Ow ik ga het aanpassen... sorry. Ik ben niet meer gewend om hier een topic te openen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:45 schreef Incantrix het volgende:
Euhm, ben ik een zeurpiet als ik zeg dat het linkje naar het vorige topic linkt naar het eervorige topic?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ik ga het aanpassen... sorry. Ik ben niet meer gewend om hier een topic te openen.
Done!!
Ik ben druk aan het duimen voor jequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:28 schreef Ahava het volgende:
Van harte, Vlindur en GWS!Ik sluit me graag aan.
Wat liefquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:03 schreef Keshet het volgende:
Vlindur en GWS!!! Gefeliciteerd! Brusjes on their way!
Ik moest huilen.
Ik niet hoor. Had er Clomid en Pregnyl voor nodigquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:33 schreef Kolonia het volgende:
Vlindur en GWS.![]()
Gefeliciteerd!![]()
![]()
![]()
En ook nog "gewoon" (toch?) op eigen kracht,wat heerlijk.![]()
En Ahava sluit over twee weekjes gewoon bij jullie aan.![]()
Hopelijk zet deze streepjesregen nog even door, want het is veel te druk hier...
Oh, dat had ik even gemist.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Had er Clomid en Pregnyl voor nodigBij Rienk was die combinatie gelijk raak. (Na 7 rondes alleen Clomid) Dus heeft ze dat gelijk door gezet!
![]()
Het is allemaal ook erg spannend.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even egoposten... Nu we echt gaan beginnen na bijna 3 en een half jaar krijg ik toch wel de kriebels. Spannend. Nu komt het er op aan, de helft van de stellen komt uit het ivf traject met een kindje (dat is eng) en de andere helft niet (dat is ook eng). Bibberdebibber.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is allemaal ook erg spannend.
En ja de helft komt niet thuis met een kindje. Maar vergeet niet dat een klein gedeelte daarvan geen kinderen kunnen krijgen. Het grootste gedeelte er van vinden het traject toch te zwaar waardoor ze stoppen of waardoor de relatie stuk loopt.. Echt een heel klein gedeelte is omdat het niet lukt of toch niet kan.
Zet hem op! Het is moeilijk ik weet het, maar hoop houden!
En voor de rest van de meiden natuurlijk ook.
Dat dus. Precies wat ik wilde posten.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef Ahava het volgende:
Succes morgen, C_A. Fijn dat je al wat rustiger bent.
Waarom is die dag voor eigen rekening? Het valt toch gewoon onder ziekteverlof?
Vervelend dat je je zo rot voelt door die Clomid, Klumsy. Hopelijk trekt dat snel weg en heeft het resultaat!
Nee ik kreeg geen ziekte verlof omdat het geen opname is.... Gewoon een onderzoek dus, tenzij ik ontstekingen krijg en koorts krijg, dan mag ik 's middags bellen en dan meldt ze me ziekquote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef Ahava het volgende:
Succes morgen, C_A. Fijn dat je al wat rustiger bent.
Waarom is die dag voor eigen rekening? Het valt toch gewoon onder ziekteverlof?
Vervelend dat je je zo rot voelt door die Clomid, Klumsy. Hopelijk trekt dat snel weg en heeft het resultaat!
Ik heb Azitromyc gekregen.... neem dat wel 1 uur voor het onderzoek in, en dan om kwart voor 7 een ibuprofen ofzo voor de zekerheidquote:Op zondag 13 maart 2011 19:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik weet het niet C_A, ik moest 1 diclofenac nemen, maar heb dat niet gedaan omdat ik het rotzooi vind. Achteraf beetje spijt gehad omdat het wel veel pijn deed... En of je naar huis word gestuurd zal van veel factoren afhangen, ook het beleid van het ziekenhuis speelt dan een rol. Dus ik vrees dat je dat beter gewoon in het zkh kunt vragen.
Dat denk ik ook, ik mag niet eens inhoudelijke vragen over de behandeling aan andere artsen binnen het zkh stellen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:52 schreef prinseszondererwt het volgende:
En of je naar huis word gestuurd zal van veel factoren afhangen, ook het beleid van het ziekenhuis speelt dan een rol. Dus ik vrees dat je dat beter gewoon in het zkh kunt vragen.
haha maakt niet uitquote:Op zondag 13 maart 2011 20:02 schreef Ahava het volgende:
O, sorry, ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je zelf al had gezien hoe het moest. Volgens mij moest ik inderdaad ook een uur van tevoren paracetamol slikken.
Ik mocht niet van tevoren zwanger zijn maar na de hsg wel.
En over wel of niet zelf proberen: wat PZE zegt.
ja daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:26 schreef Poezebeest het volgende:
C_a; ontzettend veel succes en sterkte morgen!Ik vind ook dat het onder ziekteverlof moet vallen en anders heb je de rest van de dag zo'n buikpijn dat je je ziek moet melden en de dag er na ook nog niet kunt werken, snap niet waarom werkgevers zo moeilijk doen. Als je een moedervlek moet laten verwijderen hoef je toch ook geen eigen tijd op te nemen.
Op de vraag over de antibiotica en paracetamol kan ik helaas geen antwoord geven. En wat verder gedaan wordt weet ik ook niet, sorry.
Daarom, als je had verteld dat je voor een ingreep naar het ziekenhuis moet en dat het verder privé is had je waarschijnlijk ook gewoon ziekteverlof gekregen, ookal is dit een 'keuze', wat weer een hele andere discussie is.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:29 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja daar zat ik ook al aan te denken![]()
Voor me moedervlek verwijderen heb ik inderdaad vrij gekregen toen
op me werk weten ze het ook niet. Dus ik heb gezegd dat ik een gynaecologisch onderzoek heb (heb ik dus ook, maar ze weten dus niet waaromquote:Op zondag 13 maart 2011 20:33 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Daarom, als je had verteld dat je voor een ingreep naar het ziekenhuis moet en dat het verder privé is had je waarschijnlijk ook gewoon ziekteverlof gekregen, ookal is dit een 'keuze', wat weer een hele andere discussie is.
Snap ik helemaal, en je zit ook niet echt in de positie om er verder iets van te zeggen. Ik zou even aankijken hoe je je morgen voelt en als je veel last hebt dan ziekmelden en evt dinsdag ook nog bijkomen en als je iets leuks gaat doen dan wel je eigen tijd pakken. Hoop voor jou dat het iig mee zal vallen.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:36 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
op me werk weten ze het ook niet. Dus ik heb gezegd dat ik een gynaecologisch onderzoek heb (heb ik dus ook, maar ze weten dus niet waarom) Er moet namelijk iemand ontslagen worden, en als ze weten dat ik er mee bezig ben, dan is de keuze snel gemaakt
Dus daarom de keuze om niks te zeggenHihihi
Ik denk dat daar geen eenduidig antwoord op te vinden is, maar het echt afhangt van de 'fase' waarin je zit. Ik heb mijn HSG gekregen als één van de vooronderzoeken in het CRG in Jette. Ongeveer een maand na de HSG hadden we een gesprek over alle onderzoeken die hadden plaatsgevonden met de bedoeling dan te beginnen met de eerste IUI (maar dat lag al allemaal vast voor de HSG plaatsvond).quote:Op zondag 13 maart 2011 19:41 schreef charmed_angel het volgende:
En klopt het dat als het zaad goed is, en het HSG onderzoek ook goed is, dat je dan naar huis wordt gestuurd om het de komende 6 maanden weer zelf te proberen???
Ik lees daar veel verhalen over namelijk....
Wat fijn dat de pijn meeviel en dat de eileiders ook gewoon open zijn!quote:Op maandag 14 maart 2011 08:47 schreef charmed_angel het volgende:
Eileiders zijn gewoon open. Over 3 weken weer een afspraak, hoe nu verder.
Onderzoek viel mee. Deed wel pijn en op het moment dat ik bijna ging stuiteren zei hij: we zijn klaar
Dat dus... Als alle gesprekken over kinderen gaan is het leuk om over je eigen kinderen te kunnen praten. Dan is het ook voor mij soms wat confronterend.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:32 schreef Ahava het volgende:
In het begin vond ik zwangerschappen en geboortes bij anderen ook niet moeilijk. Nu we al zolang bezig zijn, heb ik er soms wel moeite mee. De ene keer meer dan de andere keer. Ik loop er nu ook steeds meer tegenaan dat praktisch iedereen in mijn omgeving inmiddels moeder is dus heel veel gesprekken gaan over de kinderen. Ik merk dat ik nu makkelijker omga met mensen die wat ouder en al uit de kleine kinderen zijn.
True, maar vervolgens zat ze wel te klagen toen een vriendin van haar haar zwangerschap ook voor dr verborgen hield.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:59 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vindt je gemeen?
Dat jij het meteen vertelt betekent toch niet dat een ander het ook meteen moet vertellen?
En dat zij het destijds bij jou meteen doorverteld hebben betekent misschien wel dat voor hun 'vertellen' dus ook betekent dat het nieuws aan de grote klok mag. Vandaar dat zij het daarom mss voor zichzelf houden?
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, mijn schoonzus kan niet zwanger worden en toen haar zoon in het ziekenhuis lag (dat ik las via de hyves van haar moeder) vertelde ze me pas dat ze zwanger was geweest en een curretage kreeg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:25 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, ik zeg ook niet dat jullie dat zouden doen, maar gewoon vanuit het feit dat ze dat van jou wel doorklepten 'omdat je niet gezegd had dat het niet mocht' zeg maar. Dat zij denken 'vertellen is vertellen'.
Maar goed, als jij je er niet prettig bij voelt moet je het uiteraard niet doen.![]()
Nee, ik haal niks door elkaar, schrijf het hooguit rottig op.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, mijn schoonzus kan niet zwanger worden en toen haar zoon in het ziekenhuis lag (dat ik las via de hyves van haar moeder) vertelde ze me pas dat ze zwanger was geweest en een curretage kreeg.
En mijn schoonmoeder kan dr mond niet houden. Mn schoonzus wist het toen al.
(Btw, mijn schoonloeder wist wel van dr zwangerschap, maar dát hield ze wel stil)
Dus mijn schoonfamilie moet gewoon even wachten op het nieuws.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, ik haal niks door elkaar, schrijf het hooguit rottig op.
Dat zij het sws niet aan jou (of anderen) vertellen, band of geen band, omdat ze het graag voor zichzelf willen houden (of hooguit met haar moeder willen delen).
En dat zij dachten, omdat jij het wel snel vertelde, dat het voor jullie helemaal niet stil hoefde te blijven en dat ze het daarom doorklepten 'want je had niet gezegd dat dat niet mocht'.
Lief van je, Vlindur.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:53 schreef Vlindur het volgende:
Ahava, dat testen tja.. Wanneer zou na de pregnyl je 'nod' zijn? (14 dagen later) Dan zou je in die buurt kunnen gaan testen. Bij Rienk heb ik op dat 15 getest en bij dit kindje op dag 13.
Heb je een gevoel dat het is gelukt? Krampjes? gevoelige borsten? Ook maar iets dat er naar wijst dat je zwanger zou kunnen zijn? Ik had áltijd spotting voor mijn menstruatie en bij de zwangerschappen niet. Dat was toch wel een bevestiging dat ik wel kon gaan testen. De onzekerheid is vreselijk en ik wens je toch wel zo onwijs een dikke Plus!![]()
En nu?quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:34 schreef sproet-je het volgende:
Poging 2 is ook klaar..... Er is geen bevruchting geweest.
Wat onwijs kut zegquote:Op woensdag 23 maart 2011 12:34 schreef sproet-je het volgende:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:34 schreef sproet-je het volgende:
Heeel veel sterkte!!quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:34 schreef sproet-je het volgende:
Ovu test was vandaag weer een stuk donkerder dan gisteren en eergisteren...quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:58 schreef mijsje het volgende:
sproetje... wat oneerlijk...
Klumsy, het wil niet altijd wat zeggen hoor, ik heb op mijn ovutests nog nooit een donkerdere teststreep gehad dan de controlestreep, maar ik weet dat ik wel een normale eisprong heb iedere maand. (als ik geen medicijnen gebruik ivm IVF...) het kan heel goed dat je de piek hebt gemist, want die is er maar heel kort.
pssst Jose, niet een nieuwe poging voor mij, maar een nieuwe tp... ik heb nog 8 embryo's in de vriezer, dus nog voor 4 terugplaatsingen... dus een nieuwe poging is bij mij nog niet nodig...
Ik denk het niet.... en de naald valt ook wel mee in lengte, ze doen het met zo'n transvaginaalechoding.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:05 schreef charmed_angel het volgende:
Aw gadver... Echt
Dat is dus nog pijnlijker dan een hsg onderzoek
Pardon?? Nee de prik door je vaginawand valt inderdaad wel mee, maar ze gaan daarna door naar je eierstokken waar de follikels 1 voor 1 worden aangeprikt... En als je dus 23 follikels hebt betekend dat 23x prikken. En als de follikels leeggezogen worden vullen ze zich met bleod, dus van binnen ben je bont en blauw..quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:41 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik denk het niet.... en de naald valt ook wel mee in lengte, ze doen het met zo'n transvaginaalechoding.
Uhm, ja, ik weet hoe het gaat.... Thijs is een IVF baby weet je nog?quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pardon?? Nee de prik door je vaginawand valt inderdaad wel mee, maar ze gaan daarna door naar je eierstokken waar de follikels 1 voor 1 worden aangeprikt... En als je dus 23 follikels hebt betekend dat 23x prikken. En als de follikels leeggezogen worden vullen ze zich met bleod, dus van binnen ben je bont en blauw..
Ik vind het een beetje een rare opmerking dat een punctie wel meevalt. Nee je gaat niet dood, maar flink pijn doet het wel.
Ik heb afgelopen dinsdag de punctie gehad en ik vond het echt heel erg meevallen. Het was niet fijn, maar niet pijnlijk. Als het zou moeten zou ik het morgen zo weer doen. Ik had wel genoeg medicatie, dus dat scheelde wel.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:55 schreef McLaura het volgende:
[..]
Uhm, ja, ik weet hoe het gaat.... Thijs is een IVF baby weet je nog?
Ik wist trouwens niet dat die van jou ook IVF/ICSI kinderen zijn.
Ergo : ik vond het erg meevallen, en ik houd er sowieso niet van om mensen vantevoren bang te gaan zitten maken.
Ow Poezebeest dat is goed nieuwsquote:Op donderdag 24 maart 2011 13:38 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen dinsdag de punctie gehad en ik vond het echt heel erg meevallen. Het was niet fijn, maar niet pijnlijk. Als het zou moeten zou ik het morgen zo weer doen. Ik had wel genoeg medicatie, dus dat scheelde wel.
En dan kom ik in ieder geval goed nieuws brengen. Er zijn uiteindelijk 2 van de 4 bevrucht en die worden morgen allebei teruggeplaatst! Vanaf morgen dus 2 potentiële baby's in mijn buik![]()
Ahava en Sproetje; ik vind het zo ontzettend kl*te voor jullie en jullie zijn steeds in mijn gedachten. Een knuffel voor jullie allebei
Gewoon vragen dusquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:13 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ow Poezebeest dat is goed nieuws
En wat voor behandeling is dit dan? Ik ben er nog helemaal niet zo in thuis, maar wil wel altijd alles weten
Ik wil netjes gaan wachten, bang voor de teleurstelling en wil met manlief samen testen. Heb alleen pregnyl gebruikt voor de punctie en nu alleen die vreselijke k*tpillen. Heb ook geen idee vanaf wanneer de test positief zou kunnen zijn eigenlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:44 schreef Orea het volgende:
Poezebeest!!morgen PUPO!
Wauw, wat heerlijk! En je hebt gewoon een heel grote kans dat het gelijk raak is!
Ga je netjes wachten met testen?ik ben dus zo'n vroegtester, eerste 2 ivf-en en de 3 cryo tp daarna, uiteraard, geen positieve test, maar bij de 3e ivf, waar Leia van is, teste ik een week na de tp positief! Of gebruik je nog pregnyl na?
Ja ik had wel wat last van bijwerkingen, maar het viel me nog erg mee....quote:Op vrijdag 25 maart 2011 08:29 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ahava... ik ziet hier met tranen in m'n ogen.... Heel veel sterkte, meer weet ik even niet te zeggen.
Klumsy, balen dat de 150 z'n werk niet heeft gedaan...![]()
Had jij overigens bijwerkingen van de Clomid?
Ik heb eigenlijk het meeste last van die eeeeeuwige vermoeidheid. Om 21:00uur in je nestje stappen om vervolgens om 8:00uur totaal NIET uitgeslapen weer je nestje uit te rollen... En dan de rest van de dag zowat zitten knikkebollen...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:08 schreef klumsy het volgende:
[..]
Ja ik had wel wat last van bijwerkingen, maar het viel me nog erg mee....
ik was vooral erg moe, en m'n humeur was een stuk minder ( maar dat zal wel met elkaar te maken hebben )
Nee helaas niet...quote:Op maandag 28 maart 2011 16:07 schreef GirlGoneBad het volgende:
Potjedorie Klumsy bij jou dus wederom geen goed nieuws...
Balen zeg, hopelijk geven de spuiten wel het juiste resultaatquote:Op maandag 28 maart 2011 16:16 schreef klumsy het volgende:
[..]
Nee helaas niet...
Jij mag donderdag voor een echo toch? Hoop echt dat de clomid 100 voor jullie de oplossing is!
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef sproet-je het volgende:
Hahaha ik geloof dat ik erg blij ben dat er bij ons geen uitgangsecho's worden gemaakt!
met de gyn die ik met de volgende echo ga hebben, klopt je samenvatting helemaal, maar blijft het praatje zelfs nog achterwege... dan sta je echt met je ogen te knipperen en sta je weer buiten...quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Kolonia, wat een verhaal! Als dat mij zou overkomen zou ik geloof ik de boel daar compleet op z'n kop gezet!!! (gevalletje stresskip zullen we maar zeggen)
Hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws!
Prinseszondererwt, hoe ging het vandaag?
Mijsje, ik hoop zo dat het binnenkort gewoon raak is bij jullie!
En nog even een virtuele hug voor Ahava, meis, ik blijf toch hopen op stiekem een nieuwe poging voor jullie...
En wat betreft die uitgangsecho, zo noemt de echoscopiste eigenlijk elke inwendige echo die ik momenteel onderga.
Moeders vroeg laatst wat hoe dat nou precies in z'n werk ging en of ze niet een keertje mee mocht. Nou had ik op dat moment even reuze sjaggie zin en toen kwam er het volgende uit mijn mond...
Je hoeft niet mee, want voor je kunt knipperen met je ogen is het voorbij. Broek uit, dildo erin, links, rechts, dildo eruit, praatje, vervolgafspraak maken, broek aan en wegwezen.
![]()
![]()
Ik kreeg er de eerste 2 terugplaatsingen ook 1... De andere 5 kreeg ik er 2. Ik was 22.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:17 schreef mijsje het volgende:
nu dus nog 8 embryo's in de vriezer (m'n onderschrift...) en inderdaad worden ze per 2 teruggeplaatst.
ja, daar was gedoe over bij de 2e terugplaatsing. ik zou er toen al 2 krijgen, maar dat is toen niet gebeurd, ik kreeg er toen 1. dat kwam omdat de gyn die dat had aangekruist, veel te druk en snel was... en ze had blijkbaar niet gelezen in het dossier... (onder de 35, dus dan 1 embryo voor de tp... ) daar let ik tegenwoordig wel meer op... ik heb die zelfde gyn bij de volgende echo ook... (was trouwens ook diezelfde gyn van het lompe bericht dat ik een miskraam had, alweer bijna 3 jaar geleden... )
Dank je, ging goed. Alles zag er mooi uit, dus morgen gaat de 1e gonal-f er in. Dan volgende week vrijdag terug om te kijken hoe het er uit ziet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef GirlGoneBad het volgende:
Prinseszondererwt, hoe ging het vandaag?
Kloonsgewijs bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kolonia, ik kwam er laatst achter wie je bent. Jaja lekker vlot![]()
Nu duim ik nog meer voor je!
Spannend, ben erg benieuwdquote:Op maandag 4 april 2011 09:14 schreef klumsy het volgende:
Even snel een berichtje van mij ( zit op kantoor dus kan niet uitgebreid reageren )
Vanmiddag om 15.10 een afspraak in het ziekenhuis om ons te laten informeren over
hormoon spuiten... Vind het erg spannend allemaal en ben benieuwd hoe snel we kunnen gaan beginnen
Dit is mijn 20ste ronde, nette cyclussen van 28-30 dagen.quote:Op maandag 4 april 2011 18:57 schreef mijsje het volgende:
het lijkt me niet dat dat een landelijke richtlijn is... ik heb ook al behandelingen gehad binnen die 2 jaar, en ik ben ook "bestempeld" als onbegrepen onvruchtbaar... maar wie weet doen ze dat ook in dat ziekenhuis...
maar C_A, 20 rondes, dan ben je toch ook al meer dan 2 jaar bezig ondertussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |