Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?
Ok.
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?
Heel mooi.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.
"Tunesië is geen 3e Wereld land."quote:
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Tunesië is geen 3e Wereld land."
"Egypte is geen Tunesië."
"Libië is geen Egypte of Tunesië."
Tja, we moeten natuurlijk wel consequent zijn. Dus als iemand anders begint met slechte ingrepen (Irak en Afghanistan) dat moet je dat consequent doorvoeren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijke stelling?
Mensen die voorstander zijn van het ingrijpen in Libië zijn hypocriet, omdat ze geen voorstander zijn van ingrijpen in China? Hypocriet is slecht en dus is het ingrijpen in Libië slecht en zijn voorstanders hiervan ook slecht. En dus goed is: aan de zijlijn staan en toekijken hoe Gadaffi de opstandelingen uitmoord, want dan ben je niet hypocriet?.
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?
China heeft qua binnenlandse politiek geen klap te maken met het MO, ze krijgen hooguit weer wat last van de Islamieten in de grensgebieden maar ook daar zullen ze het niet voor in hun broek doen.
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.
Geen van beide staat "op springen", verre van zelfs. Het doet er verder weinig toe dat de zolderkameranarchist Papier op Fok! het graag anders zou zien.
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te makenquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?
Daar is dit jaar ook gedemonstreerd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te maken
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.quote:en "al die landen"? Vietnam en China? Beide vorig jaar nog, Vietnam in totaal al zo'n 20 keer in de afgelopen 10 jaar waarvan 4 jaar als expat. China keer of 6 en korter maar ook lang genoeg.
Anyway, ik ga maar weer eens aan het werk.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.
Zoals gebleken is, is deze missie dus wel voor het volk van Libië.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.
Dat doe je wel, want je zegt dat de situatie daar heel anders is dan in het MO, dus dat de MO-revoluties niet in die andere landen kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:17 schreef Hanoying het volgende:
[..]
![]()
Ik projecteer mijn persoonlijke ervaring met Vietnam en China op de situatie in Vietnam in China, niet "op de wereld".
Beetje vergezochtquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doe je wel, want je zegt dat de situatie daar heel anders is dan in het MO, dus dat de MO-revoluties niet in die andere landen kunnen plaatsvinden.
Nee, dat is het niet. Het zijn dezelfde argumenten die de dictators gebruikten.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Tunesië is geen 3e Wereld land."
"Egypte is geen Tunesië."
"Libië is geen Egypte of Tunesië."
De dictators wel ja.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Voor mij wel, ze gaan allemaal hangen
In China zijn ook weleens protesten bloedig neergeslagen.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als de toekomstige vreedzame massale demonstraties van Chinezen, net zo hard worden aangepakt als Tienamin square of Libië, verwacht ik militair ingrijpen.
Bovendien wordt de mensenrechten situatie steeds weer aangekaart door bezoekende staatshoofden uit het Westen, en ongetwijfeld constant op de achtergrond door de diplomatie...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:22 schreef Breekfast het volgende:
Je moet altijd een afweging maken tussen idealen als vrijheid,mensenrechten en democratie nastreven in de wereld en de consequenties die het nastreven van die idealen als gevolg heeft.
Bij Libie zijn die consequenties qua economische belangen, eigen mensenlevens en gevaar op een escalatie naar globaal niveau te overzien.
Als we China binnenvallen zijn de consequenties veel groter en daar blijven we dan ook buiten als westen zijnde.
Daar is niks hypocriets aan, dat is gewoon dealen met aan de ene kant de idealen die je nastreeft voor de wereld en aan de andere kant hoe de werkelijke wereld in elkaar zit.
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bovendien wordt de mensenrechten situatie steeds weer aangekaart door bezoekende staatshoofden uit het Westen, en ongetwijfeld constant op de achtergrond door de diplomatie...
En toch word het stapje voor stapje beter.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.
Dat is helemaal geen PR.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook alleen PR. Ze weten ook wel dat China er niet veel aan wenst te doen.
Hadden we moeten ingrijpen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
In China zijn ook weleens protesten bloedig neergeslagen.
Hoe wil je ingrijpen in China?quote:Op zondag 27 maart 2011 03:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hadden we moeten ingrijpen.
Daar zit je dus fout. Bij een opstand zoals in Libië zijn gedurende enkele maanden vele honderden burgerslachtoffers gevallen door willekeurige agressie van het regime. De doden tijdens de Egyptische revolutie verbleken hierbij, en ook de situatie is compleet anders(In Egypte werd zwaar militair geschut niet ingezet tegen demonstranten). Noem één land waar dit ook op die schaal is gebeurd en waar geen interventie in VN-verband of op een andere manier heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:49 schreef truepositive het volgende:
Dat is een goede vraag. Waar deze topic eigenlijk over gaat is natuurlijk de hypocrisie en willekeur van het 'internationaal ingrijpen' in twijfelachtige situaties/ landen. Uiteraard is interventie in China niet haalbaar, maar volgens dezelfde zogenaamde principes en argumenten die gebruikt werden voor andere landen, zou het eigenlijk wel moeten gebeuren.
quote:Op zondag 27 maart 2011 03:49 schreef truepositive het volgende:
Dat is een goede vraag. Waar deze topic eigenlijk over gaat is natuurlijk de hypocrisie en willekeur van het 'internationaal ingrijpen' in twijfelachtige situaties/ landen. Uiteraard is interventie in China niet haalbaar, maar volgens dezelfde zogenaamde principes en argumenten die gebruikt werden voor andere landen, zou het eigenlijk wel moeten gebeuren.
Hij bedoelt niet alleen deze Arabische lente lijkt me, maar ook Sub-Sahara Afrika, Darfur, Ivoorkust usw.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:05 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Daar zit je dus fout. Bij een opstand zoals in Libië zijn gedurende enkele maanden vele honderden burgerslachtoffers gevallen door willekeurige agressie van het regime. De doden tijdens de Egyptische revolutie verbleken hierbij, en ook de situatie is compleet anders(In Egypte werd zwaar militair geschut niet ingezet tegen demonstranten). Noem één land waar dit ook op die schaal is gebeurd en waar geen interventie in VN-verband of op een andere manier heeft plaatsgevonden.
En de situatie in Libië gaat veel verder dan een demonstratie op een plein en sporadische onrusten in andere steden. Hier gaat het om het inzetten van tanks en artillerie tegen steden. Dat is iets grootschaliger dan een pleinquote:Op zondag 27 maart 2011 04:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoelt niet alleen deze Arabische lente lijkt me, maar ook Sub-Sahara Afrika, Darfur, Ivoorkust usw.
Je hebt gelijk dat wat Gaddaf doet met zn leger tegenover zn eigen bevolking, dat daar zelfs de wreedste dictators van schrikken. Dit komt omda Gaddafi niet rationeel is en de meeste dictators wel.
Maar over Egypte gesproken. Stel men schoot het helel Tahrir plein af, dan had je mooi een no-fly zone kunnen invoeren daarna.Dat had niks meer geholpen.
Papierversnipperaar ziet in elke potentiele opstand een revolutie.quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Binnenkort revolutie in China?
Hoe begonnen ze in het MO ook al weer? Iemand die zich in brand stak en iemand die door de politie werd doodgeslagen, toch?
Dit topic was bedoeld om aan te bediscussieren dat het helemaal niet om het redden vd mensen gaat, maar puur 100% voor de eigen belangen. Niets mis mee hoor, maar het stoort mij dat half Fok! nochtans denkt dat de missie er is om de mensen aldaar te redden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:06 schreef JerryWesterby het volgende:
In China zal niet worden ingegrepen. Behalve dat de omstandigheden heel anders zijn dan in Libie, is het ook militair geen realistische optie. Deze topic werd ooit gestart als argument om niet in te grijpen in Libie: omdat je niet ingrijpt in China mag je ook niet ingrijpen in Libie.
Het antwoord is dat je dan appels en peren vergelijkt. Wat je besluit voor appels geldt niet persé voor peren. Dat je niet ingrijpt in land X mag niet betekenen dat je in geen enkel land ingrijpt. Want dat zou betekenen dat je, zolang er een land is waar je, om wat voor reden dan ook, niet ingrijpt, je verder iedereen aan zijn lot overlaat.
(Dat neemt overigens niet weg dat men andere Arabische landen niet een grotere verantwoordelijkheid had moeten geven in de militaire actie in Libie. Ik vind zelf dat men de politieke leiding aan de Arabische Unie had moeten geven.)
Islamofoob +1quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:15 schreef Hanoying het volgende:
Er zitten wat minderheden te steigeren inderdaad. Minderheden die tot 30 jaar geleden nog in de bronstijd leefden en niet geheel toevallig Islamitisch zijn.
Check hem sneaky 1 woord aan Tibet besteden. Het komt je gewoon niet goed uit dat de Tibetanen geen moslims zijn en problemen hebben met de Chinese onderdrukkers.quote:Misschien niet de mentaliteit die we in het westen nastaan maar wel een effectieve. De gemiddelde jonge Uighur of Tibetaan wil allang niets anders meer zijn dan een succesvol zakenman en een Chinees.
Wat mij stoort is dat bij elk bericht over Libië men weer over olie begint terwijl we prima oliedeals met Ghadaffi afsloten en dat dus een hele onlogische reden zou zijn om oorlog te voeren. Daarnaast investeerde Ghadaffi ook nog eens miljarden in allerlei Westerse bedrijven en instituten en kocht hij onze oude wapens. Wat betreft onze portemonnee is de kans dus niet groot dat we er nu op vooruit gaan. Welke andere belangen behalve mensenrechten of onze portemonnee spelen er dan nog?quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit topic was bedoeld om aan te bediscussieren dat het helemaal niet om het redden vd mensen gaat, maar puur 100% voor de eigen belangen. Niets mis mee hoor, maar het stoort mij dat half Fok! nochtans denkt dat de missie er is om de mensen aldaar te redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |