quote:ROTTERDAM - Een scholier pest een dikke klasgenoot. Een bekend beeld bij velen, maar op dit filmpje, een enorme hit op internet, krijgt de kleine pestkop onderuit de zak van het slachtoffer.
Casey Heynes
Casey Heynes
Het voorval deed zich voor op een school in het Australische New South Wales en veroorzaakte flink wat opschudding.
Volgens berichten op internet en Facebook breekt het joch zijn kin, neus en vermoedelijk ook oogkas. De gepeste jongen, Casey Heynes, werd na het incident voor vier dagen geschorst. Het gemangelde pestkopje kreeg twintig dagen. De ouders van de pestkop klagen nu alles en iedereen aan wegens mishandeling.
De 16-jarige Casey Heynes groeide de afgelopen dagen uit tot een cultheld op internet. Zijn Facebook-fanpagina heeft hij inmiddels meer dan zevenduizend volgers.
Op internet veroverde Casey al snel de bijnaam 'Zangief', naar een populair karakter uit de computergame 'Streetfighter. 'Zangief' en 'Bully FAIL' stonden ook enige tijd bovenaan de lijst trending topics op Twitter.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)che-op-pestkop.dhtml
Hier leert die pestkop pas echt goed van. Gezeik van leraren vind hij alleen maar stoer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenlijk zo dat dit soort dingen überhaupt niet horen te gebeuren op school en leraren dit moeten voorkomen.
Het 'hoort' idd niet, maar toch gebeurt het altijd en overal. Waarom? Omdat mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Inverted_World het volgende:
Het is natuurlijk ook eigenlijk zo dat dit soort dingen überhaupt niet horen te gebeuren op school en leraren dit moeten voorkomen.
Wellicht, maar zijn ouders niet. Natuurlijk is een backfire mooi om te zien, alleen zulke dingen moeten überhaupt niet gebeuren, zo simpel is het wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef gamezz het volgende:
[..]
Hier leert die pestkop pas echt goed van. Gezeik van leraren vind hij alleen maar stoer.
Dat die ouders zichzelf nog serieus kunnen nemen, kom op zeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De tering, dan heb je als ouders van die pestkop wel een enorme plaat voor je kop om die gepeste jongen nog aan te klagen.
Het was gebeurd in Australië sryquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ja typisch Amerikaans weer, de pestkop aanklagen voor mishandeling. Ze denken ook niet: "Als mijn kind gewoon normaal deed was dit helemaal niet gebeurd". Plus gaf hun kind de eerste klap.
Maarja, retardouders natuurlijk want hun kind doet nooit iets fout.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ja typisch Amerikaans weer, de pestkop aanklagen voor mishandeling. Ze denken ook niet: "Als mijn kind gewoon normaal deed was dit helemaal niet gebeurd". Plus gaf hun kind de eerste klap.
quote:Het voorval deed zich voor op een school in het Australische New South Wales
Alleen kneusjes weten het verschil tussen Australie en de VS nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja, retardouders natuurlijk want hun kind doet nooit iets fout.
Had gekund ja...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Als hij trouwens op zijn hoofd of nek terecht was gekomen (al dan niet in combinatie met die richel) dan had het weleens afgelopen kunnen zijn. En dan, kun je het dan nog steeds goedpraten?
Precies. Gewoon normaal doen en dan is er ook niets aan de hand. Als iemand het expres gaat lopen opzoeken en uitlokken etc, dan moet ie achteraf ook niet huilen wanneer het verkeerd afloopt voor hem. Daar vraag je dan namelijk zelf om.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:39 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Had gekund ja...
Maar wat mij betreft wel hoor. Niet zelf de shit opzoeken en dan huilen als je au hebt. Andere mensen met rust laten, dan blijf je gezond
Ohquote:
Wat een held zeg, andere mensen pestenquote:
Als die dikke je kind zou zijn zou je je diep moeten schamen dat je je kind zo vadsig had laten worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
Wooo, zwaar respectvolle wraakactie, als die dikke mijn kind was kreeg hij 10 schouderklopjes en een sigaar bij thuiskomst.
Z'n straf is dan ook geen toetje meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als die dikke je kind zou zijn zou je je diep moeten schamen dat je je kind zo vadsig had laten worden.
Als dat zou uitkomen, en de gepeste jongen zou verliezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De tering, dan heb je als ouders van die pestkop wel een enorme plaat voor je kop om die gepeste jongen nog aan te klagen.
Beiden zijn net zo erg en schuldig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat een held zeg, andere mensen pesten
Wat je puur van dit filmpje kan aflezen zou je het kunnen zien als zelfverdediging. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk een geschiedenis voor zit (en waarschijnlijk ook na). Maar puur deze 45sec is de kleine fout en de dikke ook wel, maar hij verdedigd zich zelf. Ook al is geweld per definitie slecht, zeg ik: klasse dikke dat je voor je zelf op komt.quote:
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:52 schreef Codiac het volgende:
[..]
Wat je puur van dit filmpje kan aflezen zou je het kunnen zien als zelfverdediging. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk een geschiedenis voor zit (en waarschijnlijk ook na). Maar puur deze 45sec is de kleine fout en de dikke ook wel, maar hij verdedigd zich zelf. Ook al is geweld per definitie slecht, zeg ik: klasse dikke dat je voor je zelf op komt.
Probleem is dat niet veel mensen ervaring hebben met vechten, dan is het moeilijk inschatten wat je nou eigenlijk kan doen, hoever je kunt gaan en of je uberhaupt wel met je gedachte erbij bent en niet in een of andere adrenalinerush zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.
De gepeste jongen is vele male meer gepest dan alleen wat jij hier in het filmpje ziet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel dat hij zichzelf probeert te verdedigen maar iemand op zijn kop laten stuiteren is ook niet een goede oplossing.
Dat zijn ze toch ook?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:51 schreef hooibaal het volgende:
Op school een beetje voor eigen rechter spelen, en de meute juicht het nog toe ook. Ze horen natuurlijk gewoon allebei gestraft te worden.
Dikke kans dat die bully zo'n gehandicapte wordt die met zijn rolstoel expres tegen mensen aan gaat rijden enzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:58 schreef Hathor het volgende:
Dat zijn ze toch ook?
maar het is natuurlijk gewoon grote klasse dat ie flink van zich af bijt, die andere zal in het vervolg wel twee keer nadenken voordat ie zich weer eens aan iemand wil vergrijpen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dikke kans dat die bully zo'n gehandicapte wordt die met zijn rolstoel expres tegen mensen aan gaat rijden enzo.
quote:zo hé als die bully mijn zoon was geweest, dan had hij heel de zomervakantie mogen werken om de smoelendokter terug te betalen ja zo hé en zijn xbox laten verkopen op de rommelmarkt met koninginnedag
Had hij maar niet zo dik moeten worden inderdaad.quote:
Dat klopt. Geweld is nooit de oplossing (alhoewel ik wel grinnikte om dit filmpje wat TS volgens mij via Tosh.O kent). Maar lang gepest worden kan voor dit soort dingen zorgen. Ik vind het wel maf dat de vrienden van het opdondertje boos reageren als hij ze terug pakt. Dat is wel lekker hypocriet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:54 schreef Seam het volgende:
[..]
In dit geval is geweld een prima oplossing geweestquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:03 schreef Codiac het volgende:
[..]
Dat klopt. Geweld is nooit de oplossing (alhoewel ik wel grinnikte om dit filmpje wat TS volgens mij via Tosh.O kent). Maar lang gepest worden kan voor dit soort dingen zorgen.
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:04 schreef gamezz het volgende:
[..]
In dit geval is geweld een prima oplossing geweest
Hij heeft in ieder geval respect van de halve wereld inc. /b/ dat zou toch best goed moeten voelenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef Codiac het volgende:
[..]
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.
Respect van /b/ zien als een complimentquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval respect van de halve wereld inc. /b/ dat zou toch best goed moeten voelen
"Vrienden"quote:
in de OP staat al iets over z'n facebook, dus ga ik er eigenlijk wel vanuit dat die al rondzwerftquote:
Natuurlijk is alles op het internet "vrienden". Laat ik mijn zin dan herformuleren: 'dan heeft hij zo miljoenen steunbetuigingen'.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Vrienden"
Vriend worden met een gepeste vadsigaard omdat hij alleen maar iemand op z'n bek smijt als wraakactie. Als je daar je vrienden van moet hebben ben je ook niet bepaald beter af dan daarvoor lijkt me.
Het panel keurt het goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef Codiac het volgende:
[..]
Natuurlijk is alles op het internet "vrienden". Laat ik mijn zin dan herformuleren: 'dan heeft hij zo miljoenen steunbetuigingen'.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:12 schreef bijdehand het volgende:
Gepest worden doet meer schade dan een faceplant lijkt mij.
Er is helaas ook geen simpele 'oplossing'. Ik geloof wel dat voor jezelf opkomen nog de beste methode is. Naar een leraar gaan helpt in 9 van de 10 gevallen niet omdat pestkopjes het alleen maar extra 'stoer' vinden als ze ergens op aangesproken worden. Zodoende krijg je dus situatie dat een gepeste langzamerhand tot het uiterste gedreven wordt en ofwel steeds verder in een hoekje kruipt (met alle psychische gevolgen van dien) of voor zichzelf opkomt en een keer goed terugslaat. En dan ben ik dus wel voor terugslaan want het geeft je 1) meer vertrouwen in jezelf 2) meer respect van anderen en 3) die pestkop zal wel 2x nadenken voor ie hem weer pest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:05 schreef Codiac het volgende:
[..]
Nog steeds geen oplossing. Bovendien weet je niet hoe dit verder is gegaan. Misschien ligt de gepeste wel in het ziekenhuis na een revanche actie. Ver gezocht, maar het betekend nog niet dat hij niet meer gepest wordt.
Het is ook zo'n mager kutmannetje. Als die ouders hem wat meer eten hadden gegeven had hij niet zomaar opgetild kunnen wordenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:16 schreef Ra-z het volgende:
Kin, neus en oogkas gebroken... dat jochie moet echt meer melk drinken met die broze botten van hem
Dan was hij waarschijnlijk gepest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is ook zo'n mager kutmannetje. Als die ouders hem wat meer eten hadden gegeven had hij niet zomaar opgetild kunnen worden
En wat voor bewijs neem je mee voor deze conclusie?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef marcb1974 het volgende:
Heel goede actie van die jongen dit. Die zal niet snel meer gepest worden.
De ouders van die pester zijn waarschijnlijk niet veel anders geweest dan hun eigen kind.
Die gast die dat jochie op de grond gooit is alles behalve volwassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:26 schreef Muridae het volgende:
Pesten is erg, maar ik zie nu dat ook de kleine pester hard aangepakt wordt door volwassenen. Dat is gewoon erg sneu. Het blijft een kind, ook al is het een kleine rat.
Voor de rest thumbs up voor de kleine Zangief met z'n piledrive.
Er is een middenweg tussen mager en dik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan was hij waarschijnlijk gepest.
Daar heb ik het ook niet over.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef Codiac het volgende:
[..]
Die gast die dat jochie op de grond gooit is alles behalve volwassen.
Ah oke, dan begreep ik je verkeerd. Dat is misschien zelfs nog zieliger iddquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:29 schreef Muridae het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook niet over.
De pester wordt nu bedreigd door volwassenen, zaken zoals ik kom je botten breken...en dat tegen een kind. (via facebook etc)
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is een middenweg tussen mager en dik.
Voor dagboeken mag je naar KLBquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.
Dagboeken zijn voor anorexiameisjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn pro-anna dagboek zegt anders.
Als je dat maf vindt komt je niet heel veel buiten gok ik?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:03 schreef Codiac het volgende:
Ik vind het wel maf dat de vrienden van het opdondertje boos reageren als hij ze terug pakt. Dat is wel lekker hypocriet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |