Aldus WikiPediaquote:in its next version of the Windows operating system, which is expected to be called Windows 8. It is anticipated that Windows 8 will be released in 2012 or later.
Dit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:58 schreef RacerDKB het volgende:
Nah komt echt niet dit jaar nog, denk half 2012 ofzo op z'n vroegst?
Windows 7 kan nog wel een tijd mee vind ik.
Gelukkig kan je het nog altijd een beetje skinnen naar behoefte. Zoals het in dat filmpje is, zou ik 't vreselijk vinden. Dertigduizend kliks om 1 document te kunnen bekijken, of een instelling te veranderenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:02 schreef Adames het volgende:
Filmpje is al wat ouder meen ik, en geeft alleen hippe uiterlijke kenmerken weer die waarschijnlijk wel weer 6 keer veranderd worden. De veranderingen zijn op zich wel leuk, de mappen worden goed onder handen genomen. Al vind ik explorer sowieso eigenlijk al vrij goed.
Klopt en daarom zit ik nog steeds te werken met bv onderstaande OS.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:37 schreef o.us het volgende:
Deze nieuwe OS schijnt al eind dit jaar uit te komen of anders volgend jaar. Waarom weet ik niet, want ik heb het gevoel dat Windows 7 nog jaren mee kan gaan.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:47 schreef Netsplitter het volgende:
Misschien beta eind dit jaar ofzo.
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:17 schreef Xaobotnik het volgende:
Vista kwam uit in 2007 voor consumenten, en 7 in 2009. 8 In 2012 is niet zo vreemd dus..
Ja, idd win 7 is wat vista had moeten zijnquote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.
Net zoals win7 ook het sp voor vista was.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:42 schreef Dj_Ziggy het volgende:
Windows 8 is dat niet sp2 van windows7?
En waarschijnlijk hebben veel mensen nog steeds dikke poep aan win7, reden genoeg voor Microsoft om deze groep met windows 8 over de streep te trekken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat zegt het verleden nou? XP kwam in 2001 uit, dus tussen XP en Vista zat 6 jaar, dat er 2 jaar tussen Vista en 7 zat is alleen omdat er veel mensen klaagden over Vista.
Dan moeten ze het 8 noemen want de naam windows is al een doorn in het oog voor deze mensenquote:Op donderdag 24 maart 2011 18:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben veel mensen nog steeds dikke poep aan win7, reden genoeg voor Microsoft om deze groep met windows 8 over de streep te trekken.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Het laatste gerucht is dat de interface nog veel grondiger op de schop gaat dan in dat filmpje.
Het komt erop neer dat ze eigenlijk de hele interface schrappen en vervangen door Clippy. Alles wat je wilt doen op de computer, moet dan via een vraag aan de paperclip.
The horror.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Het laatste gerucht is dat de interface nog veel grondiger op de schop gaat dan in dat filmpje.
Het komt erop neer dat ze eigenlijk de hele interface schrappen en vervangen door Clippy. Alles wat je wilt doen op de computer, moet dan via een vraag aan de paperclip.
Het gaat erom of een nieuw product binnen die tijd te verkopen is. Ook al was de vroege release van 7 nav het debakel Vista, de nieuwe standaard was gezet. Verder is het zo dat veel mensen nog niet overgestapt zijn op 7, dus die kun je nu over de streep trekken met 8.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:20 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat doet die installer? 't is maar een paar MB groot, dus die setup gaat vast nog zelf verder downloaden. Is dat dan een ISO of probeert het gelijk echt iets te installeren?quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:28 schreef Thieske het volgende:
Windows 8 BETA is uit. Voor iedereen te downloaden op:
http://windows.microsoft.(...)P_WinTeam_Blog_EN-US
Hier kan je de iso downloaden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat doet die installer? 't is maar een paar MB groot, dus die setup gaat vast nog zelf verder downloaden. Is dat dan een ISO of probeert het gelijk echt iets te installeren?
Ik wil het allemaal wel proberen, maar absoluut geen permanente wijzigingen op mijn systeem.
Ik heb er ook zo m'n bedenkingen bij. Maargoed, misschien is het alleen even wennen in het begin....quote:
Dat dacht ik met de eerste preview ook. Alleen het went nog steeds niet. Een tablet OS op een desktopquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:32 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik heb er ook zo m'n bedenkingen bij. Maargoed, misschien is het alleen even wennen in het begin....
Dit.quote:
En vooral dit.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:58 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Windows 7 kan nog wel een tijd mee vind ik.
En hoe lang heb je er mee zitten spelen?quote:
De windowsknop, daar heb ik niet aan gedacht, bedankt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:36 schreef Netsplitter het volgende:
Als je in bv de Store zit en je wil er uit kan je dat doen door de Windows key in te drukken.
Dan kom je weer terug in het home scherm.
Wanneer je op Desktop klikt kom je op de Desktop terecht.
Druk je weer op de Windows toets ga je weer terug naar het Metro scherm.
-Draadloos netwerk: Als je met je cursor naar Rechtsboven gaat krijg je een uitschuifmenu. Daar staat onderin een wireless network icoon waar je op kan klikken en dan kan je connecten met een netwerk wat in de buurt zit.quote:Op donderdag 1 maart 2012 00:55 schreef Merkie het volgende:
Mal hoor. Heel veel dingen snap ik niet. Hoe kan ik:
- Met ander draadloos netwerk verbinden
- Kijken hoe lang mijn accu nog resterend is
Iemand?
Ik heb zo'n vermoeden dat de Metro interface uit te zetten is via een GPO.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Adolecens het volgende:
Ik ben ook niet enthousiast hoor. Heb hem in Hyper-V draaien.
Wat ik me vooral afvraag is hoe ze dit product in de zakelijke markt willen neerzetten. Daar zie ik een groot probleem met de adoptiegraad.
Ik heb het ook al eens getest, maar er is niet zoiets als een alternatief voor de Metro interface. Metro is helemaal de basis. Er zit alleen nog maar een "desktop" in om legacy-software te kunnen draaien. Maar wat je ook aanklikt, je komt altijd weer in Metro uit. Een start-menu of bestandsbeheer is gewoon helemaal afwezig.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de Metro interface uit te zetten is via een GPO.
Desnoods via het inlogscript welke een vbs'je aftrapt om zo de registry aan te passen.
app is de populistische benaming van een applicatie..quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:32 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Kan iemand hier misschien uitleggen wat het verschil is tussen een zogenaamde: "app" en een applicatie als bijvoorbeeld Winamp of Visual studio 2010?
Is Visual studio 2010 straks gewoon in de "app store" van Windows te koop ?
Als het een tablet met een x86 processor betreft. Want x86 software draait niet op ARM.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
app is de populistische benaming van een applicatie..
en ik verwacht niet dat VS2010 straks te koop is in de appstore, maar theoretisch zou het kunnen
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:48 schreef Quisho het volgende:
Ik heb de VM maar weer verwijderd.
Als desktop OS werkt het minder efficiënt dan Windows 7, en ik zie niet in waarom iemand op een desktop zou moeten/willen upgraden naar Windows 8.
Daarnaast als tablet OS is het ook niet erg indrukwekkend. Daar bedoel ik mee dat ik geen enkel voordeel zie ten opzichte van iOS of Android. Zelfs vind ik iOS op de iPad 2 beter, efficiënter, en makkelijker werken dan Windows 8 als tablet OS.
Ik ben bang dat MS een verkeerde weg is in geslagen. Ze hadden gewoon hun mobiele OS voor tablets moeten gebruiken.
[..]
Als het een tablet met een x86 processor betreft. Want x86 software draait niet op ARM.
Alleen is daar de startknop weg en daarmee ook de Windows variant van spotlight (hoe heet die eigenlijk?). Daarmee open ik de meeste programma'squote:Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".
Die normale desktop mist veel essentiële dingen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon naar de normale "desktop" view gaan. Dit is hetzelfde gebleven als in Windows 7. Dus ik begrijp niet helemaal wat je te klagen hebt. Zie die nieuwe "app view" gewoon als een extra toevoeging voor "touch screens".
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:03 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Die normale desktop mist veel essentiële dingen.
Dat denk ik niet. Je kan niet om Metro heen. Windows 8 is gewoon waardeloos voor een desktop of laptop. Bij Windows 7 kan je alles met de muis doen, wil je een beetje fatsoenlijk werken in Windows 8, dan moet je 137 toetsenbordsnelkoppelingen uit je hoofd leren... Waardeloos. Dit kan gewoon niet op een desktop, period.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:04 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.
Als dat de bedoeling was, zat die nu ook wel er in.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:04 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel in de volledige versie zullen zitten.
Juist. Ik gebruik Windows 7 ook al vanaf RC1 en de er zit visueel gezien geen enkel verschil tussen RC1 en de Final. Dit is nog niet RC1, dus er zal ongetwijfeld nog wel wat veranderen, al dan niet op basis van feedback van gebruikers, maar er zullen geen drastische veranderingen plaatsvinden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je kan niet om Metro heen. Windows 8 is gewoon waardeloos voor een desktop of laptop. Bij Windows 7 kan je alles met de muis doen, wil je een beetje fatsoenlijk werken in Windows 8, dan moet je 137 toetsenbordsnelkoppelingen uit je hoofd leren... Waardeloos. Dit kan gewoon niet op een desktop, period.
De volgende release is al RC1, en ik weet uit ervaring (met Vista en 7) dat de RC1 en final release qua functionaliteit bar weinig verschillen.
Hij zit niet in een USB 3.0 poort?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef fyah het volgende:
Ik wil 'm via USB drive installen, en de bestanden staan erop middels de MS 'Install windows 8 consumer' software. Maar telkens ik reboot gaat hij gewoon in windows 7, ook al heb ik mijn SSD ONDER de USB en bootable cards gezet in de BIOS boot priority.Idee?
Nee sowieso niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:07 schreef fyah het volgende:
[..]
Nee in USB2, moet hij in mijn USB3 poort? Het is een USB2 flash drive
Weet je zeker dat je je usbstick goed hebt ingesteld? Diskpart etc. gebruikt?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef fyah het volgende:
Ik wil 'm via USB drive installen, en de bestanden staan erop middels de MS 'Install windows 8 consumer' software. Maar telkens ik reboot gaat hij gewoon in windows 7, ook al heb ik mijn SSD ONDER de USB en bootable cards gezet in de BIOS boot priority.Idee?
Niet naar dumpert gaan?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:04 schreef Thieske het volgende:
De fimpjes op www.dumpert.nl spelen niet meer af nu ik Windows 8 heb. Hier toevallig iemand met een oplossing?
flash installerenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:04 schreef Thieske het volgende:
De fimpjes op www.dumpert.nl spelen niet meer af nu ik Windows 8 heb. Hier toevallig iemand met een oplossing?
Tuurlijk is het wel een nieuwe versie. En tuurlijk bouwen ze verder op Windows 7. Het zou ronduit idioot zijn als ze al die miljoenen regels code die daarin zitten zouden weggooien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Gisteren bij een maat snel gekeken.
Zoals ik al vermoede is het volledige versienummer 6.2.8xxx
Niks geen nieuwe versie dus, ze bouwen gewoon verder op Windows 7 (6.1.7xxx), wat eigenlijk ook maar een verbetering is van Widows Vista...
Maar als ze de helft van de veranderingen niet hadden doorgevoerd maar het versienummer hadden verhoogd naar 7.x.xxxx dan was het wel een nieuwe versie geweest?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Niks geen nieuwe versie dus, ze bouwen gewoon verder op Windows 7 (6.1.7xxx), wat eigenlijk ook maar een verbetering is van Widows Vista...
Jij hebt het over het versienummer van de NT kernel. Die is 6.2. Het versienummer van Windows is gewoon 8.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar als ze de helft van de veranderingen niet hadden doorgevoerd maar het versienummer hadden verhoogd naar 7.x.xxxx dan was het wel een nieuwe versie geweest?
Als ik goed gelezen heb lijkt het daar heel erg op.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:42 schreef Dj_Ziggy het volgende:
Windows 8 is dat niet sp2 van windows7?
Waarom zeg je dat tegen mijquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:17 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Jij hebt het over het versienummer van de NT kernel. Die is 6.2. Het versienummer van Windows is gewoon 8.
Zo kun je wel eeuwig die lijn doortrekken en claimen dat elke nieuwe versie maar een marginale verbetering is ten opzichte van de voorganger. Maar bij elkaar opgeteld evolueert het systeem toch enorm. Windows 8 is de eerste van een nieuwe generatie. Microsoft neemt afstand van de desktop-benadering en slaat een compleet andere weg in.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |