abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93638311
Je moet zo'n Martin Gaus klikker kopen voor honden.

Dan gaat ze het geluid van de klik associeren met goed gedrag als ze iets heeft opgeruimd.

Krijgt ze een brokje.
pi_93638366
Sorry hoor maar in de tijd dat jij je vriendin aan het opvoeden ben heb ik mijn hond zindelijk gemaakt, hem op commando leren zitten, liggen, pootjes geven, rollen, blaffen, rechtopstaan en de krant brengen op zaterdagochtend. Niet om je vriendin te vergelijken met mijn hond hoor, dat is namelijk geen lui onbruikbaar exemplaar...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93638542
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:57 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
pi_93638675
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:34 schreef Cue_ het volgende:
Ik wist wel dat je achter TS aan zit! ~O>
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben. O+
pi_93639150
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
Dan is het game over. Ik vind het zelf een kleinzielige reden om een relatie te beeindigen (aangenomen dat er verder niets mis is) zonder in ieder geval alles geprobeerd te hebben, maar de kern van het probleem kan TS niet oplossen.
Ja, ik generaliseer.
pi_93639168
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
Ik ook. O+
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:55:29 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_93639334
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:

[..]

how you doin'? *)
pi_93640924
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.

Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
pi_93641187
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef AdBlocker het volgende:
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.

Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
Ga jij eens dit topic lezen.

Succes!
pi_93641386
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:55 schreef Cue_ het volgende:
how you doin'? *)
Oj, ik ga jullie gewoon allemaal sparen! O+
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:49:59 #86
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93641792
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef 1299 het volgende:

[..]

:')
Hoe naief _O-
pi_93645857
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht :7
pi_93654879
Ik snap het wel TS, opruimen/schoonmaken is gewoon kut. Elke fucking dag ben je aan het werk en als je dan thuis komt moet je nog eten koken, het opeten en afwassen. En als je pech hebt ook nog bezig gaan met het huishouden. Tegen de tijd dat je eindelijk klaar bent is (meer dan) je halve avond voorbij en staat de volgende werkdag alweer bijna voor de deur.
Als je nu gewoon samen met haar tot de conclusie kan komen dat opruimen/schoonmaken kut is, maar dat het toch moet gebeuren omdat het anders een onhoudbare situatie wordt, dan kunnen jullie misschien beslissen om het samen te doen op een vaste dag, in het weekend bijvoorbeeld. Dan gaat het sneller en ben je samen bezig. Je kunt bijvoorbeeld ook afspreken om aansluitend het weer nette huis te vieren met smerige seks.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:37:50 #89
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93655052
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_93655230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:18 schreef Dophertje het volgende:
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht :7
Kan alleen als je ''het bonnetje'' nog hebt ... :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:43:35 #91
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_93659007
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:37 schreef n8n het volgende:
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Gewoon Cesar inhuren, die fixt t wel: "You have to gain control over your wives by being in the alpha position of the pack, the dominant factor if you will.."
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_93676966
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.

Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.

Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93677203
Sheldon weet de oplossing.

Building a better girlfriend. :+
pi_93684014
Wij hebben het verdeeld. Ene maan doe ik de afwas, en hij de was, en de volgende maand andersom. Afstoffen, badkamer/wc schoonmaken doe ik meestal, ik zit toch vaker thuis dan hij. Maar ook ik maak er een rommeltje van vaak, want heb alleen in het weekend de tijd om echt intensief schoon te maken voor een paar uur.
pi_93688354
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:25 schreef Osiris024 het volgende:

[..]
Dat is ook belonen.
Alsof het een hond is. :{
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:54:08 #96
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93688391
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:53 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Alsof het een hond is. :{
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
pi_93688615
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:54 schreef n8n het volgende:

[..]

Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
Blijkbaar werkt het niet.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:13:45 #98
230788 n8n
Pragmatisch
pi_93689027
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:01 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt het niet.
:'(
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:28:17 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93689536
Mijn ex en ik hadden hier dagelijks ruzie over. Het kwam zelfs zover dat we elkaars was niet meer deden. Toen ik 3 weken werkloos was, had ik genoeg tijd om het huishouden te doen en toen deed ik het ook. Nu werk ik fulltime en heb ik weer 2 weken afwas staan enzo.

Mijn conclusies waren als volgt:
-Mijn ex is traditioneel, ik niet
-Mijn ex zag niet in dat ik wel degelijk mijn vaste taken deed (badkamer, WC, bed opmaken etc., hij deed stofzuigen en afstoffen) en ik deed daarnaast ook de grote tuin (zeker 2u per week) dus uiteindelijk deed ik meer dan hij
-Mijn ex zeurde er constant over, wat mij sterk demotiveerde
-Mijn ex stelde zich op als een vaderfiguur, wat mij sterk demotiveerde
-Mijn ex en ik zijn na 4,5 jaar dagelijkse strijd hierover maar uit elkaar gegaan.
-We pasten niet bij elkaar

Wij hadden ook altijd de 'je bent met voor' discussie. Kwam er gewoon op neer dat hij belachelijk veeleisend was en eiste dat ik a la minute de troep op ging ruimen zodra HIJ zich eraan stoorde. :{w
Resistance is futile.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:30:19 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93689614
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:13 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.

Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.

Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
Juist. Hij moet minder veeleisend zijn, zij moet leren wanneer ze de irritaties beter voor kan zijn.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')