abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:18:47 #251
324665 meth77
to do or not to do
pi_94500188
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Even voor je verbeterd.
Wij hebben 4 nieuwbouw projecten bekeken en afgewezen omdat ze simpelweg lelijk en klein waren. En daarnaast hadden we geen zin in de kinderziektes, 4 jaar wachten tot de hele straat eindelijk een keer af is, nog 4 jaar tot alle winkels en voorzieningen in de buurt af waren en 2 jaar tegen tijdelijk schilderwerk aan kijken voor je de boel een keer definitief af kunt stuccen naar je zin zonder dat je stucwerk na een week weer scheurt door het zetten van je huis.

Maar jij vind dat kennelijk fijner dan een al afgebouwd huis kopen en dat mag natuurlijk :)
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet
Ik heb twee keer een nieuwbouwwoning gehad en zeer tevreden altijd

Maar de nieuwbouw van tegenwoordig is niet veel soeps dat ben ik met je eens, er moeten nu ook zoveel mensen aan verdienen
Duitse woningen die zijn tien keer beter

quote:
Een doorsnee tussenwoning kost in Nederland, volgens opgaaf NVM, gemiddeld zo'n ¤ 241.000, een 2onder1 kapper kost gemiddeld ¤ 310.000. En wat kost een vrijstaande woning....? Onze mening: Wat de gek ervoor geeft!
http://www.nieuwbouwenind(...)duitsland-nieuwbouw/
Voor een bedrag van ¤ 200.000 heeft U in Duitsland een prachtig afgewerkt vrijstaand huis. Sleutelklaar, meubels erin en onbezorgd wonen. Ook voor de financiering / hypotheek van uw nieuwe droom huis betaald U zeer zeker niet te veel
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:30:43 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94500530
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:
Ik heb ook liever een nieuwe auto dan eentje met een oude motor en versleten banden die volgend jaar voor de APK moet

Jeuh, auto vergelijken met huis. :')

En over die duitse huizen heb ik al eens mijn mening gegeven. De huizen waar ze over praten zijn dan vrijstaande huizen op het platteland en "afgewerkt" is in Duitsland toch wat anders dan in NL. Afgewerkt is namelijk iig zonder keuken en met een basis badkamer.
Als je een écht afgewerkt huis wilt in een stedelijke omgeving betaal je niet zo heel veel minder dan in NL, om de hypotheek te krijgen moet je wel zelf 10% bijleggen (geen slechte zaak, maar het is wel anders dan in NL). Daarnaast betaal je meer belasting dan in NL en is het algeheel levensonderhoud duurder. Om nog maar te zwijgen over de bijdragen aan het zorgstelsel. Als je dacht dat jouw premie hoog was, moet je eens kijken wat ze in Duitsland van je salaris inhouden...
(Ik werk in duitsland, dus ik heb het niet gelezen in een blaadje ergens ;) )

Dat soort voorbeelden gaan gewoon zo compleet scheef. A is goedkoper in Duitsland, maar B en C zijn duurder. ABC in totaal kost daar ongeveer hetzelfde als hier.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94500769
Is de dekking van de ziektekosten in duitsland nog wel steeds zo ruim geregeld (mijn pa werkte 20 jaar geleden in duitsland en wij vielen ook onder de krankenkasse) , of hebben ze daar tegenwoordig ook aanvullende verzekeringen voor van alles en nog wat.
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:56:51 #254
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94501225
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:39 schreef Basp1 het volgende:
Is de dekking van de ziektekosten in duitsland nog wel steeds zo ruim geregeld (mijn pa werkte 20 jaar geleden in duitsland en wij vielen ook onder de krankenkasse) , of hebben ze daar tegenwoordig ook aanvullende verzekeringen voor van alles en nog wat.
Ze hebben idd nog krankenkasse, maar of die nog zo compleet is als vroeger kan ik niet vergelijken.
Ze hebben verder nog een particulier vs collectief stelsel. Particulier heeft een betere dekking meestal dan collectief, maar is alleen gunstig als je alleenstaand bent en jong. (lage premie)
Zodra je met meer bent is collectief beter, omdat het hele gezin onder één verzekerde valt. Als je ouder wordt gaat de premie voor particulier schrikbarend omhoog.

In totaal is in Duitsland gewoon het plaatje bruto vs netto echt dramatisch. Als je de salarissen (bruto) hoort denk je eerst dat die Duitsers allemaal meeeeega verdienen. Tot je ziet wat ze er netto aan overhouden. Maar nogmaals, het gaat om het totaalplaatje. De woonlasten zijn lager, autorijden een stuk goedkoper. Over het geheel gesproken maakt het allemaal behoorlijk weinig uit. Ik wilde alleen aangeven dat een vergelijking maken met duitse huizen gewoon nergens op slaat. Dan trek je één dingetje uit het totaalverband.
Ik kan in donker Afrika vast ook wel heel goedkoop een huisje kopen. Belastingen zijn vast ook lager daar. Maar ja, 30 km lopen voor mijn water vind ik dan weer wat ver. :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 09:59:00 #255
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94501296
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:18 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik heb twee keer een nieuwbouwwoning gehad en zeer tevreden altijd

Maar de nieuwbouw van tegenwoordig is niet veel soeps dat ben ik met je eens, er moeten nu ook zoveel mensen aan verdienen
Duitse woningen die zijn tien keer beter

[..]

Nieuwbouw is idd niet veel soeps als je de kunstof kozijnen met HR++ glas, vloerisolatie, spouwmuur van 15cm, dakisolatie, HR LTV verwarming weg denkt :'). Het enige wat ik moet bijhouden is de HR ketel en het schilderwerk van de voordeur.

Daarnaast zit je in een nieuwe jonge wijk (met amper huurwoningen)waar men een goed inkomen heeft waar zeer gevarieerd gebouwt is en waar alle denkbare voorzieningen aanwezig zijn.

Nee ik zou niet dood gevonden willen worden in een jaren 70 of jaren 80 bloemkoolwijk waar je enkel duizenden exact dezelfde huizen ziet in troosteloze straten.
pi_94501301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

In totaal is in Duitsland gewoon het plaatje bruto vs netto echt dramatisch. Als je de salarissen (bruto) hoort denk je eerst dat die Duitsers allemaal meeeeega verdienen. Tot je ziet wat ze er netto aan overhouden.
ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?
Mijn duits is te slecht voor zo'n avontuur, hoe meer ik leer van die taal, hoe minder zelfvertrouwen ik krijg. (morgen weer duitse les)
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  woensdag 23 maart 2011 @ 10:17:23 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94501761
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef BertV het volgende:

[..]

ok, ik dacht dat juist NL daar extreem in was?

Is het ook. Maar in Duitsland is alles nog net een tikkie groter dan in NL :P
pi_94502909
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 09:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nee ik zou niet dood gevonden willen worden in een jaren 70 of jaren 80 bloemkoolwijk waar je enkel duizenden exact dezelfde huizen ziet in troosteloze straten.
Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.

Daarom ik woon ik principieel ;) alleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
pi_94503149
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Goede kans dat er over 10-20 net zo naar de huidige nieuwebouw wijk word gekeken als nu naar de jaren 70-80 bouw.

Daarom ik woon ik principieel ;) alleen in wijken die er al minimaal 500 jaar zijn, als het al die tijd goed genoeg is geweest zal het nog wel even voldoen.
Zoveel mensen zoveel wensen...

De één wil huren, de ander kopen.

De één wil een nieuw huis, de ander een oud huis.

De één wil in een stad wonen, de ander in een dorp.

Dus waar hebben we het eigenlijk over?
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:06:16 #260
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94503197
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.

Dit in tegenstelling jaren 70-80 en met minder mate jaren 90 wijken. Deze wijken zijn voorzien van één type woning die ook nog eens ongelooflijk saai zijn.

Als ik verhuis zal het weer nieuwbouw worden. Ik vind het een groot voordeel dat de huizen erg energie zuinig zijn , dat de wijken aan gepast zijn aan de laatste inzichten en dat je alles nieuw heb en naar eigen zin kan bedenken zonder KK te betalen.
pi_94503431
Als ik me bijvoorbeeld in de nieuwbouwwijk Ypenburg begeef, hetgeen welgeteld exact één keer per jaar gebeurt, dan gaat er altijd maar één ding door m'n hoofd: hoe kom ik hier zo rap mogelijk weer weg. :X
pi_94503815
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:12 schreef Asfyxia het volgende:
Als ik me bijvoorbeeld in de nieuwbouwwijk Ypenburg begeef, hetgeen welgeteld exact één keer per jaar gebeurt, dan gaat er altijd maar één ding door m'n hoofd: hoe kom ik hier zo rap mogelijk weer weg. :X
Verplicht familiebezoek :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 23 maart 2011 @ 11:23:19 #263
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94503858
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weer bezig met je favo hobby? Reageren op je alter-ego kloon account :P
pi_94504208
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zoiets. ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:51:57 #265
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94507056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 11:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat kan inderdaad, het is wel zo dat de nieuwbouw wijken vanaf 2000 erg gevarieerd gebouwt zijn met een eigen karakter (grachten panden / jaren 30 stijl woningen etc etc). Juist door dit eigen karakter denk ik dat deze wijken ook in de toekomst populair blijven.
Een eigen karakter? Ze bouwen juist huizen van 100 jaar oud na, omdat moderne bouwstijl van huizen geen karakter heeft.
Veel jaren-70 wijken hebben inderdaad een hoop massa-productie huizen, allemaal hetzelfde, maar daarnaast zijn ze vaak wel veel ruimer opgezet dat de huidige nieuwbouw projecten.
Een grote achtertuin, voortuin van 4 meter diep, dan een rij parkeerplaatsen voor het huis, een brede straat en dan de volgende voortuin van 4 meter diep.
Tegenwoordig zetten ze die twee rijen huizen nog eens 4 meter uit elkaar..... en bouwen er dan nog een rij tussen. En guess what? Die drie rijen zien er óók allemaal precies hetzelfde uit, maar dan na-geaapt jaren-30 bouw.

We zijn in zo'n nieuwbouw huis wezen kijken. "Karakteristieke jaren-30 uitstraling!!!"
Ik woonde in een jaren-30 huis (écht jaren 30) en dan is die nieuwbouw-jaren-30-uitstraling echt een trieste bedoening. Misschien leuk als je vanuit een bijlmerflat-beton-blok komt, maar anders is het nogal een tegenvaller.
Daarnaast had het geen voortuin, dus direct aan de straat. Dat geeft verder niet, want de ramen zijn zo klein dat er toch niemand naar binnen kijkt. Vandaar ook die A op het energielabel...
De achtertuin was maar 5 meter diep (schril contrast met de 20 meter in mijn huidige tuin) en grenste aan een "binnenplein met ruime parkeergelegenheid". Toen ik vroeg waarom er minder parkeerplekken waren dan het aantal huizen was het antwoord: "In 2013 of 2014 komt er een nieuw station op loopafstand". :')
pi_94508171
Heb ons huis al een poosje te koop staan en heb inmiddels de 50 bezichtigingen aangetikt. Interesse is er dus genoeg. Prijs is ook goed anders kwamen er niet zoveel mensen kijken. Heb helaas te maken met een aantal externe invloeden waardoor we niet verkopen. ;(

Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
pi_94508198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Hebben inmiddels zelf dus ook al een aantal huizen laten varen aangezoen we niet met dubbele maandlasten willen komen te zitten. Erg frustrerend.
kip en ei verhaal. Begrijpelijk natuurlijk.
pi_94508597
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Ik woonde in een jaren-30 huis (écht jaren 30) en dan is die nieuwbouw-jaren-30-uitstraling echt een trieste bedoening.
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.
pi_94508747
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:35 schreef HansvD het volgende:
Ieder zijn ding. Ik zou die oude troep nooit kopen.
Ik ook niet, maar op die moderne nieuwbouwprojectjes zonder voortuin en een minimaal perceeltje zit ik ook niet te wachten. :P

Ieder zijn ding inderdaad. Gelukkig maar, zou anders een saaie boel worden. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94509883
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef Lange_Lans het volgende:
Heb ons huis al een poosje te koop staan en heb inmiddels de 50 bezichtigingen aangetikt. Interesse is er dus genoeg. Prijs is ook goed anders kwamen er niet zoveel mensen kijken. Heb helaas te maken met een aantal externe invloeden waardoor we niet verkopen. ;(
Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.

quote:
Verstandig, eerst verkopen en dan pas kopen ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94510168
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zolang je geen bod hebt mogen ontvangen is je huis kennelijk niet interessant genoeg. Ik zou zakken met de prijs om meer volk aan te trekken.
Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.
pi_94510232
Zit je op een prijsniveau waar starters naar kijken of is het een duurder huis?
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:22:00 #273
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94510441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ik trek genoeg volk aan. Maar ik heb te maken met een invloed van buitenaf. Dit kunnen ze natuurlijk op Funda niet zien.
Slechte wijk?
pi_94510453
Begonnen op 254000. Iniddels uit de verkoop geweest en teruggezet naar 237000.
pi_94510508
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:22 schreef Lange_Lans het volgende:
Begonnen op 254000. Iniddels uit de verkoop geweest en teruggezet naar 237000.
Dat is wel flink zakken. Meer dan 6,5% reken ik snel.
Ik denk dat het gros van de starters een kleiner budget heeft. (ik wel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')