Mooi bewijs dat we het geld beter in het onderwijs kunnen pompen...quote:
En dat is allemaal erger dan Libiërs die worden uitgemoord? De bevolking daar heeft harder steun nodig dan die gierige linkse Nederlanders die al janken als ze 30 euro per jaar erop achteruit gaan, ook al was die 30 euro een tegemoetkoming die van de rijkere klassen komen.quote:Echt, niet te geloven. Iedereen moet bezuinigen, hele gezinnen komen steeds moeilijker rond, het sociale vangnet wordt verder en verder uitgekleed, cultuur in Nederland wordt vermoord, de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen, maar onze regering staat alweer te popelen om een paar miljard over de balk te smijten in een of ander buitenlands conflict. En dan maar blijven beweren dat je een Kabinet voor alle Nederlanders bent.
Zodat de bierdrinkende student nog een paar jaar onderuit gezakt op kosten van de overheid op de bank kan zitten?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mooi bewijs dat we het geld beter in het onderwijs kunnen pompen...
Verdienen ze ook niet. Moet je eens kijken hoe decadent meer dan de helft van de bevolking is met die stakingen omdat hun concertkaartje wat duurder wordt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:18 schreef CaptainHindsight het volgende:
Tja vvd cda pvv is totaal niet voor de nl burgers.
Oei, dat klinkt jaloers. Was het hoger onderwijs te hoog gegrepen voor je?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:18 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zodat de bierdrinkende student nog een paar jaar onderuit gezakt op kosten van de overheid op de bank kan zitten?
Over het middel kun je twisten, maar je geld argument vind ik onzinnig. Ik vind het leven van duizenden mensen toch net iets belangrijker dan de derde breedbeeld TV van de gemiddelde bijstandspauper, of wat ik zelf bij de pomp moet dokken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
...Echt, niet te geloven. Iedereen moet bezuinigen, hele gezinnen komen steeds moeilijker rond, het sociale vangnet wordt verder en verder uitgekleed, cultuur in Nederland wordt vermoord, de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen, maar onze regering staat alweer te popelen om een paar miljard over de balk te smijten in een of ander buitenlands conflict. En dan maar blijven beweren dat je een Kabinet voor alle Nederlanders bent.
Oja, bedankt dat je me helpt herinneren. De grootste grap is nog dat studenten die een jaar lopen te nietsnutten de rekening zelf aangereikt krijgen, en vervolgens gaan janken. Dat is toch een verschrikkelijke mentaliteit?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt jaloers. Was het hoger onderwijs te hoog gegrepen voor je?
Nee hoor, ik ga geen tijd verspillen. Doe dat alles wel in de avondenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt jaloers. Was het hoger onderwijs te hoog gegrepen voor je?
Dat noemen ze dan inderdaad "breedgedragen". Laat de discussie over olie ook maar weer gelijk losbarsten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:20 schreef Ringo het volgende:
Ook leuk om te weten dat Duitsland, China, Rusland, India en Brazilië zich van stemming hebben onthouden. Eigenlijk willen alleen de VS, Frankrijk en Engeland hun spierballen laten zien. Obvious heroes.
Maar Mark Rutte heeft toch ook een paar jaar extra kunnen studeren? Hij heeft die kansen toch wel gehad?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Oja, bedankt dat je me helpt herinneren. De grootste grap is nog dat studenten die een jaar lopen te nietsnutten de rekening zelf aangereikt krijgen, en vervolgens gaan janken. Dat is toch een verschrikkelijke mentaliteit?
Wie zegt dat alle studenten een jaar lang lopen te nietsnutten? Dat is echt een heel hardnekkig vooroordeel. Veel studenten doen langer over hun studie, omdat ze naast hun studie werken en commissiewerk doen. En dat wordt erg gewaardeerd door toekomstige werkgevers (voor een traineeship moet je bijv vaak bestuurservaring hebben). Maw: weer iemand die geen idee heeft waar hij het over heeftquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Oja, bedankt dat je me helpt herinneren. De grootste grap is nog dat studenten die een jaar lopen te nietsnutten de rekening zelf aangereikt krijgen, en vervolgens gaan janken. Dat is toch een verschrikkelijke mentaliteit?
Want nu kunnen de langstudeerders niet langer studeren? Kan wel, het is alleen niet meer zo goed als gratis.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar Mark Rutte heeft toch ook een paar jaar extra kunnen studeren? Hij heeft die kansen toch wel gehad?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga geen tijd verspillen. Doe dat alles wel in de avonden
eigen land eerst, boeiend wat daar gebeurdquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:18 schreef mlg het volgende:
[..]
En dat is allemaal erger dan Libiërs die worden uitgemoord?
Ja, twee keer zo hoog als 30 jaar geleden. Wat een onzin-voorbeeld haal je daar aan zeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen,
Ik heb zelf ook gestudeerd, dus maak je maar geen zorge dat ik niet weet waar ik over praat. Wat heeft de maatschappij te maken met iemand die commissiewerk of wat dan ook wil doen? Als je dat zo graag wilt, dan betaal je er ook maar zelf voor. Simpel zat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie zegt dat alle studenten een jaar lang lopen te nietsnutten? Dat is echt een heel hardnekkig vooroordeel. Veel studenten doen langer over hun studie, omdat ze naast hun studie werken en commissiewerk doen. En dat wordt erg gewaardeerd door toekomstige werkgevers (voor een traineeship moet je bijv vaak bestuurservaring hebben). Maw: weer iemand die geen idee heeft waar hij het over heeft.
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand zoveel tijd moet nemen voor een studie.quote:
Omdat het kán! Kom op zeg, de jaloezie druipt van jouw posts af. Je hebt zelf die kans niet gehad of genomen en nu doe je net alsof het je eigen keuze is. Ik zou niet weten waarom je in de avonduren zou studeren als je 3, 4 jaar op kosten van de staat kunt studeren?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand zoveel tijd moet nemen voor een studie.
Dan moet je niet in de eerste plaats over studenten die nietsnutten zijn gaan lopen lullen. Daarmee wek je de indruk dat je niet weet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:26 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook gestudeerd, dus maak je maar geen zorge dat ik niet weet waar ik over praat. Wat heeft de maatschappij te maken met iemand die commissiewerk of wat dan ook wil doen? Als je dat zo graag wilt, dan betaal je er ook maar zelf voor. Simpel zat.
Omdat het kon. Nu is het afgelopen met die ongein, en met het overgebleven geld kunnen we eindelijk wat nuttigs doen, zoals het steunen van de Libische bevolking.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat het kán! Kom op zeg, de jaloezie druipt van jouw posts af. Je hebt zelf die kans niet gehad of genomen en nu doe je net alsof het je eigen keuze is. Ik zou niet weten waarom je in de avonduren zou studeren als je 3, 4 jaar op kosten van de staat kunt studeren?.
Nee hoor, ik werk full-time, ik kan studeren en heb een eigen koophuis. Mooier kun je het niet krijgenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat het kán! Kom op zeg, de jaloezie druipt van jouw posts af. Je hebt zelf die kans niet gehad of genomen en nu doe je net alsof het je eigen keuze is. Ik zou niet weten waarom je in de avonduren zou studeren als je 3, 4 jaar op kosten van de staat kunt studeren?.
Die indruk interesseert me vrij weinig. Ik vind iemand die veel tijd besteed aan commissiewerk, en weinig aan de studie een nietsnut. Een nietsnut beperkt tot de studie dus.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je niet in de eerste plaats over studenten die nietsnutten zijn gaan lopen lullen. Daarmee wek je de indruk dat je niet weet waar je het over hebt.
Toch hebben die mensen een betere kans op de arbeidsmarkt dan jij of ik (want ik heb me ook fulltime aan de studie gewijd).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Die indruk interesseert me vrij weinig. Ik vind iemand die veel tijd besteed aan commissiewerk, en weinig aan de studie een nietsnut. Een nietsnut beperkt tot de studie dus.
Als jij er gelukkig van wordt om dat te geloven, wie ben ik dan om jouw zeepbel door te prikken?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werk full-time, ik kan studeren en heb een eigen koophuis. Mooier kun je het niet krijgen
QFTquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:18 schreef mlg het volgende:
[..]
En dat is allemaal erger dan Libiërs die worden uitgemoord? De bevolking daar heeft harder steun nodig dan die gierige linkse Nederlanders die al janken als ze 30 euro per jaar erop achteruit gaan, ook al was die 30 euro een tegemoetkoming die van de rijkere klassen komen.
Nee hoor. Dat is afhankelijk van hele andere factoren, maar het is altijd goed om jezelf voor de gek te houden dat je meer kansen krijgt door commissie werk, daarom zitten daar ook altijd van die idiote nerds.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toch hebben die mensen een betere kans op de arbeidsmarkt dan jij of ik (want ik heb me ook fulltime aan de studie gewijd).
Nee hoor. Ik zal je zeggen dat als je 27 bent en van de universiteit af komt je lastiger aan een baan zal komen dan dat je 9 jaar werkervaring op die leeftijd hebtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Toch hebben die mensen een betere kans op de arbeidsmarkt dan jij of ik (want ik heb me ook fulltime aan de studie gewijd).
Als je in de avond gaat studeren krijg je ook subsidies van de overheid hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Je zou iig wel gek zijn als je op eigen kosten gaat studeren, terwijl je dat op kosten vd overheid kunt doen. Net zoiets als liever vegeteren dan in de ziektewet terecht komen
.
Welke andere factoren dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is afhankelijk van hele andere factoren, maar het is altijd goed om jezelf voor de gek te houden dat je meer kansen krijgt door commissie werk, daarom zitten daar ook altijd van die idiote nerds.
En je kunt de kosten van de belasting aftrekkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:34 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als je in de avond gaat studeren krijg je ook subsidies van de overheid hoor.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doe dat studie gezeik eens even lekker ergens anders
Als je op mij doelt: ik kom niet 'net' van de universiteitquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zal je zeggen dat als je 27 bent en van de universiteit af komt je lastiger aan een baan zal komen dan dat je 9 jaar werkervaring op die leeftijd hebt
HEE HALLO. BEN JE DOOF?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je op mij doelt: ik kom niet 'net' van de universiteit. Ik was op m'n 24e al klaar
.
Nee hoor. En al kom je aan een baan, je heb absoluut geen praktische ervaring en gaat het lastig voor je worden in het bedrijfslevenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Verder is het bullshit wat je zegt.
JIJ OOK KAPPEN FATTYquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee hoor. En al kom je aan een baan, je heb absoluut geen praktische ervaring en gaat het lastig voor je worden in het bedrijfsleven
Uiteraard niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:37 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag me af of Nederland ook zo snel was met reageren als Libie nog steeds drie soldaten van ons gevangen had
Snel? Als Nederland onder mijn bevel stond, dan was de Libische bevolking allang bevrijd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:37 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag me af of Nederland ook zo snel was met reageren als Libie nog steeds drie soldaten van ons gevangen had
Ze hebben onze Legocopter nog als gijzelaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:37 schreef Adelante het volgende:
Tip voor de volgende keer: verdiep je even in andermans achtergrond voor je hem of haar gaat lopen afzeiken. Je lult echt uit je nek.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee hoor. En al kom je aan een baan, je heb absoluut geen praktische ervaring en gaat het lastig voor je worden in het bedrijfsleven
Ja, jij ook. Jij was één van die personen waar ik op doelde in mijn eerste post van dit topic.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer: verdiep je even in andermans achtergrond voor je hem of haar gaat lopen afzeiken. Je lult echt uit je nek.
Neuh, mijn uitspraken zijn wel degelijk gebaseerd op ervaringen.quote:
Net zo vrij als de Irakezen nu zekerquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Snel? Als Nederland onder mijn bevel stond, dan was de Libische bevolking allang bevrijd.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, jij ook. Jij was één van die personen waar ik op doelde in mijn eerste post van dit topic.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:40 schreef StarGazer het volgende:
TS is de verpersoonlijking van de huidige Nederlander: zeiken, zeiken, zeiken....
Niet op de mijne. Geen uitspraken over mij doen, terwijl je me niet kent svp.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Neuh, mijn uitspraken zijn wel degelijk gebaseerd op ervaringen.
Deed ik toch ook niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet op de mijne. Geen uitspraken over mij doen, terwijl je me niet kent svp.
Inderdaad, maar natuurlijk niet alle huidige Nederlanders zijn zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:40 schreef StarGazer het volgende:
TS is de verpersoonlijking van de huidige Nederlander: zeiken, zeiken, zeiken....
Nee klopt, maar er heerst in Nederland wel een ontzettend zeikcultuurtje....quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:44 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Inderdaad, maar natuurlijk niet alle huidige Nederlanders zijn zo.
Het moet eens afgelopen zijn met dat geouwehoer. Ze willen in deze maakbare samenleving van ons allemaal een supersociale übermensch maken, maar als de overheid nou eens dat gezeik negeert, dan zijn we al een stuk verder. Ik moet zeggen, dat doet dit kabinet helemaal niet slecht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:45 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nee klopt, maar er heerst in Nederland wel een ontzettend zeikcultuurtje....
Dat moet ik ze inderdaad nageven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Het moet eens afgelopen zijn met dat geouwehoer. Ze willen in deze maakbare samenleving van ons allemaal een supersociale übermensch maken, maar als de overheid nou eens dat gezeik negeert, dan zijn we al een stuk verder. Ik moet zeggen, dat doet dit kabinet helemaal niet slecht.
Ik moet opeens weer hier aan denken toen ik dat las:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:52 schreef mlg het volgende:
Ik las vanochtend ook al dat 60% van de samenleving een leeftijdgrens van 18 wil voor alcohol. Het moet niet gekker worden met die bemoeials.
Bovenstaand ligt in sommige gevallen iets genuanceerder dan dat jij hierboven beweert.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Normaliter ben ik geen voorstander van militair ingrijpen. Echter, Kaddafi voert een oorlog met zijn eigen burgers. Niets doen leidt tot een massaslachting. En als Kaddafi wint, dan is het bijltjesdag. Nee, ik vind het dit keer terecht dat er wordt ingegrepen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, niet te geloven. Iedereen moet bezuinigen, hele gezinnen komen steeds moeilijker rond, het sociale vangnet wordt verder en verder uitgekleed, cultuur in Nederland wordt vermoord, de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen, maar onze regering staat alweer te popelen om een paar miljard over de balk te smijten in een of ander buitenlands conflict. En dan maar blijven beweren dat je een Kabinet voor alle Nederlanders bent.
Niks mis mee. Wij gingen ook om 20.00 weg en kwamen om 01.00 blauw thuis. Voordeel daarvan was er is nog sociale controle. Ouders zijn nog wakker als hun kroost thuis komt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik moet opeens weer hier aan denken toen ik dat las:
http://www.vroegopstap.nl/
Woensdag wilde iemand op de radio het alcohol percentage van bier verlagen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik moet opeens weer hier aan denken toen ik dat las:
http://www.vroegopstap.nl/
Wel mis mee. Moet toch zelf bepalen of ik tot 1.00 of tot 5.00 uur uit wil?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis mee. Wij gingen ook om 20.00 weg en kwamen om 01.00 blauw thuis. Voordeel daarvan was er is nog sociale controle. Ouders zijn nog wakker als hun kroost thuis komt.
Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, niet bij de overheid. Moet er niet aan denken dat in een stad als Groningen, waar er geen sluitingstijden zijn, opeens de kroegen om 1:00 dicht moeten. Dan blijft er weinig over van een studentenstadquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis mee. Wij gingen ook om 20.00 weg en kwamen om 01.00 blauw thuis. Voordeel daarvan was er is nog sociale controle. Ouders zijn nog wakker als hun kroost thuis komt.
Je hoeft toch ook niet naar huis?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel mis mee. Moet toch zelf bepalen of ik tot 1.00 of tot 5.00 uur uit wil?
Nog lager? Op festivals is het al zo weinig.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:15 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Woensdag wilde iemand op de radio het alcohol percentage van bier verlagen.
Je weet wat vroegopstap wil?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niet naar huis?
Dan ga je voor het cafe zitten dat dicht is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel mis mee. Moet toch zelf bepalen of ik tot 1.00 of tot 5.00 uur uit wil?
De uitgaansgelegenheden eerder sluiten zal tot minder overlast leiden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, niet bij de overheid. Moet er niet aan denken dat in een stad als Groningen, waar er geen sluitingstijden zijn, opeens de kroegen om 1:00 dicht moeten. Dan blijft er weinig over van een studentenstad.
Ik moet ook zelf kunnen bepalen tot hoe laat ik op stap wil. De overheid hoeft dat niet voor mij te bepalen.
Ben ik het niet mee eens. En zuipen doen ze toch wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:26 schreef betyar het volgende:
[..]
De uitgaansgelegenheden eerder sluiten zal tot minder overlast leiden.
Uiteraard. Heb al menig artikel geschreven over het initiatief van die Friese damesquote:
En dan uit verveling dingen slopen zekerquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan ga je voor het cafe zitten dat dicht is.
Onzin, dan alcohol verbieden, dat zorgt voor de overlast.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:26 schreef betyar het volgende:
[..]
De uitgaansgelegenheden eerder sluiten zal tot minder overlast leiden.
Dat kan. Ik weet wel dat in "onze" zuipjaren weinig tot geen overlast was. Als wij naar huis gingen liepen er nog gewoon mensen over straat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:28 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. En zuipen doen ze toch wel.
Nee, er is meer sociale controle.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:
En dan uit verveling dingen slopen zeker![]()
Nee hoor. Kut kinderen die zich niet kunnen gedragen zorgen voor overlast.quote:Onzin, dan alcohol verbieden, dat zorgt voor de overlast.
Mensen zijn nog wakker om 01.00, om 04.00 liggen normale mensen te slapen. Zeker in het weekend.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:35 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo meer sociale controle als de kroeger eerder sluiten?
Sorryquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Mannen, dit is allemaal zeer interessant, maar als jullie door willen lullen over dat Vroeg op Stap geleuter, dan openen jullie maar een nieuw topic.
Nee joh.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Mensen zijn nog wakker om 01.00, om 04.00 liggen normale mensen te slapen. Zeker in het weekend.
Een avondklok voor de feestende menigte in Benzaghi?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:38 schreef Juicyhil het volgende:
Wat heeft dit trouwens te maken met Libië?
Gadhafi gaat de kroegen langs en even melden dat de feestgangers naar huis moeten, hun moeder zit thuis op hen te wachten?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Een avondklok voor de feestende menigte in Benzaghi?![]()
In Libië is er nog sociale controlequote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Gadhafi gaat de kroegen langs en even melden dat de feestgangers naar huis moeten, hun moeder zit thuis op hen te wachten?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Gadhafi gaat de kroegen langs en even melden dat de feestgangers naar huis moeten, hun moeder zit thuis op hen te wachten?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In Libië is er nog sociale controle
Biertje?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
Mannen, dit is allemaal zeer interessant, maar als jullie door willen lullen over dat Vroeg op Stap geleuter, dan openen jullie maar een nieuw topic.
Graag. Heb nu al geen donder zin meer vandaag in werken.quote:
Dat zullen de troepen van Kaddafi ook niet hebben en hoor je die zeuren? NEE!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Graag. Heb nu al geen donder zin meer vandaag in werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zullen de troepen van Kaddafi ook niet hebben en hoor je die zeuren? NEE!
Voor welk team ben jij eigenlijk?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Geen van beiden. Kaddafi moet weg, maar vrees een machtsvacuum.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor welk team ben jij eigenlijk?
Nee dat bepalen we zelf wel toch? En de ouders mogen inderdaad wel eens wat ballen tonen en hun kind gewoon om 00.00 uur thuis laten komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, niet bij de overheid. Moet er niet aan denken dat in een stad als Groningen, waar er geen sluitingstijden zijn, opeens de kroegen om 1:00 dicht moeten. Dan blijft er weinig over van een studentenstad.
Ik moet ook zelf kunnen bepalen tot hoe laat ik op stap wil. De overheid hoeft dat niet voor mij te bepalen.
Hebben de meeste banken hun schulden niet terug betaald? Staat de prijs van de aandelen van de genationaliseerde banken niet hoger dan toen de Nederlandse staat ze kocht? Ze maken er nog winst op ook. Weet alleen ff zo niet of ze ze al verkocht hebbenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:19 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Nee dat bepalen we zelf wel toch? En de ouders mogen inderdaad wel eens wat ballen tonen en hun kind gewoon om 00.00 uur thuis laten komen.
En wat zou dan de volgende stap zijn van de overheid, een avondklok? Na 2en mag je de straat niet meer op? Want dat vermindert pas de overlast, iedereen na 2en op straat mag aangehouden worden....
On-topic: NL heeft nog wel ergens een geldpotje liggen om deze acties te betalen toch? We zijn hartstikke rijk en hebben geld zat. Getuige het feit dat onderwijs, gezondheidszorg en OV gratis zijn met de beste service van de wereld. En onze ouderen, die het land opgebouwd hebben, worden maximaal in de watten gelegd uit dankbaarheid. O nee, wacht ff, ik was aan het dromen.... Word wakker Den Haag, we hebben geen rooie rot cent meer, we hebben alles aan de banken gegeven weet je nog?
Ja het zijn leningen waar rente over betaald moet worden, in theorie, op de begroting, word dus winst gemaakt. Alleen als je eerst een groot bedrag uitgeeft en daarna in kleine porties terugkrijgt heb je in de praktijk toch een gat in de begroting. En die zijn we nu aan het dichten via de bezuinigingen en verhoging van de overheidsinkomsten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hebben de meeste banken hun schulden niet terug betaald? Staat de prijs van de aandelen van de genationaliseerde banken niet hoger dan toen de Nederlandse staat ze kocht? Ze maken er nog winst op ook. Weet alleen ff zo niet of ze ze al verkocht hebben
Nederland staat helemaal niet vooraan, dat is de pest in dit geval juist.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:33 schreef Boldface het volgende:
Het Nederlandse leger heeft binnenkort geen tanks meer, maar er is wél geld voor materieel en menskracht die in Libië moeten worden ingezet. Er zijn honderden landen op deze planeet; waarom moet dat kleine kikkerlandje dan zonodig steeds vooraan staan? Nederland gaat al veel langer door in Afghanistan dan afgesproken, nu weer dit.
Als je net een helikopter hebt moeten ruilen tegen drie stuntelende militairen en bij hoog en bij laag verklaart dat er geen vluchteling uit die regio ons land binnenkomt, moet je ook nu niet hoog van de toren willen blazen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nederland staat helemaal niet vooraan, dat is de pest in dit geval juist.
Primaire motivatie is nu mensenrechten. Dat is een uitstekende gelegenheid voor een land als Nederland om moreel gesproken vooraan te staan, zoals UK en Fr. doen. De reactie van m-p Rutte is doorheen deze hele affaire juist aan de zuinige kant, idem bij de opstand in Egypte.
Wat ik zeg kan idd misschien zelfs versterkt worden: ze slaan een pleefiguur ipv dat ze vooraan staan...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je net een helikopter hebt moeten ruilen tegen drie stuntelende militairen en bij hoog en bij laag verklaart dat er geen vluchteling uit die regio ons land binnenkomt, moet je ook nu niet hoog van de toren willen blazen.
De Belgen gaan ook.quote:BRUSSEL - De NAVO zal België vragen F-16's in te zetten in Libië. Dat meldde de Belgische minister van Defensie, Pieter De Crem vandaag.
Volgens hem is aan de voorwaarden voldaan die België stelde om deel te nemen aan een internationale interventie tegen het regime-Kadhafi. Wel verlangt de demissionaire regering nog de steun van het parlement.
http://www.volkskrant.nl/(...)lement-aan-zet.dhtml
Gooien ze friet over Kaddafi heenquote:
Ofniet, maar ik vind dat de regering zich niet met buitenlandse zaken moet bemoeien.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We doen het ook niet alleen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:46 schreef DrDentz het volgende:
Nederlandse strijdkrachten.![]()
![]()
Laat de grote jongens dat toch gewoon oplossen.
Ik zei toch dat deze jongen een teleurstelling was.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Valt me tegen van TS. Beetje een PVV-reactie eigenlijk.
Juistem.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, niet te geloven. Iedereen moet bezuinigen, hele gezinnen komen steeds moeilijker rond, het sociale vangnet wordt verder en verder uitgekleed, cultuur in Nederland wordt vermoord, de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen, maar onze regering staat alweer te popelen om een paar miljard over de balk te smijten in een of ander buitenlands conflict. En dan maar blijven beweren dat je een Kabinet voor alle Nederlanders bent.
Kadhaffi heeft slecht zes miljoen onderdanen, dus dat kunnen we best aan. Daarnaast is het alleen non-fly en non-drive zone. We kunnen die 40 straaljager in de tang houden ook zonder hulp van Engeland en Frankrijk.quote:
Niks persoonlijks maar dit terugvallen en enorm boerengeklaag ben ik helemaal zat.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:54 schreef DrDentz het volgende:
Rutte bepaalt wel lekker, hij zit er warmpjes bij met z'n riante salaris.
Boehoe.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:54 schreef DrDentz het volgende:
Volgens valt zijn salaris best wel mee voor een minister-president. Volgens mij betaalt Nederland een salaris aan een staatshoofd die volgens mij tot de middenmoot horen als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:54 schreef DrDentz het volgende:
De vraag is of de europese grens grootschalige democratisering in noord-afrika aan zou kunnen. Bij dictotariale regimes is het nl een stuk makkelijker om afspraken te maken wat grensbewaking betreft en bij een land als tunesie kun je een paar fergatten voor de kust leggen om de vluchtelingenstroom te beperken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens valt zijn salaris best wel mee voor een minister-president. Volgens mij betaalt Nederland een salaris aan een staatshoofd die volgens mij tot de middenmoot horen als ik mij niet vergis.
Ik zou het eigenlijk wel toejuichen als wij meedoen aan de mogelijke acties, omdat het gaat om de Libische bevolking te helpen om ze te bevrijden van deze verschrikkelijke dictator. Irak was niet legitiem te noemen gezien de argumentatie van de VS en het Verenigd Koninkrijk, maar in dit geval lijden vier decennia lang generaties onder het regiem van deze dictator. Daarnaast moeten wij wel meedoen met het ingrijpen in Libië, aangezien de kans bestaat dat dit verder zal escaleren. Ik had op het journaal gehoord dat Khadaffi nog een voorraad mosterdgas had. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij deze zal gaan inzetten tegen zijn bevolking.
Dit getreuzel heeft lang genoeg geduurd. Het is tijd voor actie!
En waarom zouden alleen zij dat moeten oplossen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:26 schreef Zienswijze het volgende:
De VS, Frankrijjk en Engeland doen dit niet omdat ze de bevolking willen helpen. Zij hebben er ook eigen belangen bij. Als het goed is vallen ze nu Libie aan om een snelle beslissing te forceren zodat de instabiliteit van het land niet verder achteruit gaat. Grotere instabiliteit betekent een hogere olieprijs, wat het herstel van de economie ondermijnt.
Neemt niet weg dat ik - op dit moment - vind dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien. Laat de VS, Engeland en Frankrijk, de grotere landen, het maar oplossen.
De VS was degene die de crisis heeft veroorzaakt. Laten zij het maar oplossen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En waarom zouden alleen zij dat moeten oplossen?
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS was degene die de crisis heeft veroorzaakt. Laten zij het maar oplossen.
De bankencrisis in de VS? Het probleem is in de VS ontstaan.quote:
Het bankenprobleem heeft toch niks met Qadaffi te makenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bankencrisis in de VS? Het probleem is in de VS ontstaan.
Klinkt hard, maar normaal interesseert het men niets wat er in het M-O gebeurt. Het enige wat zij hebben is olie en wij een pruttelende economie (althans in het Westen) als gevolg van de bankencrisis. Een hogere olieprijs ondermijnt het herstel. Dat is de enige reden waarom er nu wordt ingegrepen, na een maand lang niets te hebben gedaan.
Nee. Maar onrust in Libie (en derest in het M-O) is negatief voor ons. Wij moeten onze economie herstellen, en kunnen onrust in het M-O en een hogere olieprijs nu niet goed gebruiken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het bankenprobleem heeft toch niks met Qadaffi te maken
Democratie in Noord-Afrika betekent ook dat de noodzaak tot emigratie voor veel mensen zal verdwijnen. Als de levensstandaard en persoonlijke vrijheid stijgt, zullen minder mensen geneigd zijn hun heil in Europa te zoeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De vraag is of de europese grens grootschalige democratisering in noord-afrika aan zou kunnen. Bij dictotariale regimes is het nl een stuk makkelijker om afspraken te maken wat grensbewaking betreft en bij een land als tunesie kun je een paar fergatten voor de kust leggen om de vluchtelingenstroom te beperken.
Het probleem ligt voornamelijk bij het destructieve dekolonisatie beleid die een jaar of 50 geleden is ingezet, waardoor er, hoe lullig het ook klinkt er simpelweg dictators in noord afrika nodig zijn om de immigratiestroom naar de EU te beperken.
Democratie in Noord-Afrika betekent dat de kustlijn niet te controleren zal zijn, aangezien een democratisch gekozen regering niet zo happig zou zijn om burgerbevolking met harde hand tegen te houden,mochten ze de Middelandse Zee over willen steken en dan zou de EU zn handen vuil moeten maken.
Dat is om je dood te schamen idd. In Rwanda gewoon een genocide laten plaatsvinden en je in alle mogelijke bochten wringen als de VN om het maar geen genocide te hoeven noemen want het zijn maar negers zonder olie, maar hier ineens moord en brand schreeuwen dat het moreel gezien echt niet kán wat hier gebeurd.quote:Dat is jammergenoeg ook de reden dat het westen nu wel ingrijpt in Noord-Afrika, terwijl ze vergelijkbare situaties in midden-afrikaanse landen als Congo, Kenia en Rwanda vrijwel genegeerd hebben.
Of het vriendjes maken en vriendjes beschermen op de Balkan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Democratie in Noord-Afrika betekent ook dat de noodzaak tot emigratie voor veel mensen zal verdwijnen. Als de levensstandaard en persoonlijke vrijheid stijgt, zullen minder mensen geneigd zijn hun heil in Europa te zoeken.
[..]
Dat is om je dood te schamen idd. In Rwanda gewoon een genocide laten plaatsvinden en je in alle mogelijke bochten wringen als de VN om het maar geen genocide te hoeven noemen want het zijn maar negers zonder olie, maar hier ineens moord en brand schreeuwen dat het moreel gezien echt niet kán wat hier gebeurd.
Mee eens.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat is om je dood te schamen idd. In Rwanda gewoon een genocide laten plaatsvinden en je in alle mogelijke bochten wringen als de VN om het maar geen genocide te hoeven noemen want het zijn maar negers zonder olie, maar hier ineens moord en brand schreeuwen dat het moreel gezien echt niet kán wat hier gebeurd.
Dat is wishful thinking en alhoewel het op lange termijn zeker zo zal zijn, hef je een fuik op waarmee je het vluchtelingen vanuit het genegeerde midden-afrika makkelijker maakt om de middelandse zee over te steken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Democratie in Noord-Afrika betekent ook dat de noodzaak tot emigratie voor veel mensen zal verdwijnen. Als de levensstandaard en persoonlijke vrijheid stijgt, zullen minder mensen geneigd zijn hun heil in Europa te zoeken.
Het cynisme is wel begrijpelijk natuurlijk, echter wat vond jij van de diplomatieke actie via de VN in 2008 in Kenia (waar inmiddels 500 mensen waren vermoord), maar erger werd voorkomen door vrij snel Koffi Anan en Condoleeza Rice in te vliegen. Dat zijn stappen in de goede richting wat mij betreft. Zoals deze actie tegen Gadaffi ook getuigt van stappen in de goede richting...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Oh ik ga ook zeker niet zeuren dat er nu wél iets gebeurd. Alleen vinden er ook op dit moment wandaden tegen burgers plaats op de schaal van Libië. Oost-Congo, 3 miljoen doden de afgelopen 10 jaar dacht ik. Darfur, ook zo'n gotspe dat geen genocide mocht heten, Ivoorkust staat op punt van omvallen, en dan hebben we het over de zoveelste domino-steen in die regio sinds Liberia, Sierra Leone en Guinée. Bereid je maar vast voor op beelden van geamputeerde kinderen met stompjes in plaats van ledematen.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het cynisme is wel begrijpelijk natuurlijk, echter wat vond jij van de diplomatieke actie via de VN in 2008 in Kenia (waar inmiddels 500 mensen waren vermoord), maar erger werd voorkomen door vrij snel Koffi Anan en Condoleeza Rice in te vliegen. Dat zijn stappen in de goede richting wat mij betreft. Zoals deze actie tegen Gadaffi ook getuigt van stappen in de goede richting...
Eigenlijk hebben ze dus al een tweede Rwanda voorkomen...
Het is treurig maar elk land handelt alleen als er eigen belangen te behartigen zijnquote:Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ik ga ook zeker niet zeuren dat er nu wél iets gebeurd. Alleen vinden er ook op dit moment wandaden tegen burgers plaats op de schaal van Libië. Oost-Congo, 3 miljoen doden de afgelopen 10 jaar dacht ik. Darfur, ook zo'n gotspe dat geen genocide mocht heten, Ivoorkust staat op punt van omvallen, en dan hebben we het over de zoveelste domino-steen in die regio sinds Liberia, Sierra Leone en Guinée. Bereid je maar vast voor op beelden van geamputeerde kinderen met stompjes in plaats van ledematen.
Maar Khadaffi hebben we toch mooi te pakken gehad. Zit er eigenlijk olie in Noord-Korea?
Stappen vooruit maken, mag iig nooit begraven worden onder cynisme. In feite bestaat er niet een natuurlijke internationale gemeenschap; de VN is slechts een poging om daartoe te komen, opgericht na WO2 en tijdens de Koude Oorlog eigenlijk ineffectief geweest. En niet eens gecentreerd rondom mensenrechten issues... i.e. het voorkomen van genocide.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ik ga ook zeker niet zeuren dat er nu wél iets gebeurd. Alleen vinden er ook op dit moment wandaden tegen burgers plaats op de schaal van Libië. Oost-Congo, 3 miljoen doden de afgelopen 10 jaar dacht ik. Darfur, ook zo'n gotspe dat geen genocide mocht heten, Ivoorkust staat op punt van omvallen, en dan hebben we het over de zoveelste domino-steen in die regio sinds Liberia, Sierra Leone en Guinée. Bereid je maar vast voor op beelden van geamputeerde kinderen met stompjes in plaats van ledematen.
Maar Khadaffi hebben we toch mooi te pakken gehad. Zit er eigenlijk olie in Noord-Korea?
Boehoe de wereld is oneerlijk boehoe.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Je weet dat dit POL is en niet PUB? Dat is namelijk het niveau waarop je nu post en dan moet ik eigenlijk mijn excuses nog maken aan de PUB-users. We zijn in POL al tijden bezig om dit soort sfeer- en discussieverziekende trolls aan te pakken dus als je dit soort "bijdragen" komt leveren, ga dan alsjeblieft ergens anders heen wat beter bij je past qua niveau.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Boehoe de wereld is oneerlijk boehoe.
Dus omdat we niet ingrijpen in 99 van de andere gevallen moeten we het hier ook niet doen? Nogal aparte redenering.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zet het boek op mijn lijstje, bedankt voor de tipquote:Op zondag 20 maart 2011 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stappen vooruit maken, mag iig nooit begraven worden onder cynisme. In feite bestaat er niet een natuurlijke internationale gemeenschap; de VN is slechts een poging om daartoe te komen, opgericht na WO2 en tijdens de Koude Oorlog eigenlijk ineffectief geweest. En niet eens gecentreerd rondom mensenrechten issues... i.e. het voorkomen van genocide.
Vaak is het zo dat de plegers van mensenrechtenschendingen ook gewoon deelnemers zijn van de gremia binnen de VN, die zich richten op het voorkomen van mensenrechtenschendingen. Dus het probleem is sws enorm, opgeteld bij het feit dat landen gewoon een Alleingang kunnen initiëren of heel sterk staan met het argument <binnenlandse aangelegenheden, het gaat niemand ene moer aan>...
Daniel Goldhagen schreef een boek over genocide <Worse than war> (is ook een documentaire over gemaakt) en pleit voor een soort Genocide Watch organisatie, die indien een incident over zou kunnen gaan op een genocide of andere schendingen van mensenrechten bij de VN bellen doet rinkelen zodat men automatisch in actie kan komen, zoals in Kenia 2008.
Noem het minderwaardig gezeik, maar het constante geneuzel dat landen niet gelijkwaardig worden behandeld is gewoon huisvrouwen-gebral van de bovenste plank. Natuurlijk is een Libie meer waardevol voor Europa dan een Rwanda is, en ja dat zie je dus ook in hoe er gereageerd word binnen de internationale wereld.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je weet dat dit POL is en niet PUB? Dat is namelijk het niveau waarop je nu post en dan moet ik eigenlijk mijn excuses nog maken aan de PUB-users. We zijn in POL al tijden bezig om dit soort sfeer- en discussieverziekende trolls aan te pakken dus als je dit soort "bijdragen" komt leveren, ga dan alsjeblieft ergens anders heen wat beter bij je past qua niveau.
Kijk voor de lol eens boven je. Allemaal mensen die alinea's produceren zonder ad hominem te gaan. Denk je dat je dat aankunt? Blijf dan gerust. Zoniet, optiefen met je kinderachtige minderwaardige gezuig.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg ook letterlijk dat ik niet wil zeuren dat het hier wel gebeurt, in de eerste zin van die quote zelfs.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus omdat we niet ingrijpen in 99 van de andere gevallen moeten we het hier ook niet doen? Nogal aparte redenering.
Maar vervolgens doe je het wel. En ga je daarna op de mod-toer iemand proberen op zijn plek te zetten omdat hij jouw mening niet deelt.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg ook letterlijk dat ik niet wil zeuren dat het hier wel gebeurt, in de eerste zin van die quote zelfs.
Nee, ik wijs op de hypocrisie ervan. Dat is iets anders dan zeggen dat er in Libië niet ingegrepen mag worden omdat dat elders ook niet gebeurt.quote:
Nee hoor, iedereen mag het met me oneens zijn. Ik zet hem op zijn plek om de manier waarop hij post.quote:En ga je daarna op de mod-toer iemand proberen op zijn plek te zetten omdat hij jouw mening niet deelt.
Aan de andere kant stoor ik me dus over de bakken vol met cynisme die over deze actie worden uitgestort... Ik zeg al enerzijds te begrijpen natuurlijk, anderzijds moet je de zaak ook realistisch benaderen en zeggen dat dit --ondanks zeer legitieme bedenkingen omtrent de eventuele aftermath-- op zich een juiste actie is.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zet het boek op mijn lijstje, bedankt voor de tip
En ja, ik weet dat de VN een wassen neus is die continu struikelt over alle touwtjes en de veto's, dat mensenrechten van land tot cultuur anders bezien en gerespecteerd worden. Het is alleen wat mij betreft het ergste als we ons daar niet meer aan storen of onze mond opentrekken.
Buiten het menselijke ethiek verhaal is die reden er niet. Maar waarom zou dat geen valide reden zijn? Waarom zou je daarom heen willen?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noem het minderwaardig gezeik, maar het constante geneuzel dat landen niet gelijkwaardig worden behandeld is gewoon huisvrouwen-gebral van de bovenste plank. Natuurlijk is een Libie meer waardevol voor Europa dan een Rwanda is, en ja dat zie je dus ook in hoe er gereageerd word binnen de internationale wereld.
Dat er weer de zoveelste persoon verontwaardigd gaat zitten doen dat olie meer waard is dan een paar strohutten in Sub-Sahara Afrika is toch ook niets anders dan sentimentele onzin of niet? Noem eens 1 valide argument waarom of Rwanda van eenzelfde interesse-niveau zou moeten zijn dan het olierijke Midden-Oosten waar veel meer belangen in omgaan.
Dat wil zeggen, buiten het "menselijke ethiek" verhaal.
VN bemoeit zich wel met alle brandhaarden van dien aard, echter niet via een resolutie die militair ingrijpen toestaat.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Buiten het menselijke ethiek verhaal is die reden er niet. Maar waarom zou dat geen valide reden zijn? Waarom zou je daarom heen willen?
Lees de grondvesten van waarom de VN gesticht zijn en vergelijk de praktijk daar eens mee. Ik zie weinig terug van "het behoud van mensenrechten" en "mondiale veiligheid". Mondiaal slaat op de hele wereld en niet op delen ervan die ons toevallig iets opleveren of waar we ons meer mee verbonden voelen als westerse mogendheden.
Ja ik kan het ook niet helpen dat je wereldvreemd bent dan, niet mijn probleem. Het tussenbeide komen van de NAVO of VN kost gewoon geld, en als 't niks oplevert zijn 't kosten en moeite die net zo goed gespaard kunnen worden. Dat 't niet past binnen jouw lala-land visie op de wereld en hoe het allemaal in elkaar zit is dan wel jammer, maar verder totaal niet relevant voor het hoe- en waarom van de wereldpolitiek.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Buiten het menselijke ethiek verhaal is die reden er niet. Maar waarom zou dat geen valide reden zijn? Waarom zou je daarom heen willen?
Lees de grondvesten van waarom de VN gesticht zijn en vergelijk de praktijk daar eens mee. Ik zie weinig terug van "het behoud van mensenrechten" en "mondiale veiligheid". Mondiaal slaat op de hele wereld en niet op delen ervan die ons toevallig iets opleveren of waar we ons meer mee verbonden voelen als westerse mogendheden.
Je mag wel aardig wat meer bewerkstelligen om mij "op m'n plek" te zetten, verbeeld je maar niks.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zet hem op zijn plek om de manier waarop hij post.
Misschien vergeet je dat dat hele verhaal ook relatief is en dat moraliteit ondergeschikt is aan machtsbelangen (waar invloed, geld en dergelijken ook onder vallen). Dat er een discordantie is tussen papier en werkelijkheid is een logisch gevolg, dit soort mensenrechtenretoriek wordt alleen aangehaald als er iemand belang bij heeft.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat ik opmerkt dat het niet ethisch is, wil niet zeggen dat ik wereldvreemd zou zijn en niet op de hoogte ben van de praktijk. Ik lever alleen commentaar op de praktijk.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook niet helpen dat je wereldvreemd bent dan, niet mijn probleem. Het tussenbeide komen van de NAVO of VN kost gewoon geld, en als 't niks oplevert zijn 't kosten en moeite die net zo goed gespaard kunnen worden. Dat 't niet past binnen jouw lala-land visie op de wereld en hoe het allemaal in elkaar zit is dan wel jammer, maar verder totaal niet relevant voor het hoe- en waarom van de wereldpolitiek.
Dat je erop reageert zegt al genoeg jochiequote:Overigens:
[..]
Je mag wel aardig wat meer bewerkstelligen om mij "op m'n plek" te zetten, verbeeld je maar niks.
Natuurlijk is dat zo, alleen mag er dan ook gewezen worden op de hypocrisie van dergelijke overwegingen ten opzichte van de eigen grondslag.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:30 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Misschien vergeet je dat dat hele verhaal ook relatief is en dat moraliteit ondergeschikt is aan machtsbelangen (waar invloed, geld en dergelijken ook onder vallen). Dat er een discordantie is tussen papier en werkelijkheid is een logisch gevolg, dit soort mensenrechtenretoriek wordt alleen aangehaald als er iemand belang bij heeft.
PVV reactie idd, wat alleen nog mankeert is dat hij zegt dat alle moslims één pot nat zijn en laat dat tuig elkaar maar lekker afmaken, good riddance... (idem alle zwartjoekels in Afrika waarvoor we sws geen cent ontwikkelingshulp meer uittrekken...)...quote:Op zondag 20 maart 2011 19:50 schreef Morendo het volgende:
Oh noes, een tokkie topique van L_V. Hoe origineel is dit alles wel niet. Je lekker veilig terugtrekken achter de dijken.
Uiteraard, maar ja iedereen doet er uiteindelijk aan mee dus het zal niet snel veranderen.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, alleen mag er dan ook gewezen worden op de hypocrisie van dergelijke overwegingen ten opzichte van de eigen grondslag.
Wil je ze hier hebben dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:16 schreef Ringo het volgende:
Hé, maar, de vluchtelingen laten we lekker in de eigen regio verrotten.
Van een paar jaartjes bij defensie leer je ook veel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt aan de reactie's van Lord_Vetinari zien dat hij gewoon een nog niet uit de kast gekomen PVV-er is.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
PVV reactie idd, wat alleen nog mankeert is dat hij zegt dat alle moslims één pot nat zijn en laat dat tuig elkaar maar lekker afmaken, good riddance... (idem alle zwartjoekels in Afrika waarvoor we sws geen cent ontwikkelingshulp meer uittrekken...)...
Ah de angstkaart wordt weer gespeeldquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:07 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Van een paar jaartjes bij defensie leer je ook veel.
Ongelofelijk he, een overheid die het principe 'kerntaken' begrijpt?
Bovendien, zo'n missie is nog altijd goedkoper dan een boot vol immigranten toelaten, die mogelijkerwijs wel 'ns binnenkort hierheen kan (proberen te) komen. Er van uitgaande dat daar dan weer 'n stokje voor gestoken wordt, denk ik dat dit kabinet voor Nederland nog best lucratief is.
Het beperken van een vluchtelingenstroom en humanitaire rompslomp is reëel, geen angstgevoel. Kijk eens hoeveel moeite Tunesië en Egypte hebben met al die mensen, wil je diezelfde toestanden op Europees grondgebied?quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:46 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ah de angstkaart wordt weer gespeeld
Jij bent te optimistisch.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef superpiet het volgende:
Als Nederland meedoet en daadwerkelijk de landmacht inzet, wordt Libië een tweede Sebrenica.
Het is mogelijk dat Nederland serieus gaat overwegen de bijdrage aan de NAVO-missie in Libië te vergroten. Dat zegt minister van Buitenlandse Zaken, Uri Rosenthal, vandaag in de Volkskrant.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef superpiet het volgende:
Als Nederland meedoet en daadwerkelijk de landmacht inzet, wordt Libië een tweede Sebrenica.
Ach, zo lang er maar geen Nederlandse slachtoffers zijn toch? Dat is immers de eis van het volk: geen slachtoffers aan eigen kant. Derhalve worden gevechtshandelingen vermeden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 14:12 schreef superpiet het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |