abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93629990
Mijn vriendin doet niets in ons huishouden. We wonen nu een half jaar samen en ik ben er in dat half jaar achter gekomen dat mijn vriendin een sloddervos is. Als ze bezig is geweest met haar schoolwerk of administratie dan vindt ik overal papieren die ze gewoon laat liggen. En met gewoon laten liggen bedoel ik niet dat het er een paar dagen ligt, nee het blijft er liggen totdat ik het beetpak en opruim. Daarnaast kom ik ook overal folders, knutselspullen dat dat soort dingen tegen. Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit. Soms wordt ik het zat en dan ga ik dwars door het huis heen en ruim ik alles op. Het gevolg daarvan is dat we ruzie krijgen waarbij ze elke keer weer zegt dat ze wel wilde opruimen maar dat ik haar net voor was. (yeah right!)

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hiermee moet. Ik bedoel, ik werk 40uur en ik wil het weekend vrij houden voor leuke dingen. Maar dat kan gewoon niet. Het is niet zo dat ik niets wil doen in het huishouden, maar nu werk ik 40uur en kan ik ook nog een heel het huishouden doen. Dit integenstelling tot mijn vriendin, die werkt minder dan 32uur en is regelmatig eerder thuis. Als ze eerder thuis is dan gaat ze op de bank zitten met haar laptop en de televisie aan en doet ze niets. (ja koken en de afwas deels)

Ik kan deze situatie niet langer aanzien. Mijn huisje veranderd in een berg troep waarbij ik werkelijk de kluwen met stof met de hand kan oprapen. Ik vindt het verschrikkelijk om te zien. De WC stinkt als ik niets doe en dat soort dingen. Het gaat me aan me hart, het is immers mijn huisje en ik zie de leefomgeving gewoon achteruit gaan.

Ik heb geprobeerd dit te bespreken met haar, maar dat mocht niet baten. sterker nog, ze wilde een deel van mijn huis veranderen en daarbij beloofde ze gelijk beterschap mbt het opruimen en schoonhouden. Ik heb hiermee ingestemd maar het is er totaal niet beter op geworden.

Wat vinden jullie van deze situatie/dit verhaal? Wat is kan ik hieraan doen?

Mijn vriendin is een leuke meid, maar ik twijfel sterk of ik op de langere termijn hiermee wil doorgaan. Als we ooit kinderen krijgen dan heb ik sterk mijn twijfels of ze de kids wel kan opvoeden. Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?
pi_93630040
Dat zijn de gevolgen van emancipatie.
pi_93630161
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 10:12 schreef Frishe het volgende:
Dat zijn de gevolgen van emancipatie.
BRUTAL! :D

Maar het klopt wel, sowieso slaat het gewoon door nu.
Hoe oud zijn jullie?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:17:09 #4
334171 Prelude_2.3_4WS
115.000 Nieuwe keuring
pi_93630237
Vertel haar wat je hier typt...:
Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?

Geef haar 3 maanden de tijd voor verbetering en anders schop je haar er uit! Ook even tegen haar zeggen.
pi_93630284
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:17 schreef Prelude_2.3_4WS het volgende:
Vertel haar wat je hier typt...:
Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?

Geef haar 3 maanden de tijd voor verbetering en anders schop je haar er uit! Ook even tegen haar zeggen.
Dat heb ik al eens besproken, het gaat dan even goed maar ze vervalt vrij snel weer in haar oude patroon. Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)

Emancipatie is onzin want ik meer uren dan zij, dus ze heeft voldoende tijd voor het huishouden. Als is het maar voor een klein deel.
pi_93630323
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:18 schreef AlfredKwak het volgende:

[..]

Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
:')
pi_93630327
Ja in jou ogen, wil niet zeggen dat het ook zo is.
Dit vergt heeel veel inzet van haar kant, old habits..
pi_93630359
-nee-

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 04-03-2011 11:38:47 ]
pi_93630366
Wat vervelend, ik zou mij idd dood ergeren aan zulk gedrag. (of t nou van een man of vrouw is trouwens, netjes zijn heeft niet perse met vrouwelijkheid te maken denk ik)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_93630378
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef W1ckeDxt het volgende:
Ja in jou ogen, wil niet zeggen dat het ook zo is.
Dit vergt heeel veel inzet van haar kant, old habits..
Klopt. Maar ja kom op zeg. Vroeger ruimde haar moeder alles op, maar als je het huis uitgaat dan begrijp je toch wel dat je het zelf moet gaan doen. Ik ben een man en ik begrijp dat zelfs!
pi_93630420
Gewoon zorgen dat er af en toe wat belangrijke papieren van haar verdwijnen in de container zonder dat ze het weet.. dan komt ze er wel achter dat ze op dr spullen moet letten. Of anders iets met het internet rommelen zodat als ze eerder thuis is, ze niet kan internetten en ze misschien uit verveling gaat opruimen?
pi_93630427
Meteen uit huis gaan samenwonen vind ik sowieso nooit zo handig, leer eerst maar eens voor jezelf zorgen.

Vaak hoor je dat mannen gewend zijn dat mama alles achter ze opruimt en voor je het weet ben je als vriendin de sjaak elke keer, dit is een gevalletje andersom. :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:22:24 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93630448
Ik was tot een flink aantal jaar geleden ook een redelijke sloddervos wat spullen aangaat (geen vieze rommel, maar gewoon papieren en spullen)... Ik had er geen problemen mee omdat ik op de een of andere manier nooit iets kwijt was en altijd wel met iets bezig was wat ik belangrijker/leuker vond.. Wel voelde ik natuurlijk meer rust als alles netjes aan kant was wat k dan ook een keer in de zoveel tijd deed... Dit ging goed in tijden dat ik single was, maar in de tijd van relaties was t (heel terecht) vaak een onderwerp van discussie...

Het ging bij mij niet om onwil, maar omdat ik er zelf zo weinig problemen mee had keek ik er vaak overheen alsof ik er blind voor was. Als ik er dan op gewezen werd merkte ik t ook op.. Toen mijn huidige vriendin bij mij kwam wonen zijn we vaste afspraken gaan maken over deze dingen, en hebben we een taakverdeling gemaakt.. Ik heb gemerkt dat (zoals met veel dingen) als je dingen veel doet je ze routinematig gaat doen, dus in t begin heb k meer gedaan dan oorspronkelijk de afspraak was om mezelf een btje te helpen om er routine in te krijgen. Dit heeft best een tijd geduurt en ik moest mezelf er echt toe zetten, maar t werd hoe langer hoe meer een gewoonte..

De afgelopen paar jaar sluiten we heel goed op elkaar aan wat opruimen aangaat en hebben we eigenlijk nooit woorden over wie wat doet en rotzooi in huis en is alles netjes aan kant.. Sinds dat ik hier ook weer aan gewend ben denk ik ook niet dat ik snel terug zou kunnen vallen wat rommel betrefd.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_93630455
oude gewoontes hebben VEEL tijd nodig om weg te slijten / te veranderen.

met 3 maand red je het niet..

ga wel een limiet aan en zorg ervoor dat zo gauw je weer verslechtering condtateerd dat je het dr mededeeld in de zin van ik weet dat oude gewoontes tijd nodig hebben maar je vervalt momenteel in je oude patroon fdoe er wat aan..

is ff lastif maar als je dit poosje weet vol te houden en zij wil ook echt dan komt het wel goed...
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:29:14 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93630755
Verdeel de taken.

Of pak in het weekend samen een uur waarin je de belangrijkste dingen doet. Als ze elke week haar rommel weer een keertje moet opruimen, lijkt me de rommel beter te verdragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_93631097
Taakverdeling heb ik al geprobeerd, maar zonder succes. Bewustmaken van de troep heb ik ook geprobeerd, ook zonder succes.

Ik vindt het gewoon erg om mijn huis(houden) zo te zien verwaarlozen. Ik zet gewoon vraagtekens bij de toekomst hierdoor. Zoals wordt opgemerkt zal het lastig zijn voor haar om haar oude gewoonte af te leren.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:40:52 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93631244
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef AlfredKwak het volgende:
Taakverdeling heb ik al geprobeerd, maar zonder succes. Bewustmaken van de troep heb ik ook geprobeerd, ook zonder succes.

Ik vindt het gewoon erg om mijn huis(houden) zo te zien verwaarlozen. Ik zet gewoon vraagtekens bij de toekomst hierdoor. Zoals wordt opgemerkt zal het lastig zijn voor haar om haar oude gewoonte af te leren.
Ik vind het een ernstig gebrek aan communicatie en aan de basale principes van rekening met elkaar houden als je samen in een huis woont. Lijkt me dat de rest van de relatie er ook onder te lijden heeft.

Heeft ze er wel begrip voor hoe vervelend jij dit vindt? En kun jij haar dit wel goed duidelijk maken?
pi_93631332
Ik ben ook meer opruimerig dan mijn (nu) vrouw, maar zei poets eigenlijk altijd.
Wij hebben gewoon afspraken gemaakt over wie wat wanneer doet.
Iedere dag doen wij samen de afwas of er nu twee bekers staan omdat we weg zijn geweest of een hele berg vanwege een verjaardag
Iedere zondag morgen word er even samen gepoetst dus ik stofzuig zij doet de andere dingen. Als de vuilnisbak vol zit maak Ik hem leeg en doe er een nieuwe in. Als er reclame binnekom ligt het op de tafel is zei de eerste die het ziet dan haalt ze eruit wat ze nog wil lezen. Want als ik er mee klaar ben gaat het ewg(tenzij het op haar stapel ligt). Alle administratie word op mijn bureau gelegt want ik doe de administratie en financien minimaal een keer per week.

Als iemand niet doet volgens afspraak kunnen we elkaar ook op aanspreken en wordt het wel gedaan.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:43:39 #19
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93631357
gewoon papier op de koelkast hangen met de taakverdeling ... en als ze er zich niet aan houd -> tegenprestatie omdat jij het doet ;) Je kan wel wat bedenken zeker ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93631403
Wat als je afspreekt om zeg, op een zaterdag, samen het huishouden doen? Jij doet stofzuigen, zijn dan afwassen o.i.d. is ze daar voor te porren?
pi_93631485
Ten eerste: Ik vind is zonder "t"

Ten tweede: Hoog tijd voor je vrienden om volwassen te worden. Wijs haar een plek aan waar ze rommel mag maken en gooi rigoreus alles weg wat langer dan een week niet in haar rommelhoekje ligt.

ten derde: Loveless85 geeft ook wel een goeie tip, als laatste redmiddel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_93631511
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het een ernstig gebrek aan communicatie en aan de basale principes van rekening met elkaar houden als je samen in een huis woont. Lijkt me dat de rest van de relatie er ook onder te lijden heeft.

Heeft ze er wel begrip voor hoe vervelend jij dit vindt? En kun jij haar dit wel goed duidelijk maken?
Het klopt ook dat onze relatie eronder lijdt. Ik irriteer me vreselijk aan de troep en als ik er wat van zeg wordt het ruzie. Ik weet het, das slecht. Maar goed, als ik thuis kom na een dag weken en ik weet dat ze veel eerder thuis is en bijvoorbeeld de tafel staat nog vol troep dan irriteer ik me rot.

Communicatie is er wel, maar het bereikt zijn doel niet. Ik ben erg direct en zeg wat op mijn hart ligt, maar het lijkt toch niet aan te komen.

Ze heeft er wel begrip voor, atans dat beweerd ze. Maar ik twijfel eraan, want als je er begrip voor hebt dan doe je er ook wat aan om te verbeteren. Maar helaas gebeurt er niets. Das het probleem.

Ik heb ook begrip voor haar en haar opvoeding, maar dat mag niet constant als excuus gebruikt worden vindt ik.

Leuk weetje: haar ex had ook altijd problemen met het huishouden. Dus mijn voorganger heeft ook geprobeerd dit probleem aan de kaak te stellen. Blijkbaar zonder succes.
pi_93631548
quote:

[..]

Dat heb ik al eens besproken, het gaat dan even goed maar ze vervalt vrij snel weer in haar oude patroon. Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)

Emancipatie is onzin want ik meer uren dan zij, dus ze heeft voldoende tijd voor het huishouden. Als is het maar voor een klein deel.
Wat een onzin dat een vrouw altijd netjes moet zijn!

Maar ik was vroeger ook slordig en een troepmaker hoor, met de jaren ben ik preciezer geworden. Ik weet niet hoe oud je vriendin is, maar vaak wordt je met de jaren wel wat netter hoor.
Misschien wordt het tijd voor een stevig gesprek.Als het jou zo stoort, en je gaat twijfelen aan je relatie, zou ik dat zeker met haar gaan bespreken. Misschien gaat ze de ernst dan wel inzien.
pi_93631616
TS is de broer van Femke.....

Het scheelt natuurlijk wel of je ergens alleen woont of je woont er plotseling met 2 personen. 2 personen is 2x zoveel stof, wasgoed, afwas en rommel. Nu weet ik niet of jij extreem netjes bent en zij het tegenovergesteld. Volgens mij zul je allebei concessies moeten doen. Jij moet accepteren dat je niet alleen meer woont, dus dat je naast de lusten ook wat lasten zult hebben. En zij zal moeten accepteren dat zij ook zal moeten bijdragen aan de regels die in JULLIE huis gelden.

Je moet niet verlangen en willen, dat het je huis zo blijft als het was voordat ze bij je kwam wonen. Er gelden niet alleen meer jouw regeltjes en gewoontes.

Als je het niet bespreekbaar kan maken heb je wel een probleem. Daarnaast is het verstandiger om samen een huisje voor jullie beide te zoeken. Zij woont niet bij jou, maar jullie wonen samen.
pi_93631644
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Wat een onzin dat een vrouw altijd netjes moet zijn!
Hahahah niets moet natuurlijk. Zo bedoel ik het ook niet. Maar de dames die ik ken mopperen altijd op hun vrienden dat ze er zo`n rommel van maken. Plus het klassieke beeld is dat de man rommel maakt en de vrouw moppert over de rommel. Vandaar dat ik dus ook zo denk. En nogmaals; niets MOET want niet iedereen is hetzelfde. :)
pi_93631712
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef Deetch het volgende:
Ten eerste: Ik vind is zonder "t"

Ten tweede: Hoog tijd voor je vrienden om volwassen te worden. Wijs haar een plek aan waar ze rommel mag maken en gooi rigoreus alles weg wat langer dan een week niet in haar rommelhoekje ligt.

ten derde: Loveless85 geeft ook wel een goeie tip, als laatste redmiddel.
Rommelhoekje heb ik ook geprobeerd, dat had geen effect.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:52:43 #27
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93631713
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef AlfredKwak het volgende:
Ze heeft er wel begrip voor, atans dat beweerd ze. Maar ik twijfel eraan, want als je er begrip voor hebt dan doe je er ook wat aan om te verbeteren. Maar helaas gebeurt er niets. Das het probleem.

Ik heb ook begrip voor haar en haar opvoeding, maar dat mag niet constant als excuus gebruikt worden vindt ik.

Leuk weetje: haar ex had ook altijd problemen met het huishouden. Dus mijn voorganger heeft ook geprobeerd dit probleem aan de kaak te stellen. Blijkbaar zonder succes.
Als het zelf geen probleem voor haar is zal t ook wat meer moeite kosten om haar in beweging te brengen.. Maar er hoeft geen sprake van onwil te zijn... Ruzie maken heeft niet echt zin, dat lijd de aandacht alleen maar af van het probleem... Ze moet een tijd lang (langer dan een paar maanden) routinematig meedraaien in een taakverdeling om het een gewoonte te maken... Hier zal ze best wat spreekwoordelijke schoppen onder haar kont bij kunnen gebruiken.. Dit zijn niet de moeilijkste soort problemen om op te lossen.. Kennelijk had de vorige relatie ook niet de goede methode in huis om dit te bereiken, dat betekent niet dat er geen methode is...
B-FliP Youtube Channel
pi_93631822
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:52 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Als het zelf geen probleem voor haar is zal t ook wat meer moeite kosten om haar in beweging te brengen.. Maar er hoeft geen sprake van onwil te zijn... Ruzie maken heeft niet echt zin, dat lijd de aandacht alleen maar af van het probleem... Ze moet een tijd lang (langer dan een paar maanden) routinematig meedraaien in een taakverdeling om het een gewoonte te maken... Hier zal ze best wat spreekwoordelijke schoppen onder haar kont bij kunnen gebruiken.. Dit zijn niet de moeilijkste soort problemen om op te lossen..
Inderdaad. Verwacht niet dat het in een keer goed gaat.
Ik hoefde thuis ook nooit wat te doen en eigenlijk sinds ik moeder ben geworden kan ik pas zeggen dat ik echt handigheid in het huishouden heb gekregen en het altijd netjes en schoon is en ik het prima bijhoud.
pi_93631893
Tsja.... Ga het eens gewoon philosophies bekijken.....

Als TS zich stoort aan rommel en zijn vriendin niet, dan heeft TS een probleem, niet zijn vriendin. De enige die dat probleem kan oplossen is TS zelf. Als de rommel blijft liggen heeft vriendin er blijkbaar geen last van en TS wel.

Les #1: Je kunt mensen niet veranderen. Niet echt.
Échte veranderingen kunnen alleen uit jezelf komen en dat gaat bij Vriendin niet lukken omdat Vriendin daar geen interne aanleiding toe heeft. Vriendin heeft geen last van de rommel en zal die dus ook nooit gaan opruimen.

Les #2: Als je je ergens aan stoort, zul je er zelf iets aan moeten doen.
TS; als je je echt stoort aan de rommel, ruim hem dan gewoon op. Iemand anders gaat jou irritaties niet voor je wegnemen.

Les #3: Zorg er wel voor dat de tijd die jij aan opruimen besteed af gaat van de tijd die je normaal aan je vriendin zou besteden. Als ze de gevolgen van haar eigen rotzooi ziet, krijgt ze mischien wél een interne aanleiding om er iets aan te gaan doen.

Mijn vrouw en ik hebben al heel vroeg in onze relatie duidelijk gemaakt dat als één van ons zich ergens aan stoort, die persoon daar zelf iets aan gaat doen. Dat is de enige manier om te voorkomen dat je elkaar de schuld gaat geven van je eigen probleem.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:58:35 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93631961
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:52 schreef AlfredKwak het volgende:

[..]

Rommelhoekje heb ik ook geprobeerd, dat had geen effect.
En gewoon consequent al haar rommel in een hoek/op een plank/in een bak leggen? Dan los jij het voor haar op, maar het kan jou schelen in de ergernis.

Die ergernis is wat gaat vreten.
pi_93631998
daarom ben ik zo blij met mijn vriendin, die ruimt alles achter mijn kont op.... :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:01:43 #32
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93632109
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Kumerian het volgende:

Als TS zich stoort aan rommel en zijn vriendin niet, dan heeft TS een probleem, niet zijn vriendin. De enige die dat probleem kan oplossen is TS zelf. Als de rommel blijft liggen heeft vriendin er blijkbaar geen last van en TS wel.

Échte veranderingen kunnen alleen uit jezelf komen en dat gaat bij Vriendin niet lukken omdat Vriendin daar geen interne aanleiding toe heeft. Vriendin heeft geen last van de rommel en zal die dus ook nooit gaan opruimen.
Dat is deels waar maar omdat je samenwoont is een probleem niet iets van jezelf. Als je vriendin om je geeft zal ze zich wat aantrekken van het probleem. Ook kan je (inderdaad door jezelf en niet door de ander) veranderen. Het besef dat je samenwoont en dat je rekening met elkaar moet houden zou genoeg motivatie moeten zijn.

quote:
TS; als je je echt stoort aan de rommel, ruim hem dan gewoon op. Iemand anders gaat jou irritaties niet voor je wegnemen.
Andermans rotzooi opruimen is NIET de oplossing.. Eerder een beloning..

quote:
Les #3: Zorg er wel voor dat de tijd die jij aan opruimen besteed af gaat van de tijd die je normaal aan je vriendin zou besteden. Als ze de gevolgen van haar eigen rotzooi ziet, krijgt ze mischien wél een interne aanleiding om er iets aan te gaan doen.
Te subtiel, gaat naar mijn mening niet werken.. Hooguit een btje op het schuldgevoel, maar daar ga je ook aan wennen..
B-FliP Youtube Channel
pi_93632111
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef AlfredKwak het volgende:
Het klopt ook dat onze relatie eronder lijdt. Ik irriteer me vreselijk aan de troep en als ik er wat van zeg wordt het ruzie. Ik weet het, das slecht. Maar goed, als ik thuis kom na een dag weken en ik weet dat ze veel eerder thuis is en bijvoorbeeld de tafel staat nog vol troep dan irriteer ik me rot.
Poetsvrouw. 20¤ per week en je relatie is gered. Desnoods heb je het er met haar over en laat je het haar betalen. Maar dan zal jij wel zeggen dat het je om het principe gaat en dat dat niet nodig zou moeten zijn. Nou, je gaat haar toch niet veranderen, dus dan moet je je even afvragen wat belangrijker voor je is; je relatie of je principe.
Ja, ik generaliseer.
pi_93632203
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:01 schreef B-FliP het volgende:
Dat is deels waar maar omdat je samenwoont is een probleem niet iets van jezelf. Als je vriendin om je geeft zal ze zich wat aantrekken van het probleem. Ook kan je (inderdaad door jezelf en niet door de ander) veranderen. Het besef dat je samenwoont en dat je rekening met elkaar moet houden zou genoeg motivatie moeten zijn.
Zij ziet het natuurlijk niet als een probleem. Niet echt.
Ja, ik generaliseer.
pi_93632237
-edit- keep it real

[ Bericht 90% gewijzigd door Re op 04-03-2011 11:39:52 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:07:18 #36
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93632380
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:03 schreef Northside het volgende:
Zij ziet het natuurlijk niet als een probleem. Niet echt.
Als je mijn eerdere post leest over mezelf zag ik ook geen problemen met een rommelig huis.. Ik ben daar van terug gekomen.. Herhalen herhalen herhalen en iets wordt routine waarbij je gewoontes aanleert en gewend raakt aan de nieuwe situatie, dit werkt beide kanten op... Te starten met dingen achter je kont opruimen als je ermee klaar bent. :)
B-FliP Youtube Channel
pi_93632443
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Kumerian het volgende:

Mijn vrouw en ik hebben al heel vroeg in onze relatie duidelijk gemaakt dat als één van ons zich ergens aan stoort, die persoon daar zelf iets aan gaat doen. Dat is de enige manier om te voorkomen dat je elkaar de schuld gaat geven van je eigen probleem.
1. Aanleiding heb ik geprobeerd (ik heb afgewacht totdat ze zelf de troep zou zien, maar na een tijd was ik het zo zat dat ik het zelf maar weer ging oppakken)

2. Tuurlijk moet ik het zelf oppakken, maar ik werk 40uur en heb dus minder tijd voor het huishouden dan mijn vriendin. Ik wil best minder gaan werken dan mag zij meer gaan werken, dan wordt ik wel huisman. (ook gezegd tegen haar, maar ze wordt er niet warm of koud van)

Wat B-FliP ook schrijft, zoiets werkt als een beloning. Zovan... hij ruimt het wel op uiteindelijk.

3. Heb ik geprobeerd, maar als ik ga werken met concequenties dan duikt ze direct de slachtofferrol in. Dan is ze zielig en dan besteed ik te weinig tijd aan haar. Dat klopt dan ook, maar uiteindelijk werkt het niet. Er volgt geen initatief vanuit haar kant. Zie ook punt/les 1.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En gewoon consequent al haar rommel in een hoek/op een plank/in een bak leggen? Dan los jij het voor haar op, maar het kan jou schelen in de ergernis.

Die ergernis is wat gaat vreten.
Dat werkt wel een beetje, ze gaat alleen over de rooie als ik dat doe. Ik hoopte daarmee op bewustmaking maar na een maand deze methode toe te passen zit er nog steeds geen verbetering in.
pi_93632470
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:10 schreef AlfredKwak het volgende:
Mijn vriendin doet niets in ons huishouden. We wonen nu een half jaar samen en ik ben er in dat half jaar achter gekomen dat mijn vriendin een sloddervos is. Als ze bezig is geweest met haar schoolwerk of administratie dan vindt ik overal papieren die ze gewoon laat liggen. En met gewoon laten liggen bedoel ik niet dat het er een paar dagen ligt, nee het blijft er liggen totdat ik het beetpak en opruim. Daarnaast kom ik ook overal folders, knutselspullen dat dat soort dingen tegen. Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit. Soms wordt ik het zat en dan ga ik dwars door het huis heen en ruim ik alles op. Het gevolg daarvan is dat we ruzie krijgen waarbij ze elke keer weer zegt dat ze wel wilde opruimen maar dat ik haar net voor was. (yeah right!)

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hiermee moet. Ik bedoel, ik werk 40uur en ik wil het weekend vrij houden voor leuke dingen. Maar dat kan gewoon niet. Het is niet zo dat ik niets wil doen in het huishouden, maar nu werk ik 40uur en kan ik ook nog een heel het huishouden doen. Dit integenstelling tot mijn vriendin, die werkt minder dan 32uur en is regelmatig eerder thuis. Als ze eerder thuis is dan gaat ze op de bank zitten met haar laptop en de televisie aan en doet ze niets. (ja koken en de afwas deels)

Ik kan deze situatie niet langer aanzien. Mijn huisje veranderd in een berg troep waarbij ik werkelijk de kluwen met stof met de hand kan oprapen. Ik vindt het verschrikkelijk om te zien. De WC stinkt als ik niets doe en dat soort dingen. Het gaat me aan me hart, het is immers mijn huisje en ik zie de leefomgeving gewoon achteruit gaan.

Ik heb geprobeerd dit te bespreken met haar, maar dat mocht niet baten. sterker nog, ze wilde een deel van mijn huis veranderen en daarbij beloofde ze gelijk beterschap mbt het opruimen en schoonhouden. Ik heb hiermee ingestemd maar het is er totaal niet beter op geworden.

Wat vinden jullie van deze situatie/dit verhaal? Wat is kan ik hieraan doen?

Mijn vriendin is een leuke meid, maar ik twijfel sterk of ik op de langere termijn hiermee wil doorgaan. Als we ooit kinderen krijgen dan heb ik sterk mijn twijfels of ze de kids wel kan opvoeden. Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?
neem een werkster !
pi_93633995
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:08 schreef AlfredKwak het volgende:
1. Aanleiding heb ik geprobeerd (ik heb afgewacht totdat ze zelf de troep zou zien, maar na een tijd was ik het zo zat dat ik het zelf maar weer ging oppakken)
Zoals al gesteld; blijkbaar heeft ze er zelf geen last van. Dus geen aanleiding.
quote:
2. Tuurlijk moet ik het zelf oppakken, maar ik werk 40uur en heb dus minder tijd voor het huishouden dan mijn vriendin. Ik wil best minder gaan werken dan mag zij meer gaan werken, dan wordt ik wel huisman. (ook gezegd tegen haar, maar ze wordt er niet warm of koud van)

Wat B-FliP ook schrijft, zoiets werkt als een beloning. Zovan... hij ruimt het wel op uiteindelijk.
Het argument "dan wordt ik wel huisman" is niet realistisch en dus de energie van het uitspreken niet eens waar. Nee, ze wordt daar niet warm of koud van aangezien het onzin is.
Je kunt het zien als beloning en daar een principieel probleem van maken. Daar heb jij zelf last van, zij niet. Principes zijn leuk maar in de praktijk heb je er helemaal niets aan. Zelf opruimen zorgt er voor dat jij zelf geen last meer hebt van de rommel en dus lost het het probleem op.

Uit de verhalen is het onderhand wel duidelijk dat ze echt nooit zal veranderen. Dan blijft voor jou dus simpelweg de keuze: Óf je leert er mee leven en ruimt het zelf op, óf je realiseert je nu dat je er niet mee kunt leven en trekt daar uit je consequenties. Je kunt haar niet veroordelen om hoe ze hier tegenaan kijkt. Dat is haar keuze en daar kun je mee leven of niet.
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
neem een werkster !
Die gaat niet opruimen voor je. Kan ook niet aangezien die niet weet wat het belang van alles is en dus niet kan oordelen of iets weg moet of niet. Een werkster kan voor je schoonmaken (en is daarmee een deeloplossing) maar opruimen zul je nogsteeds grotendeels zelf moeten doen.
Overigens is dit wel de oplossing die mijn vrouw en ik gekozen hebben om te zorgen dat we meer tijd voor elkaar hebben.....
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:53:38 #40
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93634204
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef Kumerian het volgende:
Uit de verhalen is het onderhand wel duidelijk dat ze echt nooit zal veranderen. Dan blijft voor jou dus simpelweg de keuze: Óf je leert er mee leven en ruimt het zelf op, óf je realiseert je nu dat je er niet mee kunt leven en trekt daar uit je consequenties. Je kunt haar niet veroordelen om hoe ze hier tegenaan kijkt. Dat is haar keuze en daar kun je mee leven of niet.
Ze wonen een half jaar samen.. Ik vind dit wel een erg drastische manier van denken die dingen uitsluit die voor mijn gevoel helemaal niet uitgesloten hoeven te worden..
B-FliP Youtube Channel
pi_93634732
Klinkt alsof je al heel veel geprobeerd hebt. En het lijkt erop dat je haar aan het opvoeden bent. Dat werkt niet. Enige echte oplossing is denk ik dat zij een tijdje alleen gaat wonen. Wat natuurlijk wel het einde van de relatie kan zijn.
pi_93635026
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Klinkt alsof je al heel veel geprobeerd hebt. En het lijkt erop dat je haar aan het opvoeden bent. Dat werkt niet. Enige echte oplossing is denk ik dat zij een tijdje alleen gaat wonen. Wat natuurlijk wel het einde van de relatie kan zijn.
Ik ben ook erg bang dat het de enigste optie is. Veel meer ideeën heb ik niet.

Als ik alleen maar geïrriteerd ben en ik moet constant ruzie maken over het huishouden dan is dat op langere termijn niet acceptabel. Daarnaast maak ik me ook zorgen over de toekomst met kinderen enzo.

Ik wordt er depressief van, het zou zonde zijn.

@Kumerian:
Het is niet mijn troep die overal ligt, het is haar troep! Ik hoef dat toch niet achter haar kont constant op te ruimen? Als ik dat wel moet dan wordt ik wel huisman en ga ik wel minder werken, dan mag zij het financiële gat gaan opvangen, dus meer dan 40uur gaan werken. Das idd niet realistisch, maar wel de enigste oplossing.
pi_93635210
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:16 schreef AlfredKwak het volgende:
^O^ Goed dat je de optie werkster/poetsvrouw stelselmatig negeert!

quote:
Als ik alleen maar geïrriteerd ben en ik moet constant ruzie maken over het huishouden dan is dat op langere termijn niet acceptabel. Daarnaast maak ik me ook zorgen over de toekomst met kinderen enzo.

@Kumerian:
Het is niet mijn troep die overal ligt, het is haar troep! Ik hoef dat toch niet achter haar kont constant op te ruimen? Als ik dat wel moet dan wordt ik wel huisman en ga ik wel minder werken, dan mag zij het financiële gat gaan opvangen, dus meer dan 40uur gaan werken. Das idd niet realistisch, maar wel de enigste oplossing.
Oh, je wil gewoon lekker dramatisch doen. 'de toekomst met kinderen' komt in gevaar omdat ze haar papieren etc niet opruimt. Als je gewoon met de relatie wil stoppen en een excuus zoekt kan je dat ook gewoon zeggen.
Ja, ik generaliseer.
pi_93635388
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef Northside het volgende:

[..]

[..]
Nee dat is de oplossing :{

Dat is ook belonen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:31:33 #45
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93635625
quote:
Als je dat denkt denk ik idd niet dat jullie geschikt voor elkaar zijn en je je keuze al gemaakt hebt..
B-FliP Youtube Channel
pi_93635639
Echt moelijk, TS :N
- Ik denk dat het het beste is om er eerst eens een met haar goed serieus gesprek over te hebben, en hierin is het belangrijk dat het bij haar goed overkomt hoe serieus het probleem voor jou is, anders gaat ze er misschien een beetje lacherig mee om, snap je?
- Ik denk dat je anders misschien ('t is misschien wel wat kinderachtig maar goed) zou kunnen werken met schema's of zo?
- Anders zou ik het uitmaken, want jullie relatie wordt er ook niet beter op en je geeft zelf al aan je zorgen te maken over de toekomst van eventuele kinderen, dus dat klinkt niet al te best. Ik zou het persoonlijk ook echt niet aankunnen om praktisch in mijn eentje alles te moeten doen. Ik bedoel, elkaar helpen is ook liefde! Is ze overigens altijd al zo geweest? Hoe was dit toen jullie erlkaar leerden kennen?
pi_93635689
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, dat is heel goed van TS. Een poetsvrouw is voor mensen die het te druk hebben het zelf te doen en geld zat hebben. Niet voor iemand die maar 32 uur per week werkt en gewoon ondanks beloven weigert haar eigen rommel op te ruimen. Ze is een verwend nest, en als je dat probleem met geld oplost, kom je het vroeg of laat weer tegen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:41:42 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93636017
Haar interpretatie van troep is een hele andere dan die van jou TS.
Dus wat jij troep/rommel vindt, vindt zij hoogstens een beetje rommelig of misschien gewoon normaal. Wat jij vindt dat nu al opgeruimd moet worden, vindt zij dat het nog wel twee weken mag blijven liggen.

Misschien vindt jij een schuin gelegde afstandsbediening al troep. Dat weten we natuurlijk niet.

Je geeft aan dat het haar troep is, dus dat betekend dat ze het nog eens minder geneigd is om op te ruimen, want ze stoort zich er niet aan. Misschien als het jouw troep is dan waarschijnlijk wel.

Daarbij doordat jij telkens de troep opruimt zal zij nooit op het punt kunnen komen van "he wat een rotzooi hier.. laat ik eens opruimen!" Want het is dan allemaal al weg. Zo krijgt zij eigenlijk nooit de kans om daadwerkelijk iets op te ruimen, omdat het al weg is voordat zij zich eraan stoort.

Natuurlijk kan zij ook 'voor jou' gaan opruimen, omdat jij je eraan stoort en het prettiger vindt als.. maar dan zal het toch goed gecommuniceerd moeten worden en niet als een verwijt naar haar.
Stel voor om als jij thuis komt van het werk (en zij al een uur voor de tv zit) even samen een paar dingetjes te doen. Klein dingen, niet gelijk de vloer boenen. En maak daar routine in.
Wie weet gaat zij dit 'schone' zicht ook steeds aangenamer vinden en er dan uiteindelijk zelf naar handelen :)
pi_93636022
quote:
@Kumerian:
Het is niet haar irritatie, het is jouw irritatie. Daar kan zij niets aan veranderen net zo min als dat jij er niets aan kunt veranderen dat zij zich er niet aan irriteert.

De uitspraak "Het is haar troep ik hoef daar niets aan te doen" is een dogma. Als jij vast wilt houden aan dogmas dan is dat jouw keuze. Ik oordeel niet of die keuze juist is of niet juist maar ga haar dan niet de schuld toeschuiven als je zelf de irritatie aan die troep boven je relatie met haar stelt.

En zoals al gezegd: Die opmerking over "dat je dan huisman moet worden" kun je rustig achterwege laten want die slaat nergens op. Dat is een emotioneel argument gebaseerd op frustratie, geen rationeel argument gebaseerd op feiten. Dat heeft ook helemaal niets met "de enige oplossing" te maken.

Als je terug gaat naar de basis van het probleem dan komt het er op neer dat jij je stoort aan iets in haar gedrag en de effecten daarvan. De enige mogelijke oplossingen daarvoor zijn:
- Je er niet meer storen aan het gedrag. Vervolgens kiezen of je wilt stoppen met je te storen aan de effecten of de effecten weg wilt halen.
- Je blijven storen aan haar gedrag en constant ruzie blijven maken in de hoop dat ze verandert (hint: er ruzie over blijven maken zal alleen maar zorgen voor weerzin van haar kant om te veranderen)
- Zorgen dat je je niet meer hoeft te storen aan haar gedrag.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, dat is heel goed van TS. Een poetsvrouw is voor mensen die het te druk hebben het zelf te doen en geld zat hebben. Niet voor iemand die maar 32 uur per week werkt en gewoon ondanks beloven weigert haar eigen rommel op te ruimen. Ze is een verwend nest, en als je dat probleem met geld oplost, kom je het vroeg of laat weer tegen.
Een poetsvrouw is voor iedereen die geld om wil zetten in vrije tijd. Wat moet je anders met geld?
pi_93636049
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Waar staat dat? Dat is jouw beeld bij een poetsvrouw.

Feit is dat er een probleem is (rommel), dat zij daar geen probleem mee heeft en hij wel. Als dat probleem kan worden weggenomen door een poetsvrouw, en daarmee de relatie gered kan worden, dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Het is niet onredelijk om vervolgens te eisen dat zij de kosten daarvoor op zich neemt. Als zij aangeeft daartoe bereid te zijn, wat is dan het probleem?
Ja, ik generaliseer.
pi_93636096
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:31 schreef HappyGirl91 het volgende:
Echt moelijk, TS :N
- Ik denk dat het het beste is om er eerst eens een met haar goed serieus gesprek over te hebben, en hierin is het belangrijk dat het bij haar goed overkomt hoe serieus het probleem voor jou is, anders gaat ze er misschien een beetje lacherig mee om, snap je?
- Ik denk dat je anders misschien ('t is misschien wel wat kinderachtig maar goed) zou kunnen werken met schema's of zo?
- Anders zou ik het uitmaken, want jullie relatie wordt er ook niet beter op en je geeft zelf al aan je zorgen te maken over de toekomst van eventuele kinderen, dus dat klinkt niet al te best. Ik zou het persoonlijk ook echt niet aankunnen om praktisch in mijn eentje alles te moeten doen. Ik bedoel, elkaar helpen is ook liefde! Is ze overigens altijd al zo geweest? Hoe was dit toen jullie erlkaar leerden kennen?
Hey, weet je wat? Lees anders het topic gewoon even.
Ja, ik generaliseer.
pi_93636100
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dit dus ^O^ en lekker voorbeeld voor de toekomstige kinderen ook. Is er een probleem, dan lossen we het wel met geld op.

TS dat mens zit al in de ''als ik het lang genoeg laten liggen dan ruimt Kwakkie het wel op'' heel lastig om hieruit te komen. Dat je aanpast in een relatie is een ding en dat je dingen bespreekt soms ruzie hebt ook. Maar de ander moeten ''opvoeden'' :') asjeblieft zeg, begin daar niet aan. Waren er trouwens geen indicaties voor dat je ging samenwonen dat het een gore smeerpijpje was :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:43:55 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93636119
Een poetsvrouw zal niet helpen. Ik gok dat het bij TS niet alleen gaat om de 'grote'huishoudtaken, maar juist om die paar kleine 'ruim je troep eens op'.
Dan zal de poetsvrouw elke dag moeten komen voordat TS komt, anders blijft hij zich ergeren.
pi_93636265
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Waar staat dat? Dat is jouw beeld bij een poetsvrouw.

Feit is dat er een probleem is (rommel), dat zij daar geen probleem mee heeft en hij wel. Als dat probleem kan worden weggenomen door een poetsvrouw, en daarmee de relatie gered kan worden, dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Het is niet onredelijk om vervolgens te eisen dat zij de kosten daarvoor op zich neemt. Als zij aangeeft daartoe bereid te zijn, wat is dan het probleem?
De rommel is het probleem helemaal niet, daar ga je de fout in. Het probleem is dat zij niet in het huishouden wil investeren, waar hij dat wel van haar verwacht. Dat los je niet op met een poetsvrouw.
pi_93636296
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:43 schreef MalaCocinera het volgende:
Dit dus ^O^ en lekker voorbeeld voor de toekomstige kinderen ook. Is er een probleem, dan lossen we het wel met geld op.
Ja, wat willen we nou, het probleem oplossen of in principes blijven hangen?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:48:55 #56
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_93636307
Ik ben van nature ook een sloddervos, en wat bij ons goed werkt, is dat we wekelijks tijd inplannen om SAMEN op te ruimen. Muziekje erbij, en samen de boel opruimen, dat maakt het allemaal minder erg.
Als je elke dag ff een halfuurtje neemt, en in het weekend ietsje langer, is je huis altijd schoon en netjes!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_93636392
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:47 schreef Tja..1986 het volgende:
De rommel is het probleem helemaal niet, daar ga je de fout in. Het probleem is dat zij niet in het huishouden wil investeren, waar hij dat wel van haar verwacht. Dat los je niet op met een poetsvrouw.
Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit.

Wat kan een poetsvrouw hiervan niet oplossen?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:52:32 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93636476
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit.

De poetsvrouw zal dat inderdaad TIJDELIJK kunnen oplossen. Die ene dag in de week of die ene dag in de twee weken.
Maar de woonkamer opruimen zal vast wel vaker moeten gebeuren (glazen/papierwerk/etc) en dat zal die vriendin toch echt zelf moeten doen / willen.
pi_93636532
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:48 schreef Aarti het volgende:
Ik ben van nature ook een sloddervos, en wat bij ons goed werkt, is dat we wekelijks tijd inplannen om SAMEN op te ruimen. Muziekje erbij, en samen de boel opruimen, dat maakt het allemaal minder erg.
Als je elke dag ff een halfuurtje neemt, en in het weekend ietsje langer, is je huis altijd schoon en netjes!
Mooi voorbeeld zoals het ook kan, en dit geeft ook een beetje aan hoe je tegenover elkaar staat. Uit respect en liefde voor elkaar heb je dit voor elkaar over. En als je voorkeur uitgaat naar het behouden van onderlinge irritaties waar niets aangedaan wordt, kun je misschien beter concluderen dat je niet zo goed bij elkaar passen zoals je zou willen.
pi_93636540
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Het onderliggende probleem. Dat zijn vriendin niet wil investeren in het huishouden en hij dat wel van haar verwacht. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
pi_93636564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef alphalpha het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld zoals het ook kan, en dit geeft ook een beetje aan hoe je tegenover elkaar staat. Uit respect en liefde voor elkaar heb je dit voor elkaar over. En als je voorkeur uitgaat naar het behouden van onderlinge irritaties waar niets aangedaan wordt, kun je misschien beter concluderen dat jullie niet zo goed bij elkaar passen zoals je zou willen.
pi_93636612
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:52 schreef Cue_ het volgende:
De poetsvrouw zal dat inderdaad TIJDELIJK kunnen oplossen. Die ene dag in de week of die ene dag in de twee weken.
Maar de woonkamer opruimen zal vast wel vaker moeten gebeuren (glazen/papierwerk/etc) en dat zal die vriendin toch echt zelf moeten doen / willen.
Die vriendin gaat dat nooit willen. Daar kan je je dan aan irriteren en een hoop ruzie over gaan maken, maar zo is het gewoon. Dan kan je of stoppen met de relatie of voor een mooie tussenoplossing gaan. (bijv. dat een poetsvrouw 2 keer in de week het huis een grote beurt komt geven op kosten van de vriendin, en TS als hij dat nodig vindt tussendoor opruimt wat hem irriteert. Ik noem maar wat)
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:56:54 #63
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_93636647
Ik vinD.

Verder haar nog 1 kans geven, anders haar de deur uit schoppen. Hoe oud zijn jullie..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_93636692
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Het onderliggende probleem. Dat zijn vriendin niet wil investeren in het huishouden en hij dat wel van haar verwacht. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:58:58 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93636740
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Die vriendin gaat dat nooit willen. Daar kan je je dan aan irriteren en een hoop ruzie over gaan maken, maar zo is het gewoon. Dan kan je of stoppen met de relatie of voor een mooie tussenoplossing gaan. (bijv. dat een poetsvrouw 2 keer in de week het huis een grote beurt komt geven op kosten van de vriendin, en TS als hij dat nodig vindt tussendoor opruimt wat hem irriteert. Ik noem maar wat)
Die vriendin kan wel degelijk veranderen. Ze moet alleen de juiste motivatie/inzichten krijgen.

Ik ben van nature een sloddervos en zal dat ook altijd wel zijn. Maar tegenwoordig ziet mijn huisje er een stuk netter uit en dat vind ik zelf ook prettig nu. Vroeger (en nu ook soms) boeide het mij echt totaal niet. En schaamde ik mij er ook niet voor en ergerde ik mij er ook zeker niet aan.

Maar nu is dat punt steeds sneller bereikt en ruim ik de zaken sneller op of maak eerder schoon.
Het is te doen hoor, het is te veranderen. Ze zal alleen wel zelf dat inzicht moeten rkijgen en TS geeft haar naar mijn mening die kans niet eens, omdat ze zelf dat punt van irritatie nooit zal bereiken omdat hij de troep dan alweer heeft opgeruimd.
pi_93636762
ontzeg haar sex als ze niet wil schoonmaken , dat zal haar leren O-)
pi_93636842
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
TS heeft al geen sex omdat hij altijd bezig is met het opruimen van haar rommel. Gaat dus niet werken
pi_93636859
Koop een nieuwe ketting, deze is overduidelijk te lang.
pi_93637021
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
Dan krijgt de TS de sex wel van mij nadat hij mijn huis heeft opgeruimd. Ik ben namelijk ook een sloddervos })
pi_93637143
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Cue_ het volgende:
Die vriendin kan wel degelijk veranderen. Ze moet alleen de juiste motivatie/inzichten krijgen.
Uit jezelf ja. Niet onder dwang. Als jouw moeder vroeger in je oor stond te tetteren dat je je kamer moest opruimen omdat ZIJ vond dat het rommelig was werkte dat ook vast averrechts.
Ja, ik generaliseer.
pi_93637366
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:08 schreef Northside het volgende:
Uit jezelf ja. Niet onder dwang. Als jouw moeder vroeger in je oor stond te tetteren dat je je kamer moest opruimen omdat ZIJ vond dat het rommelig was werkte dat ook vast averrechts.
Chantage werkt veel beter: "Je gaat je kamer nu opruimen, anders geen zakgeld!"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:16:17 #72
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93637472
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:14 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik ben hier net over aan het lezen in een boek :)
Wat opzich ook wel logisch is. Chantage en straffen werkt tot in bepaalde mate, namelijk dat het eventjes helpt.

Belonen werkt beter, maar je dient het wel aan het juiste gedrag te koppelen (te lang uitstellen van de beloning doet de koppeling verkeerd. Te grote beloning of te kleine, heeft ook geen effect).

Je moet toch aan de lange termijn denken :)

(ja ik zag je PI ;) )
pi_93638091
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:14 schreef Techno het volgende:
Ik heb het idee dat als TS "Je gaat je kamer nu opruimen, anders is het over tussen ons!" erin gooit, we binnenkort weer een single erbij hebben. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_93638270
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:29 schreef Northside het volgende:
Ik heb het idee dat als TS "Je gaat je kamer nu opruimen, anders is het over tussen ons!" erin gooit, we binnenkort weer een single erbij hebben. :P
Dat was eigenlijk wel de achterliggende gedachte. :@
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:34:01 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93638298
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk wel de achterliggende gedachte. :@
Ik wist wel dat je achter TS aan zit! ~O>
pi_93638311
Je moet zo'n Martin Gaus klikker kopen voor honden.

Dan gaat ze het geluid van de klik associeren met goed gedrag als ze iets heeft opgeruimd.

Krijgt ze een brokje.
pi_93638366
Sorry hoor maar in de tijd dat jij je vriendin aan het opvoeden ben heb ik mijn hond zindelijk gemaakt, hem op commando leren zitten, liggen, pootjes geven, rollen, blaffen, rechtopstaan en de krant brengen op zaterdagochtend. Niet om je vriendin te vergelijken met mijn hond hoor, dat is namelijk geen lui onbruikbaar exemplaar...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93638542
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:57 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
pi_93638675
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:34 schreef Cue_ het volgende:
Ik wist wel dat je achter TS aan zit! ~O>
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben. O+
pi_93639150
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
Dan is het game over. Ik vind het zelf een kleinzielige reden om een relatie te beeindigen (aangenomen dat er verder niets mis is) zonder in ieder geval alles geprobeerd te hebben, maar de kern van het probleem kan TS niet oplossen.
Ja, ik generaliseer.
pi_93639168
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
Ik ook. O+
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:55:29 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93639334
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:

[..]

how you doin'? *)
pi_93640924
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.

Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
pi_93641187
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef AdBlocker het volgende:
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.

Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
Ga jij eens dit topic lezen.

Succes!
pi_93641386
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:55 schreef Cue_ het volgende:
how you doin'? *)
Oj, ik ga jullie gewoon allemaal sparen! O+
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:49:59 #86
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93641792
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

Hoe naief _O-
pi_93645857
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht :7
pi_93654879
Ik snap het wel TS, opruimen/schoonmaken is gewoon kut. Elke fucking dag ben je aan het werk en als je dan thuis komt moet je nog eten koken, het opeten en afwassen. En als je pech hebt ook nog bezig gaan met het huishouden. Tegen de tijd dat je eindelijk klaar bent is (meer dan) je halve avond voorbij en staat de volgende werkdag alweer bijna voor de deur.
Als je nu gewoon samen met haar tot de conclusie kan komen dat opruimen/schoonmaken kut is, maar dat het toch moet gebeuren omdat het anders een onhoudbare situatie wordt, dan kunnen jullie misschien beslissen om het samen te doen op een vaste dag, in het weekend bijvoorbeeld. Dan gaat het sneller en ben je samen bezig. Je kunt bijvoorbeeld ook afspreken om aansluitend het weer nette huis te vieren met smerige seks.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:37:50 #89
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93655052
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_93655230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:18 schreef Dophertje het volgende:
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht :7
Kan alleen als je ''het bonnetje'' nog hebt ... :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:43:35 #91
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93659007
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:37 schreef n8n het volgende:
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Gewoon Cesar inhuren, die fixt t wel: "You have to gain control over your wives by being in the alpha position of the pack, the dominant factor if you will.."
B-FliP Youtube Channel
pi_93676966
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.

Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.

Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93677203
Sheldon weet de oplossing.

Building a better girlfriend. :+
pi_93684014
Wij hebben het verdeeld. Ene maan doe ik de afwas, en hij de was, en de volgende maand andersom. Afstoffen, badkamer/wc schoonmaken doe ik meestal, ik zit toch vaker thuis dan hij. Maar ook ik maak er een rommeltje van vaak, want heb alleen in het weekend de tijd om echt intensief schoon te maken voor een paar uur.
pi_93688354
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:25 schreef Osiris024 het volgende:

[..]
Dat is ook belonen.
Alsof het een hond is. :{
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:54:08 #96
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93688391
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:53 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Alsof het een hond is. :{
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
pi_93688615
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:54 schreef n8n het volgende:

[..]

Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
Blijkbaar werkt het niet.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:13:45 #98
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93689027
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:01 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt het niet.
:'(
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:28:17 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93689536
Mijn ex en ik hadden hier dagelijks ruzie over. Het kwam zelfs zover dat we elkaars was niet meer deden. Toen ik 3 weken werkloos was, had ik genoeg tijd om het huishouden te doen en toen deed ik het ook. Nu werk ik fulltime en heb ik weer 2 weken afwas staan enzo.

Mijn conclusies waren als volgt:
-Mijn ex is traditioneel, ik niet
-Mijn ex zag niet in dat ik wel degelijk mijn vaste taken deed (badkamer, WC, bed opmaken etc., hij deed stofzuigen en afstoffen) en ik deed daarnaast ook de grote tuin (zeker 2u per week) dus uiteindelijk deed ik meer dan hij
-Mijn ex zeurde er constant over, wat mij sterk demotiveerde
-Mijn ex stelde zich op als een vaderfiguur, wat mij sterk demotiveerde
-Mijn ex en ik zijn na 4,5 jaar dagelijkse strijd hierover maar uit elkaar gegaan.
-We pasten niet bij elkaar

Wij hadden ook altijd de 'je bent met voor' discussie. Kwam er gewoon op neer dat hij belachelijk veeleisend was en eiste dat ik a la minute de troep op ging ruimen zodra HIJ zich eraan stoorde. :{w
Resistance is futile.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:30:19 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93689614
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:13 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.

Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.

Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
Juist. Hij moet minder veeleisend zijn, zij moet leren wanneer ze de irritaties beter voor kan zijn.
Resistance is futile.
  zondag 6 maart 2011 @ 12:34:07 #101
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_93722297
Proberen om samen op te ruimen enz.
Want ze denkt natuurlijk dat jij lekker opruimt en dat zei dan niks meer hoeft te doen.

Mijn oudere zus is ook zo van niks opruimen enz. toen heb haar vriend het na 10 jaar opgegeven en nu staat ze er alleen voor en nu is het nog meer een rommel geworden.
En ze heeft ook nog eens een hond en 2 kinderen.
Nu helpen me ouders haar een beetje maar dat gaat ook niet blijven duren terwijl ze ook al ergens in de 30 is.
pi_93722614
Je hebt het ook maar steeds over jouw huisje......
Ze is een langer blijvende logee?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 6 maart 2011 @ 12:48:33 #103
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_93722679
quote:
Op zondag 6 maart 2011 12:34 schreef danny1988 het volgende:
Want ze denkt natuurlijk dat jij lekker opruimt en dat zei dan niks meer hoeft te doen.

Mijn oudere zus is ook zo van niks opruimen enz. toen heb haar vriend het na 10 jaar opgegeven en nu staat ze er alleen voor en nu is het nog meer een rommel geworden.
Nu helpen me ouders haar een beetje maar dat gaat ook niet blijven duren terwijl ze ook al ergens in de 30 is.
Wat sneu voor die kinderen en hond.
pi_93742622
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:34 schreef danny1988 het volgende:

Nouhou... zou er niet iets meer achter kunnen zitten dan dat je zus een beetje slordig is
of haar vriend misschien wel te netjes.

Ik kan me wel een paar goede redenen bedenken om je vrouw en twee kinderen
(en ook nog een hond :'( ) te verlaten,

zo uit de losse pols...

Ze gaat vreemd met de buurman (of de melkboer).
Ze zuipt zich iedere dag een ongeluk.
Ze is een drugsverslaafde.
Ze vergokt al het huishoudgeld.
Ze slaat de kinderen.

Of je houdt eenvoudig weg niet meer van haar of bent verliefd op een ander,
dat zijn voor mij nog geloofwaardige redenen om een relatie te beëindigen,
maar dat ze ''slordig'' is of in ieder geval slordiger dan haar vriend is natuurlijk
een flauwekul reden.

Bovendien lijkt het me dat hij dat 10 jaar geleden ook al wist, en het
is een illusie dat je je partner kunt veranderen in de perfecte man/vrouw.

Het is onmogelijk een volwassene te veranderen.

Het enige dat je kunt veranderen is jouw reactie op je partner.

Dat heet ''geven en nemen'' *;
pi_93742801
O, o. De vriendin van de ts is ein-de-lijk begonnen met opruimen, en zo te zien met het account van de ts.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:39:56 #106
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_93744720
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:46 schreef seasushi het volgende:
Je hebt het ook maar steeds over jouw huisje......
Ze is een langer blijvende logee?
Als het huis zijn eigendom is, is het zijn huis. Ondanks dat zij daar (vooralsnog :P) woont, kan ze er geen aanspraak op maken. Als ik iemand in m'n auto meeneem, is het ook nog steeds MIJN auto.

Ik hoop voor TS dat hij nooit in de trouwen-truc trapt, want dan is het inderdaad ook opeens haar huis. :D
pi_93745336
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:39 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als het huis zijn eigendom is, is het zijn huis. Ondanks dat zij daar (vooralsnog :P) woont, kan ze er geen aanspraak op maken. Als ik iemand in m'n auto meeneem, is het ook nog steeds MIJN auto.

Ik hoop voor TS dat hij nooit in de trouwen-truc trapt, want dan is het inderdaad ook opeens haar huis. :D
Helemaal gelijk. Maar als het zijn huis is waarom moet zij dan meer in het huishouden doen omdat ze maar 32 uur werkt ipv 40 of hij gaat minder werken om "huisman" te zijn
Ergens heb ik het gevoel dat het huis gezamelijk is, maar dat ts het alleen als zijn huis ziet.
  zondag 6 maart 2011 @ 21:54:46 #108
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_93745940
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:47 schreef seasushi het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. Maar als het zijn huis is waarom moet zij dan meer in het huishouden doen omdat ze maar 32 uur werkt ipv 40 of hij gaat minder werken om "huisman" te zijn
Ergens heb ik het gevoel dat het huis gezamelijk is, maar dat ts het alleen als zijn huis ziet.
Het is zijn huis, maar natuurlijk wel een gedeeld huishouden. En als zij al 32 uur werkt, is er ook geen reden voor hem om minder te gaan werken zodat zij langer kan internetten voor de tv. :P
pi_93746807
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Het is zijn huis, maar natuurlijk wel een gedeeld huishouden. En als zij al 32 uur werkt, is er ook geen reden voor hem om minder te gaan werken zodat zij langer kan internetten voor de tv. :P
De tijd dat TS aan dit topic heeft besteed had hij ook kunnen besteden om de
keukenkastjes even te soppen :(
  zondag 6 maart 2011 @ 22:08:36 #110
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93746868
Een vriendin die niks doet in het huishouden. Lui en slordig is met belangrijke papieren.

Ik zie 3 goede redenen om een eind aan die relatie te maken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93746935
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Een vriendin die niks doet in het huishouden. Lui en slordig is met belangrijke papieren.

voordat je straks met 2 kinderen en een hond zit !
  zondag 6 maart 2011 @ 22:20:34 #112
294425 MalaCocinera
keuekenslob
pi_93747712
quote:
Op zondag 6 maart 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

In de maat dansen hoor, anders wordt onze toekomstige topbankier boos :')
  zondag 6 maart 2011 @ 22:37:23 #113
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93748867
quote:
15s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:20 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

In de maat dansen hoor, anders wordt onze toekomstige topbankier boos :')
:') Je snapt m'n punt wel. Ik ben ook weer niet het type dat de vrouw achter het fornuis moet. Maar een persoon wat erg slordig en lui is is gewoon irritant. Dat kunnen de meeste studenten wel zeggen die in een studentenhuis hebben gewoond. Het moet gewoon van beide kanten komen. Zo niet, einde verhaal. Lui zijn verander je niet zo maar.

quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

voordat je straks met 2 kinderen en een hond zit !
Dat zou wel het ultieme doem scenario zijn :7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_93753428
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zou wel het ultieme doem scenario zijn :7
:P

maandag 7 maart 2011 @ 02:43:53 #115
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_93756434
ik vindt :') loser
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_93757041
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:28 schreef Seven. het volgende:
Mijn ex en ik hadden hier dagelijks ruzie over. Het kwam zelfs zover dat we elkaars was niet meer deden. Toen ik 3 weken werkloos was, had ik genoeg tijd om het huishouden te doen en toen deed ik het ook. Nu werk ik fulltime en heb ik weer 2 weken afwas staan enzo.
Is een afwasmachine niets voor jou? :Y .

Ik heb zelf een nogal warrig opruimschema. Ik laat het een rommeltje worden (in de ogen van mensen als TS dan, volgens mijn eigen criteria valt het best mee) en dan af en toe ben ik het helemaal zat en word er rigoreus schoongemaakt. Zo wordt het dus nooit een bende.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 7 maart 2011 @ 07:55:57 #117
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_93757866
quote:

[..]

Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)

Vroeger nooit veel op slaapkamers van meisjes geweest zeker? :P Ik ken der een stel waarbij het leek alsof er een kledingbom ontploft was
pi_93757869
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 07:55 schreef Kittl het volgende:

[..]

Vroeger nooit veel op slaapkamers van meisjes geweest zeker? :P Ik ken der een stel waarbij het leek alsof er een kledingbom ontploft was
+100
  maandag 7 maart 2011 @ 09:18:19 #119
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_93758869
Ik herken me in de vriendin van TS. Ik ben een sloddervos en het huishouden intereseert me amper. Wel weet ik van mijn vriend dat hij het belangrijk vindt dat het huis aan kant is en hij het anders zelf gaat staan doen als hij terugkomt uit zn werk.

Na de zoveelste keer dat hij direct uit zn werk [in de zomer is dat ruim 70 uur in de week] ging staan opruimen terwijl ik al de hele dag een beetje aangerommeld had [ik studeer en werk snachts] hebben we er een keer een goed gesprek over gehad.
Ondertussen heb ik 1 kast en bureau waar mijn rommel 'mag' blijven liggen en zorgen we samen dat de rest van het huis aan kant is. Ik 'zie' het nogsteeds niet maar hij laat me weten wat hij wil dat ik doe en dan doe ik dat.

Ik kan niet leren zien hoe hij het graag wil en hij kan niet leren zien hoe oninteressant ik het vind. Mij erop wijzen wilde hij in eerste instantie niet omdat hij vond dat ik het zelf moest kunnen zien maar dat bleek niet te werken.

Praat met elkaar!

Maar als hij soms een maandje weg is moet ik echt een dag opruimen en schoonmaken voor hij terugkomt :@
an urge to help mankind overcomes me
pi_93780371
Gewoon alles weg flikkeren wat ze laat liggen.. Als het iets belangrijks was leert ze het wel af.

Lekker over de bril pissen thuis, kan ze hem schoonmaken of ergens anders pissen. Wel zorgen dat je op je werk gescheten heb...
En anders tijd voor een goed gesprek met 2 opties: opruimen of oprotten.
pi_93783920
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:18 schreef saaw het volgende:
Ik kan niet leren zien hoe hij het graag wil en hij kan niet leren zien hoe oninteressant ik het vind. Mij erop wijzen wilde hij in eerste instantie niet omdat hij vond dat ik het zelf moest kunnen zien maar dat bleek niet te werken.
Mensen begrijpen niet dat het niet zo werkt.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 7 maart 2011 @ 20:49:04 #122
236264 crew  capricia
pi_93786718
Ik, vrouw, doe eigenlijk ook niet veel aan het huishouden.
Ik kook wel iedere avond, ruim af etc. Doe ook de boodschappen. Maar het huishouden zelf doet mijn vriend altijd.

Ik denk dat 6 dagen in de week een half uur of meer aan het eten besteden, ongeveer wel gelijk staat qua tijd als de rest van het huishouden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93788248
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef capricia het volgende:
Ik, vrouw, doe eigenlijk ook niet veel aan het huishouden.
Ik kook wel iedere avond, ruim af etc. Doe ook de boodschappen. Maar het huishouden zelf doet mijn vriend altijd.

Ik denk dat 6 dagen in de week een half uur of meer aan het eten besteden, ongeveer wel gelijk staat qua tijd als de rest van het huishouden?
Niet als je het nodig vind om van de vloer te kunnen eten, allergisch bent voor stof en alleen maar kunt slapen als je dekbed gestreken is, er geen strepen op de ramen zitten en je in een jan des bouvrie toonzaal wilt wonen.
Ik red het prima in een half uur koken en een half uur huishouden
pi_93801990
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:10 schreef seasushi het volgende:

[..]

Niet als je het nodig vind om van de vloer te kunnen eten, allergisch bent voor stof en alleen maar kunt slapen als je dekbed gestreken is, er geen strepen op de ramen zitten en je in een jan des bouvrie toonzaal wilt wonen.
Ik red het prima in een half uur koken en een half uur huishouden
Allergieen daargelaten.

Het is natuurlijk ook enorm zonde van je tijd :D
pi_93802303
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 01:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Allergieen daargelaten.

Ach ik houd wel van een schoon huis en een schoonmaker is ook maar zo-zo :P.
pi_93802435
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach ik houd wel van een schoon huis en een schoonmaker is ook maar zo-zo :P.
Schoon is het hier ook wel, maar ook rommelig (het ligt hier vol met papieren, kleding en andere prularia wat ooit nog eens opgeruimd kan worden), maar daar stoor ik me totaal niet aan:P

Geen stofnesten en vies sanitair hier iig :P
pi_93802538
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Schoon is het hier ook wel, maar ook rommelig (het ligt hier vol met papieren, kleding en andere prularia wat ooit nog eens opgeruimd kan worden), maar daar stoor ik me totaal niet aan:P

Als je vriendin dat geen issue vindt zie ik het probleem ook niet zo :P Maar ik kan me het probleem van TS wel voorstellen. Iemand die enorm clean is met iemand die een slodder vos is. Dat gaat niet werken..
pi_93802570
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je vriendin dat geen issue vindt zie ik het probleem ook niet zo :P Maar ik kan me het probleem van TS wel voorstellen. Iemand die enorm clean is met iemand die een slodder vos is. Dat gaat niet werken..
Geen vriendin atm ;)

Maar je hebt gelijk dat het niet gaat werken, je zult hoe dan ook ergens in het midden uit moeten komen. Want net wat Sigme al eerder zei, en ik dus ook beaam, ik beschouw slingerende paperassen, kleding e.d. niet als vies/rommel
pi_93804097
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat ik maar bedoel. TS zal ook zijn vriendin tegemoet moeten komen.
Aanrecht schoon, wc en douche schoon. Eens in de week als de witte tornado met zijn 2 en ff aan het werk en thats it.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:02:07 #130
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_93804736
Ik ben in de ogen van sommige mensen ook een redelijke sloddervos, al blijft het bij mij beperkt tot het niet opruimen van spullen. Ik houd wel van een schoon huis en zorg er ook voor dat niet de hele woonkamer vol staat met vaat en dat soort zaken. Mijn een-na-laatste huisgenoot ergerde zich hoe dan ook met enige regelmaat aan mijn 'rommel'. Ik vond altijd dat hij overdreef en had zelf totaal geen last van wat rondslingerende spullen.

Mijn laatste huisgenoot was echter nog erger dan ik en toen besefte ik pas dat het best irritant is om andermans zooi op te moeten ruimen zodat je leefomgeving aan jouw standaard van 'leefbaar' voldoet. Voor mij is het alleen niet zo dat mijn standaard ook De Standaard moet zijn en dat de ander ook precies weet hoeveel troep ik kan verdragen. Dat is gewoon onrealistisch en egocentrisch. Het enige wat je kunt doen is vragen of iemand zijn troep op wil ruimen op het moment dat je je er aan stoort. Als je dan samenwoont met iemand met enig fatsoen, dan doet diegene dat ook. Zo niet, dan moet je dat samenwonen maar eens heroverwegen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:47:35 #131
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_93807172
Rolpatronen in de eenentwintigste eeuw: een schets uit de praktijk.
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 10:58:00 #132
236264 crew  capricia
pi_93807447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 01:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Allergieen daargelaten.

Ja, dat vind ik ook.
En als ik minder uren zou gaan werken dan mijn vent (zoals bij TS), dan ga ik die uren echt niet besteden aan schoonmaken en huishouden... :D
Ben een beetje gek!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 10:58:32 #133
236264 crew  capricia
pi_93807460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Huur een schoonmaakster in.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:46:51 #134
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93809020
ah damn TS wat herken ik mezelf in jou.
hier één rondlopen die letterlijk alles achter haar reet laat vallen.
koken? verpakkingen liggen overal en blijven weken liggen als ik ze niet opruim (terwijl de vuilnisbak een meter van haar af staat).
afwassen? borden worden met etensresten en al op het aanrecht geplempt en staan daar te rotten als ik het niet opruim (meerdere keren meegemaakt en dan vraagt ze zich af waarom het zo stinkt).

buiten dat het gewoon ranzig is trekt het ook nog eens ongedierte aan en gezond kan het niet zijn.
het 'het interesseert me niet' of 'ik zie het niet'-argument is gewoon onzin in mijn ogen. ik zag het vroeger ook niet en schoonmaken is ook niet mijn favoriete bezigheid, ik heb er ook gewoon een pesthekel aan.

ik ben zelf net zo'n sloddervos geweest, kan er soms zelfs nog een potje van maken als ik me lichamelijk niet helemaal top voel.
het is gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen, je bent toch geen klein kind meer? ik vraag me overigens af hoeveel je vriendin thuis bij haar ouders heeft moeten meehelpen in het huishouden, daar begint het al mee denk ik.
als het schoon is dan zien ze dat wel, maar ze zien het niet als het vies is, dat gaat er bij mij niet in, zeker niet als het ruikt naar rottend afval.

iedereen heeft een hekel aan schoonmaken en dan kun je twee dingen doen. of je bent gemakzuchtig en sluit je ogen ervoor omdat je leukere dingen wilt doen, of je gedraagt je volwassen en ruimt af en toe je rotzooi op. het leven is niet alleen lolletjes maken.
in mijn ogen is het gewoon pure gemakzucht.

nu kunnen er allemaal afspraken gemaakt worden, dat zal niet gaan werken als mensen stelselmatig de vuilnisbak negeren en het huis als hun persoonlijke stortplaats gaan zien.

buiten het feit dat een opgeruimde omgeving zo veel beter is voor je geestelijke toestand moet het gewoon niet zo zijn dat je je gaat ergeren aan zo iets, want je kunt er echt laaiend om worden, zoveel egoïsme.

dit is geen sneer naar mensen die alleen wonen en er een rotzooi van maken, dat vind ik heel begrijpelijk.
maar als je met elkaar leeft zul je het leefbaar moeten houden. als je dan weet dat de ander zich eraan stoort dan zorg je er gewoon toch voor dat je het bijhoudt? gewoon, omdat je van elkaar houdt?

met zijn tweeën schoonmaken is heus geen slecht plan, maar het begint bij de basis, troep in de vuilnisbak. papieren en andere eigendommen ook op een vaste plaats.
als je naast je gewone huishoudelijke taken ook nog eens moet gaan puinruimen iedere week dan is dat gewoon triest en niet vol te houden.
op een gegeven moment gaat dit voelen als een strijd en dat kan de bedoeling niet zijn in een relatie.
pi_93809158
quote:
(dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
.
_O-
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:11:51 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93809744
Dit soort problemen ontstaan omdat ieder mens een andere 'vuiltolerantie' heeft. Ik laat vuile vaat gerust 2 dagen staan, en ik stofzuig pas als het echt te erg wordt. Dit komt doordat het bij mij thuis ook altijd een teringbende was vroeger, en dat kwam weer doordat m'n ouders veel bezig waren met ziekenhuisbezoeken met m'n zusjes etc.
Je kunt iemand zo'n vuiltolerantie niet veel meer verlagen. Tenzij je echt concrete afspraken maakt en gewoon kinderachtig een lijstje invult.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:09:58 #137
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93811581
dat is niet waar maanvis, iemand moet het doen. als je het zelf niet doet, dan moet je partner er dus voor opdraaien.
als je dat niet wilt, dan moet je het zelf doen of samen doen.
dat heeft weinig met vuiltolerantie te maken. als ik alleen ben kan ik ook rustig een week niet afwassen etc..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:13:54 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93811718
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:09 schreef BrammetjeBraam het volgende:
dat is niet waar maanvis, iemand moet het doen. als je het zelf niet doet, dan moet je partner er dus voor opdraaien.
als je dat niet wilt, dan moet je het zelf doen of samen doen.
dat heeft weinig met vuiltolerantie te maken. als ik alleen ben kan ik ook rustig een week niet afwassen etc..
maar het moment dat je denkt 'het wordt wel weer eens tijd dat...' ligt bij iedereen anders. Zo kan TS zich al doodergeren aan wat papieren die slingeren, terwijl TS' vriendin dat helemaal niet zo ziet.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:31:09 #139
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93812300
dat is waar, maar als ze meerdere malen aangeeft te veranderen (dit zelfs een keer gebruikt om iets wat zij graag wil voor elkaar te krijgen, wat an sich al belachelijk is) en dit vervolgens ook doet, maar gewoon te slap is om dit vol te houden dan geeft dat aan dat ze heel goed weet waar ts op doelt.
het interesseert haar gewoon niet genoeg omdat ze andere dingen leuker vindt op dat moment.
werk gaat voor het meisje zeggen ze wel eens.
dat zal ze moeten leren ipv dit onvolwassen gedrag.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:34:18 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93812407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:31 schreef BrammetjeBraam het volgende:
dat is waar, maar als ze meerdere malen aangeeft te veranderen (dit zelfs een keer gebruikt om iets wat zij graag wil voor elkaar te krijgen, wat an sich al belachelijk is) en dit vervolgens ook doet, maar gewoon te slap is om dit vol te houden dan geeft dat aan dat ze heel goed weet waar ts op doelt.
het interesseert haar gewoon niet genoeg omdat ze andere dingen leuker vindt op dat moment.
werk gaat voor het meisje zeggen ze wel eens.
dat zal ze moeten leren ipv dit onvolwassen gedrag.
Mwah je kun took gewoon op het gebied van vuiltolerantie een verkeerde match zijn. Ik heb ooit met een meisje uit estland gedate die aan de erasmusuniversiteit studeerde. Alles klikte perfect maar als er bijv. een tijdschrift scheef op een tafeltje lag dan moest zij het al recht leggen. Da's ook de reden dat we het uiteindelijk maar hebben afgekapt :P.
Een gedicht over Maanvis
pi_93813462
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Huur een schoonmaakster in.
Precies, als je beide werkt lijkt me dat geen overbodige luxe.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93816606
stel een ultimatum. ~:)
pi_93816637
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:29 schreef dawg het volgende:

Slechtste advies ever!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:37:14 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93819263
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:29 schreef dawg het volgende:
:') .

dawgje, je bent een schat maar werkelijk: dit slaat nergens op. Als TS nu al iets geleerd heeft, dan is het wel dat zij niet veranderd. Ultimatums stellen in je relatie, als je op dat punt komt, had je allang je conclusies moeten trekken en aangeven dat je op die basis niet verder wil.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:57:17 #145
108913 Godshand
guide4you
pi_93820155
Ik dacht toen ik de TT las dat het een klacht van een vrouw was :D

Waar is TS nu?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_93820536
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

dawgje, je bent een schat maar werkelijk: dit slaat nergens op. Als TS nu al iets geleerd heeft, dan is het wel dat zij niet veranderd. Ultimatums stellen in je relatie, als je op dat punt komt, had je allang je conclusies moeten trekken en aangeven dat je op die basis niet verder wil.
:Y Een ultimatum is de laatste wanhoopsdaad van een verliezer
pi_93820570
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:57 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht toen ik de TT las dat het een klacht van een vrouw was :D

Waar is TS nu?
Aan het schoonmaken })
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 17:08:22 #148
236264 crew  capricia
pi_93820662
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, als je beide werkt lijkt me dat geen overbodige luxe.
Idd. Als je beiden werkt, dan heb je toch geen zin meer in het huishouden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_93822143
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:06 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Aan het schoonmaken })
Een schoonmaakster gevonden en zijn vriendin het huis uit geschopt.
pi_93830146
TS je moet niet zeuren.
Als ze lief voor je is, neem je dit 'mankement' voor voor lief.
Zij houdt niet van het huishouden, jij wel. Nou dan doe jij het toch lekker!
Behandel haar als een prinses.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:25:20 #151
108913 Godshand
guide4you
pi_93834164
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS je moet niet zeuren.
Als ze lief voor je is, neem je dit 'mankement' voor voor lief.
Zij houdt niet van het huishouden, jij wel. Nou dan doe jij het toch lekker!
Behandel haar als een prinses.
Jij bent zeker nog maagd?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_93835041
Nog niet alles gelezen.
Toen we net waren verhuisd heb ik heel veel gedaan, mijn vriend werkte buiten de stad, was na etenstijd thuis dus ik nam elke dag een kamer mee, kookte, deed de was etc.
Nu werkt mijn vriend thuis en ik merk dat zodra hij thuis is, ik minder doe. Komt nu wel bij dat ik buiten t werk bijna geen vrije tijd over heb en gigantisch loop te stressen (lees: belachelijke eisen qua presteren aan mijzelf stel) waardoor ik de puf niet heb om nog wat te doen. Probeer wel dagelijks íets mee te pakken, dan een keer de was, dan een keer de vaat, maar het meeste komt op mijn vriend neer. In het weekend sta ik toch wat vroeger op en neem ik 3/4e van de hele woning mee, en hoeft mijn vriend alleen eigenlijk zijn eigen dingen op te ruimen en nog wat dingen samen.

Hoewel ik t gevoel heb dat ik te weinig doe denk ik dat de dingen op zich wel redelijk zijn verdeeld. Hoop ik :+

Maar in t weekend samen opruimen, of haar elke dag iets kleins laten doen, al is t maar even afstoffen of de post ordenen, helpt toch heel erg en scheelt in t weekend een flinke berg :)
pi_93838741
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

zoals ik het lees heeft hij alles wel zo'n beetje geprobeerd. dus blijft er iets over als: als je niet binnen nu en <aantal> dagen/weken tenminste laat zien dat je er echt iets voor wilt doen en om onze relatie geeft, rot je maar op.

maar wat weet ik er nou van he.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:38:58 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93839497
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef dawg het volgende:

[..]

zoals ik het lees heeft hij alles wel zo'n beetje geprobeerd. dus blijft er iets over als: als je niet binnen nu en <aantal> dagen/weken tenminste laat zien dat je er echt iets voor wilt doen en om onze relatie geeft, rot je maar op.

Nah, beter trekt hij gewoon zijn conclusies en deelt dat aan haar mee. Ultimatums werken alleen maar averechts.
Resistance is futile.
pi_93839623
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nah, beter trekt hij gewoon zijn conclusies en deelt dat aan haar mee. Ultimatums werken alleen maar averechts.
hij vraagt wat te doen. ik had het nooit zover laten komen aangezien ik een erge opruimer ben en niet zo tegen rotzooi kan. als mijn vriendin daar geen of te weinig rekening mee houdt duurt het ook echt niet lang. maar ik ben dus de ts niet, en in het geval van ts zou ik een ultimatum stellen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:47:09 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93840057
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:40 schreef dawg het volgende:

[..]

hij vraagt wat te doen. ik had het nooit zover laten komen aangezien ik een erge opruimer ben en niet zo tegen rotzooi kan. als mijn vriendin daar geen of te weinig rekening mee houdt duurt het ook echt niet lang. maar ik ben dus de ts niet, en in het geval van ts zou ik een ultimatum stellen.

Mja, TS zou zelf moeten afwegen wanneer het tijd is voor een ultimatum dan. Maar een ultimatum is mijns insziens de tijd om de stekker eruit te trekken.
Resistance is futile.
pi_93848886
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef dawg het volgende:

[..]

Lees: Als jij niet de enige bent die consessies wil doen om te laten zien dat Jíj om onze relatie geeft, dan rot je maar op
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:38:15 #158
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_93849162
TS dumpt 1 berichtje en komt vervolgens niet meer :')
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:43:08 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93849228
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:38 schreef Bootje84 het volgende:
TS dumpt 1 berichtje en komt vervolgens niet meer :')
Jij kunt niet tellen.
pi_93946683
Neem de Arnold methode. Die was eens bij Oprah voor een interview en als z'n kinderen hun troep niet opruimden na 1 waarschuwing ging alles in een vuilniszak en de container in; ze missen het vanzelf. Beetje flauw dat je dit met je PARTNER moet doen, 'tis tenslotte niet je kind, maar nood breekt wetten.
pi_93950223
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:04 schreef CorwinofAmber het volgende:
Neem de Arnold methode. Die was eens bij Oprah voor een interview en als z'n kinderen hun troep niet opruimden na 1 waarschuwing ging alles in een vuilniszak en de container in; ze missen het vanzelf. Beetje flauw dat je dit met je PARTNER moet doen, 'tis tenslotte niet je kind, maar nood breekt wetten.
Dat werkt bij kinderen dan ook alleen maar vanwege de scheve machtsverhoudingen. Je partner daarentegen is wel in staat om dat soort gedrag af te straffen. Het klinkt als een domme, naieve methode.
Ja, ik generaliseer.
pi_93955058
quote:
Ik denk dat ik jou dan ook meteen bij het grof vuil zet _O-
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:02:41 #163
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93955326
quote:
dan kan je haar er beter ook gelijk maar buiten zetten, want dat is waar het op uit loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')