Dat vond ik juist wel leuk!quote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.
Ja, dat was wel een suf moment. Ook niet echt geloofwaardig, in een serie die het sowieso veel van suspension of disbelief en extreem toeval moet hebben vond ik dit net iets te. Maar veel andere momenten vond ik wel leuk. De verhaallijn met de transseksuele vuilnisman/vrouw vond ik mooi gedaan, en uit beroepsinteresse vond ik het ook wel leuk om wat van het Afval Energie Bedrijf (de Vuilverbranding) te zien.quote:De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat was er mis met die scene? Ze kende hem van vroeger, en heeft zelf ook iets soortgelijks (of veel erger?) meegemaakt. Ik vind het niet zo gek dat ze hem probeert te helpen.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk. Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.Een paar ideetjes bij elkaar gemixt en kijken of het werkt. Alles voelt zo gekunsteld aan. De personages zijn wandelende clichés. Iedereen uit Zeeland draagt jaren '80 jassen. De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat een serie, en iedereen pikt het.Het zou allemaal niet zo erg zijn, als de serie zich zelf niet zo serieus nam. Dat je een beetje aan de haal gaat met die mozaïekverhalen van de laatste tijd, en die films die proberen mee te liften op de 'naam' van een stad. Maar deze serie doet het nog eens dunnetjes over, maar dan een stuk slechter. En een stuk pretentieuzer.
Maar goed, Eva kan wel acteren.
Die smeekbede kwam echt uit het niets. Eerst een ongemakkelijk gesprek. En dan opeens een ongeloofwaardige smeekbede, met allerlei volzinnen. En ondanks de wazige reactie van Gijsbert, is meneer helemaal om. Omdat Milou ook ooit opnieuw is begonnen (zonder te weten precies waarover ze het had)? Yeah right.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:14 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Wat was er mis met die scene? Ze kende hem van vroeger, en heeft zelf ook iets soortgelijks (of veel erger?) meegemaakt. Ik vind het niet zo gek dat ze hem probeert te helpen.
Ze ziet toch hoe hij erbij loopt? Dat hij een iPhone probeert te verkopen voor 50 euro? En vragen of hij even geld kan lenen, terwijl hij haar voor het eerst in zoveel jaar weer eens ziet? Als je dan ziet dat iemand het moeilijk heeft (zeker als je, volgens haar zelf, in een soortgelijke situatie hebt gezeten) probeer je hem dan toch te helpen? En misschien komt ze ook nog eens terug in een van de volgende afleveringen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:19 schreef Toad het volgende:
[..]
Die smeekbede kwam echt uit het niets. Eerst een ongemakkelijk gesprek. En dan opeens een ongeloofwaardige smeekbede, met allerlei volzinnen. En ondanks de wazige reactie van Gijsbert, is meneer helemaal om. Yeah right.
Op zich is dit prima, dat er zo'n soort scene in zit. Maar de acteerprestaties en de kwaliteit van het scenario schoten echt tekort, waardoor het ongeloofwaardig wordt. Dit soort gesprekjes pik je misschien als je naar één of andere soap zit te kijken, maar past niet bij zo'n ambitieuze serie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:23 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ze ziet toch hoe hij erbij loopt? Dat hij een iPhone probeert te verkopen voor 50 euro? En vragen of hij even geld kan lenen, terwijl hij haar voor het eerst in zoveel jaar weer eens ziet? Als je dan ziet dat iemand het moeilijk heeft (zeker als je, volgens haar zelf, in een soortgelijke situatie hebt gezeten) probeer je hem dan toch te helpen? En misschien komt ze ook nog eens terug in een van de volgende afleveringen?
Het is een intiem moment, wat juist wordt geaccentueerd doordat de camera inderdaad van veraf staat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik zit me ook een beetje af te vragen waarom ze ervoor kozen om de scene van veraf te schieten. Het moet kennelijk een heel emotioneel moment zijn voor beide karakters, maar als kijker zit je ver van de personages. Net of je de twee aan het begluren bent. Waardoor je bijvoorbeeld niet altijd beide gezichten ziet. Best aparte keuze. Maar dat terzijde.
Die zijn niet meer nodig hè.quote:
Ik ook ..Nederlandse drama serie's zijn goed, zeker van en door de vara-vpro geproduceerd. ik ga ook kijken.Eva van de Duijvenstein ken ik van Vuurzee ook van de vara..quote:Op maandag 7 maart 2011 15:19 schreef Stuurloos het volgende:
Zeer enthousiast over deze serie, die blijf ik volgen!
Ze heet Eva van de Wijdeven.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ook ..Nederlandse drama serie's zijn goed, zeker van en door de vara-vpro geproduceerd. ik ga ook kijken.Eva van de Duijvenstein ken ik van Vuurzee ook van de vara..
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ze heet Eva van de Wijdeven.
Eva Duijvestein is een andere actrice (oa van Meiden van De Wit). Sjit ja verkeerd getijpt haar naam.
![]()
Gedeeltelijk wel. Ze zullen niet alles hebben kunnen filmen op 1 dag, dus een aantal shots (die met veel mensen op de achtergrond) zullen ze tijdens Koninginnedag gefilmd hebben, en de rest later.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:31 schreef flowerbox het volgende:
Was het nou echt koninginnedag tijdens die uitzending? Of hadden ze gewoon de halve stad afgezet met heel veel figuranten?
En het ergste is dat de vuilnisman plat Utregs praotquote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk. Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.Een paar ideetjes bij elkaar gemixt en kijken of het werkt. Alles voelt zo gekunsteld aan. De personages zijn wandelende clichés. Iedereen uit Zeeland draagt jaren '80 jassen. De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat een serie, en iedereen pikt het.Het zou allemaal niet zo erg zijn, als de serie zich zelf niet zo serieus nam. Dat je een beetje aan de haal gaat met die mozaïekverhalen van de laatste tijd, en die films die proberen mee te liften op de 'naam' van een stad. Maar deze serie doet het nog eens dunnetjes over, maar dan een stuk slechter. En een stuk pretentieuzer.
Maar goed, Eva kan wel acteren.
Ja, dat vond ik ook erg raar. Het voegde ook niks toe.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:58 schreef Naamah het volgende:
Net de eerste twee afleveringen gekeken. Zeker een vermakelijke serie en ik blijf ook zeker kijken. Begreep alleen niet dat de Koninginnedag ineens de Koninginnedag van de aanslag bleek te zijn, wat daar het nut van was. Is ten eerste toch alweer twee jaar geleden en daarnaast zijn heel veel dingen in de serie niet zoals in het echt en dat dan ineens weer wel, zonder dat daar verder iets mee gedaan wordt.
Volgens mij had het er mee te maken dat eerst dat soapsterretje dat werd (nep) aangerand op voorpagina stond en dat er later op de dag dus die aanslag gebeurde waardoor de voorpagina weer anders werd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:40 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook erg raar. Het voegde ook niks toe.
Nee, het dagelijks leven in enschede of meppel spreekt mensen aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:17 schreef TLC het volgende:
Wat me aan dit soort series stoort is dat ze altijd, maar dan ook altijd, in Amsterdam moeten plaats vinden, doe het ook eens buiten de randstad !
Nederland is meer dan alleen Amsterdam
Hehehequote:Op zondag 20 maart 2011 20:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, het dagelijks leven in enschede of meppel spreekt mensen aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 41% gewijzigd door doeka op 20-03-2011 23:19:44 (Spoilertag geplaatst voor eventuele late kijkers!) ]But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
quote:Op zondag 20 maart 2011 23:17 schreef doeka het volgende:
Wat een leuke serie! Ik heb ze tot nu toe allemaal gezien en wat is het leuk.
De losse bijrollen zijn leuk en interessant om te zien.Ik heb de lijn van dat stel op die boot niet meegekregen. Hadden ze nu een kind verloren??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan Eva helaas nog steeds niet loskoppelen van haar karakter Desie.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Eva is echt een mooie vrouw![]()
Goede serie hoor
Dat ze dan in Amsterdam wonen werkt daar ook niet echt aan mee.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
Ze ziet er echt wel anders uit dan Desie.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:13 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb de lijn van dat stel op die boot niet meegekregen. Hadden ze nu een kind verloren??
[..]
Ik kan Eva helaas nog steeds niet loskoppelen van haar karakter Desie.
Dat ze dan in Amsterdam wonen werkt daar ook niet echt aan mee.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2011 10:13 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb de lijn van dat stel op die boot niet meegekregen. Hadden ze nu een kind verloren?
Gisteren was niet de beste aflevering. Begin bij het begin zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
Gister voor t eerst gekeken, wat een nl'se bagger weersaaie nietszeggende verhalen en vaak bedroevend acteerwerk. Wel leuk om mn eigen buurt te zien.
Je moet ook bij het begin beginnen, dan kijkt het wel lekker weg.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
Gister voor t eerst gekeken, wat een nl'se bagger weersaaie nietszeggende verhalen en vaak bedroevend acteerwerk. Wel leuk om mn eigen buurt te zien.
Het feit dat het "Nederlandse" bagger is, is natuurlijk weer erg belangrijk om te vermelden...quote:Op maandag 21 maart 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
wel als t typische nl'se bagger is ja.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Het feit dat het "Nederlandse" bagger is, is natuurlijk weer erg belangrijk om te vermelden...
ik denk na wat ik gister gezien heb dat het niks voor mij isquote:Op maandag 21 maart 2011 20:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Gisteren was niet de beste aflevering. Begin bij het begin zou ik zeggen.
Het kind heette Vincent.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef doeka het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, Victor heette hij, dat kwam naar voren toen de vogel van Chander bij haar op het schip kwam zitten. Ook weer zo'n voorbeeld dat dingen zelden zo zijn als je denkt, je ziet zo'n sneu stel op dat schip staan waarvan de vrouw wil gaan scheiden, dan blijkt er zoiets verdrietigs achter te zitten.
Gelukkig ging je er wel onbevooroordeeld naar kijken. Wat vond je slecht geacteerd dan? En hoezo zijn de verhalen nietszeggender dan, bijvoorbeeld Grey's Anatomy?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:21 schreef jimjim1983 het volgende:
Kon niet goed opmaken uit de beelden of het zou zelfmoord was?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:13 schreef Viking84 het volgende:
Net gekeken. Wat een geweldige aflevering, de beste tot nu toe! Dat met Chander zag ik niet echt aankomen.
al die koeliesquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gelukkig ging je er wel onbevooroordeeld naar kijken. Wat vond je slecht geacteerd dan?
geen idee, dat kijk ik niet.quote:En hoezo zijn de verhalen nietszeggender dan, bijvoorbeeld Grey's Anatomy?
Ik vond de scene van de 3 vuilnismannen, waarvan eentje een transgender behandeling zou ondergaag er goed.De nuchtere hollander (waarvan je zou denken dat tie zijn collega makkelijk zou accepteren) zette zijn transgender collega voor gek, en nam hem niet serieus. Terwijl de marrokaanse man het het juist het beste kon begrijpen. Erg cliché, maar vond het wel goed, en overtuigend in elkaar gezetquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:06 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Koelies zijn sowieso onrealistisch.
Ik vind de acteerprestaties echt niet slecht. Er zijn maar weinig series waarin echt diepgang zit. Ik vind het zeker vermakelijk.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:06 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Koelies zijn sowieso onrealistisch.
Vond ik ook best bizar. Ik verwachtte elk moment dat zou blijken dat één van beiden wakker werdquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:41 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vind het wel een goede serie, heel vermakelijk. Alleen bij die laatste aflevering vond ik het niet echt realistisch dat ze ook werkelijk naakt gingen op die naaktstrand terwijl ze elkaar nog maar net kennen. Ze hadden toch net zo goed ergens anders heen kunnen gaan toen ze erachter kwamen dat het een naaktstrand was.
Mja verderen die A'dam is wel een hele leuke jongen
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarschijnlijk is het geen enorme lul, maar heeft hij een enorme lul.
Zou die verhaallijn volgende week verder uitgewerkt worden? Vond dat een beetje slappe verhaallijn.
Was die vader niet op televisie te zien met de dodenherdenking als wethouder? En dus de 'ex' van Eva?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarschijnlijk is het geen enorme lul, maar heeft hij een enorme lul.
Zou die verhaallijn volgende week verder uitgewerkt worden? Vond dat een beetje slappe verhaallijn.
Nee hij was de dichter die een gedicht voordroeg. De enige link die hij met Adam en Eva had was dat zijn zoontje samen met zijn vriendinnetje de condooms lek prikten in de drogist.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:21 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Was die vader niet op televisie te zien met de dodenherdenking als wethouder? En dus de 'ex' van Eva?
Toch iets beter opletten in het vervolg, danquote:Op dinsdag 22 maart 2011 18:25 schreef pfaf het volgende:
Ik vind het acteerwerk ook maar matigjes. En de dialogen vind ik ronduit slecht en ongeloofwaardig. Wat het zijverhaal op die boot afgelopen zondag voor moest stellen heb ik ook gemist...
Maar toch kijk ik met plezier.
Je had deze post ook aan kunnen grijpen om mij uit te leggen waar ik het verhaal wel kon plaatsen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:38 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Toch iets beter opletten in het vervolg, dan.
Ahh, in mijn hoofd had ik hem al meteen tot wethouder gepromoveerd, maar goed dat ik niet bij de gemeente amsterdam werk in dat opzichtquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
Nee hij was de dichter die een gedicht voordroeg. De enige link die hij met Adam en Eva had was dat zijn zoontje samen met zijn vriendinnetje de condooms lek prikten in de drogist.
Man en vrouw gingen scheiden, omdat hun kind was overleden. Dat werd nota bene gezegd in de aflevering zelf, dus je had ook gewoon zelf uit kunnen zoeken wat je eventueel gemist hadquote:Op woensdag 23 maart 2011 19:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je had deze post ook aan kunnen grijpen om mij uit te leggen waar ik het verhaal wel kon plaatsen.
Dat begrijp ik wel, maar wat heb ik daar aan? Waar kruist dit verhaal het hoofdverhaal, dat was toch ook de bedoeling van de serie; op een originele manier laten zien hoe ogenschijnlijk onbelangrijke gebeurtenissen bij de één, belangrijk voor de ander kunnen zijn, hoe mensen onbewust verbonden kunnen zijn? Zoals het condoomprikken, dé botsing, het telefoonjatten,..quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:13 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Man en vrouw gingen scheiden, omdat hun kind was overleden. Dat werd nota bene gezegd in de aflevering zelf, dus je had ook gewoon zelf uit kunnen zoeken wat je eventueel gemist had.
Ja dat was diezelfde boot. Waarom die schippersvrouw zo op die vogel reageerde snap ik ook nog niet helemaal, maar dat zal ook nog wel duidelijk worden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:57 schreef Injetta het volgende:
Wellicht gaat die boot of de dood van de man nog een rol spelen in de volgende aflevering?
En was het niet de boot waarop Eva moest wachten toen ze richting werk ging?
Ze dacht dat het haar overleden zoontje was...quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat was diezelfde boot. Waarom die schippersvrouw zo op die vogel reageerde snap ik ook nog niet helemaal, maar dat zal ook nog wel duidelijk worden.
Aaaaaah.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:42 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ze dacht dat het haar overleden zoontje was...
Die vrouw dacht dat die vogel, van die Indiase man, haar overleden zoon was. Die man wilde met die Indiase vrouw trouwen, die in dat tuincentrum werkte, en daar kocht Eva weer planten voor Adam z'n balkon.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:36 schreef remlof het volgende:
Ow ja, dit topic wil ik ook even volgen, volg de serie al vanaf het begin, vind het wel aardig, maar die zelfmoord in de laatste ep had ik niet verwacht
Dat kleine stukje gebeurd toch ook in het dagelijks leven? Misschien stond jij vanmorgen achter iemand in de file. Iemand met zijn eigen verhaal. Of moest je stoppen voor iemand die het zebrapad overstak.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar wat heb ik daar aan? Waar kruist dit verhaal het hoofdverhaal, dat was toch ook de bedoeling van de serie; op een originele manier laten zien hoe ogenschijnlijk onbelangrijke gebeurtenissen bij de één, belangrijk voor de ander kunnen zijn, hoe mensen onbewust verbonden kunnen zijn? Zoals het condoomprikken, dé botsing, het telefoonjatten,..
Nu kreeg ik drie keer een minuutje te zien over een stel en hun problemen. Zonder informatie, of ook maar enige vorm van compassie of empathie op te wekken wegens slechts een paar minuutjes beeld. Dus wat was in hemelsnaam de toegevoegde waarde van dat kleine stukje?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:06 schreef Injetta het volgende:
Wart je er ook van vindt, volgens mij kun je er in ieder geval van zeggen dat het een heel leuk verfrissend nieuw concept is. Het is origineel. De spelers niet overbekend en ontwapenend.
Ik vind het erg leuk en goed.
Yup, vind ik ook, op een vervelende manier. Maar ik wen er snel aan, geloof ik, omdat ik het verder zo'n leuke serie vind.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:24 schreef Flanxx het volgende:
Vind Eva soms nog wel eens kinderlijk overkomen, maar voor de rest een redelijke serie.
Het zijn er 6 in totaal.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:04 schreef Dinus het volgende:
Echt een erg leuke serie!
Weet iemand hoeveel er nog komen?
Adam
http://www.adameva.nl/Over-A-DAM-E-V-A.8570.0.htmlquote:Op zondag 27 maart 2011 22:04 schreef Dinus het volgende:
Echt een erg leuke serie!
Weet iemand hoeveel er nog komen?
Adam
Serieus? Ik vind het erg matig tot slecht.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de hoofdrolspelers ook echt goede acteurs!.
Oh ik dacht 6. Maar 8 is natuurlijk beterquote:Op zondag 27 maart 2011 22:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee 8 afleveringen waar de helft al op zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 28-03-2011 08:03:01 ]
quote:Op maandag 28 maart 2011 03:58 schreef Grunge. het volgende:
Ik had verwacht dat deze aflevering één van de heftigste ging worden,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kippenvel.
Mooi hèquote:Op zondag 27 maart 2011 21:45 schreef poezelepoezepoes het volgende:
We horen A Perfect Circle. Ik blij.
(Imagine)
quote:Op maandag 28 maart 2011 04:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]Heel mooi. Ik vind het sowieso een hele mooie serie. Het is zo... echt. Zo onfortuinlijk, zoals het in het echte leven kan zijn. De vorige keer ook, met die 'dikke postbode'. En met die vogel. Heel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kippenvel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 28-03-2011 08:04:06 ]
Ik had verwacht dat deze aflevering één van de heftigste ging worden...Hahaha, dat dacht ik allemaal ook, behalve dat van die vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Niet meer actief op Fok!
Ik had verwacht dat deze aflevering één van de heftigste ging worden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
Yep, erg goedquote:Op maandag 28 maart 2011 10:14 schreef Tha_Erik het volgende:
Mooie aflevering wel. Paar kippenvelmomenten.
Vooral jammer dat het er al zo dik boven opligt de hele tijd. Waarom moet dat toch altijd zo?quote:Op zondag 3 april 2011 21:59 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vond het een erg goede aflevering, ook ontroerend met die tokkies en dan dat zwak begaafde meisje met dat kind. Wel jammer dat eva in volgende aflevering vreemd gaat
Jammer idd, beetje cliché opzoeken van drama.quote:Op zondag 3 april 2011 21:59 schreef Sofia90 het volgende:
Wel jammer dat eva in volgende aflevering vreemd gaat
Wel jammer dat we nu - dankzij de preview - al weten dat Eva volgende aflevering vreemd gaat..quote:Op zondag 3 april 2011 21:59 schreef Sofia90 het volgende:
Wel jammer dat eva in volgende aflevering vreemd gaat
Dat klopt toch mooi met de wereldvreemdheid van de doorsnee Amsterdammer?quote:Op maandag 4 april 2011 16:17 schreef Chowi het volgende:
Daarbij ben ik na de laatste aflevering toch wel echt afgeknapt op de manier waarop Zeeuwen getypeerd worden... zo stereotypebevestigend en volgens mij bedacht door iemand die nog nooit een voet in Zeeland heeft gezet..
Sommigen moeten wat te klagen hebbenquote:Op maandag 4 april 2011 18:48 schreef Tha_Erik het volgende:
De eerste paar minuten waren er alleen honden in beeld.
Slecht acteerwerk? Troll?quote:Op maandag 4 april 2011 18:36 schreef pfaf het volgende:
Ik vond de eerste paar minuten zo belachelijk dat ik weggezapt heb. Ik vond het een leuk idee, maar met die verschrikkelijk overdreven scenario's en het slechte acteerwerk houd ik het niet meer uit.
Nee. Ik vind het acteerwerk erg slecht en ongeloofwaardig. Ik kan me daardoor ook geen seconde inleven in de karakters, dat die vervolgens ook nog eens een compleet onsympathiek en psycho zijn werkt ook niet mee natuurlijk.quote:
quote:Op maandag 4 april 2011 19:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee. Ik vind het acteerwerk erg slecht en ongeloofwaardig. Ik kan me daardoor ook geen seconde inleven in de karakters, dat die vervolgens ook nog eens een compleet onsympathiek en psycho zijn werkt ook niet mee natuurlijk.
Dat zegt niemand, maar volgens mij zit je vanaf het begin al te zeuren dat het slecht is. Kijk dan gewoon niet, zeg.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:07 schreef pfaf het volgende:
Oh God, er is kritiek op het heilige, geweldige A'dam - EVA! Hij moet wel een achterlijke proleet zijn, het ongekende talent van Eva, Teun en co niet te onderkennen! Een fan van soaps is het vast, die blinde criticus!
Frank bedoel je die homoquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:03 schreef NouMooiNiet het volgende:
Misschien is Eva ook wel zwanger van die gynaecoloog..
Ja, dat zag er niet heel enthousiast uit inderdaadquote:Op dinsdag 5 april 2011 13:21 schreef poezelepoezepoes het volgende:
Ik vrees dat we ook een miskraam kunnen verwachtengezien alle drama die elke keer langskomt.
Also: ik erger me dus te pletter aan die sarcastische koppen die Adam af en toe trekt, zoals bij het kiezen van die hond bijvoorbeeld. Wát een liefde :/
Heb je een afl gemistquote:Op woensdag 6 april 2011 20:48 schreef Soury het volgende:
Ik heb nu vier afleveringen gezien. Eva vind ik een kut wijf !!
Dat is gewoon niet waar, ik was aanvankelijk zelfs best positief, maar het niveau daalde met de week en afgelopen zondag werd het me te veel en heb ik dus weggezapt zoals jij suggereert.quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:33 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar volgens mij zit je vanaf het begin al te zeuren dat het slecht is. Kijk dan gewoon niet, zeg.
Ah komop zegquote:Op zondag 10 april 2011 18:24 schreef remlof het volgende:
Vanavond geen aflevering i.v.m. uitzenden herdenking Alphen aan de Rijn.
Check zelf maar: http://www.tvgids.nl/alleprogrammas/ned_1,_ned_2,_ned_3/quote:
quote:Op zondag 10 april 2011 18:28 schreef eriksd het volgende:
Het is dan ook op NL3
Los daarvan had ik het complete onzin gevonden.
21:20, NL3quote:Op zondag 10 april 2011 18:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze serie is altijd op Ned2 hoor. Maar vanavond komt ie dus te vervallen.
Dan is de verwarring begrijpelijkquote:Op zondag 10 april 2011 18:37 schreef remlof het volgende:
Ow nu wel ja, net stond er nog:
[ afbeelding ]
Het niveau daalde met de week? Ik weet niet welke serie jij hebt gezien, maar ik vond het vanaf aflevering 3 juist steeds beter worden, al ben ik het wel eens met de kritiek dat er teveel gebeurt in korte tijd (in de relatie tussen Adam en Eva) en dat de andere kleine verhaallijntjes te snel afgewikkeld worden.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar, ik was aanvankelijk zelfs best positief, maar het niveau daalde met de week en afgelopen zondag werd het me te veel en heb ik dus weggezapt zoals jij suggereert.
quote:Op zondag 10 april 2011 22:15 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vond die beelden van het onder invloed zijn van paddo's wel goed gedaan.
ik kijk nauwelijks series maar wat is hier precies zo goed aan dan? heb nu 2 afleveringen gezien en beide sloegen als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 11 april 2011 03:40 schreef Grunge. het volgende:
Ik kijk zo'n beetje alle Nederlandse series omdat ze echt mijn zwak zijn, maar ik vind deze serie echt zó goed. Vergeleken bij al die Nederlandse series van de afgelopen tijd ook, wow.
Eva blijft gewoon doordrinken tijdens haar zwangersschap. Zoiets zei ze dacht ik al in de aflevering van vorige week, toen ze bij haar ouders op bezoek wasquote:Op maandag 11 april 2011 08:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
Vage aflevering!
Die verkrachtingsscène vond ik behoorlijk heftig en die psychose was goed in beeld gebracht.
Maaruh was Eva even vergeten dat ze zwanger was bij die sushi en de drank??
Was goed gedaan.quote:Op maandag 11 april 2011 13:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Paddotrip vond ik wel sterk gedaan (maar geen ervaring mee dus weet niet of het ook een beetje realistisch was).
Als je op die manier je vader wilt pesten ben je niet helemaal goed in je bovenkamerquote:Op maandag 11 april 2011 13:28 schreef jeroen25 het volgende:
Die dochter wou haar vader pesten omdat hij haar steeds met de camera's volgt.
Was inderdaad de minste uitzending vond ik ook.. erg jammer.quote:Op maandag 11 april 2011 22:54 schreef Injetta het volgende:
Vond dit de minste aflevering. Het was nu alleen maar drama en niet leuk. En dat vreemdgaan plotseling was echt niet logisch of in de lijn.
Ook die verhaallijn met die vader en dochter was te raar.
Nee allemaal nare dingen.
Maar zat er wel vanaf het begin aan te komen. Dit lag er wel heel dik op.quote:Op maandag 11 april 2011 22:54 schreef Injetta het volgende:
En dat vreemdgaan plotseling was echt niet logisch of in de lijn.
Ja maar met Timo? Ik had niet echt door dat daar een wederzijdse aantrekking speeldequote:Op dinsdag 12 april 2011 08:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Maar zat er wel vanaf het begin aan te komen. Dit lag er wel heel dik op.
Ja idd, had er dan een aantrekkelijkere vriend neergezet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja maar met Timo? Ik had niet echt door dat daar een wederzijdse aantrekking speelde
Ja dat was een lief stukjequote:Op dinsdag 12 april 2011 09:20 schreef Viking84 het volgende:
A'dam is wel echt een schatje!.
Tijdens dat vrijgezellenfeest deed hij voor hoe Eva soms met haar ogen doet (en dat interesseert anderen geen ruk natuurlijk, maar dat was echt zo cute
)
Elke scene die ze samen speelde was het al duidelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja maar met Timo? Ik had niet echt door dat daar een wederzijdse aantrekking speelde
Dat dus......quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Elke scene die ze samen speelde was het al duidelijk.
Heb ik niet op zitten letten blijkbaarquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ok, we must all be blind then. Ik zag enkel irritatie, vooral vanuit Timo. De scene waarin Eva vreemdgaat, kwam als een enorme verrassing voor mij. Totaal onlogisch.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Meisjes plagen is om kusjes vragen.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:12 schreef poezelepoezepoes het volgende:
[..]
Ok, we must all be blind then. Ik zag enkel irritatie, vooral vanuit Timo. De scene waarin Eva vreemdgaat, kwam als een enorme verrassing voor mij. Totaal onlogisch.
Het gaat er niet om of hij aantrekkelijker is. Je merkt het gewoon aan de manier van opbouwen van de verhaallijn. Mijn vriendin zei het ook al meteen.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:09 schreef Injetta het volgende:
En laten we wel wezen.
Zet die Adam naast die Timo.
Dan is vreemdgaan met Timo toch ondenkbaar?
Doorgedraaid door die actie van Eva (hij heeft al eens eerder in een inrichting gezeten).quote:Op woensdag 13 april 2011 16:15 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarom werd die Adam eigenlijk opgesloten op het einde of is mij iets ontgaan?
Oh, natuurlijk (vorige aflevering?). Die link zag ik niet direct in, het zou wel een zeer plausibele verklaring zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doorgedraaid door die actie van Eva (hij heeft al eens eerder in een inrichting gezeten).
Ja, die speelde afgelopen zomer ook in In Therapie. Ben vergeten hoe ze heet.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:50 schreef Flanx het volgende:
Dat meisje die overigens verkracht werd, is btw best mooi.
OH ja... zij had een zelfmoordpoging gedaan omdat ze met haar turntrainer een relatie had.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, die speelde afgelopen zomer ook in In Therapie. Ben vergeten hoe ze heet.
De schoonheid speelde ook goed in Sonny Boyquote:Op woensdag 13 april 2011 19:07 schreef remlof het volgende:
Gaite Jansen heet ze.
Zie ook www.gaitejansen.nl
verschrikkelijke gast die adam! zo “in love“ op die eva dat het vervelend is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:20 schreef Viking84 het volgende:
A'dam is wel echt een schatje!.
Tijdens dat vrijgezellenfeest deed hij voor hoe Eva soms met haar ogen doet (en dat interesseert anderen geen ruk natuurlijk, maar dat was echt zo cute
)
Mee eens, ik had de 'aanslag' wel iets heftiger verwacht. Ben benieuwd naar de laatste aflevering!quote:
Hij is té lief. Laat zich alles maar aanleunen. Jammer dat Adam het slachtoffer is geworden van Eva's fout (hé, zoals in de Bijbelquote:Op zondag 17 april 2011 22:41 schreef wonderer het volgende:
Ik vind Adam wel een schatje. Volgens mij is zijn karakter toch redelijk uniek voor de Nederlandse tv...
Dat lieten ze toch gewoon zien? Eva wilde eerst, na alle commotie, geen baby meer van Adam, en toen ze eenmaal in de kliniek was, en het hartje van de baby zag kloppen, bedacht ze zich en is Adam degene die wegmoet.quote:Op maandag 18 april 2011 10:20 schreef lunapuella het volgende:
Wat was er nou trouwens aan de hand met de baby? Hadden ze eigenlijk besloten om een abortus te doen, en toen toch maar weer niet?
Ze lieten het vast wel zien, maar ik heb het eerste kwartier gemist en was net terug na een vermoeiend weekend Londen, dus ik heb door algemene gaarheid niet zoveel meegekregen. Bedankt voor de verheldering!quote:Op maandag 18 april 2011 10:49 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat lieten ze toch gewoon zien? Eva wilde eerst, na alle commotie, geen baby meer van Adam, en toen ze eenmaal in de kliniek was, en het hartje van de baby zag kloppen, bedacht ze zich en is Adam degene die wegmoet.
Ik hoop overigens wel dat Adam, Eva een keer flink de waarheid zegt. Ik snap dat 'ie het niet durft omdat hij anders straks weer zo'n aanval krijgt, maar al dat opkroppen lijkt me ook niet helemaal gezond.
Nee, dan is het duidelijkquote:Op maandag 18 april 2011 11:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ze lieten het vast wel zien, maar ik heb het eerste kwartier gemist en was net terug na een vermoeiend weekend Londen, dus ik heb door algemene gaarheid niet zoveel meegekregen. Bedankt voor de verheldering!
Ik moest een beetje lachen om je reactie. Met name om dit stukjequote:Op maandag 18 april 2011 10:49 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat lieten ze toch gewoon zien? Eva wilde eerst, na alle commotie, geen baby meer van Adam, en toen ze eenmaal in de kliniek was, en het hartje van de baby zag kloppen, bedacht ze zich en is Adam degene die wegmoet.
Ik hoop overigens wel dat Adam, Eva een keer flink de waarheid zegt. Ik snap dat 'ie het niet durft omdat hij anders straks weer zo'n aanval krijgt, maar al dat opkroppen lijkt me ook niet helemaal gezond.
Het is een serie en het script is al geschreven en opgenomen. Niets meer aan te doenquote:Ik hoop overigens wel dat Adam, Eva een keer flink de waarheid zegt. Ik snap dat 'ie het niet durft omdat hij anders straks weer zo'n aanval krijgt, maar al dat opkroppen lijkt me ook niet helemaal gezond.
Daar ben ik me uiteraard bewust vanquote:Op maandag 18 april 2011 17:43 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik moest een beetje lachen om je reactie. Met name om dit stukje
[..]
Het is een serie en het script is al geschreven en opgenomen. Niets meer aan te doen
Ja dat is ook zo. Eigenlijk deed je me denken aan mijn oma die trouw The Bold volgt en over "Broek" en "Rits" praat alsof het haar buren zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 19:35 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Daar ben ik me uiteraard bewust van. Maar de schrijver kan ons nog laten verrassen, toch?
Ehm... oke...?quote:Op maandag 18 april 2011 21:47 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Eigenlijk deed je me denken aan mijn oma die trouw The Bold volgt en over "Broek" en "Rits" praat alsof het haar buren zijn.
Het is een compliment, want mijn oma is heel erg lief en leeft dus ontzettend mee met "Broek" aka "Brooke" en "Rits" aka "Rich"quote:Op maandag 18 april 2011 21:52 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ehm... oke...?
Maar goed, iets serieuzer. Ik zou het verhaaltechnisch erg jammer vinden als iemand Eva eens op haar plaats zet, en Adam niet wat assertiever wordt zonder gelijk in een psychose te raken. Het is toch volgens mij de bedoeling dat goed geschreven karakters een evolutie doormaken.
Hoezo niet? Te saai?quote:Op maandag 18 april 2011 22:18 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat er een deel 2 komt of is dat al bekend? Weet je wat mij trouwens opvalt aan de serie? Ik vind het huis van Eva qua inrichting totaal niet bij haar persoonlijkheid passen.
Ja ik vind haar echt een tierelantijnen kitsch meisje. Een beetje rommelmarkt versus hip. Maar het is een beetje oudbollig.quote:
Rondvliegende kogels? Of gewoon het trauma van iemand neergeschoten zien worden.quote:Op maandag 18 april 2011 17:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond de afl een beetje tegenvallen gisteren. Niet zo boeiend. En waarom zei die kerel dat dat dove meisje niet bij de tram moest komen? Hij had toch een bewust doelwit? Ik zat aan een aanslag te denken.
Zal ze meegekregen hebben van thuis (Dunya & Desi)quote:Op maandag 18 april 2011 22:20 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja ik vind haar echt een tierelantijnen kitsch meisje. Een beetje rommelmarkt versus hip. Maar het is een beetje oudbollig.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 18 april 2011 18:12 schreef Injetta het volgende:
Mm, het is van een hele aparte serie ineens veranderd in een naar drama. Er gebeuren alleen echt nare dingen. De humor is eruit en dat vind ik jammer.
Dat maakt het scenario zo mooi.quote:Op maandag 18 april 2011 22:55 schreef Lovechild het volgende:
Ik had ook iets heftigers verwacht. Iets ín de tram.
En dat alle hulpdiensten dan met die rampenoefening bezig waren.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:12 schreef leonie-89 het volgende:
[..]
Zal ze meegekregen hebben van thuis (Dunya & Desi)
Wat was eigenlijk de toegevoegde waarde van die scènes met de rampenoefeningen?quote:Op maandag 18 april 2011 22:55 schreef Lovechild het volgende:
Ik had ook iets heftigers verwacht. Iets ín de tram.
En dat alle hulpdiensten dan met die rampenoefening bezig waren.
Laten zien wat er allemaal gebeurt in Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:28 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Wat was eigenlijk de toegevoegde waarde van die scènes met de rampenoefeningen?
Waar hebben Adam, of Eva contact met deze mensen gehad dan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:55 schreef Cudles het volgende:
[..]
Laten zien wat er allemaal gebeurt in Amsterdam.
Laten zien hoe het leven is van die monteur.
Je weet dat het al de hele serie zo gaat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Waar hebben Adam, of Eva contact met deze mensen gehad dan?
Het gaat niet perse om contact he...quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Waar hebben Adam, of Eva contact met deze mensen gehad dan?
Normaal gesproken komen de hoofdpersonen de personen van de zijverhalen wel tegen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:04 schreef Cudles het volgende:
[..]
Je weet dat het al de hele serie zo gaat?
En verder, Eva, Chinees Meisje, Politie Agente
Kwam die Indische man met die vogeltjes Adam of Eva dan ook tegen? (ik weet dat niet meer, volgens mij niet)quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Normaal gesproken komen de hoofdpersonen de personen van de zijverhalen wel tegen.
Eva zat volgens mij niet bij het voetbalveld, het beeld ging gewoon over daarheen. Het was inderdaad zo dat de agente Adam observeerde. Dat was de link dus.
Hij niet, maar die vrouw die hij leuk vond, werkte in het tuincentrum waar Eva weer spullen kwam kopen voor Adam z'n balkonnetjequote:Op dinsdag 19 april 2011 12:17 schreef Cudles het volgende:
[..]
Kwam die Indische man met die vogeltjes Adam of Eva dan ook tegen? (ik weet dat niet meer, volgens mij niet)
Juistem. Hij was trouwen indiaas. Das heel wat anders.quote:Op dinsdag 19 april 2011 14:56 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hij niet, maar die vrouw die hij leuk vond, werkte in het tuincentrum waar Eva weer spullen kwam kopen voor Adam z'n balkonnetje.
Ja, Indiaas bedoelde ik inderdaad. Dus lijkt sterk op de link van Adam en de agente. Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering iigquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Juistem. Hij was trouwen indiaas. Das heel wat anders.
Na dit weekeind ben jij weer bij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:55 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben pas bij aflevering 4morgen kijk ik er minimaal 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |