quote:ROTTERDAM - Een scholier pest een dikke klasgenoot. Een bekend beeld bij velen, maar op dit filmpje, een enorme hit op internet, krijgt de kleine pestkop onderuit de zak van het slachtoffer.
Casey Heynes
Casey Heynes
Het voorval deed zich voor op een school in het Australische New South Wales en veroorzaakte flink wat opschudding.
Volgens berichten op internet en Facebook breekt het joch zijn kin, neus en vermoedelijk ook oogkas. De gepeste jongen, Casey Heynes, werd na het incident voor vier dagen geschorst. Het gemangelde pestkopje kreeg twintig dagen. De ouders van de pestkop klagen nu alles en iedereen aan wegens mishandeling.
De 16-jarige Casey Heynes groeide de afgelopen dagen uit tot een cultheld op internet. Zijn Facebook-fanpagina heeft hij inmiddels meer dan zevenduizend volgers.
Op internet veroverde Casey al snel de bijnaam 'Zangief', naar een populair karakter uit de computergame 'Streetfighter. 'Zangief' en 'Bully FAIL' stonden ook enige tijd bovenaan de lijst trending topics op Twitter.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)che-op-pestkop.dhtml
Hier leert die pestkop pas echt goed van. Gezeik van leraren vind hij alleen maar stoer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenlijk zo dat dit soort dingen überhaupt niet horen te gebeuren op school en leraren dit moeten voorkomen.
Het 'hoort' idd niet, maar toch gebeurt het altijd en overal. Waarom? Omdat mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenlijk zo dat dit soort dingen überhaupt niet horen te gebeuren op school en leraren dit moeten voorkomen.
Wellicht, maar zijn ouders niet. Natuurlijk is een backfire mooi om te zien, alleen zulke dingen moeten überhaupt niet gebeuren, zo simpel is het wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef gamezz het volgende:
[..]
Hier leert die pestkop pas echt goed van. Gezeik van leraren vind hij alleen maar stoer.
Dat die ouders zichzelf nog serieus kunnen nemen, kom op zeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De tering, dan heb je als ouders van die pestkop wel een enorme plaat voor je kop om die gepeste jongen nog aan te klagen.
Het was gebeurd in Australië sryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ja typisch Amerikaans weer, de pestkop aanklagen voor mishandeling. Ze denken ook niet: "Als mijn kind gewoon normaal deed was dit helemaal niet gebeurd". Plus gaf hun kind de eerste klap.
Maarja, retardouders natuurlijk want hun kind doet nooit iets fout.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ja typisch Amerikaans weer, de pestkop aanklagen voor mishandeling. Ze denken ook niet: "Als mijn kind gewoon normaal deed was dit helemaal niet gebeurd". Plus gaf hun kind de eerste klap.
quote:Het voorval deed zich voor op een school in het Australische New South Wales
Alleen kneusjes weten het verschil tussen Australie en de VS nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja, retardouders natuurlijk want hun kind doet nooit iets fout.
Had gekund ja...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Als hij trouwens op zijn hoofd of nek terecht was gekomen (al dan niet in combinatie met die richel) dan had het weleens afgelopen kunnen zijn. En dan, kun je het dan nog steeds goedpraten?
Precies. Gewoon normaal doen en dan is er ook niets aan de hand. Als iemand het expres gaat lopen opzoeken en uitlokken etc, dan moet ie achteraf ook niet huilen wanneer het verkeerd afloopt voor hem. Daar vraag je dan namelijk zelf om.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:39 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Had gekund ja...
Maar wat mij betreft wel hoor. Niet zelf de shit opzoeken en dan huilen als je au hebt. Andere mensen met rust laten, dan blijf je gezond
Ohquote:
Wat een held zeg, andere mensen pestenquote:
Als die dikke je kind zou zijn zou je je diep moeten schamen dat je je kind zo vadsig had laten worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
Wooo, zwaar respectvolle wraakactie, als die dikke mijn kind was kreeg hij 10 schouderklopjes en een sigaar bij thuiskomst.
Z'n straf is dan ook geen toetje meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als die dikke je kind zou zijn zou je je diep moeten schamen dat je je kind zo vadsig had laten worden.
Als dat zou uitkomen, en de gepeste jongen zou verliezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De tering, dan heb je als ouders van die pestkop wel een enorme plaat voor je kop om die gepeste jongen nog aan te klagen.
Beiden zijn net zo erg en schuldig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een held zeg, andere mensen pesten
Wat je puur van dit filmpje kan aflezen zou je het kunnen zien als zelfverdediging. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk een geschiedenis voor zit (en waarschijnlijk ook na). Maar puur deze 45sec is de kleine fout en de dikke ook wel, maar hij verdedigd zich zelf. Ook al is geweld per definitie slecht, zeg ik: klasse dikke dat je voor je zelf op komt.quote:
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:52 schreef Codiac het volgende:
[..]
Wat je puur van dit filmpje kan aflezen zou je het kunnen zien als zelfverdediging. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk een geschiedenis voor zit (en waarschijnlijk ook na). Maar puur deze 45sec is de kleine fout en de dikke ook wel, maar hij verdedigd zich zelf. Ook al is geweld per definitie slecht, zeg ik: klasse dikke dat je voor je zelf op komt.
Probleem is dat niet veel mensen ervaring hebben met vechten, dan is het moeilijk inschatten wat je nou eigenlijk kan doen, hoever je kunt gaan en of je uberhaupt wel met je gedachte erbij bent en niet in een of andere adrenalinerush zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.
De gepeste jongen is vele male meer gepest dan alleen wat jij hier in het filmpje ziet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.
Dat zijn ze toch ook?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:51 schreef hooibaal het volgende:
Op school een beetje voor eigen rechter spelen, en de meute juicht het nog toe ook. Ze horen natuurlijk gewoon allebei gestraft te worden.
Dikke kans dat die bully zo'n gehandicapte wordt die met zijn rolstoel expres tegen mensen aan gaat rijden enzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:58 schreef Hathor het volgende:
Dat zijn ze toch ook?
maar het is natuurlijk gewoon grote klasse dat ie flink van zich af bijt, die andere zal in het vervolg wel twee keer nadenken voordat ie zich weer eens aan iemand wil vergrijpen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dikke kans dat die bully zo'n gehandicapte wordt die met zijn rolstoel expres tegen mensen aan gaat rijden enzo.
quote:zo hé als die bully mijn zoon was geweest, dan had hij heel de zomervakantie mogen werken om de smoelendokter terug te betalen ja zo hé en zijn xbox laten verkopen op de rommelmarkt met koninginnedag
Had hij maar niet zo dik moeten worden inderdaad.quote:
Dat klopt. Geweld is nooit de oplossing (alhoewel ik wel grinnikte om dit filmpje wat TS volgens mij via Tosh.O kent). Maar lang gepest worden kan voor dit soort dingen zorgen. Ik vind het wel maf dat de vrienden van het opdondertje boos reageren als hij ze terug pakt. Dat is wel lekker hypocriet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
In dit geval is geweld een prima oplossing geweestquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:03 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat klopt. Geweld is nooit de oplossing (alhoewel ik wel grinnikte om dit filmpje wat TS volgens mij via Tosh.O kent). Maar lang gepest worden kan voor dit soort dingen zorgen.
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:04 schreef gamezz het volgende:
[..]
In dit geval is geweld een prima oplossing geweest
Hij heeft in ieder geval respect van de halve wereld inc. /b/ dat zou toch best goed moeten voelenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef Codiac het volgende:
[..]
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.
Respect van /b/ zien als een complimentquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval respect van de halve wereld inc. /b/ dat zou toch best goed moeten voelen
"Vrienden"quote:
in de OP staat al iets over z'n facebook, dus ga ik er eigenlijk wel vanuit dat die al rondzwerftquote:
Natuurlijk is alles op het internet "vrienden". Laat ik mijn zin dan herformuleren: 'dan heeft hij zo miljoenen steunbetuigingen'.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Vrienden"
Vriend worden met een gepeste vadsigaard omdat hij alleen maar iemand op z'n bek smijt als wraakactie. Als je daar je vrienden van moet hebben ben je ook niet bepaald beter af dan daarvoor lijkt me.
Het panel keurt het goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef Codiac het volgende:
[..]
Natuurlijk is alles op het internet "vrienden". Laat ik mijn zin dan herformuleren: 'dan heeft hij zo miljoenen steunbetuigingen'.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef bijdehand het volgende:
Gepest worden doet meer schade dan een faceplant lijkt mij.
Er is helaas ook geen simpele 'oplossing'. Ik geloof wel dat voor jezelf opkomen nog de beste methode is. Naar een leraar gaan helpt in 9 van de 10 gevallen niet omdat pestkopjes het alleen maar extra 'stoer' vinden als ze ergens op aangesproken worden. Zodoende krijg je dus situatie dat een gepeste langzamerhand tot het uiterste gedreven wordt en ofwel steeds verder in een hoekje kruipt (met alle psychische gevolgen van dien) of voor zichzelf opkomt en een keer goed terugslaat. En dan ben ik dus wel voor terugslaan want het geeft je 1) meer vertrouwen in jezelf 2) meer respect van anderen en 3) die pestkop zal wel 2x nadenken voor ie hem weer pest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef Codiac het volgende:
[..]
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.
Het is ook zo'n mager kutmannetje. Als die ouders hem wat meer eten hadden gegeven had hij niet zomaar opgetild kunnen wordenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:16 schreef Ra-z het volgende:
Kin, neus en oogkas gebroken... dat jochie moet echt meer melk drinken met die broze botten van hem
Dan was hij waarschijnlijk gepest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is ook zo'n mager kutmannetje. Als die ouders hem wat meer eten hadden gegeven had hij niet zomaar opgetild kunnen worden
En wat voor bewijs neem je mee voor deze conclusie?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef marcb1974 het volgende:
Heel goede actie van die jongen dit. Die zal niet snel meer gepest worden.
De ouders van die pester zijn waarschijnlijk niet veel anders geweest dan hun eigen kind.
Die gast die dat jochie op de grond gooit is alles behalve volwassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:26 schreef Muridae het volgende:
Pesten is erg, maar ik zie nu dat ook de kleine pester hard aangepakt wordt door volwassenen. Dat is gewoon erg sneu. Het blijft een kind, ook al is het een kleine rat.
Voor de rest thumbs up voor de kleine Zangief met z'n piledrive.
Er is een middenweg tussen mager en dik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan was hij waarschijnlijk gepest.
Daar heb ik het ook niet over.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef Codiac het volgende:
[..]
Die gast die dat jochie op de grond gooit is alles behalve volwassen.
Ah oke, dan begreep ik je verkeerd. Dat is misschien zelfs nog zieliger iddquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:29 schreef Muridae het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook niet over.
De pester wordt nu bedreigd door volwassenen, zaken zoals ik kom je botten breken...en dat tegen een kind. (via facebook etc)
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is een middenweg tussen mager en dik.
Voor dagboeken mag je naar KLBquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.
Dagboeken zijn voor anorexiameisjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.
Als je dat maf vindt komt je niet heel veel buiten gok ik?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:03 schreef Codiac het volgende:
Ik vind het wel maf dat de vrienden van het opdondertje boos reageren als hij ze terug pakt. Dat is wel lekker hypocriet.
Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:24 schreef Balisto het volgende:
Ik heb voor beide geen respect. Die kleine had natuurlijk niet moeten pesten, maar die dikke vecht wel zwaar onevenredig hard terug.
Precies. Ik gun het pestkopje echt geen gebroken botten, maar wat hier gebeurt is goed te verklaren. Het is een resultaat van jarenlang gepest waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.
Dat ze het expres gaan lopen filmen is natuurlijk al een indicatie dat dit vaker voorkomt...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:46 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om goedpraten. Het is gewoon een logisch gevolg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.
Ik kan het uit 1 foto al afleiden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:46 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.
We hebben een nieuwe Derek Ogilvie in tha house!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik kan het uit 1 foto al afleiden.
Ach, het is de enige manier om het te stoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.
Eens. Net als met tuig werkt praten gewoonweg nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, het is de enige manier om het te stoppen.
Juist! Draai de rollen gewoon om en stap zelf in de schoenen van een bully. Alleen is het in jouw geval gelegitimeerd, right?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:11 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ga nu serieus een vriend van mij dit filmpje laten zien.
Hij wordt gepest, ik hoop dat hij die klootzak dood gooit!
Dat wel, die gezette jongen moet bij de eerste klap die andere jongen de huid al vol schelden in plaats van vollopen met woede en vervolgens uitbarsten. Maar verder geen medelijden met het dwergje uiteraard, die heeft ook weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat zijn geen halve maatregelen.
Ik heb helemaal geen medelijden met de pestkop maar die andere jongen moet ff nadenken want zo'n actie kan ook erg fout aflopen. Volgende keer voorzichtiger zijn maar wel net zo hard van zich afbijten.
Het zijn KINDEREN, KINDEREN!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:34 schreef stekelzwijn het volgende:
Dit soort ondermaatse kut-treiterzakken worden in de regel niet alleen gesteund door de ouders, maar verzamelt ook een clubje toezichthouders voor als het toevallig uit de hand loopt.
Des te meer kan ik de reactie wel waarderen. En je ziet het: ze kijken alleen maar toe, de lafaards.
Dat maakt het nog niet goed!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Het zijn KINDEREN, KINDEREN!
Die houden van leedvermaak! Iedereen heeft vroeger wel een keer iemand voor de lol inelkaar geslagen!
??????????????quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Die houden van leedvermaak! Iedereen heeft vroeger wel een keer iemand voor de lol inelkaar geslagen!
Stelselmatig pesten is vrijwel altijd gedrag dat alleen kan blijven bestaan als de groep het toelaat en (al dan niet in stilte) aanmoedigd. Dat maakt een groep zeker medeverantwoordelijk imo. Als ik zie dat iemand gepest wordt dan vind ik het mijn verantwoordelijkheid om daar wat van te zeggen. Pesters zijn over het algemeen onzekere eikeltjes dus als groep kun je zo een eind maken aan het pesten, als je wilt. De enige reden waarom het vaak jarenlang blijft duren is omdat vriendjes / klasgenootjes ofwel meedoen ofwel niks durven doen uit angst zelf gepakt te worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Inderdaad, maar jij beweert dat ze zich ermee moeten bemoeien? Het is toch niet hun probleem?
Zo werkt het niet. De pestkop, met zijn groepje, zoekt het geweld en gebruikt daarbij dat de gepeste niet van geweld houdt. Wie het ontwijkt blijft slachtoffer. Ga er een keertje in met alles wat je hebt en je hebt van toekomstig crimineel/volwassen hufter nooit meer last, ook niet als je verliest. Mensen die niet van vechten houden kunen vaak niet doseren en hoeven dat ook niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat zijn geen halve maatregelen.
Ik heb helemaal geen medelijden met de pestkop maar die andere jongen moet ff nadenken want zo'n actie kan ook erg fout aflopen. Volgende keer voorzichtiger zijn maar wel net zo hard van zich afbijten.
Dat gegil van die vieze Amerikaanse stinkhoeren op de achtergrond!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:26 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Deze gozer vindt ik een grotere held
Het enige positieve wat ik over dat scharminkel kan zeggen is dat hij toch probeert te gaan staan en zelfs een paar manke pasjes doet. Dat moet pijn gedaan hebben!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:02 schreef Salvad0R het volgende:
Jammer dat dat scharminkel zijn nek niet brak, though.
Ik hoop dat het pijn heeft gedaan en dat hij er nog jaren nachtmerries over zal hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het enige positieve wat ik over dat scharminkel kan zeggen is dat hij toch probeert te gaan staan en zelfs een paar manke pasjes doet. Dat moet pijn gedaan hebben!
Precies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kinderen van pesters worden vaak pesters.quote:De ouders van de pestkop klagen nu alles en iedereen aan wegens mishandeling.
Sarcasm?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoop dat het pijn heeft gedaan en dat hij er nog jaren nachtmerries over zal hebben.
Dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:20 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen medelijden met het pestkopje, maar de reactie van die dikzak is ook niet helemaal goed te praten... Natuurlijk kan iemand even alle controle verliezen, maar om dat dan maar even toe te juichen, dat is het andere uiterste. Voor hetzelfde geld had het pestkopje echt zware verwondingen opgelopen.
Kortom: de reactie van de dikkert kan ik plaatsen, maar niet toejuichen.
Nope. Doodserieus. Dit soort etters kun je maar op 1 manier dit soort zaken duidelijk maken, en dat is door het ze eens te laten voelen.quote:
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Maarja we weten het achterliggende verhaal ook niet, misschien is die dikkerd wel de 'bully' (hij heeft de bouw van een bully) en pestte hij al jarenlang het kleine jochie. Die raapte al zijn moed bij een en deelde voorzichtig een paar tikjes uit. Maar toen kreeg hij nog harder de deksel op z'n gebroken neus.
Dat is het enige wat ik er een beetje wreed aan vond aan het filmpje.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:54 schreef Dinaridar het volgende:
Ik bewonder de grote tolerantie van het slachtoffer en het proportioneel geweld dat hij gebruikt. Na het insect op de grond te hebben gesmakt, trekt hij zich terug.
Ik denk werkelijk dat jullie de gevolgen van stelselmatig pesten ernstig onderschatten. Die zijn heel wat erger dan een gebroken lichaamsdeel.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?
Nope, dit is waarschijnlijk al langere tijd aan de gang en die etters dachten er hoogstwaarschijnlijk WEER mee weg te komen.
Fout gedacht.
Een leraar erbij roepen werkt ook erg goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Even een leraar erbij roepen lijkt me verstandiger dan iemand op zijn oogkas te laten stuiteren.
Had ook gekund. Ik bedoel wie is er zo stom om een grotere en dikkere gast te pesten? Andersom is eerder het geval...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Maarja we weten het achterliggende verhaal ook niet, misschien is die dikkerd wel de 'bully' (hij heeft de bouw van een bully) en pestte hij al jarenlang het kleine jochie. Die raapte al zijn moed bij een en deelde voorzichtig een paar tikjes uit. Maar toen kreeg hij nog harder de deksel op z'n gebroken neus.
Ja want dat werkt ook echtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Even een leraar erbij roepen lijkt me verstandiger dan iemand op zijn oogkas te laten stuiteren.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Bij mij in de klas zat wel zo'n dikke irritante eikel die iedereen pestte. Iemand ramde hem eens met een honkbalknuppel bij het softbal spelen, helaas waren er toen nog geen telefoontjes met camera's.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Had ook gekund. Ik bedoel wie is er zo stom om een grotere en dikkere gast te pesten? Andersom is eerder het geval...
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nope. Doodserieus. Dit soort etters kun je maar op 1 manier dit soort zaken duidelijk maken, en dat is door het ze eens te laten voelen.
Als je een leraar erbij roept dan krijg je het eeuwenoude 'Nee, ik heb niks gedaan hoor', waarmee de pester kan ook weg komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Jij weet duidelijk niet waar pesters op kicken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Ja hoor, en daarna zullen ze vast wel stoppen denk je?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!
Ja dat is de simpelste oplossing. Wordt ie in elkaar geslagen omdat het een verrader is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.
Als je alles in je gezicht breekt is niet het eerste waar je aan denkt 'Zo nu een Bavaria.'quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Kutjelik het volgende:
Op het eind lijkt het of dat kut ventje flauw valt
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als je alles in je gezicht breekt is niet het eerste waar je aan denkt 'Zo nu een Bavaria.'
Ik vind dat ze net als in de Nederlandse traditie maar even een kopje thee met de pestkop moeten gaan drinken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!
Agree + wanneer je een beetje lichaamshouding kunt lezen zie je dat dat scharminkel daar staat met een houding van "Zo ik ga die bolle weer even lekker treiteren en een paar tikkies geven".quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?
Nope, dit is waarschijnlijk al langere tijd aan de gang en die etters dachten er hoogstwaarschijnlijk WEER mee weg te komen.
Fout gedacht.
Het is al eerder gezegd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.
Zeg dat maar tegen de mensen die zelf in de schoenen van een bully willen stappen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.
Hij leeft ook niet meer?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij mij in de klas zat wel zo'n dikke irritante eikel die iedereen pestte. Iemand ramde hem eens met een honkbalknuppel bij het softbal spelen, helaas waren er toen nog geen telefoontjes met camera's.
Jij wilt op een zachtzinnige, goed doordachte manier zonder enig risico tot lichamelijk letsel zorgen dat pestkopje ophoudt met pesten en een eerlijke, fidele gozer wordt. Want stel dat ie lichamelijk wat oploopt, dat zou toch een ramp zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd.
Het is inderdaad extreem maar iemand die zich structureel in heeft gehouden omdat het niet in de aard ligt zich met agressie te uiten kan plotseling heel explosief reageren doordat alles opgekropt is.
Zo'n pester maakt misbruik van de te zachtaardige terughoudende aard van een persoon door die persoon zonder eigen consequenties te gebruiken als emotionele boksbal.
Vergelijk het met een hele zachtaardige hond stelselmatig nietjes in de oren drukken en porren.
Als die hond op een dag eindelijk de dader aanvliegt is niemand verbaasd als ze de nietjes ontdekken.
Ze maken hem gewoon belachelijk..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef skunkasaur het volgende:
http://encyclopediadramatica.com/The_Casey
Epische proporties.
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.
Vind ik een keer gooien bij lange na niet zo erg.
Lolquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef skunkasaur het volgende:
http://encyclopediadramatica.com/The_Casey
Epische proporties.
Precies dat bedoel ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.
Wat doet een leraar dan!? Die zegt 'foei niet meer doen', en de rest van de week moet Casey voor en na schooltijd rennen voor zijn leven terwijl de leraar in de kantine zit te flirten met de 16 jarige mokkeltjes....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Haha leuk om te zien dit, een Marokkaan (of was het een Antilliaan, kan het niet goed zien?) die op zijn plaats gezet word door een kerel met ballenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Hukkie het volgende:
Uiteraard kan je zo'n bully ook verbaal op zijn nummer zetten. Maar dat is mss iets voor gevorderden.
Bij mij op de basisschool is ongeveer hetzelfde gebeurd.Ik ga geen namen noemen, ook niet van de basisschool.(gebeurde in groep8)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het is wel ED, dit is een vrij positief standpunt voor hen, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Ze maken hem gewoon belachelijk..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Ze maken hem gewoon belachelijk..
De grens is ook flinterdun, ik ken mensen die van gepeste tot pestkop draaiden toen ze een keer flink van zich afgebeten hadden. Ben zelf vroeger ook gepest, tot ik iemand eens flink nakeek die mijn nieuwste speelgoed vernielde (en nee dat was niet vorig jaarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.
das dan heel jammer voor gozer 1, maar ik geloof niet dat ik door dit verhaal veel slaap zal verliezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool is ongeveer hetzelfde gebeurd.Ik ga geen namen noemen, ook niet van de basisschool.(gebeurde in groep8)
Je had gozer 1
Redelijk lang voor zijn leeftijd beetje gespierd achtig
Gozer 2
Klein en dun
Gozer 1 pestte gozer 2 elke dag, zelfs op zijn verjaardag!
Schoppen tegen tas, spugen etc etc
Na de kerstvakantie
1e dag erna gozer 1 pest gozer 2.
Gozer2 duwt hem op de grond en begint 5minuten op gozer1 zijn gezicht te rammen. Gozer1 was bewusteloos. Niemand deed wat, Gozer2 begint met een stoel op zijn gezicht in te slaan.
Je kan wel raden dat gozer1 het niet overleefd heeft.
Nogmaals ik ga geen namen noemen!
Haha die verdient die smackdown alleen al door die foto.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zijn bebo account
http://www.bebo.com/Profile.jsp?MemberId=5369090797
Jij snapt niet dat iemand die gepest wordt veel zwakker staat dan degene die in een groepje gaat pesten? Als je die lijn filterdun vindt moet je eens nadenken over wat pesten nou precies doet met degene die gepest wordt. Want die hebben geen jeugd en met een beetje pech flippen ze later.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.
oh my ...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het een aparte conclusie die jij trekt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Dat komt mooi uit. Kan ie zn eigen filmpje terugkijkenquote:Films: horror
wie voegt m toe?quote:MY MSN
RITCHARDTHESHORTAY2770@HOTMAIL.COM
Jij vindt van je afbijten dus hetzelfde als pesten? Ben ik het niet mee eens, pesten is iets stelselmatigs waarbij er sprake is van een onevenwichtige machtsverdeling. Terugslaan als je gepest wordt maakt je geen pester.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, name of the game. Denk niet dat ie het heel erg onder controle had. Had trouwens niet gedacht dat die gast al 16 was.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Hij had z'n nek wel kunnen breken. Ben benieuwd of men die dikke dan nog steeds zo'n held zou vinden.
tuurlijk. Boontje komt op zn loontjequote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Hij had z'n nek wel kunnen breken. Ben benieuwd of men die dikke dan nog steeds zo'n held zou vinden.
Ehhhh, nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik heb die nacht erna ook goed kunnen slapen. Gozer2 heeft wel hele grote problemen gehadquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
das dan heel jammer voor gozer 1, maar ik geloof niet dat ik door dit verhaal veel slaap zal verliezen.
Casey = 5"8 = 1.72quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:57 schreef Bolter het volgende:
[..]
Tja, name of the game. Denk niet dat ie het heel erg onder controle had. Had trouwens niet gedacht dat die gast al 16 was.
Sowieso zie ik die dikke niet als held, maar vooralsnog zal ik het niet zielig vinden voor dat pestkoppie.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Ja, want die agressieve, schriele ettertjes worden vaak nog veel erger na de puberteit. Met een petje op in een afgeragde volkswagen golf uit 1986 rijden, ramen open, muziek hard, joint in de bek en op straat met iedereen ruzie maken en bedreigen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Jep die dunne had die dikke ook wel per ongeluk op z'n slaap kunnen raken toen ie uithaalde, waardoor die dikke ter plekke dood neer viel. Je punt is?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Idd. Het is toch gewoon volkomen van de debiele dat zo'n ventje iemand uit het niets op zijn gezicht begint te tikken? Maar ja, die ouders weten ws ook niet beter en geven dat soort dingen dus niet mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:01 schreef Hukkie het volgende:
Jep die dunne had die dikke ook wel per ongeluk op z'n slaap kunnen raken toen ie uithaalde, waardoor die dikke ter plekke dood neer viel. Je punt is?
Het komt op mij over alsof je van mening bent dat pesten wel meevalt en dat het enige wat erg is lichamelijk letsel is. Die 'dikke' had het ook weer kunnen opkroppen en in een wanhoopsdaad zichzelf kunnen ombrengen omdat ie er niet meer mee kon dealen. Dat is zeker geen uitzonderlijk scenario, er is zelfs een term voor (zoek maar eens op bullycide)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Geloof me, ik ben zelf ook gepest, ik weet dus heel goed wat het inhoudt. Het is echter nooit in me opgekomen om buitensporig terug te slaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:05 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof je van mening bent dat pesten wel meevalt en dat het enige wat erg is lichamelijk letsel is.
Hoe gaat het nu met je? Ieder dag opgesloten in je kamertje?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben zelf ook gepest, ik weet dus heel goed wat het inhoudt. Het is echter nooit in me opgekomen om buitensporig terug te slaan.
Nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:11 schreef Wing het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je? Ieder dag opgesloten in je kamertje?
Maar denk je werkelijk dat die dikke 'van plan is' om buitensporig terug te slaan. Hij is het gezeik ws gewoon zat en reageert daarop, met collateral damage als gevolg. Dat kun je die dikke niet verwijten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Balisto het volgende:
Geloof me, ik ben zelf ook gepest, ik weet dus heel goed wat het inhoudt. Het is echter nooit in me opgekomen om buitensporig terug te slaan.
ja want iedereen die gepest is zit opgesloten in zijn of haar kamerjtequote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:11 schreef Wing het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je? Ieder dag opgesloten in je kamertje?
Hulde, je hebt geen idee waar je over praat als je het hebt over pesten. Zo zie je maar weer; de grens tussen iets pretenderen te weten en totale bullshit uit je toetsenbord rammen is flinterdun.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb 3 jaar lang op de middelbare school de keuze gemaakt om NIET terug te slaan omdat ik wist wat ik kon en bang was dat het vervolgens al snel 'buitensporig' zou zijn. Maar goed, wanneer mensen van die goedheid misbruik gaan maken en denken je te kunnen treiteren enzo, word je daar ook niet gelukkig van.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet begaan met dat kleine ettertje. Wat me stoort is dat grof geweld opeens zo enorm verheerlijkt wordt als het gaat om terugslaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:16 schreef Ciske- het volgende:
Balisto, dan snap ik eerlijk gezegd helemaal niet waarom je zo begaan bent met dat joch.
Hier ook ervaring met gepest worden en bepaald niet te zuinig. Dus ja, ik herken de woede die zich dan in zo'n jongen kan ophopen juist wel.
Sterk argument man.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hulde, je hebt geen idee waar je over praat als je het hebt over pesten. Zo zie je maar weer; de grens tussen iets pretenderen te weten en totale bullshit uit je toetsenbord rammen is flinterdun.
De term 'grof geweld' is natuurlijk in the eye of the beholder.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet begaan met dat kleine ettertje. Wat me stoort is dat grof geweld opeens zo enorm verheerlijkt wordt als het gaat om terugslaan.
Nee hoor. Ik ben van jongs af aan gepest geweest en dat ging door tot aan de universiteit en nu ook op werkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:20 schreef Hukkie het volgende:
Nu komen de verhalen van fokkers die zelf ook gepest zijn en vervolgens keihard hebben terug geslagen om daar een eind aan te maken. Hulde aan Casey dus, hij maakt een hoop emoties los.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.life goes by...
wowquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
Mijn jongste is ook een jaar lang gepest op school (brugklas). Aan het einde van het jaar, heb ik haar geadviseerd om maar eens flink terug te slaan/schoppen. En ik heb school ingelicht over mijn gegeven advies. Ik verwachtte, dat ze het daarmee beslist niet eens zouden zijn (want zo hebben we het allemaal geleerd: slaan is altijd verkeerd). Ik was stomverbaasd, dat de school volledig achter mijn advies stond.
Het is er overigens nooit van gekomen, want vlak daarna zijn alle ouders van de betrokken leerlingen op het matje geroepen. Ook daar stond ik van te kijken. In het volgende jaar, hebben ze alle klassen omgegooid, en daarmee was het probleem voor eens en altijd verholpen.
We kennen idd de hele geschiedenis niet van de jongens in dit filmpje, maar één ding is zeker: een volgende pestkop zal zich wel 10 keer bedenken voor hij juist deze jongen tot het uiterste dwingt.
Sindsdien ook, krijgen alle leerlingen daar een verplichte cursus zelfverdediging!quote:
Grof geweld? Hij bijt gooit alleen een keer van zich af. Vind ik niet in verhouding staan tot de fysieke en mentale klappen die hij heeft moeten doorstaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet begaan met dat kleine ettertje. Wat me stoort is dat grof geweld opeens zo enorm verheerlijkt wordt als het gaat om terugslaan.
Even kijken. Die kleine pakt 'm bij z'n keel en slaat 'm voor z'n kanus - dikke doet niets. Kleine slaat nog een keer - dikke doet weer niets. Kleine begint te dansen en wil worstelen - dikzak reageert eindelijk, pakt 'm op, en flikkert 'm 1 keertje snoeihard op de grond. Bolle neemt daarna gelijk weer afstand, trapt niet na, pakt 'm niet in een wurggreep, maar gaat gewoon een meter of wat achteruit in afwachting van wat er nog meer komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:55 schreef Balisto het volgende:
Jij kunt je nog wel kapot schamen over wat je als volwassene hebt gesjouwd. Heb je dat nu eigenlijk nog wel rechtgezet? Of ook al niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik was de pester. denk wel dat ik me a. de ogen uit de kop zou hebben geschaamd als ik zo zou zijn aangepakt, me nauwelijks meer in de openbaarheid had laten zien. b. ik degene die me dit had aangedaan voortaan wel uit de weg zou gaan.
goede actie dus.
Het was inderdaad het eerste waar ik aan dacht!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:36 schreef Disorder het volgende:
Is vast al gezegd inmiddels, maar doet me denken aan de slam van Quinton Jackson in z'n gevecht tegen Ricardo Arona.
is dit belgisch?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij kunt je nog wel kapot schamen over wat je als volwassene hebt gesjouwd. Heb je dat nu eigenlijk nog wel rechtgezet? Of ook al niet?
Nee man, die ouders weten van niets.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:44 schreef Boldface het volgende:
Die ouders van de pestkop sporen niet. Ze moeten dat stuk stront dat hun zoon is eens op zijn gedrag aanspreken. Ik vind de houding van de ouders zo mogelijk nog zieker dan het pestgedrag van die zoon. Dat is een kind en kinderen kunnen (en mogen tot op zekere hoogte) domme fouten maken. Van volwassenen wordt voorbeeldgedrag verwacht, zeker wat betreft de opvoeding van hun kinderen.
Verder heeft die dikke jongen groot gelijk dat hij op deze manier heeft opgetreden. De pestkoppen zullen zich voortaan wel 10 keer bedenken.
zoals nederland overvallen voorkomt?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Onzin, je ziet die vriendjes die een kop langer zijn dan die Casey niet in beeld. Het was in feite meerdere tegen 1 (al waren ze te perplexed om in te grijpen). Na die worp zie je een v/d vriendjes naar voren komen om hem te intimideren.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Zet je vriend op Krav Maga, met drie lessen trapt hij iedereen in de ballen (heej, op straat mag alles).quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:11 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ga nu serieus een vriend van mij dit filmpje laten zien.
Hij wordt gepest, ik hoop dat hij die klootzak dood gooit!
Het zijn altijd die retards die met niet realistische oplossingen komen idd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:23 schreef Melochan het volgende:
[..]
Ja want dat werkt ook echt"ja skinny boy, stop even met slaan, ik ga er een leraar bijhalen die dit conflict vast vreedzaam kan oplossen." nee echt niet, diep respect voor Casey
Is die gast serieus dood? Damn!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool is ongeveer hetzelfde gebeurd.Ik ga geen namen noemen, ook niet van de basisschool.(gebeurde in groep8)
Je had gozer 1
Redelijk lang voor zijn leeftijd beetje gespierd achtig
Gozer 2
Klein en dun
Gozer 1 pestte gozer 2 elke dag, zelfs op zijn verjaardag!
Schoppen tegen tas, spugen etc etc
Na de kerstvakantie
1e dag erna gozer 1 pest gozer 2.
Gozer2 duwt hem op de grond en begint 5minuten op gozer1 zijn gezicht te rammen. Gozer1 was bewusteloos. Niemand deed wat, Gozer2 begint met een stoel op zijn gezicht in te slaan.
Je kan wel raden dat gozer1 het niet overleefd heeft.
Nogmaals ik ga geen namen noemen!
Volgens zijn account is hij 17? Neem aan dat hij wat jaartjes erbij gefantaseerd heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Is die gast serieus dood? Damn!
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Volgens zijn account is hij 17? Neem aan dat hij wat jaartjes erbij gefantaseerd heeft.
Hmmm... dat was een heel andere type slam.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:36 schreef Disorder het volgende:
Is vast al gezegd inmiddels, maar doet me denken aan de slam van Quinton Jackson in z'n gevecht tegen Ricardo Arona.
Is dat een foto van na de aanval? Hij ziet er wat kreupel uit.quote:
Uiteraard van voor de aanval. Je kunt wel duidelijk zien dat er in ieder geval geen risico was op hersenschade bij die piledriver.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is dat een foto van na de aanval? Hij ziet er wat kreupel uit.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:56 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee man, die ouders weten van niets.
Zo zijn pestkoppen altijd. Eerst geven ze een stomp in je maag, daarna een zak knikkers als hun moeder binnenkomt. Dan vraagt ze: " Wie is die jongen en waarom kijkt hij zo moeilijk?" En zegt zo'n gast natuurlijk: "Oh, dat is een klasgenoot, hij heeft beetje last van zijn buik. Mam ik heb weer een voldoende en heb 2 doelpunten gescoord tijdens gymles!". Moeders: "Heel goed jongen, ga je zo mee naar huis, je vader komt ook zo thuis?"
![]()
Goede reactie idd...quote:
Hoort bij het leerprocesquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:42 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Precies dat bedoel ik ook inderdaad.
Het wat nog wel ernstiger af kunnen lopen aangezien zo iemand als de stop eindelijk doorslaat geen remmingen heeft.
Voor jou wel natuurlijk.quote:
Waarschijnlijk zijn ze het al jaren zo gewend dat nooit iemand iets terug durft te doen door die grote bek van hen, dat ze er ook geen rekening meer mee houden dat de ander wel eens sterker zou kunnen zijn...quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:19 schreef Menu_69 het volgende:
Ironisch wat voor een gruwelijk slappe ventjes die bully's doorgaans zijn. Bij het geringste tikje storten ze ter aarde en is het over met de pret.
Deze is baasquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:45 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.break.com/user(...)ed-on-subway-1865942
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:24 schreef Balisto het volgende:
Ik heb voor beide geen respect. Die kleine had natuurlijk niet moeten pesten, maar die dikke vecht wel zwaar onevenredig hard terug.
Waarsch. staat dit incident niet op zich, maar was dit voor hem de bekende druppel. Als iemand je zonder aanleiding structureel lastig valt, mag je hem best een lesje leren. Dat de bully daar dan een arm bij breekt of een hoofdwond oploopt, is dan zijn pech.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:24 schreef Balisto het volgende:
Mjah, nog heel even stoer doen natuurlijk nadat hij keihard geowned is. Huilend weet hij er nog een lachje uit te werken om de schijn op te houden, waarna hij naar papa en mama is gerend en daar jankend heeft uitgelegd hoe een grote jongen hem zomaar te grazen heeft genomen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk trouwens dat hij het nog aardig op een rijtje had. Na die aanval staat ie er bij en loopt ook weer snel weg, als het echt rood voor z'n ogen was geworden dan was ie denk ik doorgegaan.
Volgens mij doelde tjoptjop op het gedrag van die dikke, nadat hij dat ventje op de grond smeet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, nog heel even stoer doen natuurlijk nadat hij keihard geowned is. Huilend weet hij er nog een lachje uit te werken om de schijn op te houden, waarna hij naar papa en mama is gerend en daar jankend heeft uitgelegd hoe een grote jongen hem zomaar te grazen heeft genomen...
... nah ja....'gerend' is wellicht iets teveel gezegd, met die fucked up knie van hem.
Was idd ook niet geheel duidelijk dus heb het bericht even geedit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:20 schreef Yi-Long het volgende:
Ah excuus. Ja idd, hij is nog wel rustig. Misschien zelf ook wel een beetje geschrokken van zijn reactie. Ik heb het ook eens gehad dat ik bedreigd werd door een oudere gozer en opeens reageerde met een salvo klappen in zijn gezicht, en opeens na iets van 7 klappen helemaal blokkeerde met de gedachte "wtf doe ik nu!?!??'
Check de aftermath foto van de onderste (onsmakelijke foto van ondertanden die eruit gebeukt zijn)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:26 schreef CernunnosCeltic het volgende:
of deze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://blog.ben61a.com/?p=342quote:Sup guys. Scotts big bro here, using Bruised lees account.
Ok, im gonna clear up misconceptions and answer questions of the top of my head just cuz. Its late so bare with me.
The fight wasnt racially motivated, so dont think of it as a asian vs white kid fight. More of a shy new kid vs bully fight.
Scott makes the decision to transfer to a different school (camas) to wrestle for them. Kids at camas hear rumors of scott transferring. In high school, everybody thinks they can fight, and at camas there were rumors that scott was a fighter (cuz he got in a bunch of fights at the local movie theatre, etc), so he was more or less know as The kid from mt. view hs that can fight blah blah.
So here scott is, in the process of transferring to camas. The whole process happens to take a whole week. On day one of the transfer process, kids at Camas are gawking at him (Thats the new kid thats supposed to transfer!). Cameron (white kid) gets the word and immediately confronts scott and says Yo, I hear you can fight. Ill whoop your ass. Lets fight. Scott (who really is a nice kid believe it or not lol) replies No, I cant get in trouble. Im transferring here to wrestle.
During the week long transfer process, the school administration kept telling us different info about when exactly scott would be an official student so he just showed up everyday for a week but had to be sent home. On several occasions during the week, the bully calls scott out. He comes home to tell me that there is some random ass kid that is 16 years old and is pretty big wants to fight him. Tell him, Youre not worth it.
So finally the next monday rolls around. Scotts first day at the new school. Second week of wrestling (he had already missed the first week because of the transfer bullshit). He goes on about his day and its all gravy until his last class. Here comes the big bad bully. Bully eggs him on, calls him a ***got and a p***y for not wanting to fight, throws a couple of racial slurs in ( i dont blame him, when youre trying to hate on someone, u gotta use everything you got right? lol). Finally Scott has a enough and agrees to the fight.
2:15 rolls around and I get a phone call. Its my brother.
Yo, Richard, Im about to get in a fight. Do you wanna watch?
Meng, Im at work.
Oh. ok.
Dont get in trouble. Good luck.
And you guys saw what happened from there. This fight happened the monday before thanksgiving and thanksgiving break. He gets like 8 days suspension, which ended up being like a 14 days suspension because of the break. So he misses like 3 weeks of wrestling which really sucked because he was really excited about wrestling in high school.
Anyways, i think the two kids are on good terms now so DONT message the bully kid on his myspace telling him he got owned lmao.
random info:
*scott has zero formal boxing or mma training, hes a wrestler but we spar and hit pads in the garage.
*he IS 14. doesnt turn 15 till july so hes a young freshman.
*id say his physique is mostly developed from wrestling. almost all good wrestlers have freakish strength in a sheepish package. we do a lot of pull ups and pushups on parallettes. He does ZERO ab work lol.
*diet is nothing special. of course its healthy in season, other its rice + meat + soy sauce. lots of green tea. lots of oreos. lots of cheeze its, ritz, doritoes, its all gravy. he loves muscle milk, doesnt do other supps though.
*vietMANese.
*the fight was captured using his own camera. He went up to a random kid (who happened to be the bullys friend) and said, Can you record this for me?
*The teeth getting kod wasnt from that last punch. It was from a straight shot that wasnt captured on the cam. Look at the pic of the kids grill and notice the way the bottom braces are formed in the shape of a knuckle. Scotts hands were torns and bloody from that.
[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 16-03-2011 03:37:04 ]
Ja, heeft denk ik met ervaring te maken. Vroeger reageerde ik idd instinctief, vervolgens had ik een periode waarin ik juist veels te veel dacht en me altijd inhield omdat ik me al over de eventuele gevolgen zorgen maakte, en vervolgens is er nu de periode waarbij ik eigenlijk heel rustig ben in de meeste situaties maar wel gewoon van me af kan slaan op een redelijke bedachtzame manier...quote:Op woensdag 16 maart 2011 03:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was idd ook niet geheel duidelijk dus heb het bericht even geedit.
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee (van beide kanten) dus geen idee hoe dit in de praktijk gaat. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk instinctief gaat.
Wacht maar tot je in het bejaardentehuis zit, dan begint het weerquote:Op woensdag 16 maart 2011 03:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, heeft denk ik met ervaring te maken. Vroeger reageerde ik idd instinctief, vervolgens had ik een periode waarin ik juist veels te veel dacht en me altijd inhield omdat ik me al over de eventuele gevolgen zorgen maakte, en vervolgens is er nu de periode waarbij ik eigenlijk heel rustig ben in de meeste situaties maar wel gewoon van me af kan slaan op een redelijke bedachtzame manier...
...maar goed, heb echt al heel veel jaren geen ruzie meer met iemand gehad. Gelukkig maar. Vroeger op school kwam je gewoon vaker in die situaties want toen was ik zelf heel klein, en je bent omringd met idioten...
... maar als volwassene heb je daar eigenlijk nooit geen last meer van.
... och, dan weet ik daar wel raad mee, en mocht ik vervolgens gearresteerd worden en de bak invliegen, dan ga ik er alleen maar op vooruitquote:Op woensdag 16 maart 2011 03:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in het bejaardentehuis zit, dan begint het weer
Idd, ook de mensen die zeggen dat die kleine zijn nek had kunnen breken..... Die dikke kan niet eens helder nadenken in zo'n opwinding. En mentale schade > lichamelijk letsel, over 20 jaar zou hij nog steeds een laag zelfbeeld hebben. Een breuk is al genezen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:50 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk trouwens dat die dikke het nog aardig op een rijtje had. Na die aanval staat ie er bij en loopt ook weer snel weg, als het echt rood voor z'n ogen was geworden dan was ie denk ik doorgegaan.
Jij was waarschijnlijk niet twee keer zo groot als die rotwijven die jou pestten en waarschijnlijk brak jij ook niet hun kaken, neuzen en oogkassen. Ik denk dat die gozertjes het bij hem wel zullen laten nu.quote:Op woensdag 16 maart 2011 06:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Ben ik nou de enige die nadat ze een van haar pestkoppen eindelijk in elkaar sloeg, gewoon op een ander tijdstip weer in elkaar werd gerost door 3 van haar vriendinnen?![]()
Heb zo vaak een punt gehad dat ik gewelddadig werd en heb zo vaak pestkoppen geslagen maar het enige wat het deed was dat ik een weekje rust had en dan begon het weer van voor af aan.
Ik kan de reactie van die gepeste jongen helemaal plaatsen en met de pestkop heb ik absoluut geen medelijden. Uit eigen ervaring weet ik dat scholen tijdens dit soort incidenten panisch om zich heen beginnen te straffen dus ik hoop dat die jongen een beetje geniet van zijn 4 vrije dagen.
Waar ik trouwens wel een beetje bang voor ben is dat het gepest niet ophoud maar dat zij hem simpelweg met een groep bestormen of erger. De reactie van die ouders geeft mij namelijk de indruk dat deze mensen niet echt zelfkritisch zijn en aangezien de appel niet ver van de boom valt kan het zijn dat die pestkop nu denkt/geloofd dat de gepeste verantwoordelijk is voor alle ellende die hij nu moet doorstaan door zijn eigen stomme actie. Hopelijk is hij te laf voor een wraakactie
Mjah, ik denk dat wanneer Casey NU nog een keer te grazen wordt genomen door deze etters en dat wordt vervolgens bekend, dat er dan binnen een week een paar honderd (minstens) lui op die school staan om het voor hem op te nemen door die andere etters te pakken....quote:Op woensdag 16 maart 2011 06:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Ben ik nou de enige die nadat ze een van haar pestkoppen eindelijk in elkaar sloeg, gewoon op een ander tijdstip weer in elkaar werd gerost door 3 van haar vriendinnen?![]()
Heb zo vaak een punt gehad dat ik gewelddadig werd en heb zo vaak pestkoppen geslagen maar het enige wat het deed was dat ik een weekje rust had en dan begon het weer van voor af aan.
Ik kan de reactie van die gepeste jongen helemaal plaatsen en met de pestkop heb ik absoluut geen medelijden. Uit eigen ervaring weet ik dat scholen tijdens dit soort incidenten panisch om zich heen beginnen te straffen dus ik hoop dat die jongen een beetje geniet van zijn 4 vrije dagen.
Waar ik trouwens wel een beetje bang voor ben is dat het gepest niet ophoud maar dat zij hem simpelweg met een groep bestormen of erger. De reactie van die ouders geeft mij namelijk de indruk dat deze mensen niet echt zelfkritisch zijn en aangezien de appel niet ver van de boom valt kan het zijn dat die pestkop nu denkt/geloofd dat de gepeste verantwoordelijk is voor alle ellende die hij nu moet doorstaan door zijn eigen stomme actie. Hopelijk is hij te laf voor een wraakactie
Wat jij toen nodig had was de Fok-knokploeg.quote:Op woensdag 16 maart 2011 06:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Fair and square... hij gaf duidelijk aan dat hij niet ging vechten maar 'the bitch' wou graag een pak slaagquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:26 schreef CernunnosCeltic het volgende:
idd ook terecht. Iedere pestkop zou zo in elkaar getrapt mogen worden. Wie niet horen wil moet maar voelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Fair and square... hij gaf duidelijk aan dat hij niet ging vechten maar 'the bitch' wou graag een pak slaag
Daarom moet je ook altijd excessief geweld toepassen. Pestkoppen bedenken een spelletje waar zij goed in zijn, en als je binnen hun spelregels blijft dan gaat het door. Dwz of je laat je pesten, of je gaat vechten, wat zij graag doen, maar dan binnen hun regels.quote:Op woensdag 16 maart 2011 06:00 schreef sweetlady-o het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |