abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:30:08 #226
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94179676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op wat en wie doel je hiermee precies?
Piet overdrijft graag schromelijk.

Maar handig is het niet allemaal. Even a broken clock is right twice a day, en in dit geval kan ik de PVV kritiek wel begrijpen.

Anderzijds wordt er wel iets meer van gemaakt dan het volgens mij is. Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de systematiek rondom die Hoge Raad, maar ik geloof niet dat het hebben van een mening mensen vrijbrief geeft zonder verdere onderbouwing tot uitspraken te komen. En al helemaal niet op eigen houtje.

Evengoed oogt het allemaal wat kloterig.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:08:10 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94180018
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat sommige mensen niet willen dat rechters onpartijdig zijn
Dat sommige mensen niet willen dat de wet voor iedereen geld
Dat sommige mensen niet willen dat iedereen voor de wet gelijk is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:19:29 #228
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94180169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu ik:

Hoe bedoel je?

(ofwel: kun je iets specifieker zijn in je beschuldigingen?)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_94180297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het goed dat de PVV de deksel op haar neus heeft gekregen met dit pleidooi voor de beïnvloeding van de rechterlijke macht.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 09:27:03 #230
137949 Disana
pi_94181505
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wilders' reactie onderstreept eens te meer het nut van de scheiding der machten. Zodat de wetgevende macht (het parlement) en de uitvoerende macht (de regering) tot de orde geroepen kunnen worden. En de burgers niet onderworpen kunnen worden aan grillen van de toevallig heersende machthebber.
Wilders snapt dat wel, maar wil gewoon die macht hebben omdat hij denkt dat hij het beste weet wat goed is voor het land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 16-03-2011 16:24:48 (t van snapt vergeten) ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:37:01 #231
45206 Pietverdriet
pi_94181759
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, daarom is het goed dat de PVV de deksel op haar neus heeft gekregen met dit pleidooi voor de beïnvloeding van de rechterlijke macht.
Ik had het niet alleen over de PVV, maar ook over mensen die menen dat er asiel moet komen voor mensen die er eigenlijk geen recht op hebben
pi_94196452
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het niet alleen over de PVV, maar ook over mensen die menen dat er asiel moet komen voor mensen die er eigenlijk geen recht op hebben
Nu ben ik je kwijt. Ten eerste formuleer je alweer erg vaag en suggestief en weinig concreet. Ten tweede zie ik niet wat dit met deze benoeming te maken heeft.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:26:12 #233
45206 Pietverdriet
pi_94196572
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nu ben ik je kwijt. Ten eerste formuleer je alweer erg vaag en suggestief en weinig concreet. Ten tweede zie ik niet wat dit met deze benoeming te maken heeft.
Duke weet dat wel, en tegen hem maak ik deze opmerking.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:30:19 #234
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_94196797
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gaat over dat verwesterde meisje dat terug moest naar Iran, gok ik zo...
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:37:14 #235
45206 Pietverdriet
pi_94197079
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Gaat over dat verwesterde meisje dat terug moest naar Iran, gok ik zo...
Nee, vooral over mensen die menen dat de regelgeving dan ineens niet eerlijk is, en als je dan de basis van wetsgelijkheid en rechtstaat uitlegt je door Duke voor Nazi uitgemaakt wordt.
pi_94198007
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duke weet dat wel, en tegen hem maak ik deze opmerking.
Ik heb je dezelfde vraag gesteld.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:58:49 #237
45206 Pietverdriet
pi_94198133
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb je dezelfde vraag gesteld.
Ik maakte mijn opmerking niet voor niets tegen Duke.
pi_94198341
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik maakte mijn opmerking niet voor niets tegen Duke.
Voor privecommunicatie is er PM of mail. Ik wil ook graag antwoord.
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:48 #239
45206 Pietverdriet
pi_94198552
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Voor privecommunicatie is er PM of mail. Ik wil ook graag antwoord.
42
pi_94199015
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

42
Het is dat je THHGTTG lijkt te kennen, maar verder maak je een nogal onvolwassen indruk. Misschien kun je je persoonlijke vetes met Duke buiten het topic houden.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 17:20:30 #241
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94199236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 04:26 schreef truepositive het volgende:
Waarom is dit boeiend?
De ziekelijke obsessie van de extreem-rechtse propagandist Zoefbust voor dhr. Buruma en de daarbij gebruikte misleidingstechnieken (of pogingen daartoe dan) zijn op z'n minst amusant te noemen. Dat enkele andere recht-extremisten zich hier ook meteen van hun beste kant laten zien is ook mooi meegenomen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94210271
Het gaat hier helemaal niet over Wilders .
Wilders is wel terecht kwaad omdat Buruma hem op een slimme manier linkte met Mussolini .
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat iemand van de hoge raad van a capite ad calcem van onbesproken gedrag moet zijn.
Dat is Buruma niet want hij heeft banden gehad met de omstreden extreemlinkse beweging XminY. Buruma daarover :" Tjongejonge, wat wordt er diep gegraven".
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Dat stinkt .
De benoeming is nog niet definitief want de regering moet er ook nog mee instemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoefbust op 16-03-2011 20:52:24 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 20:44:44 #243
137949 Disana
pi_94210636
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef zoefbust het volgende:
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Day stinkt .
De vraag is of hij dit altijd verzwegen heeft. Is hem er eerder naar gevraagd bijvoorbeeld?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94216926
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef zoefbust het volgende:
.. de omstreden extreemlinkse beweging XminY....
Dat is inderdaad het beeld dat Peter Siebelt en zijn volgers graag neerzetten, maar van Siebelt is bekend dat hij het niet zo nauw neemt met de werkelijkheid.

Wat ik pas echt zorgelijk vindt is dat Wilders als partner van de regering de scheiding der machten aan zijn laars lapt. Dat is een veel fundamentelere aanval op ons rechtssysteem.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 22:29:30 ]
pi_94224737
http://www.nu.nl/binnenla(...)at-veroordeling.html

'Haatzaai-arrest handvat voor veroordeling'
Uitgegeven: 16 maart 2011 23:45
Laatst gewijzigd: 16 maart 2011 23:45
AMSTERDAM - Het arrest dat de Hoge Raad heeft gewezen in een zaak over een T-shirt met een omstreden en volgens de raad haatzaaiende tekst (Combat 18), is mogelijk van invloed op de lopende strafzaak tegen PVV-leider Geert Wilders.

Teksten op T-shirts (dan wel opiniestukken in kranten) zijn in Nederland aanleiding voor vervolging. Hoe ziek wil dit land worden?? :( :( :( :(

Combat 18!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:40:50 #247
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94224852
quote:
Wilders is wel terecht kwaad omdat Buruma hem op een slimme manier linkte met Mussolini .
We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat iemand van de hoge raad van a capite ad calcem van onbesproken gedrag moet zijn.
En wie, van onbesproken gedrag, gaat daar dan over beslissen? Haatzaaier Wilders, met zijn leugens, zijn ondemocratische partij en sponsoring van Amerika en Israël?

Laat me niet lachen! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 maart 2011 @ 02:09:15 #248
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94225414
Sinds wanneer is XminY opeens zo omstreden? :?

Toen ik nog studeerde in de jaren 90 was het een vrij gewone, geaccepteerde organisatie die zich bezig hield met ontwikkelingssamenwerking. Beetje een crossover tussen Max Havelaar en Indymedia, nee ik overdrijf, Indymedia was een flinke graad extremer dan XminY.
Tuurlijk een beetje "links", wat je er ook onder verstaat, maar binnen sociaal wetenschappelijke kringen waren hun ideeën over ontwikkelingssamenwerking helemaal niet zo extreem en zeker salonfahig.

Wat ze verder deden en wat ze in later tijden zijn gaan doen weet ik niet. Zou ook best kunnen dat ik wat gemist heb indertijd. Maar het verbaasd me wel even ze nu met een soort links terroristische imago terug te vinden. :)
pi_94226024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:30 schreef Transport_Ink het volgende:

maar ik geloof niet dat het hebben van een mening mensen vrijbrief geeft zonder verdere onderbouwing tot uitspraken te komen. En al helemaal niet op eigen houtje.

Evengoed oogt het allemaal wat kloterig.
Ik snap echt helemaal niks van wat je hier zegt.

De meeste mensen komen zonder onderbouwing tot uitspraken.
Of ze dat op eigen houtje doen, is de vraag. Dat denken ze meestal wel, maar het blijkt uit onderzoek dat ze meestal de mening van anderen volgen.

Dat kan allemaal wat kloterig ogen, maar wat heeft dat met Buruma te maken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94226077
quote:
Wat is er mis met slim?
quote:
Nee hoor. Als hij maar eerlijk en rechtvaardig oordeelt over anderen, maakt zijn eigen gedrag mij niks uit.
quote:
Dat is Buruma niet want hij heeft banden gehad met de omstreden extreemlinkse beweging XminY. Buruma daarover :" Tjongejonge, wat wordt er diep gegraven".
Buruma is eerlijk geweest over zijn bezigheden voor XminY. Dus er viel helemaal niks te graven, laat staan diep te graven.
En wat er omstreden is aan de extreemlinkse beweging XminY heb je nog niet duidelijk gemaakt, dus wat mij betreft stinken jouw beweringen.
quote:
De cruciale vraag is dan waarom hij dat altijd verzwegen heeft . Dat stinkt .
Hij heeft niks verzwegen, dus er stinkt niks.
[quote]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:25:12 #251
45206 Pietverdriet
pi_94227098
quote:
13s.gif Op donderdag 17 maart 2011 01:35 schreef El_Matador het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)at-veroordeling.html

'Haatzaai-arrest handvat voor veroordeling'
Uitgegeven: 16 maart 2011 23:45
Laatst gewijzigd: 16 maart 2011 23:45
AMSTERDAM - Het arrest dat de Hoge Raad heeft gewezen in een zaak over een T-shirt met een omstreden en volgens de raad haatzaaiende tekst (Combat 18), is mogelijk van invloed op de lopende strafzaak tegen PVV-leider Geert Wilders.

Teksten op T-shirts (dan wel opiniestukken in kranten) zijn in Nederland aanleiding voor vervolging. Hoe ziek wil dit land worden?? :( :( :( :(

Combat 18!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is triest te zien hoe de rechterlijke macht weer eens uitermate haar best aan het doen is om te overtuigen dat men vooringenomen, achterbaks en bezig met politiek bedrijven is.
In de woorden van Spong (zeker geen vriend van Wilders) is dit een bananenschil die neergelegd is. Schuldig door associatie.
pi_94228938
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is triest te zien hoe de rechterlijke macht weer eens uitermate haar best aan het doen is om te overtuigen dat men vooringenomen, achterbaks en bezig met politiek bedrijven is.
In de woorden van Spong (zeker geen vriend van Wilders) is dit een bananenschil die neergelegd is. Schuldig door associatie.
Meer dan de wet uitleggen kan de rechterlijke macht niet doen. De wetsuitleg tav delicten als haatzaaien is eerder voorzichtig dan verstrekkend te noemen.

De wetgevers als Wilders en Eerdmans hebben nooit enige poging ondernomen om die wet te schrappen of te wijzigen. Ook niet nadat Van Gogh veroordeeld was voor belediging wegens ras. Alleen toen werden die wetten gezien als bescherming van Joden en niet van islamieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:11:48 #253
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94233280
Nou, nou ik voel me bijna gedemoniseerd als "linkse" (ben niet zo links maar ja, probeer maar eens nuances uit te leggen aan mensen als TS) :')

Ik proef een hoop haatzaaierij (:) )in dit topic jegens ene hoogleraar die ooit lid is geweest van een helemaal niet zo extreme en omstreden actiebeweging. Maar again, probeer dat iemand als TS maar eens uit te leggen. Die leest ergens "taartengooiers" en gaat er mee aan de haal om zijn xenofobe, fascistische onderbuikgevoelens te projecteren op deze man.
En dat door alleen maar quotes neer te plempen.

Fantastisch topic... Is het al bijna vol? :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:22:53 #254
pi_94233689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:11 schreef Vandaag... het volgende:
Nou, nou ik voel me bijna gedemoniseerd als "linkse" (ben niet zo links maar ja, probeer maar eens nuances uit te leggen aan mensen als TS) :')
Je bent niet tegen de PvdA dus ben je een terrorist. :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:25:16 #255
pi_94233769
Dit topic is hartstikke leuk natuurlijk. Maar iedereen die de afgelopen paar dagen heeft opgelet heeft de Israëlisch propagandamachine in zijn volle glorie kunnen bewonderen.

Ik heb, vooral sinds het ontstaan van het MO-subforum, gemerkt dat mensen Fok! belangrijk zijn gaan vinden, en doelbewust gebruiken als propaganda platform. Regelmatig roepen trollen, maar ook serieuzere users, “Pas op, moslims!” of “In de TT moet burgeroorlog staan!” Ik heb me daar niet voor niets de afgelopen tijd mee bezig gehouden, ik wijs op mijn positieve propaganda topic.

Er zijn genoeg redenen voor mensen om met propaganda te strooien. Door gelovigen, Wilders, communisten, en wat voor groep in NL en daarbuiten dan ook. Dat is prima, zolang weerwoord mogelijk is.

Iedere user heeft daarin zijn eigen verantwoordelijkheid, zal zijn eigen oordeel moeten vellen en kan eventueel zelf op propaganda reageren. In de serieuzere discussie topics wijzen users elkaar continue op elkaars drogredenen. Er is wat dat betreft niets nieuws onder de zon.

Ik denk wel dat, zeker sinds het MO-subforum, e.e.a. in een ander stadium terecht is gekomen.

quote:
highbear1 RT @dovenews: ALL TWEEPS!! Gaddafi's mercenaries are monitoring Twitter & tweeting false & misleading info, Be careful. #Libya #Gaddaficrimes
This is the info-war.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:44:08 #256
45206 Pietverdriet
pi_94236484
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Meer dan de wet uitleggen kan de rechterlijke macht niet doen. De wetsuitleg tav delicten als haatzaaien is eerder voorzichtig dan verstrekkend te noemen.

De wetgevers als Wilders en Eerdmans hebben nooit enige poging ondernomen om die wet te schrappen of te wijzigen. Ook niet nadat Van Gogh veroordeeld was voor belediging wegens ras. Alleen toen werden die wetten gezien als bescherming van Joden en niet van islamieten.
De rechters kunnen veel meer, ze kunnen op diner feestjes getuigen deskundigen proberen te beïnvloeden en daarmee zichzelf ten schande maken.
De hoge raad kan een schuldig door associatie vonnis vellen wat op zijn zachtst gezegd absurd is en daarmee jurisprudentie neerzetten voor de toekomst, maw een stok creëren om mee te gaan slaan.
Dit is niet hoe een rechterlijke macht hoort te functioneren in een rechtstaat.
Laten we wel zijn, het is al decennia lang een puinhoop bij justitie en dat is een schande voor Nederland.
pi_94237051
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De rechters kunnen veel meer, ze kunnen op diner feestjes getuigen deskundigen proberen te beïnvloeden en daarmee zichzelf ten schande maken.
De hoge raad kan een schuldig door associatie vonnis vellen wat op zijn zachtst gezegd absurd is en daarmee jurisprudentie neerzetten voor de toekomst, maw een stok creëren om mee te gaan slaan.
Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat de mate van rechtsstatelijkheid kan worden beoordeeld met roeptoeterij op Telegraafniveau.

quote:
Laten we wel zijn, het is al decennia lang een puinhoop bij justitie en dat is een schande voor Nederland.
Er is wel wat op aan te merken ja, maar dat staat hier verder los van.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:36 #258
45206 Pietverdriet
pi_94237764
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat de mate van rechtsstatelijkheid kan worden beoordeeld met roeptoeterij op Telegraafniveau.

Het zijn twee feiten, daar is niets roeptoeterij aan.
quote:
Er is wel wat op aan te merken ja, maar dat staat hier verder los van.
Nee, het is tekenend voor een zieke organisatie en mensen die geen verantwoordingen hoeven af te leggen dat ze zich zo misdragen.

Ik hecht zeer aan een rechtsstaat, en we moeten daar zuiver in blijven. Opportunistisch wegkijken omdat iemand als Wilders daar gepakt wordt (en we daar beide geen fan van zijn) is zeer dom en kortzichtig.
pi_94247320
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je hiermee verwijst naar het haatzaai/Combat 18 arrest zit je fout. In dat arrest zegt de HR expliciet dat de context van belang is. Met andere woorden: alleen associatie levert onvoldoende grond op.
pi_94247758
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zijn twee feiten, daar is niets roeptoeterij aan.
Jawel, het is zelfs domme roeptoeterij van mensen die niet door hebben hoe dom ze dat foute blaadje en Wilders slinkse desinformatie aan het nablaten zijn. En dan denken ze vaak ook nog dat ze het zelf allemaal hebben bedacht.

quote:
Nee, het is tekenend voor een zieke organisatie en mensen die geen verantwoordingen hoeven af te leggen dat ze zich zo misdragen.
De verantwoording is bij vonnis, maar ja, dat leest niet zo lekker weg als sommige krantjes.

quote:
Ik hecht zeer aan een rechtsstaat, en we moeten daar zuiver in blijven.
_O-

quote:
Opportunistisch wegkijken omdat iemand als Wilders daar gepakt wordt (en we daar beide geen fan van zijn) is zeer dom en kortzichtig.
Ik ben geen fan van dat soort wetgeving, onder andere omdat het rechters voor grote problemen stelt, al jaren niet. Het is politiek wetgeving. Wilders is daar echter wel fan van, alleen nu niet meer nu die wet ook voor hem blijkt te gelden. Of misschien ook wel, want hij kan er makkelijk een slaatje uit slaan.
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:33:27 #261
45206 Pietverdriet
pi_94248531
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, het is zelfs domme roeptoeterij van mensen die niet door hebben hoe dom ze dat foute blaadje en Wilders slinkse desinformatie aan het nablaten zijn. En dan denken ze vaak ook nog dat ze het zelf allemaal hebben bedacht.
Oh, het hof in het proces wilders is niet gewraakt omdat een rechter probeerde een getuige deskundige te beïnvloeden?
quote:
De verantwoording is bij vonnis, maar ja, dat leest niet zo lekker weg als sommige krantjes.
Verantwoording in het vonnis afleggen voor het proberen te beïnvloeden van een getuige deskundige?
quote:
[..]

_O-

?
quote:
Ik ben geen fan van dat soort wetgeving, onder andere omdat het rechters voor grote problemen stelt, al jaren niet. Het is politiek wetgeving. Wilders is daar echter wel fan van, alleen nu niet meer nu die wet ook voor hem blijkt te gelden. Of misschien ook wel, want hij kan er makkelijk een slaatje uit slaan.
Wat wilders er van vind, zal me jeuken, het gaat erom dat we de rechtstaat overeind moeten houden en dat deze niet voor politieke doeleinden van rechters of politici of wie dan ook mag worden misbruikt.
pi_94249044
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, het hof in het proces wilders is niet gewraakt omdat een rechter probeerde een getuige deskundige te beïnvloeden?
Nee, zo zat het in het geheel niet.

quote:
Verantwoording in het vonnis afleggen voor het proberen te beïnvloeden van een getuige deskundige?
Dat was niet aan de orde.

quote:
?
Sorry hoor, maar we hebben het hier over een wetgever die jaren wetgeving met politieke consequenties ongemoeid heeft gelaten. Dan overtreedt hij die zelf, en dan maakt hij er een showtje van wanneer hij vervolgd wordt, en doet ondertussen zijn uiterste best om als wetgever het gezag van de rechtsprekende macht te ondermijnen onder de hersenloze kudde die hem zo graag nablaat. Als de rechtstaat dan beschermd moet worden dan is het wel tegen hem, en niet tegen dinerende gezelschappen academici die reeds afgesloten rechtszaken bespreken.

quote:
Wat wilders er van vind, zal me jeuken, het gaat erom dat we de rechtstaat overeind moeten houden en dat deze niet voor politieke doeleinden van rechters of politici of wie dan ook mag worden misbruikt.
Er is nu een rechter opgezet die misbruik van de rechtszaak door Wilders en zijn mafiamaatje voor politiek gewin kan beperken. Maar daarin is ook een rol weggelegd voor de pers, en die is daarin nalatig in al zijn sulligheid en angst.
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:54:07 #263
45206 Pietverdriet
pi_94249371
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, zo zat het in het geheel niet.
Vertel
quote:
[..]

Dat was niet aan de orde.

[..]
Vertel
quote:
Sorry hoor, maar we hebben het hier over een wetgever die jaren wetgeving met politieke consequenties ongemoeid heeft gelaten. Dan overtreedt hij die zelf, en dan maakt hij er een showtje van wanneer hij vervolgd wordt, en doet ondertussen zijn uiterste best om als wetgever het gezag van de rechtsprekende macht te ondermijnen onder de hersenloze kudde die hem zo graag nablaat. Als de rechtstaat dan beschermd moet worden dan is het wel tegen hem, en niet tegen dinerende gezelschappen academici die reeds afgesloten rechtszaken bespreken.

[..]
Wat heeft dat te maken met mijn hechten aan het belang van de rechtstaat?
quote:
Er is nu een rechter opgezet die misbruik van de rechtszaak door Wilders en zijn mafiamaatje voor politiek gewin kan beperken. Maar daarin is ook een rol weggelegd voor de pers, en die is daarin nalatig in al zijn sulligheid en angst.
Als jij een van de beste strafpleiters uitmaakt voor maffiamaatje zegt dat nogal wat over je beeld van de advocatuur.
Ik acht Wilders zijn advocaat veel meer integer dan de rechters die de zaak voorheen in handen hadden.
pi_94252312
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel
Het wrakingsverzoek werd toegekend omdat in combinatie met eerdere aanleidingen voor wrakingsverzoeken de schijn van partijdigheid zou zijn gewekt door het voorlopig afwijzen van een verzoek een getuige te horen, zodanig dat het op een raar moment in de procedure zou vallen als het toch werd toegewezen.

quote:
Vertel
Er was geen poging getuigen te beinvloeden. Dat is pure spin van het kamp Wilders (inclusief/plus de Telegraaf) die kennelijk nogal wat makkelijke slachtoffers vindt.

quote:
Wat heeft dat te maken met mijn hechten aan het belang van de rechtstaat?
Dát is het gevaar voor de rechtsstaat. Maar ja, om dat te zien moet je wel weten waar je het over hebt.

quote:
Als jij een van de beste strafpleiters uitmaakt voor maffiamaatje zegt dat nogal wat over je beeld van de advocatuur.
Het zegt vooral veel over mijn beeld Moszokowicz, dat een aanzienlijk beter mafiamaatje is dan strafpleiter, sterker nog, zijn kwaliteit als strafpleiter bestaat voornamelijk in het zijn van mafiamaatje. En in het bespelen van de kijkbuiskindertjes is hij ook erg goed. Dat blijkt maar weer uit het feit dat mensen denken dat hij zo'n goede strafpleter is.

quote:
Ik acht Wilders zijn advocaat veel meer integer dan de rechters die de zaak voorheen in handen hadden.
Maar jij hebt dan ook geen idee waar je over praat zoals blijkt.
pi_94258522
Jaarverslag XminY ,wat bedoelen ze met een vertrouwelijke actie ?en wat is een hacklab ?

donderdag 17 maart 2011 @ 21:15:40 #266
pi_94258764
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:12 schreef zoefbust het volgende:
Jaarverslag XminY ,wat bedoelen ze met een vertrouwelijke actie ?
Dat is vertrouwelijk.
quote:
en wat is een hacklab ?
Een hal om groenten te snijden.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:22:35 #267
45206 Pietverdriet
pi_94259270
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het wrakingsverzoek werd toegekend omdat in combinatie met eerdere aanleidingen voor wrakingsverzoeken de schijn van partijdigheid zou zijn gewekt door het voorlopig afwijzen van een verzoek een getuige te horen, zodanig dat het op een raar moment in de procedure zou vallen als het toch werd toegewezen.

[..]

Er was geen poging getuigen te beinvloeden. Dat is pure spin van het kamp Wilders (inclusief/plus de Telegraaf) die kennelijk nogal wat makkelijke slachtoffers vindt.

Volgens mij ben jij vooral bezig met spin
quote:
Dát is het gevaar voor de rechtsstaat. Maar ja, om dat te zien moet je wel weten waar je het over hebt.
quote:
Het zegt vooral veel over mijn beeld Moszokowicz, dat een aanzienlijk beter mafiamaatje is dan strafpleiter, sterker nog, zijn kwaliteit als strafpleiter bestaat voornamelijk in het zijn van mafiamaatje. En in het bespelen van de kijkbuiskindertjes is hij ook erg goed. Dat blijkt maar weer uit het feit dat mensen denken dat hij zo'n goede strafpleter is.

[..]

Maar jij hebt dan ook geen idee waar je over praat zoals blijkt.
Ik heb jou geen andere zaken zien roepen dan nietus.
pi_94274946
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had je hoger staan. Wel erg ad hominem, maar dat tekent mijn verbazing.
Ben dan wel benieuwd naar een onderbouwing van wat je hier zegt.

Laat maar: de discussie met Weltschmerz volgend op je post is al voldoende verduidelijking.
Daarin ben ik het trouwens niet met je eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 18-03-2011 01:20:52 ]
pi_94275018
Geen kwaad woord over de linkse rat binnen de Elite natuurlijk. :r

T-shirts veroordelen... Godverdomme, ga een favela redden ofzo. En blijf es van onze vrijheden af. o|O
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94275291
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef El_Matador het volgende:

T-shirts veroordelen... Godverdomme, ga een favela redden ofzo. En blijf es van onze vrijheden af. o|O
Een rechtse rat binnen de Elite was wel goed geweest?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:24:16 #271
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_94275313
Lol is dit topic nog steeds open. Ik kwam dhr. Buruma vandaag tegen en hij verzekerde me dat hij hier erg van wakker ligt.
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_94275460
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een rechtse rat binnen de Elite was wel goed geweest?
Lijkt me niet he? Niet van het onderwerp weglullen.

pi_94275473
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:24 schreef Dayshine het volgende:
Lol is dit topic nog steeds open. Ik kwam dhr. Buruma vandaag tegen en hij verzekerde me dat hij hier erg van wakker ligt.
De AIVD'ers die hun families bedreigd zagen ook.

Daar gaf Buruma hoegenaamd geen zier om. :') :')

pi_94275631
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me niet he? Niet van het onderwerp weglullen.
Doe ik niet.
Want wat maakt Buruma nou eigenlijk tot een linkse rat?
Als ik de aangevoerde argumenten bekijk en afweeg, kom ik hoogstens tot een kwalificatie van onconventioneel en links geneigd. Het eerste is altijd een pre en het tweede vind ik geen probleem.
pi_94275657
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Doe ik niet.
Want wat maakt Buruma nou eigenlijk tot een linkse rat?
Als ik de aangevoerde argumenten bekijk en afweeg, kom ik hoogstens tot een kwalificatie van onconventioneel en links geneigd. Het eerste is altijd een pre en het tweede vind ik geen probleem.
Wilders vind jij dus een pre. Weten we dat ook weer. :')

pi_94275677
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De AIVD'ers die hun families bedreigd zagen ook.

Daar gaf Buruma hoegenaamd geen zier om. :') :')
Ik neem aan dat er AIVD'ers bedreigd zijn door mensen van XminY. Ach, andersom gebeurde ook, dus dat was quitte.

En dat jij in het hart van Buruma kunt kijken, waag ik te betwijfelen.
pi_94275690
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wilders vind jij dus een pre. Weten we dat ook weer. :')
Uh? :?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:41:47 #278
pi_94275694
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wilders vind jij dus een pre.
Wilders is alles behalve onconventioneel. Ouderwetsche verdeel-en-heers haatzaaier.
pi_94275700
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er AIVD'ers bedreigd zijn door mensen van XminY. Ach, andersom gebeurde ook, dus dat was quitte.

En dat jij in het hart van Buruma kunt kijken, waag ik te betwijfelen.
AIVD'ers bedreigen is goed, T-shirts zijn fout.

De tering, en dat soort tuig heeft gewoon macht in VerNederland. :r

pi_94275706
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wilders is alles behalve onconventioneel. Ouderwetsche verdeel-en-heers haatzaaier.
Haat wordt niet gezaaid. Het wordt geoogst.

pi_94275714
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Uh? :?
Ja, zeg ik ga het uitleggen zeker? :')

pi_94275719
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef El_Matador het volgende:

Is een maand geleden al gebeurd met een aantal ajax supporters die er '1312' op hadden staan, niks nieuws.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94275729
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, zeg ik ga het uitleggen zeker? :')
Maar wat met het antwoord op mijn vraag: wat maakt Buruma nou tot een linkse rat?
pi_94275734
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:43 schreef truepositive het volgende:

[..]

Is een maand geleden al gebeurd met een aantal ajax supporters die er '1312' op hadden staan, niks nieuws.
En dus is het goed? :') Ajax, 1312? WTF?

pi_94275745
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar wat met het antwoord op mijn vraag: wat maakt Buruma nou tot een linkse rat?
Zijn gelik om de Elite binnen te komen. En het lukt hem ook nog, dankzij nuttige dwazen als jij.

pi_94275775
Doe es aardig.
Voltaire.
pi_94275781
quote:

[..]

Oh ja: http://www.speld.nl/2011/(...)et-om-acab-postcode/
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:45:58 #288
pi_94275783
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haat wordt niet gezaaid. Het wordt geoogst.
Doe mij 3 kilo. :9
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:46:15 #289
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94275793
quote:

[..]

Ze hebben een postcode uit Almere op hun shirt gezet? Welke linkse rat heeft dat verzonnen? :(
pi_94275804
quote:
Speldje... _O-

Je denkt toch niet dat ik gek ben he? :N

pi_94275805
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn gelik om de Elite binnen te komen. En het lukt hem ook nog, dankzij nuttige dwazen als jij.
Hoezo gelik?
pi_94275825
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Doe mij 3 kilo. :9
Zaterdag zit ik in Colombia, neem wel wat voor je mee. :*

pi_94275844
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo gelik?
Hoe denk je dat die baantjes op die niveaus verdeeld worden? :')

Op basis van kunde? _O- _O-

pi_94275879
Het stond ook in de meeste gewone kranten fyi.
Voltaire.
pi_94275898
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zaterdag zit ik in Colombia, neem wel wat voor je mee. :*
Voor mij wat Rosada haat aub O+
Voltaire.
pi_94275901
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:50 schreef truepositive het volgende:
Het stond ook in de meeste gewone kranten fyi.
Ik geloof er niks van. :D

vrijdag 18 maart 2011 @ 01:52:45 #297
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_94275949
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus hij begon al met likken om hoogleraar te worden denk je? En om al die artikelen te publiceren en les te geven en zo? -O-
pi_94275963
Het vonnis is overigens later terug geroepen voorzover ik weet, maar in eerste instantie hadden ze een boete van ongeveer 300 euro PP gehad.
Voltaire.
pi_94275978
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Vertel mij!
pi_94275984
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:52 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Dus hij begon al met likken om hoogleraar te worden denk je? En om al die artikelen te publiceren en les te geven en zo? -O-
Sommigen zijn daar goed in, vergis je niet.

Maar geen kwaad woord over de voorvechter van linkse normen en waarden. Als ie echt zo "betrokken" was, zat ie nu Afrikaanse kindertjes les te geven dat ze niet met iedereen onveilig moeten neuken.

Maar nee. :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')