Vast in bruikleen uit het MLM.quote:
Cloggie Downquote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe dan ook, het gaat weer een aantal leuke nieuwe oorlog films opleveren. In de trent van Black Hawk down etc. En de nieuwe Call of Duty reeks zal zich waarschijnlijk ook in dit soort landen afspelen.
Kassa..
call of duty is explosies en heel har rennen en schieten, niet met je helikopter landen en tegen de angry mob zeggen 'ok my bad ... I thought this was Amsterdam' en vervolgens in een of ander paleis luieren tot je naar huis magquote:Op zaterdag 5 maart 2011 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe dan ook, het gaat weer een aantal leuke nieuwe oorlog films opleveren. In de trent van Black Hawk down etc. En de nieuwe Call of Duty reeks zal zich waarschijnlijk ook in dit soort landen afspelen.
Kassa..
Libisch Fruit?quote:
Angst Spettersquote:
quote:vr 04 mrt 2011, 23:40
Libië beschuldigt Nederland van spionage
TRIPOLI - Op de Libische staatstelevisie is Nederland van spionage beschuldigd. De marinehelikopter wilde spionnen droppen of oppikken, werd gezegd in beelden die vrijdag te zien waren in het programma Nieuwsuur.
Met deze beschuldiging van spionage aan het adres van de drie in Libië gevangen genomen militairen is een andere rechtspositie ontstaan. Volgens het internationale recht hebben zij recht op rechtsbijstand. Dat verklaarde hoogleraar internationaal recht Geert-Jan Knoops vrijdag.
Jawel, ze hadden die Nederlander en andere Westerling te zoeken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:52 schreef michaelmoore het volgende:
En terecht, die militairen hadden daar helemaal niets te zoeken
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, ze hadden die Nederlander en andere Westerling te zoeken.
Nee.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???
Amateurs aldus de armstoelkrijger. Omdat je veel call of duty speelt ben je nog geen expert voor wat betreft militaire zaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:41 schreef WallOfStars het volgende:
ATC schijnt toch echt te bewijzen dat we wel meer dan 1 vluchtje gemaakt hebben
libie in,
Stelletje amateurs is het nederlandse leger, en de afhandeling hiervan ook.
Ruilen, Gadafi wil vast geen vakens vlees eten als hij uit eindelijk in den haag zit.
lol... je moest eens weten.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:13 schreef franske19 het volgende:
[..]
Amateurs aldus de armstoelkrijger. Omdat je veel call of duty speelt ben je nog geen expert voor wat betreft militaire zaken.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn toch op eigen gelegenheid naar huis gegaan???
Nee, niet dus. Hij vraagt of ze terug gaan naar het Tripoli FIR, niet of ze teruggaan naar Tripoli. De Tromp ligt in het Tripoli FIR. Dat is het Flight Information Region ten zuiden van Malta. Het is een normale vraag vanuit de verkeersleiding, en niets geheimzinnigs aan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:41 schreef WallOfStars het volgende:
ATC schijnt toch echt te bewijzen dat we wel meer dan 1 vluchtje gemaakt hebben
libie in,
Stelletje amateurs is het nederlandse leger, en de afhandeling hiervan ook.
Ruilen, Gadafi wil vast geen vakens vlees eten als hij uit eindelijk in den haag zit.
ATC :
http://www.dumpert.nl/mediabase/1389141/6843b7c1/lynx_audio.html
ik hoor toch echt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, niet dus. Hij vraagt of ze terug gaan naar het Tripoli FIR, niet of ze teruggaan naar Tripoli. De Tromp ligt in het Tripoli FIR. Dat is het Flight Information Region ten zuiden van Malta. Het is een normale vraag vanuit de verkeersleiding, en niets geheimzinnigs aan.
Dat is uit het belang van de gevangen militairen, als ze namelijk informatie loslaten daarover kan dat internationaal in het nieuws komen waardoor de vrijlating zeer onwaarschijnlijk word. Dus informatie of militairen, het lijkt mij een makkelijke keus.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:08 schreef Mendeljev het volgende:
Heeft iemand misschien enig idee of de ingenieur een goede kennis of familie is van de opdrachtgevende officieren? Het blijft opvallend stil over de gang van zaken rondom deze twijfelachtige operatie.
En jij denkt dat Gadafi ze vrij laat.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:10 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dat is uit het belang van de gevangen militairen, als ze namelijk informatie loslaten daarover kan dat internationaal in het nieuws komen waardoor de vrijlating zeer onwaarschijnlijk word. Dus informatie of militairen, het lijkt mij een makkelijke keus.
Ik ben bang dat een bevrijding dmv inzet van een commando eenheid momenteel de beste optie is. Rutte had het er ook over "wat we daar gaan doen" ipv onderhandelingen ofzo, kan natuurlijk niets betekenen maar misschien lekte hij zo zonder dat hij het wist toch informatie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:15 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
En jij denkt dat Gadafi ze vrij laat.
Krijgs gevangen als ze geluk hebben met POW regels.
en Spionnen als ze pech hebben.
Je zegt het hierboven toch zelf ook? Tripoli FIR.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:55 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
ik hoor toch echt.
1:56 MATC:You are cleared for tripoli FIR via the South xxx south of malta
2.00 MATC:Are you going to the ship OR Tripoli.
2:02 Heli. : Were going to the ship.
Hoewel Tripoli ook de FIR kan beteken......
Lol.... neen ik zeg dat hierboven niet zelf.... jij leest graag wat jij wilt.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je zegt het hierboven toch zelf ook? Tripoli FIR.
Ik heb het er gisteravond met een paar ex-collega's (fighter controllers) over gehad. Ze zeggen allemaal hetzelfde: Tripoli FIR, niet Tripoli.
Dit lijkt me op dit moment absoluut nog niet van toepassing. Ik betwijfel of we überhaupt over die mogelijkheid beschikken. En je tweede zin lijkt mij complete onzin, hij zal nooit zo onzorgvuldig zijn op een cruciaal moment. Als je naar eerdere gijzelingen/krijgsgevangen kijkt ga ik er vanuit dat ze worden vrijgelaten, eventueel tegen een tegenprestatie waarover nu onderhandelt wordt. Als Nederlandse regering zou op dit moment voorop staan dat of onze mensen of 'onpartijdige' mensen van het Rode Kruis toegang krijgen tot de 3, zodat er iig een oogje in het zeil wordt gehouden mbt gezondheid maar net zo belangrijk tot de locatie. Zodat in het ergste geval er altijd nog een actie uitgevoerd zou kunnen worden. Nu even met de billen bloot maar zolang we ze maar ongeschonden terugkrijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:19 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een bevrijding dmv inzet van een commando eenheid momenteel de beste optie is. Rutte had het er ook over "wat we daar gaan doen" ipv onderhandelingen ofzo, kan natuurlijk niets betekenen maar misschien lekte hij zo zonder dat hij het wist toch informatie.
SAS is in country,quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit lijkt me op dit moment absoluut nog niet van toepassing. Ik betwijfel of we überhaupt over die mogelijkheid beschikken. En je tweede zin lijkt mij complete onzin, hij zal nooit zo onzorgvuldig zijn op een cruciaal moment. Als je naar eerdere gijzelingen/krijgsgevangen kijkt ga ik er vanuit dat ze worden vrijgelaten, eventueel tegen een tegenprestatie waarover nu onderhandelt wordt. Als Nederlandse regering zou op dit moment voorop staan dat of onze mensen of 'onpartijdige' mensen van het Rode Kruis toegang krijgen tot de 3, zodat er iig een oogje in het zeil wordt gehouden mbt gezondheid maar net zo belangrijk tot de locatie. Zodat in het ergste geval er altijd nog een actie uitgevoerd zou kunnen worden. Nu even met de billen bloot maar zolang we ze maar ongeschonden terugkrijgen.
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
SAS is in country,
SAD is in country
KSK is in country
maarja 3 redden en 6 doden er voor terug is ook niet alles.
Zeer mogelijk scenario dat er nog wat meer aan boord was, en verdwenen is in de nacht.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.
Maar dat er SF aanwezig zijn wil niet betekenen dat een reddingsactie nu binnen de mogelijkheden ligt.
oh, had je het over die vraag.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Lol.... neen ik zeg dat hierboven niet zelf.... jij leest graag wat jij wilt.
op 2.00 MATC:Are you going to the ship OR Tripoli?
ALS het ship in Tripoli FIR operationeel is dan is die vraag erg vreemd,
zo vreemd zelfs dat hij niet aan andere toestellen gesteld word in het zelfde gebied.
Waarom zou ATC (Malta heeft geen MATC, alleen ATC) het nooit over Tripoli hebben? Het ligt er vlakbij!quote:MATC heeft het zover ik kan nagaan altijd over Triploli FIR,
Hier haalt MATC Tripoli aan en niet Tripoli FIR.
Uh... jawel, maar dan moet je het vak kennen. Bovendien haalde ik FCs aan omdat die ervaring hebben met dit soort crappy verbindingen met veel storing. Net als piloten, net als ATC.quote:Not the same for an Flight controller
lol M= Malta niet Militaryquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
oh, had je het over die vraag.dat is toch niet zo raar? De mogelijkheid bestaat altijd dat er spraakverwarringen zijn. In de luchtvaart geldt dan: vraag door. Vandaar de vraag ga je naar je schip in de Tripoli FIR, of ga je naar Tripoli. Ik zoek er niets achter in ieder geval.
[..]
Waarom zou ATC (Malta heeft geen MATC, alleen ATC) het nooit over Tripoli hebben? Het ligt er vlakbij!
[..]
Uh... jawel, maar dan moet je het vak kennen. Bovendien haalde ik FCs aan omdat die ervaring hebben met dit soort crappy verbindingen met veel storing. Net als piloten, net als ATC.
Zie? een vergissing is zo gemaakt, dus dan moet er verduidelijkt wordenquote:
3 redden en r dood is ook niet goedquote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:26 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
SAS is in country,
SAD is in country
KSK is in country
maarja 3 redden en 6 doden er voor terug is ook niet alles.
Voor de duidelijkheid: mariniers zijn niet per sé SF.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik snap dat die aanwezig zijn. Ik ben ook persoonlijk nog steeds van mening dat er in die heli zeker nog wel mariniers hebben gezeten. Ik denk dat het contact maken met de evacués mislukt is waarbij tegelijkertijd de heli is gegijzeld, onder de RoE zullen ze zich hebben moeten overgeven. Die mariniers zijn ws. ergens de zee ingezwommen om opgepikt te worden.
Maar dat er SF aanwezig zijn wil niet betekenen dat een reddingsactie nu binnen de mogelijkheden ligt.
Ja ik weets. Maar in dit geval ging ik er vanuit dat er werd begrepen wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: mariniers zijn niet per sé SF.
cool story broquote:Op zondag 6 maart 2011 00:49 schreef WammesWaggel het volgende:
SAS zou nu de rebellen aan het trainen zijn, dan komt de no-fly er wel en over een maand of 3 of wat neemt het verzet Tripoli in, dan vieren wij dat net zoals met bv het UCK.
En dan blijkt dat de nieuwe machthebbers nog erger zijn, maar dan hebben wij onze blonde vliegtroela wel mooi terug.
Acht maanden later bevalt zij van haar Arabischie woestijnzoon en bekeerd ze zich tot de islam, iedere Zondag bezoekt zij met haar zoon Scheveningen.
Wilders stelt kamervragen en Albert Verlinde heeft, ook, een mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |