* Meldt....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Over hoe leuk de SGP is zou je eens iemand moeten ondervragen die in een gemeente woont waar de SGP aan het roer zit. Het lachen vergaat je snel met het terreurbewind dat ze dan gaan voeren. Aangezien de gemiddelde SGP'er denkt dat de hele gemeente van hen is dient iedereen zich aan hun wil te onderwerpen en mag er niets.
verkopen hun ziel om macht.quote:
Die kan ik je zo wel geven: Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw toen nieuwjaarsdag op een zondag viel.... dat zal Staphorst zijn geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden? Welke gemeente en wat mocht er niet?
Oke, dan overtreed je een lokale APV, big deal. Dat wordt toch zwak gehandhaafd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kan ik je zo wel geven: Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw toen nieuwjaarsdag op een zondag viel.... dat zal Staphorst zijn geweest.
Tsja, ik herken het ook niet... het is niet zo dat de buren op zondag klaar staan om mijn auto te blokkeren als ik wil gaan zwemmen ofzoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oke, dan overtreed je een lokale APV, big deal. Dat wordt toch zwak gehandhaafd.
Toen Hexagon repte over een 'terreurbewind' verwachte ik meer Iraanse toestanden dan een incidenteel vuurwerkverbod. Bovendien wil een partij als GL particulier vuurwerk helemaal verbieden.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:01 schreef DrDentz het volgende:
Groenlinks is voor de boerka. Dat is ook conservatief.
Slechte analogie hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zijn tegen een boerkaverbod. Dat is heel iets anders.
Wat jij zegt is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat iemand "voorstander van moord en verkrachting" is, als ze tegen de doodstraf zijn.
SGP wil trouwens de doodstraf voor mensen die seks met kinderen hebben, niet zo slim natuurlijk om je eigen achterban te executeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:25 schreef UncleDolan het volgende:
Ik weet niet wat erger is, de Nazis (PVV) of de kinderverkrachters (SGP) maar die rechtse graaiers zoeken het maar uit.
Die ze vervolgens bij lange na niet gaan halen. Goedkoop populistisch gehuil dus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
De PvdA wilde niet verder dan 13 mrd, terwijl de VVD per se 18 mrd wilt. Dus inderdaad, er valt niet echt zaken mee te doen.
Klopt het heeft een nogal beklemmend effect op de gemeenschap vaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Over hoe leuk de SGP is zou je eens iemand moeten ondervragen die in een gemeente woont waar de SGP aan het roer zit. Het lachen vergaat je snel met het terreurbewind dat ze dan gaan voeren. Aangezien de gemiddelde SGP'er denkt dat de hele gemeente van hen is dient iedereen zich aan hun wil te onderwerpen en mag er niets.
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt het heeft een nogal beklemmend effect op de gemeenschap vaak.
Tja een kind dat doodgereden wordt door een hardrijder als gemeenschap verwerken omdat het gods wil is...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.
Voor degenen die zo diep in de kerk zitten, is dat waarschijnlijk ook de beste en enige manier om het te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja een kind dat doodgereden wordt door een hardrijder als gemeenschap verwerken omdat het gods wil is...
Tsja, als alle dorpsgenoten familie zijn, dan ontstaat er natuurlijk vanzelf een zekere vorm van gemeenschapszin.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.
Ja want dat is in ieder dorp waar de SGP hoog scoort zo?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als alle dorpsgenoten familie zijn, dan ontstaat er natuurlijk vanzelf een zekere vorm van gemeenschapszin.
Ik heb 20 jaar in zo'n gemeente gewoond en mijn ouders wonen er nog steeds. Ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad van het SGP-bestuur. Er zijn geen evenementen op zondag en er zijn ook geen koopzondagen in de gemeente maar dat is nou niet echt een groot gemis. Voor de rest is het gewoon leven en laten leven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Cohen blokkeert helemaal niets. Dat heeft hij afgelopen woensdag duidelijk kenbaar gemaakt. Wel een beetje bij de les blijvenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:04 schreef bijdehand het volgende:
Alles beter dan Cohen's blokkade van de regering.
Exact, als die grefo's al blij zijn met wat zondagen minder de supermarkt open dan hoor je mij niet klagen, small price to pay voor een rechts Nederlandquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:04 schreef bijdehand het volgende:
Alles beter dan Cohen's blokkade van de regering.
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact, als die grefo's al blij zijn met wat zondagen minder de supermarkt open dan hoor je mij niet klagen, small price to pay voor een rechts Nederland
Het mooie is dat je politici ook mag vastpakken aan de door hun in het verleden gedane uitspraken. Zo blijven we het hebben over kopvoddentax enzo. Wel een beetje consequent blijvenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cohen blokkeert helemaal niets. Dat heeft hij afgelopen woensdag duidelijk kenbaar gemaakt. Wel een beetje bij de les blijven
Eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.
Dan doe jij dat toch lekker. Overigens moet ik Rutte ten dele gelijk geven; ik ken ook vriendelijke SGP'ers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het mooie is dat je politici ook mag vastpakken aan de door hun in het verleden gedane uitspraken. Zo blijven we het hebben over kopvoddentax enzo. Wel een beetje consequent blijven
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.
Nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?
Ik ken ook vriendelijke moslims. Wil niet zeggen dat ik het met hun ideologie eens ben. Ik vind het wel jammer van Rutte hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan doe jij dat toch lekker. Overigens moet ik Rutte ten dele gelijk geven; ik ken ook vriendelijke SGP'ers.
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?
Je hoeft het ook niet met hun ideologie eens te zijn om hen bepaalde vrijheden te gunnen. Zo mogen SGP'ers van mij gewoon in hun zwarte gelaat richting hun oerconservatieve gebedshuis struinen. Net zoals dat moslims hun moskeetje mogen bezoeken en hun boekje mogen lezen, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken ook vriendelijke moslims. Wil niet zeggen dat ik het met hun ideologie eens ben. Ik vind het wel jammer van Rutte hoor.
Ja ik snap ook niet waarom of alle religies gelijk moeten worden behandeld in Nederland.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.
Niks moet van mij (ik ben namelijk wél liberaalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaar wel degelijk onderhandeld worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.
Ik zie daar geen afschaffing in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaarwel degelijk onderhandeld worden.
Vraag ook niet waarom het van jou moet, maar waarom zou je religies over het algemeen gelijk stellenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niks moet van mij (ik ben namelijk wél liberaal) ik vroeg het me gewoon af.
Ik gun ze zeker hun vrijheid. Gun ook de commisten, de KKK en de SP hun vrijheden. Maar wil niet zeggen dat ik vind dat ze overal inspraak in moeten hebben als dat niet nodig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet met hun ideologie eens te zijn om hen bepaalde vrijheden te gunnen. Zo mogen SGP'ers van mij gewoon in hun zwarte gelaat richting hun oerconservatieve gebedshuis struinen. Net zoals dat moslims hun moskeetje mogen bezoeken en hun boekje mogen lezen, wat mij betreft.
Nou, kennelijk worden sommigen liever onderdrukt door christenen dan door islamieten. Ik vroeg me gewoon af waar 'm dat in zat. Want ik maak me eigenlijk geen illusies over een Nederland onder SGP regime: daar ga ik me net zo weinig in thuis voelen als in een islamitisch Nederland. Maar kennelijk zit er voor anderen een andere overweging in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vraag ook niet waarom het van jou moet, maar waarom zou je religies over het algemeen gelijk stellen
Dat heb ik ook nergens beweerd.quote:
Wat is dan het probleem?quote:
Omdat het christelijke geloof wat kalmer is geworden in de loop der tijd en de moslims nog steeds christenen vermoorden in moslimlanden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, kennelijk worden sommigen liever onderdrukt door christenen dan door islamieten. Ik vroeg me gewoon af waar 'm dat in zat. Want ik maak me eigenlijk geen illusies over een Nederland onder SGP regime: daar ga ik me net zo weinig in thuis voelen als in een islamitisch Nederland. Maar kennelijk zit er voor anderen een andere overweging in.
Dat ik niet wil dat er op basis van religieuze motieven aan die wetgeving gesleuteld wordt.quote:
Jouw dagelijkse normen en waarden zijn gevormd door religie in het verre verleden, het is nogal hypocriet te stellen dat onze samenleving niet gebaseerd is op een religieuze achtergrond. Zolang er geen verboden zijn en er alleen wat getweaked wordt aan besluitvorming zie ik het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ik niet wil dat er op basis van religieuze motieven aan die wetgeving gesleuteld wordt.
Rutte zou het hebben over een aanpassing van de termijn van 24 naar 22 weken, en gezien babies die met 24 weken geboren worden tegenwoordig zelfs levensvatbaar zijn (men probeert het iig) is dat op zich nog niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaar wel degelijk onderhandeld worden.
Iedereen kan toch duidelijk zien dat dit een handreiking naar de SGP is of ben ik nou heel erg achterdochtig?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
Rutte zou het hebben over een aanpassing van de termijn van 24 naar 22 weken, en gezien babies die met 24 weken geboren worden tegenwoordig zelfs levensvatbaar zijn (men probeert het iig) is dat op zich nog niet zo vreemd.
Klopt, maar ik verwacht dan ook niet dat Rutte daarmee akkoord gaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
Een beetje gevoel voor nuance in zo'n kwestie is uiteraard ook al prettig, want de SGP zou het liefst de 20-weken echo al laten vervallen omdat er "zoveel" abortussen plaatsvinden naar aanleiding van die 20-weken echo... en dat is dus BS, want de abortussen die plaatsvinden naar aanleiding van de 20-weken echo zijn juist abortussen van kinderen die vrijwel kansloos zijn als ze na een volledige zwangerschap geboren worden.
Daar zou de SGP dus het liefst tornen aan een standaard medisch onderzoek dat ook al heel veel leed heeft voorkomen bij babies die wel gewoon geboren worden en daardoor soms zelfs gezond geboren worden, of direct geholpen kunnen worden.
Neen, trots hypocriet.quote:
Hypocriet zijn we natuurlijk allemaal.quote:
Daarom, why hide it.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Hypocriet zijn we natuurlijk allemaal.
Onze dagelijkse waarden en normen zijn deels door oude christelijke tradities tot stand gekomen (die het weer van nog oudere tradities overgenomen etc. etc.), maar onze huidige seculiere rechtstaat hebben we afgekeken van de oude Griekse en Romeinse beschavingen en dankzij de Verlichting zijn deze gemeengoed geworden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
Jouw dagelijkse normen en waarden zijn gevormd door religie in het verre verleden, het is nogal hypocriet te stellen dat onze samenleving niet gebaseerd is op een religieuze achtergrond. Zolang er geen verboden zijn en er alleen wat getweaked wordt aan besluitvorming zie ik het probleem niet zo.
Dit is de grote fout die altijd gemaakt wordt bij de abortus discussie. Alsof de voorstanders ineens kinderen tot week 36 nog willen kunnen aborteren. Ik zelf vind abortus ook niet wenselijk en hoop dat niemand het zomaar even doet omdat ze geen zin in een kind hebben. Wel vind ik dat dat niet mijn beslissing is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
Christenen blij met een paar week coulance, en Atheïsten blij dat ze hun kind er alsnog uit kunnen slopen. Zo is het nu ook, alleen met een ander kerngetal voor de weken. Naja, het zal wel, mij kan 't niet zo veel bekoren. Zijn wel belangrijkere dingen die wel gedaan worden met steun van de SGP dan.
Die keuze staat dus, zelfs met SGP, nog steeds.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is de grote fout die altijd gemaakt wordt bij de abortus discussie. Alsof de voorstanders ineens kinderen tot week 36 nog willen kunnen aborteren. Ik zelf vind abortus ook niet wenselijk en hoop dat niemand het zomaar even doet omdat ze geen zin in een kind hebben. Wel vind ik dat dat niet mijn beslissing is.
Het verschil is niet "Pro-life" & "Pro-death", het verschil is "Pro-choice" & "Anti-choice".
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een handreiking te zijn, ook de veranderende mogelijkheden van de medische wetenschap maken het een beetje dubbel dat in het ene ziekenhuis een kind dat na 24 weken zwangerscha geboren wordt alle medische zorg en aandacht krijgt die maar nodig is om te kunnen overleven, en in een ander ziekenhuis nog een abortus wordt uitgevoerd op een kind dat in dezelfde zwangerschapstermijn zit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Iedereen kan toch duidelijk zien dat dit een handreiking naar de SGP is of ben ik nou heel erg achterdochtig?
Praat er inderdaad maar weer overheen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die keuze staat dus, zelfs met SGP, nog steeds.
Ik zie echt je probleem niet?
Die keuze staat niet als ze de abortusgrens bijvoorbeeld zouden laten opschuiven naar 16 weken, omdat de echt ernstige zaken over het algemeen pas bij de 20-weken echo aan het licht komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die keuze staat dus, zelfs met SGP, nog steeds.
Ik zie echt je probleem niet?
Mee eens, als het medisch mogelijk is, mag het best terug naar 22 weken (of zelfs nog verder). Zodra er inderdaad geen kans op een menswaardig bestaan is of het kind niet levensvatbaar is na de bevalling, mag er best geaborteerd worden. Ook als het leven van de moeder in gevaar komt, natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:03 schreef Leandra het volgende:
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs een handreiking te zijn, ook de veranderende mogelijkheden van de medische wetenschap maken het een beetje dubbel dat in het ene ziekenhuis een kind dat na 24 weken zwangerschap geboren wordt alle medische zorg en aandacht krijgt die maar nodig is om te kunnen overleven, en in een ander ziekenhuis nog een abortus wordt uitgevoerd op een kind dat in dezelfde zwangerschapstermijn zit.
Overigens mag daarbij van mij wel onderscheid gemaakt worden tussen een abortus omdat er zeer ernstige zaken mis zijn met het kind (trisomie 13/18), of een abortus omdat de ouder(s) het niet meer zien zitten terwijl er sprake is van een gezond kind.
In het laatste geval mag die termijn wat mij betreft ook lager komen te liggen dan 24 weken, al was het alleen maar omdat het dan een gezond kind zou betreffen dat in andere gevallen alle zorg krijgt die nodig is.
Maar bij een abortus omdat is gebleken dat het kind geen kans op een menswaardig bestaan heeft, vind ik niet dat je die termijn zo strak moet hanteren, die ouders gaan in die besluitvorming en de abortus an sich vaak sowieso al door een hel.
Het maakt de Islam hiermee iig ook salonfähig, zo gek veel verschillen met de Islam hebben ze niet...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:24 schreef Friek_ het volgende:
Ik vraag me trouwens hardop af hoe 'leuk' een partij is die de volgende standpunten heeft:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bron: SGP.nl
Ja man, leuke partij.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/politi(...)_aan_tour_de_france/quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mag ik even lachen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
maar onze huidige seculiere rechtstaat hebben we afgekeken van de oude Griekse en Romeinse beschavingen en dankzij de Verlichting zijn deze gemeengoed geworden.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:24 schreef Friek_ het volgende:
Ik vraag me trouwens hardop af hoe 'leuk' een partij is die de volgende standpunten heeft:
[..]
[..]
[..]
[..]
Bron: SGP.nl
Ja man, leuke partij.
Zou de SGP ook tegen een vrouwelijk staatshoofd zijn? Arme Amalia.quote:De SGP acht het regeerambt op grond van Gods Woord in strijd te zijn met de roeping van
de vrouw. Alle taken en functies binnen het publieke domein vallen daarbij onder de noemer
regeerambt. Denk aan ambten als burgemeester, wethouder, gedeputeerde, commissaris van
de Koningin, minister of staatssecretaris.
Net zoals christenen moslims vermoorden in moslimlanden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat het christelijke geloof wat kalmer is geworden in de loop der tijd en de moslims nog steeds christenen vermoorden in moslimlanden.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:59 schreef Balisto het volgende:
Waren de verkiezingen maar op een zondag geweest.
Al die "SGP wil" linkjes zeggen natuurlijk niets.... de SGP kan zoveel willen, maar als je zelfs met linkjes aankomt over wat de SGP in Rhenen wil (waar ze 3 van de 17 zetels hebben) dan is dat niet echt een bewijs van het "schrikbewind" dat de SGP voert in gemeentes waar ze aan de macht zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:42 schreef Hexagon het volgende:
http://www.joop.nl/politi(...)_aan_tour_de_france/
http://www.volkskrant.nl/(...)l-in-Staphorst.dhtml
http://www.destentor.nl/r(...)g-breekt-raad-op.ece
Urk wil verbod hardcore feest
http://www.refdag.nl/nieu(...)evenementen_1_334745
http://www.bbrussen.nl/20(...)-gaylords-verbieden/
http://www.refdag.nl/nieu(...)ndags_dicht_1_246340
http://drimble.nl/politie(...)k-alcoholverbod.html
http://www.deweekkrant.nl(...)edia_n.a.v._initiat/
http://www.schuttevaer.nl(...)ienst-op-zondag.html
http://www.depers.nl/opme(...)od-op-popmuziek.html
Wat een leuke partij joh!!
Ze zullen het niet allemaal gerealiseerd krijgen maar dat ze het willen zegt al genoeg over de partij.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al die "SGP wil" linkjes zeggen natuurlijk niets.... de SGP kan zoveel willen, maar als je zelfs met linkjes aankomt over wat de SGP in Rhenen wil (waar ze 3 van de 17 zetels hebben) dan is dat niet echt een bewijs van het "schrikbewind" dat de SGP voert in gemeentes waar ze aan de macht zijn.
Je had het over een schrikbewind in gemeentes waar ze aan de macht zijn cq komen... nou kun je die term wel afzwakken, maar als ze in een gemeente aan de macht zijn, dan wil het toch zeggen dat een groot deel van de inwoners ervoor gekozen heeft dat het zwembad op zondag niet open is, of dat er op zondag geen evenement mag plaatsvinden?!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen het niet allemaal gerealiseerd krijgen maar dat ze het willen zegt al genoeg over de partij.
Maar dan nog. In veel gemeentes mogen bijvoorbeeld zwembaden niet op zondag open of mogen er bepaalde evenementen niet plaatsvinden. Schrikbewind is misschien een zwaar woord. Maar prettig is anders met een partij die zo sterk zijn eigen normen en waarden wil doordrammen.
Wat ik stuitend vind is de vrolijkheid waarmee de SGP omarmd wordt (net als eerder de PVV), de 'eagerness' om met ze samen te werken. Bij zowel de VVD-politici als de stemmers zie je dat. Alles om links maar buiten de macht te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:17 schreef kingmob het volgende:
Het ideologische failliet van de VVD was al langer een feit, het verbaasd mij niet. Ik snap een zeker pragmatisme, maar er zijn gewoon grenzen die je op basis van ideologie normaliter niet overschrijd. Regeren met Wilders was al dubieus, dit is kortweg anti-liberaal natuurlijk.
Omdat het vaak een minderheid blijft die op irrationele basis anderen van alles wil onthouden. Dat vind ik een zeer treurige zaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had het over een schrikbewind in gemeentes waar ze aan de macht zijn cq komen... nou kun je die term wel afzwakken, maar als ze in een gemeente aan de macht zijn, dan wil het toch zeggen dat een groot deel van de inwoners ervoor gekozen heeft dat het zwembad op zondag niet open is, of dat er op zondag geen evenement mag plaatsvinden?!
Voor de (meerderheid van de) bewoners die geen boodschap heeft aan het fundamentalistisch geloofquote:Voor wie moeten dat zwembad en die winkels dan open?
Voor wie moet dat evenement dan plaatsvinden?
Ik kende bij mijn vorige baan nog wel wat mensen die er om verhuist zijn.quote:Over het algemeen zijn het niet de inwoners van die gemeentes die er zoveel moeite mee hebben dat het SGP "schrikbewind" beperkingen met zich meebrengt, maar zijn het de mensen die er niet wonen die zich er het drukst over maken...
Dat kan hier in Ehv net zo goed. Tenzij je in een achterbuurt of aan de ringwegen gaat wonenquote:Geloof me, ik word en voel me als niet-grefo echt niet onderdrukt in mijn grefo woonplaats, en ik heb ook geen last van de beperkingen die het met zich meebrengt, ik geniet vooral van de voordelen van zo'n omgeving die nog het meest overeenkomt met NL in 1975, met kinderen die kunnen buitenspelen en de autoradio die nog gewoon in de auto kan blijven.
Democratie is dus echt dictatuur van de meerderheid?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je had het over een schrikbewind in gemeentes waar ze aan de macht zijn cq komen... nou kun je die term wel afzwakken, maar als ze in een gemeente aan de macht zijn, dan wil het toch zeggen dat een groot deel van de inwoners ervoor gekozen heeft dat het zwembad op zondag niet open is, of dat er op zondag geen evenement mag plaatsvinden?!
Voor wie moeten dat zwembad en die winkels dan open?
Voor wie moet dat evenement dan plaatsvinden?
Over het algemeen zijn het niet de inwoners van die gemeentes die er zoveel moeite mee hebben dat het SGP "schrikbewind" beperkingen met zich meebrengt, maar zijn het de mensen die er niet wonen die zich er het drukst over maken...
Geloof me, ik word en voel me als niet-grefo echt niet onderdrukt in mijn grefo woonplaats, en ik heb ook geen last van de beperkingen die het met zich meebrengt, ik geniet vooral van de voordelen van zo'n omgeving die nog het meest overeenkomt met NL in 1975, met kinderen die kunnen buitenspelen en de autoradio die nog gewoon in de auto kan blijven.
De enige reden dat dit kabinet er is gekomen, is omdat ze gezamenlijk een haat voor "links" delen, ja. Dat er dan zo'n beetje het slechtste regeerakkoord in de Nederlandse geschiedenis uit is gekomen, ach ja, dat maakt niet uit. Maar de PvdA regeert niet, en daar ging het om.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Wat ik stuitend vind is de vrolijkheid waarmee de SGP omarmd wordt (net als eerder de PVV), de 'eagerness' om met ze samen te werken. Bij zowel de VVD-politici als de stemmers zie je dat. Alles om links maar buiten de macht te houden.
Weinig hoopvol voor een eventuele toekomstige samenwerking tussen de VVD en links.
Kennelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:28 schreef kingmob het volgende:
Het grote goedpraten begint al aan dit topic te zien. Een fundamentalistische moslimpartij is dus logischerwijs ook bon ton begrijp ik?
Ja hoor, die mogen van alles willen, en dat kunnen ze dan ook doen, alleen de winkels in het dorp zijn nooit op zondag open, het staat ze echter vrij om in een willekeurige andere plaats waar de winkels wel open zijn te gaan winkelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Democratie is dus echt dictatuur van de meerderheid?
Of mogen er ook andersdenkenden in de betreffende gemeenten wonen die iets anders willen op zondag?
De SGP wil deze bevoegdheid om de zondagsrust te handhaven in de handen van de gemeente leggen. De ondernemers en de inwoners van de gemeente hebben niks te zeggen. Dit staat mij zo tegen, aangezien de gemeente alleen mag bepalen of zondag de winkels wel of niet open mogen, terwijl de inwoners en ondernemers hier niks over te zeggen hebben. Ik hou er niet van als iemand dit zo dwingend oplegt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof er een verschrikkelijke vorm van onderdrukking is omdat een paar gehuchten in NL de zondagsrust wel handhaven, omdat de meerderheid daar behoefte aan heeft.
Res non verba. Cohen is een onfatsoenlijke, oneerlijke lul,quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cohen blokkeert helemaal niets. Dat heeft hij afgelopen woensdag duidelijk kenbaar gemaakt. Wel een beetje bij de les blijven
Ik houd er nog minder van wanneer iemand belastingtarieven van 60% oplegt. Dat beperkt de vrijheid net iets meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De SGP wil deze bevoegdheid om de zondagsrust te handhaven in de handen van de gemeente leggen. De ondernemers en de inwoners van de gemeente hebben niks te zeggen. Dit staat mij zo tegen, aangezien de gemeente alleen mag bepalen of zondag de winkels wel of niet open mogen, terwijl de inwoners en ondernemers hier niks over te zeggen hebben. Ik hou er niet van als iemand dit zo dwingend oplegt.
Je hebt het over gemeentes waar de SGP aan de macht is, daar hebben ze dus over het algemeen samen met het CDA een meerderheid....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het vaak een minderheid blijft die op irrationele basis anderen van alles wil onthouden. Dat vind ik een zeer treurige zaak.
Dan beslist een democratisch gekozen gemeentebestuur er toch over?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De SGP wil deze bevoegdheid om de zondagsrust te handhaven in de handen van de gemeente leggen. De ondernemers en de inwoners van de gemeente hebben niks te zeggen. Dit staat mij zo tegen, aangezien de gemeente alleen mag bepalen of zondag de winkels wel of niet open mogen, terwijl de inwoners en ondernemers hier niks over te zeggen hebben. Ik hou er niet van als iemand dit zo dwingend oplegt.
Wat ik heb gelezen is dat sommige gemeente op dit punt van plan zijn om een alles of niets benadering op toe te passen. De ondernemers moeten of allemaal hun winkels openen op zondag of alle winkels blijven dicht op zondag. Ik vind niet dat de gemeente ondernemers mag dwingen om hun winkels te openen of juist niet te openen op zondag. De ondernemers hebben allerlei goede redenen om op zondag hun winkel open of juist dicht te houden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan beslist een democratisch gekozen gemeentebestuur er toch over?
Hoezo zouden ondernemers en inwoners er dan niets over te zeggen hebben?
Een ondernemer dwingen de winkel op zondag (of welke dag dan ook) open te doen?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen is dat sommige gemeente op dit punt van plan zijn om een alles of niets benadering op toe te passen. De ondernemers moeten of allemaal hun winkels openen op zondag of alle winkels blijven dicht op zondag. Ik vind niet dat de gemeente ondernemers mag dwingen om hun winkels te openen of juist niet te openen op zondag. De ondernemers hebben allerlei goede redenen om op zondag hun winkel open of juist dicht te houden.
Ik kan best begrijpen dat dit vervelend is voor mensen die naar een SGP-gemeente verhuizen en er niks te doen is op zondag (op kerkbezoek na). Alle evenementen vinden gewoon plaats op zaterdag en er wordt ook gewoon gevoetbald op zondag (een echte SGP-er mag toch niet sporten), restaurants zijn ook gewoon open. Er zijn ook nadelen maar geen enkele gemeente is perfect.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zullen het niet allemaal gerealiseerd krijgen maar dat ze het willen zegt al genoeg over de partij.
Maar dan nog. In veel gemeentes mogen bijvoorbeeld zwembaden niet op zondag open of mogen er bepaalde evenementen niet plaatsvinden. Schrikbewind is misschien een zwaar woord. Maar prettig is anders met een partij die zo sterk zijn eigen normen en waarden wil doordrammen.
Zeggen dat Groen Links voor de boerka is, als ze tegen een boerkaverbod zijn, dat slaat nergens op. Dan mis je toch ergens een kronkel hersenen volgens mij, of je wil het expres even zo aangeven om GL in een slecht daglicht te zetten.quote:
Nee, dat zit me ook niet zo dwars eigenlijk..... Ik bedoel, er zijn wel meer gemeenten in Nederland waar op zondag geen reet te doen is, en waar de SGP niets te vertellen heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:57 schreef SteveBudin het volgende:
Ik kan best begrijpen dat dit vervelend is voor mensen die naar een SGP-gemeente verhuizen en er niks te doen is op zondag (op kerkbezoek na). Alle evenementen vinden gewoon plaats op zaterdag en er wordt ook gewoon gevoetbald op zondag (een echte SGP-er mag toch niet sporten), restaurants zijn ook gewoon open. Er zijn ook nadelen maar geen enkele gemeente is perfect.
Onzin. Religie is een manifestatie van normen en waarden die gevormd zijn door natuurlijke selectie binnen het mensenras, evolutionaire redenen - en niet andersom. Mijn normen en waarden hebben niets te maken met wat voor religie dan ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jouw dagelijkse normen en waarden zijn gevormd door religie in het verre verleden, het is nogal hypocriet te stellen dat onze samenleving niet gebaseerd is op een religieuze achtergrond. Zolang er geen verboden zijn en er alleen wat getweaked wordt aan besluitvorming zie ik het probleem niet zo.
Wat een niveautje weerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:25 schreef UncleDolan het volgende:
Ik weet niet wat erger is, de Nazis (PVV) of de kinderverkrachters (SGP) maar die rechtse graaiers zoeken het maar uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |