Volgens sommigen verdwijnt dat met de komst van 'het verstand'quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:50 schreef BertV het volgende:
Waar blijft het idealisme, de betere wereld, het einde van de hebzucht?
Die schopstoel is natuurlijk ook altijd weer een relatief begrip. Er valt altijd wel weer een mouw aan te passen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen in m'n omgeving waarvan het huis nog steeds op funda staat wil alleen groter wonen en zitten dus niet op de schopstoel. Veel gehoorde uitspraak "Als ik het verkoop is het mooi, zo niet dan niet"
Mensen in mijn omgeving die op de schopstoel zitten ken ik eigenlijk niet.
En hoe zat het nu precies met jou en je huurachterstand?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:58 schreef Asfyxia het volgende:
Ik zit deze gevallen niet te verzinnen. Toegegeven, het zijn niet allemaal vrienden van me, sommigen ken ik niet eens persoonlijk, maar het zijn bestaande gevallen in mijn omgeving.
Dan is het verlies aan vrijheid en het risico me het financiële voordeel niet waard, denk ik. Met zo'n grote som geld kun je ook hele andere leuke dingen doen. Emigreren bijvoorbeeld, naar een land waar de huizenprijzen sowieso op een veel lager niveau liggen (bijvoorbeeld Duitsland).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar ongeacht hoe diep het uitbodemt, op de bodem kun je toch gewoon instappen? Dan is je voordeel relatief kleiner, maar toch nog altijd prima.
Die is 12 jaar geleden kwijtgescholden terwijl ik een jaartje stage liep in het buitenland.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zat het nu precies met jou en je huurachterstand?
Dat hangt denk ik van je persoonlijke omstandigheden af. Ik zou gemakkelijk kunnen gaan rentenieren op de Phillipijnen ofzo. Maar ik heb ook een gezin, dat ik graag in Nederland zie opgroeien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dan is het verlies aan vrijheid en het risico me het financiële voordeel niet waard, denk ik. Met zo'n grote som geld kun je ook hele andere leuke dingen doen. Emigreren bijvoorbeeld, naar een land waar de huizenprijzen sowieso op een veel lager niveau liggen (bijvoorbeeld Duitsland).
Verhuurders weten gewoon wanneer ze verlies moeten nemenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Die is 12 jaar geleden kwijtgescholden terwijl ik een jaartje stage liep in het buitenland.
Geen idee eigenlijk, hoe dat precies gegaan is. Maar ik heb er na terugkomst nooit meer wat van gehoord.
Uiteindelijk is dat nog steeds zoquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt tenslotte maar 1 koper nodig
corporaties zijn makkelijk met oude huurschulden, het is voor hen niet meer dan een boeking en het staat zo slordig al die oude vorderingenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:04 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Die is 12 jaar geleden kwijtgescholden terwijl ik een jaartje stage liep in het buitenland.
Geen idee eigenlijk, hoe dat precies gegaan is. Maar ik heb er na terugkomst nooit meer wat van gehoord.
een collega van me die in scheiding lag deed dat, klaar zei tie, wegquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zeer weinigen zijn bereid om 25.000 verlies te nemen om er maar vanaf te zijn.
Weer zo'n nutteloos statement.
Waarschijnlijk een gouden wc-pot.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat nog steeds zo. Het huis wat bij ons in de straat te koop stond voor 287.000 terwijl het in 2009 opgeleverd is voor 218.000 is inmiddels wel van de hand gegaan voor 278.000
Onbegrijpelijk overigens.
Wij zitten gewoon in heel andere, totaal onvergelijkbare situaties. Ik heb net m'n vriendin weer uitgezwaaid omdat ze teveel praatjes kreeg. En op kinderen zit ik sowieso niet te wachten. Er is niets dat me hier houdt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van je persoonlijke omstandigheden af. Ik zou gemakkelijk kunnen gaan rentenieren op de Phillipijnen ofzo. Maar ik heb ook een gezin, dat ik graag in Nederland zie opgroeien.
Volgens mij denk je dus eigenlijk niet heel anders dan ik. Als het je genoeg lijkt op te leveren in verhouding tot wat het je kost, stap je in. Anders niet. De twijfel die jij hebt is dezelfde twijfel die ik heb: is het me wel genoeg waard, levert het wel genoeg op? Only time will tell.quote:Wat mij enigzins weerhoudt van het pompen van veel geld in de huizenmarkt is dat dit geld me nu zoveel oplevert. Meer dan ik met werken verdien in ieder geval.
Precies. De vraag is dan waarom cenZuur en Xeno zo hard roepen dat er zoveel huizenbezitters in de problemen komen... Het merendeel heeft overwaarde en kan een daling makkelijk opvangen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:37 schreef Hanoying het volgende:
Het merendeel van de huizenbezitters heeft overwaarde, zelfs als de markt 30 % verder zakt heeft een zeer groot deel nog overwaarde.
Al dalen de huizenprijzen met 50% kan er echt niet wakker om liggenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. De vraag is dan waarom cenZuur en Xeno zo hard roepen dat er zoveel huizenbezitters in de problemen komen... Het merendeel heeft overwaarde en kan een daling makkelijk opvangen.
Er is natuurlijk een deel huizenkopers die in 2006 een hypotheek van 6x bruto, 125% aflossingsvrij heeft genomen. Die moeten fors in inkomen gestegen zijn willen ze diezelfde hypotheek in 2012 nog kunnen financieren (met aflossing)quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies. De vraag is dan waarom cenZuur en Xeno zo hard roepen dat er zoveel huizenbezitters in de problemen komen... Het merendeel heeft overwaarde en kan een daling makkelijk opvangen.
De vraag is dan alleen of door de stijging die nog tussen 2006 en 2008 heeft plaatsgevonden de 125% nog wel 125% is voor de bank.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een deel huizenkopers die in 2006 een hypotheek van 6x bruto, 125% aflossingsvrij heeft genomen. Die moeten fors in inkomen gestegen zijn willen ze diezelfde hypotheek in 2012 nog kunnen financieren (met aflossing)
hoe groot is dat deel, denk je zelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een deel huizenkopers die in 2006 een hypotheek van 6x bruto, 125% aflossingsvrij heeft genomen. Die moeten fors in inkomen gestegen zijn willen ze diezelfde hypotheek in 2012 nog kunnen financieren (met aflossing)
Hoe bedoel je dit? Omdat de hypotheek na die 6 jaar moet worden verlengd? Dat is geen probleem, die krijgen vanzelf een aanbieding van de hypotheekverstrekker m.b.t. een verlenging. Het inkomen wordt dan niet opnieuw getoetst. Willen ze echter oversluiten naar een andere verstrekker, dan gelden wel de nieuwe regels en zal het waarschijnlijk niet lukken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:19 schreef LXIV het volgende:
Dit dus. In 2007 aankoop van mijn huidige woning aangekocht. Met een hypotheek die best pittig was. Inmiddels lachen wij om de hypotheek en hebben we alles netjes over laten sluiten naar NHG tegen één procent minder rente over 20 jaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hoe groot is dat deel, denk je zelf.
En die blijven dus vrolijk zitten, met hun 30 jaar vaste rente van 4%, waardoor ze netto 0,5 x 4% x 6 is 12% van hun inkomen verwonen. Oh nee, hun inkomen is inmiddels al weer met een percent of 15% gegroeid (ik doe maar een beetje voorzichtig met de carrieresprongen die ze evt al gemaakt hebben).
Daarom zijn al die harde normen ook zo'n omzin. Want als jonge mensen aan het begin van hun carriere tenauwernood 12% van hun inkomen mogen verwonen, dan is dat nogal raar. Da's namelijk reteweinig, helemaal in historisch en internationaal perspectief.
Het enige wat je hoopt is dat ze van de bult geld die ze maandelijks overhouden ook eens wat opzijzetten. In de statistieken van menigeen zijn het leentokkies. Maar dan wel met een paar ton op de bank
Mijn complimenten voor de onderbouwing.quote:
Dat het merendeel overwaarde heeft wil zeggen dat het merendeel dus rustig kan verkopen, ook na een daling van x %.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet zo mopperen BVZ.... ik heb tenslotte ook een plek nodig om te oefenenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor de onderbouwing.![]()
Je begint nu zoveel op die andere scriptkiddie te lijken dat ik wil vragen wanneer jouw weblog online komt.
Stop dan maar met oefenen, ik zie eerder achteruitgang dan vooruitgang...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:21 schreef xenobinol het volgende:
Niet zo mopperen BVZ.... ik heb tenslotte ook een plek nodig om te oefenen
Het wil er bij jou maar niet in dat het leeuwendeel van de kopers een huis heeft gekocht om in te wonen he.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:
Niemand vindt het leuk om geld waar men zich eigenlijk stiekem al op verheugd had, te moeten verliezen. Ook al gaat het dan om fictief geld in de vorm van overwaarde.
Als je een hyp. oversluit hoef je je hier ook niet aan te houden..was op het 8 uur journaal.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik juist logisch. Anders zouden alle voorgaande contracten veranderd moeten worden!
Maar... maar ik wil gewoon 30 jaar in mijn huidige woning blijven wonen tegen dezelfde maandlasten en ik wil na 30 geen hypotheek meer hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:04 schreef Asfyxia het volgende:
Niemand vindt het leuk om geld waar men zich eigenlijk stiekem al op verheugd had, te moeten verliezen. Ook al gaat het dan om fictief geld in de vorm van overwaarde.
30 jaar in dezelfde woning willen blijven wonen is ook wel een gebrek aan ambitie hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maar... maar ik wil gewoon 30 jaar in mijn huidige woning blijven wonen tegen dezelfde maandlasten en ik wil na 30 geen hypotheek meer hoeven te betalen.
Net alsof je ambitie hebt als je regelmatig van huis wisselt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:43 schreef Hanoying het volgende:
[..]
30 jaar in dezelfde woning willen blijven wonen is ook wel een gebrek aan ambitie hoor
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:43 schreef Hanoying het volgende:
30 jaar in dezelfde woning willen blijven wonen is ook wel een gebrek aan ambitie hoor
ik ken er genoeg, dan moet je wel soms wat verbouwenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Maar... maar ik wil gewoon 30 jaar in mijn huidige woning blijven wonen tegen dezelfde maandlasten en ik wil na 30 geen hypotheek meer hoeven te betalen.
Het is je goed recht om 30 jaar in je woning te willen blijven hangen hoor maar ik denk er gewoon anders over. Zo zijn er ook mensen die 40 jaar lang dezelfde baan fluitend doen. tja...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De argumenten worden steeds krankzinniger hier.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:43 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Sowieso het 40 jaar lang hebben van een baan.... Tja... Stamp dan een bedrijf uit de grond.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:20 schreef Hanoying het volgende:
Het is je goed recht om 30 jaar in je woning te willen blijven hangen hoor maar ik denk er gewoon anders over. Zo zijn er ook mensen die 40 jaar lang dezelfde baan fluitend doen. tja...
Ik ken anders zat babyboomers die elke avond verlekkerd op funda naar hun overwaarde zitten te staren, aan de hand van het in de verkoop staande huis van de overburen. Oh boy, gaan die even van een koude kermis thuiskomen!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het wil er bij jou maar niet in dat het leeuwendeel van de kopers een huis heeft gekocht om in te wonen he.
Schat, is er wat op televisie vanavond?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:54 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik ken anders zat babyboomers die elke avond verlekkerd op funda naar hun overwaarde zitten te staren, aan de hand van het in de verkoop staande huis van de overburen. Oh boy, gaan die even van een koude kermis thuiskomen!
Toen de aandelen- hype over was praatte ook niemand meer over beleggingen, dat is altijd zoquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schat, is er wat op televisie vanavond?
Ach, die TV. Laten we lekker op Funda naar onze overwaarde gaan kijken.
Ja, leuk. Pak jij de zoutjes, dan pak ik er een flesje wijn bij!
En zo zitten ze dan iedere avond weer tot diep in de nacht naar de vraagprijs van het huis van de buren te staren.
Als ik al die voorbeelden van je lees, ken je verschrikkelijk veel mensen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:54 schreef Asfyxia het volgende:
Ik ken anders zat babyboomers die elke avond verlekkerd op funda naar hun overwaarde zitten te staren, aan de hand van het in de verkoop staande huis van de overburen. Oh boy, gaan die even van een koude kermis thuiskomen!
Nee, als mensen daarover beginnen te praten moet je snel wegwezen van de aandelenmarkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen de aandelen- hype over was praatte ook niemand meer over beleggingen, dat is altijd zo
Ik kijk er een paar keer per week, vooral om de teller en een aantal 'referentie objecten' in de gaten te houdenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:49 schreef Scorpie het volgende:
Ik ken maar 1 iemand die dag ennacht naar funda zit te kijken en dat is xeno.
Als je het daarmee redt want tussen 1980 en 2010 zijn de huren met een factor 3,03 gestegen...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:57 schreef MaGNeT het volgende:
maar de huren zullen nog 100% stijgen de komende 30 jaar.
Waarom? Slaapt je bed minder lekker als je huis minder waard wordt? Groeien de plantjes in je tuin minder goed? Heeft je huis meer onderhoud nodig als het in waarde daalt? Je hebt je huis 1,5 jaar geleden gekocht, dus ik neem aan dat je toch al niet van plan was om te verhuizen, dus wat boeit het?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:57 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, ja, overwaarde...
Heb m'n huis 1,5 jaar geleden gekocht dus voor mij is dat sowieso hele verre toekomstmuziek.
Aan de ene kant goed dat de lucht uit de huizenprijzen gaat, aan de andere kant iets minder fijn als je net een huis gekocht hebt.
Belangrijk is wat zijn de kosten shortterm en longterm en dan doel ik op zaken als blokverwarming, servicekosten, achterstand in onderhoud, dat moet je niet hebbenquote:Op woensdag 23 maart 2011 08:27 schreef Scorpie het volgende:
Idd MaGNeT, je laat je nu door Xeno en co aanlullen dat je huis een speculatieobject zou zijn. Vergeet niet wat je primaire doel is van het huis; erin te wonen.
Even voor je verbeterd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:37 schreef meth77 het volgende:
Het beste is vind ik nieuwbouw met daarin de nieuwste technieken op allerlei gebied
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moetquote:Op woensdag 23 maart 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Even voor je verbeterd.
Wij hebben 4 nieuwbouw projecten bekeken en afgewezen omdat ze simpelweg lelijk en klein waren. En daarnaast hadden we geen zin in de kinderziektes, 4 jaar wachten tot de hele straat eindelijk een keer af is, nog 4 jaar tot alle winkels en voorzieningen in de buurt af waren en 2 jaar tegen tijdelijk schilderwerk aan kijken voor je de boel een keer definitief af kunt stuccen naar je zin zonder dat je stucwerk na een week weer scheurt door het zetten van je huis.
Maar jij vind dat kennelijk fijner dan een al afgebouwd huis kopen en dat mag natuurlijk
quote:Een doorsnee tussenwoning kost in Nederland, volgens opgaaf NVM, gemiddeld zo'n ¤ 241.000, een 2onder1 kapper kost gemiddeld ¤ 310.000. En wat kost een vrijstaande woning....? Onze mening: Wat de gek ervoor geeft!
http://www.nieuwbouwenind(...)duitsland-nieuwbouw/
Voor een bedrag van ¤ 200.000 heeft U in Duitsland een prachtig afgewerkt vrijstaand huis. Sleutelklaar, meubels erin en onbezorgd wonen. Ook voor de financiering / hypotheek van uw nieuwe droom huis betaald U zeer zeker niet te veel
Jeuh, auto vergelijken met huis.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet
Ze hebben idd nog krankenkasse, maar of die nog zo compleet is als vroeger kan ik niet vergelijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Is de dekking van de ziektekosten in duitsland nog wel steeds zo ruim geregeld (mijn pa werkte 20 jaar geleden in duitsland en wij vielen ook onder de krankenkasse) , of hebben ze daar tegenwoordig ook aanvullende verzekeringen voor van alles en nog wat.
Nieuwbouw is idd niet veel soeps als je de kunstof kozijnen met HR++ glas, vloerisolatie, spouwmuur van 15cm, dakisolatie, HR LTV verwarming weg denktquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet
Ik heb twee keer een nieuwbouwwoning gehad en zeer tevreden altijd
Maar de nieuwbouw van tegenwoordig is niet veel soeps dat ben ik met je eens, er moeten nu ook zoveel mensen aan verdienen
Duitse woningen die zijn tien keer beter
[..]
ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In totaal is in Duitsland gewoon het plaatje bruto vs netto echt dramatisch. Als je de salarissen (bruto) hoort denk je eerst dat die Duitsers allemaal meeeeega verdienen. Tot je ziet wat ze er netto aan overhouden.
Is het ook. Maar in Duitsland is alles nog net een tikkie groter dan in NLquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef BertV het volgende:
[..]
ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nee ik zou niet dood gevonden willen worden in een jaren 70 of jaren 80 bloemkoolwijk waar je enkel duizenden exact dezelfde huizen ziet in troosteloze straten.
Zoveel mensen zoveel wensen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.
Daarom ik woon ik principieelalleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.
Daarom ik woon ik principieelalleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
Verplicht familiebezoekquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:12 schreef Asfyxia het volgende:
Als ik me bijvoorbeeld in de nieuwbouwwijk Ypenburg begeef, hetgeen welgeteld exact één keer per jaar gebeurt, dan gaat er altijd maar één ding door m'n hoofd: hoe kom ik hier zo rap mogelijk weer weg.
Een eigen karakter? Ze bouwen juist huizen van 100 jaar oud na, omdat moderne bouwstijl van huizen geen karakter heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.
kip en ei verhaal. Begrijpelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik woonde in een jaren-30 huis (écht jaren 30) en dan is die nieuwbouw-jaren-30-uitstraling echt een trieste bedoening.
Ik ook niet, maar op die moderne nieuwbouwprojectjes zonder voortuin en een minimaal perceeltje zit ik ook niet te wachten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:35 schreef HansvD het volgende:
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.
Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb ons huis al een poosje te koop staan en heb inmiddels de 50 bezichtigingen aangetikt. Interesse is er dus genoeg. Prijs is ook goed anders kwamen er niet zoveel mensen kijken. Heb helaas te maken met een aantal externe invloeden waardoor we niet verkopen.![]()
Verstandig, eerst verkopen en dan pas kopenquote:Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.
Slechte wijk?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.
Dat is wel flink zakken. Meer dan 6,5% reken ik snel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:22 schreef Lange_Lans het volgende:
Begonnen op 254000. Iniddels uit de verkoop geweest en teruggezet naar 237000.
Gemeente heeft besloten een woonwagenkampje te plaatsen. Helaas maak ik geen kans op planschade. Maar dat gegeven zal wel degelijk meespelen. De wijk namelijk was altijd extreem populair.quote:
Het is een mocrowijk?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.
Ik zou toch maar zakken met je prijs... de financieringsmogelijkheden nemen rap af, dus als je er vanaf wilt op korte termijn moet je overal onder duiken om kopers te paaien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:24 schreef Lange_Lans het volgende:
De wijk namelijk was altijd extreem populair.
ik ook niet , ik heb vroeger zo een huis gehad met houten vloeren en steengaas plafond in de badkamer en oude bedrading en slechts twee groepen en waaibomenhout kozijnen met enkel glasquote:Op woensdag 23 maart 2011 13:35 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.
Het is maar net hoe hoog de noodzaak is om weg te gaan natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zou toch maar zakken met je prijs... de financieringsmogelijkheden nemen rap af, dus als je er vanaf wilt op korte termijn moet je overal onder duiken om kopers te paaien.
Dan zou ik inderdaad ook afhaken. Ik haak al af als het percentage huurwoningen in een wijk te hoog isquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:24 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Gemeente heeft besloten een woonwagenkampje te plaatsen. Helaas maak ik geen kans op planschade. Maar dat gegeven zal wel degelijk meespelen. De wijk namelijk was altijd extreem populair.
Dit was inderdaad voor mij ook een van de redenen om in mijn huidige wijk te willen gaan wonen. Dat is alleen maar koop, er staan daar geen huurwoningen. Dat was een van de redenen om daar te gaan wonenquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan zou ik inderdaad ook afhaken. Ik haak al af is het percentage huurwoningen in een wijk te hoog is
Hoeft niet, wij huurders stelen niet in onze eigen wijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan zou ik inderdaad ook afhaken. Ik haak al af is het percentage huurwoningen in een wijk te hoog is
Wat een gelul, het gaat me niet om veilig voelen of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om geassocieerd te worden met tokkies. Want er zijn genoeg wijken waar je dat soort gasten in de voortuin ziet zitten, op plastic tuinstoeltjes met een kratje bier. Ik wil niet mijn wijk in rijden en dat soort figuren zien zitten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Hoeft niet, wij huurders stelen niet in onze eigen wijk.
Ten eerste word je dan eerder herkent, ten tweede is er toch niks te halen.
Hoe meer huurders, hoe veiliger.
Dan weet je zeker dat je dit te horen krijgt op de begrafenisquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:11 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Je zal er maar dood gevonden worden... 800000gulden voor een hutje in de rij...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Gulden? Je plaatje doet t niet trouwens.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:11 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Je zal er maar dood gevonden worden... 800000gulden voor een hutje in de rij...![]()
QFTquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Hoeft niet, wij huurders stelen niet in onze eigen wijk.
Ten eerste word je dan eerder herkent, ten tweede is er toch niks te halen.
Hoe meer huurders, hoe veiliger.
Even de link in een ander venster openen en je ziet waar het om gaat, spannend hèquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gulden? Je plaatje doet t niet trouwens.
quote:
volgens mij zijn zelfs dat tegenwoordig kopers hoor...quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een gelul, het gaat me niet om veilig voelen of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om geassocieerd te worden met tokkies. Want er zijn genoeg wijken waar je dat soort gasten in de voortuin ziet zitten, op plastic tuinstoeltjes met een kratje bier. Ik wil niet mijn wijk in rijden en dat soort figuren zien zitten.
nee, niet spannend. Ik constateer alleen maar dat het plaatje niet werkt, en ik mag aannemen dat als je de moeite doet om een plaatje te plaatsen hier, je ook wil dat het zichtbaar is.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Even de link in een ander venster openen en je ziet waar het om gaat, spannend hè
Das dan blijkbaar afhankelijk van wat voor soort kopers, want ik zie ze niet zitten bij mij in de wijkquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:19 schreef BertV het volgende:
[..]
volgens mij zijn zelfs dat tegenwoordig kopers hoor...
Nieuws omtrent hypotheek problemen gevolgd de laatste tijd?
Bij ons verder in de buurt is een huur blok en al het gespuus komt uit die buurt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een gelul, het gaat me niet om veilig voelen of wat dan ook. Ik heb gewoon geen zin om geassocieerd te worden met tokkies. Want er zijn genoeg wijken waar je dat soort gasten in de voortuin ziet zitten, op plastic tuinstoeltjes met een kratje bier. Ik wil niet mijn wijk in rijden en dat soort figuren zien zitten.
Het plaatje doet het ook wel maar imageshack werkt niet meequote:Op woensdag 23 maart 2011 15:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee, niet spannend. Ik constateer alleen maar dat het plaatje niet werkt, en ik mag aannemen dat als je de moeite doet om een plaatje te plaatsen hier, je ook wil dat het zichtbaar is.
Kijk.... een hele wijk vol tweeverdieners... zo ziet het inbrekersgilde het graagquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons verder in de buurt is een huur blok en al het gespuus komt uit die buurt.
Het is dat blok wat als een malloot door de buurt rijd het is dat blok wat er nu al verpaupert uit ziet.
Ik ben iig blij dat ik daar niet in de buurt woont. Bij ons in de buurt wonen enkel bankslaven die (boven)modaal verdienen en iedere dag netjes naar hun werk gaan en op een zonnige zaterdag de tuin op orde maken.
Huurpaupers
Nou ja, dat geldt natuurlijk niet voor élke huurder. Genoeg huurders die dat niet doen. Maar ik ken de wijken wel waar je dat wel ziet, en ik heb daar geen zin in. Daarom woon ik ook niet in die wijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:21 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Bij ons verder in de buurt is een huur blok en al het gespuus komt uit die buurt.
Het is dat blok wat als een malloot door de buurt rijd het is dat blok wat er nu al verpaupert uit ziet.
Ik ben iig blij dat ik daar niet in de buurt woont. Bij ons in de buurt wonen enkel bankslaven die (boven)modaal verdienen en iedere dag netjes naar hun werk gaan en op een zonnige zaterdag de tuin op orde maken.
Huurpaupers
Daar ben je voor verzekerd. Liever dat ik zo woon dat er uberhaupt iets te halen valt, dan dat ze de wijk overslaan omdat er simpelweg niks te halen valtquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kijk.... een hele wijk vol tweeverdieners... zo ziet het inbrekersgilde het graag
Ik ben straks de enige éénverdiener in mijn wijk. M'n vriendin weet waar mijn ijshockeystick staat en waar ze de inbreker het best kan raken om hem het meest pijn te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kijk.... een hele wijk vol tweeverdieners... zo ziet het inbrekersgilde het graag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |