Oh, want ik stem natuurlijk ook PVV?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet je meteen hoe je Grote Leider opereert. Daar ben je ook ingetuind.
Dank je.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:12 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Je bent er "slim" genoeg voor.
(politiek correct gezegd he?)
Je verdedigt hem wel fanatiek.quote:
Nee hoor, ik verdedig de PVV nergens, integendeel. Ik vind de PVV een verschrikking voor het land maar ik vind de mensen die die partij af doen als achterlijk net zo verschrikkelijk en hypocriet. Ze doen namelijk precies hetzelfde waarvan ze de PVV van betichten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je verdedigt hem wel fanatiek.
Als iedereen onredelijk is kan je net zo goed een kant kiezen. Nou word je door beide partijen aangevallen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verdedig de PVV nergens, integendeel. Ik vind de PVV een verschrikking voor het land maar ik vind de mensen die die partij af doen als achterlijk net zo verschrikkelijk en hypocriet. Ze doen namelijk precies hetzelfde waarvan ze de PVV van betichten.
Maar goed wanneer ik daar tegen ageer ben ik dus dom en een PVV stemmer. En dat is erg ironisch gezien mijn politieke voorkeur.
Met andere woorden: de hele wereld is achterlijk aangezien iedereen zich wel ergens aan ergert.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verdedig de PVV nergens, integendeel. Ik vind de PVV een verschrikking voor het land maar ik vind de mensen die die partij af doen als achterlijk net zo verschrikkelijk en hypocriet. Ze doen namelijk precies hetzelfde waarvan ze de PVV van betichten.
Maar goed wanneer ik daar tegen ageer ben ik dus dom en een PVV stemmer. En dat is erg ironisch gezien mijn politieke voorkeur.
so be it.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als iedereen onredelijk is kan je net zo goed een kant kiezen. Nou word je door beide partijen aangevallen.
Nee. Het gaat erom hoe je met die ergenis omgaat. Ik noem niemand achterlijk, jij noemt mensen doe op de PVV stemmen wel achterlijk. Prima, dat mag jij vinden maar dat vind ik weer een beetje te makkelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met andere woorden: de hele wereld is achterlijk aangezien iedereen zich wel ergens aan ergert.
Nee hoor. Ik zal het verschil even voor je uitleggen:quote:Op zondag 13 maart 2011 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Indirect wel. Je diskwalificeert deze groep mensen net zo goed als dat de PVV groepen mensen diskwalificeert. Wanneer je inhoudelijk met ze in debat gaat en serieus neemt zou je ze misschien kunnen overtuigen dat de gekozen koers niet de juiste is. Schreeuwen dat het klapmongolen en domme tokkies zijn brengt zo'n discussie niet echt naderbij. Sterker nog, het zal alleen maar een grotere tweedeling met zich meebrengen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zal het verschil even voor je uitleggen:
- ik vind de islam een achterlijke religie maar ze mogen wat mij betreft geloven wat ze willen
- de PVV vindt de islam een achterlijk geloof en wil op basis daarvan Nederland omtoveren in een Apartheidsstaat.
Op basis daarvan is de PVV een achterlijke partij en vind ik mensen die op de partij stemmen ook achterlijke figuren (hoewel het tweede niet per se uit het tweede voortkomt). Hypocriet is dat niet, aangezien ik anderen mijn kijk op de wereld niet op agressieve wijze opdring. Ik heb zo mijn mening, dat betekent niet dat de rechtsstaat voor die mening moet wijken.
Vat je 'm?
Mooi gezegdquote:Op zondag 13 maart 2011 15:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zal het verschil even voor je uitleggen:
- ik vind de islam een achterlijke religie maar ze mogen wat mij betreft geloven wat ze willen
- de PVV vindt de islam een achterlijk geloof en wil op basis daarvan Nederland omtoveren in een Apartheidsstaat.
Op basis daarvan is de PVV een achterlijke partij en vind ik mensen die op de partij stemmen ook achterlijke figuren (hoewel het tweede niet per se uit het tweede voortkomt). Hypocriet is dat niet, aangezien ik anderen mijn kijk op de wereld niet op agressieve wijze opdring. Ik heb zo mijn mening, dat betekent niet dat de rechtsstaat voor die mening moet wijken.
Vat je 'm?
Die benadering heeft dan ook mijn voorkeur. Maar wanneer iemand daar niet voor kiest is dat ook prima maar dan moet men niet gepikeerd zijn wanneer daar commentaar op komt.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:03 schreef Sloggi het volgende:
Oh, maar ik ga ook wel met ze in discussie. Het punt is alleen dat dat niet altijd even gemakkelijk is als de tegenpartij van mening is dat alle buitenlanders kapot kunnen vallen, hoewel ik moet zeggen dat ik ook wel eens een discussie heb gehad met een PVV'er die wel bereid was een normale discussie te voeren. Die was dan ook snel overtuigd van de achterlijkheid van zijn standpunten.
Jij bent niet nieuw hier. Ook jij weet dat die discussies al honderduizenden keren zijn gevoerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Indirect wel. Je diskwalificeert deze groep mensen net zo goed als dat de PVV groepen mensen diskwalificeert. Wanneer je inhoudelijk met ze in debat gaat en serieus neemt zou je ze misschien kunnen overtuigen dat de gekozen koers niet de juiste is. Schreeuwen dat het klapmongolen en domme tokkies zijn brengt zo'n discussie niet echt naderbij. Sterker nog, het zal alleen maar een grotere tweedeling met zich meebrengen.
Juist, zoals iedere discussie hier. Misschien weer een anti-rook topic openen of iets dergelijks?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent niet nieuw hier. Ook jij weet dat die discussies al honderduizenden keren zijn gevoerd.
Misschien zegt dat wat over de manier waarop die lui discussieren.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Juist, zoals iedere discussie hier. Misschien weer een anti-rook topic openen of iets dergelijks?
Wel is het opvallend dat zo'n beetje alle mogelijke PVV sympathisanten op Holo na een ban hebben.
Nee, nee. Linkse mods...Staatsforum... Linkse kerk.. Bladiebladiebla...quote:Op zondag 13 maart 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien zegt dat wat over de manier waarop die lui discussieren.
Kan, maar zoals je weet ben ik ervoor dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil en hoe hij dat wil. Wanneer daar niet voor gekozen wordt is dat ook prima maar dan is het overgeleverd aan willekeur en dan krijgt een forum inderdaad een bepaalde kleur.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien zegt dat wat over de manier waarop die lui discussieren.
Weet niet hoor, maar ik heb ook wel eens een ban aan mn broek gekregen omdat ik te fel uithaalde naar PVV-stemmers. En wat te denken van een type als Klopkoek. Blijkbaar kan het PVV-electoraat op FOK! zich gewoon niet gedragen. Tsja, heel jammer.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan, maar zoals je weet ben ik ervoor dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil en hoe hij dat wil. Wanneer daar niet voor gekozen wordt is dat ook prima maar dan is het overgeleverd aan willekeur en dan krijgt een forum inderdaad een bepaalde kleur.
Het ligt toch echt niet aan hun politieke voorkeur hoor. Maar ik vermoed dat we jou daar toch niet van gaan overtuigenquote:Op zondag 13 maart 2011 17:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan, maar zoals je weet ben ik ervoor dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil en hoe hij dat wil. Wanneer daar niet voor gekozen wordt is dat ook prima maar dan is het overgeleverd aan willekeur en dan krijgt een forum inderdaad een bepaalde kleur.
Noem je Danny nu links?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Neuh, dat geloof ik ook niet al kunnen sommige users wel meer maken dan de ander, dat geeft ook niets en ik vind dat het modden over het algemeen prima is hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het ligt toch echt niet aan hun politieke voorkeur hoor. Maar ik vermoed dat we jou daar toch niet van gaan overtuigen
Tja iemand die hier al lang en actief rondhangt zal een misstap minder snel aangerekend worden als iemand die net weer terugkomt van een ban. Dat lijkt me ook niet raar.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Neuh, dat geloof ik ook niet al kunnen sommige users wel meer maken dan de ander, dat geeft ook niets en ik vind dat het modden over het algemeen prima is hoor.
Bij persoonlijke aanvallen is bij mij vrij snel voorbij. Politici of partijen voor rotte vis uitmaken heb ik weinig moeite mee.quote:Ik denk ook niet dat het met politieke voorkeur te maken heeft alleen spreekt die groep zich over het algemeen anders uit en dat is klaarblijkelijk niet gewenst. Alleen zie ik wel steeds meer dat aan de andere kant dit soort uitingen ook steeds meer voorkomen.
quote:Op zondag 13 maart 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja iemand die hier al lang en actief rondhangt zal een misstap minder snel aangerekend worden als iemand die net weer terugkomt van een ban. Dat lijkt me ook niet raar.
[..]
Bij persoonlijke aanvallen is bij mij vrij snel voorbij. Politici of partijen voor rotte vis uitmaken heb ik weinig moeite mee.
maar het speelt denk ik ook mee dat POL een subforum is waar je met vrij veel weg kan komen. Veel meer dan in NWS of bv de Fok frontpage. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan denk ik. Maar het lijkt me ook juist de charme van een politiek subforum dat bijna alles kan en mag mits het min of meer fatsoenlijk blijft.
Is Marcel van Dam dood?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Kortom, je bent een reïncarnatie van Van Dam. Ik zou er vooral erg trots op zijn. Hij hield ook van het über- en untermensch denken.
Ik ken heel Danny niet persoonlijk. Misschien moet ik sub-forum zeggen.quote:
Hermans was nogal wars van al die correcte kleinburgerlijkheid.quote:"Het is weer typisch Nederlands allemaal. Langzamerhand komt in Holland de vrijheid van meningsuiting in het geding, de waarheid mag niet meer geschreven worden. Dáár moet men in Nederland eens over nadenken"
Dit kan gewoon niet serieus zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:22 schreef JoaC het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)mmen_doe_je_zo_.html
Zomgquote:Op maandag 14 maart 2011 18:22 schreef JoaC het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)mmen_doe_je_zo_.html
Ik heb jou ook nog niet echt een intelligente bijdrage zien leveren om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dit kan gewoon niet serieus zijn.![]()
![]()
Of zijn de PVV'ers nóg dommer dan ik dacht
Als het wel serieus is, dan heeft Guido Weijers gelijk. Je mag alleen stemmen als je enigszins aan kan tonen dat je weet waarover het gaat.
Volgens een commentaar is dit uit het programma Dames in de Dop.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
![]()
Als het wel serieus is, dan heeft Guido Weijers gelijk. Je mag alleen stemmen als je enigszins aan kan tonen dat je weet waarover het gaat.
Leuk zo'n persoonlijke steek maar wat voegt dit toe?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb jou ook nog niet echt een intelligente bijdrage zien leveren om eerlijk te zijn.
Niet veel Du_ke daar heb je gelijk in, maar wanneer ik dit topic doorlees kan deze meneer alleen maar schreeuwen hoe dom iedereen is zonder een normale onderbouwing. Dat voegt ook niet veel toe.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk zo'n persoonlijke steek maar wat voegt dit toe?
Allicht maar pak hem dan gewoon op de inhoud. Dat is prettiger voor iedereen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Niet veel Du_ke daar heb je gelijk in, maar wanneer ik dit topic doorlees kan deze meneer alleen maar schreeuwen hoe dom iedereen is zonder een normale onderbouwing. Dat voegt ook niet veel toe.
Die is er nietquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Allicht maar pak hem dan gewoon op de inhoud. Dat is prettiger voor iedereen.
quote:
Dan is er nog altijd de negeermodus die de voorkeur geniet boven persoonlijke aanvallen.quote:
Ga ik doen. Spreek je mensen die zonder enige onderbouwing anderen dom noemen er dan ook op aan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is er nog altijd de negeermodus die de voorkeur geniet boven persoonlijke aanvallen.
Als ik het zie gebeuren zal ik dat doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Ga ik doen. Spreek je mensen die zonder enige onderbouwing anderen dom noemen er dan ook op aan?
Zonder enige onderbouwingquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Ga ik doen. Spreek je mensen die zonder enige onderbouwing anderen dom noemen er dan ook op aan?
quote:Op zondag 6 maart 2011 09:37 schreef JanJanJan het volgende:
Welkom in het topic waar de partij van ons aller Geert, de PVV, in de schijnwerpers staat. Alle berichten die een relatie hebben met de Partij voor de Vrijheid zijn hier welkom. Respecteer elkaars mening en probeer scheldpartijen zoveel mogelijk te voorkomen.
[..]
ik zou voor de PvdA gaan in dat geval, alles beter dan de PVV.
Het lijkt mij overigens sterk dat de PvdA dan niet wint.
Bij de tweede kamer verkiezingen stemde +/- 1 op de 6 op de PVV, ik vermoed dat minstens 4 op de 6 mensen de PVV te walgelijk voor woorden vindt.
quote:Op zondag 6 maart 2011 10:16 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies. Het sterke van een keuze voor een geloof, is dat er in iedere straat wel zo iemand woont.
Had Hitler gezegd: het komt allemaal door de inwoners van Munchen, hadden veel minder mensen er een gevoel bij gehad.
Als Wilders had gezegd dat het door de Venlonaars kwam, krek hetzelfde.
quote:Op zondag 6 maart 2011 10:27 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Wel apart dat de Wildersrukkers direct op hun pik getrapt zijn als iemand eens iets over hun zegt.
Zij die de vrijheid van meningsuiting zogenaamd zo hoog in het vaandel hebben staan, kunnen er niet tegen als er eens iemand iets vervelends tegen hun zegt.
Meten met twee maten noemen we dat
quote:Op zondag 6 maart 2011 15:53 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Nee dat wil niemand. Dat klopt.
Alleen hij heeft het over islamisering, wat impliceert dat hij vindt dat het percentage dat fundamentalistisch is zeer groot is. Ik ken de exacte cijfers niet maar het moet een schijntje zijn.
[..]
Een hoofddoek is gematigd. Je ziet evenveel van een gezicht als bij een baseballpetje. Dus dat verbieden is pure treiterij. Wat een enorme onzin dat iemand daar last van zou hebben. Hetzelfde zou gelden voor een sandalenbelasting of witte sportsokkenbelasting. Of voor de tokkies: gouden kettingen met panterhangersbelasting.
Burka's vind ik ook een ander verhaal.
Ach, deze dame heeft gelukkig ongeldig gestemd.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
![]()
Kan je nagaan, als dit de maat is, dan hebben alleen de slimste PVV'ers geldig gestemd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:12 schreef freako het volgende:
[..]
Ach, deze dame heeft gelukkig ongeldig gestemd..
Ik heb wel wat beters te doen dan jouw hele post geschiedenis na te pluizen. In dit topic kan ik je er niet echt op betrappen iig. Maar goed laten we erover ophouden. no hard feelings.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:58 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Zonder enige onderbouwing![]()
Lees eens een aantal topics terug, als je geen onderbouwing ziet, wíl je het gewoon niet zien.
Ja snap ik, biertje?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan jouw hele post geschiedenis na te pluizen. In dit topic kan ik je er niet echt op betrappen iig. Maar goed laten we erover ophouden. no hard feelings.
Ik vind het wel knap dat ze ongeldig heeft gestemd. Ik heb nu 4x bij verkiezingen stemmen geteld, heb daarbij +/- 5000 stembiljetten voorbij zien komen, en daarvan waren er exact 3 ongeldig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:15 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Kan je nagaan, als dit de maat is, dan hebben alleen de slimste PVV'ers geldig gestemd.
Als ze hadden geweten hoe het moest was de PVV de grootste geweest![]()
![]()
![]()
![]()
Hoeveel Blanco?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:26 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap dat ze ongeldig heeft gestemd. Ik heb nu 4x bij verkiezingen stemmen geteld, heb daarbij +/- 5000 stembiljetten voorbij zien komen, en daarvan waren er exact 3 ongeldig.
Bronquote:Het Openbaar Ministerie vindt dat het politicus Geert Wilders wel mag vervolgen. Ook moet die vervolging voor de rechtbank in Amsterdam plaatsvinden, waar het OM de zaak heeft aangebracht.
Dat betoogden officieren van justitie Birgit van Roessel en Paul Velleman vanmorgen in de rechtbank Amsterdam. Zij reageerden op het zogeheten preliminair verweer van advocaat Bram Moszkowicz gisteren. Die noemde een groot aantal redenen waarom de zaak tegen de PVV-leider niet zou mogen worden voortgezet.
Moszkowicz betoogde bijvoorbeeld dat zijn cliënt niet vervolgd moet worden voor de islamkritische film Fitna, omdat Wilders zelf niet in de film te zien of te horen is. Ook betoogde hij dat de film niet in Nederland is uitgebracht, maar via een website in Arizona.
NRC-redacteur Merel Thie volgt het proces:
Het OM stelde vandaag dat Nederland wél als pleegplaats kan worden aangemerkt omdat de film zich op een Nederlands publiek richtte. Dat blijkt volgens het OM onder meer uit het Nederlandstalige commentaar en de Nederlandse ondertiteling van buitenlandse fragmenten. Ook vindt het OM dat de rechtbank in Amsterdam, en niet bijvoorbeeld Den Haag waar wilders officieel verblijft, de zaak mag beoordelen. Officier Van Roessel zei bijvoorbeeld dat klagers in het arrondissement Amsterdam geraakt zijn door zijn uitspraken.
Over de ongemakkelijke positie van het OM in het proces-Wilders zegt Merel Thie:
Het OM vervolgt Wilders wegens haatzaaien, aanzetten tot discriminatie en groepsbelediging. Het OM eiste echter eerder vrijspraak. Het vond en vindt dat de uitspraken van Wilders niet strafbaar zijn, maar werd door het hooggerechtshof in Amsterdam gedwongen Wilders uitspraken toch aan een rechter voor te leggen. Toen een fotograaf vanmorgen een foto probeerde te maken van officier Velleman, verstopte hij zich achter een dossiermap. De tegenstelling met Moszkowicz kan haast niet groter. Die geniet zichtbaar van de aandacht van de media, terwijl het OM zich letterlijk probeert te verbergen.
Wilders wees het OM aan het einde van de korte zitting (een uur) op een fout in de tekst. Het OM had geschreven dat in Fitna een bladzijde uit de Koran werd gescheurd. Dat is niet zo, al wordt die suggestie wel gewekt door het geluid te laten horen van paginas die uit een telefoonboek worden gescheurd. Wilders: Ik erger mij eraan als iets niet op feiten is gestoeld. Het OM gaf Wilders gelijk, de tekst was niet correct.
Moszkowicz mocht vanmorgen reageren op de woorden van het OM, maar deed dat niet. Ik persisteer bij wat ik heb gezegd en wens u veel wijsheid toe, zei hij tegen de rechtbank.
Op woensdag 30 maart maakt rechtbankvoorzitter Van Oosten bekend of de rechtszaak tegen Wilders verder gaat. De vorige rechters (die in oktober werden vervangen na een wraking) verwierpen het preliminaire verweer van de verdediging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:11 schreef Kees22 het volgende:
"Ik erger mij eraan als iets niet op feiten is gestoeld."
Dat ben ik wel met hem eens, daarom heb ik ook de pest aan hem.Hij doet zelf niet anders dan beweringen de wereld in slingeren die niet op feiten zijn gebaseerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor Geert gelden de regels niet, die zijn alleen voor andere mensen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij doet zelf niet anders dan beweringen de wereld in slingeren die niet op feiten zijn gebaseerd
Dat waren vragen in Provinciale Staten, niet in de Kamer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is overigens wel stil op het PVV front.. Geen Kamervragen over Japan? Ja, een boze PVV over een buschauffeur ergens die Arabische muziek draaide in de bus, maar dat wordt zo voorspelbaar...
Och, er komt een hoofddoekjes debat aan dus alle grote geesten van de PVV zijn hun one liners aan het instuderen. Je moet natuurlijk niet te veel verwachten van deze hardwerkende Nederlanders he?quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is overigens wel stil op het PVV front.. Geen Kamervragen over Japan? Ja, een boze PVV over een buschauffeur ergens die Arabische muziek draaide in de bus, maar dat wordt zo voorspelbaar...
't zal toch niet he. Laten we dan ook alle nonnenkappen, hoodies en skinheadkleding verbiedenquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, er komt een hoofddoekjes debat aan dus alle grote geesten van de PVV zijn hun one liners aan het instuderen. Je moet natuurlijk niet te veel verwachten van deze hardwerkende Nederlanders he?
Nee toch, krijg je nog meer "onvervalst pvv geluid" op youtube.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, er komt een hoofddoekjes debat aan dus alle grote geesten van de PVV zijn hun one liners aan het instuderen. Je moet natuurlijk niet te veel verwachten van deze hardwerkende Nederlanders he?
En hiermee bedoel je alle valse PVV video's? Vind dat ook pathetisch.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee toch, krijg je nog meer "onvervalst pvv geluid" op youtube.
Wanneer die mensen dus echt in debat proberen te gaan. Lachwekkend, jammer genoeg betalen we ze ook nog.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:44 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En hiermee bedoel je alle valse PVV video's? Vind dat ook pathetisch.
Hoe dan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Wanneer die mensen dus echt in debat proberen te gaan. Lachwekkend, jammer genoeg betalen we ze ook nog.
? Over wie heb je het nou preciesquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Die krijgen toch loon, uit het potje van de overheid, dus belastinggeld
In het PVV topic gaat het meestal over de PVV'ers. Of dacht jij aan de uploader van filmpjes?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
? Over wie heb je het nou precies
O, haha. Ik dacht meer aan mensen die bijv. Nep Twitteraccounts aanmaken en zo de PVV fout afschilderenquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:59 schreef betyar het volgende:
[..]
In het PVV topic gaat het meestal over de PVV'ers. Of dacht jij aan de uploader van filmpjes?
Dat doen de PVV'ers zelf wel. Die mensen met accounts en filmpjes leggen het alleen vast.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
O, haha. Ik dacht meer aan mensen die bijv. Nep Twitteraccounts aanmaken en zo de PVV fout afschilderen
Dat is inderdaad geen nieuws meer nuquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zoals ik zei: daarom heb ik ook de pest aan hem.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij doet zelf niet anders dan beweringen de wereld in slingeren die niet op feiten zijn gebaseerd
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Lucas Hartong liegt over het verleden van zijn ouders
http://www.joop.nl/politi(...)verleden_van_ouders/
Inderdaad. Wordt vast op prijs gesteld in huize Hartong. Leuk voor je ouwelui, die worden nu met de nek aangekeken in hun woonplaatsquote:
Ik zou mijn kind onterven als hij bij de PVV ging.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Wordt vast op prijs gesteld in huize Hartong. Leuk voor je ouwelui, die worden nu met de nek aangekeken in hun woonplaats
de nazi-ideologie, dat was toch (kort door de bocht) iets met dat de joden en links overal de schuld van kregen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:17 schreef DarkSkywise het volgende:
Oorspronkelijke artikel: http://www.krapuul.nl/blo(...)n-kindsoldaatouders/
Volgens Hartong is het allemaal "een flauw misverstand"en hebben zijn ouders alleen tegen de nazi-ideologie gevochten.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Nou PVV'erts, vertelquote:DEN HAAG - Tofik Dibi van GroenLinks heeft zware kritiek op de Partij voor de Vrijheid. ''De PVV maakt zich schuldig aan alles waarom ze de elite heeft verfoeid'', zei hij tegen het ANP.
© ANP
''Kamerleden hebben dubbelfuncties in Provinciale Staten en gemeenteraden. Debatten over hun speerpunten veiligheid, zorg en integratie gaan ze uit de weg'', aldus het GroenLinks-Kamerlid.
''De partij heeft een extreme make-over doorgemaakt: van een buitenstaander die dingen anders wil doen naar een partij die zijn idealen inlevert voor een plek in het centrum van de macht.''
Dibi vervolgt: ''Sietse Fritsma had vroeger het hoogste woord over de massa-immigratie, nu hoor je hem niet meer. Extra agenten kwamen er ook met de PVV niet. Tijdens een overleg over de jeugdzorg in Limburg, waar de partij de grootste werd, kwam ze niet eens opdagen."
En aan het debat over religie zei Hero Brinkman afgelopen week zelfs geen behoefte te hebben, terwijl de discussie over de islam hun bestaansrecht is.''
Uitleg
Hij vindt dat de PVV maar eens moet uitleggen waarom er geen drieduizend agenten meer zijn gekomen en geen 12.000 mensen extra in de zorg.
''Je vraagt je dan toch af waarom ze de stekker er niet uittrekken? Ik denk dat ze nu pas zien hoe moeilijk zaken soms zijn te verwezenlijken, ze zijn tegen een enorme hoeveelheid realiteit opgelopen, na al dat gemakkelijke roepen vanaf de zijlijn. Maar laten ze dat dan eens verklaren.''
Pikken
Dibi vraagt zich af hoelang de anderhalf miljoen kiezers van de PVV dit pikken. ''Henk is gekke Henkie niet'', zegt hij, verwijzend naar de prototypes van de PVV-kiezer, Henk en Ingrid.
''Ik heb het er moeilijk mee dat PVV-kiezers worden afgeschilderd als een soort Tokkies. Maar om te denken dat je met zo'n show wegkomt, moet de PVV de eigen kiezers wel heel laag inschatten.''
Ze willen ook Thialf de loef afsteken.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
PVV wil Formule 1 in Den Haag
Normaal staat de PVV altijd vooraan om grote sport & cultuur-evenementen te bekritiseren omdat het allemaal geldverslindende prestige-objecten zijn, maar nu willen ze ineens wel een dergelijk evenement
En dat terwijl het F1 circus zo'n beetje de moeder aller grote geldverslindende milieuvervuilende evenementen in de wereld is
Niet links, de bolsjewieken en communisten. Nationaal-socialisme was zelf ook niet vies van linkse politiek, denk aan gesubsidieerde baantjes, vakanties en tot slot natuurlijk; de auto (VW).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
de nazi-ideologie, dat was toch (kort door de bocht) iets met dat de joden en links overal de schuld van kregen?
In de praktijk was echter weinig te merken van die zogenaamde linkse kant van de nazi's.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet links, de bolsjewieken en communisten. Nationaal-socialisme was zelf ook niet vies van linkse politiek, denk aan gesubsidieerde baantjes, vakanties en tot slot natuurlijk; de auto (VW).
Dat dacht ikquote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
de nazi-ideologie, dat was toch (kort door de bocht) iets met dat de joden en links overal de schuld van kregen?
das ook rechtse politiek ....quote:Op zondag 20 maart 2011 17:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet links, de bolsjewieken en communisten. Nationaal-socialisme was zelf ook niet vies van linkse politiek, denk aan gesubsidieerde baantjes, vakanties en tot slot natuurlijk; de auto (VW).
Leg het me uit dan, alwetende!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:45 schreef Holograph het volgende:
[..], en dan anderen uitmaken voor domme wezens, terwijl je zelf niet eens weet wat het Nazisme inhoudt.
Wat klopt niet?quote:
Het belangrijkste fundament van het Nazisme is dat het een totalitaire dictatoriale ideologie is. Volgens mij staat de PVV juist voor meer democratie.quote:
Dat de kinderbijslag door de nazi's is bedacht. Holo dacht van wel, riep eerst en ging het toen nakijken...quote:
Dat de kinderbijslag door Hitler was bedacht. Hitler was de man die Moederdag bekend maakte, maar dat is een subtiel verschil.quote:
Oke, en wat is je punt?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat de kinderbijslag door Hitler was bedacht. Hitler was de man die Moederdag bekend maakte, maar dat is een subtiel verschil.
Democratie betekent dat iedereen gelijke rechten en plichten heeft.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het belangrijkste fundament van het Nazisme is dat het een totalitaire dictatoriale ideologie is. Volgens mij staat de PVV juist voor meer democratie.
Inderdaad, jij zult nu wel aankomen met het feit dat de PVV geen partij-democratie is, maar veel verder zul je ook niet komen.
Leuk dat je eigen definities maakt om zo het gelijk aan aan je zijde te krijgen. Echter is dat niet de realiteit. De definitie van democratie is:quote:Op zondag 20 maart 2011 21:53 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Democratie betekent dat iedereen gelijke rechten en plichten heeft.
Je kunt veel van de PVV zeggen, maar niet dat ze vinden dat iedereen gelijk is.
Inderdaad, je kunt hieruit opmaken dat alle burgers inspraak hebben over een land. Maar volgens mij wilt Wilders mensen het stemrecht dan ook niet ontnemen.quote:Bestuur over een land met veel inspraak van de inwoners
Veel partijen kennen een applaus-democratie. Kijk naar de PvdA: Koning Wouter kroont prins Job tot partijleider, en de leden mogen even klappen.quote:Inderdaad het punt van de partijdemocratie heb je nu zelf al gegeven.
quote:Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord stamt af van de Griekse woorden (dèmos), "volk" en (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten, zoals bijvoorbeeld in het oude Athene, of het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken, zoals in België en Nederland.
In een democratie is de voltallige bevolking soeverein en is alle autoriteit gebaseerd op de (minstens theoretische) instemming van het volk. Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal. Als iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is (zoals in het eerste artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat) dan heeft ook niemand méér recht dan een ander om bepaalde wetten vast te stellen of beslissingen te nemen. Het implementeren van die theorie in de politieke praktijk is vaak niet eenvoudig en kent vele aspecten.
Nee, hij wil ze het land uit hebben....quote:Op zondag 20 maart 2011 21:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Leuk dat je eigen definities maakt om zo het gelijk aan aan je zijde te krijgen. Echter is dat niet de realiteit. De definitie van democratie is:
[..]
Inderdaad, je kunt hieruit opmaken dat alle burgers inspraak hebben over een land. Maar volgens mij wilt Wilders mensen het stemrecht dan ook niet ontnemen.
[..]
Jij verwart democratie met een referendum, het is niet zo dat de leden overal voor geraadpleegd dienen te worden.quote:Veel partijen kennen een applaus-democratie. Kijk naar de PvdA: Koning Wouter kroont prins Job tot partijleider, en de leden mogen even klappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |