Dat heb ik al eens besproken, het gaat dan even goed maar ze vervalt vrij snel weer in haar oude patroon. Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:17 schreef Prelude_2.3_4WS het volgende:
Vertel haar wat je hier typt...:
Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?
Geef haar 3 maanden de tijd voor verbetering en anders schop je haar er uit! Ook even tegen haar zeggen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:18 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]
Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
Klopt. Maar ja kom op zeg. Vroeger ruimde haar moeder alles op, maar als je het huis uitgaat dan begrijp je toch wel dat je het zelf moet gaan doen. Ik ben een man en ik begrijp dat zelfs!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef W1ckeDxt het volgende:
Ja in jou ogen, wil niet zeggen dat het ook zo is.
Dit vergt heeel veel inzet van haar kant, old habits..
Ik vind het een ernstig gebrek aan communicatie en aan de basale principes van rekening met elkaar houden als je samen in een huis woont. Lijkt me dat de rest van de relatie er ook onder te lijden heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef AlfredKwak het volgende:
Taakverdeling heb ik al geprobeerd, maar zonder succes. Bewustmaken van de troep heb ik ook geprobeerd, ook zonder succes.
Ik vindt het gewoon erg om mijn huis(houden) zo te zien verwaarlozen. Ik zet gewoon vraagtekens bij de toekomst hierdoor. Zoals wordt opgemerkt zal het lastig zijn voor haar om haar oude gewoonte af te leren.
Het klopt ook dat onze relatie eronder lijdt. Ik irriteer me vreselijk aan de troep en als ik er wat van zeg wordt het ruzie. Ik weet het, das slecht. Maar goed, als ik thuis kom na een dag weken en ik weet dat ze veel eerder thuis is en bijvoorbeeld de tafel staat nog vol troep dan irriteer ik me rot.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het een ernstig gebrek aan communicatie en aan de basale principes van rekening met elkaar houden als je samen in een huis woont. Lijkt me dat de rest van de relatie er ook onder te lijden heeft.
Heeft ze er wel begrip voor hoe vervelend jij dit vindt? En kun jij haar dit wel goed duidelijk maken?
Wat een onzin dat een vrouw altijd netjes moet zijn!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:18 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]
Dat heb ik al eens besproken, het gaat dan even goed maar ze vervalt vrij snel weer in haar oude patroon. Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
Emancipatie is onzin want ik meer uren dan zij, dus ze heeft voldoende tijd voor het huishouden. Als is het maar voor een klein deel.
Hahahah niets moet natuurlijk. Zo bedoel ik het ook niet. Maar de dames die ik ken mopperen altijd op hun vrienden dat ze er zo`n rommel van maken. Plus het klassieke beeld is dat de man rommel maakt en de vrouw moppert over de rommel. Vandaar dat ik dus ook zo denk. En nogmaals; niets MOET want niet iedereen is hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een onzin dat een vrouw altijd netjes moet zijn!
Rommelhoekje heb ik ook geprobeerd, dat had geen effect.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef Deetch het volgende:
Ten eerste: Ik vind is zonder "t"
Ten tweede: Hoog tijd voor je vrienden om volwassen te worden. Wijs haar een plek aan waar ze rommel mag maken en gooi rigoreus alles weg wat langer dan een week niet in haar rommelhoekje ligt.
ten derde: Loveless85 geeft ook wel een goeie tip, als laatste redmiddel.
Als het zelf geen probleem voor haar is zal t ook wat meer moeite kosten om haar in beweging te brengen.. Maar er hoeft geen sprake van onwil te zijn... Ruzie maken heeft niet echt zin, dat lijd de aandacht alleen maar af van het probleem... Ze moet een tijd lang (langer dan een paar maanden) routinematig meedraaien in een taakverdeling om het een gewoonte te maken... Hier zal ze best wat spreekwoordelijke schoppen onder haar kont bij kunnen gebruiken.. Dit zijn niet de moeilijkste soort problemen om op te lossen.. Kennelijk had de vorige relatie ook niet de goede methode in huis om dit te bereiken, dat betekent niet dat er geen methode is...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef AlfredKwak het volgende:
Ze heeft er wel begrip voor, atans dat beweerd ze. Maar ik twijfel eraan, want als je er begrip voor hebt dan doe je er ook wat aan om te verbeteren. Maar helaas gebeurt er niets. Das het probleem.
Ik heb ook begrip voor haar en haar opvoeding, maar dat mag niet constant als excuus gebruikt worden vindt ik.
Leuk weetje: haar ex had ook altijd problemen met het huishouden. Dus mijn voorganger heeft ook geprobeerd dit probleem aan de kaak te stellen. Blijkbaar zonder succes.
Inderdaad. Verwacht niet dat het in een keer goed gaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Als het zelf geen probleem voor haar is zal t ook wat meer moeite kosten om haar in beweging te brengen.. Maar er hoeft geen sprake van onwil te zijn... Ruzie maken heeft niet echt zin, dat lijd de aandacht alleen maar af van het probleem... Ze moet een tijd lang (langer dan een paar maanden) routinematig meedraaien in een taakverdeling om het een gewoonte te maken... Hier zal ze best wat spreekwoordelijke schoppen onder haar kont bij kunnen gebruiken.. Dit zijn niet de moeilijkste soort problemen om op te lossen..
En gewoon consequent al haar rommel in een hoek/op een plank/in een bak leggen? Dan los jij het voor haar op, maar het kan jou schelen in de ergernis.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:52 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]
Rommelhoekje heb ik ook geprobeerd, dat had geen effect.
Dat is deels waar maar omdat je samenwoont is een probleem niet iets van jezelf. Als je vriendin om je geeft zal ze zich wat aantrekken van het probleem. Ook kan je (inderdaad door jezelf en niet door de ander) veranderen. Het besef dat je samenwoont en dat je rekening met elkaar moet houden zou genoeg motivatie moeten zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Kumerian het volgende:
Tsja.... Ga het eens gewoon philosophies bekijken.....
Als TS zich stoort aan rommel en zijn vriendin niet, dan heeft TS een probleem, niet zijn vriendin. De enige die dat probleem kan oplossen is TS zelf. Als de rommel blijft liggen heeft vriendin er blijkbaar geen last van en TS wel.
Les #1: Je kunt mensen niet veranderen. Niet echt.
Échte veranderingen kunnen alleen uit jezelf komen en dat gaat bij Vriendin niet lukken omdat Vriendin daar geen interne aanleiding toe heeft. Vriendin heeft geen last van de rommel en zal die dus ook nooit gaan opruimen.
Andermans rotzooi opruimen is NIET de oplossing.. Eerder een beloning..quote:Les #2: Als je je ergens aan stoort, zul je er zelf iets aan moeten doen.
TS; als je je echt stoort aan de rommel, ruim hem dan gewoon op. Iemand anders gaat jou irritaties niet voor je wegnemen.
Te subtiel, gaat naar mijn mening niet werken.. Hooguit een btje op het schuldgevoel, maar daar ga je ook aan wennen..quote:Les #3: Zorg er wel voor dat de tijd die jij aan opruimen besteed af gaat van de tijd die je normaal aan je vriendin zou besteden. Als ze de gevolgen van haar eigen rotzooi ziet, krijgt ze mischien wél een interne aanleiding om er iets aan te gaan doen.
Poetsvrouw. 20¤ per week en je relatie is gered. Desnoods heb je het er met haar over en laat je het haar betalen. Maar dan zal jij wel zeggen dat het je om het principe gaat en dat dat niet nodig zou moeten zijn. Nou, je gaat haar toch niet veranderen, dus dan moet je je even afvragen wat belangrijker voor je is; je relatie of je principe.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:47 schreef AlfredKwak het volgende:
Het klopt ook dat onze relatie eronder lijdt. Ik irriteer me vreselijk aan de troep en als ik er wat van zeg wordt het ruzie. Ik weet het, das slecht. Maar goed, als ik thuis kom na een dag weken en ik weet dat ze veel eerder thuis is en bijvoorbeeld de tafel staat nog vol troep dan irriteer ik me rot.
Zij ziet het natuurlijk niet als een probleem. Niet echt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:01 schreef B-FliP het volgende:
Dat is deels waar maar omdat je samenwoont is een probleem niet iets van jezelf. Als je vriendin om je geeft zal ze zich wat aantrekken van het probleem. Ook kan je (inderdaad door jezelf en niet door de ander) veranderen. Het besef dat je samenwoont en dat je rekening met elkaar moet houden zou genoeg motivatie moeten zijn.
Als je mijn eerdere post leest over mezelf zag ik ook geen problemen met een rommelig huis.. Ik ben daar van terug gekomen.. Herhalen herhalen herhalen en iets wordt routine waarbij je gewoontes aanleert en gewend raakt aan de nieuwe situatie, dit werkt beide kanten op... Te starten met dingen achter je kont opruimen als je ermee klaar bent.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:03 schreef Northside het volgende:
Zij ziet het natuurlijk niet als een probleem. Niet echt.
1. Aanleiding heb ik geprobeerd (ik heb afgewacht totdat ze zelf de troep zou zien, maar na een tijd was ik het zo zat dat ik het zelf maar weer ging oppakken)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Kumerian het volgende:
Tsja.... Ga het eens gewoon philosophies bekijken.....
Als TS zich stoort aan rommel en zijn vriendin niet, dan heeft TS een probleem, niet zijn vriendin. De enige die dat probleem kan oplossen is TS zelf. Als de rommel blijft liggen heeft vriendin er blijkbaar geen last van en TS wel.
Les #1: Je kunt mensen niet veranderen. Niet echt.
Échte veranderingen kunnen alleen uit jezelf komen en dat gaat bij Vriendin niet lukken omdat Vriendin daar geen interne aanleiding toe heeft. Vriendin heeft geen last van de rommel en zal die dus ook nooit gaan opruimen.
Les #2: Als je je ergens aan stoort, zul je er zelf iets aan moeten doen.
TS; als je je echt stoort aan de rommel, ruim hem dan gewoon op. Iemand anders gaat jou irritaties niet voor je wegnemen.
Les #3: Zorg er wel voor dat de tijd die jij aan opruimen besteed af gaat van de tijd die je normaal aan je vriendin zou besteden. Als ze de gevolgen van haar eigen rotzooi ziet, krijgt ze mischien wél een interne aanleiding om er iets aan te gaan doen.
Mijn vrouw en ik hebben al heel vroeg in onze relatie duidelijk gemaakt dat als één van ons zich ergens aan stoort, die persoon daar zelf iets aan gaat doen. Dat is de enige manier om te voorkomen dat je elkaar de schuld gaat geven van je eigen probleem.
Dat werkt wel een beetje, ze gaat alleen over de rooie als ik dat doe. Ik hoopte daarmee op bewustmaking maar na een maand deze methode toe te passen zit er nog steeds geen verbetering in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En gewoon consequent al haar rommel in een hoek/op een plank/in een bak leggen? Dan los jij het voor haar op, maar het kan jou schelen in de ergernis.
Die ergernis is wat gaat vreten.
neem een werkster !quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:10 schreef AlfredKwak het volgende:
Mijn vriendin doet niets in ons huishouden. We wonen nu een half jaar samen en ik ben er in dat half jaar achter gekomen dat mijn vriendin een sloddervos is. Als ze bezig is geweest met haar schoolwerk of administratie dan vindt ik overal papieren die ze gewoon laat liggen. En met gewoon laten liggen bedoel ik niet dat het er een paar dagen ligt, nee het blijft er liggen totdat ik het beetpak en opruim. Daarnaast kom ik ook overal folders, knutselspullen dat dat soort dingen tegen. Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit. Soms wordt ik het zat en dan ga ik dwars door het huis heen en ruim ik alles op. Het gevolg daarvan is dat we ruzie krijgen waarbij ze elke keer weer zegt dat ze wel wilde opruimen maar dat ik haar net voor was. (yeah right!)
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hiermee moet. Ik bedoel, ik werk 40uur en ik wil het weekend vrij houden voor leuke dingen. Maar dat kan gewoon niet. Het is niet zo dat ik niets wil doen in het huishouden, maar nu werk ik 40uur en kan ik ook nog een heel het huishouden doen. Dit integenstelling tot mijn vriendin, die werkt minder dan 32uur en is regelmatig eerder thuis. Als ze eerder thuis is dan gaat ze op de bank zitten met haar laptop en de televisie aan en doet ze niets. (ja koken en de afwas deels)
Ik kan deze situatie niet langer aanzien. Mijn huisje veranderd in een berg troep waarbij ik werkelijk de kluwen met stof met de hand kan oprapen. Ik vindt het verschrikkelijk om te zien. De WC stinkt als ik niets doe en dat soort dingen. Het gaat me aan me hart, het is immers mijn huisje en ik zie de leefomgeving gewoon achteruit gaan.
Ik heb geprobeerd dit te bespreken met haar, maar dat mocht niet baten. sterker nog, ze wilde een deel van mijn huis veranderen en daarbij beloofde ze gelijk beterschap mbt het opruimen en schoonhouden. Ik heb hiermee ingestemd maar het is er totaal niet beter op geworden.
Wat vinden jullie van deze situatie/dit verhaal? Wat is kan ik hieraan doen?
Mijn vriendin is een leuke meid, maar ik twijfel sterk of ik op de langere termijn hiermee wil doorgaan. Als we ooit kinderen krijgen dan heb ik sterk mijn twijfels of ze de kids wel kan opvoeden. Als schoonmaken al een probleem is, hoe zit het dan met verzorging en opvoeding van kids?
Zoals al gesteld; blijkbaar heeft ze er zelf geen last van. Dus geen aanleiding.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:08 schreef AlfredKwak het volgende:
1. Aanleiding heb ik geprobeerd (ik heb afgewacht totdat ze zelf de troep zou zien, maar na een tijd was ik het zo zat dat ik het zelf maar weer ging oppakken)
Het argument "dan wordt ik wel huisman" is niet realistisch en dus de energie van het uitspreken niet eens waar. Nee, ze wordt daar niet warm of koud van aangezien het onzin is.quote:2. Tuurlijk moet ik het zelf oppakken, maar ik werk 40uur en heb dus minder tijd voor het huishouden dan mijn vriendin. Ik wil best minder gaan werken dan mag zij meer gaan werken, dan wordt ik wel huisman. (ook gezegd tegen haar, maar ze wordt er niet warm of koud van)
Wat B-FliP ook schrijft, zoiets werkt als een beloning. Zovan... hij ruimt het wel op uiteindelijk.
Die gaat niet opruimen voor je. Kan ook niet aangezien die niet weet wat het belang van alles is en dus niet kan oordelen of iets weg moet of niet. Een werkster kan voor je schoonmaken (en is daarmee een deeloplossing) maar opruimen zul je nogsteeds grotendeels zelf moeten doen.quote:
Ze wonen een half jaar samen.. Ik vind dit wel een erg drastische manier van denken die dingen uitsluit die voor mijn gevoel helemaal niet uitgesloten hoeven te worden..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef Kumerian het volgende:
Uit de verhalen is het onderhand wel duidelijk dat ze echt nooit zal veranderen. Dan blijft voor jou dus simpelweg de keuze: Óf je leert er mee leven en ruimt het zelf op, óf je realiseert je nu dat je er niet mee kunt leven en trekt daar uit je consequenties. Je kunt haar niet veroordelen om hoe ze hier tegenaan kijkt. Dat is haar keuze en daar kun je mee leven of niet.
Ik ben ook erg bang dat het de enigste optie is. Veel meer ideeën heb ik niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Klinkt alsof je al heel veel geprobeerd hebt. En het lijkt erop dat je haar aan het opvoeden bent. Dat werkt niet. Enige echte oplossing is denk ik dat zij een tijdje alleen gaat wonen. Wat natuurlijk wel het einde van de relatie kan zijn.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:16 schreef AlfredKwak het volgende:
Ik ben ook erg bang dat het de enigste optie is. Veel meer ideeën heb ik niet.
Oh, je wil gewoon lekker dramatisch doen. 'de toekomst met kinderen' komt in gevaar omdat ze haar papieren etc niet opruimt. Als je gewoon met de relatie wil stoppen en een excuus zoekt kan je dat ook gewoon zeggen.quote:Als ik alleen maar geïrriteerd ben en ik moet constant ruzie maken over het huishouden dan is dat op langere termijn niet acceptabel. Daarnaast maak ik me ook zorgen over de toekomst met kinderen enzo.
@Kumerian:
Het is niet mijn troep die overal ligt, het is haar troep! Ik hoef dat toch niet achter haar kont constant op te ruimen? Als ik dat wel moet dan wordt ik wel huisman en ga ik wel minder werken, dan mag zij het financiële gat gaan opvangen, dus meer dan 40uur gaan werken. Das idd niet realistisch, maar wel de enigste oplossing.
Nee dat is de oplossingquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Goed dat je de optie werkster/poetsvrouw stelselmatig negeert!
[..]
Als je dat denkt denk ik idd niet dat jullie geschikt voor elkaar zijn en je je keuze al gemaakt hebt..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:16 schreef AlfredKwak het volgende:
Ik ben ook erg bang dat het de enigste optie is. Veel meer ideeën heb ik niet.
Ja, dat is heel goed van TS. Een poetsvrouw is voor mensen die het te druk hebben het zelf te doen en geld zat hebben. Niet voor iemand die maar 32 uur per week werkt en gewoon ondanks beloven weigert haar eigen rommel op te ruimen. Ze is een verwend nest, en als je dat probleem met geld oplost, kom je het vroeg of laat weer tegen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Goed dat je de optie werkster/poetsvrouw stelselmatig negeert!
Het is niet haar irritatie, het is jouw irritatie. Daar kan zij niets aan veranderen net zo min als dat jij er niets aan kunt veranderen dat zij zich er niet aan irriteert.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:16 schreef AlfredKwak het volgende:
@Kumerian:
Het is niet mijn troep die overal ligt, het is haar troep! Ik hoef dat toch niet achter haar kont constant op te ruimen? Als ik dat wel moet dan wordt ik wel huisman en ga ik wel minder werken, dan mag zij het financiële gat gaan opvangen, dus meer dan 40uur gaan werken. Das idd niet realistisch, maar wel de enigste oplossing.
Een poetsvrouw is voor iedereen die geld om wil zetten in vrije tijd. Wat moet je anders met geld?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, dat is heel goed van TS. Een poetsvrouw is voor mensen die het te druk hebben het zelf te doen en geld zat hebben. Niet voor iemand die maar 32 uur per week werkt en gewoon ondanks beloven weigert haar eigen rommel op te ruimen. Ze is een verwend nest, en als je dat probleem met geld oplost, kom je het vroeg of laat weer tegen.
Waar staat dat? Dat is jouw beeld bij een poetsvrouw.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Ja, dat is heel goed van TS. Een poetsvrouw is voor mensen die het te druk hebben het zelf te doen en geld zat hebben. Niet voor iemand die maar 32 uur per week werkt en gewoon ondanks beloven weigert haar eigen rommel op te ruimen. Ze is een verwend nest, en als je dat probleem met geld oplost, kom je het vroeg of laat weer tegen.
Hey, weet je wat? Lees anders het topic gewoon even.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:31 schreef HappyGirl91 het volgende:
Echt moelijk, TS
- Ik denk dat het het beste is om er eerst eens een met haar goed serieus gesprek over te hebben, en hierin is het belangrijk dat het bij haar goed overkomt hoe serieus het probleem voor jou is, anders gaat ze er misschien een beetje lacherig mee om, snap je?
- Ik denk dat je anders misschien ('t is misschien wel wat kinderachtig maar goed) zou kunnen werken met schema's of zo?
- Anders zou ik het uitmaken, want jullie relatie wordt er ook niet beter op en je geeft zelf al aan je zorgen te maken over de toekomst van eventuele kinderen, dus dat klinkt niet al te best. Ik zou het persoonlijk ook echt niet aankunnen om praktisch in mijn eentje alles te moeten doen. Ik bedoel, elkaar helpen is ook liefde! Is ze overigens altijd al zo geweest? Hoe was dit toen jullie erlkaar leerden kennen?
Dit dusquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De rommel is het probleem helemaal niet, daar ga je de fout in. Het probleem is dat zij niet in het huishouden wil investeren, waar hij dat wel van haar verwacht. Dat los je niet op met een poetsvrouw.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:42 schreef Northside het volgende:
[..]
Waar staat dat? Dat is jouw beeld bij een poetsvrouw.
Feit is dat er een probleem is (rommel), dat zij daar geen probleem mee heeft en hij wel. Als dat probleem kan worden weggenomen door een poetsvrouw, en daarmee de relatie gered kan worden, dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Het is niet onredelijk om vervolgens te eisen dat zij de kosten daarvoor op zich neemt. Als zij aangeeft daartoe bereid te zijn, wat is dan het probleem?
Ja, wat willen we nou, het probleem oplossen of in principes blijven hangen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:43 schreef MalaCocinera het volgende:
Dit dusen lekker voorbeeld voor de toekomstige kinderen ook. Is er een probleem, dan lossen we het wel met geld op.
Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:47 schreef Tja..1986 het volgende:
De rommel is het probleem helemaal niet, daar ga je de fout in. Het probleem is dat zij niet in het huishouden wil investeren, waar hij dat wel van haar verwacht. Dat los je niet op met een poetsvrouw.
De poetsvrouw zal dat inderdaad TIJDELIJK kunnen oplossen. Die ene dag in de week of die ene dag in de twee weken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit.
Wat kan een poetsvrouw hiervan niet oplossen?
Mooi voorbeeld zoals het ook kan, en dit geeft ook een beetje aan hoe je tegenover elkaar staat. Uit respect en liefde voor elkaar heb je dit voor elkaar over. En als je voorkeur uitgaat naar het behouden van onderlinge irritaties waar niets aangedaan wordt, kun je misschien beter concluderen dat je niet zo goed bij elkaar passen zoals je zou willen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:48 schreef Aarti het volgende:
Ik ben van nature ook een sloddervos, en wat bij ons goed werkt, is dat we wekelijks tijd inplannen om SAMEN op te ruimen. Muziekje erbij, en samen de boel opruimen, dat maakt het allemaal minder erg.
Als je elke dag ff een halfuurtje neemt, en in het weekend ietsje langer, is je huis altijd schoon en netjes!
Het onderliggende probleem. Dat zijn vriendin niet wil investeren in het huishouden en hij dat wel van haar verwacht. Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja rommel maken kan ze goed en opruimen doet ze zelden of nooit. Sterker nog, even een stofzuiger door ons huis halen, de WC schoonmaken, keuken opruimen, woonkamer opruimen dat dat soort dingen doet ze gewoon nooit.
Wat kan een poetsvrouw hiervan niet oplossen?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef alphalpha het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld zoals het ook kan, en dit geeft ook een beetje aan hoe je tegenover elkaar staat. Uit respect en liefde voor elkaar heb je dit voor elkaar over. En als je voorkeur uitgaat naar het behouden van onderlinge irritaties waar niets aangedaan wordt, kun je misschien beter concluderen dat jullie niet zo goed bij elkaar passen zoals je zou willen.
Die vriendin gaat dat nooit willen. Daar kan je je dan aan irriteren en een hoop ruzie over gaan maken, maar zo is het gewoon. Dan kan je of stoppen met de relatie of voor een mooie tussenoplossing gaan. (bijv. dat een poetsvrouw 2 keer in de week het huis een grote beurt komt geven op kosten van de vriendin, en TS als hij dat nodig vindt tussendoor opruimt wat hem irriteert. Ik noem maar wat)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:52 schreef Cue_ het volgende:
De poetsvrouw zal dat inderdaad TIJDELIJK kunnen oplossen. Die ene dag in de week of die ene dag in de twee weken.
Maar de woonkamer opruimen zal vast wel vaker moeten gebeuren (glazen/papierwerk/etc) en dat zal die vriendin toch echt zelf moeten doen / willen.
Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Het onderliggende probleem. Dat zijn vriendin niet wil investeren in het huishouden en hij dat wel van haar verwacht. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Die vriendin kan wel degelijk veranderen. Ze moet alleen de juiste motivatie/inzichten krijgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:55 schreef Northside het volgende:
[..]
Die vriendin gaat dat nooit willen. Daar kan je je dan aan irriteren en een hoop ruzie over gaan maken, maar zo is het gewoon. Dan kan je of stoppen met de relatie of voor een mooie tussenoplossing gaan. (bijv. dat een poetsvrouw 2 keer in de week het huis een grote beurt komt geven op kosten van de vriendin, en TS als hij dat nodig vindt tussendoor opruimt wat hem irriteert. Ik noem maar wat)
TS heeft al geen sex omdat hij altijd bezig is met het opruimen van haar rommel. Gaat dus niet werkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
ontzeg haar sex als ze niet wil schoonmaken , dat zal haar leren
Dan krijgt de TS de sex wel van mij nadat hij mijn huis heeft opgeruimd. Ik ben namelijk ook een sloddervosquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:59 schreef formerjellybean het volgende:
ontzeg haar sex als ze niet wil schoonmaken , dat zal haar leren
Uit jezelf ja. Niet onder dwang. Als jouw moeder vroeger in je oor stond te tetteren dat je je kamer moest opruimen omdat ZIJ vond dat het rommelig was werkte dat ook vast averrechts.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Cue_ het volgende:
Die vriendin kan wel degelijk veranderen. Ze moet alleen de juiste motivatie/inzichten krijgen.
Chantage werkt veel beter: "Je gaat je kamer nu opruimen, anders geen zakgeld!"quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:08 schreef Northside het volgende:
Uit jezelf ja. Niet onder dwang. Als jouw moeder vroeger in je oor stond te tetteren dat je je kamer moest opruimen omdat ZIJ vond dat het rommelig was werkte dat ook vast averrechts.
Ik ben hier net over aan het lezen in een boekquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:14 schreef Techno het volgende:
[..]
Chantage werkt veel beter: "Je gaat je kamer nu opruimen, anders geen zakgeld!"
Ik heb het idee dat als TS "Je gaat je kamer nu opruimen, anders is het over tussen ons!" erin gooit, we binnenkort weer een single erbij hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:14 schreef Techno het volgende:
Chantage werkt veel beter: "Je gaat je kamer nu opruimen, anders geen zakgeld!"
Dat was eigenlijk wel de achterliggende gedachte.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:29 schreef Northside het volgende:
Ik heb het idee dat als TS "Je gaat je kamer nu opruimen, anders is het over tussen ons!" erin gooit, we binnenkort weer een single erbij hebben.
Ik wist wel dat je achter TS aan zit!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk wel de achterliggende gedachte.
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.
Dan is het game over. Ik vind het zelf een kleinzielige reden om een relatie te beeindigen (aangenomen dat er verder niets mis is) zonder in ieder geval alles geprobeerd te hebben, maar de kern van het probleem kan TS niet oplossen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
Ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben.
how you doin'?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben.
Ga jij eens dit topic lezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef AdBlocker het volgende:
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.
Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
Kan alleen als je ''het bonnetje'' nog hebt ...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:18 schreef Dophertje het volgende:
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht
Gewoon Cesar inhuren, die fixt t wel: "You have to gain control over your wives by being in the alpha position of the pack, the dominant factor if you will.."quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:37 schreef n8n het volgende:
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?quote:
Blijkbaar werkt het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:54 schreef n8n het volgende:
[..]
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
Juist. Hij moet minder veeleisend zijn, zij moet leren wanneer ze de irritaties beter voor kan zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:13 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.
Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.
Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
Wat sneu voor die kinderen en hond.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:34 schreef danny1988 het volgende:
Proberen om samen op te ruimen enz.
Want ze denkt natuurlijk dat jij lekker opruimt en dat zei dan niks meer hoeft te doen.
Mijn oudere zus is ook zo van niks opruimen enz. toen heb haar vriend het na 10 jaar opgegeven en nu staat ze er alleen voor en nu is het nog meer een rommel geworden.
En ze heeft ook nog eens een hond en 2 kinderen.
Nu helpen me ouders haar een beetje maar dat gaat ook niet blijven duren terwijl ze ook al ergens in de 30 is.
Nouhou... zou er niet iets meer achter kunnen zitten dan dat je zus een beetje slordig isquote:Op zondag 6 maart 2011 12:34 schreef danny1988 het volgende:
Proberen om samen op te ruimen enz.
Want ze denkt natuurlijk dat jij lekker opruimt en dat zei dan niks meer hoeft te doen.
Mijn oudere zus is ook zo van niks opruimen enz. toen heb haar vriend het na 10 jaar opgegeven en nu staat ze er alleen voor en nu is het nog meer een rommel geworden.
En ze heeft ook nog eens een hond en 2 kinderen.
Nu helpen me ouders haar een beetje maar dat gaat ook niet blijven duren terwijl ze ook al ergens in de 30 is.
Als het huis zijn eigendom is, is het zijn huis. Ondanks dat zij daar (vooralsnogquote:Op zondag 6 maart 2011 12:46 schreef seasushi het volgende:
Je hebt het ook maar steeds over jouw huisje......
Ze is een langer blijvende logee?
Helemaal gelijk. Maar als het zijn huis is waarom moet zij dan meer in het huishouden doen omdat ze maar 32 uur werkt ipv 40 of hij gaat minder werken om "huisman" te zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 21:39 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Als het huis zijn eigendom is, is het zijn huis. Ondanks dat zij daar (vooralsnog) woont, kan ze er geen aanspraak op maken. Als ik iemand in m'n auto meeneem, is het ook nog steeds MIJN auto.
Ik hoop voor TS dat hij nooit in de trouwen-truc trapt, want dan is het inderdaad ook opeens haar huis.
Het is zijn huis, maar natuurlijk wel een gedeeld huishouden. En als zij al 32 uur werkt, is er ook geen reden voor hem om minder te gaan werken zodat zij langer kan internetten voor de tv.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:47 schreef seasushi het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Maar als het zijn huis is waarom moet zij dan meer in het huishouden doen omdat ze maar 32 uur werkt ipv 40 of hij gaat minder werken om "huisman" te zijn
Ergens heb ik het gevoel dat het huis gezamelijk is, maar dat ts het alleen als zijn huis ziet.
De tijd dat TS aan dit topic heeft besteed had hij ook kunnen besteden om dequote:Op zondag 6 maart 2011 21:54 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het is zijn huis, maar natuurlijk wel een gedeeld huishouden. En als zij al 32 uur werkt, is er ook geen reden voor hem om minder te gaan werken zodat zij langer kan internetten voor de tv.
voordat je straks met 2 kinderen en een hond zit !quote:Op zondag 6 maart 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Een vriendin die niks doet in het huishouden. Lui en slordig is met belangrijke papieren.
Ik zie 3 goede redenen om een eind aan die relatie te maken.
In de maat dansen hoor, anders wordt onze toekomstige topbankier boosquote:Op zondag 6 maart 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Een vriendin die niks doet in het huishouden. Lui en slordig is met belangrijke papieren.
Ik zie 3 goede redenen om een eind aan die relatie te maken.
quote:Op zondag 6 maart 2011 22:20 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
In de maat dansen hoor, anders wordt onze toekomstige topbankier boos
Dat zou wel het ultieme doem scenario zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 22:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
voordat je straks met 2 kinderen en een hond zit !
quote:Op zondag 6 maart 2011 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat zou wel het ultieme doem scenario zijn
Is een afwasmachine niets voor jou?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:28 schreef Seven. het volgende:
Mijn ex en ik hadden hier dagelijks ruzie over. Het kwam zelfs zover dat we elkaars was niet meer deden. Toen ik 3 weken werkloos was, had ik genoeg tijd om het huishouden te doen en toen deed ik het ook. Nu werk ik fulltime en heb ik weer 2 weken afwas staan enzo.
Vroeger nooit veel op slaapkamers van meisjes geweest zeker?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:18 schreef AlfredKwak het volgende:
[..]
Das het probleem, het zit in de aard van haar. (dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
+100quote:Op maandag 7 maart 2011 07:55 schreef Kittl het volgende:
[..]
Vroeger nooit veel op slaapkamers van meisjes geweest zeker?Ik ken der een stel waarbij het leek alsof er een kledingbom ontploft was
Mensen begrijpen niet dat het niet zo werkt.quote:Op maandag 7 maart 2011 09:18 schreef saaw het volgende:
Ik kan niet leren zien hoe hij het graag wil en hij kan niet leren zien hoe oninteressant ik het vind. Mij erop wijzen wilde hij in eerste instantie niet omdat hij vond dat ik het zelf moest kunnen zien maar dat bleek niet te werken.
Niet als je het nodig vind om van de vloer te kunnen eten, allergisch bent voor stof en alleen maar kunt slapen als je dekbed gestreken is, er geen strepen op de ramen zitten en je in een jan des bouvrie toonzaal wilt wonen.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:49 schreef capricia het volgende:
Ik, vrouw, doe eigenlijk ook niet veel aan het huishouden.
Ik kook wel iedere avond, ruim af etc. Doe ook de boodschappen. Maar het huishouden zelf doet mijn vriend altijd.
Ik denk dat 6 dagen in de week een half uur of meer aan het eten besteden, ongeveer wel gelijk staat qua tijd als de rest van het huishouden?
Allergieen daargelaten.quote:Op maandag 7 maart 2011 21:10 schreef seasushi het volgende:
[..]
Niet als je het nodig vind om van de vloer te kunnen eten, allergisch bent voor stof en alleen maar kunt slapen als je dekbed gestreken is, er geen strepen op de ramen zitten en je in een jan des bouvrie toonzaal wilt wonen.
Ik red het prima in een half uur koken en een half uur huishouden
Ach ik houd wel van een schoon huis en een schoonmaker is ook maar zo-zoquote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Allergieen daargelaten.
Het is natuurlijk ook enorm zonde van je tijd
Schoon is het hier ook wel, maar ook rommelig (het ligt hier vol met papieren, kleding en andere prularia wat ooit nog eens opgeruimd kan worden), maar daar stoor ik me totaal niet aan:Pquote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach ik houd wel van een schoon huis en een schoonmaker is ook maar zo-zo.
Als je vriendin dat geen issue vindt zie ik het probleem ook niet zoquote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Schoon is het hier ook wel, maar ook rommelig (het ligt hier vol met papieren, kleding en andere prularia wat ooit nog eens opgeruimd kan worden), maar daar stoor ik me totaal niet aan:P
Geen stofnesten en vies sanitair hier iig
Geen vriendin atmquote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je vriendin dat geen issue vindt zie ik het probleem ook niet zoMaar ik kan me het probleem van TS wel voorstellen. Iemand die enorm clean is met iemand die een slodder vos is. Dat gaat niet werken..
Wat ik maar bedoel. TS zal ook zijn vriendin tegemoet moeten komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Schoon is het hier ook wel, maar ook rommelig (het ligt hier vol met papieren, kleding en andere prularia wat ooit nog eens opgeruimd kan worden), maar daar stoor ik me totaal niet aan:P
Geen stofnesten en vies sanitair hier iig
Ja, dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 01:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Allergieen daargelaten.
Het is natuurlijk ook enorm zonde van je tijd
Huur een schoonmaakster in.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 02:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je vriendin dat geen issue vindt zie ik het probleem ook niet zoMaar ik kan me het probleem van TS wel voorstellen. Iemand die enorm clean is met iemand die een slodder vos is. Dat gaat niet werken..
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:18 schreef AlfredKwak het volgende:
(dat vindt ik vreemd, want een vrouw is altijd netjes in mijn ogen)
.
maar het moment dat je denkt 'het wordt wel weer eens tijd dat...' ligt bij iedereen anders. Zo kan TS zich al doodergeren aan wat papieren die slingeren, terwijl TS' vriendin dat helemaal niet zo ziet.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:09 schreef BrammetjeBraam het volgende:
dat is niet waar maanvis, iemand moet het doen. als je het zelf niet doet, dan moet je partner er dus voor opdraaien.
als je dat niet wilt, dan moet je het zelf doen of samen doen.
dat heeft weinig met vuiltolerantie te maken. als ik alleen ben kan ik ook rustig een week niet afwassen etc..
Mwah je kun took gewoon op het gebied van vuiltolerantie een verkeerde match zijn. Ik heb ooit met een meisje uit estland gedate die aan de erasmusuniversiteit studeerde. Alles klikte perfect maar als er bijv. een tijdschrift scheef op een tafeltje lag dan moest zij het al recht leggen. Da's ook de reden dat we het uiteindelijk maar hebben afgekaptquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:31 schreef BrammetjeBraam het volgende:
dat is waar, maar als ze meerdere malen aangeeft te veranderen (dit zelfs een keer gebruikt om iets wat zij graag wil voor elkaar te krijgen, wat an sich al belachelijk is) en dit vervolgens ook doet, maar gewoon te slap is om dit vol te houden dan geeft dat aan dat ze heel goed weet waar ts op doelt.
het interesseert haar gewoon niet genoeg omdat ze andere dingen leuker vindt op dat moment.
werk gaat voor het meisje zeggen ze wel eens.
dat zal ze moeten leren ipv dit onvolwassen gedrag.
Precies, als je beide werkt lijkt me dat geen overbodige luxe.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
.
dawgje, je bent een schat maar werkelijk: dit slaat nergens op. Als TS nu al iets geleerd heeft, dan is het wel dat zij niet veranderd. Ultimatums stellen in je relatie, als je op dat punt komt, had je allang je conclusies moeten trekken en aangeven dat je op die basis niet verder wil.
Aan het schoonmakenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:57 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht toen ik de TT las dat het een klacht van een vrouw was
Waar is TS nu?
Idd. Als je beiden werkt, dan heb je toch geen zin meer in het huishouden?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies, als je beide werkt lijkt me dat geen overbodige luxe.
Een schoonmaakster gevonden en zijn vriendin het huis uit geschopt.quote:
Jij bent zeker nog maagd?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS je moet niet zeuren.
Als ze lief voor je is, neem je dit 'mankement' voor voor lief.
Zij houdt niet van het huishouden, jij wel. Nou dan doe jij het toch lekker!
Behandel haar als een prinses.
zoals ik het lees heeft hij alles wel zo'n beetje geprobeerd. dus blijft er iets over als: als je niet binnen nu en <aantal> dagen/weken tenminste laat zien dat je er echt iets voor wilt doen en om onze relatie geeft, rot je maar op.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
.
dawgje, je bent een schat maar werkelijk: dit slaat nergens op. Als TS nu al iets geleerd heeft, dan is het wel dat zij niet veranderd. Ultimatums stellen in je relatie, als je op dat punt komt, had je allang je conclusies moeten trekken en aangeven dat je op die basis niet verder wil.
Nah, beter trekt hij gewoon zijn conclusies en deelt dat aan haar mee. Ultimatums werken alleen maar averechts.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef dawg het volgende:
[..]
zoals ik het lees heeft hij alles wel zo'n beetje geprobeerd. dus blijft er iets over als: als je niet binnen nu en <aantal> dagen/weken tenminste laat zien dat je er echt iets voor wilt doen en om onze relatie geeft, rot je maar op.
maar wat weet ik er nou van he.
hij vraagt wat te doen. ik had het nooit zover laten komen aangezien ik een erge opruimer ben en niet zo tegen rotzooi kan. als mijn vriendin daar geen of te weinig rekening mee houdt duurt het ook echt niet lang. maar ik ben dus de ts niet, en in het geval van ts zou ik een ultimatum stellen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nah, beter trekt hij gewoon zijn conclusies en deelt dat aan haar mee. Ultimatums werken alleen maar averechts.
Mja, TS zou zelf moeten afwegen wanneer het tijd is voor een ultimatum dan. Maar een ultimatum is mijns insziens de tijd om de stekker eruit te trekken.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:40 schreef dawg het volgende:
[..]
hij vraagt wat te doen. ik had het nooit zover laten komen aangezien ik een erge opruimer ben en niet zo tegen rotzooi kan. als mijn vriendin daar geen of te weinig rekening mee houdt duurt het ook echt niet lang. maar ik ben dus de ts niet, en in het geval van ts zou ik een ultimatum stellen.
Lees: Als jij niet de enige bent die consessies wil doen om te laten zien dat Jíj om onze relatie geeft, dan rot je maar opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:28 schreef dawg het volgende:
[..]
zoals ik het lees heeft hij alles wel zo'n beetje geprobeerd. dus blijft er iets over als: als je niet binnen nu en <aantal> dagen/weken tenminste laat zien dat je er echt iets voor wilt doen en om onze relatie geeft, rot je maar op.
maar wat weet ik er nou van he.
Jij kunt niet tellen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 08:38 schreef Bootje84 het volgende:
TS dumpt 1 berichtje en komt vervolgens niet meer
Dat werkt bij kinderen dan ook alleen maar vanwege de scheve machtsverhoudingen. Je partner daarentegen is wel in staat om dat soort gedrag af te straffen. Het klinkt als een domme, naieve methode.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:04 schreef CorwinofAmber het volgende:
Neem de Arnold methode. Die was eens bij Oprah voor een interview en als z'n kinderen hun troep niet opruimden na 1 waarschuwing ging alles in een vuilniszak en de container in; ze missen het vanzelf. Beetje flauw dat je dit met je PARTNER moet doen, 'tis tenslotte niet je kind, maar nood breekt wetten.
Ik denk dat ik jou dan ook meteen bij het grof vuil zetquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:04 schreef CorwinofAmber het volgende:
Neem de Arnold methode. Die was eens bij Oprah voor een interview en als z'n kinderen hun troep niet opruimden na 1 waarschuwing ging alles in een vuilniszak en de container in; ze missen het vanzelf. Beetje flauw dat je dit met je PARTNER moet doen, 'tis tenslotte niet je kind, maar nood breekt wetten.
dan kan je haar er beter ook gelijk maar buiten zetten, want dat is waar het op uit loopt.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:04 schreef CorwinofAmber het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |