Van 4 kan toch niet? Die zitten dan toch op school of op bso?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef Kleurdoos het volgende:
net een intake gehad op t kdv, elin kon even tussen de kindjes spelen.
ze is 1 van de jongste kindjes van de groep, vind ik opzich best een beetje engig want er lopen flinke jongens van 4 rond, ik moest me nu al inhouden toen er 1 elins pop afpakte
maargoed, morgen gaat ze een hele middag wennen, *brrrr*
ja, in het begin is het ook vervelend om weg te gaan of als ze huilend achterblijven, maar vaak als je weg bent, gaat het dan juist heel goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind het zo vervelend om weg te gaan morgen, bang dat ze niet snapt dat ik haar gewoon weer kom halen. maar denk dat iedere moeder dat wel heeft
bijna 4quote:Op maandag 28 februari 2011 12:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Van 4 kan toch niet? Die zitten dan toch op school of op bso?Maar dat komt vast goed met Elin hoor!!
![]()
DF wat goed van Chris zegTwan had het ook ineens te pakken toen hij 3 jaar was ong. ideaal. Ik hoop dat het met Lennon ook zo gaat.
Hier is het vaak geen reactie tot ik zucht: "volgens mij moeten we nieuwe oren kopen voor Lilah, want deze zijn stukquote:Op maandag 28 februari 2011 22:18 schreef Kleurdoos het volgende:
als elin iets niet mag en ik bij haar kniel om te vertellen waarom niet, dan gaat ze altijd heel hard een liedje zingen en kijkt stug langs me heen
maar dan weet ik iig dat ze het dondersgoed doorheeft
Helemaal goed volgens Gordon: een 3-delige ik-boodschap: Gedrag, Gevoel en Gevolg !quote:Op maandag 28 februari 2011 19:57 schreef freecell het volgende:
Ja, vragen deed ik ook wel hoor
Alleen hier is het hem net het verschil tussen 'wil je even van tafel gaan?' of 'kom eens van die tafel af!'
En door mijn knieën, oogcontact: mama wil graag dat je van de tafel afkomt, straks val je er nog af of valt er iets anders van de tafel, kommaar, we gaan even je trein pakken'
Zeg maar
Je vond het zo leuk, je denkt ik quote hem nog een keer?quote:
Ik doe dat steeds in de mobiele lay out. Zit steeds mis te harken.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je vond het zo leuk, je denkt ik quote hem nog een keer?.
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik doe het helemaal fout zie ik.
Kom van die tafel af of ikzal je een handje helpen en dan heb je pijn.
Hier ook welquote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:25 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha hier gaat ie 's morgens zoals bij freecell en aan het eind van de dag zoals bij Ticootje![]()
![]()
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:25 schreef k_i_m het volgende:
D'r wordt hier tegenwoordig veel nep gehuild. Dus heb ik tegen haar gezegd; je mag alleen huilen als je auw hebt, anders denkt mama straks dat er niks aan de hand is als er echt wat is.
Sta ik vanavond de was op te vouwen, al 10x gevraagd of ze haar kleren uit wilde trekken zodat ik haar pyjama aan kon trekken, met geen resultaat. Dus ik zeg tegen haar "Als je je kleren niet uittrekt gaat mama huilen hoor!" zegt ze "Je mag niet huilen als je geen auw hebt mama!"
*zucht*
gefeliciteerd!!!quote:
Yeeeeeeeeeey! Van harte! Echt super de super! Nog zo'n mooierd in de maakquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:34 schreef Kleurdoos het volgende:
dank
[ afbeelding ]
zo nu staat ie op 3 plekken
Even van de site de school waar ik het over had geplukt.quote:Kenmerkend voor haar onderwijsvisie is het evenwicht dat zij schept tussen leren door instructie en het actieve probleemoplossende leren. Leerling en leerkracht gaan als het ware een samenwerkingsverband aan, waarbij de één zich verplicht het in vrijheid gekozen leerdoel binnen een bepaalde tijd te bereiken en de ander hem toezegt daarbij te helpen.
-----
Een Daltonschool schept ruimte en geeft kinderen de gelegenheid om zelfstandig of samen te werken aan een afgesproken taak. De drie principes: verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en samenwerken vormen het uitgangspunt van Daltononderwijs/
---
Kinderen zijn ingedeeld bij Columbus in een bepaalde leerstoffase, behorende bij hun ontwikkeling. Daarnaast zitten ze bijeen in een groep. In een groep zitten meerdere fasen. De verdeling van fasen over groepen is niet willekeurig. Sociale, pedagogische en didactische motieven spelen daarbij een rol. Zo zitten de fasen van het voorbereidend lezen van fase 4 (oudste kleuter) en het aanvankelijk lezen van fase 5 (eerste helft van groep 3) bewust bij elkaar in de groep.
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier is het iedere ochtend handjes-schudden op de Dalton. En je kunt iedere dag 's ochtends een kwartier meedoen, zodat je als ouder betrokken bent en er een rustige overgang is van huis naar school.
quote:Aan het begin en einde van de dag geeft de leerkracht en het kind bewust elkaar een hand. Het doel daarvan is, zowel letterlijk als figuurlijk, contact maken. Het levert de leerkracht informatie op over de beginsituatie waarmee een kind aan de schooldag begint. Zij hebben de opdracht om ieder kind te zien gedurende de dag en maken met dit sociale ritueel daarmee een start. Voor het kind is het een markeerpunt in de overgang van de ouder/verzorger naar de juf of meester, als opvoeder en vertrouwenspersoon.
Aan het eind van de dag geldt het omgekeerde. Er gebeurt veel op een dag en een goede afsluiting vinden wij belangrijk. Met de groep, maar ook met ieder individueel kind.
Hier is dat niet zo hoor!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkHandjes schudden. En iedere dag een kwartier meedoen, werken alle moeders die kiezen voor dalton niet ofzo?
Dat ligt ook heel erg aan het kind. Twan vertelde nooit over school, hoeveel ik erover ook vroeg. Nu doet hij dat wel meer gelukkig.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik vind beide juist heel erg fijn. Een beetje manieren...![]()
Bovendien wil ik meer weten en horen dan 'hoe ging het?' 'goed hoor'...
Mijn man zegt ook altijd ow goed als ik vraag hoe zijn dag wasquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat ligt ook heel erg aan het kind. Twan vertelde nooit over school, hoeveel ik erover ook vroeg. Nu doet hij dat wel meer gelukkig.
Maar Montessori heeft toch meer 'groepen' dan klassen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het verhaal is dat Dalton verder gaat waar Montessori stopte. De grondlegger van het Dalton onderwijs is Helen Plankhurst, en die vond dat Montessori meer geschikt was voor de jongere kinderen, t/m 8 jaar.
[..]
Even van de site de school waar ik het over had geplukt.
Ja!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kleurdoos, zag ik jullie vanmorgen bij de bushalte bij de AH? Ik weet dat daar ook een verloskundigenpraktijk zit. Geweldig van dat kloppende hartje.Ik rammel met Fuente mee...
Hier hebben we tegenwoordig een nieuw spelletje: ik moet vormen tekenen met kleurstiften en dan zegt zij wat het is: rode cirkel, blauw vierkant, groene driehoek etc. Komt dat whiteboard dat we aan de muur hebben gehangen toch nog van pas...
Ik zei al tegen Annicka: 'Volgens mij zijn dat Elin en kleurdoos.' Was die man met dat lange haar Elin's vader?quote:
dat jezusfiguur? jaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik zei al tegen Annicka: 'Volgens mij zijn dat Elin en kleurdoos.' Was die man met dat lange haar Elin's vader?
Ik fietste aan de andere kant van de sloot, op weg naar het zwembad en was al laat, dus ik kon geen hoi komen zeggen.
zo erg is dat niet hoor... Bij Amber doen ze dat ook op school. Zodra ze de klas binnenkomt loopt ze naar de meester/juf en zegt ze goedemorgen. Bij het naar huis gaan geeft ze de meester/juf een hand en zegt ze tot morgen of prettig weekend. En alle kinderen doen het automatisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkHandjes schudden. En iedere dag een kwartier meedoen, werken alle moeders die kiezen voor dalton niet ofzo?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat jezusfiguur? ja
toen hadden we de echo net gehad en gingen we taartjes halen bij de AH
Ow oepsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Pepijn is zeker (eigen)wijs, maar al 3,5 jr een jongetje hoor
Misschien kan hij eens meedoen met zo'n levend kerststalletje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat jezusfiguur? ja
toen hadden we de echo net gehad en gingen we taartjes halen bij de AH
idem hier, is al 3 keer verzet inmiddelsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zelfs als ik dat had gedaan, hadden jullie me waarschijnlijk niet gehoord. Mijn stem draagt niet zo ver...
Er rust hier trouwens een vloek op de twee-jaarsafspraak van het CB: er komt iedere keer weer wat tussen...
Dat is de gereformeerde school. Werkt meestal nauw samen met de gereformeerde kerken (vrijgemaakt), tegenwoordig vaak ook met de Christelijke Gereformeerde kerken en de Nederlands Gereformeerde kerken. Je hebt verschillende 'soorten' gereformeerdenquote:
Dat gedegen bijbelonderwijs is een pre maar weinig ruimte voor andersdenkenden vind ik echt een grote contra. Ik gok dat je daar ook nog wel problemen mee gaat krijgen als evangeloquote:Op woensdag 2 maart 2011 07:55 schreef freecell het volgende:
Het voordeel vind ik gewoon echt gedegen bijbvelonderwijs door een docent die het gewoon ook echt gelooft.
De christelijke school hier in de straat bid elke morgen met de kinderen, maar 70% van de docenten is geen christen. Die staan daar dan wel te bidden.
Dan heb ik eigenlijk liever dat ze niet bidden
Zou jij het erg vinden als er ongelovige kinderen in de klas zitten?quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:55 schreef freecell het volgende:
Het voordeel vind ik gewoon echt gedegen bijbvelonderwijs door een docent die het gewoon ook echt gelooft.
De christelijke school hier in de straat bid elke morgen met de kinderen, maar 70% van de docenten is geen christen. Die staan daar dan wel te bidden.
Dan heb ik eigenlijk liever dat ze niet bidden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |