abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94282355
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zullen de troepen van Kaddafi ook niet hebben en hoor je die zeuren? NEE! :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor welk team ben jij eigenlijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94282574
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor welk team ben jij eigenlijk?
Geen van beiden. Kaddafi moet weg, maar vrees een machtsvacuum.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:19:19 #103
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_94285438
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:17 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid ligt bij de ouders, niet bij de overheid. Moet er niet aan denken dat in een stad als Groningen, waar er geen sluitingstijden zijn, opeens de kroegen om 1:00 dicht moeten. Dan blijft er weinig over van een studentenstad :').

Ik moet ook zelf kunnen bepalen tot hoe laat ik op stap wil. De overheid hoeft dat niet voor mij te bepalen.
Nee dat bepalen we zelf wel toch? En de ouders mogen inderdaad wel eens wat ballen tonen en hun kind gewoon om 00.00 uur thuis laten komen.
En wat zou dan de volgende stap zijn van de overheid, een avondklok? Na 2en mag je de straat niet meer op? Want dat vermindert pas de overlast, iedereen na 2en op straat mag aangehouden worden....

On-topic: NL heeft nog wel ergens een geldpotje liggen om deze acties te betalen toch? We zijn hartstikke rijk en hebben geld zat. Getuige het feit dat onderwijs, gezondheidszorg en OV gratis zijn met de beste service van de wereld. En onze ouderen, die het land opgebouwd hebben, worden maximaal in de watten gelegd uit dankbaarheid. O nee, wacht ff, ik was aan het dromen.... Word wakker Den Haag, we hebben geen rooie rot cent meer, we hebben alles aan de banken gegeven weet je nog?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:01:07 #104
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94287080
Een actie tegen Libië... en dat geld hebben we helemaal niet. Begrotingstekort 5,8%. Onze rijkdom begint te wankelen, en door de koopkrachtdaling komen langzaam maar zeker meer gezinnen in de problemen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_94287111
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:19 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Nee dat bepalen we zelf wel toch? En de ouders mogen inderdaad wel eens wat ballen tonen en hun kind gewoon om 00.00 uur thuis laten komen.
En wat zou dan de volgende stap zijn van de overheid, een avondklok? Na 2en mag je de straat niet meer op? Want dat vermindert pas de overlast, iedereen na 2en op straat mag aangehouden worden....

On-topic: NL heeft nog wel ergens een geldpotje liggen om deze acties te betalen toch? We zijn hartstikke rijk en hebben geld zat. Getuige het feit dat onderwijs, gezondheidszorg en OV gratis zijn met de beste service van de wereld. En onze ouderen, die het land opgebouwd hebben, worden maximaal in de watten gelegd uit dankbaarheid. O nee, wacht ff, ik was aan het dromen.... Word wakker Den Haag, we hebben geen rooie rot cent meer, we hebben alles aan de banken gegeven weet je nog?
Hebben de meeste banken hun schulden niet terug betaald? Staat de prijs van de aandelen van de genationaliseerde banken niet hoger dan toen de Nederlandse staat ze kocht? Ze maken er nog winst op ook. Weet alleen ff zo niet of ze ze al verkocht hebben :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94287203
Valt me tegen van TS. Beetje een PVV-reactie eigenlijk.
I´m back.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:10:57 #107
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_94287429
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hebben de meeste banken hun schulden niet terug betaald? Staat de prijs van de aandelen van de genationaliseerde banken niet hoger dan toen de Nederlandse staat ze kocht? Ze maken er nog winst op ook. Weet alleen ff zo niet of ze ze al verkocht hebben :P
Ja het zijn leningen waar rente over betaald moet worden, in theorie, op de begroting, word dus winst gemaakt. Alleen als je eerst een groot bedrag uitgeeft en daarna in kleine porties terugkrijgt heb je in de praktijk toch een gat in de begroting. En die zijn we nu aan het dichten via de bezuinigingen en verhoging van de overheidsinkomsten.
En in het geval van nationaliseren heeft de overheid een verliesgevende bank gekocht, wat een hoop geld kostte en moet de overheid ook nog het verlies opvangen, wat ook weer een hoop geld kost.
pi_94288417
Het Nederlandse leger heeft binnenkort geen tanks meer, maar er is wél geld voor materieel en menskracht die in Libië moeten worden ingezet. Er zijn honderden landen op deze planeet; waarom moet dat kleine kikkerlandje dan zonodig steeds vooraan staan? Nederland gaat al veel langer door in Afghanistan dan afgesproken, nu weer dit.
pi_94288605
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:33 schreef Boldface het volgende:
Het Nederlandse leger heeft binnenkort geen tanks meer, maar er is wél geld voor materieel en menskracht die in Libië moeten worden ingezet. Er zijn honderden landen op deze planeet; waarom moet dat kleine kikkerlandje dan zonodig steeds vooraan staan? Nederland gaat al veel langer door in Afghanistan dan afgesproken, nu weer dit.
Nederland staat helemaal niet vooraan, dat is de pest in dit geval juist.
Primaire motivatie is nu mensenrechten. Dat is een uitstekende gelegenheid voor een land als Nederland om moreel gesproken vooraan te staan, zoals UK en Fr. doen. De reactie van m-p Rutte is doorheen deze hele affaire juist aan de zuinige kant, idem bij de opstand in Egypte.
I´m back.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:42:27 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94288820
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nederland staat helemaal niet vooraan, dat is de pest in dit geval juist.
Primaire motivatie is nu mensenrechten. Dat is een uitstekende gelegenheid voor een land als Nederland om moreel gesproken vooraan te staan, zoals UK en Fr. doen. De reactie van m-p Rutte is doorheen deze hele affaire juist aan de zuinige kant, idem bij de opstand in Egypte.
Als je net een helikopter hebt moeten ruilen tegen drie stuntelende militairen en bij hoog en bij laag verklaart dat er geen vluchteling uit die regio ons land binnenkomt, moet je ook nu niet hoog van de toren willen blazen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_94288957
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als je net een helikopter hebt moeten ruilen tegen drie stuntelende militairen en bij hoog en bij laag verklaart dat er geen vluchteling uit die regio ons land binnenkomt, moet je ook nu niet hoog van de toren willen blazen.
Wat ik zeg kan idd misschien zelfs versterkt worden: ze slaan een pleefiguur ipv dat ze vooraan staan...
I´m back.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:55:15 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_94289430
Toch wel erg ironisch dat uitgerekend dit kabinet onze moslimbroeders in Libie wil komen bevrijden. Heeft de grote blonde leider eigenlijk al gereageerd?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:01:36 #113
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94289712
quote:
BRUSSEL - De NAVO zal België vragen F-16's in te zetten in Libië. Dat meldde de Belgische minister van Defensie, Pieter De Crem vandaag.

Volgens hem is aan de voorwaarden voldaan die België stelde om deel te nemen aan een internationale interventie tegen het regime-Kadhafi. Wel verlangt de demissionaire regering nog de steun van het parlement.

http://www.volkskrant.nl/(...)lement-aan-zet.dhtml
De Belgen gaan ook. *O*
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:10:54 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94290095
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:01 schreef Zeeland het volgende:

[..]

De Belgen gaan ook. *O*
Gezellig! *O*
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_94291486
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:01 schreef Zeeland het volgende:

[..]

De Belgen gaan ook. *O*
Gooien ze friet over Kaddafi heen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_94291552
Nederlandse strijdkrachten. :') ;(
Laat de grote jongens dat toch gewoon oplossen.
pi_94292393
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mooi bewijs dat we het geld beter in het onderwijs kunnen pompen...
Ofniet, maar ik vind dat de regering zich niet met buitenlandse zaken moet bemoeien.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:10:03 #118
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94292449
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:46 schreef DrDentz het volgende:
Nederlandse strijdkrachten. :') ;(
Laat de grote jongens dat toch gewoon oplossen.
We doen het ook niet alleen. :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:10:21 #119
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_94292460
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
Valt me tegen van TS. Beetje een PVV-reactie eigenlijk.
Ik zei toch dat deze jongen een teleurstelling was.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_94292487
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:10 schreef Zeeland het volgende:

[..]

We doen het ook niet alleen. :)
Doet Micronesië ook mee?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:38:06 #121
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94296234
Inderdaad. Als er misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd door Khadaffi moet je dat gewoon negeren.
pi_94296821
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, niet te geloven. Iedereen moet bezuinigen, hele gezinnen komen steeds moeilijker rond, het sociale vangnet wordt verder en verder uitgekleed, cultuur in Nederland wordt vermoord, de kosten van benzine en binnenkort ook van gas en electriciteit zijn 2x zo hoog als voorheen, maar onze regering staat alweer te popelen om een paar miljard over de balk te smijten in een of ander buitenlands conflict. En dan maar blijven beweren dat je een Kabinet voor alle Nederlanders bent. :r
Juistem. _O_ De rest van de wereld mag creperen als de arme Nederlanders een euro moeten inleveren op hun vakantiegeld. Flikker maar op met je problemen, wij hebben het al zwaar genoeg. :Y
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:53:58 #123
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94296956
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Doet Micronesië ook mee?
Kadhaffi heeft slecht zes miljoen onderdanen, dus dat kunnen we best aan. Daarnaast is het alleen non-fly en non-drive zone. We kunnen die 40 straaljager in de tang houden ook zonder hulp van Engeland en Frankrijk.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:03:06 #124
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94299843
We kunnen toch een helicopter met drie militairen sturen die al bekend zijn met de situatie?
pi_94301983
Rutte bepaalt wel lekker, hij zit er warmpjes bij met z'n riante salaris.
pi_94302038
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:54 schreef DrDentz het volgende:
Niks persoonlijks maar dit terugvallen en enorm boerengeklaag ben ik helemaal zat.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94306049
quote:
Boehoe.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:42:12 #128
297051 schaal_9
Caissière B
pi_94312092
Hoe meer de pijnlijke, maar noodzakelijke bezuinigingen in ons land voelbaar worden, hoe minder het me eigenlijk doet wat er allemaal in het buitenland gebeurt. Of er moeten echt op grove wijze mensenrechten worden geschonden. Maar deze keer gaat het vooral om geld en olie.

Er zijn groepen die hard worden geraakt door de hervormingen. Prima als deze militaire actie toch al op de begroting stond (lees: van het standaard budget wordt betaald), maar een tegenvaller kunnen we echt niet gebruiken.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:04:07 #129
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94316790
quote:
Volgens valt zijn salaris best wel mee voor een minister-president. Volgens mij betaalt Nederland een salaris aan een staatshoofd die volgens mij tot de middenmoot horen als ik mij niet vergis.

Ik zou het eigenlijk wel toejuichen als wij meedoen aan de mogelijke acties, omdat het gaat om de Libische bevolking te helpen om ze te bevrijden van deze verschrikkelijke dictator. Irak was niet legitiem te noemen gezien de argumentatie van de VS en het Verenigd Koninkrijk, maar in dit geval lijden vier decennia lang generaties onder het regiem van deze dictator. Daarnaast moeten wij wel meedoen met het ingrijpen in Libië, aangezien de kans bestaat dat dit verder zal escaleren. Ik had op het journaal gehoord dat Khadaffi nog een voorraad mosterdgas had. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij deze zal gaan inzetten tegen zijn bevolking.

Dit getreuzel heeft lang genoeg geduurd. Het is tijd voor actie!
pi_94316894
Neuh, er zijn maar een paar rellende Libiërs. Als de Limburgers hier opeens in opstand komen en de regering omver willen werpen dmv een coup zitten we ook niet te wachten op VN-steun voor die gasten.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:19:34 #131
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94317554
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Volgens valt zijn salaris best wel mee voor een minister-president. Volgens mij betaalt Nederland een salaris aan een staatshoofd die volgens mij tot de middenmoot horen als ik mij niet vergis.

Ik zou het eigenlijk wel toejuichen als wij meedoen aan de mogelijke acties, omdat het gaat om de Libische bevolking te helpen om ze te bevrijden van deze verschrikkelijke dictator. Irak was niet legitiem te noemen gezien de argumentatie van de VS en het Verenigd Koninkrijk, maar in dit geval lijden vier decennia lang generaties onder het regiem van deze dictator. Daarnaast moeten wij wel meedoen met het ingrijpen in Libië, aangezien de kans bestaat dat dit verder zal escaleren. Ik had op het journaal gehoord dat Khadaffi nog een voorraad mosterdgas had. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij deze zal gaan inzetten tegen zijn bevolking.

Dit getreuzel heeft lang genoeg geduurd. Het is tijd voor actie!
De vraag is of de europese grens grootschalige democratisering in noord-afrika aan zou kunnen. Bij dictotariale regimes is het nl een stuk makkelijker om afspraken te maken wat grensbewaking betreft en bij een land als tunesie kun je een paar fergatten voor de kust leggen om de vluchtelingenstroom te beperken.
Het probleem ligt voornamelijk bij het destructieve dekolonisatie beleid die een jaar of 50 geleden is ingezet, waardoor er, hoe lullig het ook klinkt er simpelweg dictators in noord afrika nodig zijn om de immigratiestroom naar de EU te beperken.
Democratie in Noord-Afrika betekent dat de kustlijn niet te controleren zal zijn, aangezien een democratisch gekozen regering niet zo happig zou zijn om burgerbevolking met harde hand tegen te houden,mochten ze de Middelandse Zee over willen steken en dan zou de EU zn handen vuil moeten maken. Dat is jammergenoeg ook de reden dat het westen nu wel ingrijpt in Noord-Afrika, terwijl ze vergelijkbare situaties in midden-afrikaanse landen als Congo, Kenia en Rwanda vrijwel genegeerd hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 18-03-2011 23:43:44 ]
pi_94346098
De VS, Frankrijjk en Engeland doen dit niet omdat ze de bevolking willen helpen. Zij hebben er ook eigen belangen bij. Als het goed is vallen ze nu Libie aan om een snelle beslissing te forceren zodat de instabiliteit van het land niet verder achteruit gaat. Grotere instabiliteit betekent een hogere olieprijs, wat het herstel van de economie ondermijnt.

Neemt niet weg dat ik - op dit moment - vind dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien. Laat de VS, Engeland en Frankrijk, de grotere landen, het maar oplossen.
pi_94346249
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:26 schreef Zienswijze het volgende:
De VS, Frankrijjk en Engeland doen dit niet omdat ze de bevolking willen helpen. Zij hebben er ook eigen belangen bij. Als het goed is vallen ze nu Libie aan om een snelle beslissing te forceren zodat de instabiliteit van het land niet verder achteruit gaat. Grotere instabiliteit betekent een hogere olieprijs, wat het herstel van de economie ondermijnt.

Neemt niet weg dat ik - op dit moment - vind dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien. Laat de VS, Engeland en Frankrijk, de grotere landen, het maar oplossen.
En waarom zouden alleen zij dat moeten oplossen?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94346292
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

En waarom zouden alleen zij dat moeten oplossen?
De VS was degene die de crisis heeft veroorzaakt. Laten zij het maar oplossen.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:30:20 #135
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_94346296
Deze discussie weer.. Nederland staat helemaal niet vooraan dit keer.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_94346450
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De VS was degene die de crisis heeft veroorzaakt. Laten zij het maar oplossen.
Hoezo dat?
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94346762
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:33 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Hoezo dat?
De bankencrisis in de VS? Het probleem is in de VS ontstaan.

Klinkt hard, maar normaal interesseert het men niets wat er in het M-O gebeurt. Het enige wat zij hebben is olie en wij een pruttelende economie (althans in het Westen) als gevolg van de bankencrisis. Een hogere olieprijs ondermijnt het herstel. Dat is de enige reden waarom er nu wordt ingegrepen, na een maand lang niets te hebben gedaan.
pi_94346799
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De bankencrisis in de VS? Het probleem is in de VS ontstaan.

Klinkt hard, maar normaal interesseert het men niets wat er in het M-O gebeurt. Het enige wat zij hebben is olie en wij een pruttelende economie (althans in het Westen) als gevolg van de bankencrisis. Een hogere olieprijs ondermijnt het herstel. Dat is de enige reden waarom er nu wordt ingegrepen, na een maand lang niets te hebben gedaan.
Het bankenprobleem heeft toch niks met Qadaffi te maken :?
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94346902
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:41 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Het bankenprobleem heeft toch niks met Qadaffi te maken :?
Nee. Maar onrust in Libie (en derest in het M-O) is negatief voor ons. Wij moeten onze economie herstellen, en kunnen onrust in het M-O en een hogere olieprijs nu niet goed gebruiken.

De situatie in Libie duurt nu al 1 maand en tot dan toe hielden de VS zich redelijk afzijdig. Je denkt toch niet dat Obama militair ingrijpt om de burgers te helpen? Het draait allemaal om eigen belang.
pi_94347496
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De vraag is of de europese grens grootschalige democratisering in noord-afrika aan zou kunnen. Bij dictotariale regimes is het nl een stuk makkelijker om afspraken te maken wat grensbewaking betreft en bij een land als tunesie kun je een paar fergatten voor de kust leggen om de vluchtelingenstroom te beperken.
Het probleem ligt voornamelijk bij het destructieve dekolonisatie beleid die een jaar of 50 geleden is ingezet, waardoor er, hoe lullig het ook klinkt er simpelweg dictators in noord afrika nodig zijn om de immigratiestroom naar de EU te beperken.
Democratie in Noord-Afrika betekent dat de kustlijn niet te controleren zal zijn, aangezien een democratisch gekozen regering niet zo happig zou zijn om burgerbevolking met harde hand tegen te houden,mochten ze de Middelandse Zee over willen steken en dan zou de EU zn handen vuil moeten maken.
Democratie in Noord-Afrika betekent ook dat de noodzaak tot emigratie voor veel mensen zal verdwijnen. Als de levensstandaard en persoonlijke vrijheid stijgt, zullen minder mensen geneigd zijn hun heil in Europa te zoeken.
quote:
Dat is jammergenoeg ook de reden dat het westen nu wel ingrijpt in Noord-Afrika, terwijl ze vergelijkbare situaties in midden-afrikaanse landen als Congo, Kenia en Rwanda vrijwel genegeerd hebben.
Dat is om je dood te schamen idd. In Rwanda gewoon een genocide laten plaatsvinden en je in alle mogelijke bochten wringen als de VN om het maar geen genocide te hoeven noemen want het zijn maar negers zonder olie, maar hier ineens moord en brand schreeuwen dat het moreel gezien echt niet kán wat hier gebeurd. :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94347611
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Democratie in Noord-Afrika betekent ook dat de noodzaak tot emigratie voor veel mensen zal verdwijnen. Als de levensstandaard en persoonlijke vrijheid stijgt, zullen minder mensen geneigd zijn hun heil in Europa te zoeken.

[..]

Dat is om je dood te schamen idd. In Rwanda gewoon een genocide laten plaatsvinden en je in alle mogelijke bochten wringen als de VN om het maar geen genocide te hoeven noemen want het zijn maar negers zonder olie, maar hier ineens moord en brand schreeuwen dat het moreel gezien echt niet kán wat hier gebeurd. :r
Of het vriendjes maken en vriendjes beschermen op de Balkan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94350243
quote:
Mee eens.

En een toevoeging;
Daarom is het, relatief gezien, zo onzinnig dat er zoveel (media)aandacht aan Noord-Afrika wordt besteed.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 23:44:56 #143
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_94355460
quote:

[..]

Dat is wishful thinking en alhoewel het op lange termijn zeker zo zal zijn, hef je een fuik op waarmee je het vluchtelingen vanuit het genegeerde midden-afrika makkelijker maakt om de middelandse zee over te steken.
pi_94366121
quote:

[..]

[..]

Het cynisme is wel begrijpelijk natuurlijk, echter wat vond jij van de diplomatieke actie via de VN in 2008 in Kenia (waar inmiddels 500 mensen waren vermoord), maar erger werd voorkomen door vrij snel Koffi Anan en Condoleeza Rice in te vliegen. Dat zijn stappen in de goede richting wat mij betreft. Zoals deze actie tegen Gadaffi ook getuigt van stappen in de goede richting...
Eigenlijk hebben ze dus al een tweede Rwanda voorkomen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 20-03-2011 09:43:03 ]
I´m back.
pi_94371866
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 09:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het cynisme is wel begrijpelijk natuurlijk, echter wat vond jij van de diplomatieke actie via de VN in 2008 in Kenia (waar inmiddels 500 mensen waren vermoord), maar erger werd voorkomen door vrij snel Koffi Anan en Condoleeza Rice in te vliegen. Dat zijn stappen in de goede richting wat mij betreft. Zoals deze actie tegen Gadaffi ook getuigt van stappen in de goede richting...
Eigenlijk hebben ze dus al een tweede Rwanda voorkomen...
Oh ik ga ook zeker niet zeuren dat er nu wél iets gebeurd. Alleen vinden er ook op dit moment wandaden tegen burgers plaats op de schaal van Libië. Oost-Congo, 3 miljoen doden de afgelopen 10 jaar dacht ik. Darfur, ook zo'n gotspe dat geen genocide mocht heten, Ivoorkust staat op punt van omvallen, en dan hebben we het over de zoveelste domino-steen in die regio sinds Liberia, Sierra Leone en Guinée. Bereid je maar vast voor op beelden van geamputeerde kinderen met stompjes in plaats van ledematen.

Maar Khadaffi hebben we toch mooi te pakken gehad. Zit er eigenlijk olie in Noord-Korea?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94375537
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh ik ga ook zeker niet zeuren dat er nu wél iets gebeurd. Alleen vinden er ook op dit moment wandaden tegen burgers plaats op de schaal van Libië. Oost-Congo, 3 miljoen doden de afgelopen 10 jaar dacht ik. Darfur, ook zo'n gotspe dat geen genocide mocht heten, Ivoorkust staat op punt van omvallen, en dan hebben we het over de zoveelste domino-steen in die regio sinds Liberia, Sierra Leone en Guinée. Bereid je maar vast voor op beelden van geamputeerde kinderen met stompjes in plaats van ledematen.

Maar Khadaffi hebben we toch mooi te pakken gehad. Zit er eigenlijk olie in Noord-Korea?
Het is treurig maar elk land handelt alleen als er eigen belangen te behartigen zijn
pi_94376007
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Stappen vooruit maken, mag iig nooit begraven worden onder cynisme. In feite bestaat er niet een natuurlijke internationale gemeenschap; de VN is slechts een poging om daartoe te komen, opgericht na WO2 en tijdens de Koude Oorlog eigenlijk ineffectief geweest. En niet eens gecentreerd rondom mensenrechten issues... i.e. het voorkomen van genocide.
Vaak is het zo dat de plegers van mensenrechtenschendingen ook gewoon deelnemers zijn van de gremia binnen de VN, die zich richten op het voorkomen van mensenrechtenschendingen. Dus het probleem is sws enorm, opgeteld bij het feit dat landen gewoon een Alleingang kunnen initiëren of heel sterk staan met het argument <binnenlandse aangelegenheden, het gaat niemand ene moer aan>...
Daniel Goldhagen schreef een boek over genocide <Worse than war> (is ook een documentaire over gemaakt) en pleit voor een soort Genocide Watch organisatie, die indien een incident over zou kunnen gaan op een genocide of andere schendingen van mensenrechten bij de VN bellen doet rinkelen zodat men automatisch in actie kan komen, zoals in Kenia 2008.
I´m back.
pi_94376742
Links en pacifistisch als ik ben, denk ik dat er nou eindelijk eens een keer een legitieme reden is om onszelf in een oorlog te storten. De Libische bevolking wil dit keer bevrijd worden, en is daarnaast ook nog in verregeaande mate bereid om te vechten voor die vrijheid. Nederland had veel eerder moeten zeggen dat ze die misdadige dictator libië uit willen hebben, en de bevolking weer de macht terug moet krijgen.

Van mij mogen ze op dit moment alles wat we aan oorlogsmateriaal hebben naar libië sturen, om de veiligheid van de opstandelingen te garanderen.

Dit is geen illigale oorlog zoals Irak of Afghanistan, dit keer hebben de burgers van libië zelf een vreedzaam doel, en het gaat niet om terrorisme, olie of macht, maar om vrijheid. Vrijheid zou de enige reden voor oorlog moeten zijn.
  zondag 20 maart 2011 @ 15:19:47 #149
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94377122
quote:

Boehoe de wereld is oneerlijk boehoe.

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_94377283
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Boehoe de wereld is oneerlijk boehoe.

:')
Je weet dat dit POL is en niet PUB? Dat is namelijk het niveau waarop je nu post en dan moet ik eigenlijk mijn excuses nog maken aan de PUB-users. We zijn in POL al tijden bezig om dit soort sfeer- en discussieverziekende trolls aan te pakken dus als je dit soort "bijdragen" komt leveren, ga dan alsjeblieft ergens anders heen wat beter bij je past qua niveau.

Kijk voor de lol eens boven je. Allemaal mensen die alinea's produceren zonder ad hominem te gaan. Denk je dat je dat aankunt? Blijf dan gerust. Zoniet, optiefen met je kinderachtige minderwaardige gezuig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')