Toch wel handig deze reeksquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:17 schreef remlof het volgende:
N799WW Owner: Wells Fargo Bank Northwest Na Trustee
bron
Oooh.. is de Wells Fargo Bank CIA?quote:RT @eelcozwart @FMCNLCaptured NY Times journalists are free! They departed frm #Mitiga #Libya with an CIA plane (Bombardier BD-700)
Dan is het niet iemand die er toe doet, anders was ie wel dichterbij Londen gelandquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:21 schreef Muridae het volgende:
[..]
Nice find !
Ik benieuwd wie aan boord was...het vliegtuig is zojuist op LTN London geland.
Nog niet toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:24 schreef horned_reaper het volgende:
Mis ik iets? .... zijn er aanvallen bezig ?
Zelfde model wordt genoemd. Dikke kans dat het dezelfde is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:25 schreef yavanna het volgende:
Zou geweldig zijn als die journo's idd aan boord zouden zijn. Of gaat het om een totaal ander vliegtuig?
Net als Braxton Management Services of Great Falls.quote:
wiki:quote:
quote:Wells Fargo has been the target of activist actions because they are one of the largest investors into the GEO Group,[32][unreliable source?][not in citation given] which operates private prisons and immigrant detention facilities which have been criticized for alleged abuses of detainees
Niets gehoord, maar zou kunnen dat de Fransen van Corsica onderweg zijn. Als ik de luchtvaart-lingo begrijp.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:24 schreef horned_reaper het volgende:
Mis ik iets? .... zijn er aanvallen bezig ?
En nu dus ook extractie van NYT journalisten uit 'oorlogsgebieden'.quote:
Wells Fargo is wel degelijk een bekend bestaand bedrijf hoor: www.wellsfargo.comquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:26 schreef Muridae het volgende:
[..]
Net als Braxton Management Services of Great Falls.
Ook zo'n mooi CIA bedrijfje.
N475LC
http://www2.airliners.net(...)&distinct_entry=true
http://www.lasvegascityli(...)ppster/knappster.txt
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:48 schreef Eenskijken het volgende:
vanavond/nacht gaat er nog ingegrepen worden. dat zeg ik nu alvast
Wie is die Koreman, remlof?quote:#News #Nieuws Mirage 2000D squadrons heading for Libya 33 minutes ago via web
Hoogstwaarschijnlijk daarna pas. En zelfs dan pas als Gadhaffi de resolution schendt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:32 schreef vosss het volgende:
Gaat het vanavond nog los denken jullie? Of gaat dat morgen worden na die top?
Hij de resolutie inmiddels al meerdere keren geschondenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk daarna pas. En zelfs dan pas als Gadhaffi de resolution schendt.
Geen idee, kwam hem ook pas vanavond tegen. Maar als ie gelijk heeft begint het vuurwerk zometeen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://twitter.com/Koreman
[..]
Wie is die Koreman, remlof?
En is dat bevestigd door Frankrijk of UK of wie er dan ook daarop gaat handelen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hij de resolutie inmiddels al meerdere keren geschonden
Klopt, maar het gaat in dit geval om Wells Fargo Bank Northwest Na Trustee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Wells Fargo is wel degelijk een bekend bestaand bedrijf hoor: www.wellsfargo.com
Yep: France keeps pressure on Libya despite ceasefire.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:35 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
En is dat bevestigd door Frankrijk of UK of wie er dan ook daarop gaat handelen?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:37 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
FMCNL FMC the Netherlands
BREAKING: Bombardier BD-700 tail nr N799WW departed last evening #Mitiga #Libya were captured NY Times journalists #CIA #LondonLuton
1 minute ago Favorite Retweet Reply
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:37 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
BREAKING: Bombardier BD-700 tail nr N799WW departed last evening #Mitiga #Libya were captured NY Times journalists #CIA #LondonLuton
quote:The Libyan TNC Is Demanding Surgical Attacks on Attacking Gaddafi Forces
Libya Outreach Group Twitter: @Libyaoutreach libyaoutreach@gmail.com 607-542-9248
WASHINGTON D.C. March 18, 2011 The Libyan Transitional National Council is demanding immediate surgical attacks on Gaddafi forces. According to Mohmammad Bin Ras Ali, the official spokesman of Misrata, also on the front lines, civilians and hospitals are being targeted
Further, there have been reports of prohibitive weapons being used on the people in Misrata (http://tinyurl.com/libyaprohweapons). An AJE Correspondent confirmed gunfire and heavy artillery clashes between civilian fighters and Gaddafi forces at Southern entrance of Ijdabiya. CNN has reported video coverage of these attacks ( http://on.cnn.com/dZBemS).
Hele artikel
Dit lijkt de eerste te zijn die het tweet, nergens anders bevestiging.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:37 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Mirage 2000D.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://twitter.com/Koreman
[..]
Wie is die Koreman, remlof?
Ik heb het ook elders gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:41 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dit lijkt de eerste te zijn die het tweet, nergens anders bevestiging.
https://twitter.com/#!/eelcozwart
Nouja als vannacht Benghazi finaal de tering in wordt geschoten met god weet hoeveel dooie dan denk ik dat ze wel voortijdig ingrijpen hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk daarna pas. En zelfs dan pas als Gadhaffi de resolution schendt.
FMCNL was de eerste tweede.quote:Ik heb het ook elders gezien.
FMCNL- Eelco en ToneyBrooks, waarbij die laatste het ws van de eerste 2 namen heeft.quote:
Registreren en follow'en?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
is er trouwens geen applicatie die al die twitters voor me bij kan houden?
quote:Reageren of vragen stellen is mogelijk, maar we plaatsen omwille van de overzichtelijkheid slechts een selectie van de commentaren.
quote:#is er kans op een wereld oorlog? want dit gaat goed fout
by jaja at 3/18/2011 10:37:31 PM11:37 PM
OMG, ze gaan er op de site ook inhoudelijk op in.quote:
quote:Militair ingrijpen in Libi lijkt een kwestie van tijd, maar er zijn geen redenen om aan te nemen dat die interventie zal leiden tot een groter of zelf wereldwijd gewapend conflict.
by NU.nl at
Niet iemand van de familie hoor, zo gek zullen ze ook niet zijn;quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:21 schreef Muridae het volgende:
[..]
Nice find !
Ik benieuwd wie aan boord was...het vliegtuig is zojuist op LTN London geland.
Ik zie het, thanks.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:56 schreef tass het volgende:
[..]
Niet iemand van de familie hoor, zo gek zullen ze ook niet zijn;
" Interpol waarschuwt voor Khadaffi
Interpol wil de 188 landen die meedoen aan de internationale politie wijzen op het reisverbod voor Khadaffi en de anderen."
bron:http://dagcourant.nl/insite/?p=2839
Gewoon op #libya zoekenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:47 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
is er trouwens geen applicatie die al die twitters voor me bij kan houden?
Een vliegtuig is vertrokken uit Libie en is geland op Londen Luton Airport en in dat vliegtuig zaten blijkbaar New York Times journalisten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:01 schreef Rivalo het volgende:
Snap geen flikker van dit soort taal.
Zou iemand dit kunnen vertalen? of uitleggen? Snap niks van dit soort procedures.
Oke, alleen ik snap niet waarom iedereen hier zo blij is, (vorige posts hierboven)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:03 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Een vliegtuig is vertrokken uit Libie en is geland op Londen Luton Airport en in dat vliegtuig zaten blijkbaar New York Times journalisten.
Het vliegtuig was Amerikaans, onder leiding van CIA, en aan boord waren gevangen genomen journalisten. Die zijn nu vrij.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:04 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Oke, alleen ik snap niet waarom iedereen hier zo blij is, (vorige posts hierboven)
En er was toch een no-fly zone?
Niet voor humanitaire vluchten, nou weet ik niet of je dit daaronder zou kunnen laten vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:04 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Oke, alleen ik snap niet waarom iedereen hier zo blij is, (vorige posts hierboven)
En er was toch een no-fly zone?
Bedankt wist ik nietquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:05 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Vliegtuig.
Merk : Bombardier
Type: BD-700
Registratienummer: N799WW
Vetrok gisterenavond vanuit Mitiga in Libi, aan boord zaten de gevangengenomen New York Times journalisten.
Inmiddels dus alweer tegengesproken dat zei erin zaten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:09 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bedankt wist ik niet
Mooi dat ze terug zijn
quote:Dacht even dat ik een ban had. Mijn hart stond bijna stil.
![]()
![]()
quote:NOS - Toegevoegd: vrijdag 18 mrt 2011, 23:29
Premier Rutte vindt dat de beloofde informatie aan de Tweede Kamer over het helikopterincident in Libi niet te lang op zich laat wachten.
De Kamer wil weten wat er precies is gebeurd bij de mislukte evacuatie in Libi, waarbij drie militairen werden vastgezet. Het kabinet heeft daarover een brief toegezegd en veel Kamerleden vragen zich af waarom die er nog niet is. In Met het Oog op Morgen op Radio 1 zei Rutte dat er niets aan de hand is maar dat het gewoon tijd kost.
Alle betrokkenen moeten worden gehoord en de feiten moeten goed weergegeven worden, voegde Rutte eraan toe.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:17 schreef MangoTree het volgende:
Rutte:brief helikopterincident komt
[NOS - Toegevoegd: vrijdag 18 mrt 2011, 23:29
Premier Rutte vindt dat de beloofde informatie aan de Tweede Kamer over het helikopterincident in Libi niet te lang op zich laat wachten. Dingen verzinnen kost nu eenmaal tijd en ik wil mijzelf en mijn politieke naasten wel goed laten indekken.
De Kamer wil weten wat er precies is gebeurd bij de mislukte evacuatie in Libi, waarbij drie militairen werden vastgezet. Het kabinet heeft daarover een brief toegezegd en veel Kamerleden vragen zich af waarom die er nog niet is. In Met het Oog op Morgen op Radio 1 zei Rutte dat er niets aan de hand is maar dat het gewoon tijd kost, daar alles nog bedacht moet worden en enigzins geloofwaardig moet overkomen.
Alle betrokkenen moeten worden gehoord en de feiten moeten goed weergegeven verdraaid worden, voegde Rutte eraan toe.]
quote:GpdMiddleEast
# Net aan m'n dame gevraagd of ze iets kan vertalen uit Vrij Libie. Hier het artikeltje van links bovenaan. http://twitpic.com/4at78r
20 minutes ago via Twitpic
...mooi blaadje dat Vrij Libie. Slechts vier pagina's. Spreekt hoop uit. Vrij Nederland zal in 1945 zelfde soort sfeer hebben uitgestraald.
about 1 hour ago via web
Kreeg van rebellen in Tobruk deze eerste editie van verzetskrant Libya Al Hurra - Vrij Libie. Historisch. http://twitpic.com/4ast8u
about 1 hour ago via Twitpic
Trouwens, probeer al de hele dag mensen te bereiken in Benghazi, Libie. maar telefoons doen het niet meer.
about 2 hours ago via web
Aardig stukje in Time. 2011 is voor arab world wat 1848 was voor europa. http://www.time.com/time/world/article/0,8599,2058092,00.html
Volgend tripje Libie of Yemen of Syrie, al hoop ik stiekem op problemen in de Bahamas in de buurt van een wit zandstrand.... about 2 hours ago via web
Bahrain verlaten, nu in Dubai. Bahrain gedoe nog lang niet voorbij. Met shias en sunnis gesproken. Wat een haat richting elkaar...scary.
Tuurlijk joh, Kadhafi wil plotseling staakt-het-vuren. En vriendje Berlusconi valt alleen nog maar op vrouwen 75+.
about 9 hours ago via web
Dat is allang ontkracht, ik ben wel o.a. nieuwsgierig naar de operatie zelf, de timing (verkiezingen) en waarom Rutte de pers verkeerd inlicht en dat dan later probeert goed te praten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat Mabel Wisse Smit verhaal, doel je op?
Ik geloof er geen bal van...
De prutser, dat laatste zou hem al zijn kop moeten kosten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:30 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat is allang ontkracht, ik ben wel o.a. nieuwsgierig naar de operatie zelf, de timing (verkiezingen) en waarom Rutte de pers verkeerd inlicht en dat dan later probeert goed te praten.
Over dat verkeerd inlichten van de pers zei hij dat hij echt dacht dat de fractievoorzitters waren bijgepraat in de cie stiekem. Tja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:30 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat is allang ontkracht, ik ben wel o.a. nieuwsgierig naar de operatie zelf, de timing (verkiezingen) en waarom Rutte de pers verkeerd inlicht en dat dan later probeert goed te praten.
Franse leger is ook kut.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:39 schreef Lagrinta het volgende:
Gaddafi heeft me toch een prutsleger zie ik op P en W. Wisten we al, maar wat voor wapens heeft hij dan geleverd gekregen van Europa de laatste jaren?
Ghaddafi geeft gas. Zou onderweg zijn naar Benghazi en Tobruk. Coalitie roept dat hij de resolutie schendt. Officieel lijkt het er op dat er pas actie komt na de bijeenkomst morgen in Parijs, maar het zou kunnen dat er al Franse Mirages in de lucht zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:36 schreef Flepke het volgende:
Iemand kleine recap van afgelopen 2 uur?
De laatste jaren vooral lichte wapens, voor Lockerbie ook vliegtuigen, zoals z'n Mirages.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:39 schreef Lagrinta het volgende:
Gaddafi heeft me toch een prutsleger zie ik op P en W. Wisten we al, maar wat voor wapens heeft hij dan geleverd gekregen van Europa de laatste jaren?
Dan moeten ze nu wel wat doen dus, of zie ik dat verkeerd, gelet op de inhoud van de resolutie...?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi geeft gas. Zou onderweg zijn naar Benghazi en Tobruk. Coalitie roept dat hij de resolutie schendt. Officieel lijkt het er op dat er pas actie komt na de bijeenkomst morgen in Parijs, maar het zou kunnen dat er al Franse Mirages in de lucht zijn.
Niet echt.quote:
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.quote:18-03-2011 15:44 (Reformatische omroep)
PvdA-Kamerlid Frans Timmermans wist een etmaal na de mislukte evacuatiepoging in Libi al dat de drie Nederlandse militairen gevangen waren genomen. Hij informeerde zijn fractievoorzitter Job Cohen daar niet over. Die moest het nieuws pas drie dagen later vernemen uit De Telegraaf. Dat schrijft HP/De Tijd vrijdag.
De helikopterbemanning werd op zondag 27 februari gevangengenomen. De mislukte missie werd geheim gehouden, maar Timmermans zegt dat hij die dag in 'zeker gezelschap' verkeerde en 'mensen erover hoorde praten'. Timmermans besloot zijn informatie niet te delen met Cohen, noch met de rest van de PvdA-fractie. Waarom het PvdA-Kamerlid niets heeft gezegd tegen Cohen, is onduidelijk.
Op woensdag maakte De Telegraaf het nieuws wereldkundig. Timmermans ontkent dat hij de bron was van dat verhaal.
Het kabinet informeert de Kamer volgende week over wat er precies gebeurd is rond de missie. Mogelijk wordt een deel van de informatie alleen vertrouwelijk gedeeld met de fractievoorzitters, in de zogeheten commissie-stiekem.
Donderdag liet premier Mark Rutte (VVD) weten dat hij de fractievoorzitters in de Tweede Kamer toch niet heeft genformeerd over de in Libi opgepakte Nederlandse militairen. Eerder zei hij dat de geheime missie wel was besproken.
Rutte zei toen net naar buiten was gekomen dat de drie vastzaten dat de commissie-stiekem wel vertrouwelijk was genformeerd over de kwestie door het kabinet. Deze week moest hij toegeven dat dit 'overleg nooit heeft plaatsgevonden'. De premier zegt erop te vertrouwen dat de brief een einde maakt aan mogelijk resterende onduidelijkheid over zijn uitspraak.
Doe maar in POLquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:45 schreef MangoTree het volgende:
Timmermans verzweeg mislukte reddingspoging Libi
[..]
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.
Een Gaddafi of andere dictator zou toch juist makkelijk heel veel geld in een leger kunnen pompen. Enige probleem is of ze goed leveranciers kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wel, allemaal oude troep. Wel groot leger, maar oud.
Nee. Veel Isralische en Amerikaanse speeltjes. Zelf hebben ze ook een flinke wapenindustrie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wel, allemaal oude troep. Wel groot leger, maar oud.
Meh, valt in praktijk tegen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee. Veel Isralische en Amerikaanse speeltjes.
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:54 schreef Eenskijken het volgende:
De fransen hebben een redelijk goed militair arsenaal hoor.
Ja precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
De laatste jaren vooral lichte wapens, voor Lockerbie ook vliegtuigen, zoals z'n Mirages.
Ik ken iemand en die vertelde mij laatst over het internet, waar academische kennis veel makkelijker te vinden is dan in eigen vriendenkring.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.
Ja joh? De Franse luchtmacht heeft anders meer n beter materiaal dan de Nederlandse luchtmacht, dus op het punt van een no-fly zone zijn de Fransen zeer capabel. Niemand hier kent die kennis van je dus het zal je argumenten niet echt kracht bijzetten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.
Ja, want bijvoorbeeld de Leclerc, FAMAS, Mirage of Eurocopter series zijn geen geavanceerde wapensystemenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wat een zooitjequote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:45 schreef MangoTree het volgende:
Timmermans verzweeg mislukte reddingspoging Libi
[..]
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.
de koreanen (en taiwan!?!) boven canada en australi? .. damnquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:00 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ken iemand en die vertelde mij laatst over het internet, waar academische kennis veel makkelijker te vinden is dan in eigen vriendenkring.
World Military Strength Rating: Frankrijk op #6
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:58 schreef Integreerbeer het volgende:
Weet iemand hoeveel Tornado's, Eurofighters en Mirages er heen gaan? Mij lijkt dat de Amerikanen met twee vliegdekschepen behoorlijk veel meer vuurkracht hebben.
Dus het zou absurd zijn als de Amerikanen niet het voortouw nemen.
quote:
Nederland gebruikt de F-16, Frankrijk voornamelijk de Mirage 2000.quote:
Taiwan moet zich kunnen verdedigen tegen China die aanspraak op het eiland maakt, wordt daarbij goed gesponsord door de VS. Korea kun je wel raden denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de koreanen (en taiwan!?!) boven canada en australi? .. damn
Maar Frankrijk heeft ook de Rafale.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[..]
Nederland gebruikt de F-16, Frankrijk voornamelijk de Mirage 2000.
Air-to-Air is de Mirage wat beter, Air-to-Ground is de F-16 scoort de F-16 weer wat beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |