abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89515238
Wat is SEO?

Seo staat voor Search Engine optimization, in het Nederlands noemen wij dit ook wel Zoekmachineoptimalisatie

Dit houdt in zoekmachine optimalisatie, oftewel een website optimalizeren voor zoekmachines zodat je hoger op een keyword komt. Nu zal je je misschien afvragen wat een keyword is. Een keyword is een woord waarop jij gevonden wilt worden met je site, en die mensen bij een zoekmachine ( bijv: Google ) intikken om een site te vinden. Het is hierbij erg belangrijk dat je goede keywords ( steekwoorden ) gebruikt voor je site, en dan bedoel ik met name dat ze goed bij je content ( inhoud ) passen. Dit is erg belangrijk, je keywords moeten relevant zijn aan de content ( inhoud van de tekst op je site ).
Je zal je misschien afvragen hoe bijv. Google bepaald of je site hoog in de lijst komt op een bepaald keyword of niet. Google beoordeelt site’s op heel veel punten. Niemand weet precies op welke punten dat allemaal is, maar je kan je site wel veel verbeteren. Google geeft je site een soort van kwaliteits nummer genaamd Pagerank. Je kan een pagerank van 0 t/m 10 hebben. Waarbij 1 heel makkelijk te halen is , en 10 extreem moeilijk. Er zijn maar zo’n 10 site’s in heel de wereld die een pr ( pagerank ) 10 hebben. Google.com is hier één van. Een van de belangrijkste dingen voor een hoge pr is unique content ( dus niet letterlijk gekopieert van een andere site ) en backlinks. Een backlink is een link naar jou site. Het idee hierachter is dat site’s met goede inhoud meer backlinks hebben. Ook is de kwaliteit van de backlinks belangrijk. Staat de backlink op een pagina met een hoge pr ? , en wat is de pr van het domein. Ook hier speelt content weer een belangrijke rol. Als een site die over het zelfde onderwerp gaat op zijn/haar voorpagina een linkje naar jou plaatst, dan is die veel belangrijker dan een linkje op een pagina die helemaal niks met jou te maken heeft.

Bron:
http://watisseo.nl/

Een aantal Fok!kers vonden het wel een goed idee om een topic hierover te openen.

Ik heb even een snelle OP inelkaar gezet.
Het lijkt me een goed idee als we samen een goede OP maken.

Dus zet je tips, links of ervaring betreft dit onderwerp hier neer. *O*

Tips:

1. Zet je site vanaf de basis goed op, volgens de W3C richtlijnen.
2. Als je een Wordpress site hebt, gebruik dan een All in one SEO plugin.
3. Indien je in je website veel interne links hebt staan, zorg dat de minst waardevolle een rel="nofollow" hebben, dan worden deze niet meegenomen.
4. Matchende keywords bij je content.

Handige tools:

1. http://www.seohandleiding.nl/tools/

[ Bericht 0% gewijzigd door pgrferrari op 05-12-2010 11:13:57 ]
pi_89515701
quote:
Dus zet je tips, links of ervaring betreft dit onderwerp hier neer.
Hebben jullie dat niet? :+
pi_89515977
Tip: Zet je site vanaf de basis goed op.
Als je later alles nog es moet gaan aanpassen ben je veel meer tijd kwijt.
Volg de W3C richtlijnen.

/open deur tevens tvp
pi_89518108
Interessant.
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:08:27 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89520041
Gebruik zelf Wordpress en heb een All in one SEO plugin. Werkt perfect volgens mij vaak ben ik echt bovenin te vinden bij Google.

Zoals op deze zin : http://www.google.nl/sear(...)i=&aql=&oq=&gs_rfai=
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_89520769
Indien je in je website veel interne links hebt staan, zorg dat de minst waardevolle een rel="nofollow" hebben, dan worden deze niet meegenomen :).

Verder moeten je keywords passen bij je content, dus heb je een keywoord die niet in je content voorkomt dan kan het zijn dat deze niet wordt meegenomen! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:32:16 #7
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89520936
Echt bizar net een bericht gepost op mijn weblog.
Zoek ik nu hierop : Profail NS dan sta ik nu al bovenaan.

Met het woord profail nu 3e.
Echt dik tevreden over de plugins die Wordpress ondersteunt mbt SEO.

[ Bericht 20% gewijzigd door Razor21 op 04-12-2010 16:46:37 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zaterdag 4 december 2010 @ 16:33:12 #8
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89520972
Deze kan ook wel in de OP staan wel handige tools bij http://www.seohandleiding.nl/tools/
pi_89544273
Tips en tools toegevoegd aan OP.
pi_89544299
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:27 schreef Chandler het volgende:
Indien je in je website veel interne links hebt staan, zorg dat de minst waardevolle een rel="nofollow" hebben, dan worden deze niet meegenomen :).

Verder moeten je keywords passen bij je content, dus heb je een keywoord die niet in je content voorkomt dan kan het zijn dat deze niet wordt meegenomen! :)
Dat 1e van jou vind ik wel interessant, want een paar pagina's zoals bijvoorbeeld contact hebben weinig toegevoegde waarde.

Of is dat niet zo?

Hoe voeg je zo'n "nofollow" tag toe?
pi_89544722
De rel="nofollow" tag wil niet meteen zeggen dat hij de pagina van je website direct niet meeneemt. Het wil alleen zeggen dat je, pagerank wise, niet doorlinkt naar de website. Dit is vooral gedaan tegen spam op bijv. blogs.

Als iemand een hele goeie blog heeft en ik post een reactie met een link naar mijn site, dan zou ik daardoor hoger in google komen, vooral als het een beetje relevant is. Als die blog met een script alles aanpast naar rel="nofollow" dan krijg ik dus geen betere pagerank daardoor.

Als je er echt zeker van wilt zijn dat een pagina niet geïndexeerd wordt in google kan je beter robots.txt gebruiken of meta nofollow.
Facts don't care about your feelings
pi_89552613
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:32 schreef Razor21 het volgende:

Had ik laatst ook, had het bericht nog niet geplaatst of Google had het ding al geindexeerd. Wat toen wel even onder de indruk van de Googles! en van mijn zelfgemaakte website-ding wat blijkbaar goed genoeg in elkaar zit, ondanks dat het nog beter kan volgens een SEO-rapport.
  zondag 5 december 2010 @ 16:19:44 #13
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89553661
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:44 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Had ik laatst ook, had het bericht nog niet geplaatst of Google had het ding al geindexeerd. Wat toen wel even onder de indruk van de Googles! en van mijn zelfgemaakte website-ding wat blijkbaar goed genoeg in elkaar zit, ondanks dat het nog beter kan volgens een SEO-rapport.
Vind het ook bizar hoe snel dat gaat.
Vandaag ruim 600 bezoekers door het artikel van Wetten Dass iedereen googled erop sta continu bovenaan lol. Zelfs met jol ontslagen :')
  zondag 5 december 2010 @ 20:22:36 #14
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89561804
Deze mag ook wel in de OP mooie handige tools : http://hosting.ber-art.nl/seo-tools/
  zondag 5 december 2010 @ 21:15:23 #15
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_89564297
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:32 schreef Razor21 het volgende:

Als je naar google pingt dan staat deze tegenwoordig meestal binnen 5 min in hun index en vaak zelfs al binnen de minuut.
phluphy for president!
  maandag 6 december 2010 @ 16:10:32 #16
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_89590867
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:15 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Als je naar google pingt dan staat deze tegenwoordig meestal binnen 5 min in hun index en vaak zelfs al binnen de minuut.
Lang leve de Google Sitemap XML plugin :)
  maandag 6 december 2010 @ 21:15:45 #17
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89605666
LOL het gerucht op Twitter gaat weer dat Jol is ontslagen.
Merk het aan mijn traffic iedereen zoekt momenteel op :

jol ontslagen
martin jol ontslagen

Sta op nr. 1 op Google hiermee. _O-

Ook wel grappig vandaag 1300 bezoekers op mijn site gisteren 800 echt iedereen heeft op :

wetten dass unfall gezocht.

Op Hyves ben ik het beste gelezen artikel van deze maand :D
pi_89606365
En levert het ook wat op? :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 december 2010 @ 21:27:04 #19
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_89606672
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
En levert het ook wat op? :P
Zit nu op bijna 2 euro alle beetjes helpen. Wel grappig zeg echt iedereen zoekt erop.
Meteen mijn Adsense aangepast en in het artikel er tussen gepropt.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:50:52 #20
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_89697383
Behalve je eigen site optimaal maken, moet je jezelf ook bekend maken bij Google door te adverteren op andere sites. Wissel links uit, ERG belangrijk!!!
pi_89711122
JDx, heb je mijn site nog bekeken?
  donderdag 9 december 2010 @ 12:28:30 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_89714215
Kleinnn tipje; als je zoekt op google, moet je dat doen als je NIET ingelogd bent (in Google), anders krijg je namelijk niet de 'standaard' resultaten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_89715643
Inderdaad, ik test zoekresultaten ook altijd op het werk of bij bekenden.
pi_89716158
Kan iemand helpen (meedenken) om mijn site SEO te optimaliseren?
Ik heb er zelf redelijk wat aangedaan, maar het lijkt niet aan te trekken.
Loop er al een hele tijd mee te klooien.

Het zou fijn zijn als iemand me daarmee opweg kan helpen. w/ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')