* Meldt....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Over hoe leuk de SGP is zou je eens iemand moeten ondervragen die in een gemeente woont waar de SGP aan het roer zit. Het lachen vergaat je snel met het terreurbewind dat ze dan gaan voeren. Aangezien de gemiddelde SGP'er denkt dat de hele gemeente van hen is dient iedereen zich aan hun wil te onderwerpen en mag er niets.
verkopen hun ziel om macht.quote:
Die kan ik je zo wel geven: Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw toen nieuwjaarsdag op een zondag viel.... dat zal Staphorst zijn geweest.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden? Welke gemeente en wat mocht er niet?
Oke, dan overtreed je een lokale APV, big deal. Dat wordt toch zwak gehandhaafd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kan ik je zo wel geven: Geen vuurwerk afsteken met oud en nieuw toen nieuwjaarsdag op een zondag viel.... dat zal Staphorst zijn geweest.
Tsja, ik herken het ook niet... het is niet zo dat de buren op zondag klaar staan om mijn auto te blokkeren als ik wil gaan zwemmen ofzoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oke, dan overtreed je een lokale APV, big deal. Dat wordt toch zwak gehandhaafd.
Toen Hexagon repte over een 'terreurbewind' verwachte ik meer Iraanse toestanden dan een incidenteel vuurwerkverbod. Bovendien wil een partij als GL particulier vuurwerk helemaal verbieden.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:01 schreef DrDentz het volgende:
Groenlinks is voor de boerka. Dat is ook conservatief.
Slechte analogie hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze zijn tegen een boerkaverbod. Dat is heel iets anders.
Wat jij zegt is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat iemand "voorstander van moord en verkrachting" is, als ze tegen de doodstraf zijn.
SGP wil trouwens de doodstraf voor mensen die seks met kinderen hebben, niet zo slim natuurlijk om je eigen achterban te executeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:25 schreef UncleDolan het volgende:
Ik weet niet wat erger is, de Nazis (PVV) of de kinderverkrachters (SGP) maar die rechtse graaiers zoeken het maar uit.
Die ze vervolgens bij lange na niet gaan halen. Goedkoop populistisch gehuil dus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:22 schreef Holograph het volgende:
[..]
De PvdA wilde niet verder dan 13 mrd, terwijl de VVD per se 18 mrd wilt. Dus inderdaad, er valt niet echt zaken mee te doen.
Klopt het heeft een nogal beklemmend effect op de gemeenschap vaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Over hoe leuk de SGP is zou je eens iemand moeten ondervragen die in een gemeente woont waar de SGP aan het roer zit. Het lachen vergaat je snel met het terreurbewind dat ze dan gaan voeren. Aangezien de gemiddelde SGP'er denkt dat de hele gemeente van hen is dient iedereen zich aan hun wil te onderwerpen en mag er niets.
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt het heeft een nogal beklemmend effect op de gemeenschap vaak.
Tja een kind dat doodgereden wordt door een hardrijder als gemeenschap verwerken omdat het gods wil is...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.
Voor degenen die zo diep in de kerk zitten, is dat waarschijnlijk ook de beste en enige manier om het te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja een kind dat doodgereden wordt door een hardrijder als gemeenschap verwerken omdat het gods wil is...
Tsja, als alle dorpsgenoten familie zijn, dan ontstaat er natuurlijk vanzelf een zekere vorm van gemeenschapszin.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn het vaak wel gemeenschappen waar de gemeenschapszin nog werkelijk bestaat.
Ja want dat is in ieder dorp waar de SGP hoog scoort zo?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als alle dorpsgenoten familie zijn, dan ontstaat er natuurlijk vanzelf een zekere vorm van gemeenschapszin.
Ik heb 20 jaar in zo'n gemeente gewoond en mijn ouders wonen er nog steeds. Ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad van het SGP-bestuur. Er zijn geen evenementen op zondag en er zijn ook geen koopzondagen in de gemeente maar dat is nou niet echt een groot gemis. Voor de rest is het gewoon leven en laten leven.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:04 schreef Hexagon het volgende:
Cohen blokkeert helemaal niets. Dat heeft hij afgelopen woensdag duidelijk kenbaar gemaakt. Wel een beetje bij de les blijvenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:04 schreef bijdehand het volgende:
Alles beter dan Cohen's blokkade van de regering.
Exact, als die grefo's al blij zijn met wat zondagen minder de supermarkt open dan hoor je mij niet klagen, small price to pay voor een rechts Nederlandquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:04 schreef bijdehand het volgende:
Alles beter dan Cohen's blokkade van de regering.
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact, als die grefo's al blij zijn met wat zondagen minder de supermarkt open dan hoor je mij niet klagen, small price to pay voor een rechts Nederland
Het mooie is dat je politici ook mag vastpakken aan de door hun in het verleden gedane uitspraken. Zo blijven we het hebben over kopvoddentax enzo. Wel een beetje consequent blijvenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cohen blokkeert helemaal niets. Dat heeft hij afgelopen woensdag duidelijk kenbaar gemaakt. Wel een beetje bij de les blijven
Eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.
Dan doe jij dat toch lekker. Overigens moet ik Rutte ten dele gelijk geven; ik ken ook vriendelijke SGP'ers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het mooie is dat je politici ook mag vastpakken aan de door hun in het verleden gedane uitspraken. Zo blijven we het hebben over kopvoddentax enzo. Wel een beetje consequent blijven
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Totdat ze aan het homohuwelijk en de abortuswetgeving komen.
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.
Nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?
Ik ken ook vriendelijke moslims. Wil niet zeggen dat ik het met hun ideologie eens ben. Ik vind het wel jammer van Rutte hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan doe jij dat toch lekker. Overigens moet ik Rutte ten dele gelijk geven; ik ken ook vriendelijke SGP'ers.
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eerlijk zijn, zou je ook zo relativeren als steun werd gezocht bij een extreem conservatieve islampartij? Voor die ene zetel dus?
Je hoeft het ook niet met hun ideologie eens te zijn om hen bepaalde vrijheden te gunnen. Zo mogen SGP'ers van mij gewoon in hun zwarte gelaat richting hun oerconservatieve gebedshuis struinen. Net zoals dat moslims hun moskeetje mogen bezoeken en hun boekje mogen lezen, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken ook vriendelijke moslims. Wil niet zeggen dat ik het met hun ideologie eens ben. Ik vind het wel jammer van Rutte hoor.
Ja ik snap ook niet waarom of alle religies gelijk moeten worden behandeld in Nederland.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.
Niks moet van mij (ik ben namelijk wél liberaalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Bij een hindoepartij zou ik het wel relativeren, bij een islampartij niet.
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaar wel degelijk onderhandeld worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:
Met hun ene zetel inderdaad, mens doe niet zo dramatisch.
Ik zie daar geen afschaffing in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaarwel degelijk onderhandeld worden.
Vraag ook niet waarom het van jou moet, maar waarom zou je religies over het algemeen gelijk stellenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niks moet van mij (ik ben namelijk wél liberaal) ik vroeg het me gewoon af.
Ik gun ze zeker hun vrijheid. Gun ook de commisten, de KKK en de SP hun vrijheden. Maar wil niet zeggen dat ik vind dat ze overal inspraak in moeten hebben als dat niet nodig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet met hun ideologie eens te zijn om hen bepaalde vrijheden te gunnen. Zo mogen SGP'ers van mij gewoon in hun zwarte gelaat richting hun oerconservatieve gebedshuis struinen. Net zoals dat moslims hun moskeetje mogen bezoeken en hun boekje mogen lezen, wat mij betreft.
Nou, kennelijk worden sommigen liever onderdrukt door christenen dan door islamieten. Ik vroeg me gewoon af waar 'm dat in zat. Want ik maak me eigenlijk geen illusies over een Nederland onder SGP regime: daar ga ik me net zo weinig in thuis voelen als in een islamitisch Nederland. Maar kennelijk zit er voor anderen een andere overweging in.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vraag ook niet waarom het van jou moet, maar waarom zou je religies over het algemeen gelijk stellen
Dat heb ik ook nergens beweerd.quote:
Wat is dan het probleem?quote:
Omdat het christelijke geloof wat kalmer is geworden in de loop der tijd en de moslims nog steeds christenen vermoorden in moslimlanden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, kennelijk worden sommigen liever onderdrukt door christenen dan door islamieten. Ik vroeg me gewoon af waar 'm dat in zat. Want ik maak me eigenlijk geen illusies over een Nederland onder SGP regime: daar ga ik me net zo weinig in thuis voelen als in een islamitisch Nederland. Maar kennelijk zit er voor anderen een andere overweging in.
Dat ik niet wil dat er op basis van religieuze motieven aan die wetgeving gesleuteld wordt.quote:
Jouw dagelijkse normen en waarden zijn gevormd door religie in het verre verleden, het is nogal hypocriet te stellen dat onze samenleving niet gebaseerd is op een religieuze achtergrond. Zolang er geen verboden zijn en er alleen wat getweaked wordt aan besluitvorming zie ik het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ik niet wil dat er op basis van religieuze motieven aan die wetgeving gesleuteld wordt.
Rutte zou het hebben over een aanpassing van de termijn van 24 naar 22 weken, en gezien babies die met 24 weken geboren worden tegenwoordig zelfs levensvatbaar zijn (men probeert het iig) is dat op zich nog niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geef enkel duidelijk de grenzen aan. Het homohuwelijk mag dan een vaststaand feit zijn, over de abortuswetgeving (van 24 terug naar 16 weken) kan blijkbaar wel degelijk onderhandeld worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |