abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94121763
Of zoefbust wordt door iemand betaald om te propageren tegen Buruma, of zoefbust heeft een ziekelijke obsessie. Kiest u maar.
pi_94122005
Terreur financier XminY en Ybo Buruma

In december 1987 stuurt de beruchte links extreme terreurfinancier XminY een uitnodiging aan getrouwen in Nederland om deel te nemen aan een brain stormende bijeenkomst over het conceptbeleidsplan 1988 van XminY.
De vergadering begon om 19.00 uur en er was soep en brood beschikbaar.

De uitgenodigde personen waren: Lou Keune uit Tilburg, Anke Kooke, Jos van Beurden en Roland Haffmans uit Amsterdam, Herman Kotte uit Enschede, Henk Pasman uit Bergen op Zoom, Klaas Arie Beks uit Groningen, Rene van Lotringen uit Hengelo, Koos Visser uit Kerkdriel, Frank Kemper en Frans Versteegden uit Nijmegen, Koos van der Vugt uit Roermond en Ybo en Maria Buruma uit Leiden.

Buruma en XminY?

Link
pi_94122760
Het merendeel van de pogingen XminY te linken aan extremisme en terreur is gebaseerd op zogenaamd "onderzoek" door Peter Siebelt, die al vaker heeft laten zien de waarheid niet al te nauw te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2011 23:01:58 ]
pi_94127156
Buruma bevestigt zijn vroegere contacten met XminY. Link
pi_94129527
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:53 schreef zoefbust het volgende:
Hoe saboteer ik een stuwdam, hoe 'taart' ik een politicus, hoe verbrand ik mijn paspoort voor de camera's, hoe rooi ik een veld met gentechplanten, hoe bezet ik een McDonalds en hoe kraak ik een huis? De linkse organisatie XminY biedt op haar website een cd-rom ter verkoop aan met daarop filmpjes van zogenaamde 'directe actie'. Het gaat om MPEG-filmpjes van protestacties van linkse actiegroepen, zoals dierenrechtenactivisten, krakers en milieugroepen.

Op de filmpjes is bijvoorbeeld de sabotage van de aanleg van een stuwdam te zien en hoe actievoerders een atoomtransport tegenhouden en activisten bewakingsdiensten ontwijken. De cd-rom wordt op de website aangeboden voor twee euro.
[ afbeelding ]
De Tweede Kamerfractie van de Lijst Pim Fortuyn kwam deze week in actie tegen de cd-rom en met name de website van XminY. Kamerleden Herben en Eerdmans stelden er schriftelijke vragen over aan minister Donner. Ze willen weten of hier sprake is van het aanzetten tot strafbare feiten.

De kamerleden verwijzen naar de artikelen 131 (opruiing) en 132 (verspreiding ter opruiing) van het Wetboek van Strafrecht. Ook vragen ze of Donner dit onder aandacht wil brengen van het Openbaar Ministerie.

"Wij vinden dit niet uitlokken van strafbare feiten. Het gaat hier om burgerlijke ongehoorzaamheid. Dan zoek je de grenzen van de wet op", zegt Tuur Elzinga, coördinator bij XminY. "Sommige acties werden ondersteund door grote groepen van de bevolking, zoals het rooien van gengewassen in Engeland. Ja, dat van die stuwdam is inderdaad het zwaarste delict op de filmpjes, maar daar zit een heel verhaal achter. Die actiegroep in Spanje had van de rechter gelijk gekregen dat de dam niet gebouwd mocht worden en toch gingen de bouwers ermee door. Daardoor grepen ze in."

Zijn het plegen van sabotage en het vernielen van spullen van anderen niet gevaarlijk doorgeslagen idealisme? "Wij vinden van niet. Wij steunen ook andere soortgelijke acties. XminY staat volledig achter de cd-rom", aldus Elzinga.

De ophef over de cd-rom vindt Elzinga overtrokken. "Je moet de cd-rom zien als een soort informatief tijdschrift. Nee, het doel is om te laten zien wat voor soort acties er allemaal mogelijk zijn."

De filmpjes op de cd zijn geproduceerd door diverse partijen. Een daarvan is het anarchistische Organic Chaos-netwerkje. Op de webpagina van XminY wordt naar de site van Organic Chaos verwezen voor meer uitleg over de cd-rom. Daar staan inderdaad screenshots van alle filmpjes, voorzien van wervende teksten, zoals deze: "Het toppunt van een theatrale actie is natuurlijk het taarten. De getroffen persoon wordt in het openbaar van haar of zijn voetstuk gestoten en belachelijk gemaakt - plotseling is zij of hij niet meer een ongenaakbare en voorname persoon. In het volgende filmpje zie je enkele zoete voorbeelden."

Opmerkelijk is dat die pagina is ondergebracht bij de provider Antenna.nl. Michael Polman van Antenna reageert: "Wij snappen niet dat ze het niet op hun eigen server hosten. Ze hebben een eigen server en domeinnaam en uitgerekend deze pagina met de uitgebreide beschrijving van de cd-rom staat bij ons. Dat vinden wij onnodig en ongebruikelijk", zegt Polman. "Wij gaan de gebruiker hier op wijzen."

Tot op heden heeft Antenna.nl overigens nog geen klachten over de pagina binnengekregen.

De LPF-fractie vroeg ook nog naar eventuele overheidssteun voor XminY en de geldstromen naar de organisatie. Elzigna reageert: "We krijgen geld van zo'n 3000 donateurs, en verder wat kleine opbrengsten. We ontvangen geen enkele overheidssubsidie en zijn volledig onafhankelijk."

Elzinga: "De cd-rom wordt niet alleen door ons verspreid via internet, maar ook door enkele boekhandels, zoals het Fort van Sjako in Amsterdam. We hebben aan die hele Kamervragen van de LPF geen boodschap."
Een post van 11 maart 2011 en dan spreken van de LPF-fractie in de Tweede Kamer?
Zit ik een een warp of zo?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94129589
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:04 schreef zoefbust het volgende:
In de media worden soms negatieve berichten over XminY gepubliceerd. Zo verscheen in de Telegraaf het artikel "De Tentakels van RaRa" uit 1993. Hierin suggereerde journalist Joost de Haas een directe lijn tussen de RAF, RaRa en vluchtelingen organisaties. Volgens het artikel was er sprake van een "ondergronds solidariteitswerk' met illegale vluchtelingen, gefinancierd door XminY", het netwerk zou "het 'Umfeld' van de RaRa" - zijn. Ook stelde de krant dat XminY coördinator Hans van Heijningen achter het taartincident met Pim Fortuyn zat.
_O- _O- _O_ _O_ *O* *O*
Voor dit soort verhalen is er toch een apart subforum, of vergis ik me nou.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94129628
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:20 schreef zoefbust het volgende:
Buruma bevestigt zijn vroegere contacten met XminY. Link
Linken naar dit topic?
Dat is nog sterker dan: "Wij van WC-eend......"
Nog beter dan dat briefje waar je op allebei de kanten Z.O.Z. schrijft.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 03:36:59 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_94130173
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon waar. Je maakt propaganda voor Wilders, de haatzaaier.
Je begint een in herhaling te vallen met je flauwe gezwets de hele tijd, kun je ook nog eens normaal reageren in een topic of blijf je doorgaan met die onzin?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_94130275
Waarom is dit boeiend?
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:09:51 #210
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_94133211
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Linken naar dit topic?
Dat is nog sterker dan: "Wij van WC-eend......"
Nog beter dan dat briefje waar je op allebei de kanten Z.O.Z. schrijft.
Een soort digi-Droste-effect ©

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_94133292
Ybo Buruma: (on)waarheid en (on)partijdigheid

Ybo Buruma is voorgedragen voor het lidmaatschap van de Hoge Raad per komende september, en dit heeft nogal wat stof doen opwaaien. Buruma heeft zich in het verleden niet alleen zeer kritisch uitgelaten over een bepaalde politieke partij (de PVV), hij heeft deze partij zelfs expliciet in de fascistische hoek geplaatst.

Hoewel ik van mening ben dat dit een feitelijk onjuiste conclusie is, staat een mening hem natuurlijk vrij. Wel wordt door de PVV, duidelijk niet zonder aanleiding, de onpartijdigheid van mr. Buruma in twijfel getrokken. Er zijn echter nog zwaarder wegende redenen om de geschiktheid van mr. Buruma aan de kaak te stellen.

Natuurlijk is onpartijdigheid, of zelfs de schijn daarvan, al een doodzonde voor een rechter. De man ziet een bepaalde partij letterlijk als een gevaar voor de rechtstaat en er is een rechtszaak lopende tegen de voorman van die partij. Stel je voor dat de zaak tegen Wilders tot een uitspraak komt, en één van de partijen gaat eerst in hoger beroep, en daarna in cassatie bij de Hoge Raad. Buruma zal dan sowieso geen zitting mogen nemen, wegens (de schijn van) partijdigheid. Toch blijft de vraag hangen: is iemand aan wiens partijdigheid zo sterk, en met zulk een goede reden, wordt getwijfeld eigenlijk wel geschikt als raadsheer bij de Hoge Raad?

We hebben het nog niet eens gehad over de vermeende banden tussen Buruma en de organisatie XminY, die op haar beurt weer wordt gelinkt aan politiek extremisme, bedreiging, afpersing, lastercampagnes en zelfs het financieren van terroristen in Zuid-Amerika. Het valt sterk te betwijfelen of Buruma zelf ook maar iets met die misstanden te maken gehad zou hebben, het is zelfs nauwelijks voorstelbaar, maar toch geeft óók dit de schijn van onpartijdigheid. En een rechter moet zelfs boven die schijn verheven staan.

Het allerzwaarste argument dat pleit tegen de benoeming van mr. Buruma is echter het feit dat hij die als raadsheer als taak zou hebben de waarheid te vinden zélf nogal creatief met de feiten omspringt. Hij heeft zich herhaaldelijk uitgesproken tegen zwaardere straffen, en maakt daarbij gebruik van het argument dat men in Nederland nu al veel zwaarder straft dan in andere West-Europese landen. Dát baseert hij echter weer niet op de zwaarte van de totale straf, maar op het aantal celstraffen dat in ons land wordt opgelegd. Inderdaad, dat aantal behoort tot het hoogste van West-Europa. Maar als hoogopgeleid man hoort mr. Buruma toch wel te begrijpen dat véél straffen niet hetzelfde is als hóóg straffen? De straffen in Nederland zijn relatief gezien namelijk wél erg láág...

Je zou nog kunnen denken: oké, maar veel straffen komt per saldo neer op hetzelfde als zwaar straffen. Nou... nee. Buruma laat namelijk een cruciaal element weg: die straffen in Nederland zijn in een verdere mate laag dan veel, waardoor een crimineel per saldo tot een lagere straf wordt veroordeeld. En dan is er ook nog de Nederlandse wetgeving die (vrijwel) iedere crimineel automatische strafvermindering van één derde biedt bij goed gedrag. Dat gaat er óók nog eens vanaf.

En dan de klapper: waarom wordt er in Nederland zo veel (maar laag) gestraft, en in andere landen zo weinig (maar hoog)? U raadt het al: in Nederland komt een crimineel na een korte straf vrij, vervalt in recidive, en krijgt wéér een korte straf, komt vrij... etc. etc. In veel andere landen krijgt zo'n zelfde crimineel een langere straf, en krijgt derhalve niet eens de kans om een tweede of derde misdrijf te plegen. Dat zult u van mr. Buruma nooit horen. Enkele geestverwanten van hem, die er wél op ingaan, verdedigen dit met het argument dat zo'n langere straf ook méér kost. En de kosten van opsporing, vervolging en het misdrijf zelf? Die moeten we maar gewoon negeren? Sorry dat de boef uw vrouw heeft vermoord, maar we vonden een langere celstraf na zijn eerste moord gewoon te duur...

Let wel: dit is geen pleidooi voor decennialange straffen voor iedere winkeldiefstal. Ik vind wel degelijk dat er, vooral in geval van minder zware misdrijven, bij het eerste vergrijp niet direct moet worden overdreven. In geval van recidive zouden onze rechters er echter goed aan doen om een stuk zwaarder te straffen. Dat haalt de crimineel niet alleen voor een langere termijn van de straat, het schrikt potentiële criminelen ook nog eens af. Die langetermijngevolgen moeten rechters laten meewegen in hun oordeel. Minder luisteren naar de drogredeneringen van mr. Buruma en gelijkgestemden, dus, en méér luisteren naar gezond verstand.

Al met al is het nauwelijks voor te stellen dat mr. Buruma, die niet alleen een goede opleiding heeft genoten, maar zelfs een vooraanstaand strafrechtdeskundige is, niet op de hoogte is van de bovenstaande feiten. Ik kan alleen maar concluderen dat hij bewust een deel van de waarheid weglaat, om zo een bepaalde maatschappelijke visie te rechtvaardigen. Op die manier kan hij zijn redenering logisch laten kloppen... maar alleen op basis van de eenzijdige werkelijkheid die hij zelf schetst. Natuurlijk staat een mening hem vrij, maar iedere eerstejaars rechtenstudent leert dat een redenering, ook als die intern geheel logisch is, geen enkele waarde heeft wanneer hij gebaseerd is op een verkeerde premisse. Het treurige feit dat mr. Buruma deze belangrijke les uit het raam heeft gesmeten, toont aan dat hij zijn eigen mening belangrijker acht dan objectieve waarheidsvinding. Over zijn kwaliteiten als hoogleraar kan ik niet oordelen, maar één ding weet ik zeker: als ik voor een Hoge Raad zou staan waarin mr. Buruma zitting neemt, zou ik me beslist niet veilig voelen in mijn rechtszekerheid.

link

[ Bericht 0% gewijzigd door zoefbust op 15-03-2011 10:18:24 ]
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 18:53:21 #212
137949 Disana
pi_94153346
'Audio "Zo'n idioot hoort niet thuis in de Hoge Raad." Met die woorden heeft Geert Wilders tegen de benoeming van strafrechtgeleerde Ybo Buruma als lid van de Hoge Raad gestemd. Alleen de PVV twijfelt openlijk aan de integriteit van Buruma. De overgrote meerderheid van de Kamer stemde in met zijn benoeming. Reden voor Wilders om zijn bezwaren opnieuw kenbaar te maken.'

http://nos.nl/audio/22587(...)ma-in-hoge-raad.html
pi_94153758
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:12 schreef zoefbust het volgende:
We hebben het nog niet eens gehad over de vermeende banden tussen Buruma en de organisatie XminY, die op haar beurt weer wordt gelinkt aan politiek extremisme, bedreiging, afpersing, lastercampagnes en zelfs het financieren van terroristen in Zuid-Amerika. Het valt sterk te betwijfelen of Buruma zelf ook maar iets met die misstanden te maken gehad zou hebben, het is zelfs nauwelijks voorstelbaar, maar toch geeft óók dit de schijn van onpartijdigheid. En een rechter moet zelfs boven die schijn verheven staan.

Ja rechters zouden maar onpartijdig lijken te zijn. Schande!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:15:24 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94154381
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja rechters zouden maar onpartijdig lijken te zijn. Schande!
Triest hoe snel veel mensen het hele concept van een rechtstaat overboord zetten, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94157113
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Triest hoe snel veel mensen het hele concept van een rechtstaat overboord zetten, niet?
Op wat en wie doel je hiermee precies?
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:17 #216
230491 Zith
pls tip
pi_94159813
zoefbust wordt betaalt door opinionate.nl :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_94163163
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
pi_94178088
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:12 schreef zoefbust het volgende:
Ybo Buruma: (on)waarheid en (on)partijdigheid

Ybo Buruma is voorgedragen voor het lidmaatschap van de Hoge Raad per komende september, en dit heeft nogal wat stof doen opwaaien. Buruma heeft zich in het verleden niet alleen zeer kritisch uitgelaten over een bepaalde politieke partij (de PVV), hij heeft deze partij zelfs expliciet in de fascistische hoek geplaatst.

Hoewel ik van mening ben dat dit een feitelijk onjuiste conclusie is, staat een mening hem natuurlijk vrij. Wel wordt door de PVV, duidelijk niet zonder aanleiding, de onpartijdigheid van mr. Buruma in twijfel getrokken. Er zijn echter nog zwaarder wegende redenen om de geschiktheid van mr. Buruma aan de kaak te stellen.

Natuurlijk is onpartijdigheid, of zelfs de schijn daarvan, al een doodzonde voor een rechter.

Vet en onderstreept van mij. Hier ben ik opgehouden met lezen.
pi_94178137
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:53 schreef Disana het volgende:
'Audio "Zo'n idioot hoort niet thuis in de Hoge Raad." Met die woorden heeft Geert Wilders tegen de benoeming van strafrechtgeleerde Ybo Buruma als lid van de Hoge Raad gestemd. Alleen de PVV twijfelt openlijk aan de integriteit van Buruma. De overgrote meerderheid van de Kamer stemde in met zijn benoeming. Reden voor Wilders om zijn bezwaren opnieuw kenbaar te maken.'

http://nos.nl/audio/22587(...)ma-in-hoge-raad.html
Wilders' reactie onderstreept eens te meer het nut van de scheiding der machten. Zodat de wetgevende macht (het parlement) en de uitvoerende macht (de regering) tot de orde geroepen kunnen worden. En de burgers niet onderworpen kunnen worden aan grillen van de toevallig heersende machthebber.
  woensdag 16 maart 2011 @ 01:55:55 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_94178239
Ybo Buruma is een hele goede voor de HR.. Blij dat hij er in gaat
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_94178267
Een eng mannetje. En dat moet dan anderen (op het hoogste niveau) de maat nemen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94178332
quote:
13s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:58 schreef El_Matador het volgende:
Een eng mannetje. En dat moet dan anderen (op het hoogste niveau) de maat nemen. :')
Volgens mij snap je de functie van de Hoge Raad niet!
Net zo min als Wilders, trouwens.

Maar interessanter: wat vind je eigenlijk zo eng aan hem?
pi_94178353
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de functie van de Hoge Raad niet!
Net zo min als Wilders, trouwens.

Maar interessanter: wat vind je eigenlijk zo eng aan hem?
Een overtuigd linkschmensch dat zwaar politieke uitspraken over Wilders en anderen doet. En zich lekker omhooglikt binnen de Elite.

De Hoge Raad is het laatste eindstation binnen de Nederlandse rechtspraak. Lijkt me niet dat we daar een molotovcocktailgooier in maatpak neer moeten zetten.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94178412
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een overtuigd linkschmensch dat zwaar politieke uitspraken over Wilders en anderen doet. En zich lekker omhooglikt binnen de Elite.

De Hoge Raad is het laatste eindstation binnen de Nederlandse rechtspraak. Lijkt me niet dat we daar een molotovcocktailgooier in maatpak neer moeten zetten.
Makkelijke en nietszeggende beschuldigingen.

En een misplaatste omschrijving van zowel de persoon als de bezigheden van de Hoge Raad.

Je kunt beter, ik weet het!
pi_94179432
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Okay, je lult maar wat.
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:30:08 #226
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94179676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op wat en wie doel je hiermee precies?
Piet overdrijft graag schromelijk.

Maar handig is het niet allemaal. Even a broken clock is right twice a day, en in dit geval kan ik de PVV kritiek wel begrijpen.

Anderzijds wordt er wel iets meer van gemaakt dan het volgens mij is. Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de systematiek rondom die Hoge Raad, maar ik geloof niet dat het hebben van een mening mensen vrijbrief geeft zonder verdere onderbouwing tot uitspraken te komen. En al helemaal niet op eigen houtje.

Evengoed oogt het allemaal wat kloterig.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:08:10 #227
45206 Pietverdriet
pi_94180018
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat sommige mensen niet willen dat rechters onpartijdig zijn
Dat sommige mensen niet willen dat de wet voor iedereen geld
Dat sommige mensen niet willen dat iedereen voor de wet gelijk is
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:19:29 #228
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94180169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu ik:

Hoe bedoel je?

(ofwel: kun je iets specifieker zijn in je beschuldigingen?)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94180297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het goed dat de PVV de deksel op haar neus heeft gekregen met dit pleidooi voor de beďnvloeding van de rechterlijke macht.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 09:27:03 #230
137949 Disana
pi_94181505
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wilders' reactie onderstreept eens te meer het nut van de scheiding der machten. Zodat de wetgevende macht (het parlement) en de uitvoerende macht (de regering) tot de orde geroepen kunnen worden. En de burgers niet onderworpen kunnen worden aan grillen van de toevallig heersende machthebber.
Wilders snapt dat wel, maar wil gewoon die macht hebben omdat hij denkt dat hij het beste weet wat goed is voor het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 16-03-2011 16:24:48 (t van snapt vergeten) ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:37:01 #231
45206 Pietverdriet
pi_94181759
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het goed dat de PVV de deksel op haar neus heeft gekregen met dit pleidooi voor de beďnvloeding van de rechterlijke macht.
Ik had het niet alleen over de PVV, maar ook over mensen die menen dat er asiel moet komen voor mensen die er eigenlijk geen recht op hebben
pi_94196452
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het niet alleen over de PVV, maar ook over mensen die menen dat er asiel moet komen voor mensen die er eigenlijk geen recht op hebben
Nu ben ik je kwijt. Ten eerste formuleer je alweer erg vaag en suggestief en weinig concreet. Ten tweede zie ik niet wat dit met deze benoeming te maken heeft.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:26:12 #233
45206 Pietverdriet
pi_94196572
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nu ben ik je kwijt. Ten eerste formuleer je alweer erg vaag en suggestief en weinig concreet. Ten tweede zie ik niet wat dit met deze benoeming te maken heeft.
Duke weet dat wel, en tegen hem maak ik deze opmerking.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:30:19 #234
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_94196797
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gaat over dat verwesterde meisje dat terug moest naar Iran, gok ik zo...
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:37:14 #235
45206 Pietverdriet
pi_94197079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Gaat over dat verwesterde meisje dat terug moest naar Iran, gok ik zo...
Nee, vooral over mensen die menen dat de regelgeving dan ineens niet eerlijk is, en als je dan de basis van wetsgelijkheid en rechtstaat uitlegt je door Duke voor Nazi uitgemaakt wordt.
pi_94198007
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duke weet dat wel, en tegen hem maak ik deze opmerking.
Ik heb je dezelfde vraag gesteld.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:58:49 #237
45206 Pietverdriet
pi_94198133
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb je dezelfde vraag gesteld.
Ik maakte mijn opmerking niet voor niets tegen Duke.
pi_94198341
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik maakte mijn opmerking niet voor niets tegen Duke.
Voor privecommunicatie is er PM of mail. Ik wil ook graag antwoord.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:48 #239
45206 Pietverdriet
pi_94198552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Voor privecommunicatie is er PM of mail. Ik wil ook graag antwoord.
42
pi_94199015
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

42
Het is dat je THHGTTG lijkt te kennen, maar verder maak je een nogal onvolwassen indruk. Misschien kun je je persoonlijke vetes met Duke buiten het topic houden.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 17:20:30 #241
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94199236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:26 schreef truepositive het volgende:
Waarom is dit boeiend?
De ziekelijke obsessie van de extreem-rechtse propagandist Zoefbust voor dhr. Buruma en de daarbij gebruikte misleidingstechnieken (of pogingen daartoe dan) zijn op z'n minst amusant te noemen. Dat enkele andere recht-extremisten zich hier ook meteen van hun beste kant laten zien is ook mooi meegenomen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94210271
Het gaat hier helemaal niet over Wilders .
Wilders is wel terecht kwaad omdat Buruma hem op een slimme manier linkte met Mussolini .
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat iemand van de hoge raad van a capite ad calcem van onbesproken gedrag moet zijn.
Dat is Buruma niet want hij heeft banden gehad met de omstreden extreemlinkse beweging XminY. Buruma daarover :" Tjongejonge, wat wordt er diep gegraven".
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Dat stinkt .
De benoeming is nog niet definitief want de regering moet er ook nog mee instemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoefbust op 16-03-2011 20:52:24 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 20:44:44 #243
137949 Disana
pi_94210636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef zoefbust het volgende:
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Day stinkt .
De vraag is of hij dit altijd verzwegen heeft. Is hem er eerder naar gevraagd bijvoorbeeld?
pi_94216926
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef zoefbust het volgende:
.. de omstreden extreemlinkse beweging XminY....
Dat is inderdaad het beeld dat Peter Siebelt en zijn volgers graag neerzetten, maar van Siebelt is bekend dat hij het niet zo nauw neemt met de werkelijkheid.

Wat ik pas echt zorgelijk vindt is dat Wilders als partner van de regering de scheiding der machten aan zijn laars lapt. Dat is een veel fundamentelere aanval op ons rechtssysteem.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 22:29:30 ]
pi_94224737
http://www.nu.nl/binnenla(...)at-veroordeling.html

'Haatzaai-arrest handvat voor veroordeling'
Uitgegeven: 16 maart 2011 23:45
Laatst gewijzigd: 16 maart 2011 23:45
AMSTERDAM - Het arrest dat de Hoge Raad heeft gewezen in een zaak over een T-shirt met een omstreden en volgens de raad haatzaaiende tekst (Combat 18), is mogelijk van invloed op de lopende strafzaak tegen PVV-leider Geert Wilders.

Teksten op T-shirts (dan wel opiniestukken in kranten) zijn in Nederland aanleiding voor vervolging. Hoe ziek wil dit land worden?? :( :( :( :(

Combat 18!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

donderdag 17 maart 2011 @ 01:40:50 #247
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_94224852
quote:
Wilders is wel terecht kwaad omdat Buruma hem op een slimme manier linkte met Mussolini .
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat iemand van de hoge raad van a capite ad calcem van onbesproken gedrag moet zijn.
En wie, van onbesproken gedrag, gaat daar dan over beslissen? Haatzaaier Wilders, met zijn leugens, zijn ondemocratische partij en sponsoring van Amerika en Israël?

Laat me niet lachen! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 maart 2011 @ 02:09:15 #248
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94225414
Sinds wanneer is XminY opeens zo omstreden? :?

Toen ik nog studeerde in de jaren 90 was het een vrij gewone, geaccepteerde organisatie die zich bezig hield met ontwikkelingssamenwerking. Beetje een crossover tussen Max Havelaar en Indymedia, nee ik overdrijf, Indymedia was een flinke graad extremer dan XminY.
Tuurlijk een beetje "links", wat je er ook onder verstaat, maar binnen sociaal wetenschappelijke kringen waren hun ideeën over ontwikkelingssamenwerking helemaal niet zo extreem en zeker salonfahig.

Wat ze verder deden en wat ze in later tijden zijn gaan doen weet ik niet. Zou ook best kunnen dat ik wat gemist heb indertijd. Maar het verbaasd me wel even ze nu met een soort links terroristische imago terug te vinden. :)
pi_94226024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:30 schreef Transport_Ink het volgende:

maar ik geloof niet dat het hebben van een mening mensen vrijbrief geeft zonder verdere onderbouwing tot uitspraken te komen. En al helemaal niet op eigen houtje.

Evengoed oogt het allemaal wat kloterig.
Ik snap echt helemaal niks van wat je hier zegt.

De meeste mensen komen zonder onderbouwing tot uitspraken.
Of ze dat op eigen houtje doen, is de vraag. Dat denken ze meestal wel, maar het blijkt uit onderzoek dat ze meestal de mening van anderen volgen.

Dat kan allemaal wat kloterig ogen, maar wat heeft dat met Buruma te maken?
pi_94226077
quote:
Wat is er mis met slim?
quote:
Nee hoor. Als hij maar eerlijk en rechtvaardig oordeelt over anderen, maakt zijn eigen gedrag mij niks uit.
quote:
Dat is Buruma niet want hij heeft banden gehad met de omstreden extreemlinkse beweging XminY. Buruma daarover :" Tjongejonge, wat wordt er diep gegraven".
Buruma is eerlijk geweest over zijn bezigheden voor XminY. Dus er viel helemaal niks te graven, laat staan diep te graven.
En wat er omstreden is aan de extreemlinkse beweging XminY heb je nog niet duidelijk gemaakt, dus wat mij betreft stinken jouw beweringen.
quote:
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Dat stinkt .
Hij heeft niks verzwegen, dus er stinkt niks.
[quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')