Okequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef freecell het volgende:
Jore: die van mij zouden naar die andere gaan dan... Die van mijn broer (baptist) hebben daar ook opgezeten, ik zal hem eens uithoren
Ongelovige kinderen in de klas vind ik echt geen énkel probleemDaar loopt hij vroeg of laat toch wel tegenaan en een manco in mijn eigen opvoeding was dat ik echt in een zuil ben opgegreid. Dat wil ik niet voor de kinderen
Wij kunnen voor onze kinderen kiezen uit HVO of Godsdienst in groep 7 en 8. Verder worden de verschillende feesten goed uitgelegd (waarom vieren we pasen enzoquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
OkeDat is dus precies de reden dat ik niet naar de openbare school ze wil doen.
Ik heb het totaal niets weten van het geloof wel als gemis ervaren.
Mijn vader is echt anti religie in welke vorm dan ook.
Ik wilde er graag algemene kennis over hebben maar mocht niet eens naar godsdienstles laat staan bijbelles.![]()
Ik ben dus nog steeds niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat ze er iets van mee krijgen.
Dat ze weten waar ik nee tegen zeg, en zij eventueel weten waar ze ja tegen kunnen zeggen.
Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, nassauschool strepen we afDie hebben teveel leerlingen en daarom een stads-delen-grens ingesteld en we wonen er nèt buiten. Scheelt
Simmu: Ik geloof niet dat er op een gereformeerde school sprake is van blind fanatismeHeb er zelf ook opgezeten en dat was wel ok (alleen jammer dat ik ook op de vrijgemaakte catechisatie, vereniging, sportvereniging, campings en zeilkampen zat.... )
En ik heb natuurlijk wel dat geloof. Het zijn een paar invullingsverschillen, maar niet echt grote strijdpunten.
Die grote monden worden nog erger als ze naar school gaatquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:54 schreef Memmel het volgende:
En blijft dat kwallerige gedrag van Anna zo tot ze naar school gaat? Ze krijgt zo'n enorm brutale mond. En ze heeft gisteren zelfs met een paar andere kinderen een cakeje gejat op het KDV!!! Hoe vind je dat dan? Gewoon gejat van het aanrecht terwijl de meester had gezegd dat ze er moesten afblijven.
Ik word echt horendol van haar op het moment. Het wordt tijd dat ze weer de jongste van de groep is...
Jup, afgehaakt toen ik met een pinkster trouwdequote:Op woensdag 2 maart 2011 15:48 schreef Grijs het volgende:
[..]
Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.
Bij onze kinderen zitten niet alleen kinderen uit de gereformeerde kerken die ik noemde, maar zijn er ook een paar Room-Katholiek, baptist en verder weet ik het niet. Kinderen uit de Evangelische Gemeente zijn er geloof ik niet, maar de Evangelische basisschool zit ook in de buurt (er zijn wel een paar kinderen van onze kerk die daar naartoe gaan).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularismequote:Op woensdag 2 maart 2011 16:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie, arme Leander, beterschap voor je mannetje Freecell!
Die stap van 3,5 naar 4 is idd een lastige... gelukkig bij Twan niet veel gemerkt dat hij nog brutaler werd toen hij eenmaal naar school ging.
Misschien een domme vraag buuv, maar wat is seculier onderwijs??![]()
Lennon heeft bedacht dat het leuker is om op krijtjes te springen/stampen dan ermee te schrijven/tekenen op het schoolbord. Krijtjes zijn nu dus weer opgeruimd. Heeft meneer de pinnetjes van ministeck op de grond gegooid en is daarop nu aan het springen. Tijd om die ook op te ruimen dus.
Okay... ik geloof dat ik het snapquote:Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisme
Mijn zoon is van het type drie stickers, kadootje binnen joepdoeiendegroeten. dus hij heeft een "groot" kado uitgezocht en ik heb een plaskalender gemaakt. Eerst na 3 keer een klein kado (beetje teasen) maar echt een flutding van 10 cent ofzo. Daarna kijken of je het nu ook 5 keer kanquote:Op donderdag 3 maart 2011 21:56 schreef Marie79 het volgende:
Nu ik het zo teruglees en erover nadenk ik 10 idd wel erg veelDus eerst maar eens wat minder dan!
Sterkte voor Tyler!
gewoon terugschoppen zodra ze de 1.60 bereikt hebbenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je jezelf nu nog niet gek moet maken daarover. Dat ze heel lang worden kun je ook een soort van stoppen door ze eerder in de pubertijd te laten komen. Dat is meestal pas bij een leeftijd van 8 ofzo.
Inbinden zoals chineze voetjes.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:13 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon terugschoppen zodra ze de 1.60 bereikt hebben
Dan moet je ze toch maar geen chocola geven..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:18 schreef Silmarwen het volgende:
Stoppen van groeien ben ik geen voorstander van. Ben zelf 1.80m en heb die keus ook gehad omdat ze voorspelde dat ik ruim 1.90m zou worden. Alleen vergroot je de kans op baarmoederhalskanker en borstkanker en andere enge dingen. Dan liever maar erg lang.Knut is 2.04m.
Dus ik verwacht ook niet dat ze 1.60m worden bijvoorbeeld.En ja, ik kan ze ook gewoon uithongeren, stagneert de groei ook van! Blijven ze meteen mooi slank.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan moet je ze toch maar geen chocola geven..
Jen begon te klagen over auw voeten... Ik denk dat we maar eens ff moeten gaan meten ja..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:00 schreef Nijna het volgende:
Mirte draagt 98/104. En ik vermoed dat ze naar maat 26 schoenen gaat.
Hoe lang ze is weet ik niet precies, maar ik denk rond 1 meter.
Ik heb het laatst laten meten en toen kon het nog net... Wilde eigenlijk kijken of we het nog een paar weekjes uit kunnen zingen tot het iets warmer is, zodat we gewoon zomerschoenen gaan shoppen. Maar ik zag nog niet zoveel in de winkel staan, dus ik hoop dat dat over een paar weken ook anders is...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen begon te klagen over auw voeten... Ik denk dat we maar eens ff moeten gaan meten ja..
Jouw bep past ook nog best maat 80 qua omvang..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie draagt maat 92/98. Maar die is ook best fijntjes verder
Ze is zo ergens tegen een meter en net een week 3
Schoenmaat is 23
Neh, kan best nog wel... Maar maat 74 werd nu wel echt te klein..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:49 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon draagt wat shirts/vesten betreft, maat 98/104, ik vind 92 echt te klein woren. Qua broeken is het maat 92 nu. Soms nog iets te lang...
Schoenmaat was 23 de laatste keer dat ik heb laten meten.
TF worden shirts dan niet te kort in lengte/mouwen? Jurkjes is natuurlijk geen probleem..
TOch wel?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Neh, kan best nog wel... Maar maat 74 werd nu wel echt te klein..
Nou ja, qua omvang kon het echt nog wel hoor. Ze is ook best fijntjes.quote:
Oh ja dat past ze wel! Zolang ze haar armen niet te lang maakt, qua omvang kan dat primaquote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:48 schreef Memmel het volgende:
Ja Beppie is inderdaad heel fijntjes! Ik zou denken dat die nog makkelijk een 86 aan zou kunnen?
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, qua omvang kon het echt nog wel hoor. Ze is ook best fijntjes.
Volgende week ben je er?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Oh ja dat past ze wel! Zolang ze haar armen niet te lang maakt, qua omvang kan dat prima
Tico graag! Ze past haar Crocs van vorig jaar (net!) niet meer. Heb al gedacht om haar teennagels extra kort te knippen, maar grotere crocs is misschien ook wel een oplossing.
Boekenclub toch?quote:
Oh.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Boekenclub toch?
Vandaag gaat niet door.
thee drinken bij M@x vandaag, maar M. had mijn avond al snel ingepikt toen ik zei dat mn clubbie niet doorging.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Oh.
Ik ben ook zo lekker op de hoogte
Ow lekker zeg. Veel plezier!!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:33 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Strandtas gepakt! Op naar Scheveningen!
wat een heerlijk nieuws!!!quote:
Ik ben reuze benieuwd naar zijn ontwikkeling. Mocht je ooit vragen hebben rondom het montessori gebeuren enzo, dan weet je me te vinden.quote:[b]Op dinsdag 8 maart 2011 18:23 schreef p_iglet het volgende:[/
Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat, maar goed dat lossen we dan wel weer op. Qua opvang zitten we nu gelukkig geweldig, want dat was op de vorige opvang helaas wel anders, daar konden ze totaal niet met Pepijn en zijn cognitieve ontwikkeling omgaan.
Ik heb het niet altijd makkelijk gehad met mijn lengte! Werd er toch redelijk vaak mee gepest & heb ook nog eens een makkelijk te verkleinen voornaam... Soms doen mensen dat nog steeds, nu kap ik dat gelijk af!quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:03 schreef Grijs het volgende:
Heeft t_igger ook last (gehad) van zijn lengte? Als dat namelijk niet zo is, lijkt mij dat je je minder zorgen maakt dan als dat wel zo is...
Ik heb dat ook zo beleefd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:
Binnen montessori onderwijs is er ook bij de kleuters al veel materiaal mogelijk om op alle manieren al met taal, rekenen en andere dingen kennis te maken. En daarbij wordt er in theorie (en hopelijk ook in de praktijk) gekeken en ingespeeld op de ontwikkeling van kinderen persoonlijk ipv het geheel van de klas.
gewoon uitleggen dat jij dat niet wil hebben? hij moet toch ook leren dat er soms verschillende regels zijn op verschillende plekkenquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:49 schreef freecell het volgende:
Peuterspeelzaal yay!
Weet iemand een manier om mijn zoontje te vertellen dat 'drinken in je mnd doen en het er dan uit laten lopen' niet grappig is? Ook niet als je vriendje op de psz zegt van wel?
Ja, al tig keer gedaan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
gewoon uitleggen dat jij dat niet wil hebben? hij moet toch ook leren dat er soms verschillende regels zijn op verschillende plekken
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:44 schreef DJMO het volgende:
moeilijk Books; je wil toch het beste voor je kinderen, maar om dan maar huis en haard achter je te laten (al zou het maar voor drie jaar zijn) is toch een moeilijke keuze![]()
even crossposten met 't babietjestopic, ik kan niet kiezen waar hij 't beste hoort![]()
![]()
nu moet ik denken aan cordon bleutjesquote:
die van mij ook, die zei vanavond 'ETEN MAMA!' *strengkijkt* ik praatte teveel tijdens het dinerquote:Op zondag 13 maart 2011 20:22 schreef simmu het volgende:
[..]
nu moet ik denken aan cordon bleutjes![]()
wacht maarze neemt nu al mijn verbale taalmaniertjes over! nog een jaartje of wat en ze doet hier mee
tis reuzekoddig om te zien hoe ze zoekt als ze iets kwijt is, het niet kan vinden en dan "helaas" zegt en der schouders ophaalt. "goed gevallen!" tegen ravi doet ze ook al
Juist tijdens het voeden. Pislink kan ik erom worden, nog steeds.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef DJMO het volgende:
wat fijn om te horen DF!
Hier is het redelijk drama; niet slapen overdags is 's middags moe en slecht gehumeurd eten, 's middags wel slapen is óók chagerijnig wakker en slechtgehumeurd eten + drama om op tijd naar bed te gaan 's avonds+ het (standaard?) uitdagende gedrag als ik zit te voeden
zolang het geen gevaar oplevert voor Jan zelf, negeer ik hem op zo'n moment volledig. werkt het beste is mijn ervaring tot nu toequote:Op maandag 14 maart 2011 09:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Juist tijdens het voeden. Pislink kan ik erom worden, nog steeds.
Ik geloof dat we die richting wel op gaan. Ze krijgen er steeds meer zin in. Ik hoor steeds vaker " als we straks 4 zijn, dan gaan we naar school "quote:Op maandag 14 maart 2011 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, weer een stap.. Beterschap voor Floor!
Zijn ze al toe aan de basisschool?
Goed,hoor!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Memmel het volgende:
Als iemand hier vraagt: moet je morgen naar school Annna (omdat ze gewoon school zeggen ipv crèche), dan ben ik weer een hele poos zoet om uit te leggen dat ze nog niet naar school mag.
Vannacht weer een poging gedaan tot het slapen zonder luier, en ze was droog!
Dus vanmorgen kreeg ze daarvoor een dikke kus van me. En toen zei ze: 'Ja, toen ik nog klein was (als in: gisteren), had ik nog een luier om. Maar nu slaap ik zonder luier"
Ja, 2 verschillende groepen. Op de creche gaan ze op vrijdag nu ook alleen en dat gaat prima. Floor zoekt op die dag veel meer contact met anderen, dus dat is ook een prima ontwikkeling.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
2 verschillende klassen toch?
Dit weekend ook met Chris bij zijn nieuwe school geweest. En vanochtend wilde hij niet naar zijn oude school, maar naar de nieuwe. Dat bleek vooral aan de koekjes te liggen die ze zaterdag bakten&uitdeelden.
Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor"quote:Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Memmel het volgende:
Als iemand hier vraagt: moet je morgen naar school Annna (omdat ze gewoon school zeggen ipv crèche), dan ben ik weer een hele poos zoet om uit te leggen dat ze nog niet naar school mag.
Vannacht weer een poging gedaan tot het slapen zonder luier, en ze was droog!
Dus vanmorgen kreeg ze daarvoor een dikke kus van me. En toen zei ze: 'Ja, toen ik nog klein was (als in: gisteren), had ik nog een luier om. Maar nu slaap ik zonder luier"
getsiequote:Op maandag 14 maart 2011 16:26 schreef Memmel het volgende:
Oh Stiemie, da's ook erg.
Wij hadden het met Anna ook hoor. Ging het eerst een paar dagen goed, en daarna plaste ze haar bed weer nat. Dan deed ze gewoon haar pyjama uit en kroop ze bij mij in bed. Met nog zo'n klamme kont.
quote:Op maandag 14 maart 2011 16:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor"Overigens zijn we hier 's nachts weer aan de luiers... Mevrouw vindt het de moeite niet waard om 's nachts haar bed uit te komen om te plassen... Dus na 4 nachten al het beddengoed en dekbed wassen
was ik het zat en nu moet ze drie nachten een droge luier hebben voordat ze weer zonder mag. Nu 2 nachten goed gegaan, dus ik heb goede hoop
![]()
Toppunt was trouwens dat ze tegen mijn moeder zei: "Het is helemaal niet erg hoor oma. Mama maakt mijn bed weer lekker schoon en soms is het best lekker warm als je in bed plast"
quote:Op maandag 14 maart 2011 16:36 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha!
[..]
Doet me denken aan een vriendje van vroeger. Die kroop dan helemaal naar onderen in zijn bed, plaste daar en kroop weer omhoog. Anders werd het zo koud.![]()
dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12quote:Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja Be, en misschien thuis ook doorzetten. Geen luier om, dan merkt hij wat er gebeurt. Natte broek is vervelend en een natte luier voelt niet echt nat. Ik heb hier wel eens dagen dat ik 3 x schone kleding kan pakken.
Oh en qua plassen, dat is hier geen vraag. We gaan even weg dus je gaat even plassen.
Wat is er erg aan om even in de winkel te gaan dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 22:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12één keer gehad dat ik het vroeg voor we weggingen, en halverwege moest ik bij de intertoys vragen of ze naar de wc mocht. Sindsdien MOET ze van mij naar het toilet voor we weggaan. Ik heb het mezelf ook aangeleerd, maar dat is meer noodzaak door zwakke blaas door de bevalling
ps. thnx voor de folders; had je ook al bedankt op twitter, maar dat zal je wel niet gezien hebben denk ik.
hier ook, alleen dan net andersom. eerst doen wij het poetsen en daarna mag ze zelf want anders eet ze snel eerst de tandpasta opquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Tanden poetsen moet. Ze mag eerst zelf en ik poets na. Wilt ze niet gaat ze in de houdgreep. Gillen boeit mij niet want hoe harder ze gilt hoe verder die mond open gaat en kan ik er dus goed bij.
Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi Meandering, welkom hier! Hoe gaat het met je peutertje?
BE, Chris zei het ook niet, maar hij had het wel opeens door. De eerste dag heb ik hem gewoon vaak gezegd dat hij het moest proberen, soms ook alleen gevraagd of hij moest.
Het was alleen nog een probleem dat hij om de 20 minuten moest. Maar dat is nu na 2 weken ook al flink wat langer.
hoeveel te vroeg was hij eigenlijk?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Meandering het volgende:
[..]
Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.
Qua poetsen gaat 't hier goed. Inderdaad eerst zelf poetsen (al resulteerd dat ook regelmatig met tandpasta in neus en haar door zijn enthousiasme) en daarna napoetsen. Hij heeft nog 2 kiezen te gaan, al staan ze op punt van doorbreken. Kunnen we dat ook even in de gaten houden
Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.quote:
mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaatquote:Op woensdag 16 maart 2011 10:29 schreef Meandering het volgende:
[..]
Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.
Dwang werkt hier ook averechts. Maar 2 meepoetsende oudere zussen wil nog wel eens werken
Vanuit lurkstand heb ik 't inderdaad van afstand meegelezen rondom jullie tweeling. Heel veel dingen erg herkenbaar, heel veel dingen ook verschillend doordat jullie de zorgen moesten verdelen over 2. Ik hoop dat voor jullie ook alles verder voorspoedig zal verlopen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:34 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaat
gek drinken?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Iemand nog een suggestie om hoestsiroop naar binnen te krijgen? Praten helpt niet, laten ruiken (lekker banaaaaan!) helpt niet, verdunnen met een beetje water ook niet. En een spuitje hebben we niet.
Hoe herkenbaarquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:47 schreef Kleurdoos het volgende:
elin is sinds gisteren in de 'ik gaoveralomvragenenalsikhetdankrijgdanmoetikhetnietmeer' bui
stampvoeten om een bekur meeeeeeeeeuwk, en dan nee roepen en als ik zeg dat ze niet zo raar moet doen, dan gaat ze op de grond liggen met een pruillip terwijl ze NEEEEEEEEEE? NEEEEEEEEEE? op een hysterisch toontje gilt.
alsof ik r bakstenen dwing te eten zeg maar
Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsofquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:58 schreef simmu het volgende:
misschien voorstellen samen te proeven van het toverdrankje? ik zie opties hier
opzuigen met een rietje, duim op het rietjeen uiteinde in haar mond, duim er af en dan zit het in haar mond. hopelijk slikt ze van schrik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsof. D'oh
.
neuspompje? die gebruik ik alleen voor Geert, Jan snuit z'n neusquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:15 schreef Kleurdoos het volgende:
drama hebben wij hier altijd met zetpillen
of met zo'n neuspompje .. ben blij dat ze niet loopt te kutten met t tandenpoetsen, want elke dag die hel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |