Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:57 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, dat is de kern van het probleem. Maar ik zie een poetsvrouw wel als een manier om de gevolgen van dit probleem voor iedereen draaglijk te houden en de relatie te redden.
Dan is het game over. Ik vind het zelf een kleinzielige reden om een relatie te beeindigen (aangenomen dat er verder niets mis is) zonder in ieder geval alles geprobeerd te hebben, maar de kern van het probleem kan TS niet oplossen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is het probleem onder het tapijt schuiven. Vroeg of laat komt dit zelfde onderliggende probleem weer terug. Bijvoorbeeld als ze door omstandigheden even geen geld voor een poetsvrouw hebben.
Ik ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben.
how you doin'?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Nee, achter de vriendin van TS. Heb altijd al zo'n lui mormel willen hebben.
Ga jij eens dit topic lezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef AdBlocker het volgende:
Ga eens wat geintjes uithalen:
1 maand lang NIET opruimen, NIET schoonmaken, NIET afwassen, etc.. Kijk of zij uiteindelijk gaat veranderen. Zeg gewoon: "zolang jij niets doet, doe ik ook niets". Succes! Als het niet werkt, dan haar uit je leven verwijderen.
Je vriendin kan wel degelijk veranderen: gewoon ritme zoeken, op bepaalde tijdstip samen huishouden. Werkt prima.
Kan alleen als je ''het bonnetje'' nog hebt ...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:18 schreef Dophertje het volgende:
Gewoon terugbrengen TS, misschien heeft ze nog een leuke zus die wel goed is afgericht
Gewoon Cesar inhuren, die fixt t wel: "You have to gain control over your wives by being in the alpha position of the pack, the dominant factor if you will.."quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:37 schreef n8n het volgende:
Geef je vriendin telkens als ze iets opruimt een chocolaatje. Positieve bevestiging werkt ook bij honden om gedrag aan te passen
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?quote:
Blijkbaar werkt het niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:54 schreef n8n het volgende:
[..]
Als je er mee weg komt en het werkt waarom niet?
Juist. Hij moet minder veeleisend zijn, zij moet leren wanneer ze de irritaties beter voor kan zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:13 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste en ik verschillen ook nogal op het gebied van rommel / opruimen / schoonmaken.
Ik denk dat hij vergelijkbaar is met TS en ik met diens vriendin.
Ik vind, oprecht, rondslingerende stapels papier, bordjes, kleren of weet-ik-veel, geen rommel. Om te leren zien dat het dat voor een ander wel is, is bijna net zo moeilijk als andersom.
Zo te zien doet TS geen enkele moeite zich te verplaatsen in z'n vriendin; hij wil het op zijn manier, hij wil dat zij hierin wordt (of eigenlijk: is) als hij.
Dat gaat niet werken. De inspanning moet van twee kanten komen.
Wat overigens niet betekent dat TS maar moet leren leven met de troep.
Ik krijg de indruk dat het al veel te laat is, dat TS niet meer over z'n schaduw heen wil springen. TS, heb je het al uitgemaakt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |