Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moetquote:Op woensdag 23 maart 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Even voor je verbeterd.
Wij hebben 4 nieuwbouw projecten bekeken en afgewezen omdat ze simpelweg lelijk en klein waren. En daarnaast hadden we geen zin in de kinderziektes, 4 jaar wachten tot de hele straat eindelijk een keer af is, nog 4 jaar tot alle winkels en voorzieningen in de buurt af waren en 2 jaar tegen tijdelijk schilderwerk aan kijken voor je de boel een keer definitief af kunt stuccen naar je zin zonder dat je stucwerk na een week weer scheurt door het zetten van je huis.
Maar jij vind dat kennelijk fijner dan een al afgebouwd huis kopen en dat mag natuurlijk
quote:Een doorsnee tussenwoning kost in Nederland, volgens opgaaf NVM, gemiddeld zo'n ¤ 241.000, een 2onder1 kapper kost gemiddeld ¤ 310.000. En wat kost een vrijstaande woning....? Onze mening: Wat de gek ervoor geeft!
http://www.nieuwbouwenind(...)duitsland-nieuwbouw/
Voor een bedrag van ¤ 200.000 heeft U in Duitsland een prachtig afgewerkt vrijstaand huis. Sleutelklaar, meubels erin en onbezorgd wonen. Ook voor de financiering / hypotheek van uw nieuwe droom huis betaald U zeer zeker niet te veel
Jeuh, auto vergelijken met huis.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet
Ze hebben idd nog krankenkasse, maar of die nog zo compleet is als vroeger kan ik niet vergelijken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Is de dekking van de ziektekosten in duitsland nog wel steeds zo ruim geregeld (mijn pa werkte 20 jaar geleden in duitsland en wij vielen ook onder de krankenkasse) , of hebben ze daar tegenwoordig ook aanvullende verzekeringen voor van alles en nog wat.
Nieuwbouw is idd niet veel soeps als je de kunstof kozijnen met HR++ glas, vloerisolatie, spouwmuur van 15cm, dakisolatie, HR LTV verwarming weg denktquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet
Ik heb twee keer een nieuwbouwwoning gehad en zeer tevreden altijd
Maar de nieuwbouw van tegenwoordig is niet veel soeps dat ben ik met je eens, er moeten nu ook zoveel mensen aan verdienen
Duitse woningen die zijn tien keer beter
[..]
ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In totaal is in Duitsland gewoon het plaatje bruto vs netto echt dramatisch. Als je de salarissen (bruto) hoort denk je eerst dat die Duitsers allemaal meeeeega verdienen. Tot je ziet wat ze er netto aan overhouden.
Is het ook. Maar in Duitsland is alles nog net een tikkie groter dan in NLquote:Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef BertV het volgende:
[..]
ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nee ik zou niet dood gevonden willen worden in een jaren 70 of jaren 80 bloemkoolwijk waar je enkel duizenden exact dezelfde huizen ziet in troosteloze straten.
Zoveel mensen zoveel wensen...quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.
Daarom ik woon ik principieelalleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.
Daarom ik woon ik principieelalleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
Verplicht familiebezoekquote:Op woensdag 23 maart 2011 11:12 schreef Asfyxia het volgende:
Als ik me bijvoorbeeld in de nieuwbouwwijk Ypenburg begeef, hetgeen welgeteld exact één keer per jaar gebeurt, dan gaat er altijd maar één ding door m'n hoofd: hoe kom ik hier zo rap mogelijk weer weg.
Een eigen karakter? Ze bouwen juist huizen van 100 jaar oud na, omdat moderne bouwstijl van huizen geen karakter heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.
kip en ei verhaal. Begrijpelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik woonde in een jaren-30 huis (écht jaren 30) en dan is die nieuwbouw-jaren-30-uitstraling echt een trieste bedoening.
Ik ook niet, maar op die moderne nieuwbouwprojectjes zonder voortuin en een minimaal perceeltje zit ik ook niet te wachten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:35 schreef HansvD het volgende:
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.
Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb ons huis al een poosje te koop staan en heb inmiddels de 50 bezichtigingen aangetikt. Interesse is er dus genoeg. Prijs is ook goed anders kwamen er niet zoveel mensen kijken. Heb helaas te maken met een aantal externe invloeden waardoor we niet verkopen.![]()
Verstandig, eerst verkopen en dan pas kopenquote:Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.
Slechte wijk?quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.
Dat is wel flink zakken. Meer dan 6,5% reken ik snel.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:22 schreef Lange_Lans het volgende:
Begonnen op 254000. Iniddels uit de verkoop geweest en teruggezet naar 237000.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |