ah damn TS wat herken ik mezelf in jou.
hier één rondlopen die letterlijk alles achter haar reet laat vallen.
koken? verpakkingen liggen overal en blijven weken liggen als ik ze niet opruim (terwijl de vuilnisbak een meter van haar af staat).
afwassen? borden worden met etensresten en al op het aanrecht geplempt en staan daar te rotten als ik het niet opruim (meerdere keren meegemaakt en dan vraagt ze zich af waarom het zo stinkt).
buiten dat het gewoon ranzig is trekt het ook nog eens ongedierte aan en gezond kan het niet zijn.
het 'het interesseert me niet' of 'ik zie het niet'-argument is gewoon onzin in mijn ogen. ik zag het vroeger ook niet en schoonmaken is ook niet mijn favoriete bezigheid, ik heb er ook gewoon een pesthekel aan.
ik ben zelf net zo'n sloddervos geweest, kan er soms zelfs nog een potje van maken als ik me lichamelijk niet helemaal top voel.
het is gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen, je bent toch geen klein kind meer? ik vraag me overigens af hoeveel je vriendin thuis bij haar ouders heeft moeten meehelpen in het huishouden, daar begint het al mee denk ik.
als het schoon is dan zien ze dat wel, maar ze zien het niet als het vies is, dat gaat er bij mij niet in, zeker niet als het ruikt naar rottend afval.
iedereen heeft een hekel aan schoonmaken en dan kun je twee dingen doen. of je bent gemakzuchtig en sluit je ogen ervoor omdat je leukere dingen wilt doen, of je gedraagt je volwassen en ruimt af en toe je rotzooi op. het leven is niet alleen lolletjes maken.
in mijn ogen is het gewoon pure gemakzucht.
nu kunnen er allemaal afspraken gemaakt worden, dat zal niet gaan werken als mensen stelselmatig de vuilnisbak negeren en het huis als hun persoonlijke stortplaats gaan zien.
buiten het feit dat een opgeruimde omgeving zo veel beter is voor je geestelijke toestand moet het gewoon niet zo zijn dat je je gaat ergeren aan zo iets, want je kunt er echt laaiend om worden, zoveel egoïsme.
dit is geen sneer naar mensen die alleen wonen en er een rotzooi van maken, dat vind ik heel begrijpelijk.
maar als je met elkaar leeft zul je het leefbaar moeten houden. als je dan weet dat de ander zich eraan stoort dan zorg je er gewoon toch voor dat je het bijhoudt? gewoon, omdat je van elkaar houdt?
met zijn tweeën schoonmaken is heus geen slecht plan, maar het begint bij de basis, troep in de vuilnisbak. papieren en andere eigendommen ook op een vaste plaats.
als je naast je gewone huishoudelijke taken ook nog eens moet gaan puinruimen iedere week dan is dat gewoon triest en niet vol te houden.
op een gegeven moment gaat dit voelen als een strijd en dat kan de bedoeling niet zijn in een relatie.