Dat is echt onzin. Kritische informatie is nog nooit prijsgegeven tijdens colleges en waarschijnlijk niet eens beschikbaar voor de docenten. Die zogenaamde spion waar jij het over hebt is een top-notch onderzoeker die na vele jaren onderzoek pas toegang kreeg tot de gevoelige documenten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:30 schreef RonaldV het volgende:
Daar zijn we zo slecht op ingesteld dat we zelfs kerngeheimen prijsgeven aan studenten uit landen waarvan het bekend is dat ze aan kernwapens werken (zie Pakistan, zie Iran)
Daar zeg je zo eens watquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
/care, het is namelijk wel leiderschap en getuigt ervan dat onze premier zelf kan kiezen. iets wat de vorige kabinetten hebben gemist.
Ze zijn doodsbang.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:38 schreef Eenskijken het volgende:
Amerika staat al te popelen om ook libie binnen te vallen
Waarna hij er mee wegrende naar Pakistan. En als het aan de Nederlandse universiteiten had gelegen hadden een paar jaar geleden Iraanse studenten ook toegang gekregen to nucleaire kennis.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Kritische informatie is nog nooit prijsgegeven tijdens colleges en waarschijnlijk niet eens beschikbaar voor de docenten. Die zogenaamde spion waar jij het over hebt is een top-notch onderzoeker die na vele jaren onderzoek pas toegang kreeg tot de gevoelige documenten.
Nee. Het is bekend dat Russische en vooral Chinese staatsburgers hier dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Maar dan gaat het voor het overgrote deel om economische spionage. Al zijn er mensen die beweren dat de Goalkeepers al ruimschoots in gekopieerde vorm op Chinese oorlogsschepen staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Lagrinta het volgende:
Bedankt voor de uitleg. Ook een beetje onzin om als NL een spion te hebben. Maar betekent dat ook dat er geen buitenlandse spionnen zijn in NL?
Iraanse studenten hebben weer toegang tot vakken over nucleaire technologie, dat verbod is opgeheven. Met een reden natuurlijk, je leert geen drol bij zulke vakken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:41 schreef RonaldV het volgende:
Waarna hij er mee wegrende naar Pakistan. En als het aan de Nederlandse universiteiten had gelegen hadden een paar jaar geleden Iraanse studenten ook toegang gekregen to nucleaire kennis.
Absoluut, algemene nucleaire kennis is vrij beschikbaar maar het gaat echt om parameterwerk dat je proefondervindelijk te weten komt. Als je echter een set documenten van eerder gedane proeven in handen krijgt dan is die voorsprong in een klap verdwenen. Dan rest de vraag, is het gevaarlijk dat Iran in staat is om nucleaire wapens te produceren als de rest van de wereld dat ook kan?quote:Wat je niet beseft is dat het helemaal niet hoeft te gaan om state of the art onderzoeken. Wij lopen decennia voor op Iran, hebben veel meer ervaring met nuclair materiaal. Dat hebben zij niet, dus het hier opdoen van ervaring helpt ze al een heleboel.
Als dat zo was, zou dat niet bekend zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Exact. Maar zitten er Nederlandse spionnen in de EU?
Die zijn er ongetwijfeld, met name in het technisch bedrijfsleven, universiteiten en onderzoekscentra.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:31 schreef Lagrinta het volgende:
Bedankt voor de uitleg. Ook een beetje onzin om als NL een spion te hebben. Maar betekent dat ook dat er geen buitenlandse spionnen zijn in NL?
Het is gevaarlijk als wie dan ook in staat is om nucleaire wapens te produceren.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Iraanse studenten hebben weer toegang tot vakken over nucleaire technologie, dat verbod is opgeheven. Met een reden natuurlijk, je leert geen drol bij zulke vakken.
[..]
Absoluut, algemene nucleaire kennis is vrij beschikbaar maar het gaat echt om parameterwerk dat je proefondervindelijk te weten komt. Als je echter een set documenten van eerder gedane proeven in handen krijgt dan is die voorsprong in een klap verdwenen. Dan rest de vraag, is het gevaarlijk dat Iran in staat is om nucleaire wapens te produceren als de rest van de wereld dat ook kan?
Het principe van de Goalkeeper is volgens mij ook terug te vinden in de prototypen bij Chineze CIWS. Maar die van ons is natuurlijk al tijden in gebruik en onderhevig geweest aan de benodigde gebruikservaring en upgrades.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee. Het is bekend dat Russische en vooral Chinese staatsburgers hier dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Maar dan gaat het voor het overgrote deel om economische spionage. Al zijn er mensen die beweren dat de Goalkeepers al ruimschoots in gekopieerde vorm op Chinese oorlogsschepen staan.
Juist wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Als dat zo was, zou dat niet bekend zijn.
op nieuwsuur zei amerikaanse minister van buitenlandse zaken dat ze al serieus overwogen om militaire interventie te ondernemen in libië. in europa is daar nog geens sprake van.quote:
Nee, ze zijn daar gewoon heen gegaan om die mensen te redden klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:20 schreef quirigua het volgende:
zo maar een gek idee, maar wel gemeen :
zou iemand dat mislukte uitstapje hebben opgezet om Rutte in een hoek te drijven ? of Wilders, idem, hoek ?
Juist niet overwegen ze het. Ze bespraken wat dat allemal we niet inhoudt, en die generaal zat wat te zuchten. De VS is bang om zich te branden en bovendien zitten ze al in twee oorlogen en hun imago is na Irak verder afgebrokkeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
op nieuwsuur zei amerikaanse minister van buitenlandse zaken dat ze al serieus overwogen om militaire interventie te ondernemen in libië. in europa is daar nog geens sprake van.
Als Libië maandag al beelden had laten zien, had Rutte dan ook eerder gereageerd? Gaddafi en Rutte een deal over donderdag pas bekendmaken?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:24 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nee, ze zijn daar gewoon heen gegaan om die mensen te redden klaar.
Dat is wel heel raar gegaan ja, dat stinkt echt!!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als Libië maandag al beelden had laten zien, had Rutte dan ook eerder gereageerd? Gaddafi en Rutte een deal over donderdag pas bekendmaken?
Rutte reageerde omdat het uitlekte. Liever hadden hij, BuZa en MinDef het hele voorval uit het nieuws gehouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als Libië maandag al beelden had laten zien, had Rutte dan ook eerder gereageerd? Gaddafi en Rutte een deal over donderdag pas bekendmaken?
Onzin redeneringen allemaal. Je hebt toch geen flauw idee wie de Nederlandse troepen gevangen hebben genomen, wanneer ze waar naar toe zijn gebracht etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is wel heel raar gegaan ja, dat stinkt echt!!Al weet ik verder niet hoe de vork in de steel zit.
Nee, maar dat neemt niet weg dat het wel erg vreemd is dat dit niet eerder bekendgemaakt is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Onzin redeneringen allemaal. Je hebt toch geen flauw idee wie de Nederlandse troepen gevangen hebben genomen, wanneer ze waar naar toe zijn gebracht etc.
Oke, begrijpelijk. Het lekte vanuit NL uit, maar had Rutte ook controle ver de Libische keuze om uit te zenden. Of zou Ome Gaddafi niet uitzenden al het niet uitgelekt was? Maak dat de kat wijs.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Rutte reageerde omdat het uitlekte. Liever hadden hij, BuZa en MinDef het hele voorval uit het nieuws gehouden.
Die zondag is bekend hoor, das niet gelogen lijkt me? No dan had Gaddafi zondagavond het nog op de tv kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Onzin redeneringen allemaal. Je hebt toch geen flauw idee wie de Nederlandse troepen gevangen hebben genomen, wanneer ze waar naar toe zijn gebracht etc.
Hehehe idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_malta.html#comments
Je moet journalist worden.
Er zijn diezelfde dag vanuit Sirte een Griekse ferry en een Italiaanse boot van de marine vertrokken, waarom gingen ze daar dan niet in mee?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Hij had die man moeten laten stikken?
omdat men stoer wil doen en het geleerde in praktijk wil brengenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Er zijn diezelfde dag vanuit Sirte een Griekse ferry en een Italiaanse boot van de marine vertrokken, waarom gingen ze daar dan niet in mee?
Dan zou ik mij als achtergelaten Nederlander in Libie als Belg voordoen en mijn paspoort dumpen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:02 schreef Lagrinta het volgende:
Wat was er gebeurd als Nederland met luchtsteun was geweest en een paar Libiërs had beschoten en daarna teruggekeerd met die Nederlander?
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan zou ik mij als achtergelaten Nederlander in Libie als Belg voordoen en mijn paspoort dumpen.
Ja, maar zou er bewijs van zijn. Niemand gelooft Libië op dit moment. Het scheen niet uit t emaken voor de overtreding van soevereinitei of je dat doet met een Lynx of Apache. Al je gaat schieten is wat anders, maar je hebt zo'n Apache niet voor niks als die Libiërs beginnen. Ach, dit is ook niks voor NL, ben blij dat dat ding niet neergehaald is, dan was het helemaal een drama.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:03 schreef drumstickNL het volgende:
Dan was Nederland internationaal aan de schandpaal genageld?
quote:Libya: British Army ready for mission at 24 hours notice
British troops have been put on stand-by for deployment to Libya if the crisis in the country worsens.
Sources confirmed that The Black Watch, 3rd Battalion the Royal Regiment of Scotland, had been placed on heightened readiness, prepared to deploy to North Africa at 24 hours notice. bron
Misschien om te gaan doen wat ze jaren geleden al hadden moeten doen...Khadaffi onder zijn ballen trappen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:45 schreef Mercer het volgende:
Zitten er nog veel Britten vast daar in Libië? Waarom zouden ze dat anders gaan doen?
Inderdaad volgens mij is het de USS Kearsarge een Amphibious assault ship en geen vliegdekschip.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:37 schreef sp3c het volgende:
kan de NOS niet gewoon iemand inhuren voor legerzaakjes?
Amerika stuurde 2 schepen
fregatten met 1300 man aan boord
waaronder 1 vliegdekschip?
Misschien voor de olie? BP heeft nogal wat belangen in Libie dacht ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:45 schreef Mercer het volgende:
Zitten er nog veel Britten vast daar in Libië? Waarom zouden ze dat anders gaan doen?
Dat lijkt ze maar niet te lukken. In elke (live) berichtgeving over Defensie zaken barst het van de fouten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:37 schreef sp3c het volgende:
kan de NOS niet gewoon iemand inhuren voor legerzaakjes?
En de pilote is kennelijk een soldaat geworden in plaats van een officier.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:48 schreef WammesWaggel het volgende:
In Het Parool ging het vandaag over drie gevangen mariniers
Terwijl het niet eens een piloot is maar een vlieger.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:51 schreef Doler12 het volgende:
[..]
En de pilot is kennelijk een soldaat geworden in plaats van een officier.
Vast in bruikleen uit het MLM.quote:
Cloggie Downquote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe dan ook, het gaat weer een aantal leuke nieuwe oorlog films opleveren. In de trent van Black Hawk down etc. En de nieuwe Call of Duty reeks zal zich waarschijnlijk ook in dit soort landen afspelen.
Kassa..
call of duty is explosies en heel har rennen en schieten, niet met je helikopter landen en tegen de angry mob zeggen 'ok my bad ... I thought this was Amsterdam' en vervolgens in een of ander paleis luieren tot je naar huis magquote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe dan ook, het gaat weer een aantal leuke nieuwe oorlog films opleveren. In de trent van Black Hawk down etc. En de nieuwe Call of Duty reeks zal zich waarschijnlijk ook in dit soort landen afspelen.
Kassa..
Libisch Fruit?quote:
Angst Spettersquote:
quote:vr 04 mrt 2011, 23:40
Libië beschuldigt Nederland van spionage
TRIPOLI - Op de Libische staatstelevisie is Nederland van spionage beschuldigd. De marinehelikopter wilde spionnen droppen of oppikken, werd gezegd in beelden die vrijdag te zien waren in het programma Nieuwsuur.
Met deze beschuldiging van spionage aan het adres van de drie in Libië gevangen genomen militairen is een andere rechtspositie ontstaan. Volgens het internationale recht hebben zij recht op rechtsbijstand. Dat verklaarde hoogleraar internationaal recht Geert-Jan Knoops vrijdag.
Jawel, ze hadden die Nederlander en andere Westerling te zoeken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
En terecht, die militairen hadden daar helemaal niets te zoeken
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, ze hadden die Nederlander en andere Westerling te zoeken.
Nee.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???
Amateurs aldus de armstoelkrijger. Omdat je veel call of duty speelt ben je nog geen expert voor wat betreft militaire zaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:41 schreef WallOfStars het volgende:
ATC schijnt toch echt te bewijzen dat we wel meer dan 1 vluchtje gemaakt hebben
libie in,
Stelletje amateurs is het nederlandse leger, en de afhandeling hiervan ook.
Ruilen, Gadafi wil vast geen vakens vlees eten als hij uit eindelijk in den haag zit.
lol... je moest eens weten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Amateurs aldus de armstoelkrijger. Omdat je veel call of duty speelt ben je nog geen expert voor wat betreft militaire zaken.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???
Nee, niet dus. Hij vraagt of ze terug gaan naar het Tripoli FIR, niet of ze teruggaan naar Tripoli. De Tromp ligt in het Tripoli FIR. Dat is het Flight Information Region ten zuiden van Malta. Het is een normale vraag vanuit de verkeersleiding, en niets geheimzinnigs aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:41 schreef WallOfStars het volgende:
ATC schijnt toch echt te bewijzen dat we wel meer dan 1 vluchtje gemaakt hebben
libie in,
Stelletje amateurs is het nederlandse leger, en de afhandeling hiervan ook.
Ruilen, Gadafi wil vast geen vakens vlees eten als hij uit eindelijk in den haag zit.
ATC :
http://www.dumpert.nl/mediabase/1389141/6843b7c1/lynx_audio.html
ik hoor toch echt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, niet dus. Hij vraagt of ze terug gaan naar het Tripoli FIR, niet of ze teruggaan naar Tripoli. De Tromp ligt in het Tripoli FIR. Dat is het Flight Information Region ten zuiden van Malta. Het is een normale vraag vanuit de verkeersleiding, en niets geheimzinnigs aan.
Dat is uit het belang van de gevangen militairen, als ze namelijk informatie loslaten daarover kan dat internationaal in het nieuws komen waardoor de vrijlating zeer onwaarschijnlijk word. Dus informatie of militairen, het lijkt mij een makkelijke keus.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:08 schreef Mendeljev het volgende:
Heeft iemand misschien enig idee of de ingenieur een goede kennis of familie is van de opdrachtgevende officieren? Het blijft opvallend stil over de gang van zaken rondom deze twijfelachtige operatie.
En jij denkt dat Gadafi ze vrij laat.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:10 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dat is uit het belang van de gevangen militairen, als ze namelijk informatie loslaten daarover kan dat internationaal in het nieuws komen waardoor de vrijlating zeer onwaarschijnlijk word. Dus informatie of militairen, het lijkt mij een makkelijke keus.
Ik ben bang dat een bevrijding dmv inzet van een commando eenheid momenteel de beste optie is. Rutte had het er ook over "wat we daar gaan doen" ipv onderhandelingen ofzo, kan natuurlijk niets betekenen maar misschien lekte hij zo zonder dat hij het wist toch informatie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:15 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
En jij denkt dat Gadafi ze vrij laat.
Krijgs gevangen als ze geluk hebben met POW regels.
en Spionnen als ze pech hebben.
Je zegt het hierboven toch zelf ook? Tripoli FIR.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:55 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
ik hoor toch echt.
1:56 MATC:You are cleared for tripoli FIR via the South xxx south of malta
2.00 MATC:Are you going to the ship OR Tripoli.
2:02 Heli. : Were going to the ship.
Hoewel Tripoli ook de FIR kan beteken......
Lol.... neen ik zeg dat hierboven niet zelf.... jij leest graag wat jij wilt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je zegt het hierboven toch zelf ook? Tripoli FIR.
Ik heb het er gisteravond met een paar ex-collega's (fighter controllers) over gehad. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Tripoli FIR, niet Tripoli.
Dit lijkt me op dit moment absoluut nog niet van toepassing. Ik betwijfel of we überhaupt over die mogelijkheid beschikken. En je tweede zin lijkt mij complete onzin, hij zal nooit zo onzorgvuldig zijn op een cruciaal moment. Als je naar eerdere gijzelingen/krijgsgevangen kijkt ga ik er vanuit dat ze worden vrijgelaten, eventueel tegen een tegenprestatie waarover nu onderhandelt wordt. Als Nederlandse regering zou op dit moment voorop staan dat of onze mensen of 'onpartijdige' mensen van het Rode Kruis toegang krijgen tot de 3, zodat er iig een oogje in het zeil wordt gehouden mbt gezondheid maar net zo belangrijk tot de locatie. Zodat in het ergste geval er altijd nog een actie uitgevoerd zou kunnen worden. Nu even met de billen bloot maar zolang we ze maar ongeschonden terugkrijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een bevrijding dmv inzet van een commando eenheid momenteel de beste optie is. Rutte had het er ook over "wat we daar gaan doen" ipv onderhandelingen ofzo, kan natuurlijk niets betekenen maar misschien lekte hij zo zonder dat hij het wist toch informatie.
SAS is in country,quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit lijkt me op dit moment absoluut nog niet van toepassing. Ik betwijfel of we überhaupt over die mogelijkheid beschikken. En je tweede zin lijkt mij complete onzin, hij zal nooit zo onzorgvuldig zijn op een cruciaal moment. Als je naar eerdere gijzelingen/krijgsgevangen kijkt ga ik er vanuit dat ze worden vrijgelaten, eventueel tegen een tegenprestatie waarover nu onderhandelt wordt. Als Nederlandse regering zou op dit moment voorop staan dat of onze mensen of 'onpartijdige' mensen van het Rode Kruis toegang krijgen tot de 3, zodat er iig een oogje in het zeil wordt gehouden mbt gezondheid maar net zo belangrijk tot de locatie. Zodat in het ergste geval er altijd nog een actie uitgevoerd zou kunnen worden. Nu even met de billen bloot maar zolang we ze maar ongeschonden terugkrijgen.
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
SAS is in country,
SAD is in country
KSK is in country
maarja 3 redden en 6 doden er voor terug is ook niet alles.
Zeer mogelijk scenario dat er nog wat meer aan boord was, en verdwenen is in de nacht.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.
Maar dat er SF aanwezig zijn wil niet betekenen dat een reddingsactie nu binnen de mogelijkheden ligt.
oh, had je het over die vraag.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Lol.... neen ik zeg dat hierboven niet zelf.... jij leest graag wat jij wilt.
op 2.00 MATC:Are you going to the ship OR Tripoli?
ALS het ship in Tripoli FIR operationeel is dan is die vraag erg vreemd,
zo vreemd zelfs dat hij niet aan andere toestellen gesteld word in het zelfde gebied.
Waarom zou ATC (Malta heeft geen MATC, alleen ATC) het nooit over Tripoli hebben? Het ligt er vlakbij!quote:MATC heeft het zover ik kan nagaan altijd over Triploli FIR,
Hier haalt MATC Tripoli aan en niet Tripoli FIR.
Uh... jawel, maar dan moet je het vak kennen. Bovendien haalde ik FCs aan omdat die ervaring hebben met dit soort crappy verbindingen met veel storing. Net als piloten, net als ATC.quote:Not the same for an Flight controller
lol M= Malta niet Militaryquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
oh, had je het over die vraag.dat is toch niet zo raar? De mogelijkheid bestaat altijd dat er spraakverwarringen zijn. In de luchtvaart geldt dan: vraag door. Vandaar de vraag ga je naar je schip in de Tripoli FIR, of ga je naar Tripoli. Ik zoek er niets achter in ieder geval.
[..]
Waarom zou ATC (Malta heeft geen MATC, alleen ATC) het nooit over Tripoli hebben? Het ligt er vlakbij!
[..]
Uh... jawel, maar dan moet je het vak kennen. Bovendien haalde ik FCs aan omdat die ervaring hebben met dit soort crappy verbindingen met veel storing. Net als piloten, net als ATC.
Zie? een vergissing is zo gemaakt, dus dan moet er verduidelijkt wordenquote:
3 redden en r dood is ook niet goedquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
SAS is in country,
SAD is in country
KSK is in country
maarja 3 redden en 6 doden er voor terug is ook niet alles.
Voor de duidelijkheid: mariniers zijn niet per sé SF.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.
Maar dat er SF aanwezig zijn wil niet betekenen dat een reddingsactie nu binnen de mogelijkheden ligt.
Ja ik weets. Maar in dit geval ging ik er vanuit dat er werd begrepen wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: mariniers zijn niet per sé SF.
cool story broquote:Op zondag 6 maart 2011 00:49 schreef WammesWaggel het volgende:
SAS zou nu de rebellen aan het trainen zijn, dan komt de no-fly er wel en over een maand of 3 of wat neemt het verzet Tripoli in, dan vieren wij dat net zoals met bv het UCK.
En dan blijkt dat de nieuwe machthebbers nog erger zijn, maar dan hebben wij onze blonde vliegtroela wel mooi terug.
Acht maanden later bevalt zij van haar Arabischie woestijnzoon en bekeerd ze zich tot de islam, iedere Zondag bezoekt zij met haar zoon Scheveningen.
Wilders stelt kamervragen en Albert Verlinde heeft, ook, een mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |