Over dat verkeerd inlichten van de pers zei hij dat hij echt dacht dat de fractievoorzitters waren bijgepraat in de cie stiekem. Tja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:30 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Dat is allang ontkracht, ik ben wel o.a. nieuwsgierig naar de operatie zelf, de timing (verkiezingen) en waarom Rutte de pers verkeerd inlicht en dat dan later probeert goed te praten.
Franse leger is ook kut.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:39 schreef Lagrinta het volgende:
Gaddafi heeft me toch een prutsleger zie ik op P en W. Wisten we al, maar wat voor wapens heeft hij dan geleverd gekregen van Europa de laatste jaren?
Ghaddafi geeft gas. Zou onderweg zijn naar Benghazi en Tobruk. Coalitie roept dat hij de resolutie schendt. Officieel lijkt het er op dat er pas actie komt na de bijeenkomst morgen in Parijs, maar het zou kunnen dat er al Franse Mirages in de lucht zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:36 schreef Flepke het volgende:
Iemand kleine recap van afgelopen 2 uur?
De laatste jaren vooral lichte wapens, voor Lockerbie ook vliegtuigen, zoals z'n Mirages.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:39 schreef Lagrinta het volgende:
Gaddafi heeft me toch een prutsleger zie ik op P en W. Wisten we al, maar wat voor wapens heeft hij dan geleverd gekregen van Europa de laatste jaren?
Dan moeten ze nu wel wat doen dus, of zie ik dat verkeerd, gelet op de inhoud van de resolutie...?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi geeft gas. Zou onderweg zijn naar Benghazi en Tobruk. Coalitie roept dat hij de resolutie schendt. Officieel lijkt het er op dat er pas actie komt na de bijeenkomst morgen in Parijs, maar het zou kunnen dat er al Franse Mirages in de lucht zijn.
Niet echt.quote:
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.quote:18-03-2011 15:44 (Reformatische omroep)
PvdA-Kamerlid Frans Timmermans wist een etmaal na de mislukte evacuatiepoging in Libië al dat de drie Nederlandse militairen gevangen waren genomen. Hij informeerde zijn fractievoorzitter Job Cohen daar niet over. Die moest het nieuws pas drie dagen later vernemen uit De Telegraaf. Dat schrijft HP/De Tijd vrijdag.
De helikopterbemanning werd op zondag 27 februari gevangengenomen. De mislukte missie werd geheim gehouden, maar Timmermans zegt dat hij die dag in 'zeker gezelschap' verkeerde en 'mensen erover hoorde praten'. Timmermans besloot zijn informatie niet te delen met Cohen, noch met de rest van de PvdA-fractie. Waarom het PvdA-Kamerlid niets heeft gezegd tegen Cohen, is onduidelijk.
Op woensdag maakte De Telegraaf het nieuws wereldkundig. Timmermans ontkent dat hij de bron was van dat verhaal.
Het kabinet informeert de Kamer volgende week over wat er precies gebeurd is rond de missie. Mogelijk wordt een deel van de informatie alleen vertrouwelijk gedeeld met de fractievoorzitters, in de zogeheten commissie-stiekem.
Donderdag liet premier Mark Rutte (VVD) weten dat hij de fractievoorzitters in de Tweede Kamer toch niet heeft geïnformeerd over de in Libië opgepakte Nederlandse militairen. Eerder zei hij dat de geheime missie wel was besproken.
Rutte zei toen net naar buiten was gekomen dat de drie vastzaten dat de commissie-stiekem wel vertrouwelijk was geïnformeerd over de kwestie door het kabinet. Deze week moest hij toegeven dat dit 'overleg nooit heeft plaatsgevonden'. De premier zegt erop te vertrouwen dat de brief een einde maakt aan mogelijk resterende onduidelijkheid over zijn uitspraak.
Doe maar in POLquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:45 schreef MangoTree het volgende:
Timmermans verzweeg mislukte reddingspoging Libië
[..]
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.
Een Gaddafi of andere dictator zou toch juist makkelijk heel veel geld in een leger kunnen pompen. Enige probleem is of ze goed leveranciers kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wel, allemaal oude troep. Wel groot leger, maar oud.
Nee. Veel Israëlische en Amerikaanse speeltjes. Zelf hebben ze ook een flinke wapenindustrie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:43 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wel, allemaal oude troep. Wel groot leger, maar oud.
Meh, valt in praktijk tegen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:53 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee. Veel Israëlische en Amerikaanse speeltjes.
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:54 schreef Eenskijken het volgende:
De fransen hebben een redelijk goed militair arsenaal hoor.
Ja precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:42 schreef remlof het volgende:
[..]
De laatste jaren vooral lichte wapens, voor Lockerbie ook vliegtuigen, zoals z'n Mirages.
Ik ken iemand en die vertelde mij laatst over het internet, waar academische kennis veel makkelijker te vinden is dan in eigen vriendenkring.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.
Ja joh? De Franse luchtmacht heeft anders meer én beter materiaal dan de Nederlandse luchtmacht, dus op het punt van een no-fly zone zijn de Fransen zeer capabel. Niemand hier kent die kennis van je dus het zal je argumenten niet echt kracht bijzetten.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die zich enorm veel verdiept in legers van landen, en die zegt juist dat hun leger juist niet modern is en achterloopt op landen, en Nederland een veel moderner leger heeft.
Ja, want bijvoorbeeld de Leclerc, FAMAS, Mirage of Eurocopter series zijn geen geavanceerde wapensystemenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:56 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wat een zooitjequote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:45 schreef MangoTree het volgende:
Timmermans verzweeg mislukte reddingspoging Libië
[..]
M.a.w. hierover gaat het natuurlijk niet in die brief.
de koreanen (en taiwan!?!) boven canada en australië? .. damnquote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:00 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ken iemand en die vertelde mij laatst over het internet, waar academische kennis veel makkelijker te vinden is dan in eigen vriendenkring.
World Military Strength Rating: Frankrijk op #6
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:58 schreef Integreerbeer het volgende:
Weet iemand hoeveel Tornado's, Eurofighters en Mirages er heen gaan? Mij lijkt dat de Amerikanen met twee vliegdekschepen behoorlijk veel meer vuurkracht hebben.
Dus het zou absurd zijn als de Amerikanen niet het voortouw nemen.
quote:
Nederland gebruikt de F-16, Frankrijk voornamelijk de Mirage 2000.quote:
Taiwan moet zich kunnen verdedigen tegen China die aanspraak op het eiland maakt, wordt daarbij goed gesponsord door de VS. Korea kun je wel raden denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:05 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de koreanen (en taiwan!?!) boven canada en australië? .. damn
Maar Frankrijk heeft ook de Rafale.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[..]
Nederland gebruikt de F-16, Frankrijk voornamelijk de Mirage 2000.
Air-to-Air is de Mirage wat beter, Air-to-Ground is de F-16 scoort de F-16 weer wat beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |