Zie hier de enige reden waarom we in Nederland geen kerncentrales bijbouwen, mensen hebben geen flauw benul.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nouja ik dacht dat misschien als er 1 boem zegt en er 1 in de buurt staat dat ie zo beschadigd kan raken door die boem dat ie ook boem kan zeggen en dan zo door enzo![]()
maar ik zal er niks meer over zeggen
Verbaasd mij dat ze uberhaupt nog kunnen twitteren daar..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:27 schreef dubidub het volgende:
Kanker. Twitter als nieuwsbron gebruiken @ CNN.
Volgens nu.nl, die deze website als bron aanhalen, is er een nucleaire noodtoestand. Volgens de site zelf nietquote:No radiation leaks in quake-hit Japan: Kan
TOKYO, March 11, Kyodo
Japan has detected no abnormalities such as radiation leakage at nuclear power plants in the country, Prime Minister Naoto Kan said Friday, following a powerful earthquake and aftershocks that hit a wide area on the Pacific coast of the northeastern region.
A total of 11 nuclear reactors were automatically shut down at the Onagawa plant, Fukushima No. 1 and No. 2 plants and Tokai No. 2 plant, the industry ministry said, adding there were no immediate reports from monitoring posts of fires or other abnormalities near the nuclear plants after the 2:46 p.m. quake.
A fire started at a building housing the turbine at the Onagawa plant in Miyagi Prefecture operated by Tohoku Electric Power Co., the company said, denying it detected any signs of radiation leaks.
Hoezo, vanwege aardbevingen in Nederland?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:29 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zie hier de enige reden waarom we in Nederland geen kerncentrales bijbouwen, mensen hebben geen flauw benul.
Nee, 'kanker' als spreekwoord gebruiken, that's it...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:27 schreef dubidub het volgende:
Kanker. Twitter als nieuwsbron gebruiken @ CNN.
Omdat mensen irrationele angsten hebben over kerncentrales.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:30 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hoezo, vanwege aardbevingen in Nederland?
Wat een onzin. Zelfs als je een kernbom zou gooien op één van de centrales is er niets aan de hand met de overigen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er staan toch 10-tallen kerncentrales daar? Dus als er 1 het begeeft zou er dan een domino effect kunnen komen?
Dus dat zal wel loslopen denk ikquote:Het in Wenen gevestigde Internationale Atoomagentschap IAEA meldde vrijdag dat de vier kerncentrales die het dichtst bij het epicentrum van de aardbeving liggen, allemaal op veilige wijze zijn stilgelegd.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Ik hoop stiekem dat die kerncentrale ontploft zodat mensen niet meer zo naïef zijn over kernenergie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Dus: of de koelingsystemen falen, of er is een lek?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:31 schreef Saekerhett het volgende:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSLHE7E801E20110311
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef kitao het volgende:
of zouden ze weer alle schade als peanuts afdoen ?
Ik denk dattie bedoelde als 1 centrale door een aardbeving klaarblijkelijk in de fik kan vliegen, kan het dan niet zo zijn dat die andere ook in de fik vliegen. Dus los van elkaar zegmaar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zelfs als je een kernbom zou gooien op één van de centrales is er niets aan de hand met de overigen.
Stel je niet zo aanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef kitao het volgende:
aan de andere kant, het is toch al zooitje daar...
als er nu even een 2e tjernobyl komt dan zijn we meteen van die rotzooi af.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jij bent toch zo zeker dat een brandende kerncentrale geen kwaad kan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dus: of de koelingsystemen falen, of er is een lek?
kerel.. ben normaal niet van de banaanvraag maar...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Ik hoop stiekem dat die kerncentrale ontploft zodat mensen niet meer zo naïef zijn over kernenergie.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Ik hoop dat die centrale in orde is, zodat mensen niet meer zo raar denken over kernenergie.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Sneu mannetjequote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
Hoopte je ook op een tsunami zodat mensen niet meer zo naïef zijn over water? En op een aardverschuiving, want al die mensen zijn zoo naïef over ontbossing. En niet te vergeten, een uitbraak van een enge dodelijke ziekte.. die naïviteit!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef Mishu het volgende:
tja sorryquote:
Ik kon vroeger vanuit mijn slaapkamer de kerncentrale van Doel zien liggen (koeltoren dan) en ik snap die angst voor kernenergie niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Omdat mensen irrationele angsten hebben over kerncentrales.
ja, dat is ook te zien op sommige beelden, daar pogen automobilisten om te draaien en te ontkomen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:37 schreef dubidub het volgende:
Die vloedgolf over het platteland. Ik neem aan dat er in sommige busjes mensen zitten?
hopen is niet genoeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:35 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik hoop dat die centrale in orde is, zodat mensen niet meer zo raar denken over kernenergie.
De schade van chernobyl is ook peanuts. Heb je enig idee hoeveel doden er per jaar zijn door het gebruiken van fosiele brandstoffen. Ik zal je even uit je droom helpen. Dat zijn er miljoenen. Het aantal doden door chernobyl wordt geschat op enkele tienduizenden (gemeten over iets van 100 jaar).quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:33 schreef kitao het volgende:
aan de andere kant, het is toch al zooitje daar...
als er nu even een 2e tjernobyl komt dan zijn we meteen van die rotzooi af.
Lijkt me sterk, een nucleaire (<- zo schrijf je het) ramp valt niet mee. Sterker nog, het is het laatste wat je wilt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:37 schreef kitao het volgende:
[..]
tja sorry
maar dat is juist wat de pro's nuclaire ramp zeggen ; valt allemaal reuze mee.
Wat lul jij nou weerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
De schade van chernobyl is ook peanuts. Heb je enig idee hoeveel doden er per jaar zijn door het gebruiken van fosiele brandstoffen. Ik zal je even uit je droom helpen. Dat zijn er miljoenen. Het aantal doden door chernobyl wordt geschat op enkele tienduizenden (gemeten over iets van 100 jaar).
Als mensen zonder gas en licht zitten, lekker in de kou en donker, zonder electriciteit, dan zullen ze daar toch snel anders over denken..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Kerncentrales bouwen mensen zelf. En er gebeurt toch nooit wat want dat overkomt anderen en niet ons. Nee, voor de onschuldige mensen daar vind ik het kut. Maar de bouwers van die kerncentrale zijn domme klootzakken.
Je ziet de reactie die ik heb gequoted?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:38 schreef kitao het volgende:
[..]
hopen is niet genoeg.
dat ding is veilig of niet; dat hebben die kaffers ons verteld.
als die dan door oog van naald gaat dan moeten die dingen oprotten.
Het is gewoon niet zo relaxed als er eentje ontploft. Dan heb je namelijk een atoombom. En die slaan een krater van zo nog wat diameter. Niet realistisch in Nederland maar wel daar. Blijkbaar.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik kon vroeger vanuit mijn slaapkamer de kerncentrale van Doel zien liggen (koeltoren dan) en ik snap die angst voor kernenergie niet.
Ik ben ook tegen kerncentrales, maar dat betekend niet dat ik onzin ga lullen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:37 schreef kitao het volgende:
[..]
tja sorry
maar dat is juist wat de pro's nuclaire ramp zeggen ; valt allemaal reuze mee.
bron?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Niet realistisch in Nederland maar wel daar. Blijkbaar.
Nonsensequote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo relaxed als er eentje ontploft. Dan heb je namelijk een atoombom. En die slaan een krater van zo nog wat diameter. Niet realistisch in Nederland maar wel daar. Blijkbaar.
ook een oppervlakkige beving van 6.nogwat kan voor een tsunami zorgen, en die wil je niet nog eens over je heen krijgen als je ergens vecht voor je leven op dit moment.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef paddy het volgende:
Ow, BBC zegt dat er nog meer aardbevingen komen. Maar die zouden waarschijnlijk niet groot genoeg zijn om nog zo'n Tsunami te veroorzaken.
Niet gehinderd door enige kennisquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:37 schreef Mishu het volgende:
Kerncentrales bouwen mensen zelf. En er gebeurt toch nooit wat want dat overkomt anderen en niet ons. Nee, voor de onschuldige mensen daar vind ik het kut. Maar de bouwers van die kerncentrale zijn domme klootzakken.
Hoop dat ie z'n snorkels bij zich heeftquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef -Peach het volgende:
Collega is vanochtend vertrokken naar Hawaii, daar woont haar dochter...mooie vakantie wordt dat!
Zal allemaal wel meevallen, Hawaii is groter dan alleen wat strand toch?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef -Peach het volgende:
Collega is vanochtend vertrokken naar Hawaii, daar woont haar dochter...mooie vakantie wordt dat!
Ik zeg toch niet dat dat niet erg is? Nee dat is verschrikkelijk. Maar het blijft wel dom om iets neer te zetten wat de helft van de bevolking in 1 keer kan doden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Als mensen zonder gas en licht zitten, lekker in de kou en donker, zonder electriciteit, dan zullen ze daar toch snel anders over denken..
Er zijn wel vaker tsunami waarschuwingen geweest voor Hawaii. Veel meer dan een laf golfje was het niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:40 schreef -Peach het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |