abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 16:57:53 #51
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426125
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tienamin, Tibet, Gualung gong, Uzbekistan. Ja.
Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:59:30 #52
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94426218
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.

Chinezen zijn gek :P
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  maandag 21 maart 2011 @ 17:00:49 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94426302
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 maart 2011 @ 17:01:42 #54
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426360
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.
Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:03:07 #55
pi_94426444
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:01 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.
Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijk :Y
http://www.columbusmagazi(...)che_lappendeken.html
quote:
UYGUREN of OEJGOEREN
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 21 maart 2011 @ 17:03:59 #56
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426502
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.

Chinezen zijn gek :P
Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:04:49 #57
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426546
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijk :Y
http://www.columbusmagazi(...)che_lappendeken.html

[..]

Toen dat volop in het nieuws was hadden we inderdaad een veel agressievere toon op moeten zetten. :N
  maandag 21 maart 2011 @ 17:08:26 #58
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94426731
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.
Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.

Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkere :) En Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:13:01 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94426984
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.

Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkere :) En Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
:Y China is zo groot en heeft zoveel inwoners dat hun eigen land al een gigantische afzetmarkt is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 maart 2011 @ 17:14:53 #60
pi_94427094
quote:

[..]

Dit snap ik niet. Het Westen boycot China en als reactie daarop boycot China zichzelf?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:15:19 #61
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94427114
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

:Y China is zo groot en heeft zoveel inwoners dat hun eigen land al een gigantische afzetmarkt is.
Daarom. :D
  maandag 21 maart 2011 @ 17:18:04 #62
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94427270
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Het Westen boycot China en als reactie daarop boycot China zichzelf?
Nee, Boycot het Westen. Als het Westen niets meer wilt verkopen/kopen aan/van China, dan is het toch logisch dat China op zijn beurt belangrijke grondstoffen niet meer exporteert naar die zelfde Westerse landen? En als die tienduizenden, (kunnen er zelfs honderdduizenden zijn, dat weet ik niet) Westerse fabrieken gesloten worden, dan lijd het Westen enorm veel verlies. Biljoenen aan schade omdat ze de fabrieken + goederen kwijt zijn en omdat ze zich ergens anders moeten vestigen enz. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat China voor vergeldingsacties zorgt, door b.v. militair ingrijpen. Dat is zeker niet onrealistisch, zeker niet met een land als China. Zij hebben de middelen, de overmacht, dus waarom zouden ze dat niet doen?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:18:15 #63
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94427279
quote:

[..]

Ik zie ons ook niet meteen alles op het gebied van handel afkappen. Maar een iets minder voordelige positie om naar Europa te exporteren (meer heffingen bijv.) of hogere eisen gaan stellen aan de productie kan al wel een gesprek openen en dat betekend niet dat China meteen een braaf jongetje word maar stapje voor stapje kunnen we wel de vooruitgang op humanitair gebied wat versnellen denk ik. Je zag ook dat toen de Olympische Spelen naar China gingen dat ze op een aantal terreinen een stuk aardiger over wilden komen.

In principe zijn ze niet afhankelijk van ons inderdaad, maar ze zullen ons ook niet graag kwijt raken. Maar ja, met China zullen we wel veel voorzichtiger moeten zijn en toch minder voor de bevolking kunnen betekenen in landen als Libië die minder sterk staan. Soms moeten we ook een beetje pragmatisch zijn, en dan kunnen we alsnog iets betekenen voor die mensen daar. Al is het niet ons ideaal.

En ik heb er trouwens sowieso het idee dat de Chinese regimes meer geneigd zijn om te hervormen dan dictators als Ghadaffi. Waarschijnlijk ook omdat daar de macht bij een groep mensen ligt en niet bij een mens.
pi_94427349
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Had iemand nog een specifieke vraag?
Ja. Op deze post van mij heb je (bewust) nog niet gereageerd:

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe gaat China dat economisch verantwoorden dan? :')
Misschien hebben ze de 2e economie ter wereld en zitten ze niet zo diep in de schulden als de VS en de Europese landen

quote:
Gewoon dollars bijdrukken, net als nu.
Oke, dan krijg je inflatie, hyperinflatie zelfs, omdat China aanpakken wel even wat meer geld kost qua legermateriaal. En hoe wil je met die hyperinflatie omgaan?
pi_94427469
Dus Papierversnipperaar is voor militaire interventie in China, met als mogelijk gevolg een wereld(kern)oorlog met honderden miljoenen, zo niet miljarden doden?

En alleen maar om zijn zelf geplaatste moraal "elke onderdrukker moet dmv buitenlandse militaire interventie bevrijd worden" te bewerkstelligen?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:21:40 #66
pi_94427470
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:19 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja. Op deze post van mij heb je (bewust) nog niet gereageerd:

[..]

Misschien hebben ze de 2e economie ter wereld en zitten ze niet zo diep in de schulden als de VS en de Europese landen

[..]

Oke, dan krijg je inflatie, hyperinflatie zelfs, omdat China aanpakken wel even wat meer geld kost qua legermateriaal. En hoe wil je met die hyperinflatie omgaan?
Die vragen had ik wel beantwoord, gewoon lezen.

quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, sorry! Ik heb een dakterras 8-) en 2 gitaren.

China is economisch net zo afhankelijk van de rest van de wereld als andersom, dus dat is geen argument. Het word wel vaak als argument gebruikt voor niet ingrijpen, maar telt plotseling niet meer mee als er wat te halen valt voor bepaalde bedrijven, want de belastingbetaler betaald toch wel de rekening.

Hypocriet gelul en verdeel en heers politiek.

Had iemand nog een specifieke vraag?
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe gaan ze nu om met dat massaal bijdrukken van dollars dan?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:21:46 #67
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94427478
China is trouwens de derde markt ter wereld. De EU staat op nummer 1, de VS op nummer 2. Met een redelijke afstand ook.
pi_94427509
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef Ugjerke het volgende:
China is trouwens de derde markt ter wereld. De EU staat op nummer 1, de VS op nummer 2.
China zal spoedig de 1e markt ter wereld worden, met haar 1,4 miljard inwoners.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:23:04 #69
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94427553
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

China zal spoedig de 1e markt ter wereld worden, met haar 1,4 miljard inwoners.
Dat zou dan moeten betekenen dat die 1,4 miljard inwoners een stuk welvarender zijn geworden en wij niet in hoeven te grijpen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:23:05 #70
pi_94427555
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef Zienswijze het volgende:
Dus Papierversnipperaar is voor militaire interventie in China, met als mogelijk gevolg een wereld(kern)oorlog met honderden miljoenen, zo niet miljarden doden?

En alleen maar om zijn zelf geplaatste moraal "elke onderdrukker moet dmv buitenlandse militaire interventie bevrijd worden" te bewerkstelligen?
Het is de bevolking van landen zelf die voor vrijheid vechten. Als die massaal vermoord worden door machthebbers moet je ingrijpen. Het zijn de machthebbers die die wereldoorlog veroorzaken.

Maar jij hebt liever dat mensen zich rustig laten onderdrukken en martelen, duidelijk.
pi_94427607
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe gaan ze nu om met dat massaal bijdrukken van dollars dan?
Enig idee hoeveel dollars je nodig hebt om China (2e sterkste conventionele leger ter wereld) militair kapot te maken?

Weet jij uberhaupt wel wat de gevolgen van hyperinflatie zijn? En dan heb ik het nog niet eens over de handel die dan met China stil zal komen te liggen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:25:13 #72
pi_94427654
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel dollars je nodig hebt om China (2e sterkste conventionele leger ter wereld) militair kapot te maken?

Weet jij uberhaupt wel wat de gevolgen van hyperinflatie zijn? En dan heb ik het nog niet eens over de handel die dan met China stil zal komen te liggen.
Hoe beperken ze die hyperinflatie nu dan? Er worden op ongelooflijke schaal dollars gedrukt.
pi_94427703
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:23 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat zou dan moeten betekenen dat die 1,4 miljard inwoners een stuk welvarender zijn geworden en wij niet in hoeven te grijpen.
Papierversnipperaar vindt van wel.

(Overigens hoeven niet alle 1,4 miljard inwoners welvarender te zijn. Als een deel vd Chinese bevolking welvarend is geworden en tot de middenklasse toetreedt, dan is het in 1 klap al de grootste markt ter wereld).
pi_94427757
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe beperken ze die hyperinflatie nu dan? Er worden op ongelooflijke schaal dollars gedrukt.
Klopt. De situatie is NU AL redelijk riskant. En met jouw voorstel, militaire interventie in China ( :') ), moeten er alleen nog meer dollars worden bijgedrukt, wat de situatie zeer fragiel maakt.
pi_94427829
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is de bevolking van landen zelf die voor vrijheid vechten. Als die massaal vermoord worden door machthebbers moet je ingrijpen. Het zijn de machthebbers die die wereldoorlog veroorzaken.
Alweer scheer je alle mensen over 1 kam. Niet DE bevolking vecht voor vrijheid. Een deel vd bevolking vecht voor vrijheid.

quote:
Maar jij hebt liever dat mensen zich rustig laten onderdrukken en martelen, duidelijk.
Jij wilt een wereldoorlog riskeren?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:31:13 #76
pi_94427961
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alweer scheer je alle mensen over 1 kam. Niet DE bevolking vecht voor vrijheid. Een deel vd bevolking vecht voor vrijheid.

[..]
Hoe harder regimes ingrijpen, hoe meer medestanders de revolutionairen krijgen. Dat zag je in Egypte, en zie je nu weer in Jemen.

De regimes bepalen niet alleen het geweldsniveau, maar ook het draagvlak van de revolutie.
quote:
Jij wilt een wereldoorlog riskeren?
Die mensen blijkbaar wel. Ik hou ze niet tegen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:31:54 #77
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94428002
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Papierversnipperaar vindt van wel.

(Overigens hoeven niet alle 1,4 miljard inwoners welvarender te zijn. Als een deel vd Chinese bevolking welvarend is geworden en tot de middenklasse toetreedt, dan is het in 1 klap al de grootste markt ter wereld).
Dat mag hij vinden, al zouden we met z'n allen in willen grijpen hebben we daar de middelen simpelweg niet voor tenzij we een jarenlang conflict willen ontketenen waardoor we de humanitaire positie van iedereen dus ook de Chinezen een paar decennia terug schoppen.

En als er een welvarende middenklasse komt is dat een begin, dan word op een gegeven moment de klasse daaronder ook wel welvarender. Zeker in arme landen gaat 'trickle down' nog wel op.
We mogen blij zijn dat daar al beweging in is in China. Dat kunnen we van veel andere landen niet zeggen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:33:30 #78
pi_94428089
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt. De situatie is NU AL redelijk riskant. En met jouw voorstel, militaire interventie in China ( :') ), moeten er alleen nog meer dollars worden bijgedrukt, wat de situatie zeer fragiel maakt.
Welnee, de situatie is nu al zo desastreus dat je er net zo goed nuttig gebruik van kan maken.
pi_94428116
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe harder regimes ingrijpen, hoe meer medestanders de revolutionairen krijgen. Dat zag je in Egypte, en zie je nu weer in Jemen.

De regimes bepalen niet alleen het geweldsniveau, maar ook het draagvlak van de revolutie.

[..]

Die mensen blijkbaar wel. Ik hou ze niet tegen.
Wat begrijp jij niet aan honderden miljoenen, zo niet, miljarden doden, als gevolg van een kernoorlog? Wil je de halve wereldbevolking wegvagen ofzo? En dan heb ik het niet eens over de straling die op grote schaal vrijkomt (zie Japan waar al enorme paniek over is).

En kom niet met geweld in andere continenten (Afrika, Z-Amerika). Daar spelen slechts regionele conflicten. Die conflicten bij elkaar hebben echt niet voor miljarden doden gezorgd :')
pi_94428183
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welnee, de situatie is nu al zo desastreus dat je er net zo goed nuttig gebruik van kan maken.
Een wereldwijde economische ramp op de korrel toe nemen, om jouw eigen moraal te bewerkstelligen? :')

Heb jij uberhaupt een greintje realisme of leef je voortdurend onder één dikke grote steen?
  maandag 21 maart 2011 @ 17:37:17 #81
pi_94428282
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan honderden miljoenen, zo niet, miljarden doden, als gevolg van een kernoorlog? Wil je de halve wereldbevolking wegvagen ofzo? En dan heb ik het niet eens over de straling die op grote schaal vrijkomt (zie Japan waar al enorme paniek over is).
Ik heb geen kernwapens, en de vreedzame (toekomstige Chinese) demonstranten ook niet. Maar als bepaalde machthebbers met kernwapens willen smijten lijkt het me wel duidelijk dat ze moeten worden afgezet.
quote:
En kom niet met geweld in andere continenten (Afrika, Z-Amerika). Daar spelen slechts regionele conflicten. Die conflicten bij elkaar hebben echt niet voor miljarden doden gezorgd :')
Die zogenaamde regionale conflicten worden opgestookt door multinationals en overheden die het continent leeg willen stelen. Vooral de USA doet daar erg zijn best voor in de vorm van de War on Drugs.
pi_94428331
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:31 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat mag hij vinden, al zouden we met z'n allen in willen grijpen hebben we daar de middelen simpelweg niet voor tenzij we een jarenlang conflict willen ontketenen waardoor we de humanitaire positie van iedereen dus ook de Chinezen een paar decennia terug schoppen.
Ik probeer hem dus ook duidelijk te maken welke rampen er ontstaan mochten de VS, Engeland en Frankrijk militaire interventie in China toepassen.

quote:
En als er een welvarende middenklasse komt is dat een begin, dan word op een gegeven moment de klasse daaronder ook wel welvarender. Zeker in arme landen gaat 'trickle down' nog wel op.
We mogen blij zijn dat daar al beweging in is in China. Dat kunnen we van veel andere landen niet zeggen.
Dat is zeker zo. Het komt vanzelf wel goed, naarmate het land welvarender wordt. Toen Europa welvarend in de 18e en 19e eeuw werd had je hier ook onderdrukking en niet voor iedereen gelijke rechten. Echter, een persoon als Papierversnipperaar, begrijpt dat niet. Hij wilt koste wat het kost militaire interventie. Mijn standpunt is, in principe, geen militaire interventie, of het nou in China of Libie is.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:41:16 #83
pi_94428475
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een wereldwijde economische ramp op de korrel toe nemen, om jouw eigen moraal te bewerkstelligen? :')

Heb jij uberhaupt een greintje realisme of leef je voortdurend onder één dikke grote steen?
Ik wil alleen maar de demonstranten steunen. Daar andere partijen daar persé een wereld-crisis of -oorlog van willen maken is hun verantwoordelijkheid.

Persoonlijk ben ik voor een vredige wereldrevolutie, maar jij bent daar blijkbaar tegen en bent nu al mensen aan het opstoken om geweld te gebruiken.

De regimes bepalen het geweldsniveau.
pi_94428496
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb geen kernwapens, en de vreedzame (toekomstige Chinese) demonstranten ook niet. Maar als bepaalde machthebbers met kernwapens willen smijten lijkt het me wel duidelijk dat ze moeten worden afgezet.
Je dwaalt af. Je weet vantevoren dondersgoed wat de machthebbers zullen doen, net zoals Khadaffi momenteel burgers als wapenschild inzet.

quote:
Die zogenaamde regionale conflicten worden opgestookt door multinationals en overheden die het continent leeg willen stelen. Vooral de USA doet daar erg zijn best voor in de vorm van de War on Drugs.
Deels eens. Maar dat is niet de discussie die wij hier voeren.

De discussie is: hoe wil jij militair ingrijpen in China - economisch en militair - verantwoorden? We kwamen uit op inflatie. Kan jij mij verantwoorden wat de gevolgen van (hyper)inflatie kunnen zijn en kan jij mij tevens enkele oplossingen voorschotelen?
pi_94428646
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik wil alleen maar de demonstranten steunen. Daar andere partijen daar persé een wereld-crisis of -oorlog van willen maken is hun verantwoordelijkheid.
Ik wil ook zoveel. :') Maar je begrijpt toch wel dat je niet de enige in de wereld bent en dus rekening met anderen (types a la Khadaffi of erger) rekening mee moet houden?

quote:
Persoonlijk ben ik voor een vredige wereldrevolutie, maar jij bent daar blijkbaar tegen en bent nu al mensen aan het opstoken om geweld te gebruiken.
Ik stook niemand op. Jij riskeert mijn jouw idealen een wereld(kern)oorlog, niet ik.

quote:
De regimes bepalen het geweldsniveau.
En jij als burger behoort constructieve oplossingen te verzinnen. En niet zomaar voor militaire interventie te zijn, of het nou in Libie of China is.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:45:08 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94428673
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik probeer hem dus ook duidelijk te maken welke rampen er ontstaan mochten de VS, Engeland en Frankrijk militaire interventie in China toepassen.

[..]

Dat is zeker zo. Het komt vanzelf wel goed, naarmate het land welvarender wordt. Toen Europa welvarend in de 18e en 19e eeuw werd had je hier ook onderdrukking en niet voor iedereen gelijke rechten. Echter, een persoon als Papierversnipperaar, begrijpt dat niet. Hij wilt koste wat het kost militaire interventie. Mijn standpunt is, in principe, geen militaire interventie, of het nou in China of Libie is.
Dan zit ik tussen jou en Papierversnipperaar in. In het geval van Libië hebben wij zo'n overmacht dat wij met snelle effectieve aanvallen veel doden kunnen voorkomen. Tuurlijk, als je een tank kapotschiet vallen daar doden bij. Maar als je die tank de burgers aan blijft laten vallen richt die nog veel meer dood en verderf aan. Maar in China is dat helaas niet zo makkelijk. Ik zou graag willen dat we dat in China ook kunnen, maar dat kan simpelweg niet.
pi_94428728
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:45 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dan zit ik tussen jou en Papierversnipperaar in. In het geval van Libië hebben wij zo'n overmacht dat wij met snelle effectieve aanvallen veel doden kunnen voorkomen. Tuurlijk, als je een tank kapotschiet vallen daar doden bij. Maar als je die tank de burgers aan blijft laten vallen richt die nog veel meer dood en verderf aan. Maar in China is dat helaas niet zo makkelijk. Ik zou graag willen dat we dat in China ook kunnen, maar dat kan simpelweg niet.
Precies. Laten we ook niet vergeten dat als we iets in China doen, we Noord Korea er gratis bij krijgen. En God/Allah mag weten wat Rusland en India gaan doen in zo n geval. Het is gewoon totaal niet realistisch.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:47:17 #88
pi_94428788
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je dwaalt af. Je weet vantevoren dondersgoed wat de machthebbers zullen doen, net zoals Khadaffi momenteel burgers als wapenschild inzet.

Zoals ik al zei, de regimes bepalen het geweldsniveau. Ze zouden ook gewoon een revolutie kunnen accepteren.

Geweld moet je niet mij of de demonstarnten aanwrijven.
quote:
[..]

Deels eens. Maar dat is niet de discussie die wij hier voeren.
Jij komt met het argument. _O-
quote:
De discussie is: hoe wil jij militair ingrijpen in China - economisch en militair - verantwoorden?
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.
quote:
We kwamen uit op inflatie. Kan jij mij verantwoorden wat de gevolgen van (hyper)inflatie kunnen zijn en kan jij mij tevens enkele oplossingen voorschotelen?
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:48:24 #89
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94428838
quote:
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.
En als voor dat ingrijpen een paar miljoen doden moeten vallen?
pi_94428921
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:45 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dan meet je dus met 2 maten en ben je dus hypocriet :)
Als sterke jongen uit de klas durf je wel tegen het zwakste jongetje uit de klas (Libie) tekeer te gaan, maar een sterker jongetje (China) durf je niet aan te pakken.

Trek gewoon 1 lijn en wees consequent. Opstanden komen overal ter wereld voor. Met alle respect, we moeten wel relativeren: de situatie qua onderdrukking en doden is niet zo ingrijpend vergeleken met de toestanden in derest van de wereld. Ik ben dan ook voor soevereiniteit van iedereen land, en, in principe, tegen buitenlandse militaire interventie. De Libiers zijn zelf slim genoeg om de zaken op lange termijn zelf op te lossen :)
  maandag 21 maart 2011 @ 17:52:17 #91
pi_94429045
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:48 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

En als voor dat ingrijpen een paar miljoen doden moeten vallen?
Die doden worden in de eerste plaats veroorzaakt door een gewelddadig regime, nu Ghaddafi, starks (weer) China.

Ga jij mensen die voor hun vrijheid vechten en daar hun leven voor willen geven dat ze moeten ophouden omdat jij bang bent voor de olieprijs of hyperinflatie?

Het alternatief is een vreedzame revolutie. Als regimes voor oorlog kiezen, is dat hun keuze.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:53:05 #92
pi_94429081
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:44 schreef Zienswijze het volgende:

En jij als burger behoort constructieve oplossingen te verzinnen.
Het alternatief is een vreedzame revolutie. Als regimes persé oorlog willen, is dat hun keuze.
pi_94429139
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het alternatief is een vreedzame revolutie. Als regimes persé oorlog willen, is dat hun keuze.
In dergelijke situaties liggen de termen vrede en oorlog dicht bij elkaar, zo niet, overlappen elkaar.

Je bent totaal niet realistisch. Als jij een land moest besturen, zaten we nu in een halve wereldoorlog :')
  maandag 21 maart 2011 @ 17:56:06 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_94429213
Wat een non-discussie, want

• China is een wereldmacht met kernwapens en een permanente zetel in de VN Veiligheidsraad
• China zet niet zijn eigen leger in tegen z'n bevolking
• China is al aan het democratiseren, de bevolking heeft nu al veel meer vrijheid dan 20 jaar geleden

Bovendien zou je gewoonweg een kernoorlog ontketenen als je China aanvalt, gezien haar nucleaire arsenaal.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:56:19 #95
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94429221
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die doden worden in de eerste plaats veroorzaakt door een gewelddadig regime, nu Ghaddafi, starks (weer) China.

Ga jij mensen die voor hun vrijheid vechten en daar hun leven voor willen geven dat ze moeten ophouden omdat jij bang bent voor de olieprijs of hyperinflatie?

Het alternatief is een vreedzame revolutie. Als regimes voor oorlog kiezen, is dat hun keuze.
Ik ben niet bang voor hyperinflatie of een hogere olieprijs. Ik ben bang voor een hoger dodental dan dat er bij de demonstraties of revoluties zouden vallen zonder ons ingrijpen. Als wij China aanvallen omdat zij de mensenrechten schenden kun je wel zeggen dat China de eerste stap gezet heeft, maar wij hebben dan wel een rol gespeeld in het laten escaleren daarvan.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:57:43 #96
pi_94429284
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In dergelijke situaties liggen de termen vrede en oorlog dicht bij elkaar, zo niet, overlappen elkaar.

Je bent totaal niet realistisch. Als jij een land moest besturen, zaten we nu in een halve wereldoorlog :')
Nee, het zijn regimes die de legitieme eisen van hun eigen bevolking niet erkennen die geweld gebruiken. Als ik zo'n regime zou zijn, zou er geen gewelddadige reactie komen.

Als er hier iemand agressief is en ip geweld aan stuurt ben jij het.
pi_94429288
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, de regimes bepalen het geweldsniveau. Ze zouden ook gewoon een revolutie kunnen accepteren.

Geweld moet je niet mij of de demonstarnten aanwrijven.
Dat is toch inherent een consequentie van het optreden van jou (of die van de demonstranten) :')

quote:
Jij komt met het argument. _O-
:') Jij gaf eerder de doden in Z-Amerika en Afrika aan, zie p.2 van dit topc.

quote:
Ook als er, als gevolg daarvan, miljarden doden kunnen vallen?

quote:
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.
:') Ik stel jou een vraag en dan moet ik om bewijs/oplossingen gaan vragen?

Ik vraag jou om verantwoording. Je hebt een vrij grote mond, maar je komt niet met constructieve, realitische oplossingen en opvattingen. Waar is jouw verantwoording gezien jij China aan wilt vallen? De vraag is: hoe wil jij dit verantwoorden (de gevolgen)?
pi_94429316
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:49 schreef Zienswijze het volgende:
Dan meet je dus met 2 maten en ben je dus hypocriet :)
Als sterke jongen uit de klas durf je wel tegen het zwakste jongetje uit de klas (Libie) tekeer te gaan, maar een sterker jongetje (China) durf je niet aan te pakken.

Trek gewoon 1 lijn en wees consequent. Opstanden komen overal ter wereld voor. Met alle respect, we moeten wel relativeren: de situatie qua onderdrukking en doden is niet zo ingrijpend vergeleken met de toestanden in derest van de wereld. Ik ben dan ook voor soevereiniteit van iedereen land, en, in principe, tegen buitenlandse militaire interventie. De Libiers zijn zelf slim genoeg om de zaken op lange termijn zelf op te lossen :)
Lol, je vergelijkt de interventie om burgers te redden van artillerieaanvallen op steden met pesten. Hoe gekleurd kan je zijn.

Het is meer zo dat de Libische bevolking onderdrukt wordt door een hond en de Chinese bevolking door een draak. Wij als kruisridders kunnen de Libische bevolking redden, maar het redden van de Chinese bevolking kost ons half ons leger, dus veroorzaakt meer ellende dan dat het voorkomt.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:59:00 #99
pi_94429356
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:56 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor hyperinflatie of een hogere olieprijs. Ik ben bang voor een hoger dodental dan dat er bij de demonstraties of revoluties zouden vallen zonder ons ingrijpen. Als wij China aanvallen omdat zij de mensenrechten schenden kun je wel zeggen dat China de eerste stap gezet heeft, maar wij hebben dan wel een rol gespeeld in het laten escaleren daarvan.
Het Chinese regime kan kiezen voor een vreedzame revolutie. Als zij voor geweld kiezen, is dat hun verantwoordelijkheid.
pi_94429420
quote:
13s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:56 schreef remlof het volgende:
Wat een non-discussie, want

• China is een wereldmacht met kernwapens en een permanente zetel in de VN Veiligheidsraad
• China zet niet zijn eigen leger in tegen z'n bevolking
• China is al aan het democratiseren, de bevolking heeft nu al veel meer vrijheid dan 20 jaar geleden

Bovendien zou je gewoonweg een kernoorlog ontketenen als je China aanvalt, gezien haar nucleaire arsenaal.
QFT. Volgens mij poogt iemand de "hypocrisie" van "het Westen" aan te tonen... Helaas gaat de vergelijking totaal niet op om wat jij hier noemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')