Die moet je wel over 5 jaar uitspreiden he. Dus als je een computer koopt van 1000 euro, kan je dit jaar maar 200 aftrekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:13 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook aan te denken.
In elk geval mijn hosting 28 euro per jaar (is niets maar toch).
En misschien een nieuwe computer onder het mom van...dat ik dan nog beter inkomsten kan genereren.
Bedenk wel iets.
Thnx.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:34 schreef JortK het volgende:
Dit is wellicht ook nog interessant: http://www.leerwiki.nl/Ho(...)sten_als_Adsense_etc
ja wel als je een salaris er naast hebt. Heb je puur alleen adsense valt het eerst in schijf 1quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Thnx.
Alleen dit snap ik niet :
Over je Adsense inkomsten betaal je dus ofwel
t/m ¤ 15.331 32.35%
Dus stel ik pak 8000 euro per jaar dan komt dat gewoon bij mijn inkomen (schijf 3) dus dan is het toch gewoon 42 procent?
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:59 schreef JDx het volgende:
[..]
Die moet je wel over 5 jaar uitspreiden he. Dus als je een computer koopt van 1000 euro, kan je dit jaar maar 200 aftrekken.
Hangt van je gewone inkomen af. Over iedere euro winst boven de ¤ 33.436 (inclusief je salaris) betaal je 42%. En kom je inclusief salaris boven ¤ 55.694 dan betaal je voor iedere euro daarboven 52%.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:29 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Thnx.
Alleen dit snap ik niet :
Over je Adsense inkomsten betaal je dus ofwel
t/m ¤ 15.331 32.35%
Dus stel ik pak 8000 euro per jaar dan komt dat gewoon bij mijn inkomen (schijf 3) dus dan is het toch gewoon 42 procent?
voor ondernemers is dat tijdje terug naar 20% gezet (dus 5 jaar)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Maar dit zijn eigenlijk vragen voor in Werk, Geldzaken & Recht.
Maar Razor is nog geen ondernemerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:00 schreef trekker25 het volgende:
[..]
voor ondernemers is dat tijdje terug naar 20% gezet (dus 5 jaar)
Tegenwoordig geldt voor de belastingdienst voor computers 5 jaar. Vorig jaar was het 2 jaar (of zelfs in één keer als investeringsaftrek), maar dat was een tijdelijke maatregel i.v.m. de kredietcrisis.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%.
Maar dit zijn eigenlijk vragen voor in Werk, Geldzaken & Recht.
quote:Wanneer u iets koopt voor uw onderneming van meer dan 450 euro (bijvoorbeeld een bureau of pc) en u daar meerdere jaren gebruik van zult maken, dan dient u deze kosten `af te schrijven`.
Afschrijven betekent dat u de kosten niet in 1 keer mag aftrekken van uw winst maar dat u daar elke jaar een beetje van aftrekt.
Voor een ondernemer is het meestal gunstiger wanneer hij/zij niet hoeft af te schrijven. De kosten kunnen dan in 1 keer van de winst worden afgetrokken en daardoor wordt de inkomstenbelasting lager.
Bovendien scheelt het een hoop administratie want je moet jarenlang afschrijvingen berekenen en bijhouden. (Dit laatste doet Acumulus automatisch.)
Wanneer hoef ik niet af te schrijven?
- als het bedrag excl. btw lager is dan 450 euro;
- in de eerste drie jaren nadat de onderneming is gestart.
Wanneer moet ik mijn uitgaven wel afschrijven?
- als de onderneming langer dan drie jaar bestaat;
- en het product naar verwachting enkele jaren mee zal gaan;
- en het bedrag exclusief btw hoger is dan 450 euro.
In hoeveel jaren moet ik afschrijven?
Vanaf 2007 is de minimale afschrijfperiode 5 jaar. Dit geldt dus ook voor pc`s etc. De afschrijfperiode moet in overeenstemming zijn met de verwachtte levensduur van het product.
Wat is de restwaarde?
Als u bijvoorbeeld uw laptop in 5 jaar hebt afgeschreven, dan heeft deze in de regel na 5 jaar nog een restwaarde van bijvoorbeeld 75 euro. U voert dus 75 euro in als restwaarde.
De belastingdienst adviseert u om de restwaarde te vragen aan de leverancier bij de aanschaf van het product.
Ik heb een hoge RPM durf hem niet neer te zetten mag niet van Google.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:41 schreef JoshuaL het volgende:
Op ismijnovgeldig.nl valt het me op dat vooral ov-chipkaart.nl advertenties te zien zijn, wat me ook opvalt is dat de CPC elke dag zowat halveren, waarschijnlijk bij gebrek aan concurrentie.
Als je niets verkeerd doet hoef je nergens bang voor te zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:50 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ik heb een hoge RPM durf hem niet neer te zetten mag niet van Google.
Vanaf zaterdag 120 euro verdient dit gaat te lekker moet ik zeggen.
Ben zo bang dat het fout gaat (een ban o.i.d.) of dat het op een gegeven moment over is.
Dat is waar. Maar toch hoe checken ze dit eigenlijk allemaal? Zijn natuurlijk tien duizenden sites met Adsense. Of doen ze steekproeven en pakken ze opvallendste eruit (verdachte klik toename etc.).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:56 schreef JDx het volgende:
[..]
Als je niets verkeerd doet hoef je nergens bang voor te zijnzij verdienen ook aan jou!
maar bij rabobank internetbankieren gaan de transacties maar terug tot 1-1-2009quote:'ve initiated a test deposit for the following account on Thursday, April 19, 2007. Please check your bank account for this deposit in the next 10 days.
Gaat allemaal automatisch, de opvallendste worden er door het systeem uitgehaald voor een handmatige check.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:26 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar toch hoe checken ze dit eigenlijk allemaal? Zijn natuurlijk tien duizenden sites met Adsense. Of doen ze steekproeven en pakken ze opvallendste eruit (verdachte klik toename etc.).
Laatste tussenstand vanaf de 15e tot heden 277 euro verdient. Blijf het mooi vinden.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |