Damn, dat verhaal over Chateau de Amerois is ook behoorlijk f*cked up zeg!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:58 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Jammer dat het Ronde Huis er niet meer staat, onderzoek is dus vrij lastig.
Voor de speurneuzen die zelf op pad zijn gegaan![]()
Wellicht moeten jullie eens langsgaan bij Chateau de Amerois(Les Amerois te B-6830 Bouillon), ik durf het iig niet.
http://www.theghosthunter.nl/amerois%2003.htm
http://www.deverdwaaldedichter.be/page_59.html
http://belgianilluminati.blogspot.com/
Ik denk dat deze nog iets mysterieuzer is als het Ronde Huis, en groot voordeel, het staat er nog
Hoezo mysterieuzer ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:44 schreef drug_tito het volgende:
Ik vond dit. Het wordt alleen maar mysterieuzer.
Het wordt inderdaad allemaal mysterieuzer! Het is wel zo dat de inmiddels beruchte Sch. nu met naam en toenaam bekend is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:44 schreef drug_tito het volgende:
Ik vond dit. Het wordt alleen maar mysterieuzer.
http://www.deweekkrant.nl(...)_huis_uitgesteld_554
Boek Ronde Huis uitgesteld
lNunspeet Huis aan Huis
27 apr 2012
NUNSPEET - Het boek over het Ronde Huis in Nunspeet is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reden is dat Hans Schalkwijk anonieme bronnen niet bekend wil maken.
Het Ronde Huis in Nunspeet dat velen tot
de verbeelding spreekt. Het boek er over
wordt voorlopig uitgesteld
In 2009 was tussen Schalkwijk en Biesmaat overeenstemming gekomen over de publicatie. Biesemaat was inmiddels overgegaan tot het schrijven van de uitgave. Na de overeenkomst heeft Schalkwijk de stekker eruit getrokken. Biesemaat is inmiddels een juridische procedure tegen Schalkwijk gestart.
Must Magazine
Maart 2006 schreef Ton Biesemaat een artikel over het Ronde Huis in het tijdschrift Must Magazine. Hij baseerde dat artikel op twee onderzoeksrapporten die hij had achterhaald bij de publicist en voormalige NCRV-programmamaker Arnold Jan Scheer. Tijdens zijn research ontdekte Biesemaat dat een opsteller van de onderzoeksrapporten Hans Schalkwijk was. Hij benaderde Schalkwijk voor meer informatie maar die was te bang om mee te werken.
Spraakmakend artikel
Na de publicatie in Must Magazine liet Biesemaat de zaak verder rusten totdat in 2009 vanuit Canada Dirk Septer contact met hem zocht over het Ronde Huis. Dirk Septer was de auteur van een geruchtmakend artikel in 1976 over het Ronde Huis in Nunspeet Vooruit. Dirk Septer voorzag Ton Biesemaat van nieuwe informatie. Biesemaat was dusdanig geprikkeld dat hij Hans Schalkwijk opnieuw benaderde. Deze was inmiddels naar België verhuisd en wilde nu wel meewerken. Zo kwam de overeenkomst tussen Biesemaat en Schalkwijk tot stand.
Anonieme bronnen
Echter Schalkwijk beloofde aan Biesemaat dat hij enkele anonieme bronnen die in het boek zouden worden opgevoerd aan de onderzoeksjournalist kenbaar zou maken. Dat heeft Schalkwijk echter niet gedaan. Zulks was een vereiste voor Biesemaat. Het ging Ton Biesemaat vooral om een anonieme bron van Schalkwijk die Prins Hendrik in verband bracht met het Ronde Huis. Inmiddels was Hans Schalkwijk verbolgen dat Biesemaat het oude artikel uit Must Magazine van maart 2006 opnieuw gepubliceerd had in zijn boek Geheimen van Oranje. Dit boek was in 2011 uitgegeven bij Just Publishers en ook het boek over het Ronde Huis zou bij deze uitgever gepubliceerd worden.
Bemiddelingspogingen
Achter de rug van Biesemaat om nam Schalkwijk contact op met Just Publishers om het boek zonder de inbreng van Biesemaat te publiceren. Biesemaat hoorde dit van Just Publishers en het conflict tussen Biesemaat en Schalkwijk was geboren. Ondanks verwoede bemiddelingsgpogingen van de uitgever zegde uiteindelijk Hans Schalkwijk eenzijdig de overeenkomst met Ton Biesemaat op
Ik merk zelf ook dat er weerstand leeft onder de Nunspeters om te vertellen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:37 schreef anton1234 het volgende:
Ik kom uit Nunspeet, en zodra je met de wat oudere generatie een gesprek probeert te starten over het ronde huis, proberen ze zo gauw mogelijk op een ander onderwerp over te gaan. Uit zichzelf begint er hier helemaal niemand over het ronde huis.
Er word niet gezegd dat er wat gebeurt is, maar zeker niet dat er niets gebeurt is.
misschien zijn ze opgegroeid met die roddels en hebben ze er geen zin meer in ?quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:00 schreef anton1234 het volgende:
Ja, ik heb al veel verhalen over het ronde huis en de mythstee gehoord, deze nog niet.
En ik geloof er dan ook geen fuck van!
Toch blijf ik het raar vinden dat de oudere generatie echte nunspeters zich "angstvallig" stil houden. Alsof ze meer weten maar het niet mogen vertellen
Dat de "echte" Nunspeeters zich zogenaamd angstvallig stilhouden is natuurlijk ook gewoon een interpretatie, om het allemaal maar een beetje spannend te houden. Ik denk dat ze zich stilhouden, omdat ze niets weten en dat er al helemaal geen sprake is van angstvalligheid. Het is een beetje een misselijkmakende hoax aan het worden allemaal wmb. Wat ook niet zo gek is, want dit soort complotten komt uit de koker van de prof. drs. GBJ vanFrikschoten-achtigen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
misschien zijn ze opgegroeid met die roddels en hebben ze er geen zin meer in ?
je gaat toch niet denken dat er een complot is die alle ouderen intimideert ?
Wie zijn er onlangs verdwenen dan? Ik heb daar niets over gehoord/gelezen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:32 schreef nunspeet53 het volgende:
@LXHKRD ik denk dat we ons en ons gezin schade berokkenen als je te diep in gaat op de situatie daar mensen die te veel weten verdwijnen zelfs nu nog. de tunnels zijn inmiddels via 2 locaties toegankelijk zoek maar eens uit waar ze zitten dan weet ik zeker dat jij een van de volgende bent die verdwijnt.
Als er bewijzen en betrouwbare getuigen zijn, waarom hebben we daar, ondanks speurwerk van velen op dit forum, nog niets van gezien? Al is het maar een papiertje of documentje. Ik heb hier vooralsnog geen enkel stuk bewijsmateriaal langs zien komen.quote:Op zondag 22 april 2012 14:10 schreef aos het volgende:
Eén ding is zeker ,er zijn wel zeker bewijzen..en betrouwbare getuigen.......voor het bestaan van lugubere taferelen in het Ronde Huis........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah wat leuk dat er nog altijd belangstelling voor is.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 10:01 schreef reintuininga het volgende:
Ben gisteren bij Het Ronde Huis geweest...
http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2358130
Je bedoelt Koos Vogels? Die zit meestal op POL.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:21 schreef reintuininga het volgende:
Weet iemand waar Vogels is gevlogen? Of kan ik hem niet vinden hier op dit topic
Soms zijn er opmerkingen die vragen om een uitleg.. deze onder meer!quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:32 schreef nunspeet53 het volgende:
@LXHKRD als je uit echt nunspeet komt weet je wel waarom bijna iedereen zwijgt en aangezien jij zelf al meerdere malen bij Het Ronde Huis en de Myhtstee geweest bent neem ik dat wel aan.
ik denk dat we ons en ons gezin schade berokkenen als je te diep in gaat op de situatie daar mensen die te veel weten verdwijnen zelfs nu nog. de tunnels zijn inmiddels via 2 locaties toegankelijk zoek maar eens uit waar ze zitten dan weet ik zeker dat jij een van de volgende bent die verdwijnt.
Zij distantiëren zich van iedere publicatie over Het Ronde Huis omdat er in hun ogen niets van klopt wat er wordt geschreven...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:37 schreef Keshet het volgende:
Kan Nuwenspete niks vertellen over deze verhalen?
Lijkt me toch dat zij er juist iets vanaf zouden moeten weten, al is het maar in de afdeling "folklore", of "streeksagen" bijvoorbeeld. Dat zij niks ermee te maken willen hebben zegt wel wat over het waarheidsgehalte, vind ik. Maar goed, de mensen die perse lijken te willen dat er iets met het Ronde Huis aan de hand is zullen wel zeggen dat al die leden bang zijn voor hun leven of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:40 schreef reintuininga het volgende:
Zij distantiëren zich van iedere publicatie over Het Ronde Huis omdat er in hun ogen niets van klopt wat er wordt geschreven...
@toppie, de suggestie wordt gewekt dat Ton Biesemaat is verdwenen (naar het buitenland).... Nou kreeg ik bij toeval wel iemand anders op zijn mobiele nummer...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:02 schreef Toppie_ het volgende:
[..]
Wie zijn er onlangs verdwenen dan? Ik heb daar niets over gehoord/gelezen?
[..]
Als er bewijzen en betrouwbare getuigen zijn, waarom hebben we daar, ondanks speurwerk van velen op dit forum, nog niets van gezien? Al is het maar een papiertje of documentje. Ik heb hier vooralsnog geen enkel stuk bewijsmateriaal langs zien komen.
In Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten.. een andere opmerking is dat als er niks over wordt verteld dat er ook niks is gebeurd...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat zij er juist iets vanaf zouden moeten weten, al is het maar in de afdeling "folklore", of "streeksagen" bijvoorbeeld. Dat zij niks ermee te maken willen hebben zegt wel wat over het waarheidsgehalte, vind ik. Maar goed, de mensen die perse lijken te willen dat er iets met het Ronde Huis aan de hand is zullen wel zeggen dat al die leden bang zijn voor hun leven of iets dergelijks.
Ja, dat bedoelde ik dus, als bijvoorbeeld zo'n oudheidkundige vereniging zich niet wil inlaten met de theorie dat er iets aan de hand zou zijn met het Ronde Huis, dan wordt dat geschaard onder "in Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten", wat op zich nogal raar is voor zo'n oudheidkundige vereniging. Maar je kunt op die manier wel alles afserveren omdat het niet in je theorie past.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:24 schreef reintuininga het volgende:
In Nunspeet geldt het adagium: je moet het verleden laten rusten.. een andere opmerking is dat als er niks over wordt verteld dat er ook niks is gebeurd...
De bedreigingen komen van meerdere (onafhankelijke) bronnen!!
Wie zijn die getuigen. Wat zeggen ze . Hoe betrouwbaar zijn ze en welke zaken zijn aangetroffen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:22 schreef reintuininga het volgende:
Wat betreft je tweede opmerking: er is een aantal 'betrouwbare' getuigen gevonden... Bewijzen is dat op plekken die worden genoemd ook dergelijke zaken zijn aangetroffen...
Als jij zaken vindt op plaatsen die zijn aangeduid dan klopt het in mijn optiek. Veel meer kan ik er niet over zeggen... Ik snap wel dat je duidelijkheid wil....quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 14:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zijn die getuigen. Wat zeggen ze . Hoe betrouwbaar zijn ze en welke zaken zijn aangetroffen.
Dit is vaag zo...
Waarom kun je niet veel zeggen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:00 schreef reintuininga het volgende:
[..]
Als jij zaken vindt op plaatsen die zijn aangeduid dan klopt het in mijn optiek. Veel meer kan ik er niet over zeggen... Ik snap wel dat je duidelijkheid wil....
Dan is het de eerste das die gegraven grond netjes naast de kuil legt;-)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:18 schreef lxhkrd het volgende:
PS. nog over dat gegraaf. Indien ik een deceniaatje of wat geleden deze conversatie gelezen had, dat had ik de schop ook wel ter hand genomen.
Waarschijnlijk nieuwsgierige pubers. vakantiegangers. Liep pas ook iemand met een metaaldetector rond. Misschien een das op zoek naar een nieuwe burcht.
Grappenmakers, geinspireeerd door dit topic ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:32 schreef reintuininga het volgende:
wie heeft de posters opgehangen bij Het Ronde Huis en wie is de gaten aan het graven???
http://www.deweekkrant.nl(...)onde_huis_schimmiger
Die graafgaten waren er al voor mijn publicatie over deze gaten.. dus zijn gegraven door iemand die er meer van weet. De oprijlaan is niet herkenbaar en valt niet op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Grappenmakers, geinspireeerd door dit topic ?
Graancirkels zijn soooooooooooo very eighties...
Ja.. die meer weet dat dit item een luchtbel is en leuk om het op te blazen. Die gaten zijn toch gegraven ná het ontstaan van deze topicserie? Het kan best zijn dat deze topics de aanleiding zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:00 schreef reintuininga het volgende:
[..]
Die graafgaten waren er al voor mijn publicatie over deze gaten.. dus zijn gegraven door iemand die er meer van weet.
jajaja... hij/zij heeft wat gelezen en gaan gaten graven om het mysterie groter te makenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:31 schreef reintuininga het volgende:
@bluesdude Het moet wel iemand zijn die behoorlijk op de hoogte is.. ook vanwege de locatie van de ongrondse gangen en dergelijke.
Ik vermoed niet dat het iemand is van de onderzoekers die ik ken...
Lijkt me meer ene hoax.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:31 schreef reintuininga het volgende:
@bluesdude Het moet wel iemand zijn die behoorlijk op de hoogte is.. ook vanwege de locatie van de ongrondse gangen en dergelijke.
Ik vermoed niet dat het iemand is van de onderzoekers die ik ken...
Je trekt aan een dood paard, dude. Gaat er niet over dat je speciaal hiervoor geregd bent. Dit onderwerp is al uitgekauwd en vervolgens uitgespuugd. Hier zit geen verhaal in, ook al willen sommigen mensen dit heel, heel, heeeeeel graag (zoals de scherts-journalist r. tuiniga blijkbaar).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:24 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Oke heb mijn zegje gedaan kan je blijkbaar niet overtuigen..
Het enige wat ik kan zeggen is dat je eens een kijkje onder die betonplaat moet nemen,
en back to frank valt weinig over te zeggen iets wat 100 jaar geleden gebeurd is
die graaf en poster acties van de laatste tijd zijn echt niet uitgevoerd voor mensen die nu nog geintereseerd zijn in frank
Het "kortste eind", het is toch geen wedstrijdje?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:46 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Zoals ik al had gezegd ik blijf bij mijn theorie.. En dat jij het mischien geen reet meer aanvind moet je zelf weten, maar waarom laait dit op eens in een paar weken weer op ??
En dat iemand hier een graantje aan wil verdienen door er een fictie boek over te schrijfen kan ik prima begrijpen.. Maar het wil niet zeggen, dat als iemand hier een boek over WIL schrijven dit alsnog niet uitbrengt dat het verhaal dan uitgespuugd is
Maar dit is Nl en mag iedereen zijn mening geven waaronder jij!
Doe er gewoon je voordeel mee met de info die ik je geef!
We zullen zien wie er hier aan het kortste eind trekt!
Ik denk dat je gelijk hebt en dat er niets meer boven water komt. Denk ook dat het trekken aan een dood paard is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het "kortste eind", het is toch geen wedstrijdje?
En het laait alleen maar op omdat die nooddruftige scherts-journalist in zijn online krantje er graag quasi-interessantdoenerig over "publiceert", om wrs zodoende lezers te generen en wat te verdienen, voor de rest is het Humbug. Trekken aan een dood paard, zoals ik al eerder zei.
Nee, het is niet belachelijk maken Zonnestraal, maar gewoon nuchter nadenken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:32 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Haha wat een lacher zeg, waarom reageren jullie dan nog als het trekken aan een dood paard is.. Zoals ik al zei zet je schop onder die betonplaat en kom dan eens terug met je reactie..i.p.v. Iemand belachelijk te maken die hier meer opheldering/aandacht om vraagt in een plaatselijk dagblad.. Of is dat het gedrag van een alleswetende forum reageerde die in de praktijk niks durft...
Nou nee, dit is bij de haren uit een oude sloot getrokken door mensen die politiek gemotiveerd zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Zonnestraal10 het volgende:
En waarom is het fascinerende verhaal 100 jaar later nog steeds zo actief.. omdat oude koeien uit de sloot halen nog steeds goed verkoopt, nou dan waren de inwoners van nunspeet snel uithekakt op dit verhaal van een eeuw oud!
Ja, dat kan natuurlijk. Maar iedereen die hiermee geconfronteerd werd op FOK! en niet helemaal voorzien was van oogkleppen zag dat wel. Daarna ging men toch speuren en van het gestelde bleef niets overeind. Nog steeds niet. Alleen proberen ineens r tuiniga (kennis/collega van KoosVogels) en nu jij de boel weer wat nieuw leven in te blazen... en eerlijk gezegd komt het me allemaal wat gekunsteld voor...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:13 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Dat is wat jij denkt dat klopt, dat klinkt mij pas vreemd in de oren
Wat moet er opgelost worden ?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:19 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Waarom ? heb jullie immers genoeg info gegeven.. Doe daar eerst eens je voordeel mee
Als iedereen achter zijn pc blijft zitten word het natuurlijk nooit opgelost !
Ik blijf het topic volgen en zal zelf ook zeker niet stil blijven zitten...
Gr.
joh.. das oud nieuws... dat deed ik al 10 jaar terug constateren...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:00 schreef lxhkrd het volgende:
2de Ik schaam me eigenlijk tot welk een nivo dit forum gezonken is.
Denk niet dat dat boek er komt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:43 schreef lxhkrd het volgende:
Mijn verlangen gaat gewoon uit naar dat boek met dat "ware" verhaal..
En na afloop vindt ik het bagger!!
Bewijs voor wat ?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:32 schreef aos het volgende:
Er is wel bewijs en er zijn belangrijke getuigen
Jezus..... wat vaag en wat geheimzinnig weer. Weet je wel iets ?quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:33 schreef aos het volgende:
Belangrijke getuige ? Wat dacht je o.a. van een afvallig lid van de van Vloten familie, meer kan ik niet zeggen...
Wie zijn die getuigen en wat zeggen zij dan ?quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:54 schreef aos het volgende:
Zij getuigen dat ome Frank wel degelijk gestoord was
Hier de foto van de betonplaatquote:Op zondag 26 augustus 2012 14:46 schreef aos het volgende:
In juni 1982 zijn er graafwerkzaamheden verricht in het gangenstelsel rondom het Ronde huis......foto van plattegrond hiervan volgt dus nog....
Verdere info ;
Door een storm in januari 1990 waait er een boom om....er komt een put vrij van wel 8 meter diep afgesloten met een zware betonplaat......
Nog steeds vaag. Zo maak je jezelf ongeloofwaardig.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:29 schreef aos het volgende:
Handig dat imageshack.;)....hier nog een krantenartikel van belang .Het is een oproep van Montenberg in de plaatselijke krant.....Let op het antwoord; meteen in de doofpot......
http://imageshack.us/photo/my-images/824/006ygm.jpg/ (copy/paste deze link) (copy/paste deze link)
Bluesdude ; Zoals ik al zei, laat ik het hierbij voorlopig....de bron is J.W. Montenberg (Ronde huis onderzoeker van het 1e uur)...
Welke informatie bewijst hier dat er sexorgies, pedofilie, en moorden gebeurden 100 jaar geleden in het Ronde Huis ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:06 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic te reageren bleusdude, je ziet toch dat de informatie dat hier geplaatst word er niet on liegt, of wel ! Maak je nuttig en reageer gewoon niet meer op dit topic..
Dat klinkt ehmm best gevaarlijk idd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef eculipta het volgende:
De bijdragen aan dit onderwerp schijnen niet echt verder te komen .
Ik lees hier niet heel veel nieuws.
Het meeste is van jaren geleden opgedoken uit reeds verschenen publicaties.
De poging om het mysterie rond het Ronde huis weer onder de aandacht te brengen zijn van kinderlijk niveau ,waarmee ik het komkommer artikel van vorige week bedoel .
Het graven van gaten en verspreiden van printjes getuigt niet echt van een serieus karakter,maar meer een kwajongens streek .
Ik vind het ook kwalijk om een serieuze aangelegenheid te gebruiken voor een publiciteitsstunt.
Ook is het een kwalijke zaak dat men zonder gegronde reden oud bewoners/ oud onderzoekers etc lastig valt met een telefonische heksenjacht dit getuigt wederom van een niet echt serieus karakter
De Mythestee is een bijzondere plaats met een buitengewone cultuur.
Gelaten zoals het hoort te zijn ,mystiek misschien maar een speciaal plekje natuur zeer zeker , en dat behoort ook zo te blijven
Het betreden van prive terrein is zeer strafbaar en kan leiden tot hoge boetes,ook is het niet geheel ongevaarlijk het terrein van de Mythestee te betreden met het oog op de groep wilde zwijnen die daar veel voorkomen.
Soms worden er ook enkele afgeschoten en men verwacht daar geen ongenode gasten.
Ik had gehoopt op een meer volwassen manier informatie uit te kunnen wisselen.
Ben erg benieuwd wat voor "nieuws " hier nog zal opduiken ..
Et staat ook binnenkort;)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:56 schreef barrichello11 het volgende:
Nog geen bevestiging dat SBS 6 VANDAAG bij het Ronde Huis is....
Idd. En dan ook koppelen aan deze.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mensen, een nieuw deel openen hoeft pas als deze dicht is. We hebben hier nog 3 posts over. Daarbij had de OP dan geschreven kunnen worden als er meer tijd was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |