zo snel denkt dat Mac meer je ding is dan ben je slecht bezig vind ik.
Ga eens lekker kwijlen op Steve Jobs en zijn overpricede design producten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Windows fanboys, ze bestaan. Gekke wereld.
Wat een onzin. Als je eenmaal weet waar je moet klikken is het geen probleem meer en zal het in al die jaren dat je het OS daarna gebruikt ook nooit meer zijn.quote:
Nou niet echt, meer een werkend wiel vierkant maken en aardappels koken veranderen in aardappel anders. In auto's gaat men toch ook niet het rempedaal plotseling verplaatsen naar links?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
DIT!!
Net zoiets als dat aardappels koken heel simpel is, waarom deed niemand het dan voordat men wist hoe het moest?
Net als ditte, dit is nieuw en je moet er aan wennen.
Omdat het wiel misschien wel vierkant was, en nu ze het rond hebben gemaakt voor makkelijker gebruik val jij erover dat je wat veranderd dat werkt. Kijk nou eerst hoeveel fijner het werkt na dat je gewend bent aan de verandering.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou niet echt, meer een werkend wiel vierkant maken en aardappels koken veranderen in aardappel anders. In auto's gaat men toch ook niet het rempedaal plotseling verplaatsen naar links?
Waarom iets wat al ruim twintig jaar hetzelfde is eruit halen?
Nee, dat verwacht ik absoluut niet, maar vrij basale dingen zoals een startknop, -menu etc. moeten op zijn minst ingesteld kunnen worden op "classic" zodat een gebruiker zelf kan kiezen. Ik vond bv het startmenu in Win7 na een half jaar proberen ook geen verbetering en kon er maar niet aan wennen. Net zoals dat de search onder de rechtermuisknop verdwenen was. Ik heb die dingen wel weer terug, maar voor bv het startmenu ben je afhankelijk van third-party software.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Omdat het wiel misschien wel vierkant was, en nu ze het rond hebben gemaakt voor makkelijker gebruik val jij erover dat je wat veranderd dat werkt. Kijk nou eerst hoeveel fijner het werkt na dat je gewend bent aan de verandering.
God wat een verkapte autist ben je als je zo zeikt om een paar goede veranderingen in een OS, wen aan de verandering man. Wat dacht jij dan? dat ze eeuwig alleen maar wat frissere kleurtjes en nieuwe paintversie erop gingen zetten?
Als je niet kan aanpassen, ga je toch gewoon terug?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik absoluut niet, maar vrij basale dingen zoals een startknop, -menu etc. moeten op zijn minst ingesteld kunnen worden op "classic" zodat een gebruiker zelf kan kiezen. Ik vond bv het startmenu in Win7 na een half jaar proberen ook geen verbetering en kon er maar niet aan wennen. Net zoals dat de search onder de rechtermuisknop verdwenen was. Ik heb die dingen wel weer terug, maar voor bv het startmenu ben je afhankelijk van third-party software.
Oh, ik kom nog prima mee, maar sommige veranderingen zijn imo geen verbetering. En waarom vind jij het wel een verbetering dan?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:29 schreef Boterbartje het volgende:
Als je niet kan aanpassen, ga je toch gewoon terug?
In principe is dat precies hetzelfde wat je tegen de buitenlanders roept; aanpassen of terug. Als je te oud bent dat je niet eens meer mee kan komen met OS veranderingen, is dat jammer maar daarvoor hebben oude OS'sen lange support
goede ondersteuning voor touch, zeker met tegenvallende ipad 3 denk ik dat MS groot marktaandeel gaat pakken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik kom nog prima mee, maar sommige veranderingen zijn imo geen verbetering. En waarom vind jij het wel een verbetering dan?
Alsof die ondersteuning voor touch iets boeit als je het spul gewoon op een desktop draait. Dat ze voor tablets iets anders doen is prima, maar op een desktop wil ik een taakbalk en een menu, omdat dat gewoon handig is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
goede ondersteuning voor touch, zeker met tegenvallende ipad 3 denk ik dat MS groot marktaandeel gaat pakken.
Afgezien daarvan:
Metro geeft in 1 opzich dingen zoals mail, weer, nieuw, berichten weer, je kunt heel makkelijk gewoon naar je desktop én het draait uiterst stabiel. Verder de synchronisatie met skydriven en windows phone is heerlijk.
Ja wat het werkt op een desktop gewoon prima dus beste van 2 werelden. Dus als jij met je tablet zooit en daarna op je desktop gaat werkt het opdezelfde manier, is alles gesynchroniseerd en zo heb je dus altijd je pc bij je, daarom gaat ms de grootste blijven en gaat apple net als jobs het lootje leggenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:19 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Alsof die ondersteuning voor touch iets boeit als je het spul gewoon op een desktop draait. Dat ze voor tablets iets anders doen is prima, maar op een desktop wil ik een taakbalk en een menu, omdat dat gewoon handig is.
Ach, het is wel eens grappig om iemand zo vurig Windows te zien verdedigen. Dat zie je niet vaak.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:53 schreef tony_clifton- het volgende:
Boterbartje, waarom verdedig je je mening zo te vuur en te zwaard terwijl dit een discussie is waarmee je tot in 't ondeindige kan blijven doorgaan?
Je mag, daar niet van, maar zie 't nut niet echt...
Windows verdedigen is niet zo raar hoor, Windows 7 is het beste besturingssyteem dat ik ooit gebruikt heb. Alleen wat ze nu met 8 van plan zijn is te belachelijk voor woorden, en ik wacht dus wel op 9 waar ze de helft al weer teruggedraaid hebben.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ach, het is wel eens grappig om iemand zo vurig Windows te zien verdedigen. Dat zie je niet vaak.
Alsof iemand fan is van Dries Roelvink en probeert dat te blijven goedpraten. Best aandoenlijk.
deze manquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
Nou weetje; in pricipe heeft ms heel wat foutjes en alles. Maar naar mijn idee is ms innoverend bedrijf, sowieso wat betreft de integratie tussen mobiel/tablet/pc waar ze nu mee komen, met 1 enkel systeem (want phone gaat op dezelfde kernel draaien)
Tevens is het huidige windows erg stabiel, werkt het prima etc. Nu komen ze met een innoverend OS, dan wel revolutionair want het is ANDERS.
Maar waar ik dan een hekel aan heb is dat iedereen het gelijkt begint af te kraken omdat het ANDERS is. Wees toch verdomme niet zo bekrompen; anders betekend niet slechter. Je moet er achterkomen hoe het werkt en dan werkt het hartstikke fijn.
Toen het wiel uitgevonden werd dacht met waarschijnlijk ook; wat een mongool met z'n ronde ding. Totdat ze er aan gingen wennen en het gebruiken, toen zagen ze het nut. Dus daarom graag dat iedereen eerst een goede week met het OS speelt voordat je hier gaat lopen zeuren over een bagger OS.
En apple fanboys zijn helemaal laagste van het laagste; ze hebben prima os, met een prachtig design, goed ecosysteem met ipods pads airbridges, icloud alles. Helemaal prima.
Maar dat je daarom moet zeggen dat je de beste bent en dat windows gebruikers zielig zijn en aandoenlijk is botweg arrogant en kansloos.
Als je echt een Windows vs Mac strijd wil voeren moet je eens kijken naar innovatie van MS, alles wat apple van iedereen overneemt en hoeveel mac eigenlijk van MS heeft. Kijk maar naar voorgaande versies wie er altijd voor ligt qua innoveren, en qua support voor oude versies. Als je nu een oude macbook hebt van voor de alubehuizingen kun je niet meer naar lion/mountainlion. Windows geeft xp bijvoorbeeld nog tot 2020 support. Dus kap met dat achterlijke 'apple is het beste, kijk mij goed zijn jullie zijn slecht met je windowstoestellen' Zo ergerlijk.
Zo antwoord op vele vragen en opmerkingen, groetjes
Touch doe ik op de desktop niet zoveel zaken mee, maar vooruit.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:50 schreef Boterbartje het volgende:
goede ondersteuning voor touch, zeker met tegenvallende ipad 3 denk ik dat MS groot marktaandeel gaat pakken.
En voor dat "overzicht" zijn geen gadgets te vinden? En wie zegt dat ik al die flauwekul op mijn desktop wil hebben, ik hou daar niet zo van. Stabiliteit, ik weet niet wat jij allemaal verkloot dan maar sinds WinXP is het besturingssysteem zo stabiel als een huis, de blauwe schermen die ik tot nu toe gehad heb (XP en Win7, heb Vista overgeslagen) waren te wijten aan brakke hardware. En dat syncen heb ik niet zo'n ervaring mee, heb een Android phone en het enige wat ik gebruik is dropbox, maar daar heb ik weinig geen problemen mee.quote:Afgezien daarvan:
Metro geeft in 1 opzich dingen zoals mail, weer, nieuw, berichten weer, je kunt heel makkelijk gewoon naar je desktop én het draait uiterst stabiel. Verder de synchronisatie met skydriven en windows phone is heerlijk.
Koop dan een tabletquote:Op zondag 18 maart 2012 12:20 schreef Zolder het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij uitkomt, ben namelijk van plan in juli of augustus een laptop te kopen. Zou leuk zijn als w8 daar dan op zit.
Omdat ik daar ook optimaal van Office op gebruik kan maken, kan virtualiseren en gamen?quote:
Waarom wil je een touschscreen gebaseerd os voor office en te gamenquote:Op zondag 18 maart 2012 12:22 schreef Zolder het volgende:
[..]
Omdat ik daar ook optimaal van Office op gebruik kan maken, kan virtualiseren en gamen?
Ik wil gewoon niet dat na bv een maand na aanschaf windows 8 uitkomt, want vaak zit je dan later met gekut van bepaalde drivers, zoals bijvoorbeeld de FN keys.
Erg he veranderingquote:Op zondag 18 maart 2012 12:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Waarom wil je een touschscreen gebaseerd os voor office en te gamen
So wrong... Think.. Think!
Yepp ze voeren een touch os in voor desktops terwijl niemand daar behoefte aan heeftquote:Op zondag 18 maart 2012 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Microsoft's grote fout is dan ook dat ze de systemen niet durven scheiden. Touch en desktop zijn gewoon twee verschillende werelden. Apple snapt dat wel. OS X op de desktop, iOS voor de touch apparaten
Oké, het had echt zwart/wit gescheiden mogen zijn. Maar dat is 't nu niet en ik zie 't probleem niet echt tenzij je er een wil maken. Als je een PDF opent ofzo kan je inderdaad in Metro geflikkerd worden (=irritant), maar dat kan je met het good ol' 'open met'-menu tegengaan. In ieder geval, ik kom gewoon nooit in Metro als ik W8 gebruik. Blijkbaar is het klassieke startmenu bovendien terug te halen met een registry-edit (zelf niet geprobeerd).quote:Op zondag 18 maart 2012 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Microsoft's grote fout is dan ook dat ze de systemen niet durven scheiden. Touch en desktop zijn gewoon twee verschillende werelden. Apple snapt dat wel. OS X op de desktop, iOS voor de touch apparaten
Dit dus. Pas een filmpje gezien met windows8 op een tablet en dat ziet er prima werkend uit maar op een desktop is het gewoon bagger.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet mee eens, alleen hadden ze kleine aanpassingen kunnen doen aan de desktop versie. Een geheel OS dat consistent is op beide apparaten is wel degelijk een voordeel.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:04 schreef __Saviour__ het volgende:
komt misschien nog aangezien dit nog niet de uiteindelijke release is, ze zullen echt nog wel wat dingen optimaliseren voor de desktopquote:Op maandag 19 maart 2012 23:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet mee eens, alleen hadden ze kleine aanpassingen kunnen doen aan de desktop versie. Een geheel OS dat consistent is op beide apparaten is wel degelijk een voordeel.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef Agiath het volgende:
Kan je die customer preview nou niet als dual-boot installeren? Wat een faal...
Geen probleem? Installeer windows 7 en vervolgens windows 8. Heb ik ookquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef Agiath het volgende:
Kan je die customer preview nou niet als dual-boot installeren? Wat een faal...
Dat hebben ze toch ook gedaan?quote:Op maandag 19 maart 2012 23:51 schreef Adames het volgende:
[..]
Niet mee eens, alleen hadden ze kleine aanpassingen kunnen doen aan de desktop versie. Een geheel OS dat consistent is op beide apparaten is wel degelijk een voordeel.
Ik heb voor een desktop omgeving dan ook geen enkel voordeel gezien boven 7, alleen maar nadelen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:30 schreef FredvZ het volgende:
We zijn nu een paar weken verder en in het normale gebruik is er naar mijn idee eigenlijk weinig verschil tussen Windows 7 en Windows 8.
Eigenlijk zou ik wel willen zeggen: Nog steeds de oude Vista wijn, in een nieuwe 8 zak.
start -> wordquote:Op vrijdag 6 april 2012 01:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Naja ik zie er wel voordelen in. Snel schakelen dmv de windows knop naar de metro interface. En vervolgens kun je snel word opstarten ipv naar alle programma's etc te bladeren. Tis maar een klein voorbeeldje
Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
start -> word
quicklaunch -> word
Bureablad -> word
Ja het was voorheen inderdaad godsonmogelijk om snel een programma op te starten
En in mijn reactie staat dan ook dat ik voor een desktopomgeving geen voordelen zie. Voor een tablet natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hmm, daar heb je ook wel weer gelijk in
Naja t gaat ook meer om de tablets die er aan gaan komen
Het is een strategie.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:26 schreef mschol het volgende:
het zal geen voorbereiding zijn, maar MS zal wel leren van de fouten die ze hiermee gaan maken
Dan heb je gewoon Windows 7.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:23 schreef Casino.Bob het volgende:
Als je die metro interface uitzet, die start orb terughaalt en alle live services eruit haalt lijkt het me een
ja, maar wel met verbeterde explorer, geheugenbeheer, taskmanager en bestanden overzetten.quote:
Persoonlijk zou ik, als ik Microsoft had geweest, in Windows 8 enkel de Verkenner en de andere zaken doorgevoerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:31 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
ja, maar wel met verbeterde explorer, geheugenbeheer, taskmanager en bestanden overzetten.
en dat vind ik dan wel de overstap waard.
Dat is nu eenmaal wat Windows is. Sinds 95 is dat principe immers hetzelfde. Toch is er wel wat verbeterd, toch? De Metro-interface werkt gewoon niet goed met Touch Screen. En als het echt faalt, dan wordt dat gewoon een vette boost voor Apple op de thuis-PC markt. Voor makers van gebruiksvriendelijke linux-distro's is dit dan ook de tijd om een Linux-alternatief te brengen. Standaard Wine erin verwerken, wat eyecandy en je kan zomaar een succes in handen hebben.quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef EVH001 het volgende:
Windows 8 gaat gewoon net zo hard floppen als Vista. Wat windows 7 betreft:
If it ain't broke. don't fix it.
met zo'n instelling zaten we nu nog met windows xp.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:00 schreef EVH001 het volgende:
Windows 8 gaat gewoon net zo hard floppen als Vista. Wat windows 7 betreft:
If it ain't broke. don't fix it.
Vooruitgang is goed maar te ver 'doorontwikkelen' is schadelijk. Serieus wat is er mis aan Windows 7. Het is overzichtelijk, duidelijk en snel in omgang. Plus het is een mooi OS.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:36 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
met zo'n instelling zaten we nu nog met windows xp.
mwoa, je moet natuurlijk wel open staan voor vernieuwing, maar windows 8 had opzich wel wat later gemogen, windows 7 begint pas net lekker door te dringen..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Vooruitgang is goed maar te ver 'doorontwikkelen' is schadelijk. Serieus wat is er mis aan Windows 7. Het is overzichtelijk, duidelijk en snel in omgang. Plus het is een mooi OS.
ik vind metro ook maar niksquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Vooruitgang is goed maar te ver 'doorontwikkelen' is schadelijk. Serieus wat is er mis aan Windows 7. Het is overzichtelijk, duidelijk en snel in omgang. Plus het is een mooi OS.
Ja op z'n tijd is vernieuwing wel van belang maar met W7 is niks misquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
mwoa, je moet natuurlijk wel open staan voor vernieuwing, maar windows 8 had opzich wel wat later gemogen, windows 7 begint pas net lekker door te dringen..
Aan de oppervlakte, ja.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo kun je wel eeuwig die lijn doortrekken en claimen dat elke nieuwe versie maar een marginale verbetering is ten opzichte van de voorganger. Maar bij elkaar opgeteld evolueert het systeem toch enorm. Windows 8 is de eerste van een nieuwe generatie. Microsoft neemt afstand van de desktop-benadering en slaat een compleet andere weg in.
maar totaal ongeschikt voor tablets, dat is met Windows 8 gefixtquote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Voor apps vind ik dat niet zo raar. Voor android heb je bijv. ook een google account nodig voor apps.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:16 schreef Booomer het volgende:
Bovendien vind ik het belachelijk dat ik een Live ID moet hebben om apps in Metro te installeren...
wat is er mis met gewoon in de winkel aanschaffen?..quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:35 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
Voor apps vind ik dat niet zo raar. Voor android heb je bijv. ook een google account nodig voor apps.
stel je koopt een app dan kunnen ze dat herleiden aan dat ID, anders zou dat samen met je windows key moeten ofzo.
Waarom is het niet makkelijk voor laptops en desktops om online applicaties en games te kopen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:37 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met gewoon in de winkel aanschaffen?..
voor een tablet heb je gelijk, dan is zoiets makkelijk, maar voor een desktop niet..
stel je koopt een app en formatteert daarna je windows installatie. met je live id kan je dan de betaalde app opnieuw downloaden zonder gedoe met serienummers of backups.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:37 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is er mis met gewoon in de winkel aanschaffen?..
voor een tablet heb je gelijk, dan is zoiets makkelijk, maar voor een desktop niet..
hoofdzakelijk de grootte van het programma zal voor >50% v/d mensen een issue zijn (gezellig flight sim downloaden a 10GB op een 4 mbit lijntjequote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is het niet makkelijk voor laptops en desktops om online applicaties en games te kopen?
Ik heb op school een tablet liggen, met recente drivers, waarvan het touchscreen hard faalt. Normaal hoor je bij de randen bepaalde handelingen te kunnen verrichten. Dat ding is totaal nutteloos...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:02 schreef mschol het volgende:
[..]
maar totaal ongeschikt voor tablets, dat is met Windows 8 gefixt
Voor Henk en Ingrid best leuk.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:51 schreef FredVleespet het volgende:
Dat online apps kopen is gewoon de toekomst daar is niks mis mee![]()
Waarom is Steam dan zo populair? En iedereen downloadt toch al vanalles via BitTorrent en nieuwsgroepen? Het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die moeite hebben met het downloaden van een paar GB.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hoofdzakelijk de grootte van het programma zal voor >50% v/d mensen een issue zijn (gezellig flight sim downloaden a 10GB op een 4 mbit lijntje)
apps horen klein te zijn, en helaas is filesize optimalizatie verre van gebruikelijk voor windows applicatie's/games
Jij zit nog met dvds te kloten ? Laatste keer dat ik mijn dvddrive gebruikt heb kan ik me al niet eens meer herinnerenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:53 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Voor Henk en Ingrid best leuk.
Steam is geniaal, alleen zooooo jammer dat de prijzen van games nog zo achterlijk duur zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is Steam dan zo populair?
Sowieso hebben mensen in Nederland gemiddeld 25 Mbit/s downstream (bron), dus die 10 GB is dan sneller binnen dan wanneer je je huis uit moet om naar een winkel te gaan.
dat ligt aan de makers van call of duty.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Steam is geniaal, alleen zooooo jammer dat de prijzen van games nog zo achterlijk duur zijn.
En nee, dan heb ik het niet over de speciale acties die ze houden.
MW3 is nog steeds 59,95....![]()
Blizzard heeft het zelfde principe nu met battlenet.
Welnee. Ik heb alles op mijn server staan waarvan alles gedistribueerd wordt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:57 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Jij zit nog met dvds te kloten ? Laatste keer dat ik mijn dvddrive gebruikt heb kan ik me al niet eens meer herinneren
Die prijzen gaan vanzelf zakken wanneer er meer concurrentie ontstaat. De Origin Store is al een begin. Hoe meer aanbod, hoe lager de prijzen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Steam is geniaal, alleen zooooo jammer dat de prijzen van games nog zo achterlijk duur zijn.
En nee, dan heb ik het niet over de speciale acties die ze houden.
MW3 is nog steeds 59,95....![]()
Blizzard heeft het zelfde principe nu met battlenet.
Windows 8 is nodig omdat Microsoft omzet moet maken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Het is mij eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk hoezo Windows 8 eigenlijk nodig is. Windows 7 werkt toch gewoon prima? XP heeft het ook jarenlang goed dienst gedaan.
En vanwege de integratie met Windows phone 8.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Windows 8 is nodig omdat Microsoft omzet moet maken.
en om apple op afstand te houden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Windows 8 is nodig omdat Microsoft omzet moet maken.
je weet het niet, straks is OSX 10.9 Snow Lion ineens een metro lookalike.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:12 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ze komen alleen maar dichterbij op deze manier
Dat zou heel erg faal zijn van Apple.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:14 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
je weet het niet, straks is OSX 10.9 Snow Lion ineens een metro lookalike.
je snapt hopelijk dat die statistieken alleen maatgevend zijn voor mensen met enig verstand van pc's en die veel downloaden?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is Steam dan zo populair? En iedereen downloadt toch al vanalles via BitTorrent en nieuwsgroepen? Het lijkt me niet dat er veel mensen zijn die moeite hebben met het downloaden van een paar GB.
Sowieso hebben mensen in Nederland gemiddeld 25 Mbit/s downstream (bron), dus die 10 GB is hier sneller binnen dan wanneer je je huis uit gaat om het in een winkel te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |