abonnement Unibet Coolblue
pi_93342680
Recordbonussen

Dat nooit weer! Oorlog aan de bonus! Stop het onfatsoen! Einde aan de speculatie! We herinneren ons nog deze oorlogskreten van de Franse en Amerikaanse leiders na de crisis van Lehman. Bravo. Het aankomende bonusseizoen zal recordhoogten bereiken

De beloning voor topbankiers in de financiële sector zijn weer volop aan het groeien op Wall Street. 957 topbankiers van Goldman Sachs kunnen rekenen op bonussen van minstens 5.000.000$ per persoonkreeg Paul Jones verdiende een bonus van 32,6 miljoen dollar, terwijl Brian Moynihan van Bank of America 49,4 miljoen dollar in aandelen ontving.

In 2010 werd er door de 25 grootste Wall Street banken een recordbedrag van 135 miljard dollar aan bonus en salarissen uitgekeerd. Dat is 5,7 procent meer dan de 128 miljard dollar in 2009
de gemiddelde bonus steeg over 2010 met 3 procent naar 641.000 dollar bij de 5 grootbanken. het is echter wel ongelijk verdeelt topbankiers lopen met tientallen miljoenen naar huis. Terwijl een normale bankier het met een paar ton moet doen.

De hogere salarissen zijn het gevolg van sterk gestegen winsten bij de 25 grootste banken op Wall Street, stelt de krant op basis van eigen onderzoek: er werd een recordwinst van 417 miljard dollar verdiend. de bonussen zijn zelfs hoger dan voor de crisis
pi_93342802
Jaloers?
pi_93342818
dat geld hadden ze beter ergens anders in kunnen steken
pi_93343009
nouja het is natuurlijk absurd veel, maar het is wel zo dat zonder bonussen je geen topbankiers kan binnenhalen. Er is een constante wedloop wie de meeste miljoenen betaald
pi_93343016
eigenlijk zouden de aandeelhouders hiervoor een stokje moeten steken. Als alle banken gezamelijk de bonussen zouden afschaffen dan kunnen de banken goedkoper werken of dat de overheden hogere eisen stellen dan de liquiditeits positie, dan kunnen ze geen bonussen uitkeren
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:07:02 #8
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_93343087
Denk eens mee: hoeveel problemen kun je oplossen met 135 miljard?

Veel! Heel veel! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_93343124
aandeelhouders stemmen er mee in omdat deze topbankiers zorgen voor miljardenwinsten dat zie je wel bij Goldman Sachs
pi_93343180
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:04 schreef rabartels het volgende:
eigenlijk zouden de aandeelhouders hiervoor een stokje moeten steken. Als alle banken gezamelijk de bonussen zouden afschaffen dan kunnen de banken goedkoper werken of dat de overheden hogere eisen stellen dan de liquiditeits positie, dan kunnen ze geen bonussen uitkeren
als één bank dat daar zou doen en er goed reclame voor zou maken zou dit misschien veel klanten kunnen opleveren die weglopen bij de bonusbanken of past dat niet in het plaatje van Amerika?
pi_93343234
wall street banken zeggen niet zonder miljoenenbonussen te kunnen anders loopt de beste bankiers zo weg. Daarom worden die miljarden uitgekeerd
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:20:57 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93343556
In navolging van de Britse UK-Uncut beweging:
http://forum.fok.nl/topic/1613426
http://www.usuncut.com/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93343616
ja logisch toch banken willen zo min mogelijk afdragen aan de overheid
pi_93343805
Trickle down economy zie het probleem niet zo.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_93343851
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:22 schreef ElineGroenink het volgende:
ja logisch toch banken willen zo min mogelijk afdragen aan de overheid
Maar middels honderen miljarden (niet miljoenen) bail out, wel incasseren. :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:11 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_93343885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:53 schreef ElineGroenink het volgende:
Recordbonussen
Leuk Stukje :)
Zelf geschreven? Nee? Geef 'es een bronvermelding dan :s)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:50:18 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93344449
Dat is toch weer een 47,5 Miljard aan belasting die ze betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:54:13 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93344550
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93344606
De hoge bonussen onttrekken namelijk veel geld aan de economie. En dat is in een tijd waarin regeringen overal ter wereld biljoenen euro's in de economie pompen en de geldpersen voluit laten draaien maar goed ook. Zonder de ruimhartige bonussen zou de overvloed aan geld maar tot één ding leiden: torenhoge inflatie.
Dus in plaats van klagen over te hoge bonussen moeten we juist stimuleren dat er nog veel meer met hoge bonussen gestrooid gaat worden
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:07 #21
137949 Disana
pi_93344722
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:53 schreef ElineGroenink het volgende:

stelt de krant op basis van eigen onderzoek

Welke krant, of zie ik de bron over het hoofd?

Oh je post hem verderop, in de OP zou ie ook wel op zijn plaats zijn.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:27 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93344731
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:56 schreef ElineGroenink het volgende:
De hoge bonussen onttrekken namelijk veel geld aan de economie. En dat is in een tijd waarin regeringen overal ter wereld biljoenen euro's in de economie pompen en de geldpersen voluit laten draaien maar goed ook. Zonder de ruimhartige bonussen zou de overvloed aan geld maar tot één ding leiden: torenhoge inflatie.
Dus in plaats van klagen over te hoge bonussen moeten we juist stimuleren dat er nog veel meer met hoge bonussen gestrooid gaat worden
Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93344760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
precies
pi_93344958
wanneer gaan ze die bailouts terugbetalen? genoeg geld, lijkt me. hoeven wij niet meer te bezuinigen.
pi_93345410
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
Omdat elke bankier standaard 10 Porsche's koopt bij elke bonus die hij ontvangt :')
pi_93345543
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:21 schreef Santello het volgende:

[..]

Omdat elke bankier standaard 10 Porsche's koopt bij elke bonus die hij ontvangt :')
anders wel een Bentley of Aston martin
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:41:15 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93346116
Hoe bevallen je Uggs, TS?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:57:30 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93346568
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
Dus belastingbetalers betalen het salaris van Porschemedewerkers. Lijkt wel communisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:23:20 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93347465
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:08 schreef okiokinl het volgende:
wanneer gaan ze die bailouts terugbetalen? genoeg geld, lijkt me. hoeven wij niet meer te bezuinigen.
Deden ze in 2009 al
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:31:35 #30
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_93347715
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:08 schreef okiokinl het volgende:
wanneer gaan ze die bailouts terugbetalen? genoeg geld, lijkt me. hoeven wij niet meer te bezuinigen.
is dat niet al voor het overgrote deel terugbetaald? Zijn we niet vooral het falen van andere landen en pensioenfondsen aan het financieren? Ow en de nationalisatie van een megalomane bank :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_93347904
*barf*
pi_93347958
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef eleusis het volgende:
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

[ afbeelding ]
Prachtig overzicht. _O_
pi_93347988
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef eleusis het volgende:
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

[ afbeelding ]
Excuus, je had de kloontjes ook al opgezocht. :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:42:44 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93348145
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef eleusis het volgende:
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

[ afbeelding ]
Als de banken die bonussen verdelen onder de Fok!kers, zullen we stoppen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93363565
zonder bonus geen topbankiers
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:08:57 #36
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_93369663
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen, het geld komt dus op een andere plek terecht als het door superrijken wordt binnen geharkt en zal een bepaalde 'route' afleggen, in ieder geval zal het met meer vertraging en omwegen aan komen en in minderemate bij de gewone man als het door de superrijken wordt 'verdiend', maw dit soort bonussen houden de kloof tussen rijk en arm in stand, t maakt het zelfs groter, en dat is iets wat je niet zou moeten willen.

Weg met die belachelijke bonussen dus..
pi_93373680
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:43 schreef ElineGroenink het volgende:
zonder bonus geen topbankiers
Geld rolt.
  zondag 27 februari 2011 @ 00:57:01 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93374667
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtig overzicht. _O_
Ik mis er nog een paar. Zou het henkway zijn? Die snapt ook nooit interpunctie. Maar hij kan wel d/t, dus ik ben er nog niet helemaal over uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93376742
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Urretje het volgende:
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen, het geld komt dus op een andere plek terecht als het door superrijken wordt binnen geharkt en zal een bepaalde 'route' afleggen, in ieder geval zal het met meer vertraging en omwegen aan komen en in minderemate bij de gewone man als het door de superrijken wordt 'verdiend', maw dit soort bonussen houden de kloof tussen rijk en arm in stand, t maakt het zelfs groter, en dat is iets wat je niet zou moeten willen.

Weg met die belachelijke bonussen dus..
Dit was mijn punt. Ik kon het niet verwoorden.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:12:52 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93380867
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Urretje het volgende:
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen,
Juist, aan luxe goederen die in Europa worden gemaakt. Autos, Jachten, etc.
Niet de made in china ellende.
Kortom, minder rijke mensen, minder europeanen met een baan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:22:06 #41
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_93380931
Dat argument slaat om 2 redenen de plank mis.

Ten eerste zijn ondernemers (rijken) echt wel zo dat als ze de kans krijgen om productie goedkoper te laten plaatsvinden ze deze zullen verhuizen naar lage lonen landen (lees china, oostblok etc)

Ten 2e houdt wat jij zegt, het aankopen van luxe artikelen zoals jij die vermeld de kloof tussen rijk en arm in stand (lees westen / niet westen)

Als derde zal het je verbazen wat er aan luxe artikelen nu al in china wordt geproduceerd en wat al hevig concurreert met westerse artikelen, dit zal alleen maar verder toe nemen.

Verder vraag ik me af of je argument bedoeld is om die ongelofelijke bonussen waar het om gaat te rechtvaardigen, want het is voor mij heel simpel, als er zulke bonussen worden binnengehaald, naast de enorme winsten, dan is de dienstverlening gewoon te duur geprijsd en wordt het gewone volk te veel berekend en is er of een gebrek aan concurrentie of wordt de boel belazerd.

Nog steeds tegen dus.
pi_93380973
Ophangen dit soort economische uitzuigers, compleet uitbranden samen met hun corrupte financiële systeem. Kankergezwellen dat het zijn.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:01:57 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93381300
Bank of America heeft bezoek.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93381394
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:22 schreef Urretje het volgende:
Dat argument slaat om 2 redenen de plank mis.

Ten eerste zijn ondernemers (rijken) echt wel zo dat als ze de kans krijgen om productie goedkoper te laten plaatsvinden ze deze zullen verhuizen naar lage lonen landen (lees china, oostblok etc)
Dat is toch goed voor de ontwikkeling van die landen.
quote:
Ten 2e houdt wat jij zegt, het aankopen van luxe artikelen zoals jij die vermeld de kloof tussen rijk en arm in stand (lees westen / niet westen)
Hier zeg je het tegenovergestelde. :?

quote:
Als derde zal het je verbazen wat er aan luxe artikelen nu al in china wordt geproduceerd en wat al hevig concurreert met westerse artikelen, dit zal alleen maar verder toe nemen.
Dan wordt onderstaande vanzelf opgelost, toch?
quote:
Verder vraag ik me af of je argument bedoeld is om die ongelofelijke bonussen waar het om gaat te rechtvaardigen, want het is voor mij heel simpel, als er zulke bonussen worden binnengehaald, naast de enorme winsten, dan is de dienstverlening gewoon te duur geprijsd en wordt het gewone volk te veel berekend en is er of een gebrek aan concurrentie of wordt de boel belazerd.

Nog steeds tegen dus.
1) Ik betaal de investment banker die mijn vermogen met 10% laat groeien met liefde een procent premie.

2) Begin je eigen bank!
  zondag 27 februari 2011 @ 10:16:54 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93381518
En laten we eerlijk zijn, het zijn niet de banken die de schuld zijn aan de eurocrisis, dat is het faal beleid van de knoflookstaten die niet willen snijden in de uitgaves en niet in staat zijn hun inwoners normaal belastingen te laten betalen.
Toegegeven, ze zijn er wel bij om er aan te verdienen, maar het gros van de huilies hier staan waarschijnlijk ook in de rij als bij een failliete electroketen de voorraad weggaat met 70% korting.
Dat bankiers bonussen krijgen komt omdat ze veel geld verdient hebben voor hun opdrachtgevers. Net als bij venture capital zijn dat maar al te vaak jullie eigen pensioenfondsen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is afgunst, het niet willen gunnen dat andere mensen meer geld verdienen, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93381599
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
En laten we eerlijk zijn, het zijn niet de banken die de schuld zijn aan de eurocrisis, dat is het faal beleid van de knoflookstaten die niet willen snijden in de uitgaves en niet in staat zijn hun inwoners normaal belastingen te laten betalen.
Toegegeven, ze zijn er wel bij om er aan te verdienen, maar het gros van de huilies hier staan waarschijnlijk ook in de rij als bij een failliete electroketen de voorraad weggaat met 70% korting.
Dat bankiers bonussen krijgen komt omdat ze veel geld verdient hebben voor hun opdrachtgevers. Net als bij venture capital zijn dat maar al te vaak jullie eigen pensioenfondsen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is afgunst, het niet willen gunnen dat andere mensen meer geld verdienen, niet?
Het gaat erom dat zij door middel van een corrupt systeem (fractioneel bankieren) alle welvaart uit de huidige maatschappij zuigen, tevens verdienen zij geen bonussen na de kapitaal injecties van de overheid. Zonder geld van de normale burger had Goldman Sachs niet eens meer bestaan, er is dus niets vreemds aan dat mensen genoeg hebben van het gegraai over hun rug door corrupte entiteiten.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:24:20 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93381629
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:22 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het gaat erom dat zij door middel van een corrupt systeem (fractioneel bankieren) alle welvaart uit de huidige maatschappij zuigen, tevens verdienen zij geen bonussen na de kapitaal injecties van de overheid. Zonder geld van de normale burger had Goldman Sachs niet eens meer bestaan, er is dus niets vreemds aan dat mensen genoeg hebben van het gegraai over hun rug door corrupte entiteiten.
Dat geld is terugbetaald, maar als jij vind dat banken geen geld horen te krijgen van de overheid, ben je dan ook tegen uitkeringen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93381716
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat geld is terugbetaald, maar als jij vind dat banken geen geld horen te krijgen van de overheid, ben je dan ook tegen uitkeringen?
Bron? Ik ben tegen het huidige financiële systeem, de sociale vangnetten zijn een symptoom van dat systeem.
pi_93381746
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Juist, aan luxe goederen die in Europa worden gemaakt. Autos, Jachten, etc.
Niet de made in china ellende.
Kortom, minder rijke mensen, minder europeanen met een baan.
:D. Ik vind het af en toe lastig in te schatten of je nu serieus bent, of een clowneske trol. Het lijkt me immers evident dat JUIST door het kapitalisme, en het daarmee gepaard gaande tomeloze winstbejag, enorm veel productie naar lage loon landen verscheept is, waarmee we ons ook nog erg afhankelijk van derden gemaakt hebben. Dat er dan wat werkgelegenheid gecreëerd is ten bate van het creëren van luxegoederen voor de extreem rijken doet daar per saldo niets aan af.

quote:
En laten we eerlijk zijn, het zijn niet de banken die de schuld zijn aan de eurocrisis, dat is het faal beleid van de knoflookstaten die niet willen snijden in de uitgaves en niet in staat zijn hun inwoners normaal belastingen te laten betalen.
Pardon? Dat de eurocrisis dergelijke proporties aan heeft kunnen nemen is louter te danken aan de fraude van bankiers.

Verder ben ik het wel deels met je eens wat betreft de knoflookstaten. Als je echter verdiept in de drijvende krachten achter supranationale en intergouvermentele gedrochten, zie je dat deze zeer nauw verweven (to say the least) zijn met het internationale bankwezen. Dit kan je dus niet los van elkaar zien!!!

quote:
Maar waar het eigenlijk om gaat is afgunst, het niet willen gunnen dat andere mensen meer geld verdienen, niet?
Afgunst in de zin van jaloezie? Nou, nee. Ik ben totaal niet materialistisch ingesteld. Ik heb totaal geen behoeft aan meer inkomen.

Afgunst in de zin van dat ik het ze niet gun? Hell yeah, you bet. Dat heeft alles te maken met een rechtvaardigheidsgevoel. Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoveel verdienen over de ruggen van anderen terwijl er nog steeds armoede heerst. Het zijn parasieten van de ergste soort.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:37:54 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93381885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:09 schreef pinine het volgende:

[..]

als één bank dat daar zou doen en er goed reclame voor zou maken zou dit misschien veel klanten kunnen opleveren die weglopen bij de bonusbanken of past dat niet in het plaatje van Amerika?
Geen bonussen = geen topbankiers = geen winst = geen rente op je spaarrekening = geen spaarders.
Jammer joh.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93381919
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:30 schreef Gulo het volgende:
Afgunst in de zin van dat ik het ze niet gun? Hell yeah, you bet. Dat heeft alles te maken met een rechtvaardigheidsgevoel. Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoveel verdienen over de ruggen van anderen terwijl er nog steeds armoede heerst. Het zijn parasieten van de ergste soort.
Maar zelf wel 2x per jaar op vakantie. Dat moet wel kunnen toch? :')
pi_93381984
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:39 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar zelf wel 2x per jaar op vakantie. Dat moet wel kunnen toch? :')
?
pi_93382010
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:37 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen bonussen = geen topbankiers = geen winst = geen rente op je spaarrekening = geen spaarders.
Jammer joh.
Er zijn zelfs bankiers die hun bonus niet hoefden te hebben of gelijk hebben geïnvesteerd in goede doelen. Je verkoopt onzin.
Jammer joh.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:47:10 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382038
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:39 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar zelf wel 2x per jaar op vakantie. Dat moet wel kunnen toch? :')
Ik heb geen 135 miljard nodig voor een vakantie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382052
Miljoenenbonussen zijn een middel voor banken om de beste bankiers aan te trekken en te behouden. Omdat die wedloop constant bezig is worden de bonussen ook steeds hoger
  zondag 27 februari 2011 @ 10:50:18 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93382090
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:45 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er zijn zelfs bankiers die hun bonus niet hoefden te hebben of gelijk hebben geïnvesteerd in goede doelen. Je verkoopt onzin.
Jammer joh.
Ah ok, met die 2 mensen die symboolpolitiek spelen gaan we het wel redden wereldwijd ja. Die mensen zullen wel in een rijtjeshuis wonen want ze zijn zo nobel.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93382123
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ah ok, met die 2 mensen die symboolpolitiek spelen gaan we het wel redden wereldwijd ja. Die mensen zullen wel in een rijtjeshuis wonen want ze zijn zo nobel.
We gaan het wel redden met mensen die de economie van binnen uithollen? Wat is je punt?
  zondag 27 februari 2011 @ 10:53:19 #58
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93382150
quote:
5s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:51 schreef HyperViper het volgende:

[..]

We gaan het wel redden met mensen die de economie van binnen uithollen? Wat is je punt?
Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen. De mentaliteit van die bankiers is echter ook niet de goede (want meer risico = meer bonus etc...), wat doe je er aan. Als mensen dat eens zouden weten...

En wat is dit dan, DM van TS: :')
quote:
jn vader is zelf (top)bankier) floorrr@live.nl om daarover te discussieren
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 27 februari 2011 @ 10:53:40 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382157
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef ElineGroenink het volgende:
de beste bankiers
Die bankiers helpen de economie naar de knoppen.

Herstel, ze helpen de economie EN democratie naar de knoppen. Google op Koch-brothers.

Dus bonussen = betere bankiers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 10:54:17 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382168
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen.

Maar mensen kunnen wel zonder banken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382173
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:43 schreef Gulo het volgende:

[..]

?
Ik veronderstel hiermee dat jijzelf een 'comfortabele' levensstijl nastreeft maar anderen veroordeelt die er een andere definitie op nahouden. Dat vind ik hypocriet.

Daarnaast impliceer je dat anderen dan jijzelf armoede zouden moeten oplossen. Laat ze dat lekker zelf beslissen.
pi_93382180
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen. De mentaliteit van die bankiers is echter ook niet de goede (want meer risico = meer bonus etc...), wat doe je er aan. Als mensen dat eens zouden weten...

En wat is dit dan, DM van TS: :')

[..]

Ik krijg ook de hele tijd DM's van de TS, dat ik op msn moet komen om met haar vader de topbankier te discussiëren :{ Eline ik nodig je vader hierbij uit in dit topic te komen discussiëren, het is handiger dat hij naar ons komt dan wij naar hem.
pi_93382191
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:53 schreef Barcaconia het volgende:
En wat is dit dan, DM van TS: :')

[..]

Ik kreeg hem ook al.
pi_93382193
quote:
Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef ElineGroenink het volgende:
Miljoenenbonussen zijn een middel voor banken om de beste bankiers aan te trekken en te behouden. Omdat die wedloop constant bezig is worden de bonussen ook steeds hoger
Dus de gehele maatschappij moet op den duur maar genoegen nemen met een substiantieel minder stuk van de welvaartstaart omdat een stel bankiers ons willen doen geloven dat de banken niet meer zouden functioneren zonder zulke exobitante beloningen. Boeren zouden eens zon houding ten opzichte van de maatschappij moeten gaan aannemen dan ben ik benieuwd of dit ook zo kan blijven worden verkocht aan het Publiek.
pi_93382217
Goldman sachs heeft miljarden winsten geboek was er dan op tegen om de bankiers miljoenenbonussen uit te keren
pi_93382235
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Maar middels honderen miljarden (niet miljoenen) bail out, wel incasseren. :D
ik vind het ook veel,
maar de bailout van de banken is nagenoeg volledig terugbetaald in de US
hadden ze lehman ook "gebailout" dan had de US staat al op winst gestaan
het is achteraf zeer dom geweest om lehman kapot te laten gaan
in NL heeft overheid het grootste deel van de leningen ook al terug
ze zitten nog wel met het door Bos veel te duur gekochte fortis/abn/amro
  zondag 27 februari 2011 @ 10:57:33 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382239
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik krijg ook de hele tijd DM's van de TS, dat ik op msn moet komen om met haar vader de topbankier te discussiëren :{ Eline ik nodig je vader hierbij uit in dit topic te komen discussiëren, het is handiger dat hij naar ons komt dan wij naar hem.
Dat durft ie niet. Hier kan ie niemand chanteren en bedreigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382273
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik veronderstel hiermee dat jijzelf een 'comfortabele' levensstijl nastreeft maar anderen veroordeelt die er een andere definitie op nahouden. Dat vind ik hypocriet.

Daarnaast impliceer je dat anderen dan jijzelf armoede zouden moeten oplossen. Laat ze dat lekker zelf beslissen.
Ach so, dank voor je toelichting. Ik denk ik dat echter niet zoveel met een nuance in definitie te maken heeft. Sommige dingen gaan alle perken te buiten.

En ik ga sowieso geen 2 x per jaar op vakantie, maar dat is verder irrelevant.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:59:45 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93382296
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar mensen kunnen wel zonder banken.
Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93382302
echte topbankiers doen het werk ook niet voor een paar ton per jaar..
  zondag 27 februari 2011 @ 11:00:54 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93382327
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ach so, dank voor je toelichting. Ik denk ik dat echter niet zoveel met een nuance in definitie te maken heeft. Sommige dingen gaan alle perken te buiten.

En ik ga sowieso geen 2 x per jaar op vakantie, maar dat is verder irrelevant.
Ik draag bijna de helft van mijn inkomen af aan goede doelen, en jij?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93382384
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
Het bankwezen zoals wij die nu kennen is er pas sinds 1913. Onzin dus. Bankiers zijn niet verantwoordelijk voor voorspoed in de maatschappij, dat mochten zij willen.
pi_93382396
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik kreeg hem ook al.
Ik al 3x, en toen ik daar niet op reageerde naast een DM ook nog een PB. :')

Dus TS, bij dezen, ik heb geen MSN en tevens sowieso geen interesse in een privé-discussie met je.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
:D. Je kan banken op verschillende manieren zien, maar je weet dat er voor pak en beet de 13e eeuw mensen ook al niet meer in hun nakie door de jungle rende? En het huidige gecorrumpeerde banksysteem is al helemaal niet zo oud.
pi_93382427
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:03 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het bankwezen zoals wij die nu kennen is er pas sinds 1913. Onzin dus. Bankiers zijn niet verantwoordelijk voor voorspoed in de maatschappij, dat mochten zij willen.
dat zijn ze wel met de miljardenwinsten stuwen banken de beurzen op en beurzen zijn een graadmeter voor de economie
pi_93382472
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik draag bijna de helft van mijn inkomen af aan goede doelen, en jij?
Is dit een wedstrijdje verplassen? :) Ik dat geval heb je gewonnen.

Ik geef sinds een jaar ofzo alles wat ik boven het minimumloon verdien aan goede doelen (of soms aan kennissen die het nodig hebben).

Ik heb echter niet zo'n goed betaalde baan. Ik verdien niet het dubbele van het minimumloon, dus draag derhalve minder dan de helft van mijn loon af aan goede doelen, dus minder dan jou.

Maar goed, is dit echt relevant voor de discussie?
pi_93382493
of hebben bankiers de welvaart vergokt?
pi_93382512
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik draag bijna de helft van mijn inkomen af aan goede doelen, en jij?
Dat is een van de drijfveren onder mijn ambitie. Je kunt dan tenminste zelf bepalen waar geld wel goed terecht komt.
pi_93382556
En 30 jaar geleden toen de bonusbonanza nog niet was uitgebroken functioneerden banken ook als normale entiteiten in onze maatschappij. Maar in de afgelopen 30 jaar is er op de een of andere manier iets heel vreemds gebeurd in onze wereld. Het lijkt er op dat de witte boord criminelen zich op deze gelegaliseerde manier een weg gevonden hebben om zich te buitenproportioneel te verrijken tov de rest van de mensen in de maatschappij.
pi_93382573
ik ken eline groenink niet, maar als zij dochter is van rijkman groenink dan wil ik via haar haar vader een compliment geven dat hij Abn/amro op het allerduurste moment heeft verkocht en voor de aandeelhouders een prima deal heeft gedaan en zijn BONUS dus dubbel verdiend
hij was uiteindelijk voor de aandeelhouders aan het werk
dat het drietal met fortis er daarna een potje van maakte kan je groenink niet verwijten
pi_93382601
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:05 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

dat zijn ze wel met de miljardenwinsten stuwen banken de beurzen op en beurzen zijn een graadmeter voor de economie
Hoe is miljardenwinsten stuwen gebaseerd op lucht positief voor de gewone bevolking? Ben je op de hoogte van hoe de economie er nu aan toe is? De enige reden dat de beurzen de graadmeter zijn voor onze economie is omdat de bankiers afhankelijkheid hebben gecreëerd door die miljarden te stuwen zonder edelmetalen om het te ondersteunen.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:14:00 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382611
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
Als die banken zo door gaan lopen we straks toch wel in ons nakie door de bossen.

Als je ff wacht hebben w net zo veel te verliezen als de demonstranten in Libië of zelfs fucking Noord-Korea.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382618
quote:
Op zondag 27 februari 2011 11:05 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

dat zijn ze wel met de miljardenwinsten stuwen banken de beurzen op en beurzen zijn een graadmeter voor de economie
Ah dus hier zeg je het zelf al de banken zijn verantwoordelijk geweest voor de bubbels in onze economie. Maar de bevolking mag opdraaien voor de gevolgen van het leeglopen van die bubbels. Nee dat is een gezonde insteek van die banksters.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:15:20 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382633
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:00 schreef ElineGroenink het volgende:
echte topbankiers doen het werk ook niet voor een paar ton per jaar..
Dan doe ik het wel. Ik verwacht dat je vader mij een baan als bankdirecteur aanbiedt. Ik doe het voor een ton per jaar, zonder bonussen of aandelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 11:17:52 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382676
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:05 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

dat zijn ze wel met de miljardenwinsten stuwen banken de beurzen op en beurzen zijn een graadmeter voor de economie
Graadmeter is een totaal betekenisloos woord in deze.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 11:18:34 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382692
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:08 schreef ElineGroenink het volgende:
of hebben bankiers de welvaart vergokt?
Nee, gewoon gestolen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382700
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan doe ik het wel. Ik verwacht dat je vader mij een baan als bankdirecteur aanbiedt. Ik doe het voor een ton per jaar, zonder bonussen of aandelen.
Ik meld mij ook alvast, ik doe het voor slechts 75.000 per jaar, mits Twingo van de zaak.
pi_93382730
27-02-2011 @ 11:17:12

kom op msn

27-02-2011 @ 11:19:39

kom op msn dan

Eline, volgens mij heb ik al aangegeven geen interesse te hebben in een chatsessie met je vader de topbankier, hij is hier van harte welkom. Over.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:20:29 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382737
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:18 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik meld mij ook alvast, ik doe het voor slechts 75.000 per jaar, mits Twingo van de zaak.
Een Twingo zelfs! Graaier! :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 11:21:18 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382761
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:20 schreef HyperViper het volgende:
27-02-2011 @ 11:17:12

kom op msn


ja mij ook. Ik heb gevraagd wat dat schuift.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93382832
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een Twingo zelfs! Graaier! :D
Ik moet natuurlijk wel een dikke auto hebben om op mijn parkeerplek te zetten, wil niet dat Henk of Ingrid gebruik maken van mijn privileges.
pi_93382848
quote:
Op zondag 27 februari 2011 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ja mij ook. Ik heb gevraagd wat dat schuift.
Zou ze als bankiers dochter een Bumba junta feestje op zondagmiddag willen houden
  zondag 27 februari 2011 @ 11:27:05 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93382919
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou ze als bankiers dochter een Bumba junta feestje op zondagmiddag willen houden
Klinkt gezellig :P Maar eerst geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93383316
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Klinkt gezellig :P Maar eerst geld.
Klote mobiele apparaten met internet en half typen. Het was eigenlijk bunga bunga feestje wat ik wou typen, maar een bumba junta klinkt ook wel beter. Ach en de banksters dochter wil ook al met mij op MSN wat schattig. Dat is dan wel weer een voordeel van de mobiele site daar krijg ik die onzin van DM niet in beeld. :P
pi_93383391
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Klote mobiele apparaten met internet en half typen. Het was eigenlijk bunga bunga feestje wat ik wou typen, maar een bumba junta klinkt ook wel beter. Ach en de banksters dochter wil ook al met mij op MSN wat schattig. Dat is dan wel weer een voordeel van de mobiele site daar krijg ik die onzin van DM niet in beeld. :P
Haha, ik zat al te googlen wat een bumba junta was. :@
  zondag 27 februari 2011 @ 11:52:09 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93383549
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:03 schreef Gulo het volgende:

:D. Je kan banken op verschillende manieren zien, maar je weet dat er voor pak en beet de 13e eeuw mensen ook al niet meer in hun nakie door de jungle rende? En het huidige gecorrumpeerde banksysteem is al helemaal niet zo oud.
Het moderne bankieren begon rond die tijd in Italie, later brachten de Fuggers het naar noord europa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93383607
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het moderne bankieren begon rond die tijd in Italie, later brachten de Fuggers het naar noord europa.
Bullshit, het moderne bankieren begon in 1913.
pi_93383663
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het moderne bankieren begon rond die tijd in Italie, later brachten de Fuggers het naar noord europa.
Maar hadden die moderne bankiers ook exorbitante bonus beloningen nodig om hun werk te doen. Nee want dan zou er wel een andere bankier opstaan om in dat te dure gat in te springen. Maar die tijd is voorbij en we zittten als maatschappij opgescheept met eens telletje verwende bankiers die met hun streken de maatschappij gijzelen.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:55:46 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93383666
Even een beetje afleiding in dit serieuze topic.

quote:
There's a new bill on the block that may have reached the apex (I hope) of woman-hating craziness. Georgia State Rep. Bobby Franklin—who last year proposed making rape and domestic violence "victims" into "accusers"—has introduced a 10-page bill that would criminalize miscarriages and make abortion in Georgia completely illegal. Both miscarriages and abortions would be potentially punishable by death: any "prenatal murder" in the words of the bill, including "human involvement" in a miscarriage, would be a felony and carry a penalty of life in prison or death. Basically, it's everything an "pro-life" activist could want aside from making all women who've had abortions wear big red "A"s on their chests.

...

Under Rep. Franklin's bill, HB 1, women who miscarry could become felons if they cannot prove that there was "no human involvement whatsoever in the causation" of their miscarriage.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93383696
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar hadden die moderne bankiers ook exorbitante bonus beloningen nodig om hun werk te doen. Nee want dan zou er wel een andere bankier opstaan om in dat te dure gat in te springen. Maar die tijd is voorbij en we zittten als maatschappij opgescheept met eens telletje verwende bankiers die met hun streken de maatschappij gijzelen.
bankiers zijn niet verwend ze dragen super veel verantwoordelijkheid
pi_93383706
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het moderne bankieren begon rond die tijd in Italie, later brachten de Fuggers het naar noord europa.
Jij geeft een andere invulling aan het begrip modern bankieren. Je verschillende breuklijnen aantonen. Maar ik denk dat het uitvaardigen van de Federal Reserve Act in 1913 toch de grondslag vormt van het huidige internationale bankwezen.

Verder maakt het niet zo veel uit, het ging er om dat jij stelde dat we zonder banken in ons nakie door de jungle zouden rennen. Als je de geschiedenis bestudeert zie je dat dat een grove misvatting is.
pi_93383760
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:55 schreef Basp1 het volgende:
ls maatschappij opgescheept met eens telletje verwende bankiers die met hun streken de maatschappij gijzelen.
Een beetje respect voor de Goldman Sachs bankiers graag.

Zij verrichten naar eigen zeggen wel het werk van god op aarde ja. :{w
pi_93383771
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:54 schreef HyperViper het volgende:
Bullshit, het moderne bankieren begon in 1913.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:59:59 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93383792
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:56 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

bankiers zijn niet verwend ze dragen super veel verantwoordelijkheid
Ze dragen helemaal geen verantwoordelijkheid, want als er iets mis gaan "moeten" ze door de overheid gered worden omdat ze zogenaamd too big top fail zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93383796
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:56 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

bankiers zijn niet verwend ze dragen super veel verantwoordelijkheid
Je gelooft de sprookjes die je varder voor het slapen gaat te veel. Boeren dragen nog veel meer verantwoordlijkheid als die niets zouden produceren zouden we met ons allen dood gaan van de honger. Daarna komen de rest van de producerende sectoren anders hadden we geen meuk om maar iets op te typen of autos', enz. Daarna komen de ambtenaren, als we die niet hadden waren er geen eigendomsbewijzen en hadden die bankiers ook niets te doen. En als allerlaatste komen die bankiers die zichtzelf op een voetstuk geplaats hebben maar daar eigenlijk totaal niet horen. :W
pi_93383808
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:56 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

bankiers zijn niet verwend ze dragen super veel verantwoordelijkheid
Helemaal niet want de overheid lapt wel als ze falen. Ze zouden veel verantwoordelijkheid hebben als de economie volledig afhankelijk was van hun prestaties, wat niet het geval is want de lege huls wordt wel opgevuld door de overheden. Hun prestaties waren blijkbaar niet afdoende aangezien de overheid ze meerdere malen uit de brand heeft geholpen. Welke verantwoordelijkheid bedoel je?
pi_93383841
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ze dragen helemaal geen verantwoordelijkheid, want als er iets mis gaan "moeten" ze door de overheid gered worden omdat ze zogenaamd too big top fail zijn.
Inderdaad.
pi_93383880
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:01 schreef thumbnail het volgende:

[..] als de systeembanken waren omgevallen was de schade nog veel groter geweest. En bankiers hebben veel verantwoordelijkheid omdat zij de economie grote schade toe kunnen brengen

Inderdaad.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:03:00 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93383885
De enigen die de "verantwoordelijkheid" (gevolgen) dragen van het bankieren zijn de kleine spaarders, hypotheek-nemers en belastingbetalers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93383912
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enigen die de "verantwoordelijkheid" (gevolgen) dragen van het bankieren zijn de kleine spaarders, hypotheek-nemersgevers en belastingbetalers.
Hypotheek gevers zijn degenen die het huis in onderpand (de hypotheek) geven bij de bank om een hypothecaire lening af te kunnen sluiten.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:05:05 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93383963
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hypotheek gevers zijn degenen die het huis in onderpand (de hypotheek) geven bij de bank om een hypothecaire lening af te kunnen sluiten.
Ah, dank u.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93383999
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, dank u.
Anders zou je de banken bedoelen. :P
pi_93384006
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:02 schreef ElineGroenink het volgende:

[..]

Dit moet je niet doen.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:10:17 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384107
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:06 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dit moet je niet doen.
Was dat geen quote van jou? Ik mistte al iets toen ik er op klikte?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384127
moeten topbankiers berecht worden dan?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:11:27 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384142
quote:
12s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Anders zou je de banken bedoelen. :P
Aangezien ik niet in de banken-religie geloof, heb ik dus geen hypotheek. En in de volksmond "neem" je een hypotheek als je een huis koopt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:12:07 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384160
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:11 schreef ElineGroenink het volgende:
moeten topbankiers berecht worden dan?
10 jaar geleden wel. Nu is dat te laat.,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384164
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Was dat geen quote van jou? Ik mistte al iets toen ik er op klikte?
Nee, die Groenink zit mijn reactie onder een reactie die haar wel goed uitkomt te plaatsen.
Ik heb het in het feedback forum gemeld.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:12:50 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384181
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:12 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nee, die Groenink zit mijn reactie onder een reactie die haar wel goed uitkomt te plaatsen.
Ik heb het in het feedback forum gemeld.
Ik PMde haar al, of ze dom was of loog. Maar ze liegt dus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384187
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:11 schreef ElineGroenink het volgende:
moeten topbankiers berecht worden dan?
Ze worden niet bercht, maar op de den duur wel gelyncht door de bevolking. :Y)
pi_93384207
dat zie ik de NLse bevolking echt niet doen
pi_93384224
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze worden niet bercht, maar op de den duur wel gelyncht door de bevolking. :Y)
Dan heb jij niet in de gaten in welke mate het bankwezen verweven is het met wetgever en de wetshandhaving. ( ik heb het nu dan even over de situatie in de VSA he). Van het Nederlandse banksysteem weet ik sowieso niet zo heel veel).
  zondag 27 februari 2011 @ 12:14:50 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384238
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze worden niet bercht, maar op de den duur wel gelyncht door de bevolking. :Y)
Idd, ze hebben de kans gehad. Maar met de laatste bonussen-ronde ....

Het lijkt Egypte wel! :D

"Down Mubarak!"
"Nou, kinders..."
"Down regime!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:17:11 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384307
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:13 schreef ElineGroenink het volgende:
dat zie ik de NLse bevolking echt niet doen
Het word een bloedbad, in Engeland en Amerika zijn ze al begonnen. US-uncut, UK-Uncut.

En nu zijn er in NL ook verregaande bezuinigingsvoorstellen. Your're going down.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384325
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:13 schreef ElineGroenink het volgende:
dat zie ik de NLse bevolking echt niet doen
Moet jij eens opletten waar ze toe in staat zijn als de strop te strak aangetrokken wordt. Is dit trouwens de reden dat je op MSN met ons wou discussiëren? Zodat je er lekker op los kan liegen samen met je vader?
pi_93384331
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het word een bloedbad, in Engeland en Amerika zijn ze al begonnen. US-uncut, UK-Uncut.

En nu zijn er in NL ook verregaande bezuinigingsvoorstellen. Your're going down.
:')

Denk je dat nu werkelijk?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:18:09 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384338
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:18:35 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384352
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

:')

Denk je dat nu werkelijk?
Ik ben er zeker van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:19:41 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384385
quote:
5s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:17 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten waar ze toe in staat zijn als de strop te strak aangetrokken wordt. Is dit trouwens de reden dat je op MSN met ons wou discussiëren? Zodat je er lekker op los kan liegen samen met je vader?
Ze kan ons inhuren als adviescommissie om de schade te beperken. Maar ik denk dat het gewoon een slachting gaat worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384400
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben er zeker van.
De Westerse landen hebben een veel beter controle en repressie-apparaat.

Als er zich in Amerika 'Egyptische' toestanden voordoen wordt martial law afgekondigd, en dan is het zo voorbij de demonstranten hoor :)
  zondag 27 februari 2011 @ 12:21:59 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384457
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:20 schreef Gulo het volgende:

[..]

De Westerse landen hebben een veel beter controle en repressie-apparaat.

Daarom denk ik ook dat het een bloedbad gaat worden.

Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384513
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:20 schreef Gulo het volgende:

[..]

De Westerse landen hebben een veel beter controle en repressie-apparaat.

Als er zich in Amerika 'Egyptische' toestanden voordoen wordt martial law afgekondigd, en dan is het zo voorbij de demonstranten hoor :)
Martial law werkt maar tot op zekere hoogte, als de militairen niet meewerken houd het feestje op en wat ik ervan begrijp is dat de gemiddelde US militair niet erg tevreden is met hun huidige federale regering.
pi_93384537
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:12 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Nee, die Groenink zit mijn reactie onder een reactie die haar wel goed uitkomt te plaatsen.
Ik heb het in het feedback forum gemeld.
:r wtf man
pi_93384557
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat het een bloedbad gaat worden.

Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
Voor de demonstranten ja. Dat is dus wat ik zeg, we zijn het dus eens.

Je stelling over het lynchen van bankiers is dus gewoon een fantasie.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:26:52 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384626
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

Voor de demonstranten ja. Dat is dus wat ik zeg, we zijn het dus eens.

Je stelling over het lynchen van bankiers is dus gewoon een fantasie.
Jij denkt dat de bankiers het gaan winnen? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:27:36 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384659
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:23 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Martial law werkt maar tot op zekere hoogte, als de militairen niet meewerken houd het feestje op en wat ik ervan begrijp is dat de gemiddelde US militair niet erg tevreden is met hun huidige federale regering.
Ik krijg Egypte Libië flashbacks. O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384669
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

Voor de demonstranten ja. Dat is dus wat ik zeg, we zijn het dus eens.

Je stelling over het lynchen van bankiers is dus gewoon een fantasie.
Je denkt toch niet dat de US regering +5000 doden op hun naam willen hebben staan? Als de pleuris uitbreekt zal Martial Law het niet meer kunnen houden, niet als +-2% van de bevolking opstaat, dan helpt zelfs witte fosfor niet meer.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:29:39 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384730
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:27 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de US regering +5000 doden op hun naam willen hebben staan? Als de pleuris uitbreekt zal Martial Law het niet meer kunnen houden, niet als +-2% van de bevolking opstaat, dan helpt zelfs witte fosfor niet meer.
En vergeet niet dat er nogal wat (bewapende) extremistische groeperingen in Amerika zijn die de Federale overheid sowieso niet erkennen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93384765
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij denkt dat de bankiers het gaan winnen? _O-
Ik vind het een beetje oppervlakkig om het de hele tijd over bankiers te hebben. Het gaat over het systeem.

En ja, dikke kans dat de Amerika binnen een paar jaar instort. Het is gewoon wachten tot die bubbel met derivaten doorprikt wordt. Dan is het hek van de dam.

Maar denk je dat ze daar niet op anticiperen? Dit soort scenario's zijn tot in den treuren uitgewerkt door veiligheidsdiensten. Ze kondigen gewoon martial law af, en dat is het dan. Die protocollen liggen er gewoon.

De fema heeft in ieder geval ook al de nodige voorzieningen getroffen.

Als jij denkt dat demonstranten daarvan winnen, be my guest, maar ik vind het een fantasie.
pi_93384901
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En vergeet niet dat er nogal wat (bewapende) extremistische groeperingen in Amerika zijn die de Federale overheid sowieso niet erkennen.
Inderdaad, daar zal wel geweld van uit gaan. Dat zit er zowel aan te komen als hun grondrechten nog verder aangetast te worden. Maar het leger maakt daar natuurlijke korte metten mee.

Die bewegingen worden gewoon afgeschilderd als terroristen, en dan denken die soldaten daar verder echt niet over na hoor. Je moet je niet vergissen dat die soldaten constant met propgaganda van uit eigen gelederen bestookt worden.
pi_93384912
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje oppervlakkig om het de hele tijd over bankiers te hebben. Het gaat over het systeem.

En ja, dikke kans dat de Amerika binnen een paar jaar instort. Het is gewoon wachten tot die bubbel met derivaten doorprikt wordt. Dan is het hek van de dam.

Maar denk je dat ze daar niet op anticiperen? Dit soort scenario's zijn tot in den treuren uitgewerkt door veiligheidsdiensten. Ze kondigen gewoon martial law af, en dat is het dan. Die protocollen liggen er gewoon.

Als jij denkt dat demonstranten daarvan winnen, be my guest, maar ik vind het een fantasie.

Dat is speculatie, het gaat om de cijfers. Zijn het genoeg demonstranten (2-5% van de gehele bevolking) dan zullen zij zeker winnen, daar twijfel ik niet aan. Ook het leger bestaat uit mensen, als genoeg mensen genoeg hebben van een corrupte entiteit in hun midden zal deze getermineerd worden, het is een kwestie van tijd.
pi_93384914
bankiers maken weer miljardenwinsten waarom dan nog die kritiek?
  zondag 27 februari 2011 @ 12:35:09 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93384922
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje oppervlakkig om het de hele tijd over bankiers te hebben. Het gaat over het systeem.

En ja, dikke kans dat de Amerika binnen een paar jaar instort. Het is gewoon wachten tot die bubbel met derivaten doorprikt wordt. Dan is het hek van de dam.

Maar denk je dat ze daar niet op anticiperen? Dit soort scenario's zijn tot in den treuren uitgewerkt door veiligheidsdiensten. Ze kondigen gewoon martial law af, en dat is het dan. Die protocollen liggen er gewoon.

Als jij denkt dat demonstranten daarvan winnen, be my guest, maar ik vind het een fantasie.
Ze hebben sinds 9/11 al een state of emergency in USA. What's the difference?

Martial law is het begin van het einde. Het systeem in MO (USA + dictaturen + Israel) gaat op dit moment te gronde. USA en Europa gaan ook.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:35:54 #143
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_93384948
edit, verkeerde topic.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:38:33 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93385041
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:34 schreef ElineGroenink het volgende:
bankiers maken weer miljardenwinsten waarom dan nog die kritiek?
Het zijn gestolen en bij elkaar gelogen winsten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2011 @ 12:39:42 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93385088
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:34 schreef Gulo het volgende:

Maar het leger maakt daar natuurlijke korte metten mee.

Net zoals in Tunesië, Egypte en Libië. :Y

quote:
Die bewegingen worden gewoon afgeschilderd als terroristen, en dan denken die soldaten daar verder echt niet over na hoor. Je moet je niet vergissen dat die soldaten constant met propgaganda van uit eigen gelederen bestookt worden.
Net zoals in Tunesië, Egypte en Libië. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93385400
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals in Tunesië, Egypte en Libië. :Y

[..]

Net zoals in Tunesië, Egypte en Libië. :Y
Heb jij enig inzicht in de opzet van Homeland Security, de FEMA etc?

Waarschijnlijk niet. Je kan die situatie echt niet vergelijken met de situatie in Afrika.

Het Amerikaanse systeem voorziet ook wel dergelijke toestanden en zijn daar gewoon enorm goed op voorbereid.

Ik vind het vreemd dat jij denkt dat die landen in Afrika net zo goed voorbereid waren.
  zondag 27 februari 2011 @ 12:52:36 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93385560
De regionale verschillen zijn irrelevant.

Sinds een jaar of 10 kunnen mensen direct met elkaar communiceren. Ze hebben geen organisaties meer nodig. Ze kunnen zonder leiding razendsnel informatie delen en actie ondernemen. Dat is de reden dat organisaties geen macht meer hebben over mensen. Dat is hetzelfde voor de dictaturen in het MO als andere dictaturen.

Daarom is het Witte Huis net zo machteloos wb de revoluties in het MO als de dictaturen ter plekke. En daarom zullen de (toekomstige) demonstranten in andere delen van de wereld (ook USA en EU) machtiger zijn dan de bedrijven en overheden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93385865
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De regionale verschillen zijn irrelevant.

Sinds een jaar of 10 kunnen mensen direct met elkaar communiceren. Ze hebben geen organisaties meer nodig. Ze kunnen zonder leiding razendsnel informatie delen en actie ondernemen. Dat is de reden dat organisaties geen macht meer hebben over mensen. Dat is hetzelfde voor de dictaturen in het MO als andere dictaturen.

Daarom is het Witte Huis net zo machteloos wb de revoluties in het MO als de dictaturen ter plekke. En daarom zullen de (toekomstige) demonstranten in andere delen van de wereld (ook USA en EU) machtiger zijn dan de bedrijven en overheden.
Goed, we worden het hier niet over eens.

Ik vind het waarlijk onbegrijpelijk dat jij het e.e.a. afdoet als regionale verschillen.

Het is duidelijk dat je geen kaas gegeten hebt van de ontwikkelingen van de FEMA en het ontstaan van de DHS.

Jij denkt dat dit marginale verschillen zijn t.o.v. de voornoemde Afrikaanse landen. :')

Aight, prima. Maar dan is verdere discussie totaal zinloos.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:03:04 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93385972
Dan heb je me niet begrepen. Ik zeg dat organisaties irrelevant worden. Daarmee worden de verschillen tussen die organisaties ook irrelevant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93386063
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan heb je me niet begrepen. Ik zeg dat organisaties irrelevant worden. Daarmee worden de verschillen tussen die organisaties ook irrelevant.
We zijn het eens dat we het oneens zijn. ;)
pi_93386449
moet er een bonus limiet komen?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:22:17 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93386798
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:15 schreef ElineGroenink het volgende:
moet er een bonus limiet komen?
Daar is het te laat voor. De elite heeft heel veel om terug te geven wat ze bij elkaar gelogen en gestolen hebben. En dat gaan ze niet doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93386831
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:15 schreef ElineGroenink het volgende:
moet er een bonus limiet komen?
Nee, het moderne bankwezen moet compleet op de schop samen met de economische slavendrijvers die het in stand houden. Zij hebben hun kans gehad.
  zondag 27 februari 2011 @ 13:26:44 #154
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_93387013
Een bonusverbod zou er moeten komen, er zijn mensen die handelen uit idealisme of eergevoel, kan ook veel mee bereikt worden, helaas denken graaiers daar anders over.

Eer is ondergewaardeerd tegenwoordig.
pi_93387107
Oh ja, nog even een filmpje met een simpel feitenrelaas over de totstandkoming van het huidige banksysteem.

Speciaal voor Pietverdriet.

No doubt, dat je dit afdoet als alu-hoedjes-shit, maar dat ontkracht de weergegeven feiten maar.

Toffe muziek trouwens *O*
  zondag 27 februari 2011 @ 13:33:49 #156
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_93387359
Iedereen in dit topic luistert schijnbaar graag naar zichzelf op krikt graag zijn postcount op. :') Het is vanaf pagina 1 op dit topic gepost dat gebruiker ElineGroenink alleen maar financiële semi-rel topics post, gecopy-paste OP's en vervolgens in het topic nog een paar keer reageert met oneliners en nooit inhoudelijk ingaat op discussies voortvloeiende uit de OP, daarmee zichzelf diskwalificeert als discussiepartner. Dus waarom uberhaubt reageren in zo'n topic vraag ik mij af.

Ik zou zelf nooit.. Oh snap. -O-
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 27 februari 2011 @ 13:49:16 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93387983
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:33 schreef neo2000 het volgende:


Ik zou zelf nooit.. Oh snap. -O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93388103
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:28 schreef Gulo het volgende:
Oh ja, nog even een filmpje met een simpel feitenrelaas over de totstandkoming van het huidige banksysteem.

Speciaal voor Pietverdriet.

No doubt, dat je dit afdoet als alu-hoedjes-shit, maar dat ontkracht de weergegeven feiten maar.

Toffe muziek trouwens *O*
Dat is exact de reden waarom ik deze familie maar even buiten beschouwing heb gelaten.
pi_93394206
De bonus-fetish van TS daargelaten, is en blijft het gewoon schandalig hoe topbankiers blijven graaien. Gaat het geweldig, dan vangen ze vette bonussen, gaat het heel slecht, dan vangen ze OOK vette bonussen. Op geen enkele manier geven ze blijk van maatschappelijke voelsprieten. Ook al zou het hele land in de afgrond verkeren, dan nog gingen deze figuren door met zichzelf verrijken. Simpelweg weerzinwekkend.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:59:36 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93394295
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:58 schreef Boldface het volgende:
De bonus-fetish van TS daargelaten, is en blijft het gewoon schandalig hoe topbankiers blijven graaien. Gaat het geweldig, dan vangen ze vette bonussen, gaat het heel slecht, dan vangen ze OOK vette bonussen. Op geen enkele manier geven ze blijk van maatschappelijke voelsprieten. Ook al zou het hele land in de afgrond verkeren, dan nog gingen deze figuren door met zichzelf verrijken. Simpelweg weerzinwekkend.
Als je zo rijk bent heb je ook helemaal geen land nodig. Kan dus gewoon naar de knoppen. Bankiers heten allemaal Ghaddafi.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 maart 2011 @ 13:20:37 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94000205
http://www.telegraaf.nl/i(...)loon__Buffett__.html

quote:
za 12 mrt 2011, 08:55
Voor belegger Buffett volstaat laag loon
OMAHA - De rijkste belegger ter wereld ziet opnieuw af van een loonsverhoging. De Amerikaan Warren Buffett heeft vorig jaar een bescheiden loon van 100.000 dollar (ruim 70.000 euro) ontvangen, net als de afgelopen 29 jaar. Hij wil ook de komende jaren geen opslag. Dat blijkt uit de uitnodiging voor de aandeelhoudersvergadering van zijn beleggingsfonds Berkshire Hathaway.

De Amerikaanse superbelegger Warren Buffett heeft hard uitgehaald naar falende topmannen op Wall Street. ANP De Amerikaanse superbelegger Warren Buffett heeft hard uitgehaald naar falende topmannen op Wall Street. ANP

Buffett heeft in het verleden scherpe kritiek geuit op buitensporige beloning van managers. Tijdens de kredietcrisis viel hij vooral uit naar bankmanagers, die bonussen kregen ondanks slechte prestaties.

Van zijn jaarloon betaalt Buffett zelfs nog 50.000 dollar terug, wegens privételefoontjes en portokosten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')