Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:24 schreef Balisto het volgende:
Ik heb voor beide geen respect. Die kleine had natuurlijk niet moeten pesten, maar die dikke vecht wel zwaar onevenredig hard terug.
Precies. Ik gun het pestkopje echt geen gebroken botten, maar wat hier gebeurt is goed te verklaren. Het is een resultaat van jarenlang gepest waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dom gelul, wat je ziet is een ongecontroleerde uitbarsting als gevolg van jarenlang gepest.
Dat ze het expres gaan lopen filmen is natuurlijk al een indicatie dat dit vaker voorkomt...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:46 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het gaat niet om goedpraten. Het is gewoon een logisch gevolg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.
Ik kan het uit 1 foto al afleiden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:46 schreef Balisto het volgende:
[..]
Bron? Dat kun je uit dit filmpje niet afleiden.
We hebben een nieuwe Derek Ogilvie in tha house!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik kan het uit 1 foto al afleiden.
Ach, het is de enige manier om het te stoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:57 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Dan nog is het niet goed te praten. De jongen die gepest wordt had zich niet op die manier moeten uiten. De jongen die pest is simpelweg kansloos.
Eens. Net als met tuig werkt praten gewoonweg nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, het is de enige manier om het te stoppen.
Juist! Draai de rollen gewoon om en stap zelf in de schoenen van een bully. Alleen is het in jouw geval gelegitimeerd, right?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:11 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Ik ga nu serieus een vriend van mij dit filmpje laten zien.
Hij wordt gepest, ik hoop dat hij die klootzak dood gooit!
Dat wel, die gezette jongen moet bij de eerste klap die andere jongen de huid al vol schelden in plaats van vollopen met woede en vervolgens uitbarsten. Maar verder geen medelijden met het dwergje uiteraard, die heeft ook weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat zijn geen halve maatregelen.
Ik heb helemaal geen medelijden met de pestkop maar die andere jongen moet ff nadenken want zo'n actie kan ook erg fout aflopen. Volgende keer voorzichtiger zijn maar wel net zo hard van zich afbijten.
Het zijn KINDEREN, KINDEREN!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:34 schreef stekelzwijn het volgende:
Dit soort ondermaatse kut-treiterzakken worden in de regel niet alleen gesteund door de ouders, maar verzamelt ook een clubje toezichthouders voor als het toevallig uit de hand loopt.
Des te meer kan ik de reactie wel waarderen. En je ziet het: ze kijken alleen maar toe, de lafaards.
Dat maakt het nog niet goed!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Het zijn KINDEREN, KINDEREN!
Die houden van leedvermaak! Iedereen heeft vroeger wel een keer iemand voor de lol inelkaar geslagen!
??????????????quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Het zijn KINDEREN, KINDEREN!
Die houden van leedvermaak! Iedereen heeft vroeger wel een keer iemand voor de lol inelkaar geslagen!
Stelselmatig pesten is vrijwel altijd gedrag dat alleen kan blijven bestaan als de groep het toelaat en (al dan niet in stilte) aanmoedigd. Dat maakt een groep zeker medeverantwoordelijk imo. Als ik zie dat iemand gepest wordt dan vind ik het mijn verantwoordelijkheid om daar wat van te zeggen. Pesters zijn over het algemeen onzekere eikeltjes dus als groep kun je zo een eind maken aan het pesten, als je wilt. De enige reden waarom het vaak jarenlang blijft duren is omdat vriendjes / klasgenootjes ofwel meedoen ofwel niks durven doen uit angst zelf gepakt te worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Inderdaad, maar jij beweert dat ze zich ermee moeten bemoeien? Het is toch niet hun probleem?
Zo werkt het niet. De pestkop, met zijn groepje, zoekt het geweld en gebruikt daarbij dat de gepeste niet van geweld houdt. Wie het ontwijkt blijft slachtoffer. Ga er een keertje in met alles wat je hebt en je hebt van toekomstig crimineel/volwassen hufter nooit meer last, ook niet als je verliest. Mensen die niet van vechten houden kunen vaak niet doseren en hoeven dat ook niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou dat zijn geen halve maatregelen.
Ik heb helemaal geen medelijden met de pestkop maar die andere jongen moet ff nadenken want zo'n actie kan ook erg fout aflopen. Volgende keer voorzichtiger zijn maar wel net zo hard van zich afbijten.
Dat gegil van die vieze Amerikaanse stinkhoeren op de achtergrond!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:26 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Deze gozer vindt ik een grotere held
Het enige positieve wat ik over dat scharminkel kan zeggen is dat hij toch probeert te gaan staan en zelfs een paar manke pasjes doet. Dat moet pijn gedaan hebben!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:02 schreef Salvad0R het volgende:
Jammer dat dat scharminkel zijn nek niet brak, though.
Ik hoop dat het pijn heeft gedaan en dat hij er nog jaren nachtmerries over zal hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het enige positieve wat ik over dat scharminkel kan zeggen is dat hij toch probeert te gaan staan en zelfs een paar manke pasjes doet. Dat moet pijn gedaan hebben!
Precies.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kinderen van pesters worden vaak pesters.quote:De ouders van de pestkop klagen nu alles en iedereen aan wegens mishandeling.
Sarcasm?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoop dat het pijn heeft gedaan en dat hij er nog jaren nachtmerries over zal hebben.
Dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:20 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen medelijden met het pestkopje, maar de reactie van die dikzak is ook niet helemaal goed te praten... Natuurlijk kan iemand even alle controle verliezen, maar om dat dan maar even toe te juichen, dat is het andere uiterste. Voor hetzelfde geld had het pestkopje echt zware verwondingen opgelopen.
Kortom: de reactie van de dikkert kan ik plaatsen, maar niet toejuichen.
Nope. Doodserieus. Dit soort etters kun je maar op 1 manier dit soort zaken duidelijk maken, en dat is door het ze eens te laten voelen.quote:
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Maarja we weten het achterliggende verhaal ook niet, misschien is die dikkerd wel de 'bully' (hij heeft de bouw van een bully) en pestte hij al jarenlang het kleine jochie. Die raapte al zijn moed bij een en deelde voorzichtig een paar tikjes uit. Maar toen kreeg hij nog harder de deksel op z'n gebroken neus.
Dat is het enige wat ik er een beetje wreed aan vond aan het filmpje.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:54 schreef Dinaridar het volgende:
Ik bewonder de grote tolerantie van het slachtoffer en het proportioneel geweld dat hij gebruikt. Na het insect op de grond te hebben gesmakt, trekt hij zich terug.
Ik denk werkelijk dat jullie de gevolgen van stelselmatig pesten ernstig onderschatten. Die zijn heel wat erger dan een gebroken lichaamsdeel.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?
Nope, dit is waarschijnlijk al langere tijd aan de gang en die etters dachten er hoogstwaarschijnlijk WEER mee weg te komen.
Fout gedacht.
Een leraar erbij roepen werkt ook erg goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Even een leraar erbij roepen lijkt me verstandiger dan iemand op zijn oogkas te laten stuiteren.
Had ook gekund. Ik bedoel wie is er zo stom om een grotere en dikkere gast te pesten? Andersom is eerder het geval...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Maarja we weten het achterliggende verhaal ook niet, misschien is die dikkerd wel de 'bully' (hij heeft de bouw van een bully) en pestte hij al jarenlang het kleine jochie. Die raapte al zijn moed bij een en deelde voorzichtig een paar tikjes uit. Maar toen kreeg hij nog harder de deksel op z'n gebroken neus.
Ja want dat werkt ook echtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Even een leraar erbij roepen lijkt me verstandiger dan iemand op zijn oogkas te laten stuiteren.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:13 schreef DrDentz het volgende:
Bij mij in de klas zat wel zo'n dikke irritante eikel die iedereen pestte. Iemand ramde hem eens met een honkbalknuppel bij het softbal spelen, helaas waren er toen nog geen telefoontjes met camera's.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Had ook gekund. Ik bedoel wie is er zo stom om een grotere en dikkere gast te pesten? Andersom is eerder het geval...
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nope. Doodserieus. Dit soort etters kun je maar op 1 manier dit soort zaken duidelijk maken, en dat is door het ze eens te laten voelen.
Als je een leraar erbij roept dan krijg je het eeuwenoude 'Nee, ik heb niks gedaan hoor', waarmee de pester kan ook weg komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Jij weet duidelijk niet waar pesters op kicken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Ja hoor, en daarna zullen ze vast wel stoppen denk je?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!
Ja dat is de simpelste oplossing. Wordt ie in elkaar geslagen omdat het een verrader is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.
Als je alles in je gezicht breekt is niet het eerste waar je aan denkt 'Zo nu een Bavaria.'quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:29 schreef Kutjelik het volgende:
Op het eind lijkt het of dat kut ventje flauw valt
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als je alles in je gezicht breekt is niet het eerste waar je aan denkt 'Zo nu een Bavaria.'
Ik vind dat ze net als in de Nederlandse traditie maar even een kopje thee met de pestkop moeten gaan drinken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eens, maar je vergeet dat de grens tussen gepest worden en pesten nogal fragiel is. Dat blijkt ook in dit topic en uit de amusements-programma's die op dit soort formats zijn gebaseerd. Slechts omdat we sympathie voelen voor het slachtoffer zijn we in staat om de rollen om te draaien en dat nog rechtvaardig vinden ook. Chapeau!
Agree + wanneer je een beetje lichaamshouding kunt lezen zie je dat dat scharminkel daar staat met een houding van "Zo ik ga die bolle weer even lekker treiteren en een paar tikkies geven".quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mjah, denk het niet, gezien de beelden. Waarom gaan ze het anders lopen filmen terwijl die dikke zich halfzacht probeert te verdedigen!?
Nope, dit is waarschijnlijk al langere tijd aan de gang en die etters dachten er hoogstwaarschijnlijk WEER mee weg te komen.
Fout gedacht.
Het is al eerder gezegd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.
Zeg dat maar tegen de mensen die zelf in de schoenen van een bully willen stappen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Pesten is totaal iets anders dan iemand een pak slaag geven omdat ie zelf pest.
Hij leeft ook niet meer?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bij mij in de klas zat wel zo'n dikke irritante eikel die iedereen pestte. Iemand ramde hem eens met een honkbalknuppel bij het softbal spelen, helaas waren er toen nog geen telefoontjes met camera's.
Jij wilt op een zachtzinnige, goed doordachte manier zonder enig risico tot lichamelijk letsel zorgen dat pestkopje ophoudt met pesten en een eerlijke, fidele gozer wordt. Want stel dat ie lichamelijk wat oploopt, dat zou toch een ramp zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:30 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iemand een pak slaag geven is dan weer iets heel anders dan iemand ondersteboven met het hoofd op het beton gooien.
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:36 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Het is al eerder gezegd.
Het is inderdaad extreem maar iemand die zich structureel in heeft gehouden omdat het niet in de aard ligt zich met agressie te uiten kan plotseling heel explosief reageren doordat alles opgekropt is.
Zo'n pester maakt misbruik van de te zachtaardige terughoudende aard van een persoon door die persoon zonder eigen consequenties te gebruiken als emotionele boksbal.
Vergelijk het met een hele zachtaardige hond stelselmatig nietjes in de oren drukken en porren.
Als die hond op een dag eindelijk de dader aanvliegt is niemand verbaasd als ze de nietjes ontdekken.
Ze maken hem gewoon belachelijk..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef skunkasaur het volgende:
http://encyclopediadramatica.com/The_Casey
Epische proporties.
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.
Vind ik een keer gooien bij lange na niet zo erg.
Lolquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef skunkasaur het volgende:
http://encyclopediadramatica.com/The_Casey
Epische proporties.
Precies dat bedoel ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Extreem? Hij slingert die etterbak alleen een beetje weg. Wat was er gebeurd als er geslagen was? Zulke jongens - ervaring spreekt - kennen op het moment dat ze door het lint gaan hun eigen kracht niet en kunnen wel eens doorgaan tot de pestkop niet meer beweegt.
Wat doet een leraar dan!? Die zegt 'foei niet meer doen', en de rest van de week moet Casey voor en na schooltijd rennen voor zijn leven terwijl de leraar in de kantine zit te flirten met de 16 jarige mokkeltjes....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef Balisto het volgende:
Haha leuk om te zien dit, een Marokkaan (of was het een Antilliaan, kan het niet goed zien?) die op zijn plaats gezet word door een kerel met ballenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:25 schreef Hukkie het volgende:
Uiteraard kan je zo'n bully ook verbaal op zijn nummer zetten. Maar dat is mss iets voor gevorderden.
Bij mij op de basisschool is ongeveer hetzelfde gebeurd.Ik ga geen namen noemen, ook niet van de basisschool.(gebeurde in groep8)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het is wel ED, dit is een vrij positief standpunt voor hen, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Ze maken hem gewoon belachelijk..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Ze maken hem gewoon belachelijk..
De grens is ook flinterdun, ik ken mensen die van gepeste tot pestkop draaiden toen ze een keer flink van zich afgebeten hadden. Ben zelf vroeger ook gepest, tot ik iemand eens flink nakeek die mijn nieuwste speelgoed vernielde (en nee dat was niet vorig jaarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.
das dan heel jammer voor gozer 1, maar ik geloof niet dat ik door dit verhaal veel slaap zal verliezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:45 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool is ongeveer hetzelfde gebeurd.Ik ga geen namen noemen, ook niet van de basisschool.(gebeurde in groep8)
Je had gozer 1
Redelijk lang voor zijn leeftijd beetje gespierd achtig
Gozer 2
Klein en dun
Gozer 1 pestte gozer 2 elke dag, zelfs op zijn verjaardag!
Schoppen tegen tas, spugen etc etc
Na de kerstvakantie
1e dag erna gozer 1 pest gozer 2.
Gozer2 duwt hem op de grond en begint 5minuten op gozer1 zijn gezicht te rammen. Gozer1 was bewusteloos. Niemand deed wat, Gozer2 begint met een stoel op zijn gezicht in te slaan.
Je kan wel raden dat gozer1 het niet overleefd heeft.
Nogmaals ik ga geen namen noemen!
Haha die verdient die smackdown alleen al door die foto.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zijn bebo account
http://www.bebo.com/Profile.jsp?MemberId=5369090797
Jij snapt niet dat iemand die gepest wordt veel zwakker staat dan degene die in een groepje gaat pesten? Als je die lijn filterdun vindt moet je eens nadenken over wat pesten nou precies doet met degene die gepest wordt. Want die hebben geen jeugd en met een beetje pech flippen ze later.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hulde. Je hebt zojuist bewezen dat de grens tussen gepest worden en pesten flinterdun is, en in sommige gevallen domweg niet bestaat.
oh my ...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:50 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zijn bebo account
http://www.bebo.com/Profile.jsp?MemberId=5369090797
Ik vind het een aparte conclusie die jij trekt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |