Dat vond ik juist wel leuk!quote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.
Ja, dat was wel een suf moment. Ook niet echt geloofwaardig, in een serie die het sowieso veel van suspension of disbelief en extreem toeval moet hebben vond ik dit net iets te. Maar veel andere momenten vond ik wel leuk. De verhaallijn met de transseksuele vuilnisman/vrouw vond ik mooi gedaan, en uit beroepsinteresse vond ik het ook wel leuk om wat van het Afval Energie Bedrijf (de Vuilverbranding) te zien.quote:De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat was er mis met die scene? Ze kende hem van vroeger, en heeft zelf ook iets soortgelijks (of veel erger?) meegemaakt. Ik vind het niet zo gek dat ze hem probeert te helpen.quote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk. Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.Een paar ideetjes bij elkaar gemixt en kijken of het werkt. Alles voelt zo gekunsteld aan. De personages zijn wandelende clichés. Iedereen uit Zeeland draagt jaren '80 jassen. De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat een serie, en iedereen pikt het.Het zou allemaal niet zo erg zijn, als de serie zich zelf niet zo serieus nam. Dat je een beetje aan de haal gaat met die mozaïekverhalen van de laatste tijd, en die films die proberen mee te liften op de 'naam' van een stad. Maar deze serie doet het nog eens dunnetjes over, maar dan een stuk slechter. En een stuk pretentieuzer.
Maar goed, Eva kan wel acteren.
Die smeekbede kwam echt uit het niets. Eerst een ongemakkelijk gesprek. En dan opeens een ongeloofwaardige smeekbede, met allerlei volzinnen. En ondanks de wazige reactie van Gijsbert, is meneer helemaal om. Omdat Milou ook ooit opnieuw is begonnen (zonder te weten precies waarover ze het had)? Yeah right.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:14 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Wat was er mis met die scene? Ze kende hem van vroeger, en heeft zelf ook iets soortgelijks (of veel erger?) meegemaakt. Ik vind het niet zo gek dat ze hem probeert te helpen.
Ze ziet toch hoe hij erbij loopt? Dat hij een iPhone probeert te verkopen voor 50 euro? En vragen of hij even geld kan lenen, terwijl hij haar voor het eerst in zoveel jaar weer eens ziet? Als je dan ziet dat iemand het moeilijk heeft (zeker als je, volgens haar zelf, in een soortgelijke situatie hebt gezeten) probeer je hem dan toch te helpen? En misschien komt ze ook nog eens terug in een van de volgende afleveringen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:19 schreef Toad het volgende:
[..]
Die smeekbede kwam echt uit het niets. Eerst een ongemakkelijk gesprek. En dan opeens een ongeloofwaardige smeekbede, met allerlei volzinnen. En ondanks de wazige reactie van Gijsbert, is meneer helemaal om. Yeah right.
Op zich is dit prima, dat er zo'n soort scene in zit. Maar de acteerprestaties en de kwaliteit van het scenario schoten echt tekort, waardoor het ongeloofwaardig wordt. Dit soort gesprekjes pik je misschien als je naar één of andere soap zit te kijken, maar past niet bij zo'n ambitieuze serie.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:23 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ze ziet toch hoe hij erbij loopt? Dat hij een iPhone probeert te verkopen voor 50 euro? En vragen of hij even geld kan lenen, terwijl hij haar voor het eerst in zoveel jaar weer eens ziet? Als je dan ziet dat iemand het moeilijk heeft (zeker als je, volgens haar zelf, in een soortgelijke situatie hebt gezeten) probeer je hem dan toch te helpen? En misschien komt ze ook nog eens terug in een van de volgende afleveringen?
Het is een intiem moment, wat juist wordt geaccentueerd doordat de camera inderdaad van veraf staat.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:30 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik zit me ook een beetje af te vragen waarom ze ervoor kozen om de scene van veraf te schieten. Het moet kennelijk een heel emotioneel moment zijn voor beide karakters, maar als kijker zit je ver van de personages. Net of je de twee aan het begluren bent. Waardoor je bijvoorbeeld niet altijd beide gezichten ziet. Best aparte keuze. Maar dat terzijde.
Die zijn niet meer nodig hè.quote:
Ik ook ..Nederlandse drama serie's zijn goed, zeker van en door de vara-vpro geproduceerd. ik ga ook kijken.Eva van de Duijvenstein ken ik van Vuurzee ook van de vara..quote:Op maandag 7 maart 2011 15:19 schreef Stuurloos het volgende:
Zeer enthousiast over deze serie, die blijf ik volgen!
Ze heet Eva van de Wijdeven.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ook ..Nederlandse drama serie's zijn goed, zeker van en door de vara-vpro geproduceerd. ik ga ook kijken.Eva van de Duijvenstein ken ik van Vuurzee ook van de vara..
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ze heet Eva van de Wijdeven.
Eva Duijvestein is een andere actrice (oa van Meiden van De Wit). Sjit ja verkeerd getijpt haar naam.
![]()
Gedeeltelijk wel. Ze zullen niet alles hebben kunnen filmen op 1 dag, dus een aantal shots (die met veel mensen op de achtergrond) zullen ze tijdens Koninginnedag gefilmd hebben, en de rest later.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:31 schreef flowerbox het volgende:
Was het nou echt koninginnedag tijdens die uitzending? Of hadden ze gewoon de halve stad afgezet met heel veel figuranten?
En het ergste is dat de vuilnisman plat Utregs praotquote:Op maandag 7 maart 2011 17:03 schreef Toad het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk. Sowieso die dubbele betekenis achter die naam van die serie.Een paar ideetjes bij elkaar gemixt en kijken of het werkt. Alles voelt zo gekunsteld aan. De personages zijn wandelende clichés. Iedereen uit Zeeland draagt jaren '80 jassen. De scene waarbij dat meisje aan die zwerver smeekte om zijn leven te veranderen was echt hilarisch.
Wat een serie, en iedereen pikt het.Het zou allemaal niet zo erg zijn, als de serie zich zelf niet zo serieus nam. Dat je een beetje aan de haal gaat met die mozaïekverhalen van de laatste tijd, en die films die proberen mee te liften op de 'naam' van een stad. Maar deze serie doet het nog eens dunnetjes over, maar dan een stuk slechter. En een stuk pretentieuzer.
Maar goed, Eva kan wel acteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |