Lees zelf maar op p.1 terug. Ik zei 1989: studentprotest, China. Wil jij China wel of niet aanvallen? Jij antwoordt: "Liever wel, ja. Mensenrechten zijn belangrijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarmee je weer liegt. Ik kan ook selectief quoten.
iedereen kan de discussie teruglezen en zelf constateren dat je liegt.
Sarkozy?quote:Op maandag 21 maart 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat in 2011, waar de verkiezingen pas over 3 jaar zijn, politici zich druk maken wat de bevolking van Libie vindt ivm de verkiezingen..??
Als jij denkt dat politici niet om zetels geven buiten verkiezingstijd geef ik het op mbt tot jou.....quote:Op maandag 21 maart 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
Heb jij bewijs dat in 2011, waar de verkiezingen pas over 3 jaar zijn, politici zich druk maken wat de bevolking van Libie vindt ivm de verkiezingen..??
Zo uit mijn hoofd weet ik dat Obama en Sarkozy volgend jaar weer aan verkiezingen zitten.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als jij denkt dat politici niet om zetels geven buiten verkiezingstijd geef ik het op mbt tot jou.....
Maar inderdaad, daar is mijn mening op gebaseerd. De verkiezingen in Nld zijn overigens niet relevant, omdat wij nog niet meedoen. Ik heb geen zin om die van Frankrijk, US, UK, Spanje en Qatar op te zoeken omdat dit niet deel is van mijn argumentatie.
En het interesseert de meeste Fransen en de Amerikanen iets wat er met de Libische bevolking gebeurt, dwz het interesseert hen in dergelijke mate dat het van invloed is op hun stemgedrag? Laat me niet lachen, met alle respect, maar Libie is een nietszeggend land met slechts 6 miljoen inwoners op deze werekdbol.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als jij denkt dat politici niet om zetels geven buiten verkiezingstijd geef ik het op mbt tot jou.....
Maar inderdaad, daar is mijn mening op gebaseerd. De verkiezingen in Nld zijn overigens niet relevant, omdat wij nog niet meedoen. Ik heb geen zin om die van Frankrijk, US, UK, Spanje en Qatar op te zoeken omdat dit niet deel is van mijn argumentatie.
Dan heb ik het referendum hierover gemist zeker.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Logischerwijs, het deel van de Westerse bevolking dat positief stond tegenover het helpen van de Libische bevolking zal dit ZEKER meespelen in ons buitenlands beleid.
Dus, het helpen van de Libische bevolking heeft zeker meegespeeld. Als de gehele Westerse bevolking hier negatief tegenover stond had het niet plaatsgevonden, olie of geen olie.....
Het gaat niet over China. Je hebt het niet goed begrepen, en nu kan men de topic niet meer vinden. Maar goed, er zijn er zo veel. Of we gaan helemaal wat anders doen.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef Misstique het volgende:
Laatste keer dat ik keek lag China bij lange na niet in het Midden Oosten.
Vandaar dus ook een harde schop weg uit dit forum.
Het gaat hartsikke goed. Zienswijze vervuilde voor de zoveelste keer het verkeerde topic in MO, nu zit ie al in NWS, morgen zit ie in ONZ , waar hij hoort.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:46 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Het gaat niet over China. Je hebt het niet goed begrepen, en nu kan men de topic niet meer vinden. Maar goed, er zijn er zo veel. Of we gaan helemaal wat anders doen.
Heb jij trouwens nog argumenten of is je grootste hobby andere mensen voor troll uitmaken?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat hartsikke goed. Zienswijze vervuilde voor de zoveelste keer het verkeerde topic in MO, nu zit ie al in NWS, morgen zit ie in ONZ , waar hij hoort.
Als er genoeg man- en firepower beschikbaar is op onze HMS Tromp om de Chinese onderdrukking en vrijheidsschending teniet te doen, stem ik voor.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lees zelf maar op p.1 terug. Ik zei 1989: studentprotest, China. Wil jij China wel of niet aanvallen? Jij antwoordt: "Liever wel, ja. Mensenrechten zijn belangrijk.
Maak jezelf toch niet zo belachelijk. Tip: lees eens een boek of geniet wat onderwijs.
Oke. Hoe kom jij aan dat geld om China (2e sterkste conventionele leger ter wereld) de genadeslag te geven, gezien de toch al hoge staatsschuld van de VS en Europese landen?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Als er genoeg man- en firepower beschikbaar is op onze HMS Tromp om de Chinese onderdrukking en vrijheidsschending teniet te doen, stem ik voor.
Aha, dus kleine, makkelijke landen wil je wel aanvallen, maar grote landen niet?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Maar serieus, China is te groot en divers om een oordeel over te geven als één land. De grootste verandering binnen China, zal van eigen bodem moeten komen. Alle verschillende soorten Chinezen moeten eerst nog leren om van elkaars verschillen te leren, in plaats van elkaar af te maken daarvoor.
Iets zegt me alleen dat de overheid daar alles aan doet om eenwording van het Chinese volk tegen te werken.
Dus als sterkste jongetje vd klas val je wel het zwakste jongetje aan (Libie), maar durf je niet tegen de sterkere jongens (china)?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
De situatie is niet te vergelijken. Ben absoluut geen fan van China, maar het land beschiet zijn burgers niet met raketten. Verder komt er natuurlijk ook een beetje realiteitszin om de hoek kijken. China val je natuurlijk niet zomaar effe aan.
Doe het dan in POL. Met NWS heeft dit geen ene flikker te maken aangezien het niet na aanleiding van een nieuwsbericht is.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef Misstique het volgende:
Laatste keer dat ik keek lag China bij lange na niet in het Midden Oosten.
Vandaar dus ook een harde schop weg uit dit forum.
En deze reactie wilde ik horen.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:58 schreef truepositive het volgende:
Het zijn altijd keuzes gebaseerd op hypocriete en opportunistische overwegingen. Natuurlijk is het niet realistisch om China aan te vallen, maar als 'het westen' daadwerkelijk principes had, zouden we dat misschien wel moeten doen.
Jezus man, wake up: het westen is nou eenmaal hypocriet, en voor het gros van de inwoners geldt hetzelfde. Je gaat mij toch niet vertellen dat je er pas dit jaar achter bent gekomen hoe de wereld werkt?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus als sterkste jongetje vd klas val je wel het zwakste jongetje aan (Libie), maar durf je niet tegen de sterkere jongens (china)?
Als het om onderdrukking verdedigen gaat, moet je 1 lijn trekken en consequent zijn. De burgers in Libie helpen, a la, maar help dan ook de burgers in de 50 andere landen waar onderdrukking plaatsvindt, anders ben je hypocriet.
Exact!quote:Op maandag 21 maart 2011 22:59 schreef truepositive het volgende:
Ik zou dus willen zeggen dat we de kop van deze thread misschien vooral als een retorische opmerking moeten zien die duidelijk maakt waarop ons zogenaamde beleid daadwerkelijk op gebaseerd is.
Moet ik mezelf herhalen?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb jij trouwens nog argumenten of is je grootste hobby andere mensen voor troll uitmaken?
Waar waren we gebleven: Hoe wil jij de militaire interventie in China verantwoorden?
- Jij zei dat de VS dan maar dollars moet gaan bijdrukken. Hoe wil jij de gevolgen vd (hyper)inlfatie oplossen.
- Een wereldoorlog kan uitbreken. Neem jiij de verantwoording dat er mogelijk honderden, zo niet, miljarden doden kunnen vallen?
quote:Op maandag 21 maart 2011 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.
[..]
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jezus man, wake up: het westen is nou eenmaal hypocriet, en voor het gros van de inwoners geldt hetzelfde. Je gaat mij toch niet vertellen dat je er pas dit jaar achter bent gekomen hoe de wereld werkt?
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En deze reactie wilde ik horen.
Het gaat er idd bij het Westen (elk land trouwens niet, ook rusland niet) niet om het helpen vd Libiers. De VS, Engeland en Frankrijk hebben gewoon hun eigen belangen. Niets mis mee, elk land denkt aan zichzelf, maar de halve Fok! bigrade denkt dat de missie er is om het Libische volk te helpen, en dat stoort mij en daarom voer ik deze discussie.
Jij denkt wel degelijk dat er, naast eigen belangen, hulp is geboden om de bevolking te "redden" (zie vanmiddag). Dat weerleg ik, en ik zeg dat de keuze 100% uit eigen belang is gemaakt. Exact hoe geopolitiek werkt.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het moment dat Kaddafi zijn eigen burgers begon te bestoken met raketten, maar of het de geallieerden daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.
Jij wilt iets en dan moet ik bij de FED om uitleg gaan vragen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen?
[..]
Dat valt onder de drogredenatiesquote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.
Ze drukken nu ook massaal dollars, dus het door jouw aangedragen bezwaar tegen ingrijpen in China is daarmee van tafel.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij wilt iets en dan moet ik bij de FED om uitleg gaan vragen?
Jij beweert iets, dan moet jij dat verantoorden. Op die manier voer je een discussie. Dus kom op, wees een volwassen man (als je dat bent), en voer gewoon 1 op 1 een discussie met je tegenstander.
Iets lukraak roepen is leuk, maar verantwoord tevens je bewering. Dus kom maar op.
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze drukken nu ook massaal dollars, dus het door jouw aangedragen bezwaar tegen ingrijpen in China is daarmee van tafel.
Je liegt. Lees anders mijn post nog eens 10 keer tot je een passender reactie kan geven.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?
Met andere woorden: wat zijn jouw oplossingen voor deze economische ramp?
En daarom ben ik dus, in principe, tegen buitenlandse interventie. Want je weet niet welke eigen belangen er achter de interventie zit.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het Een daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.
Jij reageert dan dat ik dat aan de FED moet vragenquote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Lees anders mijn post nog eens 10 keer tot je een passender reactie kan geven.
Er is geen oplossing meer mogelijk zolang we binnen het huidige systeem blijven werken imo.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?
Met andere woorden: wat zijn jouw oplossingen voor deze economische ramp?
Tsja...quote:Op maandag 21 maart 2011 23:17 schreef truepositive het volgende:
[..]
Er is geen oplossing meer mogelijk zolang we binnen het huidige systeem blijven werken imo.
Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.quote:
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.
Moet ik me weer herhalen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.
Hoe verantwoord jij deze (hyper)inflatie?
Jij komt met het argument.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deels eens. Maar dat is niet de discussie die wij hier voeren.
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.quote:De discussie is: hoe wil jij militair ingrijpen in China - economisch en militair - verantwoorden?
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.quote:We kwamen uit op inflatie. Kan jij mij verantwoorden wat de gevolgen van (hyper)inflatie kunnen zijn en kan jij mij tevens enkele oplossingen voorschotelen?
En met deze woorden ben ik het helemaal eensquote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het moment dat Kaddafi zijn eigen burgers begon te bestoken met raketten, maar of het de geallieerden daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.
quote:http://www.guardian.co.uk/world/feedarticle/9559789
Associated Press= CANBERRA, Australia (AP) — China has responded to popular uprisings against governments in Tunisia, Egypt and Libya by cracking down on its Uighur ethnic minority, an exiled Chinese activist said Wednesday.
Rebiya Kadeer spoke in an Australian Parliament House committee room at the invitation of two government lawmakers despite objections from China, which denounces her as a separatist.
The 65-year-old U.S.-based businesswoman said through an interpreter that the recent overthrow of Middle Eastern governments "sent shock waves through the Chinese leadership that people's patience could run out — people will one day rise up and challenge the authority of the regime."
She said China had responded to the protests with a security crackdown that made the western cities of Kashgar and Urumqi resemble war zones as soldiers searched homes and rounded up members of her Turkic-speaking Muslim Uighur minority and found excuses to detain them.
"What happened in Tunisia and Egypt has strong effects on Uighur people and the Chinese people because it gives the oppressed peoples hope for a better world and the hope for change," Kadeer told lawmakers, reporters and political staffers.
Human rights groups say China's massive security apparatus is using anxiety over possible Middle East-inspired protests as a pretext for a wide crackdown on anyone the government considers a threat to its authoritarian rule, including political activists.
Beijing blamed Kadeer for inciting riots in the Xinjiang region of western China in July 2009 between the Uighur minority and Han Chinese that left almost 200 dead. She denies the accusation.
China urged Australia to prevent her from visiting the country later that year. China then punished Australia for giving her a visa by canceling a senior Chinese minister's scheduled visit.
The Chinese Embassy also unsuccessfully pressured the National Press Club to drop her as a guest speaker during her visit to Australia, and was unable to get an international film festival to cancel a screening of a documentary about her life.
Kadeer described China's response to her current visit to Australia — her first since 2009 — as "mild."
"Although China has changed its tactics, China has not changed its assaults upon Uighur people's religious beliefs, cultural identities, freedom of speech and economic life, which are central to the Chinese government's project of speedy assimilation of our people in China," she said.
She said Chinese authorities had sentenced 36 people to death — including four Uighurs last month — for their involvement in the 2009 riots and protests.
The Chinese Embassy in Canberra did not respond Wednesday to The Associated Press' request for comment.
Chinese Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu said last week that China was firmly opposed to any country providing a stage for Kadeer's activities, and that Beijing believed Australia understood that position.
Australia's Department of Foreign Affairs and Trade said in a statement Wednesday that China had not asked Australia to block Kadeer's visit, but had sought assurances that it would be "handled carefully."
No Chinese official attended Kadeer's address Wednesday, but the state-owned Xinhua news agency made a video recording.
Sambal is niet Chinees.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Alles om mijn sambalbelangen veilig te stellen
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef Lagrinta het volgende:
Inval in China? Natuurlijk niet. Zou wat zijn als we overal gaan invallen waar mensenrechten geschonden worden. Zullen we de VS dan ook binnenvallen met België?
Dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dan komt het wel goed.
En jij denk toch zo zwart-wit? Wat voor brandstof zit er in je auto?
Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?
Ok.
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?
Heel mooi.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.
"Tunesië is geen 3e Wereld land."quote:
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Tunesië is geen 3e Wereld land."
"Egypte is geen Tunesië."
"Libië is geen Egypte of Tunesië."
Tja, we moeten natuurlijk wel consequent zijn. Dus als iemand anders begint met slechte ingrepen (Irak en Afghanistan) dat moet je dat consequent doorvoeren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijke stelling?
Mensen die voorstander zijn van het ingrijpen in Libië zijn hypocriet, omdat ze geen voorstander zijn van ingrijpen in China? Hypocriet is slecht en dus is het ingrijpen in Libië slecht en zijn voorstanders hiervan ook slecht. En dus goed is: aan de zijlijn staan en toekijken hoe Gadaffi de opstandelingen uitmoord, want dan ben je niet hypocriet?.
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?
China heeft qua binnenlandse politiek geen klap te maken met het MO, ze krijgen hooguit weer wat last van de Islamieten in de grensgebieden maar ook daar zullen ze het niet voor in hun broek doen.
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.
Geen van beide staat "op springen", verre van zelfs. Het doet er verder weinig toe dat de zolderkameranarchist Papier op Fok! het graag anders zou zien.
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te makenquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?
Daar is dit jaar ook gedemonstreerd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te maken
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.quote:en "al die landen"? Vietnam en China? Beide vorig jaar nog, Vietnam in totaal al zo'n 20 keer in de afgelopen 10 jaar waarvan 4 jaar als expat. China keer of 6 en korter maar ook lang genoeg.
Anyway, ik ga maar weer eens aan het werk.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.
Zoals gebleken is, is deze missie dus wel voor het volk van Libië.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.
Dat doe je wel, want je zegt dat de situatie daar heel anders is dan in het MO, dus dat de MO-revoluties niet in die andere landen kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:17 schreef Hanoying het volgende:
[..]
![]()
Ik projecteer mijn persoonlijke ervaring met Vietnam en China op de situatie in Vietnam in China, niet "op de wereld".
Beetje vergezochtquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doe je wel, want je zegt dat de situatie daar heel anders is dan in het MO, dus dat de MO-revoluties niet in die andere landen kunnen plaatsvinden.
Nee, dat is het niet. Het zijn dezelfde argumenten die de dictators gebruikten.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Tunesië is geen 3e Wereld land."
"Egypte is geen Tunesië."
"Libië is geen Egypte of Tunesië."
De dictators wel ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Voor mij wel, ze gaan allemaal hangen
In China zijn ook weleens protesten bloedig neergeslagen.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als de toekomstige vreedzame massale demonstraties van Chinezen, net zo hard worden aangepakt als Tienamin square of Libië, verwacht ik militair ingrijpen.
Bovendien wordt de mensenrechten situatie steeds weer aangekaart door bezoekende staatshoofden uit het Westen, en ongetwijfeld constant op de achtergrond door de diplomatie...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:22 schreef Breekfast het volgende:
Je moet altijd een afweging maken tussen idealen als vrijheid,mensenrechten en democratie nastreven in de wereld en de consequenties die het nastreven van die idealen als gevolg heeft.
Bij Libie zijn die consequenties qua economische belangen, eigen mensenlevens en gevaar op een escalatie naar globaal niveau te overzien.
Als we China binnenvallen zijn de consequenties veel groter en daar blijven we dan ook buiten als westen zijnde.
Daar is niks hypocriets aan, dat is gewoon dealen met aan de ene kant de idealen die je nastreeft voor de wereld en aan de andere kant hoe de werkelijke wereld in elkaar zit.
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bovendien wordt de mensenrechten situatie steeds weer aangekaart door bezoekende staatshoofden uit het Westen, en ongetwijfeld constant op de achtergrond door de diplomatie...
En toch word het stapje voor stapje beter.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.
Dat is helemaal geen PR.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.
Hadden we moeten ingrijpen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
In China zijn ook weleens protesten bloedig neergeslagen.
Hoe wil je ingrijpen in China?quote:Op zondag 27 maart 2011 03:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hadden we moeten ingrijpen.
Daar zit je dus fout. Bij een opstand zoals in Libië zijn gedurende enkele maanden vele honderden burgerslachtoffers gevallen door willekeurige agressie van het regime. De doden tijdens de Egyptische revolutie verbleken hierbij, en ook de situatie is compleet anders(In Egypte werd zwaar militair geschut niet ingezet tegen demonstranten). Noem één land waar dit ook op die schaal is gebeurd en waar geen interventie in VN-verband of op een andere manier heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:49 schreef truepositive het volgende:
Dat is een goede vraag. Waar deze topic eigenlijk over gaat is natuurlijk de hypocrisie en willekeur van het 'internationaal ingrijpen' in twijfelachtige situaties/ landen. Uiteraard is interventie in China niet haalbaar, maar volgens dezelfde zogenaamde principes en argumenten die gebruikt werden voor andere landen, zou het eigenlijk wel moeten gebeuren.
quote:Op zondag 27 maart 2011 03:49 schreef truepositive het volgende:
Dat is een goede vraag. Waar deze topic eigenlijk over gaat is natuurlijk de hypocrisie en willekeur van het 'internationaal ingrijpen' in twijfelachtige situaties/ landen. Uiteraard is interventie in China niet haalbaar, maar volgens dezelfde zogenaamde principes en argumenten die gebruikt werden voor andere landen, zou het eigenlijk wel moeten gebeuren.
Hij bedoelt niet alleen deze Arabische lente lijkt me, maar ook Sub-Sahara Afrika, Darfur, Ivoorkust usw.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:05 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Daar zit je dus fout. Bij een opstand zoals in Libië zijn gedurende enkele maanden vele honderden burgerslachtoffers gevallen door willekeurige agressie van het regime. De doden tijdens de Egyptische revolutie verbleken hierbij, en ook de situatie is compleet anders(In Egypte werd zwaar militair geschut niet ingezet tegen demonstranten). Noem één land waar dit ook op die schaal is gebeurd en waar geen interventie in VN-verband of op een andere manier heeft plaatsgevonden.
En de situatie in Libië gaat veel verder dan een demonstratie op een plein en sporadische onrusten in andere steden. Hier gaat het om het inzetten van tanks en artillerie tegen steden. Dat is iets grootschaliger dan een pleinquote:Op zondag 27 maart 2011 04:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoelt niet alleen deze Arabische lente lijkt me, maar ook Sub-Sahara Afrika, Darfur, Ivoorkust usw.
Je hebt gelijk dat wat Gaddaf doet met zn leger tegenover zn eigen bevolking, dat daar zelfs de wreedste dictators van schrikken. Dit komt omda Gaddafi niet rationeel is en de meeste dictators wel.
Maar over Egypte gesproken. Stel men schoot het helel Tahrir plein af, dan had je mooi een no-fly zone kunnen invoeren daarna.Dat had niks meer geholpen.
Papierversnipperaar ziet in elke potentiele opstand een revolutie.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Binnenkort revolutie in China?
Hoe begonnen ze in het MO ook al weer? Iemand die zich in brand stak en iemand die door de politie werd doodgeslagen, toch?
Dit topic was bedoeld om aan te bediscussieren dat het helemaal niet om het redden vd mensen gaat, maar puur 100% voor de eigen belangen. Niets mis mee hoor, maar het stoort mij dat half Fok! nochtans denkt dat de missie er is om de mensen aldaar te redden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:06 schreef JerryWesterby het volgende:
In China zal niet worden ingegrepen. Behalve dat de omstandigheden heel anders zijn dan in Libie, is het ook militair geen realistische optie. Deze topic werd ooit gestart als argument om niet in te grijpen in Libie: omdat je niet ingrijpt in China mag je ook niet ingrijpen in Libie.
Het antwoord is dat je dan appels en peren vergelijkt. Wat je besluit voor appels geldt niet persé voor peren. Dat je niet ingrijpt in land X mag niet betekenen dat je in geen enkel land ingrijpt. Want dat zou betekenen dat je, zolang er een land is waar je, om wat voor reden dan ook, niet ingrijpt, je verder iedereen aan zijn lot overlaat.
(Dat neemt overigens niet weg dat men andere Arabische landen niet een grotere verantwoordelijkheid had moeten geven in de militaire actie in Libie. Ik vind zelf dat men de politieke leiding aan de Arabische Unie had moeten geven.)
Islamofoob +1quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:15 schreef Hanoying het volgende:
Er zitten wat minderheden te steigeren inderdaad. Minderheden die tot 30 jaar geleden nog in de bronstijd leefden en niet geheel toevallig Islamitisch zijn.
Check hem sneaky 1 woord aan Tibet besteden. Het komt je gewoon niet goed uit dat de Tibetanen geen moslims zijn en problemen hebben met de Chinese onderdrukkers.quote:Misschien niet de mentaliteit die we in het westen nastaan maar wel een effectieve. De gemiddelde jonge Uighur of Tibetaan wil allang niets anders meer zijn dan een succesvol zakenman en een Chinees.
Wat mij stoort is dat bij elk bericht over Libië men weer over olie begint terwijl we prima oliedeals met Ghadaffi afsloten en dat dus een hele onlogische reden zou zijn om oorlog te voeren. Daarnaast investeerde Ghadaffi ook nog eens miljarden in allerlei Westerse bedrijven en instituten en kocht hij onze oude wapens. Wat betreft onze portemonnee is de kans dus niet groot dat we er nu op vooruit gaan. Welke andere belangen behalve mensenrechten of onze portemonnee spelen er dan nog?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit topic was bedoeld om aan te bediscussieren dat het helemaal niet om het redden vd mensen gaat, maar puur 100% voor de eigen belangen. Niets mis mee hoor, maar het stoort mij dat half Fok! nochtans denkt dat de missie er is om de mensen aldaar te redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |