abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 maart 2011 @ 16:24:45 #1
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_94336620
Vervolg op

Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?



http://webcache.googleuse(...)de+huis+nunspeet&;cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl

Waar we na een rustig begin nu aan een ware speurtocht begonnen zijn naar de gebeurtenissen die zich misschien afgespeeld hebben in dit Ronde Huis bij Nunspeet:

Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

http://elisabethleroi.yolasite.com/

Koos Vogels, journalist, die zich op de zaak gestort heeft en een mevrouw die veel van het Ronde Huis weet geinterviewd heeft

dinsdag 4 januari 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:[/b]

Collega weet niks van kinderlijkjes die zijn gevonden in de bossen of andere schimmige praktijken. Wel hangt er een zweem van mysterie rond het Ronde Huis. Volgens wordt er gezegd dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog Duitsers zijn vermoord in de woning of het gebied eromheen. Ook wordt gesproken over colloberatie met de bezetter. Lichtelijk tegenstrijdig, maar dat tekent wellicht het mysterieuze karakter rond het huis. Hij zei wel eens wat gehoord te hebben over Van Vloten en zijn verknipte hobby's, maar hij verwijst die geruchten naar het land der fabelen.
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Vervolgens kregen Yvonne en de Admins een anoniem schrijven, een soort waarschuwing om hier maar niet verder in te duiken:
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

Staal die krantenknipsels uit een Nunspeter Courant gevonden heeft
http://snv.courant.nu/ind(...)ina=&sort=score+desc

Hierna gingen we op zoek naar de schrijver die wellicht het boek The Round House geschreven heeft, maar blijkbaar klopt dat verhaal niet, ondanks verwoede pogingen zijn we er niet in geslaagd daar enig bewijs van te vinden:

quote Ryan3
Conclusie wmb: Michael Sadleir (formerly Sadler) was m.n. een boekenverzamelaar dus, hij schreef één roman die enige vermaardheid kreeg en verfilmd werd, Fanny by Gaslight (1940). De titel The Round House komt niet voor in zijn bibliografie.
En een eventuele positie bij de War Intelligence Department tijdens WO1 wordt nergens in zijn biografie genoemd.
Wel interesseerde hij zich, zoals gezegd als boekenverzamelaar, voor m.n. romans uit de 19de eeuw, en publiceerde hier ook over. Hieronder valt de literaire stroming Gothic Fiction, bij ons beter bekend door het werk van Shelley, Stoker, Poe. En nou moet ik eerlijk gezegd ook toegeven dat dit verhaal over het ronde huis idd enkele gothic motieven met zich meedraagt.

Uit wikipedia over
The stock characters of Gothic fiction include tyrants, villains, bandits, maniacs, Byronic heroes, persecuted maidens, femmes fatales, monks, nuns, madwomen, magicians, vampires, werewolves, monsters, demons, dragons, angels, fallen angels, revenants, ghosts, perambulating skeletons, the Wandering Jew and the Devil himself.
We hebben een mystery, Gothic architecture, darkness, death, decay, madness, secrets, tyrants, villans, persecuted maidens... vul maar aan. Het zou iig een perfecte gothic novel hebben kunnen zijn...

En een aantal mooie foto's van een Fokker die ter plekke op onderzoek is uitgegaan:
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?

We speuren door w/

[ Bericht 86% gewijzigd door yvonne op 08-07-2011 13:33:57 ]
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_94339198
Hij is er weer! ^O^
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_94339927
Super dat je dl.3 geopend hebt, kun je er nog een leuke OP bij maken?
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:43:24 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94341866
Op zn minst linkje naar vorig topic ;)
Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.2
The truth was in here.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:47:41 #5
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_94347121
Zijn Ryan en zn Helden hondje al spoorloos ? :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_94347658
Volgens het vorig topic wilde Ryan naar C&H.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 19 maart 2011 @ 21:06:39 #7
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_94348017
Ook goed voor mij, een leuk interesant Forum
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  zondag 20 maart 2011 @ 12:10:00 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94369419
Ok, beetje slowchat verwijderd.
Het topic wat over het ronde huis gaat met betrekking tot het onderzoek over vermeende vreemde praktijken blijft natuurlijk lekker in BNW. Bij uitstek een onderwerp wat in BNW behandeld word dat mag duidelijk zijn. Dat er niet binnen een maand onderzoek resultaat kan worden laten zien maakt dan ook niet uit, mensen gaan diepet graven, nieuwe mensen komen hun mening of ervaring geven en we zien wel wat dat zal brengen in de loop der tijd. :)
The truth was in here.
pi_94513576
Kickje , de plek waar Het Ronde Huis gestaan heeft en vennetje in het Zandenbos.



pi_94546789
Goededag, ik ben dit topic al vanaf het begin mee aan het lurken.
Heb namelijk veel famillie daar wonen en hebben daar in Nunspeet en omgeving, zal is met de oud tantes en dergelijke praten.

Misschien dat die wat verhalen kunnen vertellen.
pi_94549227
Vanavond een verjaardag in Nunspeet... Als ik er aan denk zal ik opa & oma vanavond eens vragen of ze er nog iets van weten...
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_94554543
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:55 schreef Arthur_Dent het volgende:
Goededag, ik ben dit topic al vanaf het begin mee aan het lurken.
Heb namelijk veel famillie daar wonen en hebben daar in Nunspeet en omgeving, zal is met de oud tantes en dergelijke praten.

Misschien dat die wat verhalen kunnen vertellen.
Zou tof zijn. Dat zijn de mensen die de verhalen kennen :)

Headlong, ik hoop dat jouw opa en oma oud genoeg zijn om zich dit soort dingen te herinneren.
pi_94740905
Nog wat te weten gekomen Headlong?
pi_94847379
Bedenk me net dat ik het was vergeten te vragen! Stom... Ik denk dat ik ze rond Pasen wel weer zie. Help me er aan herinneren...!!
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_94847899
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:26 schreef Headlong het volgende:
Bedenk me net dat ik het was vergeten te vragen! Stom... Ik denk dat ik ze rond Pasen wel weer zie. Help me er aan herinneren...!!
:{
Zullen we zeker doen!
pi_94877373
komt ie dan een week later achter 8-)

Zijn er nog mensen die al meer info gevonden hebben misschien?
pi_94880629
Ik heb gepraat met mijn oma, en mijn moeder. Die zouden ook nog meer gaan navragen.

Maar volgens mijn oma waren er verhalen over kinderarbeid en mishandeling.En ontvoering van kinderen. Moet er nog een beetje induiken maar klonk interessant
pi_94880944
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:05 schreef Arthur_Dent het volgende:
Ik heb gepraat met mijn oma, en mijn moeder. Die zouden ook nog meer gaan navragen.

Maar volgens mijn oma waren er verhalen over kinderarbeid en mishandeling.En ontvoering van kinderen. Moet er nog een beetje induiken maar klonk interessant
Dus die verhalen waren er wel degelijk. Benieuwd wat je nog meer gaat ontdekken :)
pi_94882008
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus die verhalen waren er wel degelijk. Benieuwd wat je nog meer gaat ontdekken :)
Dat die verhalen al een kleine 100 jaar bestaan rond Nunspeet was me eerder duidelijk geworden in deze topicreeks... maar voorlopig stop ik het een en ander in het potje dorpsroddel.
Er valt niet veel te bewijzen nu 100 jaar later door een paar fokkers of lokale journalisten.
Misschien het hele gebied omspitten om botten te vinden? Maar dat is politiewerk.
  Moderator vrijdag 1 april 2011 @ 12:09:16 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_94897101
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat die verhalen al een kleine 100 jaar bestaan rond Nunspeet was me eerder duidelijk geworden in deze topicreeks... maar voorlopig stop ik het een en ander in het potje dorpsroddel.
Er valt niet veel te bewijzen nu 100 jaar later door een paar fokkers of lokale journalisten.
Misschien het hele gebied omspitten om botten te vinden? Maar dat is politiewerk.
Ja, en ik neem aan dat wanneer de politie redenen heeft om de boel om te spitten ze dat ook gaan doen.
Tot nu toe is alles hearsay.
  maandag 11 april 2011 @ 18:26:21 #21
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95351686
Misschien dat jullie - na dit doodlopende 'onderzoek' - zin hebben om dit te 'onderzoeken':

Hoe "liefdevol" is het instituut Venwoude?
Venwoude Leaks
Venwoude.nl

Dat gaat namelijk ook (onder andere) over vermeend kindermisbruik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yu-Kee op 11-04-2011 19:16:39 ]
pi_95354174
http://dbnl.nl/arch/verw009bete01_01/pag/verw009bete01_01.pdf
Voor wie een proefschrift over papa van Vloten wel interessant vind
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:00:12 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95385359
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 18:26 schreef Yu-Kee het volgende:
Misschien dat jullie - na dit doodlopende 'onderzoek' - zin hebben om dit te 'onderzoeken':

Hoe "liefdevol" is het instituut Venwoude?
Venwoude Leaks
Venwoude.nl

Dat gaat namelijk ook (onder andere) over vermeend kindermisbruik.
Klinkt naar een nieuw topic ;)
The truth was in here.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 12:25:59 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_95386442
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
http://dbnl.nl/arch/verw009bete01_01/pag/verw009bete01_01.pdf
Voor wie een proefschrift over papa van Vloten wel interessant vind
Heel interessant, maar dit gaat niet over Frank, maar over Johannes van Vloten.
Die heeft dan weer drie dochters die alledrie met in die tijd beroemde kunstenaars getrouwd zijn.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:09:45 #25
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95391300
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:00 schreef Bastard het volgende:
Klinkt naar een nieuw topic ;)
Als iemand anders daar zin in heeft... Ikzelf namelijk niet. Ik vind het wel boeiend om erover te lezen, maar ik ga niet allerlei instanties en dat door dingen bellen om interviews af te nemen.

Het was dan ook vooral een tip voor als iemand er wél zin in heeft. Ik denk dat je bij 'de zaak' Instituut Venwoude al veel sneller een stuk meer te weten komt dan bij 'de zaak' Het Ronde Huis, omdat het minder lang geleden is (dus meer mensen die er daadwerkelijk bij waren of zijn) en de Venwoude-sekte nog steeds bestaat. De oprichter (Ted Wilson) is trouwens overleden in 2007.
pi_95395577
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heel interessant, maar dit gaat niet over Frank, maar over Johannes van Vloten.
Die heeft dan weer drie dochters die alledrie met in die tijd beroemde kunstenaars getrouwd zijn.
ik zei ook: papa van vloten... dwz dus vader van Frank van Vloten
je schiet er niets mee op met het eigenlijke onderwerp, maar misschien is iemand om andere redenen geinteresseerd in dit gezin .
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 17:49:34 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_95402349
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik zei ook: papa van vloten... dwz dus vader van Frank van Vloten
je schiet er niets mee op met het eigenlijke onderwerp, maar misschien is iemand om andere redenen geinteresseerd in dit gezin .
Is ook zo . En het was ook niet echt een doorsnee gezin, best vooruitstrevend voor die tijd.
Over de dochters en hun echtgenoten is veel geschreven :)
pi_95417415
Mijn hemel!!!! :o lees ik dat goed?

90.000 misbruikte en gefolterde kinderen en babys....... my god.....

:{
pi_95526717
In de loop van dit jaar verschijnt een boek over Het Ronde Huis.

Hier een pdf van het krantenartikel uit 1976.
http://www.deweekkrant.nl(...)_Huis_29-07-1976.pdf

Nog een krantenartikel.
http://www.deweekkrant.nl/images/library/20110309155844.pdf

En nog een laatste pdfje.
http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf










De plek waar het Ronde Huis stond is herkenbaar aan een laag muurtje en buxus langs de voormalige oprijlaan. Het muurtje stutte destijds de oprijlaan, die als het ware om het huis heen krulde naar de hoofdingang. Tegenwoordig is de plek waar het Ronde Huis stond deel van het Zandenbos van



In het terrein vormen de aangelegde vijvers met rododendrons een fraai overblijfsel
pi_95526799


PS: Voor wie nog een originele kaart van dit huis wil kopen:
http://www.sigarenbandjes(...)tikelID%253D10289024
pi_95705052
Breaking news: de heer Rein Tuininga (journalist die onderzoek deed naar ronde huis) krijgt een nieuwe functie buiten de regio..

Weggepromoveerd?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator dinsdag 19 april 2011 @ 11:04:52 #32
249559 crew  Lavenderr
pi_95705943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:36 schreef lxhkrd het volgende:
Breaking news: de heer Rein Tuininga (journalist die onderzoek deed naar ronde huis) krijgt een nieuwe functie buiten de regio..

Weggepromoveerd?
Wie weet..
pi_95713422
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:36 schreef lxhkrd het volgende:
Breaking news: de heer Rein Tuininga (journalist die onderzoek deed naar ronde huis) krijgt een nieuwe functie buiten de regio..

Weggepromoveerd?
Haha, nee. Heb het hem gevraagd, maar het heeft volgens hem niets van doen met het Ronde Huis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_97166737
Onder het mom, als je toch niks met je leven te doen hebt..
(Dit is wel voor de goed ingelezen lezers)

Even bij de Duno geweest, dit landgoed is bezit geweest van Odo van Vloten. Indertijd geschonken aan het Gelders landschap, dus vast geen klootzak. Wel apart dat op dat landgoed een archeologisch iets is: de Hunneschans. Dus meneer had net als zijn oudere broer Frank een unicum op zijn landgoed (Frank had de Mytstee). Nu heb ik niet zoveel gedeelde passie's met mijn broer, maar toch een beetje raar..

Toen even doorgereden naar Ootmarsum/ Denekamp. De Hunenborg. Ook een ringburg achtig iets. En je, hij ligt inderdaad exact op de lijn tussen het Ronde Huis en de plek waar ooit de eerste grote verloren veldslag van de romeinen was, bij Bramsche in Duitsland.
Nu had ik dat gelezen op een van de site's die hiermee begon, maar anders was ik er echt niet achtergekomen, zo trots zijn ze in de achterhoek niet op hun ringburcht..

Toch apart allemaal..

Iemand anders nog nieuws?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_97578959
Hoe zit het met deze zaak? Zijn er nog fokkers onderzoek aan het doen of iets?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:16:34 #36
347872 Koepoort
Vierhouten
pi_98151837
Net Staal dezelfde vraag gesteld maar ik doe het maar wat breder. Er is nu een groot aanbod van schrijfsels en foto's over het ronde huis. Heeft iemand dat al eens gebundelt? Dit voor ik in mijn uppie het bestaande wiel ga uitvinden.

Ik denk dat ik deze zomer maar eens wat veld werk ga doen want ik ben er toch al dichtbij in de caravan.

Mensen met detectors? Grondradar is effectiever maar niet te betalen voor een amateur.

Zijn de verdwenen artikelen allen weer boven tafel? Heeft iemand via de provider uitgezocht wie deze heeft laten verdwijnen.

Als we de kennis en de krachten wat kunnen bundelen komen we misschien wat verder.

Wontolla.
Wontolla
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 15:16:33 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_98157740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Koepoort het volgende:
Net Staal dezelfde vraag gesteld maar ik doe het maar wat breder. Er is nu een groot aanbod van schrijfsels en foto's over het ronde huis. Heeft iemand dat al eens gebundelt? Dit voor ik in mijn uppie het bestaande wiel ga uitvinden.Ik denk dat ik deze zomer maar eens wat veld werk ga doen want ik ben er toch al dichtbij in de caravan.

Mensen met detectors? Grondradar is effectiever maar niet te betalen voor een amateur.

Zijn de verdwenen artikelen allen weer boven tafel? Heeft iemand via de provider uitgezocht wie deze heeft laten verdwijnen.

Als we de kennis en de krachten wat kunnen bundelen komen we misschien wat verder.

Wontolla.
Volgens mij is dit nog niet gebundeld.
Zou wel stof zijn voor een spannend boek, alleen zal het dan fictie worden aangezien niemand precies weet wat er waar en niet waar is.
pi_98157820
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens mij is dit nog niet gebundeld.
Zou wel stof zijn voor een spannend boek, alleen zal het dan fictie worden aangezien niemand precies weet wat er waar en niet waar is.
Als niemand het weet, weten we ook niet of het fictie is of niet.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 15:20:27 #39
249559 crew  Lavenderr
pi_98157909
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:18 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Als niemand het weet, weten we ook niet of het fictie is of niet.
Lees de topics eens door als je er tijd voor hebt :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:40:26 #40
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98158855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees de topics eens door als je er tijd voor hebt :)
Ik heb net het Blog gelezen, en moet even daar van herstellen. Van de gruwelijk slechte schijfstijl, het taalgebruik. de stompzinnige speculaties. Jammer dat dit soort onderwerpen altijd mensen aantrekken die eerst een speculatie doen, dat dan binnen twee zinnen tot feit hebben gebombardeerd, en dat dan weer als bewijs gebruiken voor een volgende idiote stelling.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_98159114
Wat moet er precies hersteld worden, kapitein?
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 15:48:28 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_98159256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik heb net het Blog gelezen, en moet even daar van herstellen. Van de gruwelijk slechte schijfstijl, het taalgebruik. de stompzinnige speculaties. Jammer dat dit soort onderwerpen altijd mensen aantrekken die eerst een speculatie doen, dat dan binnen twee zinnen tot feit hebben gebombardeerd, en dat dan weer als bewijs gebruiken voor een volgende idiote stelling.
Ja, dat is schrikken he? :D

Maar het is wel leuk om te speculeren en te onderzoeken, want er hangt iets om dat huis heen wat mensen blijkbaar op ideeen brengt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:14:18 #43
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98160416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat moet er precies hersteld worden, kapitein?
Nou, van dit sort dingen krijg ik maagpijn:

quote:
Saleir werkte in de eerste wereld oorlog bij het War Intelligence Department en had veel kennis over het occulte en victoriaanse erotiek en dat maakte hem tot iemand die een waardevolle asset was tegen de Duitsers en hun invloed in Holland en belangrijk voor de Britse spionage
Er wordt dus van mij verwacht dat ik geloof dat kennis van occulte en victoriaanse erotiek iemand een geschikte spion maakt tegen de Duitsers? Dan lig ik toch wel even plat...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:21:38 #44
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98160756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:57 schreef horned_reaper het volgende:
Mijn hemel!!!! :o lees ik dat goed?
90.000 misbruikte en gefolterde kinderen en babys....... my god.....
:{
Heb je het nu over dat blog, of komt in 1 van de vorige topics daar ook bewijs voor langs?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_98304327
Toch weer een spoortje over lijken in het bos. Alleen de datering in de blog klopt niet echt..

http://snv.courant.nu/index.php?page=0&mod=krantresultaat&q=gruwelijke+vondst+in+de+bossen&datering=&krant=&qt=paragraaf&pagina=&sort=datum+desc%2Ckrant+desc%2Cpagina+desc

(had graag het artikel zelf even geplaats, maar dat ging me niet snel genoeg..)

verder nog mensen aan het zoeken?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  maandag 20 juni 2011 @ 12:10:45 #46
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98405939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Koepoort het volgende:
Net Staal dezelfde vraag gesteld maar ik doe het maar wat breder. Er is nu een groot aanbod van schrijfsels en foto's over het ronde huis. Heeft iemand dat al eens gebundelt? Dit voor ik in mijn uppie het bestaande wiel ga uitvinden.

Ik denk dat ik deze zomer maar eens wat veld werk ga doen want ik ben er toch al dichtbij in de caravan.

Mensen met detectors? Grondradar is effectiever maar niet te betalen voor een amateur.

Zijn de verdwenen artikelen allen weer boven tafel? Heeft iemand via de provider uitgezocht wie deze heeft laten verdwijnen.

Als we de kennis en de krachten wat kunnen bundelen komen we misschien wat verder.

Wontolla.
Je moet bij Koosvogels zijn. Die kent iemand die bezig is/was met een boek.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98460824
http://rondehuis.blogspot.com/

Serieus, wat voor schandalige analfabeet heeft dit geschreven? Dit is te absurd, is dit een mongool (edit:P) ofzo? Ik heb zelden zulk slecht Nederlands gelezen. Een vers aangespoelde vluchteling zou er nog beter vanaf komen.

Totaal geen gevoel voor taal, verhaal, resonantie etc. Losse zinnetjes neergekwakt. Oppeens is het tegenwoordige tijd, dan weer verleden tijd, waar is de samenhang?

''....heeft een paar lange nauw zwarte leren handschoenen aan en een paar zeer hoog gehakte goudkleurige poppenschoentjes aan'

Dat is toch geen schrijven? 2 keer aan in dezelfde zin? Dat doen we niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 21-06-2011 17:28:51 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:06:13 #48
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98469630
Mongool.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98470477
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:06 schreef Staal het volgende:
Mongool.
fuck
pi_98475556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:04 schreef dadgad het volgende:
http://rondehuis.blogspot.com/

Serieus, wat voor schandalige analfabeet heeft dit geschreven? Dit is te absurd, is dit een mongool (edit:P) ofzo? Ik heb zelden zulk slecht Nederlands gelezen. Een vers aangespoelde vluchteling zou er nog beter vanaf komen.

Totaal geen gevoel voor taal, verhaal, resonantie etc. Losse zinnetjes neergekwakt. Oppeens is het tegenwoordige tijd, dan weer verleden tijd, waar is de samenhang?

''....heeft een paar lange nauw zwarte leren handschoenen aan en een paar zeer hoog gehakte goudkleurige poppenschoentjes aan'

Dat is toch geen schrijven? 2 keer aan in dezelfde zin? Dat doen we niet.
Ik ken nog een school waar ze een docent Nederlands zoeken. Wat voor jou?
pi_98476759
Iemand dit boek al gelezen?

http://boeken.blog.nl/actueel/2011/05/22/ton-biesemaat-duikt-in-de-geheimen-van-oranje

bekende zinnen in het verhaal..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 20:08:09 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_98477344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef lxhkrd het volgende:
Iemand dit boek al gelezen?

http://boeken.blog.nl/actueel/2011/05/22/ton-biesemaat-duikt-in-de-geheimen-van-oranje

bekende zinnen in het verhaal..
Besteld, overmorgen in huis.
pi_98477884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef lxhkrd het volgende:
Iemand dit boek al gelezen?

http://boeken.blog.nl/actueel/2011/05/22/ton-biesemaat-duikt-in-de-geheimen-van-oranje

bekende zinnen in het verhaal..
Klinkt aanlokkelijk. Heb je het gelezen? ISJ ET GUT?
pi_98478501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:28 schreef dadgad het volgende:

[..]

fuck
Ik vind het te makkelijk om over je andere twee fouten te beginnen.
pi_98484706
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik vind het te makkelijk om over je andere twee fouten te beginnen.
Nee... 2 fouten? Waar?
pi_98486217
Nog niet verschenen:

http://www.bruna.nl/boeke(...)e-huis-9789461531254

quote:
Niet iedereen neemt Ton Biesemaat als onderzoeksjournalist en schrijver even serieus. Dat komt onder meer omdat hij zich vaak opstelt als activist en niet als objectief beoordelaar. De uitkomst en conclusie van onderzoeken lijkt vantevoren al vast te staan: de Oranjes deugen niet en prins Bernhard deugt helemaal niet. Dat leidt er toe dat Biesemaat zelf ook met de nodige vooroordelen wordt bezien en beoordeeld terwijl er altijd een kans bestaat dat hij nieuwe feiten boven water heeft gehaald
http://gpdhome.typepad.com/boeken_royalblognl/

quote:
In zijn boek beschrijft Biesemaat opmerkelijke feiten, zoals het gegeven dat ons volkslied dezelfde melodie heeft als een bekend SS-lied,
http://gpdhome.typepad.com/boeken_royalblognl/
Wat heeft dat met de Oranjefamilie te maken ?
Een SS'er deed plagiaat? So what ?

[ Bericht 42% gewijzigd door Bluesdude op 21-06-2011 22:33:51 ]
pi_98492875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:33 schreef jongen89 het volgende:

[..]

Ik ken nog een school waar ze een docent Nederlands zoeken. Wat voor jou?
Is goed w/
pi_98498836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:02 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nee... 2 fouten? Waar?
ofzo
oppeens

En dan moet "zou er nog beter vanaf komen" gezien de context eigenlijk zijn "zou zich er nog beter vanaf maken".

Plus dat we cijfers als twee normaliter voluit schrijven.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:41:22 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98498934
quote:
In zijn boek beschrijft Biesemaat opmerkelijke feiten, zoals het gegeven dat ons volkslied dezelfde melodie heeft als een bekend SS-lied,
Hiermee kan dat boek wat mij betreft al gelijk bij het pleepapier. Ons volkslied bestaat al een paar eeuwen. Dat de SS het kennelijk gejat jheeft, bewijst wat? Een al eeuwen bestaande onderstroom van occultisme en anti-semitisme in het koninkshuis, die perfect aansloot bij de SS? Wat een bullshit.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_98568610
Hoe maakt iemand contextueel gezien ooit een taalfout? Want wie ben jij, in jouw persoon, in deze liberale post-moderne wereld, om te zeggen dat ik het fout heb. Ik zeg ook niet dat jij het fout heb.

Dus to-the-point, onderwerp:

Er zijn dus meerdere personenen met een boek bezig, Ton B. en die (nog) lokale journalist./

Naast dat die dus waarschijnlijk dit allemaal lezen, rijst wel de vraag: werken ze samen, en waarom geeft af en toe iemand een hint en zijn ze dan weer weg?

Worden wij niet gebruikt als een mogelijk collectief geheugen en zoekmachine? Want er is dus duidelijk meer info die niet wordt gedeelt.

DUS: Ton B. of Koos V. meldt u met feiten!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_98572823
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

ofzo
oppeens

En dan moet "zou er nog beter vanaf komen" gezien de context eigenlijk zijn "zou zich er nog beter vanaf maken".

Plus dat we cijfers als twee normaliter voluit schrijven.
Ai. Inderdaad. Opeens moet het zijn. Ofzo vind ik prima kunnen en zou er nog beter vanaf komen vind ik ook best kunnen. Dit is een beetje miereneuken.
pi_98577676
Het is een beetje semantisch leuren, maar zo leer je weer wat. ;)

Al ligt het met '2' of 'twee' aan de context. (8>
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 22:37:48 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_98579961
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef lxhkrd het volgende:
Iemand dit boek al gelezen?

http://boeken.blog.nl/actueel/2011/05/22/ton-biesemaat-duikt-in-de-geheimen-van-oranje

bekende zinnen in het verhaal..
Ik heb het boek 'Geheimen van Oranje' binnen.

Pag. 18 t/m 26 gaan over Het Ronde Huis.
Volgens mij -heb deze pagina's even snel doorgekeken- staan er dingen in die hier allemaal al eens gepost zijn. Dus veel nieuws is er niet.
pi_98583209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:05 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ai. Inderdaad. Opeens moet het zijn. Ofzo vind ik prima kunnen en zou er nog beter vanaf komen vind ik ook best kunnen. Dit is een beetje miereneuken.
Heel gênant dit.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98583428
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:30 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Heel gênant dit.
Dat krijg je als je gedisqualificeerd bent. :'(
pi_98584007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het boek 'Geheimen van Oranje' binnen.

Pag. 18 t/m 26 gaan over Het Ronde Huis.
Volgens mij -heb deze pagina's even snel doorgekeken- staan er dingen in die hier allemaal al eens gepost zijn. Dus veel nieuws is er niet.
Dus heel veel speculaties en dorpsroddels benoemen ?
Hendrik zou wel eens geweest zijn in dat Ronde Huis en daar komt hij met de verdachtmakingen over sexorgies en erger als dat?
En wat schreef hij over het SS-lied ? Waarom is dat een bewijs van slechtigheid van iemand van de Oranjefamilie ?
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 23:46:11 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_98584132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus heel veel speculaties en dorpsroddels benoemen ?
Hendrik zou wel eens geweest zijn in dat Ronde Huis en daar komt hij met de verdachtmakingen over sexorgies en erger als dat?
En wat schreef hij over het SS-lied ? Waarom is dat een bewijs van slechtigheid van iemand van de Oranjefamilie ?
Ik moet het boek nog lezen.
Heb even snel de bladzijden die over Het Ronde Huis gingen gelezen, maar verder ben ik nog niet gekomen.

Maar als ik het uit heb zal ik een uittreksel hier neerzetten.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:09:12 #68
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98594027
Ik kan niet wachten op de samenvating van het verband tussen de SS en het Wilhelmus.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:06:32 #69
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98597158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kan niet wachten op de samenvating van het verband tussen de SS en het Wilhelmus.
Ben ook benieuwd hoe dat omschreven is. Je zou er bijna een poultje voor opzetten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33:54 #70
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_98600496
Goed idee! maar teveel moeite voor iets wat naar ik verwacht totaal ongegerond gezwam zal zijn. Een volkslied dat al eeuwen bestaat vs een beweging die in de jaren 30 ontstond. Veel success met die theorie!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 14:17:51 #71
249559 crew  Lavenderr
pi_98765819
Ben begonnen in Geheimen van Oranje, maar alles wat ik lees heb ik al eens eerder gelezen.
Dat is ook wel logisch want het boek is gebaseerd op een groot aantal bewerkte artikelen die verschenen zijn in verschillende media: tijdschriften als De Groene, Must Magazine, Nieuwe Revu, Wereld in Oorlog en diverse websites.

Over het Wilhelmus, het komt er op neer dat in een scene uit een aflevering van de BBC-serie 'The Nazi's and the final solution' een groep (nagespeelde) SS'ers een lied staat te kwelen op de melodie van het Wilhelmus, maar met een geheel eigen tekst. Het heet het Treuelied en is geschreven door Max von Schenkendorf, in 1814.

Verder staat er dat pas op 10 mei 1932 het Wilhelmus ons volkslied werd. Daarvoor had het 'Wiens Neerlands bloed door d'adren vloeit' van de dichter Tollens de status van volkslied.

Over Het Ronde Huis zegt de schrijver in een voetnoot: " Momenteel werk ik aan een boek waarin het complete verhaal over Het Ronde Huis verteld wordt."

Het hoofdstuk dat over Het Ronde Huis gaat is dus beknopt gehouden en alles wat er in staat hebben we hier al kunnen lezen.

Zo, dat is het voor nu :)
pi_98782946
Okeee.. Het was geen SS-lied. Gemaakt in 1814 en 120 jaar later door de Waffen-SS veel gebruikt dus.
Maar ik herken geen Wilhelmusmelodie ..!! :?

En wat doet dit feit in een boek over de Oranjes ?
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 20:55:18 #73
249559 crew  Lavenderr
pi_98787672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
Okeee.. Het was geen SS-lied. Gemaakt in 1814 en 120 jaar later door de Waffen-SS veel gebruikt dus.
Maar ik herken geen Wilhelmusmelodie ..!! :?

En wat doet dit feit in een boek over de Oranjes ?
Geen idee. Moet je aan Biesemaat vragen.
Het gaat over Bernhard en zijn vermeende banden met de SS, dus alles wordt er bijgesleept.
pi_98792625
Er werd geschreven dat Biesemaat beweert in het boek dat dit lied dezelfde melodie als het Wilhelmus heeft. Heb je dat gelezen in het boek? Dat Biesemaat dat beweerde.?
Overigens was allang bekend dat Bernard bij de SS was geweest, maar niet bij de waffen-SS geloof ik
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 21:59:18 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_98792707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
Er werd geschreven dat Biesemaat beweert in het boek dat dit lied dezelfde melodie als het Wilhelmus heeft. Heb je dat gelezen in het boek? Dat Biesemaat dat beweerde.?
Overigens was allang bekend dat Bernard bij de SS was geweest, maar niet bij de waffen-SS geloof ik
Zal het nog een keer lezen, momentje
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 22:09:51 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_98793480
Citaat uit het boek, over betreffende scene uit de BBC-serie:
'The tune of the SS-anthem (the Treuelied=Song of Loyalty) that was generally sung at the end of a so-called comradeshipevenings like the one shown in the programme is identical with the tune of the Dutch national anthem. Only the lyrics are different. However, even the lyrics of the SS Treuelied are not of Nazi origin but were written by the German poet, Max von Schenkendorf, in 1814. This is not unusual-the Nazis often adopted traditional songs and marches for political propaganda'
pi_98801622
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
Citaat uit het boek, over betreffende scene uit de BBC-serie:
'The tune of the SS-anthem (the Treuelied=Song of Loyalty) that was generally sung at the end of a so-called comradeshipevenings like the one shown in the programme is identical with the tune of the Dutch national anthem.
Merci....
Als ik die youtubefilm hoor dan snap ik niet hoe Biesemaat dat kan schrijven. Of hij bedoelt een ander lied.. Verder heeft het niks met Bernard&co te maken.
pi_98980808
En staat er in dat boek dan ook niks van een bronvermedling ofzo? Lijkt mij als onderzoeksjournalist wel netjes..

Ben nu een boek aan lezen over archeologie en natoinaal socialisme (Oorsprong van het eigene) en dit boek heeft een bronvermelding wat ongeveer een kwart van het boek is. Wel wat info over bv. Bursch, maar niet noemenswaardig betreffende het ronde huis en archeologie in de omgeving.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 15:43:33 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_98983494
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:34 schreef lxhkrd het volgende:
En staat er in dat boek dan ook niks van een bronvermedling ofzo? Lijkt mij als onderzoeksjournalist wel netjes..

Ben nu een boek aan lezen over archeologie en natoinaal socialisme (Oorsprong van het eigene) en dit boek heeft een bronvermelding wat ongeveer een kwart van het boek is. Wel wat info over bv. Bursch, maar niet noemenswaardig betreffende het ronde huis en archeologie in de omgeving.
Jawel, achterin staat : Literatuur,geraadpleegde kranten, tijdschriften, websites en archieven.En 58 noten.
pi_98991499
Heb alle delen terug gelezen erg interessant , jammer dat er nog niet veel meer is uitgekomen.
Zag zonet toen ik aan t zoeken was idd bij de bruna dat er een boek van uit komt.
Hopelijk kan ons dat meer vertellen.
  Admin vrijdag 8 juli 2011 @ 13:42:33 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99196914
Wát een toeval...of niet?


NUNSPEET - Op het Ronde Huis-landgoed bij Nunspeet speelden zich 100 jaar geleden mysterieuze occulte rituelen af. Het boek hierover van onderzoeksjournalist Ton Biesemaat verschijnt dit najaar.

Het spraakmakende boek over het Ronde
Huis in Nunspeet verschijnt bij
uitgeverij Aspekt

Het boek van Biesemaat wekt de nieuwsgierigheid in Nunspeet en door veel mensen wordt reikhalzend uitgekeken naar de komst van het boek. Men is nieuwsgierig naar wat er zich heeft afgespeeld in het ronde Huis. Biesemaat baseert zijn boek onder meer op een beschermde bron in België.

Frank van Vloten
Eigenaar Frank van Vloten begon in 1904 aan de bouw van het ronde huis in de Veluwse bossen. Per spoor, zo gaan de geruchten, werden er meisjes aangevoerd die niet meer terugkeerden naar huis. Bij de duistere rituelen zouden volgens zeggen de allerhoogste kringen van Nederland aanwezig zijn.

Prins Hendrik
Ook Prins Hendrik, de man van koningin Wilhelmina, werd genoemd als aanwezige bij deze ‘roze balletten’ met occulte inslag. In de Eerste Wereldoorlog, toen hoge Nederlandse en Duitse militairen op het landgoed besprekingen hielden, werd het sinistere hoogtepunt bereikt in de rituelen vol seks en mensenoffers.

Research
Het boek is de uitkomst van tientallen jaren research die gestart werd in 1979. Al lang zinderde het in en rond Nunspeet en op het internet van de vaak misplaatste geruchten over het Ronde Huis. Onderzoeksjournalist Ton Biesemaat doet aan de hand van archiefonderzoek, terreinstudies en het interviewen van tientallen personen en getuigen zijn verbijsterende relaas. Hoe seks, moord en occulte rituelen een belangrijke rol speelden aan het begin van de 20e eeuw binnen de financieel-economische, militaire en culturele elite van Nederland.

Oranje-huis
Ton Biesemaat schreef twee boeken over het Oranje-huis. In 2007 verscheen Bernhardgate over Prins Bernhard en de stadhoudersbrief. In 2011 verscheen Geheimen van Oranje. Bij Aspekt verscheen in 2011 ook Van Atjeh tot Uruzgan, een bundeling artikelen over de vaderlandse oorlogshistoriën van de 20e eeuw.

Het boek Het mysterie van het Ronde Huis met als ondertitel Occulte rituelen op een Veluws landgoed verschijnt dit najaar bij Uitgeverij Aspekt met het isbnnummer 9789461531254. Kosten bedragen 19.95 euro


Nou hup Aspekt, wees eens een keer op tijd!
Kunnen we de auteur uitnodigen voor een gesprek en wat boeken verloten


[ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 08-07-2011 13:51:11 ]
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:24:06 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_99198753
Dat is zéker toeval, maar het zat er aan te komen. Stond al in een voetnoot in zijn laatste boek Geheimen van Oranje. Vandaar dat in het boek maar beknopt over Het Ronde Huis werd geschreven, het spannendste bewaart Ton Biesemaat natuurlijk voor zijn nieuwe boek.

Zou leuk zijn als de schrijver hier komt voor een gesprek, we hebben wel wat vragen denk ik *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 08-07-2011 14:34:16 ]
pi_99198974
Ben benieuwd naar het boek. Ook naar die "beschermde bron in België" trouwens.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Admin vrijdag 8 juli 2011 @ 14:30:24 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99199033
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is zéker toeval, maar het zat er aan te komen. Stond al in een voetnoot in zijn laatste boek Geheimen van Oranje. Vandaar dat in de boek maar beknopt over Het Ronde Huis werd geschreven, het spannendste bewaart Ton Biesemaat natuurlijk voor zijn nieuwe boek.

Zou leuk zijn als de schrijver hier komt voor een gesprek, we hebben wel wat vragen denk ik *O*
Ik spreek hem net op Twitter, het gesprek gaat vast lukken :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:34:54 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_99199219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik spreek hem net op Twitter, het gesprek gaat vast lukken :)
Leuk!
  Admin vrijdag 8 juli 2011 @ 14:48:51 #86
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_99199861
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:57:22 #87
249559 crew  Lavenderr
pi_99200356
quote:
Wat super!
En wat aardig dat hij dat wil doen. Hoop dat hij ook even de tijd neemt om de topics te lezen :) .
pi_99234789
Ja, ik kan nu al voorspellen wat er in dat boek komt te staan natuurlijk. :').
I´m back.
pi_99387105
En nu ook in het plaatselijke huis aan huis blaadje:

Spraakmakend boek over Ronde Huis

NUNSPEET - Op het Ronde Huis-landgoed bij Nunspeet speelden zich 100 jaar geleden mysterieuze occulte rituelen af. Het boek hierover van onderzoeksjournalist Ton Biesemaat verschijnt dit najaar.

Het spraakmakende boek over het Ronde
Huis in Nunspeet verschijnt bij
uitgeverij Aspekt
Het boek van Biesemaat wekt de nieuwsgierigheid in Nunspeet en door veel mensen wordt reikhalzend uitgekeken naar de komst van het boek. Men is nieuwsgierig naar wat er zich heeft afgespeeld in het ronde Huis. Biesemaat baseert zijn boek onder meer op een beschermde bron in België.

Frank van Vloten

Eigenaar Frank van Vloten begon in 1904 aan de bouw van het ronde huis in de Veluwse bossen. Per spoor, zo gaan de geruchten, werden er meisjes aangevoerd die niet meer terugkeerden naar huis. Bij de duistere rituelen zouden volgens zeggen de allerhoogste kringen van Nederland aanwezig zijn.

Prins Hendrik

Ook Prins Hendrik, de man van koningin Wilhelmina, werd genoemd als aanwezige bij deze ‘roze balletten’ met occulte inslag. In de Eerste Wereldoorlog, toen hoge Nederlandse en Duitse militairen op het landgoed besprekingen hielden, werd het sinistere hoogtepunt bereikt in de rituelen vol seks en mensenoffers.

Research

Het boek is de uitkomst van tientallen jaren research die gestart werd in 1979. Al lang zinderde het in en rond Nunspeet en op het internet van de vaak misplaatste geruchten over het Ronde Huis. Onderzoeksjournalist Ton Biesemaat doet aan de hand van archiefonderzoek, terreinstudies en het interviewen van tientallen personen en getuigen zijn verbijsterende relaas. Hoe seks, moord en occulte rituelen een belangrijke rol speelden aan het begin van de 20e eeuw binnen de financieel-economische, militaire en culturele elite van Nederland.

Oranje-huis

Ton Biesemaat schreef twee boeken over het Oranje-huis. In 2007 verscheen Bernhardgate over Prins Bernhard en de stadhoudersbrief. In 2011 verscheen Geheimen van Oranje. Bij Aspekt verscheen in 2011 ook Van Atjeh tot Uruzgan, een bundeling artikelen over de vaderlandse oorlogshistoriën van de 20e eeuw.
Het boek Het mysterie van het Ronde Huis met als ondertitel Occulte rituelen op een Veluws landgoed verschijnt dit najaar bij Uitgeverij Aspekt met het isbnnummer 9789461531254. Kosten bedragen 19.95 euro

http://www.deweekkrant.nl(...)boek_over_ronde_huis
pi_100593179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:56 schreef jongen89 het volgende:
En nu ook in het plaatselijke huis aan huis blaadje:

Spraakmakend boek over Ronde Huis

NUNSPEET - Op het Ronde Huis-landgoed bij Nunspeet speelden zich 100 jaar geleden mysterieuze occulte rituelen af. Het boek hierover van onderzoeksjournalist Ton Biesemaat verschijnt dit najaar.

Het spraakmakende boek over het Ronde
Huis in Nunspeet verschijnt bij
uitgeverij Aspekt
Het boek van Biesemaat wekt de nieuwsgierigheid in Nunspeet en door veel mensen wordt reikhalzend uitgekeken naar de komst van het boek. Men is nieuwsgierig naar wat er zich heeft afgespeeld in het ronde Huis. Biesemaat baseert zijn boek onder meer op een beschermde bron in België.

Frank van Vloten

Eigenaar Frank van Vloten begon in 1904 aan de bouw van het ronde huis in de Veluwse bossen. Per spoor, zo gaan de geruchten, werden er meisjes aangevoerd die niet meer terugkeerden naar huis. Bij de duistere rituelen zouden volgens zeggen de allerhoogste kringen van Nederland aanwezig zijn.

Prins Hendrik

Ook Prins Hendrik, de man van koningin Wilhelmina, werd genoemd als aanwezige bij deze ‘roze balletten’ met occulte inslag. In de Eerste Wereldoorlog, toen hoge Nederlandse en Duitse militairen op het landgoed besprekingen hielden, werd het sinistere hoogtepunt bereikt in de rituelen vol seks en mensenoffers.

Research

Het boek is de uitkomst van tientallen jaren research die gestart werd in 1979. Al lang zinderde het in en rond Nunspeet en op het internet van de vaak misplaatste geruchten over het Ronde Huis. Onderzoeksjournalist Ton Biesemaat doet aan de hand van archiefonderzoek, terreinstudies en het interviewen van tientallen personen en getuigen zijn verbijsterende relaas. Hoe seks, moord en occulte rituelen een belangrijke rol speelden aan het begin van de 20e eeuw binnen de financieel-economische, militaire en culturele elite van Nederland.

Oranje-huis

Ton Biesemaat schreef twee boeken over het Oranje-huis. In 2007 verscheen Bernhardgate over Prins Bernhard en de stadhoudersbrief. In 2011 verscheen Geheimen van Oranje. Bij Aspekt verscheen in 2011 ook Van Atjeh tot Uruzgan, een bundeling artikelen over de vaderlandse oorlogshistoriën van de 20e eeuw.
Het boek Het mysterie van het Ronde Huis met als ondertitel Occulte rituelen op een Veluws landgoed verschijnt dit najaar bij Uitgeverij Aspekt met het isbnnummer 9789461531254. Kosten bedragen 19.95 euro

http://www.deweekkrant.nl(...)boek_over_ronde_huis
Naar aanleiding van alle ontwikkelingen ten aanzien van het boek bereiken mij nog steeds vragen van her en der. Het is en blijft lastig om er achter te komen wat de relevantie is met betrekking tot dit onderwerp.
Ik ben er inmiddels achter dat veel feit is, maar nog veel meer fictie. Iemand zuchtte deze week tegen mij: 'de waarheid komt tocht nooit boven water.'
Voor degene die de complottheorie geloven: ik ben NIET 'verbannen' naar het noorden van het land vanwege het ronde huis;-)
Voor degene die zeggen contact met mij op te nemen of opgenomen te hebben.... Heb ik Alzheimer? Kan me niet herinneren dat er mensen zijn die relevante vragen hebben gesteld over mijn vertrek naar het noorden van het land. Trouwens, ben nog twee dagen terug op de Veluwe;-)

Kortom: wie wil mag mij mailen met vragen, rein.tuininga@gmail.com. zo moeilijk is dat ook niet te vinden op internet....
pi_100597136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Naar aanleiding van alle ontwikkelingen ten aanzien van het boek bereiken mij nog steeds vragen van her en der. Het is en blijft lastig om er achter te komen wat de relevantie is met betrekking tot dit onderwerp.
Ik ben er inmiddels achter dat veel feit is, maar nog veel meer fictie. Iemand zuchtte deze week tegen mij: 'de waarheid komt tocht nooit boven water.'
Voor degene die de complottheorie geloven: ik ben NIET 'verbannen' naar het noorden van het land vanwege het ronde huis;-)
Voor degene die zeggen contact met mij op te nemen of opgenomen te hebben.... Heb ik Alzheimer? Kan me niet herinneren dat er mensen zijn die relevante vragen hebben gesteld over mijn vertrek naar het noorden van het land. Trouwens, ben nog twee dagen terug op de Veluwe;-)

Kortom: wie wil mag mij mailen met vragen, rein.tuininga@gmail.com. zo moeilijk is dat ook niet te vinden op internet....
Fijn dat u hier komt posten en het een en ander opheldert. ^O^

Ik ben zelf niet thuis in deze materie, maar ik hoop dat geïnteresseerden contact met u zullen opnemen en de discussie van hier kunnen bevorderen. :)
pi_100817168
Hey Rein,

bedankt voor deze verduidelijking en je aanbod tot informatie. Nu ben ik benieuwt naar de gebeurtenis betreffende:

"Op verzoek van een van mijn bronnen ben ik nog op zoek naar iets mysterieus wat er gebeurd zou moeten zijn rond 1 oktober 1966 in en rond het voormalige Boerhaave ziekenhuis in Harderwijk/Ermelo.
Mailen kan naar het emailadres nunspeet.ermelo@gmail.com "

We horen het!!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:07:04 #93
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100826865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:15 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Naar aanleiding van alle ontwikkelingen ten aanzien van het boek bereiken mij nog steeds vragen van her en der. Het is en blijft lastig om er achter te komen wat de relevantie is met betrekking tot dit onderwerp.
Ik ben er inmiddels achter dat veel feit is, maar nog veel meer fictie. Iemand zuchtte deze week tegen mij: 'de waarheid komt tocht nooit boven water.'
Voor degene die de complottheorie geloven: ik ben NIET 'verbannen' naar het noorden van het land vanwege het ronde huis;-)
Voor degene die zeggen contact met mij op te nemen of opgenomen te hebben.... Heb ik Alzheimer? Kan me niet herinneren dat er mensen zijn die relevante vragen hebben gesteld over mijn vertrek naar het noorden van het land. Trouwens, ben nog twee dagen terug op de Veluwe;-)

Kortom: wie wil mag mij mailen met vragen, rein.tuininga@gmail.com. zo moeilijk is dat ook niet te vinden op internet....
Wie beweerde dan u een mail gestuurd te hebben? Ik heb indertijd aardig wat mailtjes rondgestuurd in die provincie en heb een aantal reacties daarop hier geplaatst.

Gelukkig heeft u niet de ziekte van Alzheimer en heeft u zelfs dit topic weten te vinden. Nou, dat lukt morgen dan vast ook weer.

Dus waarom Gmail? Eventuele vragen kunnen door u dan toch hier beantwoord worden, lijkt mij. Dan wordt u in ieder geval nooit overladen met emails met dezelfde vragen. Gewoon out in the open. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:11:08 #94
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100827116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Fijn dat u hier komt posten en het een en ander opheldert. ^O^

Ik ben zelf niet thuis in deze materie, maar ik hoop dat geïnteresseerden contact met u zullen opnemen en de discussie van hier kunnen bevorderen. :)
Geïnteresseerden zitten hier reeds in dit topic. Op FOK! Hier dus. FOK!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100827794
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:11 schreef Staal het volgende:

[..]

Geïnteresseerden zitten hier reeds in dit topic. Op FOK! Hier dus. FOK!
Ja, graag zelfs! Iets voor het forum der publieke opinie brengen in het openbaar behandelen dat zolang een geheim voor velen bleef.
pi_101115627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nou, van dit sort dingen krijg ik maagpijn:

[..]

Er wordt dus van mij verwacht dat ik geloof dat kennis van occulte en victoriaanse erotiek iemand een geschikte spion maakt tegen de Duitsers? Dan lig ik toch wel even plat...
Hitler had ook wat met occulte zaken. Misschien vanuit die hoek ofzo.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:02:03 #97
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
pi_101261839
tja, benieuwd naar t boek, vond hier nog iets:
http://snv.courant.nu/ind(...)paragraaf=172&y=1050

op heden overleed ten onzen huize tot groot leedwezen mejuffrouw Jentje Sterkenburg, zeer bemint door ons kind. familie Van Vloten- vreede. "ronde huis" 7 jan. 1919

dit was de huishoudster, overleden op 20 jarige leeftijd in het ronde huis.
;)
pi_101261884
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef manicresearch het volgende:
tja, benieuwd naar t boek, vond hier nog iets:
http://snv.courant.nu/ind(...)paragraaf=172&y=1050

op heden overleed ten onzen huize tot groot leedwezen mejuffrouw Jentje Sterkenburg, zeer bemint door ons kind. familie Van Vloten- vreede. "ronde huis" 7 jan. 1919

dit was de huishoudster, overleden op 20 jarige leeftijd in het ronde huis.
;)
Aan de Spaanse griep idd. :').
I´m back.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:25:53 #99
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
pi_101262736
ik vind het een grappig onderwerp, zeker omdat ik me nog kan herinneren dat ik mij als kind prima heb vermaakt op de rijtuigen van van vloten! ik woonde dicht bij de ponytram in joppe, dat was het landgoed van de heer Montenberg, waarschijnlijk de heer M uit een der verhalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pony-_en_Motortram_'t_Joppe
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:26:41 #100
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:27:05 #101
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
pi_101262795
link gaat niet helemaal goed
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:33:33 #102
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
pi_101263015
Ryan3

quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 19:02 schreef manicresearch het volgende:
tja, benieuwd naar t boek, vond hier nog iets:
http://snv.courant.nu/ind(...)paragraaf=172&y=1050

op heden overleed ten onzen huize tot groot leedwezen mejuffrouw Jentje Sterkenburg, zeer bemint door ons kind. familie Van Vloten- vreede. "ronde huis" 7 jan. 1919

dit was de huishoudster, overleden op 20 jarige leeftijd in het ronde huis.

Aan de Spaanse griep idd. .


daar is een verklaring van? ik kon nl. nix vinden mbt tot de doodsoorzaak.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:32:50 #103
354391 manicresearch
sic transit gloria mundi
pi_101297599
er was ook iemand bezig met het boerhaave ziekenhuis?

gaat het soms om deze zaak?

http://www.aandachtdoetsp(...)ieuwerkevdVlegel.asp
pi_101298064
Op de site van Micha Kat over het Vaatstra verhaal linken ze (de reageerders) ook nog naar Het Ronde huis.

http://www.klokkenluidero(...)deert.html#more-9379

Ik heb met verbazing de reageerderposts zitten lezen onder het artikel op onderstaande site.
Met name de posts van Ben v/d Brink. Ik wist niet dat er zulke mafketels nog vrij rondlopen. :D

Doet me ook denken aan de man van de "breedbeeld aanslag" in Amsterdam een aantal jaren terug. _O-

http://www.argusoog.org/2011/08/arend-vs-zeevat-04-augustus-2011/

[ Bericht 0% gewijzigd door Coos op 28-08-2011 18:59:05 ]
pi_101606573
Nog iemand actief bezig met dit topic?
pi_101682680
Ik wacht af en kijk rond..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_103326034
9 december verschijnt dan eindelijk het boek van Ton Biesemaat over "het Ronde huis".

Wellicht kunnen we naar aanloop hiernaar de draad weer op pakken..Ik ben benieuwd of er nog nieuwe onderzoeksresultaten zijn bereikt....of is iedereen inmiddels door de AIVD opgepakt en afgevoerd..
  Admin woensdag 7 december 2011 @ 09:59:48 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_105285425
Het boek wordt dus niet uitgegeven door Asspekt, maar door JustPublishers ^O^
Dat is prettig want daar hebben we met FOK! al vaker akties rondom boeken mee gedaan.
Dus een chat met de auteur gaat er zeker komen.

Het geheim van het ronde huis
Auteur: Ton Biesemaat
Just Publishers - Paperback - maart 2012


Ik kijk er iig naar uit!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_105285499
Het is wel uitgesteld dus?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 december 2011 @ 10:06:18 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105285578
Thanks voor de update Yv!
The truth was in here.
  Admin woensdag 7 december 2011 @ 10:53:06 #111
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_105286873
quote:
11s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het is wel uitgesteld dus?
Ja, want het is nu naar een andere uitgever, dus ook een andere planning. Maar het komt eraan ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_105288772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 10:53 schreef yvonne het volgende:
Ja, want het is nu naar een andere uitgever, dus ook een andere planning. Maar het komt eraan ^O^
Ok, ben nog steeds benieuwd, daar niet van ;).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_105289576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:59 schreef yvonne het volgende:
Het boek wordt dus niet uitgegeven door Asspekt, maar door JustPublishers ^O^
Dat is prettig want daar hebben we met FOK! al vaker akties rondom boeken mee gedaan.
Dus een chat met de auteur gaat er zeker komen.

Het geheim van het ronde huis
Auteur: Ton Biesemaat
Just Publishers - Paperback - maart 2012


Ik kijk er iig naar uit!
Ja, ben ook benieuwd.
Heb zijn boek 'Geheimen van Oranje' ook gekocht en daar stond ook in de noten dat hij met dit boek bezig was.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:39:56 #114
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_109006548
De uitgave van het boek van Ton Biesemaat blijft maar worden uitgesteld. Nu wordt 1 mei weer als datum genoemd. Als van uitstel maar geen afstel komt !!
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_109006639
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:39 schreef drug_tito het volgende:
De uitgave van het boek van Ton Biesemaat blijft maar worden uitgesteld. Nu wordt 1 mei weer als datum genoemd. Als van uitstel maar geen afstel komt !!
Had laatst naar aanleiding van een ander topic in BNW (over Heerde, vlak in de buurt van Nunspeet) ook weer eens gezocht en niks gevonden. Als je googlet op het boek, lijkt bol.com een bestelsite aan te bieden, maar als je op de link klikt, krijg je 9 andere boeken als alternatief aangeboden. :+.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109008803
Inderdaad, het ontwerp van de cover is al wel te zien. Misschien dat dit niet het uiteindelijke ontwerp is maar dat boek gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de lancering wordt uitgesteld, omdat de uitgevers besluiten het boek niet uit te geven. Dit verhaal is natuurlijk geen bouquet-reeks romannetje en naast auteurs kunnen ook uitgevers worden aangeklaagd en vervolgd worden wegens onder andere smaad. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld: http://pauwenwitteman.var(...)110215/aanklacht.pdf

Biesemaat is natuurlijk omstreden maar er is hier geen sprake "van geeneens rook laat staan vuur" om maar even met PH Donner te spreken. Er zullen zich vast taferelen hebben afgespeeld maar naast de feiten en de geschiedenis zal er in dit boek ook wel een hoop speculatieve informatie staan aan de hand van onderzoeksgegevens, die zolang na dato nooit 100 % hard gemaakt kunnen worden.
Betrokkenheid van het koningshuis is natuurlijk niet de minste bewering, dat zul je moeten staven met bewijzen. Toch zijn er meer onderzoekers met dit onderwerp bezig en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het onderzoek nog steeds door gaat en er nog steeds nieuwe informatie wordt gevonden.
Als je de symboliek achter bepaalde namen begrijpt dan zijn er wel erg veel toevalligheden.
Cast a cold Eye
On Life, on Death.
Horseman, pass by!
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 14:05:08 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_109009399
Ah, het Huis komt weer tot leven *O*
  maandag 12 maart 2012 @ 15:38:28 #118
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_109013186
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:51 schreef Winston_Smith het volgende:
Inderdaad, het ontwerp van de cover is al wel te zien. Misschien dat dit niet het uiteindelijke ontwerp is maar dat boek gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen.
[ afbeelding ]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de lancering wordt uitgesteld, omdat de uitgevers besluiten het boek niet uit te geven. Dit verhaal is natuurlijk geen bouquet-reeks romannetje en naast auteurs kunnen ook uitgevers worden aangeklaagd en vervolgd worden wegens onder andere smaad. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld: http://pauwenwitteman.var(...)110215/aanklacht.pdf

Biesemaat is natuurlijk omstreden maar er is hier geen sprake "van geeneens rook laat staan vuur" om maar even met PH Donner te spreken. Er zullen zich vast taferelen hebben afgespeeld maar naast de feiten en de geschiedenis zal er in dit boek ook wel een hoop speculatieve informatie staan aan de hand van onderzoeksgegevens, die zolang na dato nooit 100 % hard gemaakt kunnen worden.
Betrokkenheid van het koningshuis is natuurlijk niet de minste bewering, dat zul je moeten staven met bewijzen. Toch zijn er meer onderzoekers met dit onderwerp bezig en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het onderzoek nog steeds door gaat en er nog steeds nieuwe informatie wordt gevonden.
Als je de symboliek achter bepaalde namen begrijpt dan zijn er wel erg veel toevalligheden.
Vertel !! Ik ben een en al oor.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_109013356
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:51 schreef Winston_Smith het volgende:
Inderdaad, het ontwerp van de cover is al wel te zien. Misschien dat dit niet het uiteindelijke ontwerp is maar dat boek gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen.
[ afbeelding ]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de lancering wordt uitgesteld, omdat de uitgevers besluiten het boek niet uit te geven. Dit verhaal is natuurlijk geen bouquet-reeks romannetje en naast auteurs kunnen ook uitgevers worden aangeklaagd en vervolgd worden wegens onder andere smaad. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld: http://pauwenwitteman.var(...)110215/aanklacht.pdf

Biesemaat is natuurlijk omstreden maar er is hier geen sprake "van geeneens rook laat staan vuur" om maar even met PH Donner te spreken. Er zullen zich vast taferelen hebben afgespeeld maar naast de feiten en de geschiedenis zal er in dit boek ook wel een hoop speculatieve informatie staan aan de hand van onderzoeksgegevens, die zolang na dato nooit 100 % hard gemaakt kunnen worden.
Betrokkenheid van het koningshuis is natuurlijk niet de minste bewering, dat zul je moeten staven met bewijzen. Toch zijn er meer onderzoekers met dit onderwerp bezig en uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het onderzoek nog steeds door gaat en er nog steeds nieuwe informatie wordt gevonden.
Als je de symboliek achter bepaalde namen begrijpt dan zijn er wel erg veel toevalligheden.
Smaad van mensen die al meer dan 70 jaar dood zijn?

Ik ben er wel geinteresseerd in. Ben namelijk verre familie van Johannes van Vloten en daar was deze Frank een zoon van. :')
  maandag 12 maart 2012 @ 15:51:09 #120
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_109013585
"Het Ronde Huis" zou ook een mooi onderwerp zijn voor een dramaserie. Kijkcijfers gegarandeerd.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_109013815
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ah, het Huis komt weer tot leven *O*
Prima inderdaad. Toch wel een spannend onderwerp dit. Heerlijk topic om te lurken. :@
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:00:09 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_109013880
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:51 schreef drug_tito het volgende:
"Het Ronde Huis" zou ook een mooi onderwerp zijn voor een dramaserie. Kijkcijfers gegarandeerd.
Dat denk ik ook wel :Y
pi_109014241
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:51 schreef drug_tito het volgende:
"Het Ronde Huis" zou ook een mooi onderwerp zijn voor een dramaserie. Kijkcijfers gegarandeerd.
Victoriaanse setting [check]
Sexorgieen [check]
Moordmysterie [check]
Griezelig landhuis met even griezelige bewoner [check]
Hoge omes die zich vergrijpen aan jonge deernes [check]
Banden met het koningshuis die het honderd jaar later nog een beladen onderwerp maken [check] :7
  maandag 12 maart 2012 @ 17:20:07 #124
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_109016961
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:09 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Victoriaanse setting [check]
Sexorgieen [check]
Moordmysterie [check]
Griezelig landhuis met even griezelige bewoner [check]
Hoge omes die zich vergrijpen aan jonge deernes [check]
Banden met het koningshuis die het honderd jaar later nog een beladen onderwerp maken [check] :7
En dan zo'n klein eng treintje dat 's nachts in de regen met gesluierde jonge meisjes het bos in rijdt.

Welke producent zou daar brood in zien?
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_109019634
In het boek Gezusters van Vloten van Cornelie van Uden en Pieter Stokvis staat op p. 254 dat Frank van Vloten in 1913 scheidde van Stanny Lans en hertrouwde met Jetje Vreede.

Er staat ook op de volgende bladzij dat Odo naar Indie trok en daar zeer vermogend werd als oprichter, directeur en commissaris van een groot aantal cultuurmaatschappijen. Nadat hij in Nederland terugkeerde trouwde hij met zijn vroegere secretaresse, de half-Indische Rika van der Wijck.

Het Ronde Huis wordt ook kort omschreven. Ene Lodewijk van Deyssel schreef in zijn Gedenkschriften dat "de kamers van het middenpunt, een kleinen hall, uit de naar de buitenkant zich waaiervormig uitstrekten en de buitenmuren een zuivere cirkel vormden".

Wie meer over het geslacht Van Vloten wil weten kan terecht bij het Centraal Bureau voor Geneologie in Den Haag waar men meer informatie heeft, inclusief een kleine familiebibliotheek.

Wat linkjes:

http://194.171.109.12/ind(...)an&exact=Ja&status=T

http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Vloten_%28geslacht%29

[ Bericht 0% gewijzigd door AyrtonSenna op 12-03-2012 19:17:37 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 maart 2012 @ 10:59:43 #126
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_109042779
Via de familie Van Vloten kwam ik opeens bij deze verhalen terecht. Betsy (zus van Frank) was naast haar huwelijk met Willem Witsen namelijk ook gehuwd geweest met Johann Sebastian Brandts Buys, etnomusicoloog en zoon van componist en dirigent Ludwig Felix Brandts Buijs. Nu hadden Betsy en J.S. geen erg goed huwelijk en hield het maar 2 jaar stand (1907-1909 als ik het goed heb), maar dit huwelijk wordt toch vaak niet genoemd (Witsen, v.Eeden en Verwey zijn interessanter denk ik).
Anyway, J.S. is erg dichtbij familie, ik ben zelf een rechtstreekse afstammeling van de oudere broer van Ludwig Felix, en een beetje speurend naar meer informatie over de andere kinderen Van Vloten kwam ik dit dus tegen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_109052546
Overigens moest ik wel lachen toen ik in deze draad deze post tegen kwam:

quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als die vrouw niet daarover wil praten, dan heb ik natuurlijk niks :) En mensen, als ik over een paar weken plots ben verdwenen van FOK!, dan bestaat de kans dat te grazen ben genomen door de nazaten van Van Vloten, of de AIVD.
Nou ben ik dus een nazaat van Van Vloten (althans niet in rechte lijn) maar Koos heeft van mij niks te vrezen. Ik ben niet rijk (helaas, mijn tak van de familie heeft niet zoveel geld en zover ik weet hebben alle huidige Van Vlotentjes niet zoveel geld en invloed meer als toen) en heb geen enkele banden met het koningshuis en de AIVD. ;)

Jammer dat ik deze topic niet eerder ontdekt heb. Vond 'm gisteren toen ik wat opzocht over mijn moeders' familie.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 16:41:53 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_109053049
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef AyrtonSenna het volgende:
Overigens moest ik wel lachen toen ik in deze draad deze post tegen kwam:

[..]

Nou ben ik dus een nazaat van Van Vloten (althans niet in rechte lijn) maar Koos heeft van mij niks te vrezen. Ik ben niet rijk (helaas, mijn tak van de familie heeft niet zoveel geld en zover ik weet hebben alle huidige Van Vlotentjes niet zoveel geld en invloed meer als toen) en heb geen enkele banden met het koningshuis en de AIVD. ;)

Jammer dat ik deze topic niet eerder ontdekt heb. Vond 'm gisteren toen ik wat opzocht over mijn moeders' familie.
Koos stelde zich gewoon aan, de angsthaas oO< .

Maar erg leuk dat we nu een nazaat van de Van Vlotentjes hier hebben ;)
pi_109056097
Hier heb je de genealogische gegevens van Frank van Vloten:



Afkomstig uit Nederlands Patriciaat 88 (2008/'09) blz. 274

Dit boekje kun je in de meeste grote bibliotheken vinden op de afdeling Genealogie.

[ Bericht 13% gewijzigd door AyrtonSenna op 13-03-2012 18:19:19 (http://i42.tinypic.com/2yotisx.jpg = kleinkinderen) ]
pi_109057223
Ik kom uit Nunspeet, en zodra je met de wat oudere generatie een gesprek probeert te starten over het ronde huis, proberen ze zo gauw mogelijk op een ander onderwerp over te gaan. Uit zichzelf begint er hier helemaal niemand over het ronde huis.

Er word niet gezegd dat er wat gebeurt is, maar zeker niet dat er niets gebeurt is.
pi_109057273
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef AyrtonSenna het volgende:
Overigens moest ik wel lachen toen ik in deze draad deze post tegen kwam:

[..]

Nou ben ik dus een nazaat van Van Vloten (althans niet in rechte lijn) maar Koos heeft van mij niks te vrezen.
Koos zat maar wat te geinen... over de sfeer van een machtig complot die in dit topic en elders wordt gemaakt rondom Frank van Vloten.
Maar in jouw familietak is niks bekend over die geruchten en roddels ?
pi_109071830
Jammer dat het Ronde Huis er niet meer staat, onderzoek is dus vrij lastig.

Voor de speurneuzen die zelf op pad zijn gegaan ^O^

Wellicht moeten jullie eens langsgaan bij Chateau de Amerois(Les Amerois te B-6830 Bouillon), ik durf het iig niet.
http://www.theghosthunter.nl/amerois%2003.htm
http://www.deverdwaaldedichter.be/page_59.html
http://belgianilluminati.blogspot.com/

Ik denk dat deze nog iets mysterieuzer is als het Ronde Huis, en groot voordeel, het staat er nog :)

[ Bericht 6% gewijzigd door DrunkenBuddha op 13-03-2012 23:22:46 ]
pisvlek
pi_109077210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Koos zat maar wat te geinen... over de sfeer van een machtig complot die in dit topic en elders wordt gemaakt rondom Frank van Vloten.
Maar in jouw familietak is niks bekend over die geruchten en roddels ?
Nee dit is het eerste wat ik er van hoorde. Vind het wel spannend want voor de rest zijn de Van Vlotentjes doorgaans nogal saaie mensen met een middenklasse baan en een weinig interessante levenswandel.

Nou zou het best kunnen zijn dat er dingen in de familie bekend zijn die mij niet verteld zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door AyrtonSenna op 14-03-2012 01:55:46 ]
pi_109086669
Nog een Nunspeter:

Veel gevraagd over ronde huis, maar van verhalen komt het niet. De Overgrootmoeder van een schoolvriendje was er werkzaam, als melkmeisje.. maar vandaar kwamen er ook geen verhalen, of afwijkend gedrag.

De Ihorst is het laatste eigendom geweest, in Nunspeet, van de Van Vlotens, maar ook dat is alweer een poosje gelden verkocht aan Marcel van Dam (van de VARA).

hebben jullie trouwens nog de laatste tijd http://rondehuis.blogspot.com nog goed gelezen? Hij wordt af en toe nog uitgebreidt en het wordt steeds erger allemaal.... Zelfs Wilders en Rutte worden er nu bijgehaald. En kijk eens op de links op die blog. Die site's! Een beetje roddel is okee,maar dat gaat te ver!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  Admin woensdag 14 maart 2012 @ 13:28:37 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109086847
Ah, leven in het topic ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_109087182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:28 schreef yvonne het volgende:
Ah, leven in het topic ^O^
Hebben jij of "de jouwe" nog wat meer gehoord over een eventuele aksie rond het publiceren van het boek?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109092833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:23 schreef lxhkrd het volgende:

hebben jullie trouwens nog de laatste tijd http://rondehuis.blogspot.com nog goed gelezen? Hij wordt af en toe nog uitgebreidt en het wordt steeds erger allemaal.... Zelfs Wilders en Rutte worden er nu bijgehaald. En kijk eens op de links op die blog. Die site's! Een beetje roddel is okee,maar dat gaat te ver!
Ik denk dat degene die erachter zit maar eens moet uitkijken dat hij niet vanwege smaad wordt aangeklaagd. Hij beschuldigt een hoop mensen van zeer ernstige feiten.
pi_109096771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:20 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Ik denk dat degene die erachter zit maar eens moet uitkijken dat hij niet vanwege smaad wordt aangeklaagd. Hij beschuldigt een hoop mensen van zeer ernstige feiten.
Ik heb zo'n gevoel dat ze nooit aangeklaagd zullen worden voor smaad, aangezien degene achter de site dan informatie kan aanbrengen in de rechtszaal waarvan de aanklagers helemaal niet willen dat deze informatie in de rechtszaal komt.

Want veel van wat er op staat, is niet geheel uit de lucht gegrepen.
pisvlek
pi_109740456
Weer een van Vlotentje in de krant..

http://www.destentor.nl/r(...)-arbeidershuisje.ece
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_109740884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:02 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat ze nooit aangeklaagd zullen worden voor smaad, aangezien degene achter de site dan informatie kan aanbrengen in de rechtszaal waarvan de aanklagers helemaal niet willen dat deze informatie in de rechtszaal komt.

Want veel van wat er op staat, is niet geheel uit de lucht gegrepen.
Het is gebakken lucht, fantasie, gefrabiceerde roddel, o.a. dit:
quote:
Daarnaast zijn zeer gedetailleerde meldingen binnen gekomen van martelingen en moord door pedo sadisten op jeugdige slachtoffertjes, met precieze plaatsbepaling middels coördinaten o.a. op de Hoge Veluwe, 8094 Hattemerbroek/Elburgerweg , in “aanwezigheid” van o.a. Johan Friso+ zijn psychiater, Mabel Wisse Smit,Donner,Hirsch Ballin, D.Berlijn,Gerlof Leistra,Rutte en Wilders, waarvoor als toegangsprijs Fl. 10.000,- werd betaald reeds in 2000/2001(we zullen u de gruwelijke sadistis masochistische Lynch details besparen)
http://rondehuis.blogspot.com/
Die hele website is onbetrouwbaar geworden door alleen al deze quote
pi_109740962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:02 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat ze nooit aangeklaagd zullen worden voor smaad, aangezien degene achter de site dan informatie kan aanbrengen in de rechtszaal waarvan de aanklagers helemaal niet willen dat deze informatie in de rechtszaal komt.

Want veel van wat er op staat, is niet geheel uit de lucht gegrepen.
bewijzen svp O+
pi_109741467
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bewijzen svp O+
Kan ik niet, maar het feit dat dit het derde deel al is betekent op z'n minst dat er genoeg roddels en andere informatie is om er bijna 3 delen mee vol te krijgen ;)
pisvlek
pi_109741487
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:39 schreef lxhkrd het volgende:
Weer een van Vlotentje in de krant..

http://www.destentor.nl/r(...)-arbeidershuisje.ece
Dat was Contant René van Vloten ( niet Barry) geboren 13 december 1891 te Putten
Zoon van Frank van Vloten en zijn eerste vrouw Lans
Constant huwde in 1922 met Jkvr Rudolphine van Spengler en hij overleed te Renkum op 15 maart 1976.
pi_109741739
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:00 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Kan ik niet, maar het feit dat dit het derde deel al is betekent op z'n minst dat er genoeg roddels en andere informatie is om er bijna 3 delen mee vol te krijgen ;)
Dat bewijst dat sommige roddelitems populair zijn.
Verder bewijst het nul-komma-nul dat de roddels ook waar zijn.
pi_109741992
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat bewijst dat sommige roddelitems populair zijn.
Verder bewijst het nul-komma-nul dat de roddels ook waar zijn.
Klopt, maar over mijn familie bestaan zulke roddels niet hoor, over die van jou wel?

En wat vind je van de 'waarschuwingsmail' die de admins ontvingen na aanleiding van dit topic?
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?
"Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, maar er komt net een anonieme mail binnen:

Ronde Huis, Koos Vogels, Ryan3
Postvak IN

Anonymous
details weergeven 00:38 (8 minuten geleden)
Wat zouden jullie doen als je kinderen bedreigd werden? Waarom is de schrijver van dat 1976 artikel in Nunspeet Vooruit destijds met de noorder zon snel naar het buitenland vertrokken en nooit meer naar Nederland teruggekeerd? Waarom zijn bij medewerkers van de Werkgroep Het Rone Huis hun archieven in beslaggenomen en tot zwijgen gebracht? Het zijn machtige, zeer rijke tegenstanders; wie het meeste geld heeft kan de beste advokaten nemen en iedereen verslaan en het leven zeer zuur maken. Denk daar maar eens aan!"

Grapje zeker?

Het is allemaal heel erg opmerkelijk.

[ Bericht 45% gewijzigd door DrunkenBuddha op 31-03-2012 21:20:39 ]
pisvlek
pi_109744135
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:09 schreef DrunkenBuddha het volgende:

[..]

Klopt, maar over mijn familie bestaan zulke roddels niet hoor, over die van jou wel?
Nee .. niks hoor.
Maar wat bewijst dat ?
Dat bewijst dat mensen van roddelen houden.
Dat specifiek bepaalde mensen of groepen mensen het slachtoffer van roddels zijn is triest genoeg.
Het is geen bewijs dat de roddels ergens waar zijn .

quote:
En wat vind je van de 'waarschuwingsmail' die de admins ontvingen na aanleiding van dit topic?
Het Ronde Huis-vergeten , fictie of feit?
"Ik heb geen zin om het hele topic te lezen, maar er komt net een anonieme mail binnen:
Iemand die van roddelen houdt, roddelt verder? maakt de boel spannender

quote:
Grapje zeker?
Zou best kunnen

quote:
Het is allemaal heel erg opmerkelijk.

Maar geen bewijs dat een van Vloten of de hele familie hele foute mensen zijn.
Wel een bewijs dat mensen de boel opfokken..
Jij ook met je drogredeneringen....
pi_109744978
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee .. niks hoor.
Maar wat bewijst dat ?
Dat bewijst dat mensen van roddelen houden.
Dat specifiek bepaalde mensen of groepen mensen het slachtoffer van roddels zijn is triest genoeg.
Het is geen bewijs dat de roddels ergens waar zijn .
Er bestaat niet voor niets een uitspraak:"Waar rook is, is vuur".
En dat bewijst wederom niets, maar dat die roddels zomaar uit de lucht komen vallen is ook uitgesloten.

quote:
Iemand die van roddelen houdt, roddelt verder? maakt de boel spannender
Je beschuldigt de admins van het verzinnen van dreigmails om het topic spannender te maken?
quote:
Zou best kunnen
Het zou ook niet kunnen.
quote:
Maar geen bewijs dat een van Vloten of de hele familie hele foute mensen zijn.
Wel een bewijs dat mensen de boel opfokken..
Jij ook met je drogredeneringen....
Heb je dat woordje al gehad op school? :D

Als ik dat argument(Over mijn familie bestaan zulke roddels niet), zou gebruiken als bewijs om aan te tonen dat de verhalen waar zijn, dan was het een drogreden ja.
Ik probeerde alleen aan te geven dat zulke verhalen niet uit de lucht komen vallen, dus in dat opzicht was het geldig argument.
pisvlek
pi_109745306
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:31 schreef DrunkenBuddha het volgende:

Ik probeerde alleen aan te geven dat zulke verhalen niet uit de lucht komen vallen, dus in dat opzicht was het geldig argument.
Er zal wel een reden zijn voor die dorpsroddels.
Er is altijd een reden . Bijvoorbeeld dat Frank van Vloten, sjieke import, spaans vloekend, duivelszwart gekleed, een grote bek had en zich niet geliefd maakte in het dorp. En men was alsmaar boos en van het ene verhaal kwam het andere verhaal.
Een andere reden is dat er wel eens bruine mensen gesignaleerd werden, Het dorp was dat niet gewend.
In die zin is 'geen rook zonder vuur' vaak waar.
Maar veel rook is geen bewijs van een groot onheilspellend vuur, eerder een bewijs van te veel geroddel.
Die email aan Yvonne is het bewijs dat iemand de boel opfokte.

Onderwijl is dat boek nog niet verschenen. Het maakt ook niks uit. Ik denk niet dat er relevante nieuwe feiten over het Ronde Huis in staan. Hooguit nieuwe verdachtmakingen.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 13:53:38 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_109761506
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 22:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zal wel een reden zijn voor die dorpsroddels.
Er is altijd een reden . Bijvoorbeeld dat Frank van Vloten, sjieke import, spaans vloekend, duivelszwart gekleed, een grote bek had en zich niet geliefd maakte in het dorp. En men was alsmaar boos en van het ene verhaal kwam het andere verhaal.
Een andere reden is dat er wel eens bruine mensen gesignaleerd werden, Het dorp was dat niet gewend.
In die zin is 'geen rook zonder vuur' vaak waar.
Maar veel rook is geen bewijs van een groot onheilspellend vuur, eerder een bewijs van te veel geroddel.
Die email aan Yvonne is het bewijs dat iemand de boel opfokte.

Onderwijl is dat boek nog niet verschenen. Het maakt ook niks uit. Ik denk niet dat er relevante nieuwe feiten over het Ronde Huis in staan. Hooguit nieuwe verdachtmakingen.
Yep. Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.
En dus moet de schrijver heel goed oppassen dat hij geen onware dingen schrijft, anders heeft hij in een mum van tijd een aanklacht aan zijn broek.
pi_110534040
Vraag ik me nog steeds af hoe lang Henriette, vrouw van de zwarte duivel, dan geleeft heeft, nadat ze met Frank was getrouwd. Bovendien las ik in genealogie op de bladzijde waar zij vermeld is, dat haar geboortedatum geraden is.
quote: Als bij een overlijden geen exacte geboortedatum of leeftijd van de overledende is opgegeven dan wordt een verwachte geboortedatum aangenomen van 10 jaar of 40 jaar voor het overlijden.
pi_110534374
Henriette Vreede was geboren 09-04-1889 te Bojolali, Java
Ze overleed 14-06-1944 te Amsterdam kaart in Den Haag

Ze waren nog gehuwd bij overlijden van Frank van Vloten
overlijdensacte 79 Frank van Vloten

[ Bericht 29% gewijzigd door Bluesdude op 19-04-2012 15:41:07 ]
pi_110534658
foutje
  donderdag 19 april 2012 @ 16:14:10 #153
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110536467
Dat iemand die anonieme mail als bewijs ziet dat er dus een samenzwering is...niggah please :{w
Admins stangen is een mooie traditie op internet fora. Zo oud als de wereld.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110546114
ah dank bluesdude.
Ik spitte wat rond en kwam ook wat informatie tegen over een herstellingsoort boshuis.
Nou vraag ik mij dan weer af of dat voor de jaren 30 ook bestond en of er mieschien lokaal boeken van over zijn gebleven waarin de kindernamen bijgehouden werden. Hoeveel kinderen er in en uit dat instituut kwamen, dus of er vermissingen waren daar.
Dat verhaal van die indische is klopt dus niet helemaal maar Indische mensen zien er anders uit en mischien was ze klein en dachten ze lokaal dat het om een jong meisje ging. Het kan ook een ander indisch meisje zijn geweest. Helaas niet meer na te gaan.
pi_110629823
Daar ik het ook zat ben om te wachten op het steeds uitgestelde boek van Biesemaat heb ik zelf maar wat onderzoek gedaan...maar dan grondig ,dus niet alleen op internet wat speuren.........Ik heb echter een archief ingezien waar ik voor getekend heb met zwijgplicht........dus ik kan niet veel melden(althands uit dat archief)....ik wacht nu toch maar op Biesemaat (het wordt nu echt beloofd op 1 mei..,maar ik heb er weer weinig geloof in..)kijken wat daar allemaal instaat.....en vooral natuurlijk de rol van Prins Hendrik...

Eén ding is zeker ,er zijn wel zeker bewijzen..en betrouwbare getuigen.......voor het bestaan van lugubere taferelen in het Ronde Huis........
pi_110645839
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:58 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Jammer dat het Ronde Huis er niet meer staat, onderzoek is dus vrij lastig.

Voor de speurneuzen die zelf op pad zijn gegaan ^O^

Wellicht moeten jullie eens langsgaan bij Chateau de Amerois(Les Amerois te B-6830 Bouillon), ik durf het iig niet.
http://www.theghosthunter.nl/amerois%2003.htm
http://www.deverdwaaldedichter.be/page_59.html
http://belgianilluminati.blogspot.com/

Ik denk dat deze nog iets mysterieuzer is als het Ronde Huis, en groot voordeel, het staat er nog :)
Damn, dat verhaal over Chateau de Amerois is ook behoorlijk f*cked up zeg!
pi_110728058
@ aos zwijplicht ja maar je kan het ook schrijven hoor dan zeg je niets dan zwijg je toch. ;)
pi_110750527
Ik kan alleen maar hints geven om het spannend te maken...b.v. Is Frank wel de werkelijke eigenaar van het Ronde huis of is hij slechts een marionet....een 'setbaas'..........Ook heb ik de mysterieuze 'Dirk Septer' gevonden ,maar nog niet gecontacteerd.....nogmaals ff het boek nu afwachten en lezen wat daar allemaal instaat....anders dubbelwerk wellicht......
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:29:52 #159
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_111023918
Het is nu 1 mei en het boek is er nog steeds niet.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:44:24 #160
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_111024344
Ik vond dit. Het wordt alleen maar mysterieuzer.

http://www.deweekkrant.nl(...)_huis_uitgesteld_554

Boek Ronde Huis uitgesteld
lNunspeet Huis aan Huis
27 apr 2012

NUNSPEET - Het boek over het Ronde Huis in Nunspeet is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reden is dat Hans Schalkwijk anonieme bronnen niet bekend wil maken.

Het Ronde Huis in Nunspeet dat velen tot
de verbeelding spreekt. Het boek er over
wordt voorlopig uitgesteld
In 2009 was tussen Schalkwijk en Biesmaat overeenstemming gekomen over de publicatie. Biesemaat was inmiddels overgegaan tot het schrijven van de uitgave. Na de overeenkomst heeft Schalkwijk de stekker eruit getrokken. Biesemaat is inmiddels een juridische procedure tegen Schalkwijk gestart.

Must Magazine

Maart 2006 schreef Ton Biesemaat een artikel over het Ronde Huis in het tijdschrift Must Magazine. Hij baseerde dat artikel op twee onderzoeksrapporten die hij had achterhaald bij de publicist en voormalige NCRV-programmamaker Arnold Jan Scheer. Tijdens zijn research ontdekte Biesemaat dat een opsteller van de onderzoeksrapporten Hans Schalkwijk was. Hij benaderde Schalkwijk voor meer informatie maar die was te bang om mee te werken.

Spraakmakend artikel

Na de publicatie in Must Magazine liet Biesemaat de zaak verder rusten totdat in 2009 vanuit Canada Dirk Septer contact met hem zocht over het Ronde Huis. Dirk Septer was de auteur van een geruchtmakend artikel in 1976 over het Ronde Huis in Nunspeet Vooruit. Dirk Septer voorzag Ton Biesemaat van nieuwe informatie. Biesemaat was dusdanig geprikkeld dat hij Hans Schalkwijk opnieuw benaderde. Deze was inmiddels naar België verhuisd en wilde nu wel meewerken. Zo kwam de overeenkomst tussen Biesemaat en Schalkwijk tot stand.

Anonieme bronnen

Echter Schalkwijk beloofde aan Biesemaat dat hij enkele anonieme bronnen die in het boek zouden worden opgevoerd aan de onderzoeksjournalist kenbaar zou maken. Dat heeft Schalkwijk echter niet gedaan. Zulks was een vereiste voor Biesemaat. Het ging Ton Biesemaat vooral om een anonieme bron van Schalkwijk die Prins Hendrik in verband bracht met het Ronde Huis. Inmiddels was Hans Schalkwijk verbolgen dat Biesemaat het oude artikel uit Must Magazine van maart 2006 opnieuw gepubliceerd had in zijn boek Geheimen van Oranje. Dit boek was in 2011 uitgegeven bij Just Publishers en ook het boek over het Ronde Huis zou bij deze uitgever gepubliceerd worden.

Bemiddelingspogingen

Achter de rug van Biesemaat om nam Schalkwijk contact op met Just Publishers om het boek zonder de inbreng van Biesemaat te publiceren. Biesemaat hoorde dit van Just Publishers en het conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk was geboren. Ondanks verwoede bemiddelingsgpogingen van de uitgever zegde uiteindelijk Hans Schalkwijk eenzijdig de overeenkomst met Ton Biesemaat op
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_111024541
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:44 schreef drug_tito het volgende:
Ik vond dit. Het wordt alleen maar mysterieuzer.

Hoezo mysterieuzer ?
Het is een ruzie tussen 2 mensen die samen iets willen en toen van mening verschilden.
Heel normaal..
  woensdag 2 mei 2012 @ 00:58:35 #162
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_111024713
Dat snap ik ook, maar het feit dat Dirk Septer Biesemaat contacteerde om hem van informatie te voorzien en schijnbaar was die informatie aanleiding voor het schrijven van een boek.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_111025044
Wat is daar nou zo spannend aan ? Iemand was vroeger al bezig met een mysterie opfokken en hij zocht 30 jaar later contact met iemand die nu bezig is met datzelfde mysterie
pi_111032985
Als iedereen met relevante informatie deze nou eens ergens dropt op internet. Want het idee ontstaat dat wij nog steeds niet over iets wezenlijks praten...

Dus, kom op betrokkenen: Sping over je schaduw!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_111035628
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:44 schreef drug_tito het volgende:
Ik vond dit. Het wordt alleen maar mysterieuzer.

http://www.deweekkrant.nl(...)_huis_uitgesteld_554

Boek Ronde Huis uitgesteld
lNunspeet Huis aan Huis
27 apr 2012

NUNSPEET - Het boek over het Ronde Huis in Nunspeet is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reden is dat Hans Schalkwijk anonieme bronnen niet bekend wil maken.

Het Ronde Huis in Nunspeet dat velen tot
de verbeelding spreekt. Het boek er over
wordt voorlopig uitgesteld
In 2009 was tussen Schalkwijk en Biesmaat overeenstemming gekomen over de publicatie. Biesemaat was inmiddels overgegaan tot het schrijven van de uitgave. Na de overeenkomst heeft Schalkwijk de stekker eruit getrokken. Biesemaat is inmiddels een juridische procedure tegen Schalkwijk gestart.

Must Magazine

Maart 2006 schreef Ton Biesemaat een artikel over het Ronde Huis in het tijdschrift Must Magazine. Hij baseerde dat artikel op twee onderzoeksrapporten die hij had achterhaald bij de publicist en voormalige NCRV-programmamaker Arnold Jan Scheer. Tijdens zijn research ontdekte Biesemaat dat een opsteller van de onderzoeksrapporten Hans Schalkwijk was. Hij benaderde Schalkwijk voor meer informatie maar die was te bang om mee te werken.

Spraakmakend artikel

Na de publicatie in Must Magazine liet Biesemaat de zaak verder rusten totdat in 2009 vanuit Canada Dirk Septer contact met hem zocht over het Ronde Huis. Dirk Septer was de auteur van een geruchtmakend artikel in 1976 over het Ronde Huis in Nunspeet Vooruit. Dirk Septer voorzag Ton Biesemaat van nieuwe informatie. Biesemaat was dusdanig geprikkeld dat hij Hans Schalkwijk opnieuw benaderde. Deze was inmiddels naar België verhuisd en wilde nu wel meewerken. Zo kwam de overeenkomst tussen Biesemaat en Schalkwijk tot stand.

Anonieme bronnen

Echter Schalkwijk beloofde aan Biesemaat dat hij enkele anonieme bronnen die in het boek zouden worden opgevoerd aan de onderzoeksjournalist kenbaar zou maken. Dat heeft Schalkwijk echter niet gedaan. Zulks was een vereiste voor Biesemaat. Het ging Ton Biesemaat vooral om een anonieme bron van Schalkwijk die Prins Hendrik in verband bracht met het Ronde Huis. Inmiddels was Hans Schalkwijk verbolgen dat Biesemaat het oude artikel uit Must Magazine van maart 2006 opnieuw gepubliceerd had in zijn boek Geheimen van Oranje. Dit boek was in 2011 uitgegeven bij Just Publishers en ook het boek over het Ronde Huis zou bij deze uitgever gepubliceerd worden.

Bemiddelingspogingen

Achter de rug van Biesemaat om nam Schalkwijk contact op met Just Publishers om het boek zonder de inbreng van Biesemaat te publiceren. Biesemaat hoorde dit van Just Publishers en het conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk was geboren. Ondanks verwoede bemiddelingsgpogingen van de uitgever zegde uiteindelijk Hans Schalkwijk eenzijdig de overeenkomst met Ton Biesemaat op
Het wordt inderdaad allemaal mysterieuzer! Het is wel zo dat de inmiddels beruchte Sch. nu met naam en toenaam bekend is.

Hoe jammer ik het ook vind dat het boek nog niet verschijnt is het terecht waarom Ton Biesemaat aangeeft waarom hij het niet zonder bronvermelding wil uitbrengen. Als onderzoeksjournalist moet je de betrouwbaarheid van de bronnen kunnen verifieren.

Maar goed, we blijven afwachten! Neem aan dat na de zomer het boek wel komt....
pi_111035716
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:37 schreef anton1234 het volgende:
Ik kom uit Nunspeet, en zodra je met de wat oudere generatie een gesprek probeert te starten over het ronde huis, proberen ze zo gauw mogelijk op een ander onderwerp over te gaan. Uit zichzelf begint er hier helemaal niemand over het ronde huis.

Er word niet gezegd dat er wat gebeurt is, maar zeker niet dat er niets gebeurt is.
Ik merk zelf ook dat er weerstand leeft onder de Nunspeters om te vertellen!
pi_111036426
Ja, als je dit soort beschuldigingen uit, dan kun je het ook niet allemaal uit je duim zuigen natuurlijk...
I´m back.
pi_111359953
@LXHKRD als je uit echt nunspeet komt weet je wel waarom bijna iedereen zwijgt en aangezien jij zelf al meerdere malen bij Het Ronde Huis en de Myhtstee geweest bent neem ik dat wel aan.

ik denk dat we ons en ons gezin schade berokkenen als je te diep in gaat op de situatie daar mensen die te veel weten verdwijnen zelfs nu nog. de tunnels zijn inmiddels via 2 locaties toegankelijk zoek maar eens uit waar ze zitten dan weet ik zeker dat jij een van de volgende bent die verdwijnt.

het boek komt hoogstwaarschijnlijk niet meer uit de schrijver is inmiddels naar het buitenland gevlucht
pi_111361245
Goeie troll :')
pi_111390973
Gisteren er nog gewandeld, zandgat en omgeving: moet zeggen dat ik mensen op internet "enger" vind dan wat geesten uit het verleden.

En ik heb nog niemand gemist..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_111400330
Ja, ik heb al veel verhalen over het ronde huis en de mythstee gehoord, deze nog niet.

En ik geloof er dan ook geen fuck van!

Toch blijf ik het raar vinden dat de oudere generatie echte nunspeters zich "angstvallig" stil houden. Alsof ze meer weten maar het niet mogen vertellen
pi_111405332
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef anton1234 het volgende:
Ja, ik heb al veel verhalen over het ronde huis en de mythstee gehoord, deze nog niet.

En ik geloof er dan ook geen fuck van!

Toch blijf ik het raar vinden dat de oudere generatie echte nunspeters zich "angstvallig" stil houden. Alsof ze meer weten maar het niet mogen vertellen
misschien zijn ze opgegroeid met die roddels en hebben ze er geen zin meer in ?
je gaat toch niet denken dat er een complot is die alle ouderen intimideert ?
pi_111406214
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 01:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

misschien zijn ze opgegroeid met die roddels en hebben ze er geen zin meer in ?
je gaat toch niet denken dat er een complot is die alle ouderen intimideert ?
Dat de "echte" Nunspeeters zich zogenaamd angstvallig stilhouden is natuurlijk ook gewoon een interpretatie, om het allemaal maar een beetje spannend te houden. Ik denk dat ze zich stilhouden, omdat ze niets weten en dat er al helemaal geen sprake is van angstvalligheid. Het is een beetje een misselijkmakende hoax aan het worden allemaal wmb. Wat ook niet zo gek is, want dit soort complotten komt uit de koker van de prof. drs. GBJ vanFrikschoten-achtigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 11-05-2012 01:57:48 ]
I´m back.
pi_111456852
Mijnheer van Vloten had niet alleen grond op de veluwe:

http://issuu.com/historiebeilen/docs/beilen-2003-4

En dan vooral het verhaal over de veenlijken, op wiens grond?

En zo blijven we een beetje zoeken en vinden..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_112922073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:32 schreef nunspeet53 het volgende:
@LXHKRD ik denk dat we ons en ons gezin schade berokkenen als je te diep in gaat op de situatie daar mensen die te veel weten verdwijnen zelfs nu nog. de tunnels zijn inmiddels via 2 locaties toegankelijk zoek maar eens uit waar ze zitten dan weet ik zeker dat jij een van de volgende bent die verdwijnt.
Wie zijn er onlangs verdwenen dan? Ik heb daar niets over gehoord/gelezen?

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:10 schreef aos het volgende:
Eén ding is zeker ,er zijn wel zeker bewijzen..en betrouwbare getuigen.......voor het bestaan van lugubere taferelen in het Ronde Huis........
Als er bewijzen en betrouwbare getuigen zijn, waarom hebben we daar, ondanks speurwerk van velen op dit forum, nog niets van gezien? Al is het maar een papiertje of documentje. Ik heb hier vooralsnog geen enkel stuk bewijsmateriaal langs zien komen.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 18:58:49 #176
249559 crew  Lavenderr
pi_112940941
Het is dus wachten op het boek van Ton Biesemaat en ik las hier ergens boven dat die gevlucht is naar het buitenland :D dus Het Ronde Huis zal wel altijd een mysterie blijven.
C'est ca .
pi_112941042
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 19:07:32 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_112941388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112996408
En denkend dat er geen "van Vloten"s meer actief in Nunspeet zijn las ik ineens dit artikel:

http://www.destentor.nl/r(...)tering-Droompark.ece

Die grond was ook van Frank; waarschijnlijk dus een erfgenaam.

Ik keek eens op hun plattegrond (zo nieuwsgierig als ik ben) en wat zien wij bij nummer "8"?

Kijk zelf, misschien moet Ton er maar een huisje kopen; kan hij de hele dag er rondjes omheen lopen, mijmerend over alles wat had kunnen zijn..

http://www.droomparkbadho(...)0-%20juni%202012.pdf
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115633224
Ben gisteren bij Het Ronde Huis geweest...

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2358130
pi_115633373
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef reintuininga het volgende:
Ben gisteren bij Het Ronde Huis geweest...

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2358130
Ah wat leuk dat er nog altijd belangstelling voor is.
Misschien komt het boek van Biesemaat nu snel uit.
pi_115637372
Weet iemand waar Vogels is gevlogen? Of kan ik hem niet vinden hier op dit topic
pi_115637428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:21 schreef reintuininga het volgende:
Weet iemand waar Vogels is gevlogen? Of kan ik hem niet vinden hier op dit topic
Je bedoelt Koos Vogels? Die zit meestal op POL.
pi_115637544
Yup, bedoel idd Koos Vogels..

Zocht hem, namelijk;-)
pi_115657172
het boek komt hoogstwaarschijnlijk niet meer uit de schrijver is inmiddels naar het buitenland gevlucht

Grappig, dus al weer een schrijver over het boek is op de vlucht geslagen. Nog even en ik moet ook een vluchtoord in het buitenland zien te vinden.
Zal me eens gaan orienteren waar ik naar toe zal vluchten als de tijd daar is...
pi_115657417
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:32 schreef nunspeet53 het volgende:
@LXHKRD als je uit echt nunspeet komt weet je wel waarom bijna iedereen zwijgt en aangezien jij zelf al meerdere malen bij Het Ronde Huis en de Myhtstee geweest bent neem ik dat wel aan.

ik denk dat we ons en ons gezin schade berokkenen als je te diep in gaat op de situatie daar mensen die te veel weten verdwijnen zelfs nu nog. de tunnels zijn inmiddels via 2 locaties toegankelijk zoek maar eens uit waar ze zitten dan weet ik zeker dat jij een van de volgende bent die verdwijnt.

Soms zijn er opmerkingen die vragen om een uitleg.. deze onder meer!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:23:04 #187
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_115666009
Er is wel meer dat om uitleg vraagt.
Misschien moeten mensen die iets weten het gewoon eens in dit topic posten, inclusief Dirk Septer.

Als ik toch eens schrijftalent had, dan had ik hier een schitterende roman over geschreven. En niemand kan je wat maken om een beetje fictie..........toch?
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_115677584
Weer even nieuw stuk op de site gezet

http://www.deweekkrant.nl(...)leen_maar_groter_622
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:37:09 #189
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115677745
Kan Nuwenspete niks vertellen over deze verhalen?
A grand adventure has begun.
pi_115677843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef Keshet het volgende:
Kan Nuwenspete niks vertellen over deze verhalen?
Zij distantiëren zich van iedere publicatie over Het Ronde Huis omdat er in hun ogen niets van klopt wat er wordt geschreven...
pi_115678014
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:40 schreef reintuininga het volgende:
Zij distantiëren zich van iedere publicatie over Het Ronde Huis omdat er in hun ogen niets van klopt wat er wordt geschreven...
Lijkt me toch dat zij er juist iets vanaf zouden moeten weten, al is het maar in de afdeling "folklore", of "streeksagen" bijvoorbeeld. Dat zij niks ermee te maken willen hebben zegt wel wat over het waarheidsgehalte, vind ik. Maar goed, de mensen die perse lijken te willen dat er iets met het Ronde Huis aan de hand is zullen wel zeggen dat al die leden bang zijn voor hun leven of iets dergelijks.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_115679252
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:02 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Wie zijn er onlangs verdwenen dan? Ik heb daar niets over gehoord/gelezen?

[..]

Als er bewijzen en betrouwbare getuigen zijn, waarom hebben we daar, ondanks speurwerk van velen op dit forum, nog niets van gezien? Al is het maar een papiertje of documentje. Ik heb hier vooralsnog geen enkel stuk bewijsmateriaal langs zien komen.
@toppie, de suggestie wordt gewekt dat Ton Biesemaat is verdwenen (naar het buitenland).... Nou kreeg ik bij toeval wel iemand anders op zijn mobiele nummer...

Wat betreft je tweede opmerking: er is een aantal 'betrouwbare' getuigen gevonden... Bewijzen is dat op plekken die worden genoemd ook dergelijke zaken zijn aangetroffen...
pi_115679329
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Lijkt me toch dat zij er juist iets vanaf zouden moeten weten, al is het maar in de afdeling "folklore", of "streeksagen" bijvoorbeeld. Dat zij niks ermee te maken willen hebben zegt wel wat over het waarheidsgehalte, vind ik. Maar goed, de mensen die perse lijken te willen dat er iets met het Ronde Huis aan de hand is zullen wel zeggen dat al die leden bang zijn voor hun leven of iets dergelijks.
In Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten.. een andere opmerking is dat als er niks over wordt verteld dat er ook niks is gebeurd...

De bedreigingen komen van meerdere (onafhankelijke) bronnen!!
pi_115680229
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:24 schreef reintuininga het volgende:
In Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten.. een andere opmerking is dat als er niks over wordt verteld dat er ook niks is gebeurd...

De bedreigingen komen van meerdere (onafhankelijke) bronnen!!
Ja, dat bedoelde ik dus, als bijvoorbeeld zo'n oudheidkundige vereniging zich niet wil inlaten met de theorie dat er iets aan de hand zou zijn met het Ronde Huis, dan wordt dat geschaard onder "in Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten", wat op zich nogal raar is voor zo'n oudheidkundige vereniging. Maar je kunt op die manier wel alles afserveren omdat het niet in je theorie past. :D.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_115682591
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:22 schreef reintuininga het volgende:

Wat betreft je tweede opmerking: er is een aantal 'betrouwbare' getuigen gevonden... Bewijzen is dat op plekken die worden genoemd ook dergelijke zaken zijn aangetroffen...
Wie zijn die getuigen. Wat zeggen ze . Hoe betrouwbaar zijn ze en welke zaken zijn aangetroffen.
Dit is vaag zo...
pi_115682879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie zijn die getuigen. Wat zeggen ze . Hoe betrouwbaar zijn ze en welke zaken zijn aangetroffen.
Dit is vaag zo...
Als jij zaken vindt op plaatsen die zijn aangeduid dan klopt het in mijn optiek. Veel meer kan ik er niet over zeggen... Ik snap wel dat je duidelijkheid wil....
pi_115683190
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:00 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Als jij zaken vindt op plaatsen die zijn aangeduid dan klopt het in mijn optiek. Veel meer kan ik er niet over zeggen... Ik snap wel dat je duidelijkheid wil....
Waarom kun je niet veel zeggen?
Je weet ook niks?
pi_115688119
En we vervallen weer in bla bla, ik heb horen zeggen dat, enzovoort

Welnu: Ik ben er ook nog, heb ook met mensen van Nuwenspete gesproken en die (ver-)zwijgen niet. Maar weten ook niks.

Ook nog familie gesproken, die werkte vroeger voor een bepaald krantje (voor Dhr. Rein T. bekend) hier in de omgeving. Kende de verhalen, maar meer ook niet.

Nog een vriend gesproken wiens overgrootmoeder eens de oudste vrouw van nunspeet was (107), en melkmeisje (!) was op het ronde huis. Hij wist van niks, zijn ouders ook niet.

En Nunspeters willen best praten, hoor. Jenevertje erbij, advocaatje. Stukje harde worst.

Laatst las ik het boekje "geschiedenis van de boswachterij Nunspeet" (L. A. jansen, 1998) en daar stond de familie van Vloten in beschreven. Misschien een aanrader.

Al met al: veel geblaat, weinig wol. geen bewijs, zelfs geen glimp.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115691065
PS. nog over dat gegraaf. Indien ik een deceniaatje of wat geleden deze conversatie gelezen had, dat had ik de schop ook wel ter hand genomen.
Waarschijnlijk nieuwsgierige pubers. vakantiegangers. Liep pas ook iemand met een metaaldetector rond. Misschien een das op zoek naar een nieuwe burcht.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115713469
In 2009 gaf Ton Biesemaat een lezing bij ProRepublica , maar dat ging specifiek over het staatsbestel, niet over Het Ronde Huis.

http://www.prorepublica.o(...)dracht+Ton+Biesemaat

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 18-08-2012 14:20:14 ]
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:44:53 #201
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115726655
Hallo jongens,
Ik ben met toeval op dit forum gekomen en heb mij aangemeld omdat ik veel over dit verhaal te horen kreeg, zo heb ik ondere andere het blog over het ronde huis & Van Vlooten gelezen.. Dit schokkeerde mij een beetje, wat er vroeger is voorgevallen. Ik heb mij er ook maar eens in verdiept, gelukkig kende ik aardig wat mensen die hier ook het een en ander van wisten en inderdaad niet wilden of mochten zeggen door bepaalde omstandigheden..

Zo las ik in het blog van Het Ronde huis de tegenwoordige (huidige tijd ) een artikel over Hattemerbroek (zelf inwoner Hattemerbroek) wat mij nog meer verbaasde.

Daardoor ben ik aardig nieuwschierig geworden na dit alles, en heb zelf maar eens wat onderzoek gedaan. Het huis dat werd aangegeven met coordinaten blijkt niet het juiste huis te zijn, hier wonen oudere mensen, die al jaren, dus ook voor het voorval, daar wonen dus dit klopt echter niet. Maar daar stopte mijn zoektocht niet. Zo kwam ik bij een huis uit dat vroeger de ingang heeft gehad aan de Elburgerweg en nu de ingang aan de Haasjesweg heeft gekregen. Dit huis loopt inderdaad met een U weggetje en niet het huis dat aangegeven werd!

Maar,, de wegen die naar het huis leiden zijn niet herkenbaar op google Earth. ook ligt dit huis gelegen langs de snelweg (A50) het huis bezit veel grond!

De sateliet foto op (google earth) die te zien is op het Blog is van de datum 2005.

Het huis is op deze foto nog te zien in oude staat, ECHTER kwam ik er achter, omdat ik na dit huis ben toe gefietst over een zandweggetje, dat er in de nieuwe aanbouw van dit huis een klein bordje zit eerste tegel is gelegd in 2006.

(het voorval) Wat beschreven werd op het forum heeft zich (denk ik) niet in het huis afgespeeld maar meer in de oude schuur die er nu nog staat.

Ik heb nog wel een artikel over dezelfde schuur/huis een gemeente artikel gevonden waar jullie mischien iets aan hebben dit speelt zich in die tijd af

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AF4707

Hieruit concludeer ik dat dit huis in bezit van een nieuwe eigenaar is. Aangezien de huidige staat van dit huis zit hier een een bedrijf ingevestigd en woont hier een gezin met kinderen.

Hopelijk hebben jullie genoeg informatie (laat deze mensen hier ook mee met rust, zij weten hier mischien helemaal niet van af en wonen hier prachtig.)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:25:56 #202
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115728391
Oh ja, als iemand mij kan vertellen hoe je een foto upload?
Ik heb namelijk foto's van het huis en de schuur.

En nog foto's van de mythstee (oude leemkuil Nunspeet).
pi_115740504
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115863613
wie heeft de posters opgehangen bij Het Ronde Huis en wie is de gaten aan het graven???

http://www.deweekkrant.nl(...)onde_huis_schimmiger
pi_115864427
Heb inmiddels het filmpje op mijn facebook gezet

https://www.facebook.com/reintuininga1

Wel eerst netjes vrienden worden, he:-)
pi_115864545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:18 schreef lxhkrd het volgende:
PS. nog over dat gegraaf. Indien ik een deceniaatje of wat geleden deze conversatie gelezen had, dat had ik de schop ook wel ter hand genomen.
Waarschijnlijk nieuwsgierige pubers. vakantiegangers. Liep pas ook iemand met een metaaldetector rond. Misschien een das op zoek naar een nieuwe burcht.
Dan is het de eerste das die gegraven grond netjes naast de kuil legt;-)

Zie mijn nieuwe post!
pi_115868575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:32 schreef reintuininga het volgende:
wie heeft de posters opgehangen bij Het Ronde Huis en wie is de gaten aan het graven???

http://www.deweekkrant.nl(...)onde_huis_schimmiger
Grappenmakers, geinspireeerd door dit topic ?
Graancirkels zijn soooooooooooo very eighties...
pi_115869438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Grappenmakers, geinspireeerd door dit topic ?
Graancirkels zijn soooooooooooo very eighties...
Die graafgaten waren er al voor mijn publicatie over deze gaten.. dus zijn gegraven door iemand die er meer van weet. De oprijlaan is niet herkenbaar en valt niet op.

De postertjes kunnen wel van een grappenmaker zijn....
pi_115872348
Hey Rein, geen dank voor het aanreiken van van het facebook-account van Ton Biesemaat, die zit dus duidelijk niet in het buitenland.

Gaten en posters zijn grappig, is idd geen das. Aan de reactie's te zien op het filmpje is het idee van nieuwsgierige adolecenten alleen maar groter geworden. Alleen moet ze eens drie meter naar rechts, onder de buxus gaan graven.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115876959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:00 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Die graafgaten waren er al voor mijn publicatie over deze gaten.. dus zijn gegraven door iemand die er meer van weet.
Ja.. die meer weet dat dit item een luchtbel is en leuk om het op te blazen. Die gaten zijn toch gegraven ná het ontstaan van deze topicserie? Het kan best zijn dat deze topics de aanleiding zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 22-08-2012 19:42:19 ]
pi_115879436
@bluesdude Het moet wel iemand zijn die behoorlijk op de hoogte is.. ook vanwege de locatie van de ongrondse gangen en dergelijke.

Ik vermoed niet dat het iemand is van de onderzoekers die ik ken...
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:37:08 #212
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_115879663
Of het is iemand die mensen uit de tent probeert te lokken.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_115881635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:31 schreef reintuininga het volgende:
@bluesdude Het moet wel iemand zijn die behoorlijk op de hoogte is.. ook vanwege de locatie van de ongrondse gangen en dergelijke.

Ik vermoed niet dat het iemand is van de onderzoekers die ik ken...
jajaja... hij/zij heeft wat gelezen en gaan gaten graven om het mysterie groter te maken
er zijn natuurlijk mensen die werkelijk denken met een stel gaten een gang te ontdekken..
maar ze weten ook helemaal niks
pi_115881738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:31 schreef reintuininga het volgende:
@bluesdude Het moet wel iemand zijn die behoorlijk op de hoogte is.. ook vanwege de locatie van de ongrondse gangen en dergelijke.

Ik vermoed niet dat het iemand is van de onderzoekers die ik ken...
Lijkt me meer ene hoax.
I´m back.
pi_115899956
Hoi,

Waarom word er niet gereageerd op het verhaal wat ik heb getypt omdat ik nieuw ben ofzo ?
zou anders hier nooit op terecht gekomen zijn, als ik niet bij toeval in het ronde huis verhaal gezeild was ben achter de schermen de afgelopen twee weken super veel informatie tegen gekomen voor iets wat mij volleedig nieuw was en heb inmiddels een paar mensen hierover gesproken.. zo zijn er ook dingen die een "toevallige"verbinding met elkaar hebben zoals de Mytsthee, het stenen muurtje op gebied van de golfbaan en de bizarre betonplaat die er ligt.. Zoek hiernaar eens op op goolge onder de term Leemkuil nunspeet en dan zie je een zwart wit afbeelding uit 1942 hopelijk heb je hier wat aan leg het verband met de betonplaat en de "tunnels"

Gr.
pi_115900030
Dit is de foto van de leemkuil waar nu de golfbaan zit.. vreemd dat dit toch wel op een uitmonding lijkt en dat er nu een betonplaat ligt ??

pi_115900061
Voor de nieuwschierigen onder ons.. de betonplaat is 80 cm dik
pi_115900116
@ Zonnestraal; dankjewel voor de foto en de info :) .
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:44:17 #219
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115900996
A grand adventure has begun.
pi_115915452
Dat van die leemkuil: hij is geen 80 cm dik, en het was gewoon een zitje; wordt ook vaak genoemd in oude kranten. Ik had hem ook al eens benoemt..

http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=632&with_photo_id=49225591&order=date_desc&user=760297

Het probleem van die tunnel vanaf hier tot aan het Ronde Huis is ook de snelweg, deze ligt er tussen, in een soort dal. Dus ze waren de tunnel vast tegen gekomen. In een tunnel geloof ik ook eigenlijk niet, hij was vast al gedeeltelijk ingestort in de loop der jaren. Onder invloed van boomwortels houdt geen tunnel het meer dat 100 jaar uit. Plus er zijn zoveel verborgen tunnel verhalen. Ken er al zo drie in Ede, 1 in Zwolle, Zutphen, Vollenhove. Alleen nooit aangetroffen.

Het leidt wel echt af van het "echte" verhaal over het Ronde Huis. Nog steeds lijkt Frank van Vloten mij een prettige man, beetje vreemd, maar wel goed van zin. Heeft veel betekend voor de omgeving qua werkgelegenheid, veel voor het landschap. Zat in een hygiene commisie. En heeft weinig aan alles over gehouden. (zijn broer meer).

De verhalen die worden verteld komen ook steeds uit een republiekeinse hoek, en worden ook steeds gebruikt om het koningshuis te dissen. Om dat laatste gaat het steeds, meer dan om te ronde Huis.

Dus zolang er daar geen bewijzen voor zijn, voor zijn misdaden, zeg ik "Leve Frank!"
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115916306
dat van de leemkuil vind ik appart dat jij kunt weten, dat de betonplaat geen 80 cm dik is (hoe kom je aan deze info) en ik kan je zelfs vertellen dat onder die plaat een gat van minstens 4/5 meter diep zit. Wel vreemd is dat er weinig info over de leemkuil te vinden is en de snelweg er in 1942 er nog niet liep en die uitmonding er al wel zat ;) en wie zegt dat die tunnel er niet onderdoor loopt..

Maar als je me niet gelooft pak een schop zet hem onder de 80cm dikke betonplaat en plaats dan opnieuw je reactie
pi_115916812
De foto die jij plaatst zie inderdaad een opgemetseld half rondje als je dan iets schuin naar links kijkt zie je de dubbele op elkaar gelegen beton plaat liggen deels onder het blad.. en als dit een put of iets dergelijks was waarom hebben ze deze toendertijd met de sloop van de uitmonding niet gewoon dicht gegooit met zand ??

Op de oude leemkuil foto is duidelijk het niveau verschil te zien van de diepte van het gat en de uitmonding hiervan.. "hoeveel meter is dan de uitmonding"

Verder ben ik geen republiekein die hier alles loopt op te ruijen
ben nog maar 2/3 weken op de hoogte van het ronde huis verhaal eveneens als 4/5 andere mensen deze weken op de hoogte hiervan zijn

gr
pi_115918714
Ik zeg niet dat iemand hier republiekein, liberaal of christen is. Heb ik geen oordeel over.

De foto heb ik gemaakt, en ooit.. ben ik ook over het hek geklommen om het gebeuren eens te bekijken. Een deel van het muutje is afgebroken. De leemkuil zelf bijgevuld met zand tijdens aanleg golfbaan. De snelweg snijdt een meterje of 3(!) door het landschap.

Maar indien jij iets anders weet, hoe weet je dit dan? Graag hoor ik het..

ps. heb je nog een foto van de mythstee?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115918740
foto van de betonplaat

http://img705.imageshack.us/img705/2453/20120807145917.jpg (copy/paste deze link)

foto is geuploud op imageschack maar krijg hem hier niet voor elkaar
pi_115918872
met de aanleg van de golfbaan dik 20 jaar geleden is er zelfs nog een offersteen in de leemkuil gevonden het was een steen van ongeveer 30*40 rechthoekig met allerlij gaten erin
pi_115919032
Ik zie trede's..

"The truth is in the eye of the beholder"

Maar offerstenen zijn leuk, waar is ie gebleven?

PS. foto mythstee

PPS. foto/ link? 7 en 8ste icoon boven "typescherm'
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115919222
Oke als jij denkt dat het tredes zijn, zet er dan je schop eronder...

die offersteen is bij iemand gebleven die mee heeft geholpen de golfbaan aan te leggen ;)

en die foto plaatsen lukt niet op een of andere manier..

* de foto is inderdaad op de mytshtee plek genomen zie je de betonplaat van een andere hoek en hij is zeker 80cm is opgemeten namelijk
pi_115919544
Fundament van trede...

En leemkuil is niet de mythstee, deze in 1300 meter zuidelijker te vinden, aan andere kant Ronde Huis.

And now back to.. Frank!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115919743
Oke heb mijn zegje gedaan kan je blijkbaar niet overtuigen..
Het enige wat ik kan zeggen is dat je eens een kijkje onder die betonplaat moet nemen,

en back to frank valt weinig over te zeggen iets wat 100 jaar geleden gebeurd is

die graaf en poster acties van de laatste tijd zijn echt niet uitgevoerd voor mensen die nu nog geintereseerd zijn in frank
pi_115921970
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:24 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Oke heb mijn zegje gedaan kan je blijkbaar niet overtuigen..
Het enige wat ik kan zeggen is dat je eens een kijkje onder die betonplaat moet nemen,

en back to frank valt weinig over te zeggen iets wat 100 jaar geleden gebeurd is

die graaf en poster acties van de laatste tijd zijn echt niet uitgevoerd voor mensen die nu nog geintereseerd zijn in frank
Je trekt aan een dood paard, dude. Gaat er niet over dat je speciaal hiervoor geregd bent. Dit onderwerp is al uitgekauwd en vervolgens uitgespuugd. Hier zit geen verhaal in, ook al willen sommigen mensen dit heel, heel, heeeeeel graag (zoals de scherts-journalist r. tuiniga blijkbaar).
Er komt niet eens een boek meer over... want er is niets. Ja, behalve wat ongefundeerde vuilspuiterij en interessantdoenerij icm smaad en laster...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 23-08-2012 20:46:03 ]
I´m back.
pi_115923165
Zoals ik al had gezegd ik blijf bij mijn theorie.. En dat jij het mischien geen reet meer aanvind moet je zelf weten, maar waarom laait dit op eens in een paar weken weer op ??

En dat iemand hier een graantje aan wil verdienen door er een fictie boek over te schrijfen kan ik prima begrijpen.. Maar het wil niet zeggen, dat als iemand hier een boek over WIL schrijven dit alsnog niet uitbrengt dat het verhaal dan uitgespuugd is

Maar dit is Nl en mag iedereen zijn mening geven waaronder jij!

Doe er gewoon je voordeel mee met de info die ik je geef!

We zullen zien wie er hier aan het kortste eind trekt!
pi_115925110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:46 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zoals ik al had gezegd ik blijf bij mijn theorie.. En dat jij het mischien geen reet meer aanvind moet je zelf weten, maar waarom laait dit op eens in een paar weken weer op ??

En dat iemand hier een graantje aan wil verdienen door er een fictie boek over te schrijfen kan ik prima begrijpen.. Maar het wil niet zeggen, dat als iemand hier een boek over WIL schrijven dit alsnog niet uitbrengt dat het verhaal dan uitgespuugd is

Maar dit is Nl en mag iedereen zijn mening geven waaronder jij!

Doe er gewoon je voordeel mee met de info die ik je geef!

We zullen zien wie er hier aan het kortste eind trekt!
Het "kortste eind", het is toch geen wedstrijdje?
En het laait alleen maar op omdat die nooddruftige scherts-journalist in zijn online krantje er graag quasi-interessantdoenerig over "publiceert", om wrs zodoende lezers te generen en wat te verdienen, voor de rest is het Humbug. Trekken aan een dood paard, zoals ik al eerder zei.
I´m back.
pi_115928740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het "kortste eind", het is toch geen wedstrijdje?
En het laait alleen maar op omdat die nooddruftige scherts-journalist in zijn online krantje er graag quasi-interessantdoenerig over "publiceert", om wrs zodoende lezers te generen en wat te verdienen, voor de rest is het Humbug. Trekken aan een dood paard, zoals ik al eerder zei.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat er niets meer boven water komt. Denk ook dat het trekken aan een dood paard is.
pi_115929398
Haha wat een lacher zeg, waarom reageren jullie dan nog als het trekken aan een dood paard is.. Zoals ik al zei zet je schop onder die betonplaat en kom dan eens terug met je reactie..i.p.v. Iemand belachelijk te maken die hier meer opheldering/aandacht om vraagt in een plaatselijk dagblad.. Of is dat het gedrag van een alleswetende forum reageerde die in de praktijk niks durft..

En inderdaad is het geen "wedstrijd" maar wel iets waar iemands zijn gelijk probeert te halen !

[ Bericht 12% gewijzigd door Zonnestraal10 op 23-08-2012 22:41:29 ]
pi_115929606
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:32 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Haha wat een lacher zeg, waarom reageren jullie dan nog als het trekken aan een dood paard is.. Zoals ik al zei zet je schop onder die betonplaat en kom dan eens terug met je reactie..i.p.v. Iemand belachelijk te maken die hier meer opheldering/aandacht om vraagt in een plaatselijk dagblad.. Of is dat het gedrag van een alleswetende forum reageerde die in de praktijk niks durft...
Nee, het is niet belachelijk maken Zonnestraal, maar gewoon nuchter nadenken.
Alle scenario's zijn inmiddels voorbijgekomen en er komt niets concreets uit. Zelfs Ton Biesemaat komt niet met zijn boek, dat zegt toch ook wel iets?
Ik vond en vind het ook een fascinerend verhaal, maar ben nu wel zover dat ik denk dat we het moeten bekijken als een verhaal, een legende zo je wilt en dat de hele waarheid (als die er al is) toch nooit meer boven water komt.
pi_115930321
Who the fuck is ton biesemaat.. En dat jullie elkaar al jaren gek maken door dit verhaal kan ik prima geloven dat jullie elkaars complot theorieën niet meer geloven maar ik ben totaal nieuw hierin en probeer zoveel mogelijk info te delen met jullie.. Alles wat in het internet blog staat zal ook vast niet allemaal kloppen maar al is er 25 procent van waar dan is er nog steeds niet.25 procent van opgelost
pi_115930368
En zeg nooit nooit..
pi_115930771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef Zonnestraal10 het volgende:
En zeg nooit nooit..
dat is waar :)
pi_115930836
En waarom is het fascinerende verhaal 100 jaar later nog steeds zo actief.. omdat oude koeien uit de sloot halen nog steeds goed verkoopt, nou dan waren de inwoners van nunspeet snel uithekakt op dit verhaal van een eeuw oud!
pi_115931397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Zonnestraal10 het volgende:
En waarom is het fascinerende verhaal 100 jaar later nog steeds zo actief.. omdat oude koeien uit de sloot halen nog steeds goed verkoopt, nou dan waren de inwoners van nunspeet snel uithekakt op dit verhaal van een eeuw oud!
Nou nee, dit is bij de haren uit een oude sloot getrokken door mensen die politiek gemotiveerd zijn.
Er zit een clubje (extreem-)rechtse mafketels achter die dat artikeltje uit de jaren 70 hebben opgediept. Wat toen al een dood spoor opleverde. Het past in hun politieke kraampje.
I´m back.
pi_115931741
Dat is wat jij denkt dat klopt, dat klinkt mij pas vreemd in de oren
pi_115932151
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:13 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Dat is wat jij denkt dat klopt, dat klinkt mij pas vreemd in de oren
Ja, dat kan natuurlijk. Maar iedereen die hiermee geconfronteerd werd op FOK! en niet helemaal voorzien was van oogkleppen zag dat wel. Daarna ging men toch speuren en van het gestelde bleef niets overeind. Nog steeds niet. Alleen proberen ineens r tuiniga (kennis/collega van KoosVogels) en nu jij de boel weer wat nieuw leven in te blazen... en eerlijk gezegd komt het me allemaal wat gekunsteld voor...
I´m back.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:34:30 #243
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115943536
ryan3 ik stuur je een pb
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:40:38 #244
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115943706
Nee joh! Vertel wat je te vertellen hebt gewoon in 't openbaar. Het is al geheimzinnig genoeg hier. :+
A grand adventure has begun.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:19:56 #245
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115944832
Waarom ? heb jullie immers genoeg info gegeven.. Doe daar eerst eens je voordeel mee

Als iedereen achter zijn pc blijft zitten word het natuurlijk nooit opgelost !

Ik blijf het topic volgen en zal zelf ook zeker niet stil blijven zitten...

Gr.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:21:16 #246
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115944869
Oh ja, sorry. Een geintje kan natuurlijk niet.
A grand adventure has begun.
pi_115945198
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:19 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Waarom ? heb jullie immers genoeg info gegeven.. Doe daar eerst eens je voordeel mee

Als iedereen achter zijn pc blijft zitten word het natuurlijk nooit opgelost !

Ik blijf het topic volgen en zal zelf ook zeker niet stil blijven zitten...

Gr.
Wat moet er opgelost worden ?
Of die roddels over sexorgies van 1912 waar zijn ?
Of die roddels in 1912 van jonge meisjes als sexslavinnen die vermoord werden, waar zijn ?
Dat zijn dorpsroddels. En jij hebt geen extra oplossende informatie gegeven.

In België, in de nasleep van de Dutrouxaffaire was half België ervan overtuigd dat hoge lieden sexorgies hielden en zeer jonge meisjes en jongens daar misbruikten.
Men noemde dat 'roze balletten' . Half België geloofde dat die hoge lieden heel justitie en politie manipuleerden en vandaar dat er niks 'opgelost' werd.
Enfin..... een politicus di Rupo was het slachtoffer van die hysterie een crimineeltje beschuldigde hemvan sexueel misbruik . Di Rupo bij de politie, verhoor, pers, bijna werd hij kapot gemaakt.
Men kon bewijzen dat de aantijging vals was en nu is hij minister-president van België

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GSDC7I8F
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elio_Di_Rupo#cite_note-1

Moraal: kijk uit voor die sexheksenjachten

[ Bericht 17% gewijzigd door Bluesdude op 24-08-2012 11:46:50 ]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:38:16 #248
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115945421
Fack it..'k snap dat jij je FOK carierre natuurlijk moet beschermen door er tegen in te gaan maar voor mij is het "done"..

Als het voor jou zo zeker opgelost is, wat doe je hier dan nog ??? beetje interesant er tegen ingaan ?

maar goed ik houd er over op, omdat me niet ga verlagen naar dit soort betweters.. en ondanks deze post weet ik nu al zeker dat je hier nog op gaat reageren.

Gr.
pi_115958092
Anders gaan we eens met een paar man kijken onder dat beton plaatje?
pi_115958268
Ik hou wel van dode paarden, trek daarom ook vaak een frikandel uit de muur..

Maar Zonnestraal10, zeg eens.. Zelf ben ik al genoeg achter de computer vandaag gekropen om te kijken op bepaalde plekken te gaan kijken. Wil je een rondleiding bij het landgoed, ik weet de weg!
Al jaren, langer dan dit forum bestaat.
Ben zelfs al een beetje bedreigd met die tunnels, een post of wat terug..
Genoeg gelezen hierover, en over zaken die hier mee samenhangen, internet, krant, boek, enz. En toch nog geen bewijzen gezien.

En dan kom jij, iemand die de leemkuil en de mythstee door elkaar haalt.
Iemand die weet wat er waar is over de tunnels.
Iemand die wel de "talk" heeft..

Lever het bewijs, of.. tja.. wees ontbetrouwbaar..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:40:36 #251
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115961635
wat ben jij bedreigd geweest door de tunnels dan ?
pi_115962487
alhier, woensdag 9 mei 2012 @ 23:32:43, een beetje.

En meteen viel me iets op (2 zaken eigenlijk)

1ste Er wordt tot die dag nergens over een tunnel gesproken, niet in dit forum, of op andere site's.

Wie heeft die tunnel eigenlijk verzonnen?

2de Ik schaam me eigenlijk tot welk een nivo dit forum gezonken is. Het was (deel 1 &2) veel opbouwender en gerichter op het onderwerp in zijn gehele breedte.

Kunnen we daar lering uit trekken?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115963724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:00 schreef lxhkrd het volgende:

2de Ik schaam me eigenlijk tot welk een nivo dit forum gezonken is.
joh.. das oud nieuws... dat deed ik al 10 jaar terug constateren...
maar je bedoelt dat in dit topic ook mensen zitten die het een onzin-mysterie vinden ?
en die werken niet braaf mee met het allemaal serieus waar vinden en interessant maken ?
pi_115964083
Mijn verlangen gaat gewoon uit naar dat boek met dat "ware" verhaal..

En na afloop vindt ik het bagger!!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_115964584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:43 schreef lxhkrd het volgende:
Mijn verlangen gaat gewoon uit naar dat boek met dat "ware" verhaal..

En na afloop vindt ik het bagger!!
Denk niet dat dat boek er komt.
Wat moet Ton Biesemaat nu nog meer schrijven? Alles is al her-en uitgekauwd. Daar kan Biesemaat niets nieuws meer aan toevoegen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:27:40 #256
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_115969959
Dat boek is gewoon een marketing product waar geld aan verdient moet worden en echte verhaal zit nog in de beerput...
pi_116001914
Ontvangen van een anonieme zender in mijn e-mail-box de volgende tekst en foto's ;

"al dat gezwam over die gangen;
daar is niets te vinden; zo'n 50 jaar geleden
hebben we die zorgvuldig onderzocht en toen
reeds was daar niets (meer) interessants.
misschien als dat e.e.a. duidelijk kan maken,
hierbij een kaart hier van.

en verwijzend naar de leemput en ook de
opmerkingen van Ryan3 van 1 maart 2011,
hierbij een foto van die leemput met een
persoon die de moeite waard is eens nader
te onderzoeken: JHW Eldermans, een
goede bekende van Frank!"
pi_116002731
Hoe plaats ik hier foto's ?

foto 1 ; J.H.W. Eldermans bij de Leemput
foto 2 ; Kaart van het gangenstelsel Ronde huis

Als iemand nog meer info over Eldermans wil, kan ik dat op verzoek plaatsen...
pi_116003262
Lavenderr en enkele andere...het verbaasd me dat jullie en vooral jij als topic-starter naar ik meen zo matig bent ingevoerd.....Rein Tuininga heeft toch reeds gemeld waarom het boek van Biesemaat er nog niet is gekomen?......En ja ik ben er ook teleurgesteld over, maar ik kan het me wel voorstellen als er met hoge claims wordt gedreigd.....Echter Biesemaat claimde vorig jaar reeds dat hij de 'waarheid over het Ronde huis' in handen had en dit ging delen met ons via zijn boek....dit is niet waar volgens mij. Ook hij weet de waarheid niet precies en heeft niet 100% bewijs......Er is wel bewijs en er zijn belangrijke getuigen......maar het is niet waterdicht. Dat is ook een reden dat hij(nog) niet durft te publiceren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 09:02:22 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_116015022
aos, over foto's plaatsen. Je moet ze ergens uploaden (photobucket ofzo) en dan het adres van die foto hier plaatsen met gebruik van dit dingetje (boven je invoerscherm): picture.png
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_116015513
Wanneer komen die kaarten/ foto's, nieuwsgierig!!

Die Eldermans was een bijzonder persoon, via eene Baudain/ Meertens inst. en een museum in Engeland is wel wat over hem te vinden.

Maar om hem nu als vriend van Frank te zien. Er zat een redelijk leeftijdverschil tussen. Maar misschien had Eldermans nog een lijntje met hem..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116016575
Het lukt helaas niet om de images te uploaden.....Wellicht kan ik ze naar iemands e-mail adres hier sturen, dan kan hij/zij het proberen..

Over Eldermans ;

Eldermans was in zijn jonge jaren een inspecteur van de politie parket Arnhem. Hij kreeg de opdracht om de verhalen omtrent het Ronde huis te onderzoeken reeds in 1922!......zijn onderzoeken werden echter in de doofpot gestopt......Het was dus geen vriend van FvV, maar hij kon hem dus wel degelijk...
pi_116016875
forumfok123@gmail.com is aan te raden voor al het mail-werk. Ik zal het nadien proberen te plaatsten.

Was Eldermans in 1922 niet pas 18 en deed hij toen niet een opleiding als leraar?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:18:43 #264
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116018293
je bent toch weer opvallend actief lxhkrd dacht dat dit voor jou zo uitgekauwd was ?
pi_116018705
Zonnestraaltje, kunt u mij de quote laten zien, waar ik dat zeg?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:29:13 #266
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116020651
Lxhkrd, excuus ik bedoelde ryan ;)
pi_116022843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:32 schreef aos het volgende:
Er is wel bewijs en er zijn belangrijke getuigen
Bewijs voor wat ?
Welke getuigen? Naam ...en wat getuigen zij ?
pi_116023275
Ik ben nog steeds met de afbeeldingen bezig, is ingewikkeld. Ik zal ze naar forumfok123@gmail.com sturen....
Er staat inderdaad 1922? met een vraagteken dus in mijn aantekeningen.Ik denk eerder 1932...

Belangrijke getuige ? Wat dacht je o.a. van een afvallig lid van de van Vloten familie, meer kan ik niet zeggen...
pi_116023908
In juni 1982 zijn er graafwerkzaamheden verricht in het gangenstelsel rondom het Ronde huis......foto van plattegrond hiervan volgt dus nog....

Verdere info ;
Door een storm in januari 1990 waait er een boom om....er komt een put vrij van wel 8 meter diep afgesloten met een zware betonplaat......
pi_116024220
Zij getuigen dat ome Frank wel degelijk gestoord was.......dus ik zal niet zo snel hier roepen;..'Leve Frank' ..en die sceptische trol Ryan3 die Tuininga o.a. een 'scherts-journalist' noemt..;...als je niets zinnigs bij te dragen heb ga dan ergens anders spelen.......
pi_116025714
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:33 schreef aos het volgende:

Belangrijke getuige ? Wat dacht je o.a. van een afvallig lid van de van Vloten familie, meer kan ik niet zeggen...
Jezus..... wat vaag en wat geheimzinnig weer. Weet je wel iets ?
Wie is "afvallig" en wat beweert die allemaal

quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:54 schreef aos het volgende:
Zij getuigen dat ome Frank wel degelijk gestoord was
Wie zijn die getuigen en wat zeggen zij dan ?
Hoe weet jij daarvan ? Wat is je bron
pi_116031705
Dank u, Aos

http://img152.imageshack.us/img152/4624/rhgangen2.jpg (copy/paste deze link)

Mt dat andere bestand ben ik nog even bezig..

[ Bericht 4% gewijzigd door lxhkrd op 26-08-2012 20:02:44 (telefoonnummer verwijderd) ]
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_116031840
Hierbij..
http://img7.imageshack.us/img7/6392/elderb.jpg (copy/paste deze link)
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:29:47 #274
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116035105
En vergelijk dan eens de foto die ik eerder uploade van de leemkuil en de betonplaat (gebied golfbaan) dan blijft nog steeds de vraag wat voor een "iets" dat bouwsel was?

En ook omdat Dhr JHW Eldermans op dit bouwsel staat.

Hierbij nog een foto van de betonplaat in de leemkuil mischien heeft dit betrekking tot dit?

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:46 schreef aos het volgende:
In juni 1982 zijn er graafwerkzaamheden verricht in het gangenstelsel rondom het Ronde huis......foto van plattegrond hiervan volgt dus nog....

Verdere info ;
Door een storm in januari 1990 waait er een boom om....er komt een put vrij van wel 8 meter diep afgesloten met een zware betonplaat......
Hier de foto van de betonplaat
http://imageshack.us/photo/my-images/684/20120807150027.jpg/ (copy/paste deze link)
pi_116036890
Ik begin bij te draaien, maar ja: eigenlijk wist ik het wel.. :@

zie: "maandag 14 maart 2011 @ 14:34:33" in Ronde huis deel 2 op dit forum...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:48:53 #276
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116038788
Maar ik zag in je foto album een foto staan "beton in het bos" wat en waar is dat ?

en toch blijf ik erbij dat de meeste mensen aan de verkeerde kant van de snelweg zoeken..

Gr.
pi_116050194
Handig dat imageshack.;)....hier nog een krantenartikel van belang .Het is een oproep van Montenberg in de plaatselijke krant.....Let op het antwoord; meteen in de doofpot......

http://imageshack.us/photo/my-images/824/006ygm.jpg/ (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)

Bluesdude ; Zoals ik al zei, laat ik het hierbij voorlopig....de bron is J.W. Montenberg (Ronde huis onderzoeker van het 1e uur)...
pi_116052209
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 23:29 schreef aos het volgende:
Handig dat imageshack.;)....hier nog een krantenartikel van belang .Het is een oproep van Montenberg in de plaatselijke krant.....Let op het antwoord; meteen in de doofpot......

http://imageshack.us/photo/my-images/824/006ygm.jpg/ (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)

Bluesdude ; Zoals ik al zei, laat ik het hierbij voorlopig....de bron is J.W. Montenberg (Ronde huis onderzoeker van het 1e uur)...
Nog steeds vaag. Zo maak je jezelf ongeloofwaardig.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:06:45 #279
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116060086
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic te reageren bleusdude, je ziet toch dat de informatie dat hier geplaatst word er niet on liegt, of wel ! Maak je nuttig en reageer gewoon niet meer op dit topic..

Want als het voor jou allemaal niet klopt wil niet zeggen dat alle andere 27000 topic vieuwers, zich ook niet meer in interessen.

on topic now!
pi_116060490
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:06 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic te reageren bleusdude, je ziet toch dat de informatie dat hier geplaatst word er niet on liegt, of wel ! Maak je nuttig en reageer gewoon niet meer op dit topic..

Welke informatie bewijst hier dat er sexorgies, pedofilie, en moorden gebeurden 100 jaar geleden in het Ronde Huis ?
Dat is de kern van de zaak toch ?
Ook is de suggestie dat mensen later verdwenen, vermoord werden of bedreigd met de dood zijn.
Ineens staat hier "de informatie" dat iemand uit de familie van Vloten de slechtigheid van Frank van Vloten heeft bewezen. Ik vraag daarnaar, maar ik krijg geen duidelijke antwoord
Wie was dat familielid en wat waren de beweringen.?
Er is vooral veel schijninformatie en zelfgeschapen geheimzinnigheid in dit topic.
Ik ben dus hardstikke ontopic met mijn vragen over de dorpsroddels
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:28:54 #281
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116060728
Gaan we weer... Volgens mij snap je het niet helemaal... er zijn duidelijk genoeg bewijzen en ook.bewijzen van mensen die niet mogen praten, maar zolang jij die.mensen niet kend, geloof je het al niet.. maar waarom laatst jij elk berichtje af met dat het geen bewijs is en dat je geen namen weet bla bla bla... Misschien heb jij wel andere.belangen
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:25:06 #282
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116062388
laatst =kaats
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:11:03 #283
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116063643
Met veel interesse lees ik hier de laatste ontwikkelingen rond het mysterie van het ronde huis .
Ook heb ik met veel verbazing gezien dat iemand het grappig vond om gaten te graven op de plaatst waarvan men denkt dat het ronde huis heeft gestaan en hier posters neer te hangen om de plaatselijke media de komkommertijd door te helpen , zeer vermakelijk ( men zoekt wel degelijk aan de verkeerde kant van de snelweg )

De foto"s geplaatst op dit forum van de Mythstee zijn genomen op prive terrein ik denk dat enige voorzichtigheid geboden is ,niet zo zeer in verband met de praatjes rond het ronde huis als het zich begeven op prive ( verboden ) terrein.

Dat dit verhaal niet echt leeft onder de bewoners van Nunspeet komt ook omdat het viel onder vierhouten / elspeet
De familie van Vloten alsmede de Familie Droste en families van andere omliggende landerijen hadden hun contacten meer in die richting .
Zoek en gij zult vinden ....zolang men maar in de juiste richting zoekt .
pi_116067009
Bluesdude ; Inderdaad kom eens met een bijdrage waar we iets aan hebben i.p.v. de discussie dood te maken.....en ga anders Biesemaat stalken .Ik heb zijn e-mail adres voor je(op de mijne geeft hij geen antwoord meer), of stel hem vragen op F-B......
Het is inderdaad irritant dat hij er zich niet mee bemoeit hier in het openbaar, wellicht doe ik alleen maar dubbel research werk nu. Het is een einzelgänger die natuurlijk alleen met de eer wil strijken...

Je denkt overigens toch niet dat ik hier alles op tafel ga gooien........de belangen zijn groot en er zijn al eerder mensen in de problemen gekomen.........Ga er maar vanuit, dat wat ik plaats waar is.....tenzij Montenberg een idioot/leugenaar was......

Eculipta : Jij mag wél wat meer informatie geven hoor..Je weet duidelijk meer ;) ....dit is te vaag...maar dank voor je bijdrage reeds.
pi_116072709
-Theateropvoeringen in de buurt, wel wat later:

http://snv.courant.nu/ind(...)ina=&sort=score+desc

-"Beton in het bos" Afvalstort van de "betonweg" (weg tussen Nunspeet/Ede) (zo verzamel ik meer stortplaatsen..)

-Eculipta, er zijn nog GEEN foto's getoond van de Mythstee, deze zijn van de Leemkuil. Weleens waar ook op prive terrein. Dus idd niet doen. Wat voor straf staat er eigenlijk op?

Aos, nu je weet hoe het werkt, zet al je info eens online :Y
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:39:40 #286
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116073350
Lxhkrd ik kan je met zekerheid zeggen dat deze leemkuil geen betonstort.. Ik moet mij hierin nog even verzwijgen dat i.v.m mijn contact persoon, hopelijk kan ik hier morgen meer info over plaatsen

Sorry ik moet je wel hebben maar ik had je post verkeerd gelezen ik dacht dat je de leemkuil bedoelde.. Maar bedankt voor je reactie dat het een stortplek was

Gr.

[ Bericht 29% gewijzigd door Zonnestraal10 op 27-08-2012 21:27:25 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:57:32 #287
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116085236
De bijdragen aan dit onderwerp schijnen niet echt verder te komen .
Ik lees hier niet heel veel nieuws.
Het meeste is van jaren geleden opgedoken uit reeds verschenen publicaties.
De poging om het mysterie rond het Ronde huis weer onder de aandacht te brengen zijn van kinderlijk niveau ,waarmee ik het komkommer artikel van vorige week bedoel .
Het graven van gaten en verspreiden van printjes getuigt niet echt van een serieus karakter,maar meer een kwajongens streek .
Ik vind het ook kwalijk om een serieuze aangelegenheid te gebruiken voor een publiciteitsstunt.
Ook is het een kwalijke zaak dat men zonder gegronde reden oud bewoners/ oud onderzoekers etc lastig valt met een telefonische heksenjacht dit getuigt wederom van een niet echt serieus karakter

De Mythestee is een bijzondere plaats met een buitengewone cultuur.
Gelaten zoals het hoort te zijn ,mystiek misschien maar een speciaal plekje natuur zeer zeker , en dat behoort ook zo te blijven

Het betreden van prive terrein is zeer strafbaar en kan leiden tot hoge boetes,ook is het niet geheel ongevaarlijk het terrein van de Mythestee te betreden met het oog op de groep wilde zwijnen die daar veel voorkomen.
Soms worden er ook enkele afgeschoten en men verwacht daar geen ongenode gasten.

Ik had gehoopt op een meer volwassen manier informatie uit te kunnen wisselen.
Ben erg benieuwd wat voor "nieuws " hier nog zal opduiken ..
pi_116086138
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef eculipta het volgende:
De bijdragen aan dit onderwerp schijnen niet echt verder te komen .
Ik lees hier niet heel veel nieuws.
Het meeste is van jaren geleden opgedoken uit reeds verschenen publicaties.
De poging om het mysterie rond het Ronde huis weer onder de aandacht te brengen zijn van kinderlijk niveau ,waarmee ik het komkommer artikel van vorige week bedoel .
Het graven van gaten en verspreiden van printjes getuigt niet echt van een serieus karakter,maar meer een kwajongens streek .
Ik vind het ook kwalijk om een serieuze aangelegenheid te gebruiken voor een publiciteitsstunt.
Ook is het een kwalijke zaak dat men zonder gegronde reden oud bewoners/ oud onderzoekers etc lastig valt met een telefonische heksenjacht dit getuigt wederom van een niet echt serieus karakter

De Mythestee is een bijzondere plaats met een buitengewone cultuur.
Gelaten zoals het hoort te zijn ,mystiek misschien maar een speciaal plekje natuur zeer zeker , en dat behoort ook zo te blijven

Het betreden van prive terrein is zeer strafbaar en kan leiden tot hoge boetes,ook is het niet geheel ongevaarlijk het terrein van de Mythestee te betreden met het oog op de groep wilde zwijnen die daar veel voorkomen.
Soms worden er ook enkele afgeschoten en men verwacht daar geen ongenode gasten.


Ik had gehoopt op een meer volwassen manier informatie uit te kunnen wisselen.
Ben erg benieuwd wat voor "nieuws " hier nog zal opduiken ..
Dat klinkt ehmm best gevaarlijk idd.
Beter maar niet op onderzoek uitgaan daar dan :N
pi_116086916
Beste Ronde Huis geinteresseerden,

Vandaag een interessant telefonisch gesprek gehad met een belangrijke insider in dit mysterie, en vooral op het gebied van mijn voorname bron ; J.W. Montenberg. Na wat heen en weer gekeuvel kwamen we eigenlijk beiden tot de conclusie.....dat de krachten nodig gebundeld moeten worden om wellicht het mysterie hopelijk ooit op te lossen...Ook zijn er plannen om een boek te schrijven, maar dan meer gericht op de bewezen feiten...en niet meteen met de insteek waar Biesemaat naar streeft....het bewijs dat Prins Hendrik op het Ronde huis aanwezig is geweest.....
Zoals jullie waarschijnlijk weten bestond er ooit een 'Werkgroep Ronde huis' ,met leden als Montenberg en de merkwaardige Schalkwijk. Het plan is om hier een vervolg aan te geven .Dus iedereen die zich serieus genoeg acht om een bijdrage te leveren, geef mij ff een PM.

Ik wil hierbij nog de rol van Zonnestraal10 als 'newbie' prijzen, een voorbeeld van een Ronde huis onderzoeker, die er fanatiek ingaat en ook bijdragen levert......
pi_116087509
Eculipta ;
Je bijdrage komt wat conservatief, behoudend en tikkeltje arrogant over...wellicht met wat wijsheden over het zwijnen gevaar. Maar waar doel je hier precies op?

"Ook is het een kwalijke zaak dat men zonder gegronde reden oud bewoners/ oud onderzoekers etc lastig valt met een telefonische heksenjacht dit getuigt wederom van een niet echt serieus karakter"

Het tegendeel is vandaag juist gebleken....en soms is de 'oude garde' juist blij met wat jong bloed die de motor weer kan aanwakkeren .Als je al tientallen jaren ergens bezig bent, en uiteindelijk niet tot een gewenst resultaat komt.....kunnen nieuwe mensen je juist weer een stimulans geven. zie dus mijn vorige post.....

En wie zegt dat het artikel van Tuininga een publiciteitsstunt is?

Al met al heb ik het gevoel dat met jouw aanpak('sit and wait') we over 100 jaar nog geen stap verder zijn.......
pi_116091005
..en het laatste nieuws........SBS-6 gaat binnenkort opnamen maken bij het voormalige R-H..........R-H goes mainstream!
pi_116096816
Samen met vriend volgen we nu enkele dagen dit forum met enige interesse in dit wel zeer intrigerende verhaal. We zijn zelf woonzaam in Nunspeet, en we kennen de plek goed.
Nooit geweten dat er zo'n verhaal achter deze best wel mooie plek in Nunspeet schuilt. De natuur daar is echt heel erg mooi, en er wordt heel veel gefietst, gewandeld, gesport, enzovoort.

Ik weet van mijn vader dat in zijn jeugd dat het "de hangplek" voor jongeren was, toen het nog niet afgebroken was, als zijnde een soort van 'make out' plek.

We blijven jullie volgen in jullie queste.. ga zo door!

groet,

trinity76
pi_116096943
Nog geen bevestiging dat SBS 6 VANDAAG bij het Ronde Huis is....
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:01:29 #294
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116097012
Misschien moet iemand even een deel 4 maken want dit topic gaat naar 8 post dicht

En aos bedankt voor de waardevolle informatie die je weer deelt, en laat er maar eens aandacht op televisie aan besteedt worden, er zijn nog genoeg getuigen die er nog wat van af weten ;)

Gr.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:05:00 #295
383030 eculipta
De waarheid ligt in het midden
pi_116097065
Ik hoop dat de media weg blijft van deze mooie behouden plek .........verstoren van de rust zou zonde zijn
Juist het mooie wilde karakter van de Mythstee is uniek in Nederland ...en geloof mij ....men gaat er echt niets nieuws meer vinden .
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:21:57 #296
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116098556
Het Ronde Huis - vergeten, fictie of feit? DL.4 deel 4!
Zal de openingspost even een keer aanpassen als ik meer tijd heb! Nu kunnen we weer verder! ;)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:31:33 #297
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_116098748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:56 schreef barrichello11 het volgende:
Nog geen bevestiging dat SBS 6 VANDAAG bij het Ronde Huis is....
Et staat ook binnenkort;)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:55:14 #298
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_116099201
Mensen, een nieuw deel openen hoeft pas als deze dicht is. We hebben hier nog 3 posts over. Daarbij had de OP dan geschreven kunnen worden als er meer tijd was
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_116101445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mensen, een nieuw deel openen hoeft pas als deze dicht is. We hebben hier nog 3 posts over. Daarbij had de OP dan geschreven kunnen worden als er meer tijd was
Idd. En dan ook koppelen aan deze.
Maar erg leuk dat SBS 6 aandacht aan Het Ronde Huis gaat besteden.
pi_116101527
En dat gaat vanavond al gebeuren?
pi_116101544
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')