Yade is overdag zindelijk! Ik had besloten dat ze voor haar derde, geen luier overdag meer mocht, dus we zijn er gewoon mee gestopt. Ik dacht al dat Yade gewoon een beetje gemakkelijk aan het doen was, maar ze vertoonde alle signalen. Luiers langer droog, poep en plas vies vinden, zeggen als ze het gedaan had, prive opzoeken om te poepen enzo. Geen luier, 1 ongelukje en daarna gewoon droog. Tot gister ochtend, maar ze is niet zo erg lekker dus denk dat het daar mee te maken had. Gistermiddag ging het prima en vrijdag op de psz ook.
Scheelt een boel centjes.

Ook is er bij Yade een koemelkallergie vastgesteld. Ik dacht altijd dat dat een beetje onzin was.... Maar Yade was dus constant ziek, hangerig, altijd moe, dunne diarree, verhoging, spugen en dat ruim 4 maanden lang. Kinderarts, getest op coeliakie, lactose (maar die test ging niet goed) en parasieten, en we moesten meteen melk uit haar dieet schrappen. (Best een gedoe omdat ik alles moet ontwijken waar noten bijzitten. Dan schrap je dus best veel brood enzo al, gelukkig is ze gek op vitalu crackers

) en we hebben een ander kindje. Ze wil niet meer slapen tussen de middag ipv om 12 uur al zeggen dat ze naar bed wil. Gewone ontlasting, geen verhoging meer gehad, niet overgeven. De dokter denkt nu dus aan koemelk. Een half jaar dit dieet, dan rustig eens proberen. Als het dan weer niet goed gaat, eventueel terugkomen voor de lactose tolerantie test.
Verder hebben we een school uitgezocht. Nu hebben we hier de keus uit protestant-christelijk, maar wel heel erg zwaar, en openbaar. Nu heb ik als katholiek al helemaal niets met protestantisme, maar dit vond ik helemaal vreselijk. No offence ofzo, maar meisjes altijd in rokjes en 2 keer per dag naar de kerk op zondag, daar hoeft Yade niet mee op te groeien. Dus doen we de openbare. Ze zitten wel samen in een brede school. Zag er goed uit en Yade vond het geweldig, en de kleuters zitten naast de psz.
Vraagje, hoe lang zijn jullie drie-jarige gemiddeld. Yade is onderhand al bijna een meter en draagt 98/104. Ik vind haar wel lang vergeleken leeftijdsgenootjes, maar ik was benieuwd hoe lang jullie kindjes ongeveer zijn.