abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93532092
Vorig deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 62

28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
pi_93532157
Even nieuwe ;)

Nassau zou kunnen, is idd ook in overweging.
Ik heb niks tegen vastentijd ook ;)

Jenaplan in vinkh. en de Dalton in onze prachtwijk B ;)

Ik ga bij alle serieuze opties kijken denk ik.
Of eerst een keer langsfietsen tegen sluitingstijd om te kijken wat voor moeders er staan :@
pi_93533106
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef freecell het volgende:
Jore: die van mij zouden naar die andere gaan dan... Die van mijn broer (baptist) hebben daar ook opgezeten, ik zal hem eens uithoren ;)

Ongelovige kinderen in de klas vind ik echt geen énkel probleem :) Daar loopt hij vroeg of laat toch wel tegenaan en een manco in mijn eigen opvoeding was dat ik echt in een zuil ben opgegreid. Dat wil ik niet voor de kinderen :)
Oke :) Dat is dus precies de reden dat ik niet naar de openbare school ze wil doen.
Ik heb het totaal niets weten van het geloof wel als gemis ervaren.
Mijn vader is echt anti religie in welke vorm dan ook.

Ik wilde er graag algemene kennis over hebben maar mocht niet eens naar godsdienstles laat staan bijbelles. :')

Ik ben dus nog steeds niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat ze er iets van mee krijgen.
Dat ze weten waar ik nee tegen zeg, en zij eventueel weten waar ze ja tegen kunnen zeggen. :)
pi_93533224
ik vind het prima als de kinderen iets van geloof meekrijgen. alleen dan niet blind fanatisme in een geloof wat niet eens mijn geloof is. daar heb ik dan weer wel bezwaar tegen. we gaan 'geloof' dus niet meenemen in de schooldiscussie. we gaan enkel letten op "welke school is het fijnst voor onze kinderen"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93533245
Maar Pvoesss op openbare scholen wordt tegenwoordig toch juist aandacht besteed aan alle religies? Ik denk dat het juist aansluit bij jouw wens voor algemene kennis.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_93533331
Hmmm, nassauschool strepen we af :+ Die hebben teveel leerlingen en daarom een stads-delen-grens ingesteld en we wonen er nèt buiten. Scheelt ;)

Simmu: Ik geloof niet dat er op een gereformeerde school sprake is van blind fanatisme ;) Heb er zelf ook opgezeten en dat was wel ok (alleen jammer dat ik ook op de vrijgemaakte catechisatie, vereniging, sportvereniging, campings en zeilkampen zat.... )
En ik heb natuurlijk wel dat geloof. Het zijn een paar invullingsverschillen, maar niet echt grote strijdpunten.
pi_93533795
nja, wij zitten hier met het probleem dat zodra de kinderen op een 'gelovige' school terecht komen, sommige mensen zich dan geroepen voelen om daar "iets mee te doen". dat probleem speelt nu al (zo heb ik (spelenderwijs en achteraf) gemerkt dat voornoemde sommigen proberen selene 'mee' te laten bidden en het tegen haar hebben over dingen als dopen als ik er niet bij ben)

dat maakt het voor ons wat lastig. we hebben idd niet echt bezwaar tegen een christelijke school. ik wil gewoon een school die fijn is, boeit mij het dan verder wat voor school het precies is :P
pi_93533923
De link naar het vorige topic is niet de goede :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_93534043
Mijn vader is zo streng katholiek opgevoed dat hij nu niet meer geloofd. Ik ben zelf naar een openbare school gegaan en heb dus niet veel meegekregen van de geloven. We kregen wel HVO op school, dat vond ik heel leuk.
Nu werk ik op een katholiek school waar ik apart mijn cathechese voor heb moeten behalen. Toen kwam de kennis van mij vader wel goed van pas.

In onze buurt zijn 3 scholen, 2 katholiek en 1 openbaar. De 2 katholieke scholen vielen al snel af. Op de ene heeft mijn vriend gezeten en is weggepest, dus een nare ervaring. De andere heeft een wachtlijst. Dus gaat Sten naar de openbare school, waar ze ook weer HVO geven.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_93535963
We hebben hier vandaag twee versies Leander....

De slapende:

En de wakkere!

Ok, ok en de huilende, maar die troost ik en fotografeer ik niet... ;)
pi_93536504
Die heeft het ook goed te pakken.
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:32:41 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93536690
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Oke :) Dat is dus precies de reden dat ik niet naar de openbare school ze wil doen.
Ik heb het totaal niets weten van het geloof wel als gemis ervaren.
Mijn vader is echt anti religie in welke vorm dan ook.

Ik wilde er graag algemene kennis over hebben maar mocht niet eens naar godsdienstles laat staan bijbelles. :')

Ik ben dus nog steeds niet gelovig maar ik vind het wel belangrijk dat ze er iets van mee krijgen.
Dat ze weten waar ik nee tegen zeg, en zij eventueel weten waar ze ja tegen kunnen zeggen. :)
Wij kunnen voor onze kinderen kiezen uit HVO of Godsdienst in groep 7 en 8. Verder worden de verschillende feesten goed uitgelegd (waarom vieren we pasen enzo ;) )
Wij zijn ook op de christelijke school in ons dorp wezen kijken. 20% van de schooltijd (!!!) ging op aan bidden, dagsluiting, bijbel lezen en wat dies meer zij. Dat vonden wij teveel. Zeker omdat er al zo weinig tijd is om gewoon te leren rekenen en lezen.

Maar goed, ik ben dan ook voor seculier onderwijs. andere discussie. :@

Ach Leander! die voelt zich duidelijk goed ziek. Hopelijk knapt ie snel weer op!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93539653
Arme Leander, knap maar gauw weer op!
Fake it till you make it...
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:54:03 #14
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93539965
Anna gaat naar een katholieke school waarop het leerprogramma 'Hemel en Aarde' wordt gebruikt.
Ik ben zelf katholiek opgevoed, maar doe daar nu niets meer mee. Ik ben er wel achter dat ik het eea later in mijn studie (Engelse taal en letterkunde) wel handig vond. Naar mijn idee heeft het mijn algemene ontwikkeling wel goed gedaan.

En blijft dat kwallerige gedrag van Anna zo tot ze naar school gaat? Ze krijgt zo'n enorm brutale mond. En ze heeft gisteren zelfs met een paar andere kinderen een cakeje gejat op het KDV!!! Hoe vind je dat dan? Gewoon gejat van het aanrecht terwijl de meester had gezegd dat ze er moesten afblijven.
Ik word echt horendol van haar op het moment. Het wordt tijd dat ze weer de jongste van de groep is...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:00:39 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93540207
Ik ben bang van wel Memmel. Hier was het in ieder geval wél. Drie keer een lange zit van 3,5 naar 4. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:48:30 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93542120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, nassauschool strepen we af :+ Die hebben teveel leerlingen en daarom een stads-delen-grens ingesteld en we wonen er nèt buiten. Scheelt ;)

Simmu: Ik geloof niet dat er op een gereformeerde school sprake is van blind fanatisme ;) Heb er zelf ook opgezeten en dat was wel ok (alleen jammer dat ik ook op de vrijgemaakte catechisatie, vereniging, sportvereniging, campings en zeilkampen zat.... )
En ik heb natuurlijk wel dat geloof. Het zijn een paar invullingsverschillen, maar niet echt grote strijdpunten.
Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.
Bij onze kinderen zitten niet alleen kinderen uit de gereformeerde kerken die ik noemde, maar zijn er ook een paar Room-Katholiek, baptist en verder weet ik het niet. Kinderen uit de Evangelische Gemeente zijn er geloof ik niet, maar de Evangelische basisschool zit ook in de buurt (er zijn wel een paar kinderen van onze kerk die daar naartoe gaan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_93542482
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:54 schreef Memmel het volgende:

En blijft dat kwallerige gedrag van Anna zo tot ze naar school gaat? Ze krijgt zo'n enorm brutale mond. En ze heeft gisteren zelfs met een paar andere kinderen een cakeje gejat op het KDV!!! Hoe vind je dat dan? Gewoon gejat van het aanrecht terwijl de meester had gezegd dat ze er moesten afblijven.
Ik word echt horendol van haar op het moment. Het wordt tijd dat ze weer de jongste van de groep is...
Die grote monden worden nog erger als ze naar school gaat :X Je wil niet weten met wat voor taal de oudste hier soms thuis komt :(
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:02:12 #18
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_93542734
Ach gossie, arme Leander, beterschap voor je mannetje Freecell!

Die stap van 3,5 naar 4 is idd een lastige... gelukkig bij Twan niet veel gemerkt dat hij nog brutaler werd toen hij eenmaal naar school ging.

Misschien een domme vraag buuv, maar wat is seculier onderwijs?? :@

Lennon heeft bedacht dat het leuker is om op krijtjes te springen/stampen dan ermee te schrijven/tekenen op het schoolbord. Krijtjes zijn nu dus weer opgeruimd. Heeft meneer de pinnetjes van ministeck op de grond gegooid en is daarop nu aan het springen. Tijd om die ook op te ruimen dus.
Make love, not war ☮
pi_93542755
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:48 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wist niet dat je ook gereformeerd bent opgevoed, grappig.
Bij onze kinderen zitten niet alleen kinderen uit de gereformeerde kerken die ik noemde, maar zijn er ook een paar Room-Katholiek, baptist en verder weet ik het niet. Kinderen uit de Evangelische Gemeente zijn er geloof ik niet, maar de Evangelische basisschool zit ook in de buurt (er zijn wel een paar kinderen van onze kerk die daar naartoe gaan).
Jup, afgehaakt toen ik met een pinkster trouwde ;)
We konden niet bepaald aarden in elkaars kerk, haha.

Als hier een evangelische school zat wist ik het wel :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:09:15 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93543107
Kom je toch hier wonen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:34:19 #21
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93544423
Onze oudste dochter zit op een katholieke school. Mijn man is atheist en ik ben meer paganist. Het is allemaal niet zo zwaar en ik heb er geen enkel probleem mee. Het houdt vooral in dat ze met kerst naar de kerk gaan, een levende kerststal bekijken en het kerstverhaal meekrijgen. En bij andere christelijke feestdagen. Ik vind het prima dat ze die verhalen meekrijgt, is goed voor de algemene ontwikkeling. Van playmobil hebben wij de ark van Noach en dat verhaal kent ze ook, van school. Voor haar zijn het nu gewoon mooie verhalen, net als sprookjes. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_93545503
Och, welke school hij ook gaat, hij is nu al geindoctrineerd :P

Afgelopen zomer, hij was nèt twee, liepen we in het park. Kindje in een boom.
Leander kijkt omhoog en zegt: Zacheus!!! Komme uite boom!

Je kon Tara en mij echt opdweilen toen _O-
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:09:19 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93546190
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:02 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie, arme Leander, beterschap voor je mannetje Freecell!

Die stap van 3,5 naar 4 is idd een lastige... gelukkig bij Twan niet veel gemerkt dat hij nog brutaler werd toen hij eenmaal naar school ging.

Misschien een domme vraag buuv, maar wat is seculier onderwijs?? :@

Lennon heeft bedacht dat het leuker is om op krijtjes te springen/stampen dan ermee te schrijven/tekenen op het schoolbord. Krijtjes zijn nu dus weer opgeruimd. Heeft meneer de pinnetjes van ministeck op de grond gegooid en is daarop nu aan het springen. Tijd om die ook op te ruimen dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisme
pi_93558898
Diaan, tijd voor een trampoline?

Leander kent de bijbelpersonages al goed :D

Hier een bijna droge dag. Alleen een ongelukje bij het buitenspelen op het KDV. Volgens hem waren de leidsters aan het praten. Dus waarschijnlijk niet gehoord dat hij moest. Binnen kan hij zichzelf wel redden. Heel romantisch naast zijn vriendinnetje op de wc *; :P
Nou gaan we morgenochtend 2 uur koffiedrinken in het buurthuis. En meneer heeft in zijn kop dat hij echt "met zonder luier" gaat. Dus we zullen eens zien of hij dat ook droog houdt.
pi_93560135
DF, leuk zeg dat het zo goed gaat! Komt vast goed morgen!!!
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:47:23 #26
114177 Diaan73
pi_93580568
quote:
Okay... ik geloof dat ik het snap :D

DF tot straks!!
Make love, not war ☮
pi_93585253
Nou, dat was een droog ochtendje. 1 keer daar geplast, en 1 keer bij thuiskomst. Terwijl hij een pakje sap en later nog een halve beker limo ophad. Ik geloof dat het aardig in het systeem zit.

En hij vertelde me vanochtend dat ik lief was, en zonet was ik supermama O+
Altijd fijn met mijn papa's-kindje

Hoi Diaan :P
pi_93588004
Oeh dat gaat goed zeg Chris!

M'n dreumes loopt dolgelukkig in haar h&m balletpak door de kamer. Vandaag een dagje vrij dus met de tram naar de hennes met het grut. Ben nu bekaf, maar een ballerina rijker ;)

Meteen maar een spijkerjurkje en een 2e balletpak gekocht voor eventueel meespelende vriendinnetjes of Esmee.

Linde is nu overigens helemaal zindelijk. Ze plast 's avonds om een uur of half 8 voordat ze naar bed gaat en dan pas weer 's morgens als ze wakker wordt *) Heel knap van haar vind ik!

Oeh en Memmel wat een ramp zijn onze dames nu soms he? Hier ook hoor. Alles is nee en stom enz enz... zucht...vast een faaaase toch? O-)
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:57:57 #29
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_93590378
Wat goed van Linde! Pien is ook helemaal zindelijk. Zo fijn!
Hier ook 2 tantes in huis die heeeel goed weten wat ze willen, maar wat is het toch genieten!

Nog maar 2,5 maand en dan zitten ze op school, zoooo leuk !
pi_93592027
Hoppa, zindelijk :o
Die van mij nog lang niet, haha :D

Wel ziek... maar net niet meer ziek genoeg om er aan toe te geven en op de bank te gaan liggen :')
Gelukkig heb ik vandaag ergens een onbekende emmer geduld gevonden, haha :D
pi_93597536
Goed van Linde en Pien!

Nog maar wat beterschap voor je jochie Freecell!

Hier ook de kinderboerderij overleefd. Volgens mij is mijn kind verwisseld. Waar hij vorige week snel naar huis wilde toen er allerlei kindjes in de speeltuin waren. Want eng, druk, geen zin.
Nu zei hij netjes hoi tegen kindjes. En uiteindelijk ging hij echt met een kindje spelen. Allebei voorzichtig aftasten, leuk om te zien. Allebei aan hun eigen moeder vragen of de ander mee op de wip wil. En allebei de mama's die zeggen dat ze het zelf wel mogen vragen. Vervolgens nog samen langs de andere speeldingen. Echt fijn om te zien dat hij het sociaal steeds makkelijker krijgt.
(en 2 keer naar de wc daar, dus nog steeds droog vandaag)
pi_93604568
Klinkt goed deepfreeze!

Die van mij echt nog ziek (39) in zijn bed gelegd, kon alleen nog maar huilen en zeggen dat hij naar bed wilde. Arm ding.
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:46:21 #33
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93604774
Och zieke Leander...

Wat goed toch van Chris DF! Wij gaan morgen een "plaskaart" maken met stickers en kijken of het wat wordt echt met die zindelijkheid.

Maarten is gisteren weer goedgekeurd door het CB: 92,5 cm & 12,9 kg. Ook kon hij beter dan "gemiddeld" de blokjes in de vormenstoof doen, en wist hij meer woordjes dan hij behoefde te weten...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_93605625
Arme Leander.

Wat goed Maarten, weer goedgekeurd, en wat extra's. Altijd fijn!
Succes met de stickerkaart! We zijn gewoon begonnen met een sticker voor elk plasje. Elke 3 stickers een mini-cadeau. Na 5 stickers vond hij het wel best. Tot ik dus vorige week doorzette. Nu heeft hij zijn 3 cadeautjes, en hangt er nog een ander vel vol stickers. Maar hij doet het nu zonder. Of hij plakt ze op zijn voorhoofd :P

Ik ben ook gewoon echt zo blij met mijn peuter deze week. Hij begint zo langzamerhand een mini-kleuter te worden. Het is heerlijk om hem zo te zien ontwikkelen en groeien. O+
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:04:36 #35
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93605878
De arts raadde het ons aan, hij zei na 5 stickertjes en klein cadeautje... Maar als hij dan thuis is, dan heeft hij het met 2 dagen bij elkaar geplast. Hij plast namelijk altijd wel als hij op de wc zit (als zijn luier verschoont wordt). Ik denk dat we het per 10 gaan doen...
pi_93606037
Maar Marie dan duurt het toch best lang voor hij wat heeft? Kinderen zien die lange termijn zo jong nog niet volgens mij :@ Dus vandaar snel een cadeautje. Voordeel is dan ook weer dat ze blij zijn met niks dus dat scheelt. Ik koop altijd bij zeeman/action van die cadeautjes voor zulk soort dingen (stickers, armbandje, potlood, petje, leuke sokken etc)

Oh en wie was dat hier nou? Die had een doos lego gekocht en elke zoveel keer kreeg het kind een blokje of 2 en zo kon ie alles bij elkaar plassen
pi_93606771
10 is wel een hoop, dat kunnen ze eigenlijk nog niet overzien. Volgens iemand die echt in die ontwikkelmaterie zit (triple P methode) is 10 stickers iets voor 6-7 jarigen. Voor peuter is 3, en kleuters 5 wel genoeg. Al kun je dat wel aanpassen aan je kind. Als je peuter al 5 keer 3 stickers heeft, mag je ook wel 4 of 5 gaan doen.

Ik had 2 stickerboeken van cars en een cars schilderijtje gekocht, 2,50 samen, kind dolblij.
Stiemie, ik weet het zo niet, maar dacht iemand uit het autisme topic. Daar duurde het lang voordat het een gewoonte was, dus die had iets nodig wat het jochie graag wilde, en je in veel stukjes kunt geven.
pi_93607951
Hij is zo ziek!
Ziet balletjes die er niet zijn en ik ging net even kijken en hij slaapt onrustig en met plakhaartjes...
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:53:49 #39
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_93608972
Ocharme, die is dan echt, echt ziek. :( Veel beterschap voor Leander. :*

Hier vandaag een nieuw spelletje gespeeld waarbij ik kan blijven zitten. :P Ik heb uit de spelotheek een doos met plaatjes gehaald met 6 verschillende dieren in verschillende kleuren en grootte. Dus ik leg alle plaatjes op de grond en vraag of ze een grote, gele hond wil geven, of een kleine, rode olifant. Zo is zij bezig en sleept ze mij er niet aan de broek bij om te tekenen ofzo.. :P Het lukt haar trouwens meestal wel om de juiste te geven. :)

Eigenlijk is het de bedoeling dat je kaartjes met symbolen leest om het juiste kaartje te pakken, maar dat komt later nog wel eens... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_93609063
Arme Leander. Zo ziek. Beterschap :*

Tyler lijkt ook ziek te worden. Was al een paar dagen enorm snotterig, hoest nu heel veel slijm op.
Heeft knalrode wangen en er komen dus 2 kiezen door.
Hij wilde amper eten en dronk niet super veel vandaag. Heel erg mopperig, niks was goed. Heeft nog een uur een driftbui oid gehad. Ik kwam er niet achter wat er was. Pas toen Kim er was (afleiding?) werd hij weer wat vrolijker.
Hij wilde zelfs geen yoghurt, of biscuitje wat hij normaal nooit weigert.
pi_93613090
Tyler, ook beterschap! Kiezen zijn gemeen. Hopelijk zijn ze snel door!

Klinkt leuk GWS!
Ik speel ook niet alle spelletjes volgens de regels. Gewoon kijken wat er bij de leeftijd past.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:56:47 #42
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93613948
Nu ik het zo teruglees en erover nadenk ik 10 idd wel erg veel :@ Dus eerst maar eens wat minder dan!

Sterkte voor Tyler!
pi_93628679
Weer wakker met tegen de 39... Huilen...
Heeft onrustig geslapen, gedeelten bij ons, maar dat vindt hij eigenlijk ook niet fijn.
Wel een broodje gehad, (normaal 2, nu bijna 1, maar het is tenminste weer iets)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:54:45 #44
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93629444
Sterkte met hem hoor Free :)
Naar zo'n ziek jongetje...
pi_93631238
Fijn dat hij iig iets heeft gegeten Free.
Tyler heeft zowaar wat yoghurtpap op! En drinkt veel water.
HHet valt me wel op dat hij erg snel koude handen heeft, ook in huis.
En vandaag ook steeds blauwe lippen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:54:33 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93631805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:56 schreef Marie79 het volgende:
Nu ik het zo teruglees en erover nadenk ik 10 idd wel erg veel :@ Dus eerst maar eens wat minder dan!

Sterkte voor Tyler!
Mijn zoon is van het type drie stickers, kadootje binnen joepdoeiendegroeten. dus hij heeft een "groot" kado uitgezocht en ik heb een plaskalender gemaakt. Eerst na 3 keer een klein kado (beetje teasen) maar echt een flutding van 10 cent ofzo. Daarna kijken of je het nu ook 5 keer kan *O* weer een kado en zo met stapjes van 5 opgebouwd naar 25 of 30 keer. En toen dus het grooooooote kado.

Maar toen was het naar de wc gaan ook een ingesleten gewoonte geworden. ;) mijnes waren nogal hardnekkige luierplassers. alles was leuker dan naar de wc gaan. en nog! plasongelukken vanwege leuke tv. :(
pi_93633440
Ik heb vanmorgen ons boefje naar het kdv gebracht O+

Hij vond alleen al die prinsesjes niet zo geweldig. Je zag hem denken, vrouwen! Ook maar gewone kleren meegegeven want zal mij benieuwen, hij begon er al meteen aan de trekken: uit uit -O-
pi_93639351
Haha, boefie :D

Leander 40+ inmiddels -O-
Wil niet drinken (heeft nu in totaal 1,5 beker op, 300 cc oid)
Bluh...

Nu met pcm is het 39,5en krijgt hij weer wat praatjes...
pi_93641295
Beterschap voor Leander!

En Seb boefje O+
pi_93643858
Seb boefje! :)

Ik had zo mooi bedacht dat ik peuter toch maar eens ging proberen te stimuleren met cadeautjes voor op de pot. Ze vond het een schitterend idee, tot de pot in zicht kwam. Toen was het toch niet zon goed idee. Dus het gaat nog maar even in de kast tot een beter moment.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:01:51 #51
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93656414
Leander is echt goed ziek zeg! :(

Seb! Boef! (bij Maarten op het kdv vierden ze vandaag en maandag carnaval, maar dit zijn precies Maarten zijn 'vrije' dagen)

DJMO, hoe vindt Jan het als grote broer?

De stickers zijn binnen (we kunnen er zo'n 400 plakken geloof ik :D en ook wat mooie Cars stickers (met glimmers en 3D effect). Die kunnen dan ook bij de 5e sticker en dan sowieso een cadeau (heb al stoepkrijt en een kleurboek gekocht en heb ook nog wat prentenboekjes boven liggen).
We hebben vanmiddag samen de plaskaart gemaakt en het stickers plakken is voor Maarten al één groot feest. Hij heeft sinds vanmiddag al 2 stickers gescoort.

En ook maar bij de Hema (lang leve Hema voor de kleinere maatjes ondergoed/boxers *O*) wat boxertjes en hemdjes gehaald! Dus volgend weekend (als we weer 4 dagen achter elkaar thuis zijn (dit weekend een druk weekend en niet thuis) denk ik maar eens beginnen met oefenen zonder luier!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:39:56 #52
12913 GreatWhiteSilence
pi_93658802
Hier was ik vanmiddag precies op tijd om een poepluier te voorkomen. Gelukkig kreeg ik haar op de wc, want het was anders een spuitluier geweest, vermoed ik...

Vanmiddag ook nog een 'trots-zijn :@ ' momentje, toen een man er verbaast over was dat Annicka een markering op de weg wist te identificeren als een gele driehoek. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:44:00 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93659022
Ik heb jen meegenomen naar m'n werk vandaag. Altijd een gok om haar mee te nemen omdat het zomaar helemaal fout kan zijn. Heeft ze gewoon super lief gespeeld met een collega waarvan ik echt nooit had verwacht dat ie zo leuk zou zijn met kinderen. En ik kreeg zelfs een sms van m'n baas dat ik leuke kinderen heb. Kortom ze heeft zich super gedragen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:32:00 #54
12913 GreatWhiteSilence
pi_93661998
Tico, ook een heerlijk 'trots-zijn' moment dus? ;)
Geweldig gevoel, nietwaar? :D
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:33:02 #55
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93662069
Ja heerlijk!
pi_93664205
Leuk hoor Tico :)
pi_93676412
Lekker Tico! Dapper ook, je kind mee naar je werk :D Sloopt ze niks?

Leander zijn koorts was 's middags ineens bijna weg en toen werd hij stomvervelend, haha :D
Florian omduwen, afpakken, met speelgoed gooien...
Genoeg energie om te bewegen, nog niet genoeg energie om fatsoenlijk en aardig te bewegen ;)

Maar vannacht 3x huilend wakker geweest en dat is heel uitzonderlijk, dus nog niet weer ok :)
Wel fijn dat hij nu vaak kan zeggen wat er is O+ 'mama! Mijn konijn is weg! Onner de dekens!
Is duidelijker dan BWAAAAAAH!

Nu nog niet wakker, ik ben benieuwd!
pi_93677173
Ik had hello kitty eieren meegenomen. ;)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 09:39:02 #59
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93677252
Fijn dat Leander weer aan de beterende hand is :)

Tico, gewoon chantage dus ;)

Ik moet er nu nog niet aan denken Maarten mee naar het werk te nemen als ik zelf ook moet werken! Dan heb ik écht geen tijd voor hem... Als hij iets ouder is, misschien wel. Dan kan hij zichzelf wat beter vermaken...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 maart 2011 @ 11:38:46 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93679724
om de vraag van marie79 te beantwoorden:

(sorry, het is zó anders allemaal, en zo hectisch dat ik amper aan de computer toekom ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 6 maart 2011 @ 15:22:25 #61
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93727805
Wat een droppie O+

Het eerste cadeautje is gisteren verdient!
  zondag 6 maart 2011 @ 20:15:55 #62
12913 GreatWhiteSilence
pi_93738909
Whehehe, vanavond zaten we aan te tafel en Annicka liep in het rond. Op een gegeven moment zie ik 'problemen' op haar gezicht, ik spring op en loop met Annicka richting de wc. Nog net op tijd om haar zonder schade op de toiletpot te krijgen. Mijn man was echt verbaasd dat ik zag dat ze naar de wc moest, hij zag dat niet echt. Hij ziet die signalen pas als het te laat is... :P
pi_93743061
oefplofhoi :) we zijn terug van carnaval :) de heenreis was een drama (auto stuk nog voor we het dorp uitwaren, bij de garage op de brug met zn allen, al met al om 2 uur vertrokken en om half 8 aangekomen, brulblergil*oef*wezijnergoddank!) en de dame vond het prullekesbal niks (er was geen bal ;( 'lene wil niet!) maar ze heeft het naar haar zin gehad. we hebben gister de optoch in tullepetoanenstad gekeken (3 uur lang!) bij mijn tante binnen :) er waren achternichtjes en neefjes en ooms en tantes en frietjes en koekjes en chinees :')

gisteravond gingen we naar huis en daar was ze erg blij mee. zo blij dat ze de hele weg terug (2.5 uur) achter in de auto een feestje gebouwd heeft *O* :')

ik weet alweer waarom ik stellig volhou: dit doen we niet meer dan 2x per jaar. max.

foto's van ons bijtje/lieveheersbeestje (er waren 2 pakjes) komen nog. vandaag moest het bijenpakje ook nog aan :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 07:56:38 #64
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_93803917
Yade is overdag zindelijk! Ik had besloten dat ze voor haar derde, geen luier overdag meer mocht, dus we zijn er gewoon mee gestopt. Ik dacht al dat Yade gewoon een beetje gemakkelijk aan het doen was, maar ze vertoonde alle signalen. Luiers langer droog, poep en plas vies vinden, zeggen als ze het gedaan had, prive opzoeken om te poepen enzo. Geen luier, 1 ongelukje en daarna gewoon droog. Tot gister ochtend, maar ze is niet zo erg lekker dus denk dat het daar mee te maken had. Gistermiddag ging het prima en vrijdag op de psz ook.
Scheelt een boel centjes. :D

Ook is er bij Yade een koemelkallergie vastgesteld. Ik dacht altijd dat dat een beetje onzin was.... Maar Yade was dus constant ziek, hangerig, altijd moe, dunne diarree, verhoging, spugen en dat ruim 4 maanden lang. Kinderarts, getest op coeliakie, lactose (maar die test ging niet goed) en parasieten, en we moesten meteen melk uit haar dieet schrappen. (Best een gedoe omdat ik alles moet ontwijken waar noten bijzitten. Dan schrap je dus best veel brood enzo al, gelukkig is ze gek op vitalu crackers :D) en we hebben een ander kindje. Ze wil niet meer slapen tussen de middag ipv om 12 uur al zeggen dat ze naar bed wil. Gewone ontlasting, geen verhoging meer gehad, niet overgeven. De dokter denkt nu dus aan koemelk. Een half jaar dit dieet, dan rustig eens proberen. Als het dan weer niet goed gaat, eventueel terugkomen voor de lactose tolerantie test.

Verder hebben we een school uitgezocht. Nu hebben we hier de keus uit protestant-christelijk, maar wel heel erg zwaar, en openbaar. Nu heb ik als katholiek al helemaal niets met protestantisme, maar dit vond ik helemaal vreselijk. No offence ofzo, maar meisjes altijd in rokjes en 2 keer per dag naar de kerk op zondag, daar hoeft Yade niet mee op te groeien. Dus doen we de openbare. Ze zitten wel samen in een brede school. Zag er goed uit en Yade vond het geweldig, en de kleuters zitten naast de psz.

Vraagje, hoe lang zijn jullie drie-jarige gemiddeld. Yade is onderhand al bijna een meter en draagt 98/104. Ik vind haar wel lang vergeleken leeftijdsgenootjes, maar ik was benieuwd hoe lang jullie kindjes ongeveer zijn.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 08:02:25 #65
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_93803970
Volgens mij is die lengte niet echt heel bijzonder hoor. Mijn meiden hebben die kledingmaat nu niet meer, maar hebben 98/104 echt wel een tijd gedragen. Ik geloof dat ze ook rond een meter waren.

Wat fijn dat Yade zich beter voelt!
pi_93804068
Fijn dat Yade zich nu beter voelt. Hopelijk blijft dat zo :)
Envwta goed dat ze zo makkelijk zonder luiers kon :)

Dana wordt in juni 3 en zit nu in 92/98
(voornamelijk 92, maar sommige dingen beginnen nu te klein te worden)
pi_93804502
Leander draag 86/92 _O-
Hij is echt de mini van de PSZ en niet de jongste.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:00:35 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93804707
Jen draagt ook 98/104.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:08:44 #69
54772 Silmarwen
pi_93804853
Oh ok! Ben misschien een beetje een miep met de lengte hoor, omdat er voorspelt wordt dat onze meiden boven de 1.90m worden en das best heul lang. xD Das het enige waar ik echt een beetje neurotisch over ben, vooral omdat ze zo lang oogt en zeker niet fors is.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:12:39 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93804905
Ik denk dat je jezelf nu nog niet gek moet maken daarover. Dat ze heel lang worden kun je ook een soort van stoppen door ze eerder in de pubertijd te laten komen. Dat is meestal pas bij een leeftijd van 8 ofzo.
pi_93804913
selene zit ook aan 98 :) die steekt op de psz een kop boven alle andere kindjes uit. ik ben trouwens 1.60 (ik haal het heus!) en sangdrax is 1.97. het lijkt er op dat ze allebei de papa achterna gaan hier qua lengte.
pi_93804921
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je jezelf nu nog niet gek moet maken daarover. Dat ze heel lang worden kun je ook een soort van stoppen door ze eerder in de pubertijd te laten komen. Dat is meestal pas bij een leeftijd van 8 ofzo.
gewoon terugschoppen zodra ze de 1.60 bereikt hebben
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:14:07 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93804931
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:13 schreef simmu het volgende:

[..]

gewoon terugschoppen zodra ze de 1.60 bereikt hebben
Inbinden zoals chineze voetjes.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:18:58 #74
54772 Silmarwen
pi_93805009
Stoppen van groeien ben ik geen voorstander van. Ben zelf 1.80m en heb die keus ook gehad omdat ze voorspelde dat ik ruim 1.90m zou worden. Alleen vergroot je de kans op baarmoederhalskanker en borstkanker en andere enge dingen. Dan liever maar erg lang. :+ Knut is 2.04m.

Dus ik verwacht ook niet dat ze 1.60m worden bijvoorbeeld. :D En ja, ik kan ze ook gewoon uithongeren, stagneert de groei ook van! Blijven ze meteen mooi slank. ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:19:54 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93805025
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:18 schreef Silmarwen het volgende:
Stoppen van groeien ben ik geen voorstander van. Ben zelf 1.80m en heb die keus ook gehad omdat ze voorspelde dat ik ruim 1.90m zou worden. Alleen vergroot je de kans op baarmoederhalskanker en borstkanker en andere enge dingen. Dan liever maar erg lang. :+ Knut is 2.04m.

Dus ik verwacht ook niet dat ze 1.60m worden bijvoorbeeld. :D En ja, ik kan ze ook gewoon uithongeren, stagneert de groei ook van! Blijven ze meteen mooi slank. ;)
Dan moet je ze toch maar geen chocola geven..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:21:16 #76
54772 Silmarwen
pi_93805047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan moet je ze toch maar geen chocola geven..
:D!

Of slagroom. :(
pi_93805893
Mirte draagt 98/104. En ik vermoed dat ze naar maat 26 schoenen gaat.
Hoe lang ze is weet ik niet precies, maar ik denk rond 1 meter.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:17:18 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93806361
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:00 schreef Nijna het volgende:
Mirte draagt 98/104. En ik vermoed dat ze naar maat 26 schoenen gaat.
Hoe lang ze is weet ik niet precies, maar ik denk rond 1 meter.
Jen begon te klagen over auw voeten... Ik denk dat we maar eens ff moeten gaan meten ja..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:29:56 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93806682
Anna draagt nu 110, schoenmaat 27. Heeft ook heel lang in 104 gezeten hoor.
Morris draagt 98/104 schoenmaat 26. Maar die is natuurlijk al bijna 2. :')
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_93806757
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen begon te klagen over auw voeten... Ik denk dat we maar eens ff moeten gaan meten ja..
Ik heb het laatst laten meten en toen kon het nog net... Wilde eigenlijk kijken of we het nog een paar weekjes uit kunnen zingen tot het iets warmer is, zodat we gewoon zomerschoenen gaan shoppen. Maar ik zag nog niet zoveel in de winkel staan, dus ik hoop dat dat over een paar weken ook anders is...
Ze heeft mooi wel de hele winter met haar laarzen gedaan, hardstikke netjes ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:34:42 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93806795
:D Mems! :') Al bijna 2! _O-

Sasha draagt, nou ja, verzuipt in mt 98, maar mt 92 is echt te hoog water nu.
Schoenmaat is 26. We sprongen van 24 door naar 26. :@ :o :@
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:34:50 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93806804
Nou, deze schoenen heeft ze echt nog niet lang... Volgens mij pas 3 maanden ofzo..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:36:03 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93806842
Maarten zit in maat 92 en heeft nog steeds schoenmaat 21! ingebonden dus :D ;)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:46:48 #84
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93807153
Beppie draagt maat 92/98. Maar die is ook best fijntjes verder :P
Ze is zo ergens tegen een meter en net een week 3 :)
Schoenmaat is 23 :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:48:10 #85
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93807189
Ja Beppie is inderdaad heel fijntjes! Ik zou denken dat die nog makkelijk een 86 aan zou kunnen?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:48:28 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807201
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie draagt maat 92/98. Maar die is ook best fijntjes verder :P
Ze is zo ergens tegen een meter en net een week 3 :)
Schoenmaat is 23 :)
Jouw bep past ook nog best maat 80 qua omvang..
Oh en wil je weer dora crocs? Die van Jen zijn uiteraard weer te klein.. En die gaat voor Hello kitty.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:49:27 #87
114177 Diaan73
pi_93807225
Lennon draagt wat shirts/vesten betreft, maat 98/104, ik vind 92 echt te klein woren. Qua broeken is het maat 92 nu. Soms nog iets te lang...

Schoenmaat was 23 de laatste keer dat ik heb laten meten.

TF worden shirts dan niet te kort in lengte/mouwen? Jurkjes is natuurlijk geen probleem..
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:53:17 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807321
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:49 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon draagt wat shirts/vesten betreft, maat 98/104, ik vind 92 echt te klein woren. Qua broeken is het maat 92 nu. Soms nog iets te lang...

Schoenmaat was 23 de laatste keer dat ik heb laten meten.

TF worden shirts dan niet te kort in lengte/mouwen? Jurkjes is natuurlijk geen probleem..
Neh, kan best nog wel... Maar maat 74 werd nu wel echt te klein..
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:56:42 #89
114177 Diaan73
pi_93807412
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Neh, kan best nog wel... Maar maat 74 werd nu wel echt te klein..
TOch wel? :P
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:57:52 #90
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807443
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:56 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

TOch wel? :P
Nou ja, qua omvang kon het echt nog wel hoor. Ze is ook best fijntjes.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:58:24 #91
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93807455
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:48 schreef Memmel het volgende:
Ja Beppie is inderdaad heel fijntjes! Ik zou denken dat die nog makkelijk een 86 aan zou kunnen?
Oh ja dat past ze wel! Zolang ze haar armen niet te lang maakt, qua omvang kan dat prima :Y

Tico graag! Ze past haar Crocs van vorig jaar (net!) niet meer. Heb al gedacht om haar teennagels extra kort te knippen, maar grotere crocs is misschien ook wel een oplossing.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:00:29 #92
114177 Diaan73
pi_93807516
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, qua omvang kon het echt nog wel hoor. Ze is ook best fijntjes.
:D qua omvang past Lennon ook nog wel in 74 denk ik... maar ik vind te korte shirts echt niet mooi staan... ik ben er ook wel een muts in denk ik. Pyjama's mogen bij mij ook niet te kort zijn, dan komt er een maat groter... die vervolgens weer veel te groot is. :')
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:02:41 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807572
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Oh ja dat past ze wel! Zolang ze haar armen niet te lang maakt, qua omvang kan dat prima :Y

Tico graag! Ze past haar Crocs van vorig jaar (net!) niet meer. Heb al gedacht om haar teennagels extra kort te knippen, maar grotere crocs is misschien ook wel een oplossing.
Volgende week ben je er?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:03:24 #94
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93807593
Wanneer en waar? :o
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:07:13 #95
54772 Silmarwen
pi_93807690
Yade draagt nog steeds een maat 74 rokje, is nu een soort mini spijkerrok, ipv tot haar knieen.. :D Alle kleren zakken altijd van dr kont, zeker nu ze geen luier heeft. Moet altijd broeken met een verstelband kopen. Ze heeft maat 24, al sinds de herfst. Nog een paar weekjes en dan moeten we sowieso zomerschoenen hebben, denk dat ze dan wel naar 25 kan.

Ze weegt voor het eerst in maanden 14 kilo, daarvoor was het steeds 12 kilo, dat was helemaal een ramp. Je kon dr ribbetjes tellen.
pi_93807729
Lennon 98/104? Jij bent meer van het ruimere denk ik he want volgens mij is Lennon ongeveer hetzelfde als Seb. En Seb heeft echt 92 (vind ik), anders is het allemaal zo slobberig. Hij kan ook nog wel in 86 (80 ook wel volgens mij) als het moet maar dan zijn de pijpen en mouwen te kort. Schoenmaat is 23.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:10:10 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807772
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wanneer en waar? :o
Boekenclub toch?
Vandaag gaat niet door.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:11:12 #98
114177 Diaan73
pi_93807804
Ja, wat shirts betreft heeft hij vaak 98/104 de laatste tijd. Ik vind 92 echt te klein worden. :@ Ik vind de mouwen met 92 zo kort worden, dat vind ik irritant. Ook vind ik dat het shirt over de broek moet vallen en niet net daarboven...

Lennon en Seb zijn inderdaad ong. hetzelfde. :Y
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:12:07 #99
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93807839
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Boekenclub toch?
Vandaag gaat niet door.
Oh.
Ik ben ook zo lekker op de hoogte :')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:12:42 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807859
Ik heb nog wel t-shirts maat 92 in de kast liggen bij Jen, ff kijken of dat nog past... Anders moeten we nodig ff shoppen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:13:22 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807880
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Oh.
Ik ben ook zo lekker op de hoogte :')
thee drinken bij M@x vandaag, maar M. had mijn avond al snel ingepikt toen ik zei dat mn clubbie niet doorging.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:13:32 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_93807887
Gaat vandaag niet door? Ik verkas even naar de andere kant.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:13:44 #103
114177 Diaan73
pi_93807895
Het is soms wel merkafhankelijk...

Dit shirt is 92 en past wel goed:

Make love, not war ☮
pi_93808342
shirtjes maat 92 zitten hier bij de dame wel krapjes hoor. ze is niet dik, maar wel best gespierd. heeft ze ook al niet van mij :') van sangdrax ook niet trouwens. ze is behoorlijk atletisch en dol op fysieke dingen. geen idee waar ze dat van heeft met 2 van die echte nerdy ouders :?
pi_93808487
Leander is nog steeds een kilootje of 11... Schoenen 25 en truien 92. Broeken eigenlijk gewoon nog 86. Af en toe doe ik hem een 92 aan, maar die vallen van zijn kont of zijn te lang :')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:33:44 #106
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_93810435
Strandtas gepakt! Op naar Scheveningen!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:36:47 #107
114177 Diaan73
pi_93810513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:33 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Strandtas gepakt! Op naar Scheveningen!
Ow lekker zeg. Veel plezier!!
Make love, not war ☮
pi_93810707
Tyler heeft 92 van longsleeve en trui enzo. Zit precies pas. Van de zomer dus 98 tshirts lijkt me.
En de maat 86 broeken beginnen wat kort te worden, ligt hier ook aan het merk/model.
We redden het wel tot de kinderbijslag, dan groot inkopen. :)
En schoenen heeft hij volgens mij nu maat 22, of 23 ik weet het niet zeker.

Willen jullie duimen dat het gesprek zometeen positief uitvalt en dat hij weer volledig thuis mag zijn?!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:52:52 #109
114177 Diaan73
pi_93811014
Ingrid ik duim voor jullie hoor. ^O^
Make love, not war ☮
pi_93811068
Duimen draaien hier Ingrid!

Ik bracht peuter met een zeer oor naar de peuterspeelzaal en bij het ophalen moest ze er om huilen. Heb haar thuis een zetpil gegeven, maar die heeft ze er ook alweer uitgepoept als ik het zo ruik. Of is dat na een half uur al wel opgenomen? ;)
Ze zei nu net dat ze niet zo zeer meer had aan haar oor...
pi_93811190
ik duim hard mee ingrid!
:*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:37:17 #112
12913 GreatWhiteSilence
pi_93812500
Annicka draagt nog verschillende maten. Broeken: 80 of 86 (ingenomen, anders zakken ze af), bovenkleding: meestal 92. Ze is nu 87 (of 89 cm, eigen meting) cm en 10 kilo.

*duimt mee*
pi_93813410
ik heb trouwens nog een goede tip mbt aan doekjes/knuffels/dekentjes verslaafde peuterpubers: sinds we ravi hebben hoeft selene haar doekje niet meer perse. afgelopen weekend op logeren was doekje enkel in de auto nodig, voor de rest voldeed ravi prima als veiligheidsdekentje :Y

:P
pi_93817077
Het duimen heeft geholpen! *O*
pi_93817896
*O* *O* Fijn!!

Hier zit ze in 98/104 maar ze is een dikzak :D O+
pi_93818030
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
wat een heerlijk nieuws!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

:*
pi_93818234
Super Ingrid *O* *O* *O*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:16:39 #118
114177 Diaan73
pi_93818420
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 15:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Yeah!!! *O* *O* *O*
Make love, not war ☮
pi_93819711
Goed Ingrid!

Chris zit nu net een in 110 shirts en 98 broeken(Hij is 103 cm, 16kg). Met 3 was dat 98/104 en 92.
Schoenmaat 28..

Linkje voor een groei-calculator: http://groeiweb.pgdata.nl/calculator.asp
Mijn kind is ontzettend gemiddeld :)
pi_93823034
whahaha proest, volgens mij is Pepijn tegen de tijd dat hij de oudste van dit topic is zo ongeveer nog de kleinste :D

Ik legde van de week een broek weg omdat die te klein aan het worden was, in de veronderstelling dat dat maat 86 zou zijn... bleek nog een verdwaald maatje 80. :o

Maatje 86/92 nu, heel soms begint 86 qua mouwlengte toch wat krap te worden.
En schoenmaat 23. Ik gok zo'n 90-92 cm en een kilo of 12,5.
Dat alles met 3 jaar en 8 maanden dus :D.

De maatje 110 trui die Oma gekocht had zit echt nog als een soort jurk met tig keer opgerolde mouwen. Die past nog minstens een winter of 2 denk ik.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:09:00 #121
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93823352
Maak je je nou geen zorgen om hem p_iglet? Ik bedoel, op een gegeven moment scheelt hij wel heel erg veel met zijn leeftijdgenootjes..straks zien ze hem niet voor vol aan ofzo, alleen door zijn lengte.
Ik ben zelf niet groot (maar ook niet overdreven klein) en ik merk toch dat je niet echt serieus genomen wordt als je ergens mee komt. Je mist een bepaalde mate van overwicht..
pi_93823966
We maken ons geen zorgen in de zin van dat we denken dat er medisch iets aan de hand zou zijn. In t_iggers familie zijn alle mannen vrij klein (zo rond de 1.70m) en t_igger is daarvan ook nog de kleinste met zijn 1.63m. Pepijn lijkt vooralsnog precies op t_igger zijn groeilijn te groeien.
Dus waarschijnlijk toch echt een geval van famliair klein.

dat serieus nemen is wel iets waar we ons zorgen om maken, met name omdat cognitief en fysiek nog meer uit de pas lopen dan alleen leeftijd en fysiek.

Mensen kijken je heel gek aan hoor, wanneer er een peuter op je rug in een drager vraagt "mama kun je even stoppen dan kan ik dat huisnummer lezen, ow dit is nummer 468" of in de tram vraagt waarom trams, auto's en fietsen altijd rechts moeten rijden maar treinen ook links mogen rijden.

Onlangs bij het museon voor het eerst echt gehad dat zijn lengte een probleem op dreigde te leveren. Daar kun je vanaf 4 jaar knutselen, maar er zaten duidelijk meer kindjes die wat jonger waren. Pepijn wilde ontzettend graag daar knutselen en zei dat tegen de mevrouw die dat begeleide. Die reageerde heel lullig met "jij bent toch nog veel te klein om te knutselen".
Ik heb Pepijn nog nooit zo boos gezien "Ik ben niet klein, ik ben al 3,5 en dat is bijna 4!!! En ik kan WEL knutselen :( "
Gelukkig mocht hij toen alsnog knutselen en heeft ook een uur lang netjes zitten knutselen, terwijl de overige aanwezige peuters en kleuters de tent afbraken.

Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat, maar goed dat lossen we dan wel weer op. Qua opvang zitten we nu gelukkig geweldig, want dat was op de vorige opvang helaas wel anders, daar konden ze totaal niet met Pepijn en zijn cognitieve ontwikkeling omgaan.

Als Pepijn straks echt zelf problemen met zijn lengte gaat krijgen dan gaan we nog wel een keer kijken wat er medisch mogelijk is qua behandelingen die evt wat extra lengte op kunnen leveren. Maar dat zullen we hoe dan ook alleen gaan doen als Pepijn dat zelf zou willen.
pi_93828425
Ik wachtte al op Pepijn zijn records ;)
Dat is inderdaad dan wel dubbel uit de pas, klein en slim. Maar zo te horen kan hij zichzelf wel aardig duidelijk maken. Het is misschien "vechten" maar hij krijgt het wel voor elkaar. Het moet alleen niet teveel een gevecht worden. Maar zo te horen letten jullie daar wel op..
pi_93854349
Pepijn lijkt me een heel slim ventje! Lijkt me best lastig, onbegrip van anderen. Mensen kunnen zo kortzichtig zijn.

Merel is ook niet groot, 2 jaar en 3 maanden, ze is 86 cm lang. Broekjes draagt ze nog vaak maat 80, shirtjes 92. Komt door haar korte pootjes :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:03:45 #125
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_93856435
Heeft t_igger ook last (gehad) van zijn lengte? Als dat namelijk niet zo is, lijkt mij dat je je minder zorgen maakt dan als dat wel zo is...
pi_93857893
Misschien trekt zijn lengte nog wel bij p_iglet. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.
Mijn man is krap 1,70 , hij heeft alleen last van zijn schoenmaat 39 :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:00:23 #127
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_93858518
Mijn jongste is ook niet groot. Ze is nu 2 jaar en 4 maanden en net 84 cm en weegt 12 kilo. Mijn oudste dochter was op deze leeftijd zo ongeveer 10 cm groter. Onlangs waren we op het CB en uit het overzicht blijkt dat ze van de curve afwijkt, oftewel ze zakt naar beneden in de curve. Als dit zo blijft dan willen ze haar doorsturen naar een kinderarts om haar na te laten kijken. Ik maak me vooralsnog geen zorgen. Ze ontwikkelt zich goed, eet goed en is doorgaans heel vrolijk.

Thuis maken we er weleens grapjes over dat zij straks 1.60 wordt en twee zussen van 1.80 heeft. Mijn familieleden zijn niet echt klein, ik ben 1.75m en mijn broer is bijna twee meter. De familie van mijn man daarentegen... Zijn moeder en haar zussen halen ook net de 1.65m. Voor een man lijkt het me echter wel vervelend om zo klein te zijn.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:13:13 #128
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_93874705
quote:
[b]Op dinsdag 8 maart 2011 18:23 schreef p_iglet het volgende:[/

Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat, maar goed dat lossen we dan wel weer op. Qua opvang zitten we nu gelukkig geweldig, want dat was op de vorige opvang helaas wel anders, daar konden ze totaal niet met Pepijn en zijn cognitieve ontwikkeling omgaan.

Ik ben reuze benieuwd naar zijn ontwikkeling. Mocht je ooit vragen hebben rondom het montessori gebeuren enzo, dan weet je me te vinden.
pi_93875240
Zolang ze verder gezond en gelukkig zijn...
Maar weet van mijn schoonmoeder dat het heel wat zorgen kan geven. Terwijl manlief nu wel een normaal postuur heeft.

Hier nog altijd een zindelijk jochie. Gisteren voor het eerst zonder luier naar de stad, en droog. En 's ochtends zijn de luiers ook steeds vaker droog.
En natuurlijk 2 weken terug 3 grote pakken gekocht :P
pi_93877226
Estrys t_igger heeft volgens mij van die schoenmaat 39 nou net geen last, alleen broeken is wel erg lastig aangezien weinig herenmerken lengte maat 30 verkopen.

KP, de school is een hele bewuste keuze geweest, en montessori onderwijs ook. Hier in de omgeving heb je diverse keuzes, maar aangezien Pepijn hier hooguit de kleuterklas gaat doen (daarna zijn we zeker verhuisd), wilden we degelijk kleuteronderwijs.
Alle zwarte/achterstandscholen vielen dus af, sommige daarvan zijn prima op de lange termijn, maar in de kleuterklassen zijn ze grotendeels bezig met taal en ontwikkelingsachterstanden wegwerken.
Vrije school viel af omdat daar bewust niets aan schoolse vaardigheden gedaan wordt bij de kleuters, met een kind wat super graag met letters/cijfers en kennis bezig is leek dat niet wenselijk.
Binnen montessori onderwijs is er ook bij de kleuters al veel materiaal mogelijk om op alle manieren al met taal, rekenen en andere dingen kennis te maken. En daarbij wordt er in theorie (en hopelijk ook in de praktijk) gekeken en ingespeeld op de ontwikkeling van kinderen persoonlijk ipv het geheel van de klas.
Bij vragen over montessori onderwijs weet ik je zeker te vinden.

She wolf ik was nieuwsgierig en heb pepijn zijn oude lijstje er dus even bij gepakt.
Pepijn zijn verkorte groeilijstje
geboorte: 3690gr en 52cm
1jr: 8.1kg en 69cm
2jr: 10.7kg en 79cm
3jr: 11.5kg en 87cm
nu 3jr en 8mnd, gok ik dus zo'n 12,5kg en 92cm
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:07:17 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93877586
Jen is helemaal goedgekeurd. Ze houdt een potlood helemaal netjes vast, ze kan een rondje tekenen en de oogtest ging helemaal goed. Verder over haar gedrag gehad, onze aanpak blijkt toch gewoon een normale aanpak, kwestie van volhouden.
pi_93877687
Fijn Tico! Jen is net drie toch? Ik had in mijn hoofd dat S pas weer hoeft als ze 4 jaar is???? Ze is geweest toen ze 2 (of 2,5 misschien) was. Ze heeft ook nog geen ogentest gehad enzo.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:12:05 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93877857
Ja ze is vorige maand 3 geworden. Ze loopt ietjes voor met het tekenen van het rondje, maar iets nabouwen met blokjes deed ze dan weer niet, blokjes moet je torens van maken.
pi_93877950
En zo is het maar net! :Y)
pi_93878015
Hier is het 2jaar (indien ze het nodig vinden ook 2,5 jaar) dan weer 3 jaar en dan 4 jaar

Hier kan ze wel rondjes tekenen maar potlood heeft ze verkeerd vast. *)
Alle plaatjes van de ogentest kan ze heel goed benoemen maar niet als we op het cb zijn :+
En je hoeft haar niet te vertellen wat je met blokjes doet dat weet ze zelf beter :{w

Ik heb nu al zin in het volgende bezoek :X :D

Maar fijn dat jen is goedgekeurd *O* *O*
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:15:43 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93878051
Ze is trouwens 14,5 kilo en 93,5 cm. Prima stats.
pi_93878098
netjes Tico :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:16:59 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93878125
Ik had de ogentest helemaal niet geoefend, ik was het ook een soort vergeten.
pi_93878589
Ze kwam ze zelf tegen in V. zijn boekje.
Het ging ongeveer zo,

Mama wat is dat?
Dat is een laars..
Nee een Schoen.

Mama wat is dat?
Dat is een sleutel. (dat kerk ding met wolken)
Heel goed mama!!

Mama wat is dat?
Uhhh een kan? (of een vaas ik ben er niet helemaal over uit.)
Nee is koffie!

Mama wat is dit dan?
Dat is een hond.
Nee mama dat is een manawolfje (hooraay voor dora _O- )

Ik vind de plaatjes echt zo lelijk :{
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:27:40 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93878703
Ja die rare pot. Jen noemde het ding thee. De schoen een laarzen.
pi_93878841
Ja ik vond het dus ook een schoen. Maar de arts noemde het een laars.
Maar ik ben er nog niet uit. Het is volgens mij een stukje been erbij.
Maar het kan ook een laars met een motiefje zijn :')
pi_93878947
Ik beiuewd of wij ook een oproep krihjgen. Ik zal er eens naar vragen als ik volgende maand met mijn zoon weer mag.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:38:50 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93879372
Ik heb niet gewacht op de oproep maar gewoon een dubbele afspraak laten plannen voor 2 kinderen tegelijk. Ff gedoe, maar dan hoef ik er maar 1x naar toe en M. was mee.
pi_93880222
Zo doe ik het ook de volgende afspraak, 2 kids tegelijk. Kijken of ze nu wel met de onderzoeken mee wil werken (over 5 weken)

Ze hadden bij de plaatjes wel mogen zetten wat wat is ;)
pi_93880568
Waar ik me zo aan erger is dat ze alles naar links draaien.
En dan de theepot/kan/ding en de vlag spiegelen :')
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:00:18 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93880700
Ik vind het gewoon rare plaatjes. Gewoon.
pi_93882195
Maar het gaat er niet zo om hoe ze ze benoemen, als ze het maar consequent doen.
Althans voor de waarde van het zien ;-).
Ik heb op stage een jochie gehad die de auto "oldtimer, die heeft papa ook" noemde (en terecht, ouderwets geval). En de hond (of wat het ook is) was "de grote boze wolf".
pi_93893524
Chris maakte, in een maffe bui, van die kan zelfs een rugzak. En de hond was een beer..

De oproep voor 3 jaar hadden we bij 3jr en 3 mnd. Dus kijken of de 3jr9mnd afspraak wel optijd komt..
  donderdag 10 maart 2011 @ 11:31:37 #149
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_93898379
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:03 schreef Grijs het volgende:

Heeft t_igger ook last (gehad) van zijn lengte? Als dat namelijk niet zo is, lijkt mij dat je je minder zorgen maakt dan als dat wel zo is...
Ik heb het niet altijd makkelijk gehad met mijn lengte! Werd er toch redelijk vaak mee gepest & heb ook nog eens een makkelijk te verkleinen voornaam... Soms doen mensen dat nog steeds, nu kap ik dat gelijk af!

Ik maak me er minder zorgen over bij Pepijn, die staat zijn mannetje wel! We zien wel wat de toekomst ons brengt!

Met mijn schoenmaat heb ik geen problemen.
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:56:02 #150
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_93903711
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 21:00 schreef p_iglet het volgende:
Binnen montessori onderwijs is er ook bij de kleuters al veel materiaal mogelijk om op alle manieren al met taal, rekenen en andere dingen kennis te maken. En daarbij wordt er in theorie (en hopelijk ook in de praktijk) gekeken en ingespeeld op de ontwikkeling van kinderen persoonlijk ipv het geheel van de klas.
Ik heb dat ook zo beleefd. :Y Ik kon met 2,5 al lezen (hyperlexie) maar rekenen heb ik nooit goed gekund. In gr 2 ben ik naar Montessori onderwijs gegaan en daar ben ik heel goed op mijn plek geweest tot mijn 13e. (gr 2 tm 8 en een halfjaar montessori lyceum).
Ik hield in gr 4 een boekbespreking over "Alleen op de wereld" (meer dan 300 blz.) van Hector Malot, en in gr 6 zat ik met rekenen op gr 3/4 niveau. Heden ten dage kan/mag dat niet zover meer uit elkaar
lopen, maar voor mij was het ideaal, omdat toch al heel duidelijk was dat ik mijn eigen pad zou gaan volgen in het leven.
:P

De directeur van de CMS (meneer P. M.) is toevallig ook mijn oude schooldirecteur geweest, en het is een goede man met een passie voor werk-dat-past. Ik hoop dus dat Pepijn iig zijn kleuterjaar/jaren volop kan en mag leren en beleven op de montessori!

Waar ga je dan naartoe verhuizen, P_iglet?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_93908788
Peuterspeelzaal yay!
Weet iemand een manier om mijn zoontje te vertellen dat 'drinken in je mnd doen en het er dan uit laten lopen' niet grappig is? Ook niet als je vriendje op de psz zegt van wel?
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:08:30 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_93909577
Uhmm, zeggen: "Als de buurman in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?"

Maar dat is misschien een betere oplossing voor als hij wat ouder is... :P

Ik zou het gewoon proberen uit te leggen dat zijn vriendje het misschien wel leuk vindt, maar jij dus absoluut niet... Net zoals dat je bij opa en oma dingen wel mag, maar die je thuis niet mag doen?
pi_93909875
ik heb mijn eerste "waarom dan mama?" te pakken :P
pi_93909902
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:49 schreef freecell het volgende:
Peuterspeelzaal yay!
Weet iemand een manier om mijn zoontje te vertellen dat 'drinken in je mnd doen en het er dan uit laten lopen' niet grappig is? Ook niet als je vriendje op de psz zegt van wel?
gewoon uitleggen dat jij dat niet wil hebben? hij moet toch ook leren dat er soms verschillende regels zijn op verschillende plekken
pi_93916808
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:16 schreef simmu het volgende:

[..]

gewoon uitleggen dat jij dat niet wil hebben? hij moet toch ook leren dat er soms verschillende regels zijn op verschillende plekken
Ja, al tig keer gedaan.
Hij blijhft het doen.

En dan drinkt hij, laat een slok in zijn mond, kijkt me aan en laat het er weer uitlopen :X
Ik ben nu zo ver dat ik dan zijn drinken wegzet en hem op de gang zet.

En bij de volgende beker gaat het weer zo :X
pi_93918313
bah :(
stug volhouden? gewoon drinken wegzetten zo dat hij het wel ziet elke keer misschien? dat werkte bij selene en de dvd's. die staan binnen haar bereik en ze pakte ze steeds zelf en maakte open en frutselfriemelwrot met lekkere kleefhandjes. elke keer als ik haar betrapte pakte ik de dvd, zette die hoog doch zichtbaar in de kast en zei: "die mag je een dag niet meer terug". dat werkte wel.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:44:29 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93919617
Maarten komt ook wel eens met dat soort "dingen" thuis van het kdv...
Het nieuwste "spelletje" is nu: ipv een slok nemen uit de beker is erin blazen terwijl hij een slok neemt!

Wij nemen dan zijn beker weg en na een poosje krijgt hij zijn beker terug, doet hij het dan weer, weer wegzetten en op slot drinkt hij dan wel gewoon weer!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 20:05:56 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93920928
zo heeft Jan nu een fase dat hij "spetterspuugt" hij vind het reuze grappig, wij (en de psz) niet. als hij 't doet zeg ik dat ik het vies vind, en negeer hem dan. Echt werken doet het nog niet helaas.

Jan had vandaag een drama king dagje. Kwam thuis uit de psz waar hij heel lief (en mooi!) geboortetegeltje heeft geschilderd voor z'n broertje O+ O+ maar eenmaal thuis volkomen losgeslagen. Dreinen om een boterham (ik had m'n jas nog aan en geert nog in de doek), enfin, boterham gemaakt, zet die voor z'n neus neer, gooit meneer met een hooghartig gezicht z'n bord weg over tafel. Idem met z'n beker melk. Nog geprobeerd een cracker te geven, maar die belandde op de vloer. Toen maar naar bed laten brengen (er was een vriendin hier) en na wat geram en gebonk op z'n deur toch in slaap gevallen (terwijl hij afgelopen nacht doorgeslapen heeft op z'n kamer, ik had het dus totaal niet verwacht dat hij in slaap zou vallen). Na een uur of twee werd hij wakker en 't drama begon van voren af aan. Hij mocht helpen stofzuigen, is normaal de hit van de dag, maar ook dat zinde hem niet. Twintig keer z'n broek, boxershort uittrekken en luier uit proberen te doen, ondanks nét een schone luier en een uitdrukkelijk verbod om z'n broek uit te trekken bleef het een leuk spelletje (zeker toen ik geert zat te voeden :') ) gelukkig kwam op dat moment de kraamzorg die hem even over nam zodat ik kon gaan douchen, want hoe lief Jan ook kan zijn naar z'n broertje, naar mij was hij vandaag een draakje.

Als ik zeg dat hij geert met rust moet laten omdat die ligt te slapen, vind Jan het leuk om aan de box te trekken of Geert z'n knuffel te pikken. Wat kan ik doen om hem in te laten zien dat hij met zijn eigen speelgoed moet gaan spelen en dat van Geert met rust moet laten?

(sorry voor de lange ego-post :@)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_93921015
Laat het gewoon even gaan. Jen was ook totaal onhandelbaar. Het is niet niets opeens niet meer de enige zijn. Geef het even de tijd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 maart 2011 @ 20:13:08 #160
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93921346
t rare is dat hij op andere momenten heel lief en zorgzaam is. m'n telefoon komt brengen als die overgaat bv, of een luier aangeven als ik die nodig heb. z'n drinken en koekjes wil hij steeds delen, t liefste met Geert, maar aangezien dat niet mag krijg ik regelmatig ineens z;n rietjesbeker in m'n neus geduwd O+ en bij het douchen vanavond wilde hij perse eerst mij een kus geven voor hij met papa meeging afdrogen en aankleden.

pi_93921827
Ja ze kunnen ook heel lief zijn. Maar ze zijn pas 2, op die leeftijd denk je nog niet aan mensen om je heen en wat jouw acties losmaken bij een ander. De behoefte van een peuter is heel primitief, ik wil iets en ik wil het nu.
Ook bij ons op het kdv hebben ze echt even een hele andere jen gezien toen leyla er net was. En qua dingen afpakken, daar was ik dan weer niet moeilijk in. Een kleine frummel heeft toch nog niets nodig, ook alle kadootjes mocht jen uitpakken en even mee spelen en dat legde ik mooie dingen in de avond gewoon weg. Nu leyla iets groter is en ook haar knufje heeft mag ze die van mij niet meer afpakken, net zo min dat leyla niet met de knuf van jen aan de haal mag.
pi_93944180
Afpakken is hier ook drama. Als Leander met iets speelt stort Florian zich erboven op (je ziet hem gewoon denken: 'hey, hij vermaakt zich, laat ik dat ook doen!' wat resulteert in krijsbuien van beiden en dat Florian hardhandig verwijderd wordt door Leander :X

Als Florian iets aan het doen is vice versa.

En héél soms spelen ze samen met iets of allebei met iets anders.

:+

Volgens mijn moeder spelen ze over een jaar meer samen en die kan het weten, die heeft er 7 :P
pi_93945468
ravi en selene spelen al wel 'goed' samen. het bestaat er vooral uit dat selene speeltjes afpakt en andere dan weer geeft, maar dat vinden ze allebei best dus dan zal het mij een worst zijn :P ik ga hier komend weekend wel de boel verbouwen. enkel nog speelgoed wat geschikt is voor allebei en dingen anders zetten. geen poppenhuisje meer op de eerste plank, want ravi heeft die al 3 x op zn kop gehad en geen speelgoeddoos meer naast de box want ravi rooft steeds selene's dierbare doekje.

wat me wel opviel vorige week toen we bij mijn ouders waren, is dat selene ravi als reuze knuffeldekentje ge(mis)bruikt als ze een beetje van slag is. tot het punt dat ze bij hem in de box wilde en toen idd echt kalmeerde! wilde ook haar doekje niet, ze wilde ravi. ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet eigenlijk.
pi_93945760
Hier zie ik het ook allebei.

S betrekt R meestal heel erg in haar spel. Dan hangt ze hele verhalen op, kookt voor hem, aait hem, zorgt dat hij ook een pop heeft, etc... En R zegt sinds kort op de juist momenten jaaa, wat haar weer trggert om verder te gaan. Echt geweldig vind ik dat! O+

Maar S heeft er ook een handje van om alles af te pakken, gewoon zomaar in het voorbijgaan, met de opmerking 'ik had die'. En R reageert dan heel fel. Regelmatig zitten ze tegenover elkaar aan hetzelfde speeltje te trekken en keihard te gillen. En R kan heel gemeen zijn ook. :D Dan trekt hij echt om te plagen aan haar kleren, aan haar haren, of hij knijpt haar in het gezicht. :X Dat soort dingen doet S dan weer heelmaal niet.

En als S aan tafel gaat puzzelen, kleien, kleuren (dingen doen die ongestoord moeten kunnen), schopt R op dit moment hoe dan ook drama.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:26:08 #165
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93945787
Free dat klinkt wel een beetje herkenbaar af en toe eerlijk gezegd. Maar ik kan uit ervaring zeggen dat je mams gelijk heeft. Nu zijn ze na school van K al drie dagen zoet met de little people en nu zitten ze ook al samen te kneuteren met LP in de zin van een heel dorp in de woonkamer en de auto's in het raam als parkeerplaats en de tuindeurmatten worden gebruikt als speeltuinruimte. Ik vind het allemaal best. Het is schoon vuil zeg ik dan maar. Liever dit dan over klei of iets. Mogen ze ook wel maar hoeft van mij niet iedere dag :@

Simmu ik zou het gewoon toelaten. Blijkbaar heeft ze het op drukke/andere dagen dan normaal nodig en dan kan het toch ook geen kwaad en zolang hij het nog toelaat is het een hulpje voor haar. Op een gegeven moment zal hij toch wel gaan aangeven dat het niet meer leuk is denk ik.

Hier zijn we twee weken op een berg geweest in een luchtkuuroord voor beide dames en het is dat emigreren een hele grote stap is het speelt wel door onze beider hoofden heen want beide dames waren binnen twee dagen van de medicijnen af. Ik ging vooruit met de dames op vrijdag twee weken terug rijden en juist die nacht begon E weer te spugen en paars aan te lopen en had haar onderweg dus helemaal ingebouwd met handdoeken voor nood (je weet nooit wanneer ze begint met spugen). Daar heeft ze dezelfde vrijdagavond nog twee flinke hoestbuien gehad zonder slijm opgeven en daarna niets. Hier had het gegarandeerd uitgelopen op een infectie of opname. De ka belde op een gegeven moment de dinsdag voor vertrek dat ze een hele zware bacterie uit haar slijmkweek was gekomen Influenza B ..... (precies ben ik het even kwijt) en dat deze uitgeroeid kon worden door hoogte (ijle lucht en kou) en als ze het wel zou krijgen dat mondde het geheid uit in een opname in Leiden en als E. gaat dan gaat 9 van de 10 keer K. ook mee en dat samen zorgde ervoor dat we stel op sprong vertrokken zijn en het is eigenlijk maar lastig om te verwerken dat ze dus wel normaal kind kunnen zijn als ze maar in de hoogte zitten. Zondagavond waren we terug en sinds gisteren is E. vooral weer aan de hoest/snotneus. We hebben er allebei best moeite mee omdat we nu gezien hebben dat het wel kan. Bij de longverpleegkundige gisteren was madam 12.3 kilo en 85 cm lang met 2jr en 7mnd.

Voor de meiden zouden we het wel willen maar (ik vooral) wil wel dat er ergens een baan voor manlief is. Moet toch inkomen hebben waar je ook woont.

Excuses voor het lange verhaal.
pi_93945808
Ik vindt het eigenlijk wel heel lief klinken simmu. En zolang ze er ravi niet mee in de weg zit lijkt het me geen probleem toch

En Freecell, dat drinken uit de mond laten lopen heeft Dana ook een tijdje gedaan. Ook op het kdv geleerd. Geen idee hoe we dat hebben afgeleerd eigenlijk. Gewoon zeggen dat we dat vies vinden en drinken afpakken geloof ik. Niet teveel aandacht aan geven want dan is het natuurlijk nog leuker ;)
pi_93945865
Jeetje Books, moeilijk inderdaad. kan me heel goed voorstellen dat je het wel overweegt, als het zoveel goeds doet voor je meisjes. Maar een baan vinden, poeh. Moeilijk hoor!
pi_93945937
books, dan is het idd het overwegen waard! we hebben voordat we hier gingen wonen (drenthe) ook een emigratie naar zwitserland overwogen maar het uiteindelijk niet gedaan. er is op fok een emigratietopic, wellicht dat je daar wat info kan vinden?

ravi zelf aanbid selene. die vind het helemaal niet erg als zij erbij kruipt in de box of met hem speelt. wat dat betreft hebben we tot nu toe geboft en ik hoop dat het zo blijft. ze zijn dol op elkaar. op het moment zijn ze allebei dol op het loopautootje wat nu en dan hilarische taferelen oplevert met selene op het loopautootje en ravi die erachteraan gaat en selene dan in een hoek drijft. "nee baby! niet doen! hou op! hou op!" en dan allebei gewoon doorgaan :') tot nu toe bemoei ik me er niet teveel mee en dat lijkt prima te gaan. zodra ik ze elk een andere kant uitstuur met dat autootje staan ze toch wel binnen een minuut weer naast elkaar :P
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:37:04 #169
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93946011
We hebben eventueel nog een andere optie ook maar dan moeten we het ook eerst eens uit gaan proberen. Manlief komt tenslotte van Curacao en de droge warme lucht kan ook positief werken en mijn mans oom heeft ook al aangegeven dat er geheid werk bij hem voor manlief is (eigenaar van CRS) maar dan moeten we eerst maar eens een maandje op vakantie om het ook te proberen. Maar dan heb je ook weer de andere kant dat de familie van mijn kant hier woont en mijn mans moeder, zussen en broertje ook. Iets verdere familie woont wel allemaal op Curacao maar de naasten niet. Ook weer een ander puntje van overdenking dan zeg maar... Blijft vooral voor kopzorgen zorgen.

En Italië, Oostenrijk of Zuid Duitsland is allemaal in een goede dag aan te rijden ipv +/- 10 uur vliegen.
pi_93946058
Dat kan ik wel bevestigen. Ik ben een tijd lang aan de allergie-medicijnen geweest, en hoefde tijdens mijn maand op Aruba nooit wat te nemen. Ik ken ook vrienden van mijn ouders, waarvan de vrouw dat soort problemen heeft (veel erger dan ik het had) en het ook altijd heelijk vind om daar wat dat betreft even helemaal op krachten te komen. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 11-03-2011 09:47:42 ]
pi_93946077
Voor kinderen is het wel echt heerlijk om daar te wonen hoor!

Je kunt het ook voor tijdelijk overwegen natuurlijk. Misschien groeien ze over de problemen heen.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:45:26 #172
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93946194
Ja dat weten we ook allebei en ik zou ook wel kunnen wennen daar. Manlief heeft daar tot zijn 18e gewoond en is nu langer hier dan dat hij daar heeft gewoond. Ik ben er ook al een keer of 8 geweest nu en ik zie het ook met de nichtjes en neefjes daar ook. Altijd buiten en aan zee met een bootje varen en de droge lucht dus het is wel een probeervakantiewaard zeg maar. Het is echt wel een ding om goed te overdenken. We hebben op Curacao ook een familiehuis nog dus huisvesting is het probleem ook niet echt maar manlief is nogal een familiemens dus het idee om zijn mams (schoonvader leeft niet meer) en zijn zussen, broertje, nichtjes en neefjes is moeilijk en zelf vind ik het ook wel prettig dat iedereen in de buurt is (al heb ik niet de behoefte om ze iedere dag te spreken of zien zeg maar).
pi_93946278
Misschien voor drie jaar? Als je dat weet, dan mis je je familie misschien niet zo. En zij hebben allemaal de kans om lekker op bezoek te komen en lang meteen.

Mijn ouders hebben een keer uitgerekend: van de 3 jaar die wij er vroeger woonden hebben we 9 mnd bezoek uit Nederland gehad.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:51:28 #174
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93946335
Kijk dat geeft de burger moed zeg maar.

Zal het hem eens laten lezen en we gaan maar eens kijken om er nog dit jaar op vakantie te gaan. Een probeervakantie is wel heel vervelend natuurlijk.
pi_93946377
Heb jij eigenlijk een gekleurde man? En van die mooie halfbloedkindjes dan?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:02:43 #176
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_93946634
Nope, ik had een blanke schoonvader (jongste broer van de bekende zwitserse/antiliaanse schrijver op curacao) en een gekleurde schoonmoeder en dat zorgt voor een heel kleurenpalet onder de vijf kinderen. Mijn man is blank met zwart haar en zwarte/donker donkerbruine ogen, een big momma schoonzus van 1.90 lang en vrij grof qua bouw en lichtgetint, twee schoonzusjes met blond/roodhaar en sproeten en een witte huis (heel europees zeg maar) en zijn broertje is eerder donker dan blank te noemen met bruin kroessig haar. Zal even een fotootjes opzoeken van de meiden. Blond haar en blauwe en bruine ogen al wordt E. steeds donkerder nu en ze kroest vrij makkelijk alleen op haar achterhoofd (raar genoeg en daar hebben we echt antiklitolie voor nodig :D )

Ze zijn overig alledrie in een half uur donkerbruin verbrand en ze worden ook nooit rood van de zon. Dat hebben ze niet van mij.

E.
pi_93946761
Haha, wat leuk, zo'n mix van kleuren.

Wat een prachtig meisje zeg! O+
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:15:24 #178
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93947000
Wat een mooierd Books O+ Maar wat een problemen met je meisjes :( Wat Groofs voorstelt van die 3 jaar Curacao (met veel familiebezoek) klinkt goed! I.i.d. eerst uitproberen op vakantie!?

Over het samen spelen, hier natuurlijk niet echt ervaring mee. Op het kdv is Maarten wel erg bezig met "van mij" en thuis is het soms wel héél lastig wanneer er een ander kindje met zíjn speelgoed speelt.

Maarten heeft me vanmorgen alweer 2x verbaasd: 2 boterhammen met ontbijt en hij wilde nog wel meer :D (normaal met moeite 1 boterham of plakje ontbijtkoek) en op de wc gepoept. Dat laatste wel omdat ik zag dat hij moest, en hij wilde eigenlijk niet blijven zitten op de wc (ikke luier om, inne luier poepen) maar een beetje afgeleid en toen kwam de drol toch :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 11 maart 2011 @ 12:44:14 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93952005
moeilijk Books; je wil toch het beste voor je kinderen, maar om dan maar huis en haard achter je te laten (al zou het maar voor drie jaar zijn) is toch een moeilijke keuze :{

even crossposten met 't babietjestopic, ik kan niet kiezen waar hij 't beste hoort ;) :P

pi_93952032
Wat vervelend zeg, dat het daar zo goed gaat, en vervolgens hier weer prut. Dan zou je wat meer zon in dit koude kikkerlandje wensen ;)
3 jaar is inderdaad wel te overzien. Ook voor de familie hier. Die zien het nut vast ook wel.

Goed Maarten! En lekker ontbijten, en ook nog op de wc!

Simmu, ik denk dat Ravi het wel gaat aangeven als hij het niet meer wil. En tot die tijd is het gewoon schattig. Het is wel over voordat ze 18 is ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:10:40 #181
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_93952942
Pfff, de wet van Fok! trad in werking ofzo, maar na deze posting was Maarten niet meer te genieten... Overal over piepen en huilen en zelfs een rondje fietsen vond hij halverwege al niet meer leuk. Middageten met moeite een broodje, drinken kieperde hij bewust om, uitgekauwde stukjes brood uit zijn mond laten vallen... Laten we maar zeggen dat ik blij ben dat hij even in bed ligt ;)
pi_93954804
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:44 schreef DJMO het volgende:
moeilijk Books; je wil toch het beste voor je kinderen, maar om dan maar huis en haard achter je te laten (al zou het maar voor drie jaar zijn) is toch een moeilijke keuze :{

even crossposten met 't babietjestopic, ik kan niet kiezen waar hij 't beste hoort ;) :P
O+

herkenbaar ook: "zachtjes doen! anders gaattie stuk!"
pi_94050448
Hoe gaat het hier verder met de donder-kinderen? ;)

Hier gaat het heerlijk. Hij is zo vrolijk de laatste tijd.. In 3 weken tijd: zindelijk, durft zelf op fiets met zijwieltjes te fietsen (ipv krampachtig vast moeten houden), gaat op andere kindjes af om mee te spelen (ipv die boog eromheen, of verlegen dichtslaan), durft bij anderen op bezoek te gaan spelen (ipv een heel bezoek op mijn schoot, nu max 30 seconden een halve hand en daarna spelen) en zijn spraak gaat duidelijk vooruit..
En dan alles gecombineerd met een gezellig humeur. O+ :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 maart 2011 @ 16:30:47 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94050922
wat fijn om te horen DF!

Hier is het redelijk drama; niet slapen overdags is 's middags moe en slecht gehumeurd eten, 's middags wel slapen is óók chagerijnig wakker en slechtgehumeurd eten + drama om op tijd naar bed te gaan 's avonds :') + het (standaard?) uitdagende gedrag als ik zit te voeden :{

pi_94051848
DJMO, Jan is ook een beetje zijn plekje aan het zoeken natuurlijk. Het is ook een hele verandering voor een peuter. Hopelijk went hij snel..
pi_94059573
out of the bleu vanavond bij het naar bed brengen:

"ik hou van jou mama"
O+

gevolgd door een knuffel waarna een uitstelpoging ondernomen werd door nog veeeeeeeeeeeeeeel meer knuffels :7 O+ :7
pi_94062449
the gordon bleu methode? :P
pi_94062609
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:19 schreef Kleurdoos het volgende:
the gordon bleu methode? :P
nu moet ik denken aan cordon bleutjes :9

wacht maar ~O> ze neemt nu al mijn verbale taalmaniertjes over! nog een jaartje of wat en ze doet hier mee :6 tis reuzekoddig om te zien hoe ze zoekt als ze iets kwijt is, het niet kan vinden en dan "helaas" zegt en der schouders ophaalt. "goed gevallen!" tegen ravi doet ze ook al >:)
pi_94062827
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nu moet ik denken aan cordon bleutjes :9

wacht maar ~O> ze neemt nu al mijn verbale taalmaniertjes over! nog een jaartje of wat en ze doet hier mee :6 tis reuzekoddig om te zien hoe ze zoekt als ze iets kwijt is, het niet kan vinden en dan "helaas" zegt en der schouders ophaalt. "goed gevallen!" tegen ravi doet ze ook al >:)
die van mij ook, die zei vanavond 'ETEN MAMA!' *strengkijkt* ik praatte teveel tijdens het diner :')
pi_94062923
of je pakt iets af omdat ze er mee aan het klieren is en krijgt dan uitgelegd dat afpakken NIET MAG!

mama's mogen dat wel, was mijn antwoord
pi_94063620
idd, of dat ze bij alles roept "VAN MIJ" en dat ik dan bij alles terugroep 'VAN MAMA, ALLES IS VAN MAMA'

dus zo mag ik ook alles afpakken :+
  maandag 14 maart 2011 @ 08:43:24 #192
54772 Silmarwen
pi_94082113
Yade is ook vreselijk aan het peuterpuberen sinds 2 weken.

NEE! NIET DOEN MAMMA! of WAT DOE JE NOU?! et cetera. Af en toe zou ik haar achter het behang willen plakken.

Maar het volgende moment is ze super schattig. "Ach kindje kindje kindje toch, kom maar hier!" Ik hoor mezelf gewoon geecho'd.
  maandag 14 maart 2011 @ 09:08:46 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94082621
quote:
Op zondag 13 maart 2011 16:30 schreef DJMO het volgende:
wat fijn om te horen DF!

Hier is het redelijk drama; niet slapen overdags is 's middags moe en slecht gehumeurd eten, 's middags wel slapen is óók chagerijnig wakker en slechtgehumeurd eten + drama om op tijd naar bed te gaan 's avonds :') + het (standaard?) uitdagende gedrag als ik zit te voeden :{
Juist tijdens het voeden. Pislink kan ik erom worden, nog steeds.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 09:25:15 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94082989
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 09:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Juist tijdens het voeden. Pislink kan ik erom worden, nog steeds.
zolang het geen gevaar oplevert voor Jan zelf, negeer ik hem op zo'n moment volledig. werkt het beste is mijn ervaring tot nu toe

maandag 14 maart 2011 @ 12:16:44 #195
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94088477
Wij gaan morgen voor de laatste x naar het cb.....
Vandaag een zieke floor en een mega fitte Pien, ook een bijzondere combinatie.
pi_94089026
KP, weer een stap.. Beterschap voor Floor!
Zijn ze al toe aan de basisschool?
  maandag 14 maart 2011 @ 12:39:01 #197
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94089267
quote:
Op maandag 14 maart 2011 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, weer een stap.. Beterschap voor Floor!
Zijn ze al toe aan de basisschool?
Ik geloof dat we die richting wel op gaan. Ze krijgen er steeds meer zin in. Ik hoor steeds vaker " als we straks 4 zijn, dan gaan we naar school "

Het zijn niet echt helden, dus ik ben echt benieuwd wat ze ervan vinden als het echt zover is.
pi_94089992
2 verschillende klassen toch?

Dit weekend ook met Chris bij zijn nieuwe school geweest. En vanochtend wilde hij niet naar zijn oude school, maar naar de nieuwe. Dat bleek vooral aan de koekjes te liggen die ze zaterdag bakten&uitdeelden. :P
  maandag 14 maart 2011 @ 13:04:27 #199
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_94090080
Als iemand hier vraagt: moet je morgen naar school Annna (omdat ze gewoon school zeggen ipv crèche), dan ben ik weer een hele poos zoet om uit te leggen dat ze nog niet naar school mag.

Vannacht weer een poging gedaan tot het slapen zonder luier, en ze was droog!
Dus vanmorgen kreeg ze daarvoor een dikke kus van me. En toen zei ze: 'Ja, toen ik nog klein was ( :') als in: gisteren), had ik nog een luier om. Maar nu slaap ik zonder luier"
  maandag 14 maart 2011 @ 14:19:06 #200
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94092952
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Memmel het volgende:
Als iemand hier vraagt: moet je morgen naar school Annna (omdat ze gewoon school zeggen ipv crèche), dan ben ik weer een hele poos zoet om uit te leggen dat ze nog niet naar school mag.

Dus vanmorgen kreeg ze daarvoor een dikke kus van me. En toen zei ze: 'Ja, toen ik nog klein was ( :') als in: gisteren), had ik nog een luier om. Maar nu slaap ik zonder luier"
Goed,hoor!
Pien is ook helemaal zindelijk, zo fijn!
  maandag 14 maart 2011 @ 14:21:13 #201
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94093043
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
2 verschillende klassen toch?

Dit weekend ook met Chris bij zijn nieuwe school geweest. En vanochtend wilde hij niet naar zijn oude school, maar naar de nieuwe. Dat bleek vooral aan de koekjes te liggen die ze zaterdag bakten&uitdeelden. :P
Ja, 2 verschillende groepen. Op de creche gaan ze op vrijdag nu ook alleen en dat gaat prima. Floor zoekt op die dag veel meer contact met anderen, dus dat is ook een prima ontwikkeling.
pi_94093372
Memmel, wat goed van je kleine meid! ;)

Chris was vanochtend ook weer droog. Nu de helft van de nachten ongeveer. Maar er liggen nog 160+ luiers, net nieuwe gekocht, wordt hij overdag zindelijk. Dus hij heeft nog wel even..
pi_94093467
Hahaha Memmel :D Toffe uitspraak!
Hier zitten we weer op een 'berg' Leander is vrolijk, blij, kletserig en tevreden de laatste dagen.
Wat ontzéttend gezellig is dat O+

(en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met hem altijd beter gaat zodra ik blijer ben vanbinnen...)
pi_94097899
Free, ik zou het me ook niet verbazen.. Chris doet dat als sinds hij een klein pukkie was (echt met 3-4 maand al). En nog steeds hebben we een wisselwerking qua humeur..
  maandag 14 maart 2011 @ 16:18:02 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94097969
Ik weet dat ik een versterkend effect heb op Jen, ik kan haar serieus kompleet over de zeik krijgen door alleen te kijken naar haar.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:21:48 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94098162
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Memmel het volgende:

Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor" :') Overigens zijn we hier 's nachts weer aan de luiers... Mevrouw vindt het de moeite niet waard om 's nachts haar bed uit te komen om te plassen... Dus na 4 nachten al het beddengoed en dekbed wassen :X was ik het zat en nu moet ze drie nachten een droge luier hebben voordat ze weer zonder mag. Nu 2 nachten goed gegaan, dus ik heb goede hoop ;)

Toppunt was trouwens dat ze tegen mijn moeder zei: "Het is helemaal niet erg hoor oma. Mama maakt mijn bed weer lekker schoon en soms is het best lekker warm als je in bed plast" :{
  maandag 14 maart 2011 @ 16:26:19 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_94098434
Oh Stiemie, da's ook erg.
Wij hadden het met Anna ook hoor. Ging het eerst een paar dagen goed, en daarna plaste ze haar bed weer nat. Dan deed ze gewoon haar pyjama uit en kroop ze bij mij in bed. Met nog zo'n klamme kont. -O-
  maandag 14 maart 2011 @ 16:30:47 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94098671
Jen blijft wel droog in de middag als ze gaat slapen, maar ik heb nog geen droge nachtluiers gehad, dus ik begin er echt niet aan, plast ze mijn bed onder... Dat wordt al ondergekotst door dochter 2... Lekker man.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:36:18 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94098963
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:26 schreef Memmel het volgende:
Oh Stiemie, da's ook erg.
Wij hadden het met Anna ook hoor. Ging het eerst een paar dagen goed, en daarna plaste ze haar bed weer nat. Dan deed ze gewoon haar pyjama uit en kroop ze bij mij in bed. Met nog zo'n klamme kont. -O-
getsie :D Nee hoor ze mocht 1x bij ons in bed omdat het al half 6 was toen ze riep dat ze in bed geplast had. Maar dat echt NOOIT meer. Ik heb gewoon anderhalf uur wakker gelegen... "Mama dit is je oor he? *poer poer*" "Oh meot je voelen ik heb heeeeeele koude voeten :X "
  maandag 14 maart 2011 @ 16:36:35 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94098975
Whahaha! O+

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:21 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor" :') Overigens zijn we hier 's nachts weer aan de luiers... Mevrouw vindt het de moeite niet waard om 's nachts haar bed uit te komen om te plassen... Dus na 4 nachten al het beddengoed en dekbed wassen :X was ik het zat en nu moet ze drie nachten een droge luier hebben voordat ze weer zonder mag. Nu 2 nachten goed gegaan, dus ik heb goede hoop ;)

Toppunt was trouwens dat ze tegen mijn moeder zei: "Het is helemaal niet erg hoor oma. Mama maakt mijn bed weer lekker schoon en soms is het best lekker warm als je in bed plast" :{
:D
Doet me denken aan een vriendje van vroeger. Die kroop dan helemaal naar onderen in zijn bed, plaste daar en kroop weer omhoog. Anders werd het zo koud. :') :D
  maandag 14 maart 2011 @ 16:38:37 #211
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94099078
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:36 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha! O+

[..]

:D
Doet me denken aan een vriendje van vroeger. Die kroop dan helemaal naar onderen in zijn bed, plaste daar en kroop weer omhoog. Anders werd het zo koud. :') :D
:D _O- Ik lees het maar niet hardop voor want wie weet breng ik haar nog op ideeen...
pi_94100218
Dat is wel slim van het ventje BE ;). Hahaha. Stiemie, straks leest ze mee ;).

Hier nog totaal geen interesse in zindelijkheid of pot/wc. Ik heb haar vanmiddag een tijdje op de pot gezet, daar ging een soort drama aan vooraf. Ze had gepoept in haar luier, maar tijdens het verschonen zag ik dat er nog veel meer zat zeg maar... Dus ik denk, ik zet haar op de pot, maar ze houdt het gewoon op hoor. En dan wil ze wel een sticker omdat ze erop gezeten heeft.
Ik heb het idee dat ze in elk geval weet wanneer ze moet poepen en plassen denk ik eigenlijk ook wel. Maar ze wil niet op de pot of wc. En als ik haar zonder luier laat lopen weigert ze ook om het te proberen en uiteindelijk hebben we dan of de luier weer om, of natte kleren.
Je hoort toch wel vaak dat het ineens komt, dus ik wacht met smart. En ben ook alvast maar aan het voorbereiden op dat we straks als het warmer is toch echt gaan oefenen.
pi_94100789
Elin is ook zo keigezellig de laatste dagen.. en ze kletst opeens zoveel! En ze zegt ook echt alles nu na O+ en maakt er dan zelf een zin van 'oma gaat even eten halen elin!'
'oma effe ete halen enin!' kwaakt ze dan na O+

ook hier met t potje bezig, ze vond m eerst eng maar de eerste plasjes zijn een feit :)
  maandag 14 maart 2011 @ 18:02:04 #214
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94102801
Zo vroeg Pien zich af of haar bed ,s nachts bij het toilet kon staan, dat was wel zo makkelijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 18:33:53 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94104070
voorlopig zie ik Jan niet zindelijk worden, wilde hij voor de bevalling perse constant op 't potje zitten en naar de wc, na de bevalling gaat hij steeds schone luiers pakken (voor zichzelf). Hij probeert ook constant z'n luier uit te trekken, maar dat is meer uitdagen dan wat anders, aangezien hij 't alleen doet als ik zit te voeden. Voor nu is een luier interessanter aangezien z'n broertje er ook een heeft.

pi_94108394
Nijna, het kan zomaar opeens komen.. Hier ging het ook ineens goed. tm de woensdag (2 weken terug) deed hij alles in de luier, gaf niks aan, wilde niet op de wc. De donderdags 3 ongelukjes en verder gewoon droog, en sindsdien gaat het echt heel goed. Je weet maar nooit..

Ik denk trouwens niet dat Chris 's nachts snel wakker zal worden van een volle blaas. Hij slaapt nogal diep.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:56:20 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94108912
Sasha is op het kdv zo goed als zindelijk, maar thuis echt helemaal niet! :o
Daar geeft hij zo goed als elk plasje aan, hier thuis dus niet, en ook als ik vraag of hij moet plassen krijg ik een 'nee' te horen.
Alleen voor het slapen gaan doet hij keurig een plas op het potje.

Ze gaan dus donderdag op het kdv zonder luier proberen, kijken wat er gebeurt, maar ja... dan thuis nog. :P
pi_94111141
elin riep steeds 'VIES BAH' en als ik r dan wilde verschonen dan was r luier leeg en dan poepte ze in de schone luier.
dat zag ik wel als een teken :) dus t proberen waard en t gaat dus goed.. net zijn papa, mama en elin alle 3 op t potje geweest :')
  maandag 14 maart 2011 @ 20:27:55 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94111268
oh BE, jammer zeg. Mijn ervaring is dat je het niet moet vragen maar meedelen. We gaan nu even plassen. Want anders is er altijd wel íets dat eerder moet, even serie afkijken, toren afbouwen weet ik veel watten.
T zijn wel mannen hè. :P

Wel heel gaaf dat het op het KDV al zover is! *O*
  maandag 14 maart 2011 @ 20:44:54 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94112418
Ja Be, en misschien thuis ook doorzetten. Geen luier om, dan merkt hij wat er gebeurt. Natte broek is vervelend en een natte luier voelt niet echt nat. Ik heb hier wel eens dagen dat ik 3 x schone kleding kan pakken.

Oh en qua plassen, dat is hier geen vraag. We gaan even weg dus je gaat even plassen.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:39:54 #221
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94116290
Dat doe ik ook niet, vragen of hij naar de wc moet. Ik zeg gewoon: we verschonen nu, DUS ga je ook even naar de wc...
Afgelopen weekend toch een druk weekend gehad, dus nog niet geoefend zonder luier...

En Maarten heeft opeens een nieuw ritme, gewoon 6 uur/half 7 wakker worden (ipv half 8, 8 uur) en wel moe zijn, maar gewoon niet uitslapen. Nu zei vanavond een vriendin wel iets, het wordt natuurlijk nu ook al licht dan. Hopelijk is het dus wennen om niet meteen met licht wakker te worden...
pi_94117747
Hi,

Na jaren van lurken heb ik 't goeie voornemen om 'n actieve poster te worden op FOK!. En met 3 kinderen dus ook (voornamelijk?) in OUD.

Dus met mijn zoon van 2 kom ik hier graag binnenvallen. En applaus voor de zindelijkheid van sommigen. Daar is onze meneer nog heel niet mee bezig :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 22:41:16 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94121281
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja Be, en misschien thuis ook doorzetten. Geen luier om, dan merkt hij wat er gebeurt. Natte broek is vervelend en een natte luier voelt niet echt nat. Ik heb hier wel eens dagen dat ik 3 x schone kleding kan pakken.

Oh en qua plassen, dat is hier geen vraag. We gaan even weg dus je gaat even plassen.
dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12 :') één keer gehad dat ik het vroeg voor we weggingen, en halverwege moest ik bij de intertoys vragen of ze naar de wc mocht. Sindsdien MOET ze van mij naar het toilet voor we weggaan. Ik heb het mezelf ook aangeleerd, maar dat is meer noodzaak door zwakke blaas door de bevalling :+

ps. thnx voor de folders; had je ook al bedankt op twitter, maar dat zal je wel niet gezien hebben denk ik.

maandag 14 maart 2011 @ 22:46:39 #224
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_94121682
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12 :') één keer gehad dat ik het vroeg voor we weggingen, en halverwege moest ik bij de intertoys vragen of ze naar de wc mocht. Sindsdien MOET ze van mij naar het toilet voor we weggaan. Ik heb het mezelf ook aangeleerd, maar dat is meer noodzaak door zwakke blaas door de bevalling :+

ps. thnx voor de folders; had je ook al bedankt op twitter, maar dat zal je wel niet gezien hebben denk ik.
Wat is er erg aan om even in de winkel te gaan dan?
Of in de bosjes.

Ik vraag zelfs nooit of ze nog moet plassen.
Dat geeft ze zelf aan en moet ze onderweg, nou makkelijk zat.
Moeten is zo van 'jij gaat nu plassen omdat ik dat wil en makkelijk vind'.

Misschien is het zo niet hoor, maar zo komt het over :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 22:48:49 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94121854
op zich vind ik het niet erg dat ze onderweg moet, maar als ik vraag: moet je nog naar de wc? en 't antwoord is nee; ze dan ong. tien minuten later loopt te dreinen dat ze zo ontzettend nodig moet? (en er was geen blaasontsteking in 't spel ofzo, ze had gewoon geen zin om naar de wc te gaan thuis, gebeurt in dr pleeggezin ook regelmatig). Maar goed, dat hoort meer in 't pubertopic thuis denk ik ;)

maandag 14 maart 2011 @ 22:49:59 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94121944
Ah kijk, da's idd ook een goed inzicht. Want als ik 's avonds zeg 'nu ven je kleertjes uit en dan een plas op het potje' doet hij het zonder problemen.
Overdag ook die tactiek maar toepassen.
Enige rare blijft dat hij op de creche zelf zegt dat hij moet plassen en dat doet hij thuis dus niet.

Nou ja goed, we blijven volhouden. :P
pi_94130568
Hoi Meandering, welkom hier! Hoe gaat het met je peutertje?

BE, Chris zei het ook niet, maar hij had het wel opeens door. De eerste dag heb ik hem gewoon vaak gezegd dat hij het moest proberen, soms ook alleen gevraagd of hij moest.
Het was alleen nog een probleem dat hij om de 20 minuten moest. Maar dat is nu na 2 weken ook al flink wat langer.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:29:54 #228
54772 Silmarwen
pi_94130605
Hier had Yade steeds vaker een droge luier en plaste ze goed op het potje op het KDV/PSZ. Ik had al besloten dat voor haar derde verjaardag overdag geen luier meer nodig had. Yade heeft af en toe een duwtje in de rug nodig, want ze vindt dingen best snel wel lekker makkelijk. Dus hop luier uit, een dag 2 keer verschoont, daarna droog overdag. Alleen als ze rust op bed en 's avonds in bed krijgt ze een luier aan. En als we naar mn ouders gaan (30 min auto)

De eerste dag zonder luier ook elke half uur op de wc/potje trouwens. Daarna elk half uur alleen vragen en nu zegt ze het zelf.
pi_94130762
bij ons op het KDV gaan ze rechtstreeks naar het toilet ipv potje. Vind ik eigenlijk wel prettig.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:37:07 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94131208
Bij ons ook. Thuis gebruikt Sasha gelukkig beide. Boven het potje (want geen wc), beneden de wc en heel soms het potje.

Oh, en bij ons ben ik de gemakzuchtige. Ik ben niet fanatiek genoeg om mijn kind elk half uur op de wc te zetten. ;) Ik vergeet dat dan weer in de hectiek van alledag zeg maar. :@
pi_94131342
Seb geeft nu steeds vaker aan als hij moet poepen, meestal zijn we dan te laat maar het begin is er. Mijn moeder heeft dat potje van Fischer price gekregen van een kennis. Gisteren zat Seb er op en voor het eerst kreeg hij een muziekje. Hij was helemaal trots. Daarvoor had hij er wel al op gezeten maar met heel veel moeite er drie drupjes uit gekregen, te weinig om een muziekje te krijgen :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:45:25 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_94131349
Zo was (ben) ik ook BE...
Ik heb voor Tijn toen gewoon de kookwekker gezet steeds op 30 minuten. Als die ging, even plassen. De eerste dag echt elke keer op de wc zetten (wij hebben potje ook overgeslagen), tweede dag om de keer er op zetten, andere keer vragen of hij moest.
3 natte broeken geloof ik en een dag of 2 voor hij het truukje door had :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:57:31 #233
54772 Silmarwen
pi_94131560
Hier ook eigenlijk altijd de wc, behalve als ze moet poepen en het niet zo goed lukt, dan pakken we het potje en mag ze even tv kijken terwijl ze het probeert.
En idd de kookwekker (of telefoon in mijn geval) :D anders zou ik het ook vergeten hoor.
pi_94132819
Handige tips, vooral dat niet vragen maar mededelen... Denk dat dat ook hier nog wel nuttig kan zijn.
In mei heeft madam vakantie, misschien is dat wel een goed moment om er wat meer achteraan te zitten. Tenzij ze eerder interesse krijgt natuurlijk ;).
En die kookwekker of telefoon ga ik ook onthouden!
pi_94133088
Hier zijn we er nog helemaal niet mee bezig.
Hij begint nu wel aan te geven dat hij bah heeft als hij gepoept heeft.
Het schijnt bij hem vanwege zijn ziekte wel lastiger te zijn om zindelijk te worden qua ontlasting.
pi_94135566
Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie eik?
Bij Tyler erg wisselend, laatste dagen is he drama. Ik wil natuurlijk niet dat het net zoals bij Kim fout gaat. Nog tips?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:31:52 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94135742
Tanden poetsen moet. Ze mag eerst zelf en ik poets na. Wilt ze niet gaat ze in de houdgreep. Gillen boeit mij niet want hoe harder ze gilt hoe verder die mond open gaat en kan ik er dus goed bij.
pi_94135814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Tanden poetsen moet. Ze mag eerst zelf en ik poets na. Wilt ze niet gaat ze in de houdgreep. Gillen boeit mij niet want hoe harder ze gilt hoe verder die mond open gaat en kan ik er dus goed bij.
hier ook, alleen dan net andersom. eerst doen wij het poetsen en daarna mag ze zelf want anders eet ze snel eerst de tandpasta op
pi_94137475
ik druk elin altijd de tandenborstel in r handen als ze in bad gaat, dan gaat ze zelf poetsen en lang ook :) daar hoef ik gelukkig niet bij te helpen O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:26 #240
54772 Silmarwen
pi_94137902
Ik zing een liedje tijdens het poetsen en we maken er een spel van.
Op de wijs van "Jongens meisje aan de kant, want daar komt de olfiant."

Tandjes poetsen heen en weer,
onder boven nog een keer.
Alle tandjes schoon en blij,
staan nu netjes op een rij.
Tandjes poetsen heen en weer,
onder boven nog een keer!

Het is hier nooit een drama, ik poets eerst, dan poetst Yade zelf nog eventjes. Ze mocht ook zelf een tandenborstel uitkiezen en we zijn al bij tandje nr 1 begonnen, dus ze weet denk ik niet beter. Ik poets sowieso na het ontbijt, soms na de lunch (als ze bijvoorbeeld chocolade vlokken op heeft), en voor slapen gaan.

Al die dingen zijn geen probleem eigenlijk. Naar bed gaan hebben we een heel ritueel. Zelf kleren proberen uit te doen, plassen, onderbroekenluier aan, Dora sterretjes op haar deur een kusje, mamma een kusje, pappa een kusje, Yade twee dikke zoenen, zelf in bed klimmen, muziekdoosje aan en deur dicht. Boekjes lezen voor het slapen doen we niet, anders blijft ze rekken en doen, overdag lezen we wel veel.

Aan en uitkleden ook geen probleem. Ze mag altijd kiezen rok/jurk/broek et cetera, en de rest zoek ik erbij. Ze mag zelf proberen zich aan en uit te kleden. Schoenen doet ze zelf aan, jas ook, alleen krijgt ze die niet dicht.

Hier zijn andere dingen drama. Bijvoorbeeld aan de pc's zitten, of de dweil pakken, of als ik Jazzy een fles geef, tekenen op de tv. -.- En als ik nee zeg, het lekker toch even doen. En we geven haar consequent op dr donder. Drie waarschuwing, dan bij de deur, zeggen waarom we boos zijn, max 3 minuutjes, dan nog een keer zeggen waarom we boos waren, sorry zeggen kusje geven en weer spelen. Yade zit gewoon met zichzelf in de knoop ofzo. Erg veel dreinen, boos zijn "Nee mamma ik ben heeeeeeeeel boos/verdrietig" ze struikelt ook over alles en ze eet niets. Ze heeft wel vaker zo'n periode van een week of 2, en daarna kunnen we nieuwe kleren aanschaffen, dan heeft ze een groeispurt gehad.

Net al haar kleren uitgezocht met de naderende lente. Alleen nog maatje 98/104 of 92 met rokjes. :D Ze mag nu nodig nieuwe kleertjes!
pi_94138563
Tandenpoetsen... ze eet liever alleen maar tandpasta en verder wordt er druk gekauwd op de tandenborstel, maar poetsen ho maar.
Wij poetsen altijd na, maar ik vind dat ze toch best gele tanden en wat aanslag bij haar ondertanden heeft. Is het zinvol om bij een kind van 3 bv te poetsen met elektrisch?
Dan kan ze ook als ze zelf wat loopt te rommelen in elk geval "poetsen" zat ik te denken... ga het volgende maand even vragen bij de tandarts, dan hebben we weer controle.
pi_94138908
Gelukkig is poetsen hier nooit een probleem, komt vooral omdat Sara het ook leuk vindt, en alles wat Sara doet, doet Merel zonder mopperen. Ze mag eerst zelf en dan poetsen we na.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:01:13 #243
54772 Silmarwen
pi_94145888
Goed Yade heeft zojuist haar muur besmeerd met de inhoud van haar poepluier. Ze schrok zo toen ze mijn gezicht zag (die op onweer stond uiteraard) dat ze spontaan begon te huilen. Onder de douche gezet want haar handen en gezicht zaten onder, bed afgehaald en samen haar muur schoongemaakt, die nu opnieuw geschildert kan gaan worden... I

Ze is nu wel als een engeltje aan het spelen moet ik zeggen. Misschien moet ik vaker zo boos worden.
pi_94145978
ooooh, wat zal jij boos zijn geweest!
:o

sterkte :* hopelijk blijft ze nu iig wel lief zelf spelen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:04:52 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94146087
Ow sh*t! :o -O-
Nog nooit bij de hand gehad godzijdank, maar ik zou ook niet weten wat ik zou doen! :o
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:50 #246
54772 Silmarwen
pi_94146141
Ik ben nog niet eerder zo boos geweest op haar eigenlijk, ik wist gewoon niet wat ik met haar aanmoest. Ik had eigenlijk de neiging om dr een tik te geven, maar vroeg me af of dat wel zin had. Mijn tirade had iig wel effect geloof ik! Echt voorbeeldig is ze nu.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:48:22 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94156371
Ow Sil! :D

Hier ook wel weer even boos vanavond. Voor het eten wilde Maarten wat drinken, prima, ik geef hem zijn beker (in de kinderstoel), loop naar de keukenen meneer gooit zo zijn hele inhoud over de grond! Hij was er gelukkig van onder de indruk dat wij boos waren. Daarna als een engeltje gegeten, daarna nog een gehaktballetje (als we dat meteen geven, eet hij alleen vlees en bijna geen groente, dus eten we met z'n drieën als laatste een stukje vlees) en toen wilde hij nog een aardappeltje met jus... Gek kind! Toen douchen en dat zelfs zonder drama, dat hij weer eronder vandaan moest...

Tandenpoetsen gaat hier gelukkig goed! Wij poetsen eerst en dan mag hij even napoetsen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:10 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94156592
Oh getver sil .. ik hoop het toch nooit mee te maken :r :X

Hier is brood eten al tijden drama, crackers gaan er wel in gelukkig. Omdat wij altijd vroeg eten, konden we vandaag heerlijk buiten eten, we aten makkelijk, en met drie kuisptoeltjes gestapeld kon Jan gewoon aan de tafel mee-eten. Dit keer ging het eten zonder drama, maar zodra hij er genoeg van heeft, gaat hij naar z'n eten slaan en draait hij heel hooghartig z'n hoofd weg :') Na het eten was het wél drama, want hij moest naar binnen, en hij wilde persé buiten blijven. ik zal wrs. nooit moeite hebben om hem achter de tv of computer weg te houden later.. 't is nu al een echt buitenkind O+

pi_94156831
Ooh Sil! Ik zou ook vreselijk kwaad zijn denk ik, wat erg! Hoop het nooit mee te maken.
Sara
Merel
Ukje
pi_94157076
Oh Silmarwen wat goor!

Tyler had nooit moeite met poetsen, sinds een paar dagen ineens wel. Heel raar.
Hij wordt woest en draait zijn hoofd alle kanten op en schopt en doet.
Houdgreep idd als het echt niet lukt.
Dat liedje ga ik ook proberen.

Vandaag was hij enorm chago, heel de dag NEE! Krijs! schoppen in het rond, over de grond rollen etc. pas 15.45 werd hij gezellig. Geen idee wat er was. Das nog een hele kluif om zo een flinke poepluier te verschonen.
pi_94157754
Bah Sil.. Ben blij dat de mijne dat niet heeft bedacht ;)

Ingrid, zit hij niet gewoon even in een fase? Gezien de rest van zijn humeur.
Dat trekt vast wel bij. En tot die tijd: gewoon zelf rustig blijven, maar wel poetsen. Desnoods even in een semi-houtgreep. Hier was het dan na een dag of 3 wel weer normaal. Ze proberen gewoon even of tandenpoetsen echt nodig is: Ja dus ;)
pi_94159596
Fase zou best kunnen ja. Uittesten. Mee naar de winkel was drama gisteren.
En laatste week is het drama met brengen en halen van en naar school van Kim.
Je hoort ons al aankomen en (niet) weggaan zeg maar.

Gelukkig gaat het verder wel goed. Vriendje koe moet altijd mee, dan is het al snel goed.
Blijft lastig dat hij nog steeds erg weinig praat.
Vanmiddag vielen we zelfs met de fiets half omver. Tyler natuurlijk pissed en geschrokken. Zag een vrachtwagen en was meteen afgeleid. Oooooooohhh daaaa *straalt*

Bij Boddaert waar Kim heengaat wilde hij in de blokkenkamer spelen, dat mag alleen met ophalen. Boos natuurlijk, kijkt niet waar hij loopt en knalt tegen de deur aan. Arme ziel. Gelukkig viel het mee.
Eenmaal thuis was het ineens weer helemaal goed. Knuffelen en druk spelen, samen met koe op de motor. Met de auto's spelen etc.
En met Kim ophalen direct naar de blokkenkamer sjeesen en samen nog even gespeeld. En uitgebreid geknuffeld. O+
pi_94180981
Voordeel van fases: ze gaan weer over ;)

Zindelijk worden heeft ook een nadeel.. Als je valt, doen je billen opeens wel pijn.. Nu al een paar keer gehad.. Nog even wat stuitervlees kweken daar :P
pi_94181389
Ja Jen klaagt ook vaker over pijn in dr kont.. Die laat zich altijd vol drama op dr billen vallen en dat is nu ff anders zonder luier.
pi_94182718
Oh! Yade :D

Tandenpoetsen gaat hier heel goed tegenwoordig.
In het begin at ze liever de tandpasta en mochten wij nooit napoetsen, maar tegenwoordig poetst ze echt en vraagt ze daarna zelf of wij even willen kijken of alles weg is :)

Bij dana helpt het nooit om iets onder dwang te doen, je moet haar een beetje paaien en het op een leuke manier brengen ;)
Ze mag ook altijd zelf een nieuwe tandenborstel uitzoeken in de winkel als die van haar op is en daar is ze altijd erg blij mee :)
pi_94182820
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi Meandering, welkom hier! Hoe gaat het met je peutertje?

BE, Chris zei het ook niet, maar hij had het wel opeens door. De eerste dag heb ik hem gewoon vaak gezegd dat hij het moest proberen, soms ook alleen gevraagd of hij moest.
Het was alleen nog een probleem dat hij om de 20 minuten moest. Maar dat is nu na 2 weken ook al flink wat langer.
Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.

Qua poetsen gaat 't hier goed. Inderdaad eerst zelf poetsen (al resulteerd dat ook regelmatig met tandpasta in neus en haar door zijn enthousiasme :D ) en daarna napoetsen. Hij heeft nog 2 kiezen te gaan, al staan ze op punt van doorbreken. Kunnen we dat ook even in de gaten houden
pi_94183022
Meandering, fijn dat de ontwikkeling goed gaat. Succes ook morgen!

Bla, een beetje paaien/er een spelletje van maken werkt hier ook het best. Maar eigenlijk moet Chris ook gewoon luisteren. Dus ik probeer hem tegenwoordig wat minder te paaien, en iets meer te dwingen.
Iets simpels als aan tafel gaan: Als ik zeg "ik zit eerst", dan rent hij snel naar zijn stoel om de race te winnen. Maar eigenlijk vind ik dat hij gewoon moet gaan zitten als ik dat zeg. Ach ja, leuk project ;)
pi_94183165
paaien werkt niet bij selene. omkopen ook niet, de dame is stronteigenwijs. geen idee van wie ze dat heeft O-)

stug volhouden en niet boos worden maar wel consequenties aan gedrag verbinen werkt wel. dus als ze tijdens pijama aandoen aan het muiten slaat, helpt het echt om dan te zeggen: "nou, dan niet. doen we geen pijama aan. dan ga je niet naar bed. ook goed. maar ja: als je niet naar bed gaat kunnen we ook ons slapengaanverhaaltje niet lezen". ik voel me altijd een vreselijke hardzak om het zo te doen, maar het is het enige wat werkt. bij ravi spot ik die mentaliteit ook al :{ selene zelf lijkt het trouwens niks erg te vinden. als je dan dat gezegd hebt zegt ze enkel "oj, oh! welwelwel!" en werkt verder direct mee dan.
pi_94183183
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Meandering het volgende:

[..]

Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.

Qua poetsen gaat 't hier goed. Inderdaad eerst zelf poetsen (al resulteerd dat ook regelmatig met tandpasta in neus en haar door zijn enthousiasme :D ) en daarna napoetsen. Hij heeft nog 2 kiezen te gaan, al staan ze op punt van doorbreken. Kunnen we dat ook even in de gaten houden
hoeveel te vroeg was hij eigenlijk?
pi_94183331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef simmu het volgende:

[..]

hoeveel te vroeg was hij eigenlijk?
Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.

Dwang werkt hier ook averechts. Maar 2 meepoetsende oudere zussen wil nog wel eens werken ;)
pi_94183486
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:29 schreef Meandering het volgende:

[..]

Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.

Dwang werkt hier ook averechts. Maar 2 meepoetsende oudere zussen wil nog wel eens werken ;)
mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaat :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:14:08 #262
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94184604
Van een dktp worden peuters ook niet vrolijk.....
pi_94184650
Ik paai ook niet met alles hoor.
Met veel dingen vindt ik ok dat ze gewoon moet luisteren. Maar met sommige zaken voorkom ik een heel drama door wel te paaien ;)
Zelfde als bijvoorbeeld met haren wassen. Dat is hier pure paniek en drama als ik het onder dwang doe en "komop niet aanstellen" hanteer.
Terwijl als ik het rustig aanpak en dr pop erbij betrek (ze mag dan ook de haartjes van de pop natmaken, shampoo erop doen en weer uitspoelen en vooral veel tegen de pop vertellen dat het niet eng is enz) het wel redelijk oke gaat.

En dan zegt ze achteraf heel bijdehand "Maar de pop heeft helemaal geen haartjes" }:| :D O+
pi_94184721
Hier doe ik de drama-versie van haar wassen ;(
Anders lukt het écht niet....

MAargoed, nu geen polonaise aan zijn lijf, werd wakker met 40 graden weer ;( Zielig hoopje peuter op de bank.
pi_94184757
oh, blabla, tis niet bedoeld als kritiek hoor! ik zou blij zijn als ik met selene zo iets zou kunnen bereiken ;( tis toch gewoon fijn als zo dingen lukken?
pi_94184802
ik voel me geregeld reteschuldig als ik vlot met de harde aanpak aankom. maar het werkt en het scheelt ook nog eens veel drama op termijn omdat ze bij mij gewoon altijd weet waar ze aan toe is.
pi_94185510
Ooow zo pakte ik het ook niet op hoor :) (voel me niet zo snel aangevallen ;) )
Ik leg graag dingen uit ;)

Arme Leander, beterschap!
pi_94185590
Haren wassen gaat hier ook niet lief.. Gelukkig een jochie met kort haar, maar alsof je een varken slacht ;)
Als je hem dan paait, krijg je hem niet eens uit de kleren. En elke keer na het wassen maar zeggen dat het eigenlijk wel meeviel. En toch de volgende keer weer brullen..

Free, beterschap voor je peutertje!
KP, hopelijk zijn je peuters snel over de bijwerkingen heen!
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:48:39 #269
54772 Silmarwen
pi_94185724
Yade vindt haren wassen ook echt niet leuk, zeker niet onder de douche. Dus ik doe haar in bad en ze heefte en speelgoed schip ding waar veel water in kan, dan wassen we samen haar haren en spoelen we het samen uit. Dat gaat wel ok eigenlijk. Maar de douche op dr hoofd is paniek!

Free, wat vervelend dat hij weer ziek is!
En KP... tja, ik zit zometeen met een baby die prikken heeft gekregen. Blijft toch altijd vervelend!
pi_94185900
Haren wassen... Als ze mij ziet wassen dan vraagt ze ikke ook wassen... En daar maak ik dan meteen gebruik van, dora shampoo en hup gaan. Dan is het soppen en zelf ook goed je haren wassen... Spoelen is een drama!!! Maar ik pak de douchekop en zet die op dr hoofd en dan is het binnen 5 sec klaar. Dan is het wel meteen ikke klaar.
pi_94185915
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:34 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaat :)
Vanuit lurkstand heb ik 't inderdaad van afstand meegelezen rondom jullie tweeling. Heel veel dingen erg herkenbaar, heel veel dingen ook verschillend doordat jullie de zorgen moesten verdelen over 2. Ik hoop dat voor jullie ook alles verder voorspoedig zal verlopen.

Haren wassen is hier niet 't probleem, 't uitspoelen daarentegen gaat onder hevig protest. Hij glibbert 't hele bad door om 't maar te ontwijken.
pi_94186098
haren wassen enzo is hier geen probleem bij selene (itt ravi!). wel heb ik haar een keertje echt in paniek gekregen door mijn gezicht te wassen met van die gezichtwasspul :'( mama werd het zeepmonster AAAARGH! werd een dikke vette paniekaanval bij der, dus dat doen we niet meer. aan sommige dingen moet ze maar gewoon wennen, maar niet alles hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 12:03:20 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94186147
ik heb zo'n zeeppompje van zwitsal met schuim. met dat schuim wast hij zelf z'n haar en spoelt het ook zelf uit. aanrader ('t spul prikt echt niet, gebruikte het zelf ook voor bij de hechtingen :') ) ideaal spul!

en welkom nog meandering!

pi_94206007
ik zit een beetje in tweestrijd.

het ziet er naar uit dat elin een poosje een kamer moet delen met r broertje of zusje.
Maar dan is nu aan een peuterbed beginnen niet zo handig eh?, dat ze s'nachts r bed uit gaat en dan prikoogje tussen de spijltjes van brusjes ledikantje doet?
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:39:33 #275
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94206197
Ik zou het niet doen denk ik, Kleurdoos. Ik was in eerste instantie ook van plan om Daryl en de baby op één kamer te doen. Maar mede daarom hebben we haar toch maar naar de kamer van haar oudste zus gedaan.
pi_94206436
wij wachten er ook mee tot ravi weerbaar genoeg is. het moment is bijna daar *O* sorrie, een van die kamers wordt dan mama's naaikamer (met als kanttekening dat ik heul niet kan naaien :s) )
pi_94206837
ligt het aan mij of zit het kliervirus in de lucht? selene deed vanmiddag dusdanig klierig dat ik haar snoep van gister wat ze vandaag zou krijgen terug geconfiskeerd heb. u zoekt grenzen? u vindt grenzen. inleveren die hap!

had ze gister bij de slager gekregen en moest ze toen inleveren omdat ze ook al een plakje worst had. ze zou het vandaag krijgen. niet dus. morgen in de herhaling, net zolang tot ze niet meer draakt. da's het voordeel van nooit zelf snoep geven en enkel van anderen dan wel accepteren: tis dan direct een issue! maar man, wat voelde ik me weer gemeen :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 19:53:04 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94207088
ik zou het ook niet doen om eerlijk te zijn, ik zou brusje dan op jullie slaapkamer houden.

kliervirus check simmu ;)

pi_94207318
kliervirus dubbelcheck :+

en ik denk dat het idd beter met 2 ledikantjes kan en de eerste tijd ligt de kleine toch bij ons..
pi_94210930
Ik zou het ook niet doen KD. Hoor weleens van peuters die bij hun broertje/zusje in het ledikant klimmen. Heel schattig, maar niet als ze nog zo klein zijn..
Ook al komt Chris pas sinds een paar weken zijn peuterbed uit. Na anderhalf jaar te roepen en vervolgens te wachten tot we de deur open deden. Dus misschien is er geen probleem, dat weet je alleen niet van tevoren.

Kliervirus, waar? Niet in het oosten des lands ;)
deepfreeze klopt af
pi_94211643
neh t klinkt ook inderdaad niet logisch.. en opzich kan ze best op r 3e pas naar een peuterbed/groter bed.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:09:33 #282
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94211880
Iemand nog een suggestie om hoestsiroop naar binnen te krijgen? Praten helpt niet, laten ruiken (lekker banaaaaan!) helpt niet, verdunnen met een beetje water ook niet. En een spuitje hebben we niet :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94212025
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Iemand nog een suggestie om hoestsiroop naar binnen te krijgen? Praten helpt niet, laten ruiken (lekker banaaaaan!) helpt niet, verdunnen met een beetje water ook niet. En een spuitje hebben we niet :').
gek drinken?
dat ze uit een grote pan mag drinken?
of een bullshitverhaal over een toverdrankje :')

of in een plakkie worst smeren en in de etensbak gooien uiteraard :+
pi_94212081
ff doorbijten, neus dicht en erin kiepen :@

nja, zo doe ik het bij kindjes als ze echt niet willen en het echt moet. daarna sla ik zelf aan het muiten omdat ik zulks niks vindt, maar heej! het zit er wel in dan en kind in kwestie is er doorgaans lang voor mij overheen ;(
pi_94212245
drama hebben wij hier altijd met zetpillen :')
of met zo'n neuspompje .. ben blij dat ze niet loopt te kutten met t tandenpoetsen, want elke dag die hel :D
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:18:58 #286
14746 k_i_m
pi_94212428
Zetpillen zijn hier ook een drama, die kondig ik gewoon niet aan :@. Maar neus dichthouden en over het keeltje wrijven had ik nog niet eens bedacht. Als het bij de kat werkt... ;).
In my life
Why do I smile
pi_94213619
Zetpillen zijn we mee gestopt sinds zijn obstipatie-issues. Hij drinkt wel sinaspril en eet tabletjes, dus makkelijk opgelost.

Hoestdrank, als het echt naar binnen moet, denk ik ook op de simmu manier, zonder neus dicht. Vaak drinkt hij het de keren erna braaf op O-)
Maar als er een alternatief is (lekkerder drankje, thee met honing) dan zou ik dat kopen..
pi_94214182
Ik heb ook nog geen oplossing voor hoestdrankjes (of elke ander willekeurig iets in drankvorm wat naar binnen moet)

Met dwang werkt niet want dan gaat ze zo over de flos dat ze er zowat in stikt enzo.

vanmiddag belde het kdv of het goed was als dana dr middagslaapje oversloeg omdat ze totaal neit moe was enzo. Ja prima hoor.
Ze was wel helemaal kapot net en zat onderhand in trans tv te kijken _O-

En de klierbui is hier volgens mij weer over *O* . heeft een flink aantal dagen geduurd dit keer }:| :X
Maar nu is ze weer lief en aardig en wil ze weer vriendjes zijn enzo O+
pi_94214384
elin is sinds gisteren in de 'ik gaoveralomvragenenalsikhetdankrijgdanmoetikhetnietmeer' bui

stampvoeten om een bekur meeeeeeeeeuwk, en dan nee roepen en als ik zeg dat ze niet zo raar moet doen, dan gaat ze op de grond liggen met een pruillip terwijl ze NEEEEEEEEEE? NEEEEEEEEEE? op een hysterisch toontje gilt.
alsof ik r bakstenen dwing te eten zeg maar :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:51:09 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94214635
Bij ons heten ze toverdrankjes. :Y
En het werkt!
Oh, en ik ben zo fout dat hij na een vies drankje een minislokje thijmsiroop mag. :@ ;)
pi_94214744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:47 schreef Kleurdoos het volgende:
elin is sinds gisteren in de 'ik gaoveralomvragenenalsikhetdankrijgdanmoetikhetnietmeer' bui

stampvoeten om een bekur meeeeeeeeeuwk, en dan nee roepen en als ik zeg dat ze niet zo raar moet doen, dan gaat ze op de grond liggen met een pruillip terwijl ze NEEEEEEEEEE? NEEEEEEEEEE? op een hysterisch toontje gilt.
alsof ik r bakstenen dwing te eten zeg maar :P
Hoe herkenbaar :')
pi_94215161
misschien voorstellen samen te proeven van het toverdrankje? ik zie opties hier
pi_94215403
zetpillen is geen probleem hier trouwens. de thermometer ook niet. freud anyone? >:)
pi_94215822
Als ik dana zeg dat het een toverdrankje is dan kijkt ze me aan alsof ik dr probeer te vergiftigen en zegt ze op een boze toon "nee mama!! is geen toverdrankje, is een drankje voor de keel, die is vies!"

duss :')

En een ztepil geven doe ik ook onaangekondigd..en dan is het even drama en paniek en daarna is het "papa, mama deed mij beter maken aan mijn billen" :D
pi_94215829
Zetpillen en hoestdrankjes zijn hier ook niet populair. Inhalator (al typende twijfel ik aan de spelling :? ) daarentegen gaat 'ie helemaal voor zitten. Gelukkig maar....!
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:49:36 #296
14746 k_i_m
pi_94218278
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:58 schreef simmu het volgende:
misschien voorstellen samen te proeven van het toverdrankje? ik zie opties hier
Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsof :'). D'oh :').
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:52:44 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94218440
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsof :'). D'oh :').
opzuigen met een rietje, duim op het rietjeen uiteinde in haar mond, duim er af en dan zit het in haar mond. hopelijk slikt ze van schrik.

Zo kreeg ik toch wat vocht in mijn kinderen met oorontstekingen enzo.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:01:51 #298
14746 k_i_m
pi_94218969
Oja, de rietjestip van buuf! Ik ga het gelijk proberen _O_.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:05:31 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94219187
enenenenenenenenen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:15:31 #300
14746 k_i_m
pi_94219677
Na 10 keer opzuigen en weer terugvallen in het maatbekertje had ik het voor elkaar dat het erin bleef zitten. Vervolgens wilde kind niet, dus houdgreep, waarna de helft erlangs ging op mijn slaapkamervloer omdat het rietje niet goed leegliep doordat "de knik" nog gebogen was.

Maar er zit vast iets in :').
In my life
Why do I smile
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 17 maart 2011 @ 11:47:23 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94232386
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:15 schreef Kleurdoos het volgende:
drama hebben wij hier altijd met zetpillen :')
of met zo'n neuspompje .. ben blij dat ze niet loopt te kutten met t tandenpoetsen, want elke dag die hel :D
neuspompje? die gebruik ik alleen voor Geert, Jan snuit z'n neus :P wel zo handig .. 't is sowieso een rare, hij kan wel z'n neus snuiten, maar praten vertikt hij. (oh hij veegt ook zo'n eigen zaakje af als je hem een doekje geeft bij 't verschonen)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')