abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 14:21:13 #201
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94093043
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:
2 verschillende klassen toch?

Dit weekend ook met Chris bij zijn nieuwe school geweest. En vanochtend wilde hij niet naar zijn oude school, maar naar de nieuwe. Dat bleek vooral aan de koekjes te liggen die ze zaterdag bakten&uitdeelden. :P
Ja, 2 verschillende groepen. Op de creche gaan ze op vrijdag nu ook alleen en dat gaat prima. Floor zoekt op die dag veel meer contact met anderen, dus dat is ook een prima ontwikkeling.
pi_94093372
Memmel, wat goed van je kleine meid! ;)

Chris was vanochtend ook weer droog. Nu de helft van de nachten ongeveer. Maar er liggen nog 160+ luiers, net nieuwe gekocht, wordt hij overdag zindelijk. Dus hij heeft nog wel even..
pi_94093467
Hahaha Memmel :D Toffe uitspraak!
Hier zitten we weer op een 'berg' Leander is vrolijk, blij, kletserig en tevreden de laatste dagen.
Wat ontzéttend gezellig is dat O+

(en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het met hem altijd beter gaat zodra ik blijer ben vanbinnen...)
pi_94097899
Free, ik zou het me ook niet verbazen.. Chris doet dat als sinds hij een klein pukkie was (echt met 3-4 maand al). En nog steeds hebben we een wisselwerking qua humeur..
  maandag 14 maart 2011 @ 16:18:02 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94097969
Ik weet dat ik een versterkend effect heb op Jen, ik kan haar serieus kompleet over de zeik krijgen door alleen te kijken naar haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:21:48 #206
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94098162
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:04 schreef Memmel het volgende:
Als iemand hier vraagt: moet je morgen naar school Annna (omdat ze gewoon school zeggen ipv crèche), dan ben ik weer een hele poos zoet om uit te leggen dat ze nog niet naar school mag.

Vannacht weer een poging gedaan tot het slapen zonder luier, en ze was droog!
Dus vanmorgen kreeg ze daarvoor een dikke kus van me. En toen zei ze: 'Ja, toen ik nog klein was ( :') als in: gisteren), had ik nog een luier om. Maar nu slaap ik zonder luier"
Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor" :') Overigens zijn we hier 's nachts weer aan de luiers... Mevrouw vindt het de moeite niet waard om 's nachts haar bed uit te komen om te plassen... Dus na 4 nachten al het beddengoed en dekbed wassen :X was ik het zat en nu moet ze drie nachten een droge luier hebben voordat ze weer zonder mag. Nu 2 nachten goed gegaan, dus ik heb goede hoop ;)

Toppunt was trouwens dat ze tegen mijn moeder zei: "Het is helemaal niet erg hoor oma. Mama maakt mijn bed weer lekker schoon en soms is het best lekker warm als je in bed plast" :{
  maandag 14 maart 2011 @ 16:26:19 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_94098434
Oh Stiemie, da's ook erg.
Wij hadden het met Anna ook hoor. Ging het eerst een paar dagen goed, en daarna plaste ze haar bed weer nat. Dan deed ze gewoon haar pyjama uit en kroop ze bij mij in bed. Met nog zo'n klamme kont. -O-
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:30:47 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94098671
Jen blijft wel droog in de middag als ze gaat slapen, maar ik heb nog geen droge nachtluiers gehad, dus ik begin er echt niet aan, plast ze mijn bed onder... Dat wordt al ondergekotst door dochter 2... Lekker man.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:36:18 #209
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94098963
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:26 schreef Memmel het volgende:
Oh Stiemie, da's ook erg.
Wij hadden het met Anna ook hoor. Ging het eerst een paar dagen goed, en daarna plaste ze haar bed weer nat. Dan deed ze gewoon haar pyjama uit en kroop ze bij mij in bed. Met nog zo'n klamme kont. -O-
getsie :D Nee hoor ze mocht 1x bij ons in bed omdat het al half 6 was toen ze riep dat ze in bed geplast had. Maar dat echt NOOIT meer. Ik heb gewoon anderhalf uur wakker gelegen... "Mama dit is je oor he? *poer poer*" "Oh meot je voelen ik heb heeeeeele koude voeten :X "
  maandag 14 maart 2011 @ 16:36:35 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94098975
Whahaha! O+

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:21 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ha dat zegt Linde ook vaak ja "Ja Esmee toen ik nog klein was, had ik ook nog een luier hoor" :') Overigens zijn we hier 's nachts weer aan de luiers... Mevrouw vindt het de moeite niet waard om 's nachts haar bed uit te komen om te plassen... Dus na 4 nachten al het beddengoed en dekbed wassen :X was ik het zat en nu moet ze drie nachten een droge luier hebben voordat ze weer zonder mag. Nu 2 nachten goed gegaan, dus ik heb goede hoop ;)

Toppunt was trouwens dat ze tegen mijn moeder zei: "Het is helemaal niet erg hoor oma. Mama maakt mijn bed weer lekker schoon en soms is het best lekker warm als je in bed plast" :{
:D
Doet me denken aan een vriendje van vroeger. Die kroop dan helemaal naar onderen in zijn bed, plaste daar en kroop weer omhoog. Anders werd het zo koud. :') :D
  maandag 14 maart 2011 @ 16:38:37 #211
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94099078
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:36 schreef Brighteyes het volgende:
Whahaha! O+

[..]

:D
Doet me denken aan een vriendje van vroeger. Die kroop dan helemaal naar onderen in zijn bed, plaste daar en kroop weer omhoog. Anders werd het zo koud. :') :D
:D _O- Ik lees het maar niet hardop voor want wie weet breng ik haar nog op ideeen...
pi_94100218
Dat is wel slim van het ventje BE ;). Hahaha. Stiemie, straks leest ze mee ;).

Hier nog totaal geen interesse in zindelijkheid of pot/wc. Ik heb haar vanmiddag een tijdje op de pot gezet, daar ging een soort drama aan vooraf. Ze had gepoept in haar luier, maar tijdens het verschonen zag ik dat er nog veel meer zat zeg maar... Dus ik denk, ik zet haar op de pot, maar ze houdt het gewoon op hoor. En dan wil ze wel een sticker omdat ze erop gezeten heeft.
Ik heb het idee dat ze in elk geval weet wanneer ze moet poepen en plassen denk ik eigenlijk ook wel. Maar ze wil niet op de pot of wc. En als ik haar zonder luier laat lopen weigert ze ook om het te proberen en uiteindelijk hebben we dan of de luier weer om, of natte kleren.
Je hoort toch wel vaak dat het ineens komt, dus ik wacht met smart. En ben ook alvast maar aan het voorbereiden op dat we straks als het warmer is toch echt gaan oefenen.
Fake it till you make it...
pi_94100789
Elin is ook zo keigezellig de laatste dagen.. en ze kletst opeens zoveel! En ze zegt ook echt alles nu na O+ en maakt er dan zelf een zin van 'oma gaat even eten halen elin!'
'oma effe ete halen enin!' kwaakt ze dan na O+

ook hier met t potje bezig, ze vond m eerst eng maar de eerste plasjes zijn een feit :)
  maandag 14 maart 2011 @ 18:02:04 #214
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94102801
Zo vroeg Pien zich af of haar bed ,s nachts bij het toilet kon staan, dat was wel zo makkelijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 18:33:53 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94104070
voorlopig zie ik Jan niet zindelijk worden, wilde hij voor de bevalling perse constant op 't potje zitten en naar de wc, na de bevalling gaat hij steeds schone luiers pakken (voor zichzelf). Hij probeert ook constant z'n luier uit te trekken, maar dat is meer uitdagen dan wat anders, aangezien hij 't alleen doet als ik zit te voeden. Voor nu is een luier interessanter aangezien z'n broertje er ook een heeft.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94108394
Nijna, het kan zomaar opeens komen.. Hier ging het ook ineens goed. tm de woensdag (2 weken terug) deed hij alles in de luier, gaf niks aan, wilde niet op de wc. De donderdags 3 ongelukjes en verder gewoon droog, en sindsdien gaat het echt heel goed. Je weet maar nooit..

Ik denk trouwens niet dat Chris 's nachts snel wakker zal worden van een volle blaas. Hij slaapt nogal diep.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:56:20 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94108912
Sasha is op het kdv zo goed als zindelijk, maar thuis echt helemaal niet! :o
Daar geeft hij zo goed als elk plasje aan, hier thuis dus niet, en ook als ik vraag of hij moet plassen krijg ik een 'nee' te horen.
Alleen voor het slapen gaan doet hij keurig een plas op het potje.

Ze gaan dus donderdag op het kdv zonder luier proberen, kijken wat er gebeurt, maar ja... dan thuis nog. :P
pi_94111141
elin riep steeds 'VIES BAH' en als ik r dan wilde verschonen dan was r luier leeg en dan poepte ze in de schone luier.
dat zag ik wel als een teken :) dus t proberen waard en t gaat dus goed.. net zijn papa, mama en elin alle 3 op t potje geweest :')
  maandag 14 maart 2011 @ 20:27:55 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94111268
oh BE, jammer zeg. Mijn ervaring is dat je het niet moet vragen maar meedelen. We gaan nu even plassen. Want anders is er altijd wel íets dat eerder moet, even serie afkijken, toren afbouwen weet ik veel watten.
T zijn wel mannen hè. :P

Wel heel gaaf dat het op het KDV al zover is! *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:44:54 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94112418
Ja Be, en misschien thuis ook doorzetten. Geen luier om, dan merkt hij wat er gebeurt. Natte broek is vervelend en een natte luier voelt niet echt nat. Ik heb hier wel eens dagen dat ik 3 x schone kleding kan pakken.

Oh en qua plassen, dat is hier geen vraag. We gaan even weg dus je gaat even plassen.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:39:54 #221
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94116290
Dat doe ik ook niet, vragen of hij naar de wc moet. Ik zeg gewoon: we verschonen nu, DUS ga je ook even naar de wc...
Afgelopen weekend toch een druk weekend gehad, dus nog niet geoefend zonder luier...

En Maarten heeft opeens een nieuw ritme, gewoon 6 uur/half 7 wakker worden (ipv half 8, 8 uur) en wel moe zijn, maar gewoon niet uitslapen. Nu zei vanavond een vriendin wel iets, het wordt natuurlijk nu ook al licht dan. Hopelijk is het dus wennen om niet meteen met licht wakker te worden...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_94117747
Hi,

Na jaren van lurken heb ik 't goeie voornemen om 'n actieve poster te worden op FOK!. En met 3 kinderen dus ook (voornamelijk?) in OUD.

Dus met mijn zoon van 2 kom ik hier graag binnenvallen. En applaus voor de zindelijkheid van sommigen. Daar is onze meneer nog heel niet mee bezig :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 22:41:16 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94121281
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja Be, en misschien thuis ook doorzetten. Geen luier om, dan merkt hij wat er gebeurt. Natte broek is vervelend en een natte luier voelt niet echt nat. Ik heb hier wel eens dagen dat ik 3 x schone kleding kan pakken.

Oh en qua plassen, dat is hier geen vraag. We gaan even weg dus je gaat even plassen.
dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12 :') één keer gehad dat ik het vroeg voor we weggingen, en halverwege moest ik bij de intertoys vragen of ze naar de wc mocht. Sindsdien MOET ze van mij naar het toilet voor we weggaan. Ik heb het mezelf ook aangeleerd, maar dat is meer noodzaak door zwakke blaas door de bevalling :+

ps. thnx voor de folders; had je ook al bedankt op twitter, maar dat zal je wel niet gezien hebben denk ik.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 14 maart 2011 @ 22:46:39 #224
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_94121682
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat heb ik nu nog met mijn dochter van 12 :') één keer gehad dat ik het vroeg voor we weggingen, en halverwege moest ik bij de intertoys vragen of ze naar de wc mocht. Sindsdien MOET ze van mij naar het toilet voor we weggaan. Ik heb het mezelf ook aangeleerd, maar dat is meer noodzaak door zwakke blaas door de bevalling :+

ps. thnx voor de folders; had je ook al bedankt op twitter, maar dat zal je wel niet gezien hebben denk ik.
Wat is er erg aan om even in de winkel te gaan dan?
Of in de bosjes.

Ik vraag zelfs nooit of ze nog moet plassen.
Dat geeft ze zelf aan en moet ze onderweg, nou makkelijk zat.
Moeten is zo van 'jij gaat nu plassen omdat ik dat wil en makkelijk vind'.

Misschien is het zo niet hoor, maar zo komt het over :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 maart 2011 @ 22:48:49 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94121854
op zich vind ik het niet erg dat ze onderweg moet, maar als ik vraag: moet je nog naar de wc? en 't antwoord is nee; ze dan ong. tien minuten later loopt te dreinen dat ze zo ontzettend nodig moet? (en er was geen blaasontsteking in 't spel ofzo, ze had gewoon geen zin om naar de wc te gaan thuis, gebeurt in dr pleeggezin ook regelmatig). Maar goed, dat hoort meer in 't pubertopic thuis denk ik ;)

maandag 14 maart 2011 @ 22:49:59 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94121944
Ah kijk, da's idd ook een goed inzicht. Want als ik 's avonds zeg 'nu ven je kleertjes uit en dan een plas op het potje' doet hij het zonder problemen.
Overdag ook die tactiek maar toepassen.
Enige rare blijft dat hij op de creche zelf zegt dat hij moet plassen en dat doet hij thuis dus niet.

Nou ja goed, we blijven volhouden. :P
pi_94130568
Hoi Meandering, welkom hier! Hoe gaat het met je peutertje?

BE, Chris zei het ook niet, maar hij had het wel opeens door. De eerste dag heb ik hem gewoon vaak gezegd dat hij het moest proberen, soms ook alleen gevraagd of hij moest.
Het was alleen nog een probleem dat hij om de 20 minuten moest. Maar dat is nu na 2 weken ook al flink wat langer.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:29:54 #228
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94130605
Hier had Yade steeds vaker een droge luier en plaste ze goed op het potje op het KDV/PSZ. Ik had al besloten dat voor haar derde verjaardag overdag geen luier meer nodig had. Yade heeft af en toe een duwtje in de rug nodig, want ze vindt dingen best snel wel lekker makkelijk. Dus hop luier uit, een dag 2 keer verschoont, daarna droog overdag. Alleen als ze rust op bed en 's avonds in bed krijgt ze een luier aan. En als we naar mn ouders gaan (30 min auto)

De eerste dag zonder luier ook elke half uur op de wc/potje trouwens. Daarna elk half uur alleen vragen en nu zegt ze het zelf.
pi_94130762
bij ons op het KDV gaan ze rechtstreeks naar het toilet ipv potje. Vind ik eigenlijk wel prettig.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:37:07 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94131208
Bij ons ook. Thuis gebruikt Sasha gelukkig beide. Boven het potje (want geen wc), beneden de wc en heel soms het potje.

Oh, en bij ons ben ik de gemakzuchtige. Ik ben niet fanatiek genoeg om mijn kind elk half uur op de wc te zetten. ;) Ik vergeet dat dan weer in de hectiek van alledag zeg maar. :@
pi_94131342
Seb geeft nu steeds vaker aan als hij moet poepen, meestal zijn we dan te laat maar het begin is er. Mijn moeder heeft dat potje van Fischer price gekregen van een kennis. Gisteren zat Seb er op en voor het eerst kreeg hij een muziekje. Hij was helemaal trots. Daarvoor had hij er wel al op gezeten maar met heel veel moeite er drie drupjes uit gekregen, te weinig om een muziekje te krijgen :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:45:25 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_94131349
Zo was (ben) ik ook BE...
Ik heb voor Tijn toen gewoon de kookwekker gezet steeds op 30 minuten. Als die ging, even plassen. De eerste dag echt elke keer op de wc zetten (wij hebben potje ook overgeslagen), tweede dag om de keer er op zetten, andere keer vragen of hij moest.
3 natte broeken geloof ik en een dag of 2 voor hij het truukje door had :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:57:31 #233
54772 Silmarwen
pi_94131560
Hier ook eigenlijk altijd de wc, behalve als ze moet poepen en het niet zo goed lukt, dan pakken we het potje en mag ze even tv kijken terwijl ze het probeert.
En idd de kookwekker (of telefoon in mijn geval) :D anders zou ik het ook vergeten hoor.
pi_94132819
Handige tips, vooral dat niet vragen maar mededelen... Denk dat dat ook hier nog wel nuttig kan zijn.
In mei heeft madam vakantie, misschien is dat wel een goed moment om er wat meer achteraan te zitten. Tenzij ze eerder interesse krijgt natuurlijk ;).
En die kookwekker of telefoon ga ik ook onthouden!
pi_94133088
Hier zijn we er nog helemaal niet mee bezig.
Hij begint nu wel aan te geven dat hij bah heeft als hij gepoept heeft.
Het schijnt bij hem vanwege zijn ziekte wel lastiger te zijn om zindelijk te worden qua ontlasting.
pi_94135566
Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie eik?
Bij Tyler erg wisselend, laatste dagen is he drama. Ik wil natuurlijk niet dat het net zoals bij Kim fout gaat. Nog tips?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:31:52 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94135742
Tanden poetsen moet. Ze mag eerst zelf en ik poets na. Wilt ze niet gaat ze in de houdgreep. Gillen boeit mij niet want hoe harder ze gilt hoe verder die mond open gaat en kan ik er dus goed bij.
pi_94135814
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Tanden poetsen moet. Ze mag eerst zelf en ik poets na. Wilt ze niet gaat ze in de houdgreep. Gillen boeit mij niet want hoe harder ze gilt hoe verder die mond open gaat en kan ik er dus goed bij.
hier ook, alleen dan net andersom. eerst doen wij het poetsen en daarna mag ze zelf want anders eet ze snel eerst de tandpasta op
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94137475
ik druk elin altijd de tandenborstel in r handen als ze in bad gaat, dan gaat ze zelf poetsen en lang ook :) daar hoef ik gelukkig niet bij te helpen O+
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:26 #240
54772 Silmarwen
pi_94137902
Ik zing een liedje tijdens het poetsen en we maken er een spel van.
Op de wijs van "Jongens meisje aan de kant, want daar komt de olfiant."

Tandjes poetsen heen en weer,
onder boven nog een keer.
Alle tandjes schoon en blij,
staan nu netjes op een rij.
Tandjes poetsen heen en weer,
onder boven nog een keer!

Het is hier nooit een drama, ik poets eerst, dan poetst Yade zelf nog eventjes. Ze mocht ook zelf een tandenborstel uitkiezen en we zijn al bij tandje nr 1 begonnen, dus ze weet denk ik niet beter. Ik poets sowieso na het ontbijt, soms na de lunch (als ze bijvoorbeeld chocolade vlokken op heeft), en voor slapen gaan.

Al die dingen zijn geen probleem eigenlijk. Naar bed gaan hebben we een heel ritueel. Zelf kleren proberen uit te doen, plassen, onderbroekenluier aan, Dora sterretjes op haar deur een kusje, mamma een kusje, pappa een kusje, Yade twee dikke zoenen, zelf in bed klimmen, muziekdoosje aan en deur dicht. Boekjes lezen voor het slapen doen we niet, anders blijft ze rekken en doen, overdag lezen we wel veel.

Aan en uitkleden ook geen probleem. Ze mag altijd kiezen rok/jurk/broek et cetera, en de rest zoek ik erbij. Ze mag zelf proberen zich aan en uit te kleden. Schoenen doet ze zelf aan, jas ook, alleen krijgt ze die niet dicht.

Hier zijn andere dingen drama. Bijvoorbeeld aan de pc's zitten, of de dweil pakken, of als ik Jazzy een fles geef, tekenen op de tv. -.- En als ik nee zeg, het lekker toch even doen. En we geven haar consequent op dr donder. Drie waarschuwing, dan bij de deur, zeggen waarom we boos zijn, max 3 minuutjes, dan nog een keer zeggen waarom we boos waren, sorry zeggen kusje geven en weer spelen. Yade zit gewoon met zichzelf in de knoop ofzo. Erg veel dreinen, boos zijn "Nee mamma ik ben heeeeeeeeel boos/verdrietig" ze struikelt ook over alles en ze eet niets. Ze heeft wel vaker zo'n periode van een week of 2, en daarna kunnen we nieuwe kleren aanschaffen, dan heeft ze een groeispurt gehad.

Net al haar kleren uitgezocht met de naderende lente. Alleen nog maatje 98/104 of 92 met rokjes. :D Ze mag nu nodig nieuwe kleertjes!
pi_94138563
Tandenpoetsen... ze eet liever alleen maar tandpasta en verder wordt er druk gekauwd op de tandenborstel, maar poetsen ho maar.
Wij poetsen altijd na, maar ik vind dat ze toch best gele tanden en wat aanslag bij haar ondertanden heeft. Is het zinvol om bij een kind van 3 bv te poetsen met elektrisch?
Dan kan ze ook als ze zelf wat loopt te rommelen in elk geval "poetsen" zat ik te denken... ga het volgende maand even vragen bij de tandarts, dan hebben we weer controle.
pi_94138908
Gelukkig is poetsen hier nooit een probleem, komt vooral omdat Sara het ook leuk vindt, en alles wat Sara doet, doet Merel zonder mopperen. Ze mag eerst zelf en dan poetsen we na.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:01:13 #243
54772 Silmarwen
pi_94145888
Goed Yade heeft zojuist haar muur besmeerd met de inhoud van haar poepluier. Ze schrok zo toen ze mijn gezicht zag (die op onweer stond uiteraard) dat ze spontaan begon te huilen. Onder de douche gezet want haar handen en gezicht zaten onder, bed afgehaald en samen haar muur schoongemaakt, die nu opnieuw geschildert kan gaan worden... I

Ze is nu wel als een engeltje aan het spelen moet ik zeggen. Misschien moet ik vaker zo boos worden.
pi_94145978
ooooh, wat zal jij boos zijn geweest!
:o

sterkte :* hopelijk blijft ze nu iig wel lief zelf spelen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:04:52 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94146087
Ow sh*t! :o -O-
Nog nooit bij de hand gehad godzijdank, maar ik zou ook niet weten wat ik zou doen! :o
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:50 #246
54772 Silmarwen
pi_94146141
Ik ben nog niet eerder zo boos geweest op haar eigenlijk, ik wist gewoon niet wat ik met haar aanmoest. Ik had eigenlijk de neiging om dr een tik te geven, maar vroeg me af of dat wel zin had. Mijn tirade had iig wel effect geloof ik! Echt voorbeeldig is ze nu.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:48:22 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_94156371
Ow Sil! :D

Hier ook wel weer even boos vanavond. Voor het eten wilde Maarten wat drinken, prima, ik geef hem zijn beker (in de kinderstoel), loop naar de keukenen meneer gooit zo zijn hele inhoud over de grond! Hij was er gelukkig van onder de indruk dat wij boos waren. Daarna als een engeltje gegeten, daarna nog een gehaktballetje (als we dat meteen geven, eet hij alleen vlees en bijna geen groente, dus eten we met z'n drieën als laatste een stukje vlees) en toen wilde hij nog een aardappeltje met jus... Gek kind! Toen douchen en dat zelfs zonder drama, dat hij weer eronder vandaan moest...

Tandenpoetsen gaat hier gelukkig goed! Wij poetsen eerst en dan mag hij even napoetsen.
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:10 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94156592
Oh getver sil .. ik hoop het toch nooit mee te maken :r :X

Hier is brood eten al tijden drama, crackers gaan er wel in gelukkig. Omdat wij altijd vroeg eten, konden we vandaag heerlijk buiten eten, we aten makkelijk, en met drie kuisptoeltjes gestapeld kon Jan gewoon aan de tafel mee-eten. Dit keer ging het eten zonder drama, maar zodra hij er genoeg van heeft, gaat hij naar z'n eten slaan en draait hij heel hooghartig z'n hoofd weg :') Na het eten was het wél drama, want hij moest naar binnen, en hij wilde persé buiten blijven. ik zal wrs. nooit moeite hebben om hem achter de tv of computer weg te houden later.. 't is nu al een echt buitenkind O+

pi_94156831
Ooh Sil! Ik zou ook vreselijk kwaad zijn denk ik, wat erg! Hoop het nooit mee te maken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_94157076
Oh Silmarwen wat goor!

Tyler had nooit moeite met poetsen, sinds een paar dagen ineens wel. Heel raar.
Hij wordt woest en draait zijn hoofd alle kanten op en schopt en doet.
Houdgreep idd als het echt niet lukt.
Dat liedje ga ik ook proberen.

Vandaag was hij enorm chago, heel de dag NEE! Krijs! schoppen in het rond, over de grond rollen etc. pas 15.45 werd hij gezellig. Geen idee wat er was. Das nog een hele kluif om zo een flinke poepluier te verschonen.
pi_94157754
Bah Sil.. Ben blij dat de mijne dat niet heeft bedacht ;)

Ingrid, zit hij niet gewoon even in een fase? Gezien de rest van zijn humeur.
Dat trekt vast wel bij. En tot die tijd: gewoon zelf rustig blijven, maar wel poetsen. Desnoods even in een semi-houtgreep. Hier was het dan na een dag of 3 wel weer normaal. Ze proberen gewoon even of tandenpoetsen echt nodig is: Ja dus ;)
pi_94159596
Fase zou best kunnen ja. Uittesten. Mee naar de winkel was drama gisteren.
En laatste week is het drama met brengen en halen van en naar school van Kim.
Je hoort ons al aankomen en (niet) weggaan zeg maar.

Gelukkig gaat het verder wel goed. Vriendje koe moet altijd mee, dan is het al snel goed.
Blijft lastig dat hij nog steeds erg weinig praat.
Vanmiddag vielen we zelfs met de fiets half omver. Tyler natuurlijk pissed en geschrokken. Zag een vrachtwagen en was meteen afgeleid. Oooooooohhh daaaa *straalt*

Bij Boddaert waar Kim heengaat wilde hij in de blokkenkamer spelen, dat mag alleen met ophalen. Boos natuurlijk, kijkt niet waar hij loopt en knalt tegen de deur aan. Arme ziel. Gelukkig viel het mee.
Eenmaal thuis was het ineens weer helemaal goed. Knuffelen en druk spelen, samen met koe op de motor. Met de auto's spelen etc.
En met Kim ophalen direct naar de blokkenkamer sjeesen en samen nog even gespeeld. En uitgebreid geknuffeld. O+
pi_94180981
Voordeel van fases: ze gaan weer over ;)

Zindelijk worden heeft ook een nadeel.. Als je valt, doen je billen opeens wel pijn.. Nu al een paar keer gehad.. Nog even wat stuitervlees kweken daar :P
pi_94181389
Ja Jen klaagt ook vaker over pijn in dr kont.. Die laat zich altijd vol drama op dr billen vallen en dat is nu ff anders zonder luier.
pi_94182718
Oh! Yade :D

Tandenpoetsen gaat hier heel goed tegenwoordig.
In het begin at ze liever de tandpasta en mochten wij nooit napoetsen, maar tegenwoordig poetst ze echt en vraagt ze daarna zelf of wij even willen kijken of alles weg is :)

Bij dana helpt het nooit om iets onder dwang te doen, je moet haar een beetje paaien en het op een leuke manier brengen ;)
Ze mag ook altijd zelf een nieuwe tandenborstel uitzoeken in de winkel als die van haar op is en daar is ze altijd erg blij mee :)
pi_94182820
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi Meandering, welkom hier! Hoe gaat het met je peutertje?

BE, Chris zei het ook niet, maar hij had het wel opeens door. De eerste dag heb ik hem gewoon vaak gezegd dat hij het moest proberen, soms ook alleen gevraagd of hij moest.
Het was alleen nog een probleem dat hij om de 20 minuten moest. Maar dat is nu na 2 weken ook al flink wat langer.
Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.

Qua poetsen gaat 't hier goed. Inderdaad eerst zelf poetsen (al resulteerd dat ook regelmatig met tandpasta in neus en haar door zijn enthousiasme :D ) en daarna napoetsen. Hij heeft nog 2 kiezen te gaan, al staan ze op punt van doorbreken. Kunnen we dat ook even in de gaten houden
pi_94183022
Meandering, fijn dat de ontwikkeling goed gaat. Succes ook morgen!

Bla, een beetje paaien/er een spelletje van maken werkt hier ook het best. Maar eigenlijk moet Chris ook gewoon luisteren. Dus ik probeer hem tegenwoordig wat minder te paaien, en iets meer te dwingen.
Iets simpels als aan tafel gaan: Als ik zeg "ik zit eerst", dan rent hij snel naar zijn stoel om de race te winnen. Maar eigenlijk vind ik dat hij gewoon moet gaan zitten als ik dat zeg. Ach ja, leuk project ;)
pi_94183165
paaien werkt niet bij selene. omkopen ook niet, de dame is stronteigenwijs. geen idee van wie ze dat heeft O-)

stug volhouden en niet boos worden maar wel consequenties aan gedrag verbinen werkt wel. dus als ze tijdens pijama aandoen aan het muiten slaat, helpt het echt om dan te zeggen: "nou, dan niet. doen we geen pijama aan. dan ga je niet naar bed. ook goed. maar ja: als je niet naar bed gaat kunnen we ook ons slapengaanverhaaltje niet lezen". ik voel me altijd een vreselijke hardzak om het zo te doen, maar het is het enige wat werkt. bij ravi spot ik die mentaliteit ook al :{ selene zelf lijkt het trouwens niks erg te vinden. als je dan dat gezegd hebt zegt ze enkel "oj, oh! welwelwel!" en werkt verder direct mee dan.
pi_94183183
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:12 schreef Meandering het volgende:

[..]

Dank je. Met mijn peuter gaat 't goed! Erg blij en ondernemend. Net deze week weer follow up gehad in 't ziekenhuis i.v.m. zijn vroeggeboorte ruim 2 jaar geleden en zijn ontwikkeling verloopt eigenlijk prima. Morgen nog de fysieke follow up en dan is 'ie weer doorgelicht voor 'n jaar.

Qua poetsen gaat 't hier goed. Inderdaad eerst zelf poetsen (al resulteerd dat ook regelmatig met tandpasta in neus en haar door zijn enthousiasme :D ) en daarna napoetsen. Hij heeft nog 2 kiezen te gaan, al staan ze op punt van doorbreken. Kunnen we dat ook even in de gaten houden
hoeveel te vroeg was hij eigenlijk?
pi_94183331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:24 schreef simmu het volgende:

[..]

hoeveel te vroeg was hij eigenlijk?
Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.

Dwang werkt hier ook averechts. Maar 2 meepoetsende oudere zussen wil nog wel eens werken ;)
pi_94183486
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:29 schreef Meandering het volgende:

[..]

Hij is geboren na exact 30 weken zwangerschap. Ik lag toen al 2 weken in 't ziekenhuis, dus wel met longrijpingsprik. Maar in volkomen stuit met 'n bevalling van 45 minuten ondanks de weeenremmers, dus verwacht onverwacht zeg maar.

Dwang werkt hier ook averechts. Maar 2 meepoetsende oudere zussen wil nog wel eens werken ;)
mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaat :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:14:08 #262
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_94184604
Van een dktp worden peuters ook niet vrolijk.....
pi_94184650
Ik paai ook niet met alles hoor.
Met veel dingen vindt ik ok dat ze gewoon moet luisteren. Maar met sommige zaken voorkom ik een heel drama door wel te paaien ;)
Zelfde als bijvoorbeeld met haren wassen. Dat is hier pure paniek en drama als ik het onder dwang doe en "komop niet aanstellen" hanteer.
Terwijl als ik het rustig aanpak en dr pop erbij betrek (ze mag dan ook de haartjes van de pop natmaken, shampoo erop doen en weer uitspoelen en vooral veel tegen de pop vertellen dat het niet eng is enz) het wel redelijk oke gaat.

En dan zegt ze achteraf heel bijdehand "Maar de pop heeft helemaal geen haartjes" }:| :D O+
pi_94184721
Hier doe ik de drama-versie van haar wassen ;(
Anders lukt het écht niet....

MAargoed, nu geen polonaise aan zijn lijf, werd wakker met 40 graden weer ;( Zielig hoopje peuter op de bank.
pi_94184757
oh, blabla, tis niet bedoeld als kritiek hoor! ik zou blij zijn als ik met selene zo iets zou kunnen bereiken ;( tis toch gewoon fijn als zo dingen lukken?
pi_94184802
ik voel me geregeld reteschuldig als ik vlot met de harde aanpak aankom. maar het werkt en het scheelt ook nog eens veel drama op termijn omdat ze bij mij gewoon altijd weet waar ze aan toe is.
pi_94185510
Ooow zo pakte ik het ook niet op hoor :) (voel me niet zo snel aangevallen ;) )
Ik leg graag dingen uit ;)

Arme Leander, beterschap!
pi_94185590
Haren wassen gaat hier ook niet lief.. Gelukkig een jochie met kort haar, maar alsof je een varken slacht ;)
Als je hem dan paait, krijg je hem niet eens uit de kleren. En elke keer na het wassen maar zeggen dat het eigenlijk wel meeviel. En toch de volgende keer weer brullen..

Free, beterschap voor je peutertje!
KP, hopelijk zijn je peuters snel over de bijwerkingen heen!
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:48:39 #269
54772 Silmarwen
pi_94185724
Yade vindt haren wassen ook echt niet leuk, zeker niet onder de douche. Dus ik doe haar in bad en ze heefte en speelgoed schip ding waar veel water in kan, dan wassen we samen haar haren en spoelen we het samen uit. Dat gaat wel ok eigenlijk. Maar de douche op dr hoofd is paniek!

Free, wat vervelend dat hij weer ziek is!
En KP... tja, ik zit zometeen met een baby die prikken heeft gekregen. Blijft toch altijd vervelend!
pi_94185900
Haren wassen... Als ze mij ziet wassen dan vraagt ze ikke ook wassen... En daar maak ik dan meteen gebruik van, dora shampoo en hup gaan. Dan is het soppen en zelf ook goed je haren wassen... Spoelen is een drama!!! Maar ik pak de douchekop en zet die op dr hoofd en dan is het binnen 5 sec klaar. Dan is het wel meteen ikke klaar.
pi_94185915
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:34 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn jongste is ook precies op de dag af met 30 weken zwangerschap geboren! onwijs fijn dat hij het goed gaat :)
Vanuit lurkstand heb ik 't inderdaad van afstand meegelezen rondom jullie tweeling. Heel veel dingen erg herkenbaar, heel veel dingen ook verschillend doordat jullie de zorgen moesten verdelen over 2. Ik hoop dat voor jullie ook alles verder voorspoedig zal verlopen.

Haren wassen is hier niet 't probleem, 't uitspoelen daarentegen gaat onder hevig protest. Hij glibbert 't hele bad door om 't maar te ontwijken.
pi_94186098
haren wassen enzo is hier geen probleem bij selene (itt ravi!). wel heb ik haar een keertje echt in paniek gekregen door mijn gezicht te wassen met van die gezichtwasspul :'( mama werd het zeepmonster AAAARGH! werd een dikke vette paniekaanval bij der, dus dat doen we niet meer. aan sommige dingen moet ze maar gewoon wennen, maar niet alles hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 12:03:20 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94186147
ik heb zo'n zeeppompje van zwitsal met schuim. met dat schuim wast hij zelf z'n haar en spoelt het ook zelf uit. aanrader ('t spul prikt echt niet, gebruikte het zelf ook voor bij de hechtingen :') ) ideaal spul!

en welkom nog meandering!

pi_94206007
ik zit een beetje in tweestrijd.

het ziet er naar uit dat elin een poosje een kamer moet delen met r broertje of zusje.
Maar dan is nu aan een peuterbed beginnen niet zo handig eh?, dat ze s'nachts r bed uit gaat en dan prikoogje tussen de spijltjes van brusjes ledikantje doet?
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:39:33 #275
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94206197
Ik zou het niet doen denk ik, Kleurdoos. Ik was in eerste instantie ook van plan om Daryl en de baby op één kamer te doen. Maar mede daarom hebben we haar toch maar naar de kamer van haar oudste zus gedaan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94206436
wij wachten er ook mee tot ravi weerbaar genoeg is. het moment is bijna daar *O* sorrie, een van die kamers wordt dan mama's naaikamer (met als kanttekening dat ik heul niet kan naaien :s) )
pi_94206837
ligt het aan mij of zit het kliervirus in de lucht? selene deed vanmiddag dusdanig klierig dat ik haar snoep van gister wat ze vandaag zou krijgen terug geconfiskeerd heb. u zoekt grenzen? u vindt grenzen. inleveren die hap!

had ze gister bij de slager gekregen en moest ze toen inleveren omdat ze ook al een plakje worst had. ze zou het vandaag krijgen. niet dus. morgen in de herhaling, net zolang tot ze niet meer draakt. da's het voordeel van nooit zelf snoep geven en enkel van anderen dan wel accepteren: tis dan direct een issue! maar man, wat voelde ik me weer gemeen :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 16 maart 2011 @ 19:53:04 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94207088
ik zou het ook niet doen om eerlijk te zijn, ik zou brusje dan op jullie slaapkamer houden.

kliervirus check simmu ;)

pi_94207318
kliervirus dubbelcheck :+

en ik denk dat het idd beter met 2 ledikantjes kan en de eerste tijd ligt de kleine toch bij ons..
pi_94210930
Ik zou het ook niet doen KD. Hoor weleens van peuters die bij hun broertje/zusje in het ledikant klimmen. Heel schattig, maar niet als ze nog zo klein zijn..
Ook al komt Chris pas sinds een paar weken zijn peuterbed uit. Na anderhalf jaar te roepen en vervolgens te wachten tot we de deur open deden. Dus misschien is er geen probleem, dat weet je alleen niet van tevoren.

Kliervirus, waar? Niet in het oosten des lands ;)
deepfreeze klopt af
pi_94211643
neh t klinkt ook inderdaad niet logisch.. en opzich kan ze best op r 3e pas naar een peuterbed/groter bed.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:09:33 #282
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_94211880
Iemand nog een suggestie om hoestsiroop naar binnen te krijgen? Praten helpt niet, laten ruiken (lekker banaaaaan!) helpt niet, verdunnen met een beetje water ook niet. En een spuitje hebben we niet :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_94212025
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Iemand nog een suggestie om hoestsiroop naar binnen te krijgen? Praten helpt niet, laten ruiken (lekker banaaaaan!) helpt niet, verdunnen met een beetje water ook niet. En een spuitje hebben we niet :').
gek drinken?
dat ze uit een grote pan mag drinken?
of een bullshitverhaal over een toverdrankje :')

of in een plakkie worst smeren en in de etensbak gooien uiteraard :+
pi_94212081
ff doorbijten, neus dicht en erin kiepen :@

nja, zo doe ik het bij kindjes als ze echt niet willen en het echt moet. daarna sla ik zelf aan het muiten omdat ik zulks niks vindt, maar heej! het zit er wel in dan en kind in kwestie is er doorgaans lang voor mij overheen ;(
pi_94212245
drama hebben wij hier altijd met zetpillen :')
of met zo'n neuspompje .. ben blij dat ze niet loopt te kutten met t tandenpoetsen, want elke dag die hel :D
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:18:58 #286
14746 k_i_m
pi_94212428
Zetpillen zijn hier ook een drama, die kondig ik gewoon niet aan :@. Maar neus dichthouden en over het keeltje wrijven had ik nog niet eens bedacht. Als het bij de kat werkt... ;).
In my life
Why do I smile
pi_94213619
Zetpillen zijn we mee gestopt sinds zijn obstipatie-issues. Hij drinkt wel sinaspril en eet tabletjes, dus makkelijk opgelost.

Hoestdrank, als het echt naar binnen moet, denk ik ook op de simmu manier, zonder neus dicht. Vaak drinkt hij het de keren erna braaf op O-)
Maar als er een alternatief is (lekkerder drankje, thee met honing) dan zou ik dat kopen..
pi_94214182
Ik heb ook nog geen oplossing voor hoestdrankjes (of elke ander willekeurig iets in drankvorm wat naar binnen moet)

Met dwang werkt niet want dan gaat ze zo over de flos dat ze er zowat in stikt enzo.

vanmiddag belde het kdv of het goed was als dana dr middagslaapje oversloeg omdat ze totaal neit moe was enzo. Ja prima hoor.
Ze was wel helemaal kapot net en zat onderhand in trans tv te kijken _O-

En de klierbui is hier volgens mij weer over *O* . heeft een flink aantal dagen geduurd dit keer }:| :X
Maar nu is ze weer lief en aardig en wil ze weer vriendjes zijn enzo O+
pi_94214384
elin is sinds gisteren in de 'ik gaoveralomvragenenalsikhetdankrijgdanmoetikhetnietmeer' bui

stampvoeten om een bekur meeeeeeeeeuwk, en dan nee roepen en als ik zeg dat ze niet zo raar moet doen, dan gaat ze op de grond liggen met een pruillip terwijl ze NEEEEEEEEEE? NEEEEEEEEEE? op een hysterisch toontje gilt.
alsof ik r bakstenen dwing te eten zeg maar :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:51:09 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94214635
Bij ons heten ze toverdrankjes. :Y
En het werkt!
Oh, en ik ben zo fout dat hij na een vies drankje een minislokje thijmsiroop mag. :@ ;)
pi_94214744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:47 schreef Kleurdoos het volgende:
elin is sinds gisteren in de 'ik gaoveralomvragenenalsikhetdankrijgdanmoetikhetnietmeer' bui

stampvoeten om een bekur meeeeeeeeeuwk, en dan nee roepen en als ik zeg dat ze niet zo raar moet doen, dan gaat ze op de grond liggen met een pruillip terwijl ze NEEEEEEEEEE? NEEEEEEEEEE? op een hysterisch toontje gilt.
alsof ik r bakstenen dwing te eten zeg maar :P
Hoe herkenbaar :')
pi_94215161
misschien voorstellen samen te proeven van het toverdrankje? ik zie opties hier
pi_94215403
zetpillen is geen probleem hier trouwens. de thermometer ook niet. freud anyone? >:)
pi_94215822
Als ik dana zeg dat het een toverdrankje is dan kijkt ze me aan alsof ik dr probeer te vergiftigen en zegt ze op een boze toon "nee mama!! is geen toverdrankje, is een drankje voor de keel, die is vies!"

duss :')

En een ztepil geven doe ik ook onaangekondigd..en dan is het even drama en paniek en daarna is het "papa, mama deed mij beter maken aan mijn billen" :D
pi_94215829
Zetpillen en hoestdrankjes zijn hier ook niet populair. Inhalator (al typende twijfel ik aan de spelling :? ) daarentegen gaat 'ie helemaal voor zitten. Gelukkig maar....!
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:49:36 #296
14746 k_i_m
pi_94218278
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:58 schreef simmu het volgende:
misschien voorstellen samen te proeven van het toverdrankje? ik zie opties hier
Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsof :'). D'oh :').
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:52:44 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94218440
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als ik doe alsof ik ervan drink, doet zij ook alsof :'). D'oh :').
opzuigen met een rietje, duim op het rietjeen uiteinde in haar mond, duim er af en dan zit het in haar mond. hopelijk slikt ze van schrik.

Zo kreeg ik toch wat vocht in mijn kinderen met oorontstekingen enzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:01:51 #298
14746 k_i_m
pi_94218969
Oja, de rietjestip van buuf! Ik ga het gelijk proberen _O_.
In my life
Why do I smile
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:05:31 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94219187
enenenenenenenenen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:15:31 #300
14746 k_i_m
pi_94219677
Na 10 keer opzuigen en weer terugvallen in het maatbekertje had ik het voor elkaar dat het erin bleef zitten. Vervolgens wilde kind niet, dus houdgreep, waarna de helft erlangs ging op mijn slaapkamervloer omdat het rietje niet goed leegliep doordat "de knik" nog gebogen was.

Maar er zit vast iets in :').
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')