quote:Op maandag 28 februari 2011 18:42 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik zou meer gebruik maken van grotere adblocks, zoals de 300x250 of 728x90 deze hebben betere prestaties dan de 468x90.
Meer bezoekers, tja met een blogspot ligt dat wat lastiger.. als je met deze blog serieus aan de gang wilt gaan en een lange tijd bij gaat houden raad ik het aan om een domeinnaam met hosting te kopen en dan Wordpress erop gooien. Dan kun je meer bezoekers ontvangen uit de zoekmachines.
quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 18:48 schreef trolololo het volgende:
[..]
Dit.
Ik vind domein + wordpress + veel tijd wel mooier, maar je kan net zo 'rijk' worden met gewoon een blogger account.
quote:Op maandag 28 februari 2011 19:01 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Bullshit? Het is geen bullshit.. je hebt VEEL meer controle over je blog met Wordpress dan met blogspot. Daarnaast kun je je eigen website met wordpress door verkopen mocht je willen stoppen en zo nog een aantal zaken wat voordelen geven over je eigen hosting/domain/blog.
Daarnaast moet je eens leren lezen ik gebruik de woorden "raad ik je aan" en "ligt wat lastiger".
En wat denk je zelf wat Google serieuzer neemt en beter indexeert?
quote:Op maandag 28 februari 2011 19:03 schreef JDx het volgende:
Zal misschien evenveel verdienen en even goed gevonden worden, tenzij je er echt veel werk in steekt. Maar als je er serieus mee bezig wil is een eigen domein wel beter zoals Geo zei. Het is allemaal van jezelf, je kan ermee doen wat je wil en je zit niet vast aan regels.
Kost ook nog eens weinig.
quote:Op maandag 28 februari 2011 19:07 schreef RPG het volgende:
Ook eens met Geo. Eigen domeinen zijn sowieso waardevoller plus wat denk je als blogger of in dit geval blogspot er geen zin meer in heeft. Dan ben je vaak alles kwijt omdat je vaak niet eens bij de database kan komen en je dus eigenlijk weer helemaal opnieuw mag gaan beginnen.
Plus ik neem een eigen domein sneller serieus in de zoekopdrachten dan een blogspot site. En zo zullen er veel meer zijn met mij. Dat houd niet in dat het onmogelijk is met blogspot geld te verdienen. Je bent alleen veel meer beperkt in wat je kan doen.
Ik wacht nog steeds op iets van een reactie van Google.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben dus vandaag ook begonnen met Adsense, alleen aan het wachten tot de kliks komen
Die reactie heb ik, ik wacht tot er daadwerkelijk iets te zien is van kliks en de verwerking daarvan.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:24 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op iets van een reactie van Google.
Ik had binnen een uur de bevestiging binnen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:27 schreef JDx het volgende:
Zou ik me opnieuw aanmelden als ik jou was, kan nooit zo lang duren.
Via een ander google acount?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:27 schreef JDx het volgende:
Zou ik me opnieuw aanmelden als ik jou was, kan nooit zo lang duren.
Ja, dat blijkt.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:33 schreef JDx het volgende:
Ja als je ooit afgewezen bent krijg je niet zo snel weer een account.
Is het dan bij mij zo snel gegaan omdat ik een uniek forum met unieke content heb ofzo?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:33 schreef JDx het volgende:
Ja als je ooit afgewezen bent krijg je niet zo snel weer een account.
Twee maal per uur worden de gegevens bijgewerkt. Kan best zijn dat 1 klik is geweest van ruim 1 euro. Of wellicht wat Fokkertjes die hebben geklikt.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:47 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe vaak per dag worden die Schattingen voor inkomsten bijgewerkt? realtime? sprong net van 0 naar 1.21 euro.
Me eerste adsense euro's![]()
vanmiddag geplaats en nu al resultaat!
Sluikreclame.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:01 schreef Razor21 het volgende:
Hier een Nederlands succes met Adsense.
Mag ik je site zien?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben dus vandaag ook begonnen met Adsense, alleen aan het wachten tot de kliks komen
Ja, ben bezig met aanpassen van mijn site. Wou eigenlijk Pawn Stars kijken, maar moet dit nu af hebben!quote:Op maandag 28 februari 2011 21:06 schreef Afwazig het volgende:
James, irritante achtergrond op je site man, doe eens een rustigere.
en views zeker.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:39 schreef jamesstewart het volgende:
In het vorige deel raadde jullie mij aan een eigen domein te beginnen. Maar ik heb begrepen dat je hiermee alleen met HTML moet werken, of heb ik dat fout begrepen? Dat is niet zo'n heel groot probleem, want volg zelf informatica op school dus heb er wel wat verstand van. Alleen kan het niet op een makkelijkere manier? Zelf vind ik het fijn om b.v. Dreamwaver enz. te gebruiken, want dan hoef je niet zoveel rekening te houden met codes en werkt het ook sneller.
Maar met een eigen domein, heb je dan ook veel meer mogelijkheden? Heb samen met een paar vrienden een plan om een site echt groots aan te pakken, en we willen er wat meer opties aan toe voegen. Bijvoorbeeld: webshop, speciaal gedeelte voor leden, zelf gemaakte games.
Dat laatste kan ik zelf niet, maar ken iemand die heel veel verstand heeft daarvan. Alleen ik weet niet of zoiets mogelijk is om te maken met een simpel domein? Heb je daarvoor niet iets duurder nodig?
O ja, aangezien ik mijn blog aan het einde van het vorig deel plaatste, nu nog een keer, zodat meer mensen er naar kunnen kijken. Ik plaats hem dus om tips te ontvangen, want ben niet van plan om alleen aan deze blog te werken. Wil wel een eigen domein, maar gebruik dit nog om een beetje te experimenteren enzo.
http://middle-east-revolution.blogspot.com/
Tips/kritiek, alles is welkom
Denk dat je voor deze vragen gewoon een nieuw topic kunt maken aangezien het niks met AdSense te maken heeft. Mocht je voor een simpele website hosting nodig hebben, dan kan ik je daar misschien wel mee helpen (heb een klein hosting bedrijfje tegen lage prijzen).quote:Op maandag 28 februari 2011 20:39 schreef jamesstewart het volgende:
In het vorige deel raadde jullie mij aan een eigen domein te beginnen. Maar ik heb begrepen dat je hiermee alleen met HTML moet werken, of heb ik dat fout begrepen? Dat is niet zo'n heel groot probleem, want volg zelf informatica op school dus heb er wel wat verstand van. Alleen kan het niet op een makkelijkere manier? Zelf vind ik het fijn om b.v. Dreamwaver enz. te gebruiken, want dan hoef je niet zoveel rekening te houden met codes en werkt het ook sneller.
Ik ervaar hetzelfde "probleem". Rond 9:00 uur springt hij naar "vandaag".quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef _The_General_ het volgende:
Is het normaal dat de stats nu rond 8:00 uur nog op 28 februari staan?
Ja is normaal. AdSense is in Pacific Time (VS). Dus als het in Nederland 9:00 uur in de ochtend is dan is het 00:00 uur in Pacific Time.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef _The_General_ het volgende:
Tijdzone op Amerikaans staan?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:13 schreef _The_General_ het volgende:
Nee.quote:
Eey, jij werkt dus gewoon met een eigen domein i.p.v. een blog via google?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:42 schreef Razor21 het volgende:
Hieronder een grafiek van mijn inkomsten deze maand. Vandaag haal ik de 20 ook wel weer nog 4 euro.
Na die uitschieter gister (bijna 50 euro) heb ik nu echt de smaak te pakken. Het zou te mooi zijn als ik dit dagelijks zou hebben.
[ afbeelding ]
Ja heb een eigen domein met hostingpakket (Antagonist 28 euro per jaar).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:10 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Eey, jij werkt dus gewoon met een eigen domein i.p.v. een blog via google?
Ik maak dus alles op die manier, maar welke andere blogs raden jullie aan om te gebruiken? Of kan ik het beste meteen overgaan op het aanmaken van een eigen domein?
Dat ga ik denk ik wel doen ja. Alleen grootste probleem zal zijn het vinden van bezoekers... hoe zorg ik ervoor dat mensen mijn site vinden via google bijvoorbeeld? Moet ik dan ergens woorden opgeven die overeenkomen met de inhoud van mijn website of zo? Of moet je betalen zodat je site in de top 10 van sites staat wanneer iemand b.v. zoekt op ''Lenen''?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:14 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja heb een eigen domein met hostingpakket (Antagonist 28 euro per jaar).
Zou gewoon een eigen domein kopen bij bovengenoemde of een andere aanbieder.
Kost amper geld. En bij de meeste hostingproviders kun je automatisch Wordpress installeren.
Deze maand ga ik voor minimaal 600 euro dat moet lukken volgens mijn berekeningen.
Dat zijn vragen die je beter kunt stellen in het "SEO zoekmachine optimalisatie" topic.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Dat ga ik denk ik wel doen ja. Alleen grootste probleem zal zijn het vinden van bezoekers... hoe zorg ik ervoor dat mensen mijn site vinden via google bijvoorbeeld? Moet ik dan ergens woorden opgeven die overeenkomen met de inhoud van mijn website of zo? Of moet je betalen zodat je site in de top 10 van sites staat wanneer iemand b.v. zoekt op ''Lenen''?
Nice.. klinkt goed, en welke flapdrol gaat het dan nu per maand opgeven.. 42 fucking procent..:O ik doe het wel lekker per jaar.. Maar dat pc/hosting eraf halen is ook al nicequote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:27 schreef Razor21 het volgende:
Net met de belastingdienst gebeld over Adsense.
- Je kunt kiezen om per maand op te geven wat je inkomsten zijn hier betaal je dan belasting over. (Ik 42 procent zit in schijf 3)![]()
- Of je kan het per jaar aangegeven wordt gewoon bij je andere inkomen opgeteld. Mocht je geen werkgever hebben (bijv. student). Dan kun je voor jezelf nog arbeidskorting / heffingskorting toepassen waardoor je dus minder belasting betaald.
Ze gaf ook aan mocht ik een nieuwe computer nodig hebben (ivm veel meer bezoekers / hosting) dan mag ik de kosten hiervan aftrekken. (dit heb ik namelijk nodig om meer inkomsten te genereren).
Dit is kort gezegd wat ik begreep van het verhaal (15 minuten)
Misschien handig om dit (misschien even iets anders verteld) in de OP te zetten.
De kosten die je nodig hebt om inkomsten te generen (in jouw geval via Adwords) mag je dan ook aftrekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:32 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Nice.. klinkt goed, en welke flapdrol gaat het dan nu per maand opgeven.. 42 fucking procent..:O ik doe het wel lekker per jaar.. Maar dat pc/hosting eraf halen is ook al nice
De vraag is mag je ook advertentie geld aftrekken? Ik koop veel van me bezoekers in via adwords en andere plaatsen.. de vraag is of ik dit ook mag aftrekken?
Wel tof dat je gebeld hebt en ook voor mij/ons wat zaken duidelijker hebt kunnen maken![]()
Met de bedragen die je nu verdient? Nee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:53 schreef Razor21 het volgende:
Zou het voordeliger zijn als ik t.z.t. een KVK neem?
Daar zit ik dus ook aan te denken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:54 schreef JortK het volgende:
Ik ga 2010 dan ook nog maar opgeven, gaat om ¤400,- maar toch.
Nu nog wat kostenposten erbij plaatsen
Is toch echt ¤300.- voordeliger hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:48 schreef Razor21 het volgende:
[..]
De kosten die je nodig hebt om inkomsten te generen (in jouw geval via Adwords) mag je dan ook aftrekken.
Dus ook je hosting / server etc.
Net was het helemaal duidelijk aan de telefoon, maar nu ik probeer uit te leggen is het weer een stuk lastiger.
Maar of je het nu per maand of per jaar aangeeft maakt niets uit (niet voordeliger).
Betaal liever nu 150 euro per maand dan dat ik aan het einde van het jaar 1500 moet betalen.
Kun je wel zeggen alles wat je verdient leg daarvan de helft aan de kant voor de belasting. Maar in de praktijk zal ik dit toch niet doen. Ik ken mezelf.
Vroeg trouwens aan haar stel dat ik het niet opgeef wat dan. Hierop zei ze dat je volgens de wet moet handelen dus altijd belasting betalen over je (extra) inkomsten. Ze komen hier toch wel achter en dan is de aanslag een stuk hoger.
Moest even nadenken maar snap hemquote:
Ik heb net mijn 'financieel adviseur' gesproken die gaat het ook nog even uitzoeken hoe of de wat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:13 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook aan te denken.
In elk geval mijn hosting 28 euro per jaar (is niets maar toch).
En misschien een nieuwe computer onder het mom van...dat ik dan nog beter inkomsten kan genereren.
Bedenk wel iets.
Die moet je wel over 5 jaar uitspreiden he. Dus als je een computer koopt van 1000 euro, kan je dit jaar maar 200 aftrekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:13 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook aan te denken.
In elk geval mijn hosting 28 euro per jaar (is niets maar toch).
En misschien een nieuwe computer onder het mom van...dat ik dan nog beter inkomsten kan genereren.
Bedenk wel iets.
Thnx.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:34 schreef JortK het volgende:
Dit is wellicht ook nog interessant: http://www.leerwiki.nl/Ho(...)sten_als_Adsense_etc
ja wel als je een salaris er naast hebt. Heb je puur alleen adsense valt het eerst in schijf 1quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Thnx.
Alleen dit snap ik niet :
Over je Adsense inkomsten betaal je dus ofwel
t/m ¤ 15.331 32.35%
Dus stel ik pak 8000 euro per jaar dan komt dat gewoon bij mijn inkomen (schijf 3) dus dan is het toch gewoon 42 procent?
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:59 schreef JDx het volgende:
[..]
Die moet je wel over 5 jaar uitspreiden he. Dus als je een computer koopt van 1000 euro, kan je dit jaar maar 200 aftrekken.
Hangt van je gewone inkomen af. Over iedere euro winst boven de ¤ 33.436 (inclusief je salaris) betaal je 42%. En kom je inclusief salaris boven ¤ 55.694 dan betaal je voor iedere euro daarboven 52%.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Thnx.
Alleen dit snap ik niet :
Over je Adsense inkomsten betaal je dus ofwel
t/m ¤ 15.331 32.35%
Dus stel ik pak 8000 euro per jaar dan komt dat gewoon bij mijn inkomen (schijf 3) dus dan is het toch gewoon 42 procent?
voor ondernemers is dat tijdje terug naar 20% gezet (dus 5 jaar)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Maar dit zijn eigenlijk vragen voor in Werk, Geldzaken & Recht.
Maar Razor is nog geen ondernemerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:00 schreef trekker25 het volgende:
[..]
voor ondernemers is dat tijdje terug naar 20% gezet (dus 5 jaar)
Tegenwoordig geldt voor de belastingdienst voor computers 5 jaar. Vorig jaar was het 2 jaar (of zelfs in één keer als investeringsaftrek), maar dat was een tijdelijke maatregel i.v.m. de kredietcrisis.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Maar dit zijn eigenlijk vragen voor in Werk, Geldzaken & Recht.
quote:Wanneer u iets koopt voor uw onderneming van meer dan 450 euro (bijvoorbeeld een bureau of pc) en u daar meerdere jaren gebruik van zult maken, dan dient u deze kosten `af te schrijven`.
Afschrijven betekent dat u de kosten niet in 1 keer mag aftrekken van uw winst maar dat u daar elke jaar een beetje van aftrekt.
Voor een ondernemer is het meestal gunstiger wanneer hij/zij niet hoeft af te schrijven. De kosten kunnen dan in 1 keer van de winst worden afgetrokken en daardoor wordt de inkomstenbelasting lager.
Bovendien scheelt het een hoop administratie want je moet jarenlang afschrijvingen berekenen en bijhouden. (Dit laatste doet Acumulus automatisch.)
Wanneer hoef ik niet af te schrijven?
- als het bedrag excl. btw lager is dan 450 euro;
- in de eerste drie jaren nadat de onderneming is gestart.
Wanneer moet ik mijn uitgaven wel afschrijven?
- als de onderneming langer dan drie jaar bestaat;
- en het product naar verwachting enkele jaren mee zal gaan;
- en het bedrag exclusief btw hoger is dan 450 euro.
In hoeveel jaren moet ik afschrijven?
Vanaf 2007 is de minimale afschrijfperiode 5 jaar. Dit geldt dus ook voor pc`s etc. De afschrijfperiode moet in overeenstemming zijn met de verwachtte levensduur van het product.
Wat is de restwaarde?
Als u bijvoorbeeld uw laptop in 5 jaar hebt afgeschreven, dan heeft deze in de regel na 5 jaar nog een restwaarde van bijvoorbeeld 75 euro. U voert dus 75 euro in als restwaarde.
De belastingdienst adviseert u om de restwaarde te vragen aan de leverancier bij de aanschaf van het product.
Ik heb een hoge RPM durf hem niet neer te zetten mag niet van Google.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:41 schreef JoshuaL het volgende:
Op ismijnovgeldig.nl valt het me op dat vooral ov-chipkaart.nl advertenties te zien zijn, wat me ook opvalt is dat de CPC elke dag zowat halveren, waarschijnlijk bij gebrek aan concurrentie.
Als je niets verkeerd doet hoef je nergens bang voor te zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:50 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik heb een hoge RPM durf hem niet neer te zetten mag niet van Google.
Vanaf zaterdag 120 euro verdient dit gaat te lekker moet ik zeggen.
Ben zo bang dat het fout gaat (een ban o.i.d.) of dat het op een gegeven moment over is.
Dat is waar. Maar toch hoe checken ze dit eigenlijk allemaal? Zijn natuurlijk tien duizenden sites met Adsense. Of doen ze steekproeven en pakken ze opvallendste eruit (verdachte klik toename etc.).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Als je niets verkeerd doet hoef je nergens bang voor te zijnzij verdienen ook aan jou!
maar bij rabobank internetbankieren gaan de transacties maar terug tot 1-1-2009quote:'ve initiated a test deposit for the following account on Thursday, April 19, 2007. Please check your bank account for this deposit in the next 10 days.
Gaat allemaal automatisch, de opvallendste worden er door het systeem uitgehaald voor een handmatige check.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar toch hoe checken ze dit eigenlijk allemaal? Zijn natuurlijk tien duizenden sites met Adsense. Of doen ze steekproeven en pakken ze opvallendste eruit (verdachte klik toename etc.).
Laatste tussenstand vanaf de 15e tot heden 277 euro verdient. Blijf het mooi vinden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |