quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
miss_sly, ik herinner me het verkeerd. Volgens mij ging het om dit onderzoek en Jenaplan bleef juist achter terwijl Dalton goed presteerde.
Maar zoals ik al zei viel er veel op af te dingen. In het stuk staat ook dat het om een verkennende (!) studie ging en het is binnen onderzoeksland not done om daar al over te publiceren. Beetje raar dus.
Overigens zie je juist dat leerlingen van vrije scholen beter presteren dan leerlingen van andere scholen, puur omdat die scholen een bepaald type ouder en kind trekken (lees: over het algemeen blank en hoogopgeleid). In onderzoek wordt daarvoor gecorrigeerd.
verrek!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:20 schreef Keshet het volgende:
Mogen wij trouwens in de openingspost?
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
Merci.
Ik zit even na te denken of het hier zo is dat Dyon minder gestimuleerd wordt. Ik denk eigenlijk dat hij juist meer gestimuleerd wordt. We zijn nu natuurlijk niet alleen met Dyon bezig maar ook met z'n broer, die aandacht moet hij wel delen...maar hij heeft dan weer de extra aandacht van zijn broer erbij die hem ook echt wel (onbewust) stimuleert!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en nu bedenk ik ineens iets wat ik al een tijdje wilde zeggen. Ik had het pas met een collega van me over de ontwikkeling van het tweede kind in een gezin, omdat tweede kindjes over het algemeen minder gestimuleerd worden door hun ouders. Het schijnt dat uit onderzoek is gebleken dat oudste kinderen een hoger iq hebben!![]()
Ohja, dat had ik dan weer even niet bedacht neequote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantrix, ik bedoel daarmee echt de vrije school. Maar dan heb ik het wel over één specifieke vrije school hè.
Haha, jah, maar voor mijn gevoel is Montessori dus gemiddeld en regulier, zeg maarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantix: Nee joh, gek. Niet doen hoor. En zelfs al zou het wiskundeonderwijs minder goed zijn (wat ik dus absoluut niet kan aantonen verder), dan kan het op een heleboel andere vlakken nog wel heel erg goed zijn. De school moet bij het kind (en het gezin) passen ook, daar gaat het denk ik om.
Ik ben gewoon een saaie muts die altijd het liefst voor gemiddeld en regulier gaat.
Ik heb met "godsdienstles" op zich geen probleem, al heb ik liever dat meerdere godsdiensten onderwezen worden dan een enkele. Waar ik wel een probleem mee heb is als de geschiedenisles eigenlijk godsdienstles is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb op een Christelijke school gezeten en zou geen probleem hebben met religieus onderwijs. Thuis leren we Ivan wel dat de Bijbel met reden bij ons bij 'fictie' staat.
Ik ben ooit eens heel boos van een verjaardagsfeestje van mijn (protestantse) vriendinnetje gekomen, want ze deden allemaal een versje voor het eten en ik kende het als enige nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ongelovig (opgevoed) maar zong altijd met liefde 'handjes gevouwen' voor het eten op school. Ik hield van zingen.
Jep.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef Incantrix het volgende:
Staan jullie boeken op genre, Claudia?![]()
Bij ons stonden ze stiekum op hoe mooi ik ze vond. Als in, de mooiste edities met glimmende kaften enzo op een plankje, lief's afgeragde sci-fi-pockets achter de deur, dat soortquote:
Haha, zo ken ik het ook hoor, ik had het even ingekort, to the point zeg maar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:20 schreef Twinkly het volgende:
S!
Dat liedje zing ik ook vaak met Niels, hij vindt het ellebogenstukje helemaal geweldig
Ik zing het trouwens anders dan de versie die ik op internet kan vinden (mijn moeders schuld, ik heb het van haar geleerd)
met de vingertjes 2x
met de platte, platte handjes
met de vuistjes
met de knuistjes
met de ellebogen: rommelebommelebom! AU!
Jawel, die aanbidden bomen. Ik heb een vriendin die vrije school heeftv gedaan en ze gingen zerieus een soort gebedjes opzeggen tegen een boom.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:22 schreef miss_sly het volgende:
Ivan
twinkly, Vrije school is toch juist niet religieus?
Nee!?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:23 schreef Meimeltje het volgende:
Groof, dan heb je zeker 'plantjes geef je water' ook weleens gehoord?
Plantjes geef je waterquote:
Jawel, "vrij" stond voor vrij van overheidsbemoeienis.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:22 schreef miss_sly het volgende:
twinkly, Vrije school is toch juist niet religieus?
Ja, hier kwam ik even over vloeken! Het is heel niet leuk als je een brief in de bus krijgt dat er een medewerker is die gelukkig niet op jouw kdv heeft gewerkt maar wel voor de organisatie waar je kdv bij zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weer iemand opgepakt in de Amsterdamse zedenzaak, oproepkracht voor de opvangorganisatie waar ons kinderdagverblijf zojuist mee is gefuseerd.
Gezinsbegeleider, maar ik haalde net Leander uit bed met 40 graden, dus afgebeld. Er zijn grenzen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:35 schreef Sorbootje het volgende:
Free, ik weet het niet. Wat doe je voor werk?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:41 schreef Sorbootje het volgende:
Vanmorgen Isabeau met twee staartjes én een speldje op het kdv afgeleverd! Ze leert het wel..
Ik dacht altijd dat er een soort natuurreligie gepredikt wordt, oftewel dat kinderen respect voor Moeder Natuur wordt bijgebracht op de Vrije School. Nou is dat ook zeker wel zo. Er wordt erg veel aandacht besteedt aan de seizoenen en seizoenswisselingen worden gevierd. Ik had al helemaal een romantisch beeld dat mijn kinderen later ook om de Meiboom zouden dansenquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Chan, dat is idd het idee dat ik bij een Vrije School heb, niet dat er een natuurreligie op strenge manier wordt gepredikt. En net zoals de vrije school haaks staat op het geloof van free, zo staat een christelijke school dat op mijn geloof. Ik heb zelf op een RK school gezeten en vond het vreselijk. Nou ja, we zullen zien.
NEE! Wow!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:47 schreef Vicky het volgende:
Ik heb Tess nog niet ingeschreven voor een school, maar dat hoeft nu ook nog niet.. Ze gaat naar dezelfde school als Amber en daar is geen wachtlijst voor broertjes en zusjes. Ik heb het inschrijfformulier wel in de la liggen maar vergeet het steeds mee te nemen
Amber gaat naar een protestants christelijke school. Wij zijn niet gelovig maar het leek me een hele leuke school. Tegenover ons huis staat ook een pc school maar daar gaat ze niet naartoe. Ze stond er wel ingeschreven maar het was allemaal zo raar. Buurmeisje heeft buitenlandse ouders/achternaam en haar ouders hebben moeten lullen als brugman om haar op school te krijgen en daarnaast zou de directeur gezegd hebben dat ie trots was dat ie een witte school had
Paaseieren ookquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:26 schreef simmu het volgende:
uhm, twinkly, je weet dat dansen rond een meiboom een fertiliteitsritueel is he?
Geen idee!quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wie of wat Bollo is.Hoe komt het dat Lars er zo weg van is?
het kost allemaal geen drol. het vloerspul is een soort vilt. kan echt onwijs veel hebben. en wij hebben toen dus alles van onder tot boven dichtgemaakt (in fases, net als de kat die in fases maar bleef ontsnappenquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, Lars neus aan neus met Bollo!Wat dapper van hem. Ik denk dat Ivan zich rot zou schrikken.
We gaan inderdaad verhuizen naar een huis met tuin. Daarom wil ik nu ook niet te veel geld spenderen aan het balkon, maar ik wil wel dat het nu geschikt is voor Ivan. Hij is er van de week voor het eerst op geweest en had het er zo geweldig naar zijn zin. Het kan ook prima zo, hoor, maar het nodigt niet echt uit om op de grond te gaan zitten bijvoorbeeld.
Simmu, wat een ontzettend goede idee! Was dat duur spul? We hebben een hond gehad dus het balkon is ontsnappingstechnisch al dreumesproof, haha. En het balkonhek is zo hoog en de spijlen staan zo dicht op elkaar dat Ivan er niet af kan.
Met vermijden bedoel ik dat je man zo vaak mogelijk thuis is tijdens haar middagslaap. En ze zal niet elke dag tussentijds wakker worden en hulp nodig hebben, toch? Het is goed mogelijk dat dit incidenteel was en het verder gewoon prima gaat.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:08 schreef MamaPurk het volgende:
Tja maar ik weet niet goed hoe ik ze moet vermijden, ik kan moeilijk elke keer regelen dat er iemand is die mij kan komen helpen als zij naar bed moet of uit bed moet... En Jaël op de bank laten slapen ofzo dat gaat hem niet worden, ze is een echte bed slaper, wat ik al zei veiligheid in haar eigen bedje... En ze heeft haar slaapje overdag wel echt heel erg nodig...
Ja nou ja de kinderstoel is geen heel groot probleem die heb je ook zo weer in elkaar met beugel ervoor als het toch niet blijkt te gaan..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Je hebt ook van die kleine krukjes (opstapjes) die zijn heel licht, die kun je zo in haar bedje zetten zodat ze erop kan gaan staan.
en gewoon de commode vermijden. lekker een aankleedkussen op de grond en klaarquote:Op woensdag 16 maart 2011 14:16 schreef MamaPurk het volgende:
Ja het is hopelijk inderdaad een incident geweest Claudia, want het is ook helemaal niet Jaël om te gaan liggen brullen en helemaal overstuur te raken... Eigenlijk slaapt ze altijd van 13 tot 15.30.. Mijn man had haar ook in bed gelegd en was weg gegaan... maar goed dat van die stoel en idd iets met een trappetje dat ga ik proberen als het weer gebeurt..!! (Jaël is ook een grote zware dreumes, dus ik wil echt geen risico nemen door te denken dat het die ene keer wel kan, want als dan de boel bij mij weer scheur oid dan ben ik nog verder van huis)
Ja bijvoorbeeld!quote:
Bedankt voor de info, dan gaan wij over een paar weekjes naar Koosquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Geen idee!
Bollo is trouwens de beer die bij Landal hoort...
zoals Koos Konijn bij Roompot hoort
dan is het geen smeerworst hè zusjequote:Op maandag 14 maart 2011 21:24 schreef wickie het volgende:
Bij ons op de kdv geven ze vegetarische smeerworst. Had het laatst voor thuis gekocht en dat smaakte best ok vond ik. Misschien een alternatief Groof?
Smeerig da istquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan is het geen smeerworst hè zusjemaar gewoon smeersel van iets gemaakt.
Oh, hier andersomquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:15 schreef Sorbootje het volgende:
Herkenbaar. Hier gaat 't bord ondersteboven, worden de dingen die ze niet blieft één voor één teruggelegd op het bord en de rest verdwijnt in 't mondje.
Gelukkig is dat maar zelden. Meestal propt ze alles naar binnen.
is er bij jullie geen privé kliniek in de buurt die ook zoiets doet?quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:25 schreef wickie het volgende:
Nou.. Bij de KNO arts geweest vanochtend. Dat worden dus buisjes en misschien ook de neusamandelen die geknipt/gepeld worden. De gehoortest was ook weer niet goed, dus het is noodzakelijk anders loopt ze een praatachterstand op (ze praat ook nog niet gericht). Jammergenoeg wel 2 maanden wachtlijst.
Ik lees vanavond even bij, nu weer braaf aan het werk.
arme julliequote:Op donderdag 17 maart 2011 14:25 schreef wickie het volgende:
Nou.. Bij de KNO arts geweest vanochtend. Dat worden dus buisjes en misschien ook de neusamandelen die geknipt/gepeld worden. De gehoortest was ook weer niet goed, dus het is noodzakelijk anders loopt ze een praatachterstand op (ze praat ook nog niet gericht). Jammergenoeg wel 2 maanden wachtlijst.
Ik lees vanavond even bij, nu weer braaf aan het werk.
Wij (thuis) zeggen daar tegen "djokken" (maar dan niet netjes d en j maar eerder dzj-klank). Ik was het ook... lang... heel langquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:32 schreef simmu het volgende:
mijn ventje bonkt![]()
zit op handen en knietjes in bed heen en weer te wiebelen
tis een bonkie
Hier is het op doktersadvies, hebben al die papieren, maar werd toch wat "moeilijk"over gedaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:15 schreef leonieke het volgende:
_Bar_ hier in België mogen onthaalouders/kdv's in principe enkel medicatie geven als er een voorschrift bij zit van de arts (dus niet vermeld op het potje maar echt een soort tweede voorschrift).
wickie: wat een wachtlijst
Helemaal ok vraag je misschien toch best eens na bij mensen uit mijn naaste omgevingquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:55 schreef freecell het volgende:
Jij functioneert ook nog steeds helemaal ok toch?
Dan zal het wel niet erg problematisch zijn
Nog zo'n ziekerd. Hopelijk is hij vlug weer genezen. Het heerst echt, hé...quote:Wicky, wat duurt dat idioot lang. Kan je niet je zorgverzekering bellen voor wachtlijstbemiddeling?
Hier een ziekige dreumes... Wat koorts, spugen en wil niet echt eten..
Dat is wel jammer danquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Hier is het op doktersadvies, hebben al die papieren, maar werd toch wat "moeilijk"over gedaan.
Volgens mij heeft het meer te maken met die gezette tijden van toedienen.
Hier alleen met medicijnverklaring van de ouders erbij!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:15 schreef leonieke het volgende:
_Bar_ hier in België mogen onthaalouders/kdv's in principe enkel medicatie geven als er een voorschrift bij zit van de arts (dus niet vermeld op het potje maar echt een soort tweede voorschrift).
Dat is wel iets handigerquote:Op donderdag 17 maart 2011 17:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hier alleen met medicijnverklaring van de ouders erbij!
Ik ben zelf gastouder (onthaalmoeder).
Dat vinden wij ook, voor ons een elk geval een reden om Roy daar niet naartoe te brengen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het een beetje raar, Bar, dat ze niet kunnen garanderen dat ze op tijd zijn medicijnen geven.
Agreed. Amandelen stelt ook niet zoveel voor.. Tis meestal eem dagopname en soms met een nachtje erbij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou geloof ik toch kijken voor een ander ziekenhuis. Amandelen is nit echt een zeldzame ingreep en zoals Huup ook al zegt is ze het meest gebaat bij een snelle ingreeep toch?
Ze noemt zichzelf "lielie"? Wat ontzettend schattig!quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:37 schreef huuphuup het volgende:
Ze gaat hard qua ontwikkeling. Praten gaat in sneltempo steeds duidelijker "lielie sjitte" en dan zo met het handje op haar stoeltje tikken om aan te geven dat ze gaat zitten![]()
Dat vind ik juist niet. Ineens is mijn hele middag weg als hij goed slaapt. Toen hij nog op 2 slaapjes zat had ik meer mogelijkheden om de deur uit te gaan, en als 1 slaapje niet helemaal goed ging (bijvoorbeeld omdat we onderweg waren) dan was er altijd nog het 2e slaapje.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Incantrix, wel fijn dat hij over is naar 1 slaap of niet? Ik vind dat dat net wat meer vrijheid geeft weer. Je kunt in ieder geval sochtends dingetjes doen....heerlijk!
Kan ik me goed voorstellen, hoor! Ivan had best vaak één lange slaap en dat was heerlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:19 schreef wickie het volgende:
En die lange slaap geeft mij nu wel de rust die ik soms (vanwege de zwangerschap) wel echt even nodig heb.
och, na 20 minuutjes brullen zijnerzijds en heen en weer naar boven mijnerzijds schikt hij zich in zijn lotquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:55 schreef miss_sly het volgende:
fijn inca dat je zo'n goede dag hebt gehad!
Arme Ravi, helaas is het leren van die dingen soms een pijnlijk proces. Wat vervelend dat hij niet wil slapen; slaapt hij inmiddels wel?
Ja, ik vind 3 dagen op een week van 9 uur tot 23 uur nu wel erg lang. Vond ik die variatie vroeger heerlijk, af en toe veel vrije tijd en dan vaak van die lange dagen. Stressen tegen een deadline aan. Vind ik er nu geen kont aan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je het moeilijk om nu van die lange dagen te maken, oeke?
Ik betrapte mezelf vandaag op het gevoel dat ik er wel weer naar uitkijk om Ivan te missen. (Hij was een dagje bij opa en oma, voor het eerste sinds een aardige tijd.)
Is dat ook iets wat je serieus zou overwegen, een andersoortige baan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef oeke het volgende:
Nouja, ik voel nu wel het dilemma van kind en werk combineren. En dan wil ik eigenlijk ineens een duidelijke baan. Met een begin en een eindtijd. In plaats van die eigen verantwoordelijkheid.
Goed, ik zit er duidelijk een beetje mee. Ik vind het zoeken.
ah check. Hier regelmatig van alles in de wasmand ook. En haar fietsje heeft een bakje achterop daar zit ook altijd van alles in. En sleufjes en dergelijke zijn zwaar favoriet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb pas een paar vorken gevonden in de wasmand.En ik vind er ook regelmatig luiers van Lena in terug (gebruikt en ongebruikt
).
Nee, eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Is dat ook iets wat je serieus zou overwegen, een andersoortige baan?
Ja, baalt hij ervan? En wil hij een vaste baan zoeken?quote:Mijn lief is gaan balen van zijn freelanceschap, vooral omdat we nu kinderen hebben. Op heel veel manieren is het ideaal, maar het is ook onzeker en onregelmatig werk.
Nou ja, het komt erop neer dat freelancen betekent dat je jezelf van opdrachten moet verzekeren. Vooralsnog kwamen die steeds aanwaaien (ook bij mij toen ik freelancer was), maar op magere momenten moet je daar actiever in worden en dat was niks voor mij en is ook niks voor m'n lief.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:34 schreef wickie het volgende:
Begrijpbaar, maar was wel benieuwd, vind het vraagstuk freelancen of baan altijd erg interessant.
Dank je!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:41 schreef huuphuup het volgende:
Freecell, ctrl + shift voor je toetsenbord. Adem in, adem uit![]()
Lastig ja
Dat klinkt bekendquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:58 schreef mefke79 het volgende:
Trix werkt prima ja...alleen is het te weinig voor driekus. Dus dan moet er nog wat achteraan. En vroeger konden we het prima uitstellen met soepstengels, maar dat pikt ie niet meer.
Ja, dat hoop ik ookquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Boodschappen kan toch ook vanavond? Ligt het spul op bed, lekker rustig!
Aaaah, zielig! En inderdaad briljant getimedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook een ziekenboeg. Meike ziek opgehaald van school, en Lars is de hele morgen al aan het huilen, dus die ligt incl zetpil in bed nu.
En slaapt.
Ik denk dat hij last van dookomende tanden/kiezen heeft.
Lekkere timing, morgen moeten ze op de foto met neefjes en nichtjes....
Ik ben net met Florian naar de PSZ op en neer gelopen en dat was geloof ik wel genoeg voor hem. Het ventje heeft 39,5 dan ga ik er niet complete borrelboodschappen mee doenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Free, ik heb gewoon met mijn zieke kinderen boodschappen gedaan. Ging echt prima. Even eruit is best lekker, ook als je ziek bent.
Aoraki, die blauwe tongquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:32 schreef Aoraki het volgende:
Wickie, ik schrok wel van je bericht. Hoe ben je doorverwezen dan? Mette praat dus nog niet, maar verstaat ze je wel, en begrijpt ze het dan? (ik vraag dit allemaal omdat we met Thomas misschien ook in hetzelfde schuitje zitten...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |