Maar die gaan ze dan ook niet meer gebruikenquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:44 schreef Rockiejj het volgende:
Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Deze vind ik wel heel slim.
Volgend jaar daar iets meer op letten..
Dat is er nou echt zo eentje waarvan ik denk... "Mmmm, hebben ze dat soms ergens op een forum gelezen en dachten ze, die stoppen we er gewoon in als officiele hint"...quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:44 schreef Rockiejj het volgende:
Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Deze vind ik wel heel slim.
Volgend jaar daar iets meer op letten..
Ja, heb ik meerdere malen gelezen op wieisdemol.comquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:46 schreef BobW het volgende:
Die hand voor ogen was wel ergens voorbijgekomen, hoorde het bij de Vodcast
Ook onder water ben ik actief. Nu op Nederland 1!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Nee, in zijn tweets is het woord 'OOk' met twee hoofdletter 'O's geschreven.
Ik ben al lang blij dat de theorie zo lang stand hield, op het einde wist ik het ook niet meer zeker te stellen maar ben altijd bij Patrick gebleven. Hij was gewoon de perfecte Mol. Onopvallend, ''likeable'', beheerde lang de pot..quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef BlaBlaBlatter het volgende:
...Jor_dii verdient een prijs,right?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef G-lock het volgende:
[..]
Ook onder water ben ik actief. Nu op Nederland 1!
8:30 PM Feb 17th via TweetDeck
HELDquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat de theorie zo lang stand hield, op het einde wist ik het ook niet meer zeker te stellen maar ben altijd bij Patrick gebleven. Hij was gewoon de perfecte Mol. Onopvallend, ''likeable'', beheerde lang de pot..
Ja, jammer hè? Ik had zó gehoopt op weer een echte mol dit jaar.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef Guanabana het volgende:
Als je al die mol-acties bij elke opdracht doorleest, dan is het óf mislukt, óf overgelaten aan anderen, óf een halfslachtige mol-poging die wij allemaal allang gezien hadden.
Dat van die mislukte 'alleen in een kamer komen' hebben ze volgens mij ook niet laten zien.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:50 schreef G-lock het volgende:
Ik moet toch telkens denken aan die mislukte pogingen van Patrick om in een bepaalde groep of kamer te komen. Hilarisch
Is die hele opdracht wel in beeld geweest bij de terugblik?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:51 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Dat van die mislukte 'alleen in een kamer komen' hebben ze volgens mij ook niet laten zien.
Ja dat had ik ook graag teruggezien, ik was zop trots toen ik dat ontdekte, had het wel tof gevonden als het een echte hint wasquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Foutje misschien?
Al vind ik het jammer dat het woord Stoof niet werd verklaard (dus of het een foutje was, of expres)
Sorry, maar wat een onzin. Art was veels te opvallend bezig.. was continu in beeld. Geen echte Mol dus wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, jammer hè? Ik had zó gehoopt op weer een echte mol dit jaar.
Niet dat een mol het altijd zo opvallend moet doen als Art genepmold heeft, subtiel is nog mooier. Maar nu zit ik me voor de zoveelste keer af te vragen of ik wel naar het programma 'Wie is de mol?' heb zitten kijken.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:50 schreef stijn_ het volgende:
Muziek bij vulkaanopdracht is volgens Shazam
Margaux - Sieste Marocaine
Nee hoor, geen onzin. Had ook liever art gehad. Dan had je tenminste een programma kunnen vullen, nu was het maar slappe hap eigenlijk. Alles hadden we al gezien. En was dus, zoals ik al zei, of mislukt, of overgelaten aan Art of de rest.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin. Art was veels te opvallend bezig.. was continu in beeld. Geen echte Mol dus wat mij betreft.
Nope!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Is die hele opdracht wel in beeld geweest bij de terugblik?
"Wie is de mol?" moet je nog abstracter zien dat je denkt. Immers, de mol molt niet, dat laat hij weer over aan de kandidaten. Daardoor is het nog moeilijker om erachter te komen wie de mol is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, jammer hè? Ik had zó gehoopt op weer een echte mol dit jaar.
Niet dat een mol het altijd zo opvallend moet doen als Art genepmold heeft, subtiel is nog mooier. Maar nu zit ik me voor de zoveelste keer af te vragen of ik wel naar het programma 'Wie is de mol?' heb zitten kijken.
Nee, die zoog ook zeg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:54 schreef jassy het volgende:
Yep, vond het al met al ook een slappe mol met weinig echte briljante streken.
Jon van Eerd vond ik daarentegen wel een topmol!!
Klopt, net als de krokodillentranen bij de ravijnopdracht.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Bellatrix het volgende:
En toen ie flipte bij die koffers. En dan weer in dat bootje. Eigenlijk is het een verdomd slechte acteur, want elke kandidaat zag dat ie op zo'n momenten totaal overdreef.
Toch werd Art veel en veel minder verdacht onder de kandidaten. Dus tja, slechte mol?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin. Art was veels te opvallend bezig.. was continu in beeld. Geen echte Mol dus wat mij betreft.
Nou zeg ik er even bij dat ik toen het programma echt ging volgen en ik hem echt een goede mol vond.quote:
Art was een paupermol geweest omdat hij veel te opzichtig aan het kloten was. En Patrick heeft geen hol gedaan. Choose the one you like.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee hoor, geen onzin. Had ook liever art gehad. Dan had je tenminste een programma kunnen vullen, nu was het maar slappe hap eigenlijk. Alles hadden we al gezien. En was dus, zoals ik al zei, of mislukt, of overgelaten aan Art of de rest.
Dat wil ik gewoon niet meer!
Dat vind ik ook jammer, maar met een kandidaat als Art is het gewoon bijna niet meer mogelijk om nog te mollen zonder dat mensen je zwaar gaan verdenken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch werd Art veel en veel minder verdacht onder de kandidaten. Dus tja, slechte mol?
Kijk, opvallend hoeft van mij ook niet. Als je mijn post gelezen had zou je dat ook hebben gezien. Maar, zoals ik van de week ook al zei, het allerergste vind ik een mol die niks gedaan blijkt te hebben. En helaas blijkt Patrick toch in die categorie te vallen.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef tochweerhenk het volgende:
Gaat er iemand van jullie volgend jaar nog wel kijken?
Jazeker!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik denk het ja.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
"Wie is de mol?" moet je nog abstracter zien dat je denkt. Immers, de mol molt niet, dat laat hij weer over aan de kandidaten. Daardoor is het nog moeilijker om erachter te komen wie de mol is.
Jij zat wel op Patrick neem ik aan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:53 schreef Bellatrix het volgende:
En toen ie flipte bij die koffers. En dan weer in dat bootje. Eigenlijk is het een verdomd slechte acteur, want elke kandidaat zag dat ie op zo'n momenten totaal overdreef.
Nummer 1, zonder twijfel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Art was een paupermol geweest omdat hij veel te opzichtig aan het kloten was. En Patrick heeft geen hol gedaan. Choose the one you like.
Vond ik ook apart maar wellicht dat het gezien wordt als een soort van dagboekmoment?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vond het ook raar op het strand, toen zat Patrick tegen de camera te lullen over wat ie voor molstreken ging doen, en even later zie je Karin naar hem roepen. Heeft zij dan niet gezien dat ie tegen de camera staat te praten? Want zoiets doe je toch niet als normale kandidaat?
Artquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jij zat wel op Patrick neem ik aan?
Of op Art?
Nee, volgens mij niet. Op wieisdemol.com 80% Patrick.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Jazeker!
Het is zo grappig dat heel veel mensen zo lopen te zeuren over een slechte mol, terwijl het meerdendeel van de mensen dacht dat Art de mol was
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef Pino112 het volgende:
Terugkijklink:
http://player.omroep.nl/?aflid=12249241
Ja, hij zit als mol natuurlijk gewoon tegen de camera te lullen. Karin had dat niet door, want die stond aan de andere kant.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:59 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Vond ik ook apart maar wellicht dat het gezien wordt als een soort van dagboekmoment?
Je moet wel heel naief zijn als je denkt dat de productie hier geen rol in heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef MiLalaa het volgende:
ik vond het een beetje suf dat ie bij veel opdrachten ging uitleggen 'hoe WE hadden bedacht die opdracht aan te gaan pakken'. We??? Met de productie samen ofzo? Als je dat al doet, vertel het dan in ieder geval niet
Nieuw Zeeland/Australie lijkt me wel tof, of zijn ze daar al geweest?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:03 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik ben zo benieuwd wie de kandidaten volgend jaar zijn en waar het zich dan afspeelt
Noord-Oost Japanquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nieuw Zeeland/Australie lijkt me wel tof, of zijn ze daar al geweest?
Ze hield hem wel in de gaten aangezien ze zich zo irriteerde aan hem. En ze riep hem terwijl ie notabene aan het praten was.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, hij zit als mol natuurlijk gewoon tegen de camera te lullen. Karin had dat niet door, want die stond aan de andere kant.
Al 2 keer Australië volgens mij..quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nieuw Zeeland/Australie lijkt me wel tof, of zijn ze daar al geweest?
Nou ja, ik ben/was niet per se pro Pepijn of Anna, maar het bevoordelen van Art vind ik ook echt heel erg discutabel, ja. En als het dan gaat over volgend jaar nog kijken of niet, dan is dit punt daar nog meer van op invloed dan de weinige mollenstreken (al vind ik dat ook zwaar zuigen). Maar met het bevoordelen van kandidaten is er een element in het spel gekomen, waar ik helemaal niet op zit te wachten. Ik kijk ook helemaal niet naar al die andere realityprogramma's waar mensen elkaar nomineren, eruit stemmen, weet ik veel wat allemaal. Ik vind het dus jammer dat iets dergelijks nu in WIDM is gebeurd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zoals verwacht is Patrick de mol (snap nog steeds niet dat er mensen op Art zaten, nadat Jan en Anna op hem eruit zijn gegaan) en heeft hij Art het spel helpen winnen.
Het feit dat Patrick een aantal maal een zenuwinzinking nabij was (heeft hij zelf bevestigd tijdens de ontknoping in de kerk) en daardoor een matige mol bleek te zijn is nog één ding, maar dat hij Art heeft ingeroepen als hulpmol en schild vind ik gewoon niet kunnen (zeker met het toespelen van al die jokers).
Maar goed, ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk na de ontknoping alleen Pepijn en Anna de overwinning had gegund (we helpen Pepijn niet met het jokerspel omdat hij een bontje met Anna had gesloten!?? WTF!) en toen die eruit waren konden de laatste paar afleveringen alleen maar tegenvallen.
Dit had een geweldig seizoen kunnen zijn, maar de keuze voor de mol heeft vooral negatieve invloed gehad (Patrick heeft Art bewust in het spel gehouden, waardoor Jan en Anna naar huis moesten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
Op een zeker moment had de mol er belang bij dat Art in het spel bleef. Dat Art er zelf ook belang bij heeft om in het spel te blijven, betekent nog niet dat de mol Art heeft bevoordeeld. De mol heeft Art voor zijn eigen doel gebruikt en een eventueel voordeel voor Art is daarbij, voor de mol, een onbelangrijk bijverschijnsel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben/was niet per se pro Pepijn of Anna, maar het bevoordelen van Art vind ik ook echt heel erg discutabel, ja.
En dat is precies de reden dat de echte mol er alle belang bij had dat deze nepmol in het spel bleef. Handig toch als een ander het vuile werk opknapt? Ongevraagd ook nog ns een keer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:09 schreef Guanabana het volgende:
Ze moeten nog een aflevering maken met alles dat Art gedaan heeft. Wordt voller dan die van Patrick.
Wat is de definitie van 'de mol'?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef Argento het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat de echte mol er alle belang bij had dat deze nepmol in het spel bleef. Handig toch als een ander het vuile werk opknapt? Ongevraagd ook nog ns een keer.
Nee vind ik gewoon stom. Een Mol moet zélf mollen, punt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef Argento het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat de echte mol er alle belang bij had dat deze nepmol in het spel bleef. Handig toch als een ander het vuile werk opknapt? Ongevraagd ook nog ns een keer.
Ik heb ook nog 2 afleveringen op Art gezeten, maar toen Jan eruit ging was het 100% duidelijk dat Art het nooit kon zijn.quote:Zoals verwacht is Patrick de mol (snap nog steeds niet dat er mensen op Art zaten, nadat Jan en Anna op hem eruit zijn gegaan) en heeft hij Art het spel helpen winnen.
En vorig jaar inderdaad Sanne als ze ietwat sneller was geweest.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:12 schreef Michie_ het volgende:
Het is toch bijna altijd zo dat het "vriendje" van de mol wint. yvonne en marc-marie, edo en dennis en nu dus art en patrick.
Uhh ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:04 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Je moet wel heel naief zijn als je denkt dat de productie hier geen rol in heeft.
Precies, dat heb ik vandaag nog ergens gepost. Als nepmol heeft Art het nog beter gedaan dan Patrick, want hij heeft vaker, consequenter, én vindingrijker gemold.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:13 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Art is in z'n eentje nog creatiever geweest.
Nee, en dat is dus wat ik zo jammer vind, zeker aan dit seizoen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:13 schreef Jane het volgende:
Als de mol alleen maar degene is met wie de productie het op een accoordje gegooid heeft dat hij er nooit uitgaat, zonder dat hij verder iets doet om te saboteren 'want dat doet de rest wel', kun je dan nog spreken van een mol?
Ja natuurlijk..quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef tochweerhenk het volgende:
Ja, dit dus!! Ik blijf er ook bij (en volgens mij val ik hier wel steeds in de herhaling) dat ik dit dus écht niet vind kunnen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het feit dat Patrick een aantal maal een zenuwinzinking nabij was (heeft hij zelf bevestigd tijdens de ontknoping in de kerk) en daardoor een matige mol bleek te zijn is nog één ding, maar dat hij Art heeft ingeroepen als hulpmol en schild vind ik gewoon niet kunnen (zeker met het toespelen van al die jokers).
Het rare en stomme is dat ik dat dit seizoen écht niet verwacht had! Ik dacht "Oké, ook als Patrick het is heeft hij vast toffe dingen gedaan die we niet gezien hebben". Maar viel dat even tegen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee, en dat is dus wat ik zo jammer vind, zeker aan dit seizoen.
Daarom zat ik op Art omdat ie meer moldde..En je zag Patrick alleen in een bootje zitten..Zullen de andere niet gemerkt hebben dat ie niet bij hun wasquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:04 schreef June. het volgende:
Vond de molacties wel erg lame. Art heeft meer gemold
Of een seizoen met 10 vorige mollen, van wie 1 dan de übermol wordt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:20 schreef stijn_ het volgende:
Ik wil een seizoen met alle winnaars van de series.
Daarentegen:quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:12 schreef Michie_ het volgende:
Het is toch bijna altijd zo dat het "vriendje" van de mol wint. yvonne en marc-marie, edo en dennis en nu dus art en patrick.
Hij heeft meer dan één joker aan Art gegeven!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het rare en stomme is dat ik dat dit seizoen écht niet verwacht had! Ik dacht "Oké, ook als Patrick het is heeft hij vast toffe dingen gedaan die we niet gezien hebben". Maar viel dat even tegen!
En dan vind ik die gratis joker aan Art nóg erger, ja.
Ben het helemaal met je eens!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het rare en stomme is dat ik dat dit seizoen écht niet verwacht had! Ik dacht "Oké, ook als Patrick het is heeft hij vast toffe dingen gedaan die we niet gezien hebben". Maar viel dat even tegen!
Nee dat hoop ik ook nietquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:17 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik hoop niet dat volgend jaar de hele oh oh tirol cast mee gaat doen
Ik had haar wel gegund ..jammer dat ze niet gewonnen heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef Jane het volgende:
Extra jammer dat Soundos niet gewonnen heeft. Echt zonde!
ook daar heb je gelijk in!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef Jane het volgende:
Inderdaad! Haar en Anna had ik het het meest gegund.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef Jane het volgende:
Voor de mol geldt maar één ding en dat is dat de pot zo laag mogelijk blijft. Dat ziet op een resultaat. Nergens staat (neem ik aan) dat de inspanning om tot dat resultaat te komen door de mol moet worden verricht. Wat moet de mol uberhaupt doen als een van de andere kandidaten de boel al vakkundig aan het saboteren is? Zeker als de mol daar simpelweg belang bij heeft. Een molactie uitvoeren is immers risicovol en zolang de mol in de luwte kan blijven omdat de opdrachten toch wel worden gesaboteerd, dan doet ie er goed aan om daar gebruik van te maken. Dat is juist zo lekker sneaky wat een mol een goede mol maakt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:13 schreef Jane het volgende:
Als de mol alleen maar degene is met wie de productie het op een accoordje gegooid heeft dat hij er nooit uitgaat, zonder dat hij verder iets doet om te saboteren 'want dat doet de rest wel', kun je dan nog spreken van een mol?
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef Jane het volgende:
Extra jammer dat Anna niet gewonnen heeft. Echt zonde!
Ik zat op Patrick sind die vragen over de mollenboekjes (toen Pieter-Jan zei: "Wie is de mol...PATRICK" en toen ben ik ook gaan zoeken omdat St.Patricksday weleens op de laatste uitzending kon zijn (in maart) en dat was dus ook het geval. Ook die shots mel al die heiligenbeelden en kruizen, die je de laatste afleveringen voorbij kwam komen, twijfelde ik er niet echt aan. Voor mij was het een teleurstelling geweest als het toch Art was geweest: Als mol de slechtste ooit, maar als winnaar heeft hij het slim gespeeld, door de verdenkingen op hem te richten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef Michie_ het volgende:
Zou dat van St. Patrick's Day toeval geweest zijn?
quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef Pino112 het volgende:
Terugkijklink:
http://player.omroep.nl/?aflid=12249241
Ik ga m'n donderdag avonden nu opvullen door dat seizoen opnieuw te kijken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:31 schreef Jane het volgende:
De AVRO kan zichzelf een hoop geld besparen door volgend jaar gewoon seizoen 3 te herhalen. Vergeleken bij nu keken er toen véél minder mensen (dus kans voor iedereen om hem alsnog te zien) en toen hadden we gewoon nog een echte mol.
Ja dat zullen de makers van de Mol ook wel denken jaquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:39 schreef wolfrolf het volgende:
Volgend jaar weer een vrouwelijke mol in elk geval
De mol zou zich kostelijk amuseren met je complottheorienquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand Boulevard eerder vanavond gezien? Daar zei Peter v.d. Vorst dat hij gelijk al dacht dat Art de Mol was, omdat de Avro op die manier goed z'n nieuwe sterpresentator zou kunnen lanceren. En ik moet zeggen, ik heb dat helemaal in het begin ook wel gedacht.
En nu vraag ik me af of die gratis joker(s) aan Art misschien op suggestie van de productie is geweest. Dat ze gewoon wilden dat Art er nog ff in bleef voor exposure. Zou zomaar kunnen.
hee, thanks!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Van Tweet: JeMistMeerDanJeZiet
Alle fans van #widm opgelet: kijk om 23:40 op N3 naar 'Je mist meer dan je ziet', waar de Mol en de winnaar aanschuiven bij Matthijs
Zou me niks verbazen... als het een RTL programma was. Maar dat is het dus niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand Boulevard eerder vanavond gezien? Daar zei Peter v.d. Vorst dat hij gelijk al dacht dat Art de Mol was, omdat de Avro op die manier goed z'n nieuwe sterpresentator zou kunnen lanceren.
Nou even terugkijkend naar een paar seizoenen terug, van meest recent tot minst recent: Patrick, Kim, Jon, Inge. En daarvoor heb ik niet gekeken. Maar wel een patroon van M>V>M>V.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat zullen de makers van de Mol ook wel denken ja
Daarvoor is er een paar seizoenen lang een vrouw de mol geweest. (Elise, Yvon, Milouska, Inge)quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou even terugkijkend naar een paar seizoenen terug, van meest recent tot minst recent: Patrick, Kim, Jon, Inge. En daarvoor heb ik niet gekeken. Maar wel een patroon van M>V>M>V._
Huh? 6643 mensen zitten daar op Art en 4250 op Patrick.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Op wieisdemol.com 80% Patrick.
Ik zap en val midden in PowNews. Ze worden bedankt!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Van Tweet: JeMistMeerDanJeZiet
Alle fans van #widm opgelet: kijk om 23:40 op N3 naar 'Je mist meer dan je ziet', waar de Mol en de winnaar aanschuiven bij Matthijs
.com, niet .nlquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:52 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Huh? 6643 mensen zitten daar op Art en 4250 op Patrick.
Dat ik mee mag doenquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat zou jullie grootste wens zijn voor een nieuw seizoen van de Mol?
Een groep met veel diverse mensen. Dus een mastermindje a la Arjen Lubach, en iemand die de verhoudingen op scherp zet zoals Koblenko deed en een komiek als Marc Marie. Verder hoop ik dat er iets gedaan wordt aan het nepmollen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Meedoen niet per se, maar gewoon álles volgen achter de schermen!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:57 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat ik mee mag doen
Dat zit er uiteraard niet in, daarvoor moet ik bekend worden want het zullen wel weer Bekende Nederlanders zijn.
A-sterren ipv B-garnituurquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer eens eentje op Begië ipv op de Nederlandse TV. Al snappen ze daar heel goed dat je op een gegeven moment niet te veel seizoenen achter elkaar moet doen. Maar daar is het al weer zoveel jaar geleden, dat kan best weer eens.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Ah, op die fietsquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:54 schreef Jane het volgende:
[..]
.com, niet .nl
Op wieisdemol.com zitten de echte die hard fans.
en 2005 met Yvon Jaspersquote:
Komt om 23.45 pas hoor.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik zap en val midden in PowNews. Ze worden bedankt!![]()
Ben ik met je eens, ik vind het veel leuker om in de ontknoping echte molacties te zien waardoor de boel is gesaborteerd, maar om dat te bereiken moeten de kandidaten gewoon kandidaat blijven en niet de mol gaan spelen. En niet zoals wat jij ook aangeeft inderdaad, een Art die zelf de mol uit gaat hangen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:11 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee vind ik gewoon stom. Een Mol moet zélf mollen, punt.
Hoewel ik het meer Art zijn schuld vind hoor, want hij was degene die zich zo gedroeg, je kan het Patrick dan niet heel erg kwalijk nemen dat hij er gebruikt van maakt.
Maar echt, dat je soms molt als kandidaat vind ik prima, maar Art is daar veel en veel te ver in gegaan.
Volgens mij Inception.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:03 schreef Jiveje het volgende:
Hoe heet dat epische nummer dat helemaal aan het begin werd gedraaid? Is meer afleveringen teruggekomen, ik dacht dat het iets uit 'The Pacific' was, maar kan het niet vinden.
Eerst was het VVVVVVVVVVVMV ofzoquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou even terugkijkend naar een paar seizoenen terug, van meest recent tot minst recent: Patrick, Kim, Jon, Inge. En daarvoor heb ik niet gekeken. Maar wel een patroon van M>V>M>V._
Jij? Hoe kom je erbij, ik zie je nu pas voor het eerstquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:03 schreef Guanabana het volgende:
Zou iemand voor de grap (een mod kan dat toch?) kunnen kijken wie er het meeste gepost heeft in deze reeks?
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ik heel hoog sta
Aan de andere kant gebruikt iedereen nu de theorie dat je verdacht moet zijn als Mol, omdat je er dan haast niet uit kan vliegen. En dus gaat iedereen mollen. Je hoeft tegenwoordig als Mol bijna niks te doen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Zat Dennis niet tussen Jon en Inge?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja, het was Inge, Dennis, Jon.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Zat Dennis niet tussen Jon en Inge?
Ja, ik heb me een beetje laten gaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:04 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Jij? Hoe kom je erbij, ik zie je nu pas voor het eerst![]()
Ja, en de volgende keer wordt het nog erger omdat ze hopen zo gratis jokers toegeworpen te krijgen van de mol.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Aan de andere kant gebruikt iedereen nu de theorie dat je verdacht moet zijn als Mol, omdat je er dan haast niet uit kan vliegen. En dus gaat iedereen mollen. Je hoeft tegenwoordig als Mol bijna niks te doen.
twee voorbeelden van dit jaar:
- Jan die enorme spijt heeft dat hij geld heeft binnengebracht bij dat sniper-spel, en vervolgens expres iets verkeerd zegt bij het stilleven
- Art die aan het mollen is omdat hij echt geen flauw idee is wie het kan zijn. Zodat mensen op hem stemmen ipv de echte mol
En zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden te bedenken natuurlijk
ik kijk sinds afl 6quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:08 schreef Blik het volgende:
1. Deborah
2. Nico
3. George
4. Elise
5. Yvon
6. Milouschka
7. Inge
8. Dennis
9. Jon
10. Kim
11. Patrick
Nee, ik vind niet dat Art iets kwalijk te nemen valt. De mol moet zorgen dat hij nepmollen altijd overtreft, afstraft waar het kan en dat hij altijd de regie voert in het spel, zonder dat de anderen dat echt doorhebben.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja feit is, Art speelde slim (verwarring zaaien en zichzelf verdacht maken) maar dit verziekte het spel gewoon.
Ja precies, terwijl als iedereen gewoon zijn best doet, je de mol waarschijnlijk sneller zult vinden. Maar aan de andere kant is de kans dan ook groter dat meer mensen sneller de mol vinden en dat is voor de kandidaten zelf natuurlijk weer niet gunstig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Aan de andere kant gebruikt iedereen nu de theorie dat je verdacht moet zijn als Mol, omdat je er dan haast niet uit kan vliegen. En dus gaat iedereen mollen. Je hoeft tegenwoordig als Mol bijna niks te doen.
twee voorbeelden van dit jaar:
- Jan die enorme spijt heeft dat hij geld heeft binnengebracht bij dat sniper-spel, en vervolgens expres iets verkeerd zegt bij het stilleven
- Art die aan het mollen is omdat hij echt geen flauw idee is wie het kan zijn. Zodat mensen op hem stemmen ipv de echte mol
En zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden te bedenken natuurlijk
Dat laatste was aan bij het 2e seizoen inderdaad mooi. Iedereen wilde wel mee doen met de mol, lekker naar een warm land een soort van vakantie houden en dan ondertussen een spel spelen...... Gingen ze naar een of ander land waar het helemaal niet zo mooi weer wasquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:14 schreef SwiffMeister het volgende:
Grootste wens:
Geen bn'ers meer. Die gaan minder onnodig lopen mollen omdat het geld meer waarde voor hen heeft. Ook kennen die elkaar vantevoren ècht niet in tegenstelling tot bn'ers die elkaar allemaal kennen uit het wereldje (ook al is het maar vaag).
De mol krijgt het daardoor drukker en zal meer actief moeten mollen ipv de andere kandidaten de boel laten verneuken.
En laat ze weer eens een keer naar een land gaan waar het geen 25 graden is. De afgelopen jaren waren (muv seizoen 9) allemaal in mooi weer landen.
Ben je alle regen soms vergeten?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:14 schreef SwiffMeister het volgende:
Grootste wens:
Geen bn'ers meer. Die gaan minder onnodig lopen mollen omdat het geld meer waarde voor hen heeft. Ook kennen die elkaar vantevoren ècht niet in tegenstelling tot bn'ers die elkaar allemaal kennen uit het wereldje (ook al is het maar vaag).
De mol krijgt het daardoor drukker en zal meer actief moeten mollen ipv de andere kandidaten de boel laten verneuken.
En laat ze weer eens een keer naar een land gaan waar het geen 25 graden is. De afgelopen jaren waren (muv seizoen 9) allemaal in mooi weer landen.
Naja, dit seizoen hebben ze ook veel regen gehad. Maar ze zijn ook in Canada geweest, daar lag toen nog sneeuw geloof ik. Volgens mij hielden ze ook voornamelijk 'warme' landen aan omdat het daar makkelijker was opdrachten te verzinnen en dat ze dan niet afhankelijk waren van het weer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:16 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Dat laatste was aan bij het 2e seizoen inderdaad mooi. Iedereen wilde wel mee doen met de mol, lekker naar een warm land een soort van vakantie houden en dan ondertussen een spel spelen...... Gingen ze naar een of ander land waar het helemaal niet zo mooi weer was(weet even niet meer uit mijn hoofd waar)
Wat bedoel je met een target?quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn grootste wensen:
- Onbekende Nederlanders
- Opdrachten waarbij geld te verliezen is
- Een target voor de Mol
- Langere ontknoping, want die finale valt keer op keer tegen (qua uitleg)
Ik vind het ook wel prima met BN'ers, net wat je zegt, dan heb je al iets met bepaalde mensen waardoor je sneller in het programma zit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:21 schreef Guanabana het volgende:
Eigenlijk hoeft het voor mij niet zo, onbekende Nederlanders. In het begin heb je dan helemaal niks met de kandidaten, en vaak zitten er bij de BN'er series heus wel een aantal leuke mensen die je al kent. Of mensen die je eerst misschien niet zo leuk vond en toch op een leuke manier leert kennen. (of andersom uiteraard)
Tja, de groep wees hem al snel aan om op het podium te gaan staan en daar viel weinig te mollen... Dingen fout doen was alleen maar extra grappig en niet meedoen of er saai bij gaan staan was natuurlijk gigantisch op gaan vallen en volgens mij is het voor de mol nog net iets belangrijker om anoniem te blijven dan om de pot leeg te houden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:25 schreef LoveProfuzion het volgende:
Vind het ook raar met die pleinopdracht met dat optreden, dat hij gezellig meedoet, deed geen ene moer...vooral Art alles laten doen onder het mom van 'ik gebruik hem' terwijl Art uit zichzelf lekker wilde mollen, dat was de mazzel van Patrick, hij stuurde Art niet aan...Art molde omdat HIJ dat wilde... Patrick heeft alleen de opdracht van het vuurwerk en in de boot echt verpest, voor de rest heeft hij niet echt opdrachten verpest...anderen deden dat voor hem.
Ik blijf zeker kijken, als programma is het ook gewoon erg mooi en spannend vormgegeven. Ik vind het ook niet storend dat sommige spel-aspecten 'hergebruikt' worden, maar het Mol-aspect is eigenlijk sinds een aantal seizoenen erg achteruit gegaan. Ik denk dat dit niet geldt voor de gemiddelde kijker, maar wel voor de internet-fanatiekelingen die elk seizoen helemaal in het spel duiken, en dan als karige beloning 5 hints krijgen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:23 schreef BobW het volgende:
Wat denken jullie, is het spel uitgewerkt? Of zijn er nog wel nieuwe dingen te verzinnen? Je ziet namelijk veel herhalingen in opdrachten en ook alle hints/tactieken zijn langs gekomen.
Uiteraard als groot fan blijf ik kijken, ook als het meer van hetzelfde is blijft het leuk
Dennis was wel echt een baas inderdaad. Was echt geniaal hoe die dat deedquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:30 schreef Jabberwocky het volgende:
Het enige positieve aan dit seizoen is dat ik de mol al heel snel doorhad. Maar dat hadden veel mensen, en het is nog best een faalmol ook. Wat een seizoen zeg.
Derde keer op rij dat de mol best wel faalt vind ik. Bij Dennis had je nog bazenhints als 'Is Ego de mol?' en dat hij op de bootopdracht lekker in het casino zat en enveloppen met geld over de reling heen gooide. Jon en Kim deden al net zo weinig als Patrick, beetje meeliften, beetje niks doen.
Inderdaad, ja. Dit is al het 3e jaar op rij dat ik aan het einde van de serie zit te klagen. Dat vind ik zelf ook kut. En nee, dat ligt niet aan het 'op de verkeerde mol zitten'. In seizoen 3 heb ik George NOOIT verdacht (was er van overtuigd dat het John wasquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:30 schreef Jabberwocky het volgende:
Derde keer op rij dat de mol best wel faalt vind ik. Bij Dennis had je nog bazenhints als 'Is Ego de mol?' en dat hij op de bootopdracht lekker in het casino zat en enveloppen met geld over de reling heen gooide. Jon en Kim deden al net zo weinig als Patrick, beetje meeliften, beetje niks doen.
Snap echt niet waarom die laatste uitzending niet anderhalf of 2 uur isquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:46 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik denk dat het concept nog lang niet uitgewerkt is. Er keken dit seizoen zelfs bijna twee miljoen mensen. De makers hebben bewezen door met een net iets andere montage het toch interessant te houden, want wat een fantastisch seizoen! Dit kan nog wel een paar jaar door gaan. Ik ben er ook voor om de laatste aflevering langer te maken. Even in een paar minuten de hints erdoor jassen is zonde.
Helemaal mee eens, hints moeten niet op meerdere personen kunnen slaan want dan krijg je verwarring of zien veel mensen ze niet als een hint. Ik dacht dus vanwege Miryanna dat dit geen hint was.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef Jane het volgende:
Ja, die hint van die geit... best grappig hoor, maar aangezien hij ook op Miryanna kan slaan vind ik het toch zwak.
Ik ben juist bang dat ze het concept al een paar jaar losgelaten hebben. Tuurlijk, het is hartstikke succesvol, dus het werkt. Maar doordat we nu al 3 jaar mooie series zien, met aan een einde een hele zwakke mol, en omdat er steeds meer dingen geacteerd overkomen, vrees ik dat men er steeds meer een soort toneelstuk van aan het maken is. Als het allemaal maar mooi in beeld komt en we kunnen het spannend monteren, dan maakt die hele mol eigenlijk niet zoveel meer uit. Dat is wel jammer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:46 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik denk dat het concept nog lang niet uitgewerkt is. Er keken dit seizoen zelfs bijna twee miljoen mensen. De makers hebben bewezen door met een net iets andere montage het toch interessant te houden, want wat een fantastisch seizoen! Dit kan nog wel een paar jaar door gaan. Ik ben er ook voor om de laatste aflevering langer te maken. Even in een paar minuten de hints erdoor jassen is zonde.
Ik snap wel dat de hints niet te opvallend mogen zijn, maar dan denken ze maar wat langer na. De kijkcijfers zijn hoog genoeg, dus een beetje moeite mag wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:58 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, hints moeten niet op meerdere personen kunnen slaan want dan krijg je verwarring of zien veel mensen ze niet als een hint. Ik dacht dus vanwege Miryanna dat dit geen hint was.
Hotelkameropdracht, ook niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:37 schreef Guanabana het volgende:
Ze hebben trouwens een aantal opdrachten niet laten zien, waaronder de koeien-opdracht (omdat Art daar meer molde dan Patrick??) en ook de plankenopdracht niet! (idem??)
Mijns inziens zitten er twee hele grote nadelen aan onbekende Nederlanders:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Zwakke mol hangt natuurlijk samen met het meemollen van alle BN'ers.
'Gewone' Nederlanders gaan in eerste instantie toch voor het geld bij elke opdracht, daar ben ik van overtuigd ... en dus wordt het voor de mol al veel moeilijker.
Maar zolang mensen blijven kijken, zullen ze nooit weggaan van het concept met BN'ers ben ik bang
Ik vond deze aflevering wel aardig, met name ook door de voor mij gelukkig toch nog verrassende ontknoping. Ik heb er tot nu toe elk jaar het grootste deel van het seizoen compleet naast gezeten en met dat overduilijke gekloot van Art was ik erg bang dat het er nu opeens wel heel erg dik bovenop lag wie de mol is. Ik vond juist de aflevering van vorige week heel erg tegenvallen, die uitsluitend bestond uit een uitgestelde opdracht van de week ervoor en verder een ellenlange executie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:51 schreef jcdragon het volgende:
Ik vond de laatste aflevering ook te kort. Ze mochten wel anderhalf tot twee uur besteden aan de uitleg en meer beelden laten zien.
Ik ken de helft van BN'ers ook nooit, maar dat ik ze moet leren kennen is niet echt iets dat 5 afleveringen hinderlijk is. Verre van.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:52 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Mijns inziens zitten er twee hele grote nadelen aan onbekende Nederlanders:
1. Je kent ze niet, dus het kost je minstens een half seizoen om ze te leren kennen, wat de eerste 5 afleveringen niet ten goede komt.
2. Onbekende Nederlanders hopen na het zien van diverse reality programma's zelf ook bekende Nederlanders (al was het maar voor 2 weken) te worden door het meedoen aan een televisieprogramma wat de kijkbaarheid niet bepaald ten goede komt.
Hetzelfde hier.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:06 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik ken de helft van BN'ers ook nooit, maar dat ik ze moet leren kennen is niet echt iets dat 5 afleveringen hinderlijk is. Verre van.
Ik vind het zelf niet echt bevorderlijk als ik me vijf afleveringen loop af te vragen wie wie ook alweer was en welk gedrag uit de vorige vier afleveringen bij wie hoorde. En ik vind mijn tweede argument, dat alle onbekende Nederlanders die mee mogen doen aan een televisieprogramma alleen nog maar bezig lijken te zijn met hoe ze, al was het maar voor een paar weken, een bekende Nederlander kunnen worden op zichzelf al meer dan voldoende reden om voor bekende Nederlanders te kiezen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:06 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik ken de helft van BN'ers ook nooit, maar dat ik ze moet leren kennen is niet echt iets dat 5 afleveringen hinderlijk is. Verre van.
Hebben wij naar hetzelfde programma zitten kijken? Volgens mij dacht iedereen behalve Jan: "Oh, daar heb je Art. De nepmol"quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef wolferl het volgende:
Art deed zo verdacht dat iedereen hem ook als de Mol ging zien, zo liep hij natuurlijk fluitend naar de finale, omdat al zijn concurrenten op hem gokte.
Volgens mij gingen Karin en ook Soundos uiteindelijk toch twijfelen waardoor Art redelijk onbedreigd kon winnen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Hebben wij naar hetzelfde programma zitten kijken? Volgens mij dacht iedereen behalve Jan: "Oh, daar heb je Art. De nepmol"
Daarom had ik het leuk gevonden als hij het uiteindelijk toch was geweest. Double bluff enzo.
Echt totaal geen last van. Heb ook series zitten kijken met onbekende Australiërs, onbekende Amerikanen, onbekende Belgen, onbekende Britten... allemaal even tof.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:17 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet echt bevorderlijk als ik me vijf afleveringen loop af te vragen wie wie ook alweer was en welk gedrag uit de vorige vier afleveringen bij wie hoorde.
En de BN'ers ken je wel altijd allemaal direct en je kunt moeiteloos alle acties bij de persoon plaatsen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:17 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet echt bevorderlijk als ik me vijf afleveringen loop af te vragen wie wie ook alweer was en welk gedrag uit de vorige vier afleveringen bij wie hoorde.
Het moeten gewoon BN'ers blijven, met ON'ers heb je allemaal kandidaten die niet mediageniek zijn. Best leuk voor Secret Brother: The Rivals, maar voor Wie is de Mol heb je mediagenieke intelligentere kandidaten nodig.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:52 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Mijns inziens zitten er twee hele grote nadelen aan onbekende Nederlanders:
1. Je kent ze niet, dus het kost je minstens een half seizoen om ze te leren kennen, wat de eerste 5 afleveringen niet ten goede komt.
2. Onbekende Nederlanders hopen na het zien van diverse reality programma's zelf ook bekende Nederlanders (al was het maar voor 2 weken) te worden door het meedoen aan een televisieprogramma wat de kijkbaarheid niet bepaald ten goede komt.
Ik alleen Artquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:06 schreef Jane het volgende:
Ik kende alleen Karin, Horace, Anna, Miryanna en Jan. En die laatste 3 zelfs maar een heel klein beetje.
Art was baas ja, hij had geen idee wie de mol was en heeft mooi de aandacht op zichzelf gevestigd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef wolferl het volgende:
Het feit dat Art liep te (nep) mollen, was voor Patrick (de Mol) alleen maar mooi meegenomen. Dus waarom zou hij onverwachte hulp weg willen hebben?
Art deed zo verdacht dat iedereen hem ook als de Mol ging zien, zo liep hij natuurlijk fluitend naar de finale, omdat al zijn concurrenten op hem gokte. Patrick zou dom zijn geweest als hij de Mol acties van Art zou blokkeren door hem niet een 'handje' te helpen. Geniaal van zowel Art als Patrick.
Het gaat er bij WIDM niet alleen om hoe goed je je best doet, qua inzet en geld inzamelen. Maar vooral gehaaid zijn. Tactieken bedenken, mensen op dwaalsporen zetten. Wat dat betreft heeft Art het briljant aangepakt. En de Mol was de lachende derde, want die hoefde zo niet veel te doen, Art was (onbedoeld) een soort hulpmol geworden.
Dat maakt voor mij dit seizoen wel ijzersterk.
Logisch dat ze al die dingen niet hebben laten zien, was alleen nog maar pijnlijker geweest voor Patrick.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:54 schreef Guanabana het volgende:
Ze gaan ook volledig voorbij aan die laatste opdracht in de jungle. Had wel willen weten hoe Patrick dat beleefd had!
Alle hints waren ontmaskerd. Ze kunnen beter vagere moeilijkere kuthints doen zodat niet steeds de show verpest wordt doordat we al weten wie eruit gaanquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:48 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind ook wel dat ze er meer daadwerkelijke hints of aanwijzingen in moeten stoppen. De fanatiekelingen worden nu telkens afgescheept met 5 hintjes, terwijl de programmamakers heus wel weten dat er hele fora aan gewijd worden.
Huh, de laatste 3 kandidaten zaten niet op Art hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef wolferl het volgende:
Art deed zo verdacht dat iedereen hem ook als de Mol ging zien, zo liep hij natuurlijk fluitend naar de finale, omdat al zijn concurrenten op hem gokte. Patrick zou dom zijn geweest als hij de Mol acties van Art zou blokkeren door hem niet een 'handje' te helpen. Geniaal van zowel Art als Patrick.
Inderdaadquote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:17 schreef Guanabana het volgende:
Door alles wat er in je post staat vind ik het juist een teleurstellend seizoen.
Dat weten we volgens mij niet, maar aangezien Patrick de pot beheerde, zal hij wel wat in zijn zak hebben gestoken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Waar was die 400 euro nou gebleven? (excuses als dat al genoemd is hier. Ben nietbijgelezen)
Moet je maar niet op nu.nl kijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:44 schreef alors het volgende:
Gofter kunnen ze niet aan spoilertags doen bij nu.nl?
Ik zit in het buitenland en heb de laatste 2 afleveringen niet kunnen zien maar weet nu dus wel wie de mol was, en een dikke anticlimax aangezien ik hem vanaf het begin al veeeel te duidelijk de mol vond.
Maar dat is dus helemaal niet ter sprake geweest? Wat vreemd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:11 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat weten we volgens mij niet, maar aangezien Patrick de pot beheerde, zal hij wel wat in zijn zak hebben gestoken.
Ik vond dat een erg vermakelijk stukje. En het lijkt me normaal dat kandidaten met de crew praten tijdens de opnamen. Die lopen dagenlang met elkaar rond, zou vreemd zijn als ze dan niets tegen elkaar zouden zeggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vond het ook raar op het strand, toen zat Patrick tegen de camera te lullen over wat ie voor molstreken ging doen, en even later zie je Karin naar hem roepen. Heeft zij dan niet gezien dat ie tegen de camera staat te praten? Want zoiets doe je toch niet als normale kandidaat?
Spreek voor jezelf... Mij kunnen onbekende Nederlanders echt niet boeien. En het is nou niet zo dat de teams vol zitten met ego's a la Gordon en Patricia Paay.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:18 schreef Susi het volgende:
[..]
Maar ik wil zo graag nog weer eens onbekende Nederlanders, volgens mij wil iedereen dat gewoon weer. Échte deelnemers en een échte mol.
Daar moest ik ook aan denken toen ik de teleurgestelde reacties lasquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:31 schreef Lemming22 het volgende:
Haha al die openstaande vragen en teleurgestelde mensen, het lijkt wel het Lost-topic na de finale aflevering![]()
Sorry, maar die logica klopt niet. Geld uit de pot houden zodat je jezelf als mogelijke winnaar benadeeld?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:35 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Eigenlijk heb ik wel begrip voor Art. Hoezeer het spel er ook door verpest wordt, als je het echt niet meer weet moet je zelf gaan mollen om er niet uit te vliegen.
Tuurlijk wel. Hij wist echt niet meer wie de mol was en zelfs volgens Patrick zou hij er uit vliegen als ie niet jokers kreeg (dekmantel verhaal). Wat je dan kan doen is jezelf verdacht maken dmv mollen. Daardoor vlogen Jan en Anna eruit ipv Art want zij zaten op Art. Anders had hij helemaal niets gewonnen ipv dit 'kleine' bedrag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sorry, maar die logica klopt niet. Geld uit de pot houden zodat je jezelf als mogelijke winnaar benadeeld?
Mensen hadden een hekel aan Nadja destijds, maar die had tenminste niet deze drogreden voor het nepmollen.
Maar als je niet wint dan heb je niets aan het geld in de pot. Beter iets dan niets.quote:Sorry, maar die logica klopt niet. Geld uit de pot houden zodat je jezelf als mogelijke winnaar benadeeld?
John was ook een leuke molquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:11 schreef RedGuy het volgende:
We hebben gewoon geen leuke mol meer gehad sinds Dennis.
Vind ik ook, al was het maar omdat ik zowel Dennis als Jon halverwege de serie toen wél doorhadquote:
Als dat de maatstaf zou zijn dan zou Patrick een heldenmol moeten zijn. Maar nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vind ik ook, al was het maar omdat ik zowel Dennis als Jon halverwege de serie toen wél doorhad.
Jon die beweerde dat hij stoned werd van een waterpijpquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vind ik ook, al was het maar omdat ik zowel Dennis als Jon halverwege de serie toen wél doorhad.
Nee, want Patrick had ik dus niet doorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Als dat de maatstaf zou zijn dan zou Patrick een heldenmol moeten zijn. Maar nee.
inderdaad!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:29 schreef Ringo het volgende:
In de trailer van de ontknopingsaflevering zag ik Soundos in tranen aan tafel zitten. Is gisteren niet uitgezonden, toch?
Ik bedoelde meer dat ik Patrick wel door had, maar dat ik de logica dus niet volg van 'ik zie dat hij de mol is, dus is het een leuke mol'.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, want Patrick had ik dus niet door.
Maar Dennis en Jon von ik ook gewoon leuke persoonlijkheden en die gaven op een leuke manier invulling aan hun rol.
Ze zeiden gisteren ook telkens dat Patrick de knuffelbeer van de groep was, en zo sociaal, en dat het daardoor ook een grotere verrassing was. De kijkers hebben dit niet echt zo meegekregen heb ik het idee, dus voor ons was het sowieso anders.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, want Patrick had ik dus niet door.
Maar Dennis en Jon von ik ook gewoon leuke persoonlijkheden en die gaven op een leuke manier invulling aan hun rol.
Mja, iedere serie zitten er wel fysieke opdrachten in, ik weet niet of dat echt een hint is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:32 schreef Guanabana het volgende:
[..]
inderdaad!
wat een faalaflevering. Had een half uur langer mogen duren.
In het Molboekje van de Avro staat trouwens (met de kennis van nu) ook nog een hint. Bij het interview met Patrick zegt hij: ''Ik was voorbereid op veel fysiek zware opdrachten". Alleen de Mol wordt voorbereid toch, kandidaten weten niet wat er gaat gebeuren.
Ook zegt hij dat de arts te spreken was over zijn conditie, terwijl hij tijdens de serie maar zat te zeuren dat hij niet de bestgebouwde is, enz.
Ik vond Milouschka echt een aanfluiting, mollen doordat je je als iemand met een iq van 60 gedraagt vind ik echt belachelijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:33 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Vorig jaar was een aanfluiting, maar de grootste aanfluiting blijf ik Inge vinden.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:23 schreef k_man het volgende:
Dus?
Op basis hiervan gok ik, puur rationeel gezien, op Patrick. Aan hem werd geen vraag gesteld na de busrit, dus hij kwam niet voor het dilemma te staan tussen enerzijds geld in de pot brengen of anderzijds opvallen door een makkelijke vraag te verknallen. Bij de tweede opdracht was hij een ontvanger. Bij de derde opdracht pakte hij de laatste jokers.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:16 schreef k_man het volgende:
Laat ik nog even herhalen wat ik na aflevering één zei:
[..]
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:16 schreef k_man het volgende:
Laat ik nog even herhalen wat ik na aflevering één zei:
[..]
Ik vind Milouska het echt enorm goed gedaan hebben. Ze speelde dom, en iedereen geloofde haar gewoon, daardoor kon ze best veel flikken. Knap gedaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:14 schreef Blik het volgende:
Ik vond Milouschka echt een aanfluiting, mollen doordat je je als iemand met een iq van 60 gedraagt vind ik echt belachelijk
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:07 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hij wist echt niet meer wie de mol was en zelfs volgens Patrick zou hij er uit vliegen als ie niet jokers kreeg (dekmantel verhaal). Wat je dan kan doen is jezelf verdacht maken dmv mollen. Daardoor vlogen Jan en Anna eruit ipv Art want zij zaten op Art. Anders had hij helemaal niets gewonnen ipv dit 'kleine' bedrag.
Helemaal mee eens Milouska was een goeie mol.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:22 schreef Steve het volgende:
Ik vind Milouska het echt enorm goed gedaan hebben. Ze speelde dom, en iedereen geloofde haar gewoon, daardoor kon ze best veel flikken. Knap gedaan.
Plus, dat vond ik ook een leuke groep.
Als die complottheorie waar is had Joris een paar jaar terug ook moeten winnen, maar die kreeg toch mooi een rood scherm.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:23 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
hij zat al vanaf de eerste afleveringen zo opvallend te mollen, alsof iemand dan al zeker kan weten wie de mol is... Nee, Art was irritant en wilde zo graag in het spel blijven dat hij maar zo opvallend ging doen, en heeft daarmee het seizoen een beetje verknald, vind ik. Kandidaten weten ook wel dat mensen die echt opvallen door het hard werken (geld in pot) er het eerste uitgaan. Ik geloof dan ook niets van de uitslagen van de test. Ze gooien degene die het minst mol is er het eerst uit.
Vooral dat. Gewoon spannend en tof om te volgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:45 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kijk nu sinds seizoen 5 (2005) en heb eigenlijk nooit gekeken met de gedachte 'wie is de mol?' Ik keek altijd gewoon naar het programma
En zo zie je maar, iedereen heeft een andere mening over de verschillende seizoenenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:42 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Helemaal mee eens Milouska was een goeie mol.
kloptquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:47 schreef Blik het volgende:
En zo zie je maar, iedereen heeft een andere mening over de verschillende seizoenen
Ik zeg ook nergens dat ik het tof vond dat Art zo liep te mollen, alleen dat ik het wel ergens kan begrijpen. Toch vind ik dat het geld zwaarder zou moeten wegen en dat bereik je denk ik niet met die BN-ers die toch wel een flink inkomen hebben. De eerste paar seizoenen deed iedereen erg zijn best. Bij de BN-ers kwam de nepmol tactiek. Dat kan komen omdat ze het spel nu zo goed kennen maar ik heb ook altijd wel het idee dat ze dat wel geinig vinden, beetje tv maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:23 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
hij zat al vanaf de eerste afleveringen zo opvallend te mollen, alsof iemand dan al zeker kan weten wie de mol is... Nee, Art was irritant en wilde zo graag in het spel blijven dat hij maar zo opvallend ging doen, en heeft daarmee het seizoen een beetje verknald, vind ik. Kandidaten weten ook wel dat mensen die echt opvallen door het hard werken (geld in pot) er het eerste uitgaan. Ik geloof dan ook niets van de uitslagen van de test. Ze gooien degene die het minst mol is er het eerst uit.
Hey, dit had mijn post kunnen zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:45 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kijk nu sinds seizoen 5 (2005) en heb eigenlijk nooit gekeken met de gedachte 'wie is de mol?' Ik keek altijd gewoon naar het programma
Van 1 keer per jaar een seizoen WIDM kijken een overdosis? Lijkt mij wat overdreven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:45 schreef SwiffMeister het volgende:
Je moet gewoon niet ieder seizoen kijken, dan blijft het leuk.
En ook geen oude seizoenen terugkijken.
Zo heb ik zelf alleen seizoen 3, 4, een paar afleveringen van 8, 10 en 11 gezien. Zo krijg je geen overdosis en blijft het leuk.
Stop ook maar met het volgen van twitter en kijk alleen zo nu en dan in het WIDM topic van Fok!
Maar ze mogen wel de laatste aflevering flink langer maken. Of laat ze op de website alle hints gewoon noemen en uitleggen. Toen ze op tv zeiden dat op de website nog veel meer hints uit waren gelegd werd ik toch behoorlijk teleurgesteld toen ik daar ging kijken.
Als ik mee zou doen, zou ik zeker de nepmoltactiek overwegen. Liever 20.000 euro winnen dan bijdragen aan een pot van 50.000 euro en die niet winnen. Ik denk dus dat de nepmoltactiek ook bij ON kandidaten gehanteerd zal worden nu ze dit al jaren zien bij de BN-series (en effectief blijkt te zijn --> Art).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik het tof vond dat Art zo liep te mollen, alleen dat ik het wel ergens kan begrijpen. Toch vind ik dat het geld zwaarder zou moeten wegen en dat bereik je denk ik niet met die BN-ers die toch wel een flink inkomen hebben. De eerste paar seizoenen deed iedereen erg zijn best. Bij de BN-ers kwam de nepmol tactiek. Dat kan komen omdat ze het spel nu zo goed kennen maar ik heb ook altijd wel het idee dat ze dat wel geinig vinden, beetje tv maken.
Terwijl ON-ers toch als eerste voor het geld gaan met z'n allen. Ik zou het wel doen in ieder geval. Het wordt dan voor de mol misschien lastiger om te mollen (goh, das toch ook het idee) maar dan is het spel ook weer zoals het bedoeld is. PJ zegt toch ook altijd, er zit er één onder jullie die de boel probeert te saboteren, nou dat is de afgelopen jaren dus gewoon niet waar. Nadja, Art, Joris... Allemaal verpesten ze het spel, jammer genoeg wint Art er ook nog mee. Vorig jaar had je wat dat betreft een terecht winnaar.
Oh yeah, oh yeah, ik had het al meteen goedquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:56 schreef TLC het volgende:
De Mol ; Patrick Stoof
De Winnaar ; Miryanna van Reeden
De Verliezer ; Hanna Bervoets
Afvaller eerste aflevering ; Jan Kooijman
Patrick Stoof heb ik alleen als mol gekozen omdat je als enige van de deelnemers uit zijn naam het woord topo kan maken, wat dus Spaans is voor mol![]()
Ja, ik begrijp het ook wel maar Art vond zichzelf wel erg fantastiche tv maken, kreeg ik de indruk... en de productie waarschijnlijk ook want ze lieten veel van zijn acties zien, misschien ook omdat patrick achteraf toch niet zo'n goede mol was.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik het tof vond dat Art zo liep te mollen, alleen dat ik het wel ergens kan begrijpen. Toch vind ik dat het geld zwaarder zou moeten wegen en dat bereik je denk ik niet met die BN-ers die toch wel een flink inkomen hebben. De eerste paar seizoenen deed iedereen erg zijn best. Bij de BN-ers kwam de nepmol tactiek. Dat kan komen omdat ze het spel nu zo goed kennen maar ik heb ook altijd wel het idee dat ze dat wel geinig vinden, beetje tv maken.
Precies... dat vind ik nog het ergste, die soundos die alles druk opschrijft en bijhoud en een leuke kandidaat was (ja echt) is de verliezer.. hmmmquote:Terwijl ON-ers toch als eerste voor het geld gaan met z'n allen. Ik zou het wel doen in ieder geval. Het wordt dan voor de mol misschien lastiger om te mollen (goh, das toch ook het idee) maar dan is het spel ook weer zoals het bedoeld is. PJ zegt toch ook altijd, er zit er één onder jullie die de boel probeert te saboteren, nou dat is de afgelopen jaren dus gewoon niet waar. Nadja, Art, Joris... Allemaal verpesten ze het spel, jammer genoeg wint Art er ook nog mee. Vorig jaar had je wat dat betreft een terecht winnaar.
Respectquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:16 schreef TLC het volgende:
[..]
Oh yeah, oh yeah, ik had het al meteen goed![]()
eat your heart out
![]()
Dit, heel ergquote:Patricks molacties waren maar zo-zo. Met als dieptepunt het duidelijk schrijven van de cijfers op het strand. Productie kreeg hiervan de schuld omdat ze gezegd zouden hebben dat dat toch niet te lezen zou zijn vanaf de toren, maar ièts kleiner schrijven had ook geen kwaad gekund. Overigens moest ik wel erg lachen om het moment waarop hij de naam Miryanna van de borst liet lezen.
Op wieisdemol.com is iedereen fan van haar. geen woord negatiefquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:27 schreef Frollo het volgende:
Ik heb vanochtend een leuke tweet naar Soundos gestuurd.
Er is zo hard en lullig over haar getwitterd de afgelopen maanden, over hoe ze eruitziet, hoe ze loopt, hoe ze praat, ik wou even wat tegenwicht geven.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:33 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik weet niet of het hier al benoemd is, maar op een forum waarvan de naam hier niet genoemd mag worden, meldt iemand dat zijn collega zich op heeft gegeven voor volgend seizoen wat in dat gevel dus betekend dat het met niet-BN-ers is.
Tja, ik krijg liever geen ban.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:34 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Ten tweede, ik geloof er helemaal niks van.
ik heb Soundos ook op mijn twitter.. maar niemand die over haar lullig twitterdquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:27 schreef Frollo het volgende:
Ik heb vanochtend een leuke tweet naar Soundos gestuurd.
Er is zo hard en lullig over haar getwitterd de afgelopen maanden, over hoe ze eruitziet, hoe ze loopt, hoe ze praat, ik wou even wat tegenwicht geven.
Amenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo graag onbekende Nederlanders willen. Iedereen zit toch altijd al te zeuren dat ze niemand kennen, dus wat is het wezenlijke verschil, en bij BN'ers zitten er tenminste een beetje mediagenieke personen, mensen die echt dingen kunnen (zoals Pepijn en Patrick met de voorstelling ) of Horace qua humor, of Anna en Jan qua uiterlijk, en je leert mensen die je al een beetje kende een stuk beter kennen.
Ik heb geen zin om allemaal vervelende onbekende fanatieke kutkandidaten te moeten leren kennen, waar ik de eerste afleveringen helemaal niks mee heb.
En dat het spel met ON'ers anders gespeeld wordt lijkt me reuze meevallen. Na 6 seizoenen weten zij nu ook wel dat nep-mollen loont.
oh, topic is bijna dicht, gaan we nog verder?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |