abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94166763
Kyllian zit op een brede school (naja wordt nog aan gewerkt, ze zitten nu in een tijdelijk gebouw en ernaast wordt de brede school gebouwd) en ik ben daar erg blij mee. Er zit dus ook BSO in hetzelfde gebouw. Later komt er als het goed is nog kdv en andere mogelijkheden bij.
Hij heeft een continu rooster, dus ze lunchen gewoon met de hele klas.

Brede school

Nederland telt steeds meer brede scholen. Dit zijn scholen waarbij onderwijs wordt gecombineerd met bijvoorbeeld opvang, zorg, welzijn, sport en cultuur. Brede scholen bieden leerlingen een stimulerende en uitdagende leeromgeving zodat kinderen hun talenten leren ontdekken en ontwikkelen. Het kabinet streeft naar 1.500 brede basisscholen en 460 brede scholen voor voortgezet onderwijs in 2011.
pi_94166794
Overigens wil ik Ivan liever niet naar een vrije school doen, maar voor mij weegt zwaarder dat het (a) een buurtschool is en (b) een school die goed presteert. De school die aan die eisen voldoet is een Jenaplanschool. De kinderen van Wouter Bos gaan ernaartoe. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94166935
Ik vind voor kleuters en jonge schoolkinderen de sfeer van de Vrije School geweldig, zo warm en veilig. Maar ik vind het jammer dat het onderwijs religieus is.
Een openbare school die dezelfde warmte uitstraalt zou ideaal zijn :)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94167207
Ik heb op een Christelijke school gezeten en zou geen probleem hebben met religieus onderwijs. Thuis leren we Ivan wel dat de Bijbel met reden bij ons bij 'fictie' staat. :')
pi_94167383
Ik ben ongelovig (opgevoed) maar zong altijd met liefde 'handjes gevouwen' voor het eten op school. Ik hield van zingen O+ .
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:09:54 #31
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_94167392
Staan jullie boeken op genre, Claudia? :D

(Onze DVD's stonden op kleur hoor, don't worry ;))
3!
pi_94167488
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb op een Christelijke school gezeten en zou geen probleem hebben met religieus onderwijs. Thuis leren we Ivan wel dat de Bijbel met reden bij ons bij 'fictie' staat. :')
Ik heb met "godsdienstles" op zich geen probleem, al heb ik liever dat meerdere godsdiensten onderwezen worden dan een enkele. Waar ik wel een probleem mee heb is als de geschiedenisles eigenlijk godsdienstles is.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94167555
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ongelovig (opgevoed) maar zong altijd met liefde 'handjes gevouwen' voor het eten op school. Ik hield van zingen O+ .
Ik ben ooit eens heel boos van een verjaardagsfeestje van mijn (protestantse) vriendinnetje gekomen, want ze deden allemaal een versje voor het eten en ik kende het als enige niet ;(
/offtopic :')

Ik heb zelf op een montessorischool gezeten, maar wel een (naar mijn mening) enorm slechte. Dat kleurt mijn beeld van 'ander' onderwijs ook wel een beetje. Ik heb geen moer uitgevoerd daar, terwijl dat toch niet echt de bedoeling moet zijn ;)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:12:06 #34
95408 Incantrix
pi_94167585
Oh, en ik heb wel op een christenlijke (of RK, ik heb geen idee :P) kleuterschool gezeten en vond een liedje waarin gezongen werd over 'ons allen' altijd heel leuk. Alleen dacht ik dat het over 'onze zallem' ging, dus zag dan altijd een rivier voor me met stromen met krulletjes en allemaal blij rondspringende visjes O+ :') (Ik was ook een haags kind, dus wel heel erg :P 'zallem' = zalm :D)

Tot zover mijn nuttige bijdrage aangaande dit onderwerp :+
3!
pi_94167667
Ik heb tot groep 5 op een Katholieke school gezeten en dat was een hele fijne en goede school. De liedjes en verhalen vond ik ook prachtig. Daarna heb ik op een Montessori-school gezeten en dat bleek een zeer zwakke school.
pi_94167727
:o _O-

Ik heb vandaag aan tafel een discussie gehad met mijn peuter over de tekst van een liedje:
Mijn dochters versie: ...met de vingertjes, met de platte handjes, met de buisjes, met de elleboven, poefpoefpoef... O+
pi_94167843
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:09 schreef Incantrix het volgende:
Staan jullie boeken op genre, Claudia? :D
Jep.
pi_94167853
Wij hebben ons nog niet bezig gehouden met basisscholen :@
Ook omdat we niet weten of we dan nog hier wonen... En volgens mij mag je hier ook pas na het 2de jaar inschrijven.

Ik zal eens aan de bovenburen vragen wat hun ervaringen zijn hier in de buurt, ze hebben 3 kinderen en hebben vrijwel dezelfde idealen als ons.

Ikzelf ben katholiek opgevoed en heb dus op een RK school gezeten, maar alle andere religies werden goed belicht.

Mochten we naar de omgeving van mijn ouders verhuizen gaan de kids waarschijnlijk naar de openbare school die daar zit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94167880
Waarom is het alweer zo laat? En waarom heb ik weer(!) niks nuttigs gedaan met mijn avond? ;(

Anyways, truste! En veel plezier met de voortzetting van dit interessante 'gesprek'. :W
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:16:20 #40
95408 Incantrix
pi_94167965
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep.
Bij ons stonden ze stiekum op hoe mooi ik ze vond. Als in, de mooiste edities met glimmende kaften enzo op een plankje, lief's afgeragde sci-fi-pockets achter de deur, dat soort :P

Groofs, dat liedje ken ik niet? Maar elleboven echt! O+
3!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:16:40 #41
95408 Incantrix
pi_94167992
Sweet dreams, Groofs! :*
3!
pi_94168239
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:16 schreef Incantrix het volgende:
Sweet dreams, Groofs! :*
:* Nuttige dromen dan maar. :X

En ja, elleboven is leuk hè?
pi_94168293
S O+!
Dat liedje zing ik ook vaak met Niels, hij vindt het ellebogenstukje helemaal geweldig :D

Ik zing het trouwens anders dan de versie die ik op internet kan vinden (mijn moeders schuld, ik heb het van haar geleerd :P)

met de vingertjes 2x
met de platte, platte handjes
met de vuistjes
met de knuistjes
met de ellebogen: rommelebommelebom! AU!
pi_94168295
Hihi Groof :D

Hier zingen ze op het kdv ook met de vingertjes, althans dat vermoed ik want Dyon doet enthousiast mee :D Net als 'in de maneschijn', dan komt Dyon gelijk met dat vingertje van 'en je waagt het niet'.
Ow en van het weekend zong ik 'visje visje in het water' en die bleek hij ook al te kennen :D

En Kyllian zingt mee, dus wat nou minder stimulatie voor de 2e :P ;)
pi_94168423
Mag ik even trots doen? Ivan is echt zó lief voor Lena! Moeten jullie hem nou verkikkerd naar haar zien kijken!

pi_94168454
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:20 schreef Twinkly het volgende:
S O+!
Dat liedje zing ik ook vaak met Niels, hij vindt het ellebogenstukje helemaal geweldig :D

Ik zing het trouwens anders dan de versie die ik op internet kan vinden (mijn moeders schuld, ik heb het van haar geleerd :P)

met de vingertjes 2x
met de platte, platte handjes
met de vuistjes
met de knuistjes
met de ellebogen: rommelebommelebom! AU!
Haha, zo ken ik het ook hoor, ik had het even ingekort, to the point zeg maar. :P Of trouwens, ik kende het helemaal niet totdat S ermee thuiskwam, een jaar geleden ofzo. En nou zong ze het vanavond weer eens en deed R bijna alles ook mee :o. Zo cool! (kdv inderdaad)
pi_94168491
Agos Ivan O+
Jammer dat Lena er niet op staat ;)
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 22:22:38 #48
5428 crew  miss_sly
pi_94168504
Ivan O+

twinkly, Vrije school is toch juist niet religieus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94168575
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:22 schreef miss_sly het volgende:
Ivan O+

twinkly, Vrije school is toch juist niet religieus?
Jawel, die aanbidden bomen. Ik heb een vriendin die vrije school heeftv gedaan en ze gingen zerieus een soort gebedjes opzeggen tegen een boom.
pi_94168598
Groof, dan heb je zeker 'plantjes geef je water' ook weleens gehoord? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')