abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65911783
Na een aantal trainingen op Venwoude gevolgd te hebben begon ik mijzelf af te vragen of dit instituut echt zo gericht was op een liefde en zinvol leven.. Of hebben de mensen van Venwoude ook andere minder nobele bedoelingen? Nu ik zo een beetje op het net aan het zoeken ben naar de ervaringen van (de toch duizenden) mensen die een of meerder trainingen hebben gevolgd, valt het mij op, dat ik, zo goed als niets kan vinden, en al helemaal geen kritsiche noot. Mooi zou je zeggen maar ik denk dat er meer te vertellen is.
Wie kent Venwoude en zou je er iets over willen vertellen?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:04:20 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65912037
Fijn, zo'n inleiding. Zo kunnen mensen die er nog nooit van gehoord hebben het topic toch een beetje volgen.

Maar als ik het goed begrijp ben je gepwnd door een soort sekte?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:05:22 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65912069
Als ik google vind ik meteen al een kritische noot hoor:
quote:
Ook de meer op emotioneel lichaamswerk gerichte trainingen van Venwoude kunnen grotendeels onder de definitie van een LGAT worden geplaatst. Opmerkelijk is de openheid van Venwoude. De hoofdtrainsters geven open en eerlijk toe dat psychoses door de trainingen kunnen worden opgewekt. Een situatie die de organisatie zoveel als mogelijk probeert te voorkomen, zeggen ze. Hun opvatting is dat mensen die ooit een psychose hebben meegemaakt, absoluut niet aan de trainingen mogen deelnemen. Venwoude geeft aan mee te willen werken aan een nog betere preventie van psychose-gevallen door hun trainingen.
Er schijnt ook een Zembla-uitzending over dit soort trainingen te zijn. 'Gek van Geluk' heet die.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:11:40 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_65912262
Samenvatting?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_65912290
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:11 schreef Falco het volgende:
Samenvatting?
rot op, je zit hier niet in KLB
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:12:31 #6
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_65912300
Misschien tof om te weten wat Venwoude is...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 februari 2009 @ 14:13:35 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65912331
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
Misschien tof om te weten wat Venwoude is...
Dat dus.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65912394
Klinkt als Olde Vechte?
pi_65913071
Klinkt als een verkapte spam post.... Speciaal een account aangemaakt om uit te zoeken of er negatieve dingen te vinden zijn over die sekte?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_65923518
stranger... Verkapte spam? Begrijp ik niet. Ja ik heb speciaal een account aangemaakt omdat ik iets over dit onderwerp wilde uitwisselen, maar dat is toch de bedoeling van een forum?

Bedankt hephaistos, had ik nog niet gevonden.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:35:50 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65923780
Als ik naar wat trefwoorden kijk op hun site dan gaat bij mij het 'scam, bullshit, cult' alarm langzaam loeien.

Wat ik nooit snap is waarom andere mensen blijkbaar niet dezelfde associaties hebben opgebouwd levend in het vrije nederland waarin iedereen wel eens heeft gehoord van jonestown bijvoorbeeld.

Ik zal wel een magisch 7e zintuig hebben voor dit soort dingen ofzo

[ Bericht 21% gewijzigd door SpecialK op 10-02-2009 19:59:09 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 11 februari 2009 @ 07:26:12 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65937796
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef SpecialK het volgende:
Als ik naar wat trefwoorden kijk op hun site dan gaat bij mij het 'scam, bullshit, cult' alarm langzaam loeien.

Wat ik nooit snap is waarom andere mensen blijkbaar niet dezelfde associaties hebben opgebouwd levend in het vrije nederland waarin iedereen wel eens heeft gehoord van jonestown bijvoorbeeld.

Ik zal wel een magisch 7e zintuig hebben voor dit soort dingen ofzo
Alleen de OP was al genoeg om tot die conclusie te komen.
pi_65960528
Onduidelijke vraag!
Bijvoorbeeld: welke niet nobele bedoelingen zou men er kunnen koesteren?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67881209
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:55 schreef MaartjeMo het volgende:
Wie kent Venwoude en zou je er iets over willen vertellen?
Heb er lang gewoond, ook al weer lang geleden. Naast alle positieve verhalen die overal op het net te lezen zijn, was er veel seks, drugs en machtsmisbruik. Kortom: sektarisch.
objects in mirror are closer than they appear
pi_67881340
Niet doen.

Heb ze gezien die mensen met een psychose na zo'n 'heerlijk opbouwende ervaring'.

Het is het niet waard.
pi_67883402
De programma onderdelen die ze aanbieden en de buzzwords, zoals meditatie, ademdag, zweethut, mantra's, etc. zijn allemaal hindoeistisch van aard. Kan tot nog andere problemen leiden dan psychoses. Blijf er weg van.
pi_67883599
"Daarom komen niet alleen mystici, maar nu ook vele wetenschappers tot de conclusie dat er een kracht aan het werk is die richting geeft aan dit hele proces."

De ene leest hier "ow dus toch god he"
de andere leest "ow ja er is inderdaad wat speciale natuurkrachten zoals quantum etc aan de gang"

maja laat ik het zo stellen, bij voorbaat geen belangstelling.
pi_67886961
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De programma onderdelen die ze aanbieden en de buzzwords, zoals meditatie, ademdag, zweethut, mantra's, etc. zijn allemaal hindoeistisch van aard. Kan tot nog andere problemen leiden dan psychoses. Blijf er weg van.
Wat een prachtig staaltje religieuze tolerantie weer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!fotograaf vrijdag 10 april 2009 @ 10:09:06 #19
17893 Forno
pi_67887996
Als mensen zin hebben in seks drugs en machtsmisbruik, laat ze m.i. lekker hun gang gaan. Zolang ze anderen er niet mee lastig vallen, vind ik het prima.

Klinkt mij een stuk onschuldiger in de oren dan religie.
pi_67893164
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een prachtig staaltje religieuze tolerantie weer.
Het heeft neits met religieuze tolerantie te maken, maar met praktijken die een bepaalde uitwerking op lichaam en geest hebben, vaak negatief. Zoals psychoses in dit geval al genoemd zijn. Als een religie zelfmoord propageert om tot verlichting te komen, zou jij er niet voor willen waarschuwen als iemand zich daarbij wil aansluiten? Of is dat ook intolerant?

Ik heb het wat krom weggezet door die link met hindoeisme te leggen, maar dat is slechts een feit en aangezien het op de website niet genoemd wordt, leek me het wel terecht om het te noemen zodat je weet waar je mee te maken hebt.
pi_67911620
laat me raden, al die trainingen kosten veel ping ping? Jezus trok tenminste nog gratis rond
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zaterdag 11 april 2009 @ 14:43:47 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67923911
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het heeft neits met religieuze tolerantie te maken, maar met praktijken die een bepaalde uitwerking op lichaam en geest hebben, vaak negatief. Zoals psychoses in dit geval al genoemd zijn. Als een religie zelfmoord propageert om tot verlichting te komen, zou jij er niet voor willen waarschuwen als iemand zich daarbij wil aansluiten? Of is dat ook intolerant?

Ik heb het wat krom weggezet door die link met hindoeisme te leggen, maar dat is slechts een feit en aangezien het op de website niet genoemd wordt, leek me het wel terecht om het te noemen zodat je weet waar je mee te maken hebt.
Zweethutten en meditatie leiden tot psychoses? Wat?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 11 april 2010 @ 23:12:31 #23
299116 deonderstesteen
dewaarheidisnietaltijdleuk
pi_80209381
Deze waarschuwing over Venwoude kwam ik na even zoeken tegen en lijkt me op zijn plaats hier:
Sinds een maand heb ik een fantastische nieuwe vriend... maar... hij doet Emotioneel Lichaams Werk (ELW), en is daar erg enthousiast over. Dit opent een oude wond bij mij, want 13 jaar geleden was ik tijdens een moeilijke periode ook vol goede moed en enthousiasme toen ik richting Venwoude vertrok voor een cursus ELW, en vervolgens het leef-programma intern, al met al ben ik er een half jaar geweest. En het heeft me tot op de dag van vandaag gekost om het een plek in mijn leven te geven. Sinds dit weekend, vriendje weg om een weekend knuffelen te doen, ik thuis met kromme tenen, op het internet aan het zoeken naar bevestiging, lot genoten etc. Tot mijn verbazing bijna niets te vinden, wel over CSA, Landmark endergelijke maar "Venwoude" en "ELW" bevindt zich in het schimmige duister. Raar, want alle elementen die andere sektarische groepen in zich dragen heeft deze club wel degelijk, niet zo vreemd ook, want er wordt grif gebruik gemaakt van beproefde Bagwhan technieken. Er is sprake van een sterke charismatische leider, Ted Wilson, die zichzelf notabene goeroe noemt. Een isolatie en afscherming van de buitenwereld. Je wordt lichamelijk en geestelijk uitgeput, door zogenaamde therapeuten (die mijns inziens vaak niet weten wat ze doen, want ze missen iedere psychologische ondergrond) vervolgens tot de grond toe afgebroken (lees: brain-wash), en volgens inzichten van ene Ted (of Osho, of what ever) weer opgebouwd. Dit alles heeft je in de tussen tijd een enorme klap geld gekost, je zelfvertrouwen, je zelf respect en een hoop waardevolle relaties in je leven en er is nog maar één plek waar je terecht kan... juist in de open armen van de liefdevolle ELW-ers, die daar vervolgens ook weer een hoop geld voor vragen. Want zelfs om vrijwilligerswerk te mogen doen moet je betalen. Inmiddels moet het vermogen van de leiding van deze mind-fucking commune wel gigantisch zijn, want onkosten hebben ze nauwelijks. Voorbeeld: Het eten voor de fors betalende week cursisten wordt klaar gemaakt door de eveneens fors betalende leef-programma cursisten, onder het mom van therapeutische arbeid... 14 uur per dag, zeven dagen per week. Heel erg Zen allemaal. Ook de schoonmaak, het vuilnis en de wasserij werden op deze manier door ons draaiende gehouden. Maar goed, de reis van Ted naar India (hij was wat opgebrand en kennelijk was zijn eigen leef-programma voor hem niet goed genoeg) moest natuurlijk worden betaald, en zijn sex-feestjes kosten ook niet niks (iedereen begrijpt toch dat je alleen verlicht kunt worden door zoveel mogelijk sex te hebben met zo veel mogelijk mensen... het liefst met mensen die je daarvoor giga over hun eigen grenzen hebt gedrukt in het kader van hun proces, volgens de opzet van ELW ook een beproefde methode om je depressie te lijf te gaan). Goed, het heeft me dertien jaar, een paar fikse depressies, en heel veel reguliere therapie gekost om het een plekje te geven, en nu beleef ik eindelijk weer sex zoals het hoort te zijn voor mij (om even in Venwoude termen te blijven: vol, in verbinding en vanuit mijn eigen kracht...) Maar vooral omdat ik eindelijk weer in staat ben iemand zo te vertrouwen dat ik hem binnen kan laten en mezelf durf te geven, iets wat ELW mij bijna had afgenomen, en nou ben ik als de dood dat het me ook dit gaat kosten. Mijn nieuwe vriend heeft niet het idee dat de ELW cursus die hij doet maar in de verste verte iets heeft te maken heeft met het gedachte goed van Venwoude, en zoals ik al schreef, ik kan op internet niet veel vinden om hem het tegendeel te bewijzen. Want ik weet: ELW is Venwoude, is Ted Wilson, is Bagwhan, is vrije sex onder het mom van Therapie, is mind-fucking, is gevaarlijk...
pi_80213044
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:12 schreef deonderstesteen het volgende:
Deze waarschuwing over Venwoude kwam ik na even zoeken tegen en lijkt me op zijn plaats hier:
Ik ken Landmark zelf als de EST-training en die is echt heel anders dan Baghwan.
Heb zelf aan het kennismaken met beiden veel gehad, maar heb me nooit erg in de therapieën verdiept.
Twee broertjes van mij zijn in Venwoude geweest en hebben er veel aan gehad. Maar ze zijn ook eigenheimers en trekken uiteindelijk hun eigen plan. En zij hebben de moed gehad om een en ander uit te werken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80213088
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:12 schreef deonderstesteen het volgende:
Sinds een maand heb ik een fantastische nieuwe vriend... maar... hij doet Emotioneel Lichaams Werk (ELW), en is daar erg enthousiast over. Dit opent een oude wond bij mij, want 13 jaar geleden was ik tijdens een moeilijke periode ook vol goede moed en enthousiasme toen ik richting Venwoude vertrok voor een cursus ELW, en vervolgens het leef-programma intern, al met al ben ik er een half jaar geweest. En het heeft me tot op de dag van vandaag gekost om het een plek in mijn leven te geven. Sinds dit weekend, vriendje weg om een weekend knuffelen te doen, ik thuis met kromme tenen, op het internet aan het zoeken naar bevestiging, lot genoten etc. Tot mijn verbazing bijna niets te vinden, wel over CSA, Landmark endergelijke maar "Venwoude" en "ELW" bevindt zich in het schimmige duister. Raar, want alle elementen die andere sektarische groepen in zich dragen heeft deze club wel degelijk, niet zo vreemd ook, want er wordt grif gebruik gemaakt van beproefde Bagwhan technieken. Er is sprake van een sterke charismatische leider, Ted Wilson, die zichzelf notabene goeroe noemt. Een isolatie en afscherming van de buitenwereld. Je wordt lichamelijk en geestelijk uitgeput, door zogenaamde therapeuten (die mijns inziens vaak niet weten wat ze doen, want ze missen iedere psychologische ondergrond) vervolgens tot de grond toe afgebroken (lees: brain-wash), en volgens inzichten van ene Ted (of Osho, of what ever) weer opgebouwd. Dit alles heeft je in de tussen tijd een enorme klap geld gekost, je zelfvertrouwen, je zelf respect en een hoop waardevolle relaties in je leven en er is nog maar één plek waar je terecht kan... juist in de open armen van de liefdevolle ELW-ers, die daar vervolgens ook weer een hoop geld voor vragen. Want zelfs om vrijwilligerswerk te mogen doen moet je betalen. Inmiddels moet het vermogen van de leiding van deze mind-fucking commune wel gigantisch zijn, want onkosten hebben ze nauwelijks. Voorbeeld: Het eten voor de fors betalende week cursisten wordt klaar gemaakt door de eveneens fors betalende leef-programma cursisten, onder het mom van therapeutische arbeid... 14 uur per dag, zeven dagen per week. Heel erg Zen allemaal. Ook de schoonmaak, het vuilnis en de wasserij werden op deze manier door ons draaiende gehouden. Maar goed, de reis van Ted naar India (hij was wat opgebrand en kennelijk was zijn eigen leef-programma voor hem niet goed genoeg) moest natuurlijk worden betaald, en zijn sex-feestjes kosten ook niet niks (iedereen begrijpt toch dat je alleen verlicht kunt worden door zoveel mogelijk sex te hebben met zo veel mogelijk mensen... het liefst met mensen die je daarvoor giga over hun eigen grenzen hebt gedrukt in het kader van hun proces, volgens de opzet van ELW ook een beproefde methode om je depressie te lijf te gaan). Goed, het heeft me dertien jaar, een paar fikse depressies, en heel veel reguliere therapie gekost om het een plekje te geven, en nu beleef ik eindelijk weer sex zoals het hoort te zijn voor mij (om even in Venwoude termen te blijven: vol, in verbinding en vanuit mijn eigen kracht...) Maar vooral omdat ik eindelijk weer in staat ben iemand zo te vertrouwen dat ik hem binnen kan laten en mezelf durf te geven, iets wat ELW mij bijna had afgenomen, en nou ben ik als de dood dat het me ook dit gaat kosten. Mijn nieuwe vriend heeft niet het idee dat de ELW cursus die hij doet maar in de verste verte iets heeft te maken heeft met het gedachte goed van Venwoude, en zoals ik al schreef, ik kan op internet niet veel vinden om hem het tegendeel te bewijzen. Want ik weet: ELW is Venwoude, is Ted Wilson, is Bagwhan, is vrije sex onder het mom van Therapie, is mind-fucking, is gevaarlijk...
Die nieuwe vriend, snapt die jou wel een beetje?
En snap jij hem wel een beetje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')