Wie stemden er eigenlijk niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef yavanna het volgende:
[..]
#UNSC The Arab League nations involved in the #NoFly implementation are Jordan, UAE and Qatar joining with member states of the UNSC.
Dat is mij trouwens wat het meeste zorgen baart, straks is Ghadaffi weg, maar er is dan geen (buitenlandse) macht om de situatie in het land te stabiliseren. En dan ligt chaos op de loer, vooral als je rekening houdt met het feit dat er nog veel onderlinge problemen zijn (die nu op de achtergrond liggen) en dat wapens momenteel ruim voorhanden zijn in Libië.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het altijd. Je kunt niet elke keer ingrijpen in interne aangelegenheden als iemand een grote mond heeft.
Er ontstaat straks een machtsvacuum en dat staat vrijwel altijd garant voor veel bloed. Er kan ook zomaar een regime aan de macht komen dat wel gevaarlijk is voor de (nabije) omgeving. Dat was Ghadaffi niet meer.
Het is weer troll sensatie avond.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Die top is wel in staat betere beslissingen te maken voor die mensen onder die top. Daar zitten nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar korte termijn kunnen denken waardoor ze ook hun eigenbelang ondermijnen als ze zichzelf besturen.
Niet zeggen dat de VS net zo erg is als Gadhaffi. Dat is een belediging om te zeggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
[..]
De VS bewapent gelukkig geen terroristen, of haalt gewoon Iraans burgervliegtuig uit de lucht.
Als er Westerse grondtroepen komen, wordt er weer een Westerse puppet geinstalleerd en zullen delen van de islamitische regio niet blij zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende:
Ik ben het eigenlijk deels eens met LinkseFrieseVegetarier.
Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken. Maar de kans is heel groot dat er burgerdoden gaan vallen, veroorzaakt door Westerse landen. Was net ook op Al Jazeera. Hoe de Moslimwereld hier op gaat reageren...
Verder weten we ook niet wat het alternatief is voor Khaddafi. Wat gebeurt er na de air strikes en no-fly zone? Ik zie de rebellen die grondgevechten niet winnen. Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
Die lost ie in een rap tempo op en hij is gek genoeg om rare capriolen uit te halen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft zijn handen nu vol aan zijn eigen, interne aangelegenheden.
Gast, als het je niet bevalt open je lekker een topic in FB. Daar zul je meer respons krijgen dan hier.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onzin. Nieuwsdumps worden door de policy juist verboden. Topics moeten discussie bevatten. En blijkbaar valt niemand erover dat er aan de lopende band positieve geluiden worden geuit over de prestaties van de rebellen en de steun die zij internationaal krijgen, maar als je een tegengesteld geluid laat horen valt half Fok! ineens over je heen. En krijg je een DM van een mod om lekker ergens anders heen te gaan met je mening.
Voor dat soort censuur pas ik. Ga maar lekker mooi weer spelen hier. Ik wacht rustig tot de ban volgt die ik blijkbaar ga krijgen.
Individuen organiseren zichzelf tegenwoordig. Organisaties verliezen snel macht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu wellicht wel. Er zijn echter ook allerlei groeperingen die zich al klaarmaken voor het aanstaande machtsvacuum. Als deze hype over is, dan zijn Europeanen gewoon weer varkens die geslacht moeten worden.
De oppositie heeft al weken contact met het buitenland.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is mij trouwens wat het meeste zorgen baart, straks is Ghadaffi weg, maar er is dan geen (buitenlandse) macht om de situatie in het land te stabiliseren. En dan ligt chaos op de loer, vooral als je rekening houdt met het feit dat er nog veel onderlinge problemen zijn (die nu op de achtergrond liggen) en dat wapens momenteel ruim voorhanden zijn in Libië.
Dat Iraanse burgervliegtuig was, hoe sneu het ook is, een vervelend ongeluk. Lockerbie was een bewuste aanslag. Toch wel een verschilletje, dunkt me.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:36 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Niet zeggen dat de VS net zo erg is als Gadhaffi. Dat is een belediging om te zeggen.
Ja, dat is het worst case waar ik bang voor ben. Dat er een burgeroorlog op ons afgeschoven wordt en dat er weer verweten wordt dat we dit voor de olie doen.quote:Nu wellicht wel. Er zijn echter ook allerlei groeperingen die zich al klaarmaken voor het aanstaande machtsvacuum. Als deze hype over is, dan zijn Europeanen gewoon weer varkens die geslacht moeten worden.
En als je geen democratische consequenties verbind aan die top zal die top niet het beste voor hebben voor de bevolking die ze dienen maar zichzelf op de eerste plaats zetten. Dat is een ding wat de geschiedenis heel goed aantoont. Of kan jij een voorbeeld vinden van een dictator die het belang van zijn volk op de eerste plek heeft gezet?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Die top is wel in staat betere beslissingen te maken voor die mensen onder die top. Daar zitten nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar korte termijn kunnen denken waardoor ze ook hun eigenbelang ondermijnen als ze zichzelf besturen.
Dat vraagt om eenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:36 schreef MangoTree het volgende:
gpdMiddleEast
Ongeloofljk.Zojuist nog Srebrenica-scenario voor Benghazi,nu plotseling Mussolini-toekomst voor Kadhafi(executie, ondersteboven opgehangen) 13 minutes ago via web
Tuurlijk gebeurt dat ook niet altijd, bijv. in Birma niet, helaas.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is het altijd. Je kunt niet elke keer ingrijpen in interne aangelegenheden als iemand een grote mond heeft.
Er ontstaat straks een machtsvacuum en dat staat vrijwel altijd garant voor veel bloed. Er kan ook zomaar een regime aan de macht komen dat wel gevaarlijk is voor de (nabije) omgeving. Dat was Ghadaffi niet meer.
Hmm dit begrijp ik wel maar vraag me af of we Khadaffi idd niet onderschatten. En wie hij achter de hand heeft. En hoeveel geld ondanks zijn bevroren tegoeden binnen de EU. En ja ik ben nu al ff voor de no fly zone. Er moet ingegrepen worden. Maar vraag het me af en ook wat er gebeurt wanneer hij werkelijk zou aftreden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
[..]
De VS bewapent gelukkig geen terroristen, of haalt gewoon Iraans burgervliegtuig uit de lucht.
Dat sowieso. Libië heeft olie, er wordt ingegrepen door de UNSC. Mensen die onderdrukt worden in landen zonder olie mogen stikken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:32 schreef Pharmacist het volgende: Ik ben heel bang dat er dan weer Westerse soldaten op Libische grond moeten komen en we weer worden uitgekotst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |