abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93342680
Recordbonussen

Dat nooit weer! Oorlog aan de bonus! Stop het onfatsoen! Einde aan de speculatie! We herinneren ons nog deze oorlogskreten van de Franse en Amerikaanse leiders na de crisis van Lehman. Bravo. Het aankomende bonusseizoen zal recordhoogten bereiken

De beloning voor topbankiers in de financiële sector zijn weer volop aan het groeien op Wall Street. 957 topbankiers van Goldman Sachs kunnen rekenen op bonussen van minstens 5.000.000$ per persoonkreeg Paul Jones verdiende een bonus van 32,6 miljoen dollar, terwijl Brian Moynihan van Bank of America 49,4 miljoen dollar in aandelen ontving.

In 2010 werd er door de 25 grootste Wall Street banken een recordbedrag van 135 miljard dollar aan bonus en salarissen uitgekeerd. Dat is 5,7 procent meer dan de 128 miljard dollar in 2009
de gemiddelde bonus steeg over 2010 met 3 procent naar 641.000 dollar bij de 5 grootbanken. het is echter wel ongelijk verdeelt topbankiers lopen met tientallen miljoenen naar huis. Terwijl een normale bankier het met een paar ton moet doen.

De hogere salarissen zijn het gevolg van sterk gestegen winsten bij de 25 grootste banken op Wall Street, stelt de krant op basis van eigen onderzoek: er werd een recordwinst van 417 miljard dollar verdiend. de bonussen zijn zelfs hoger dan voor de crisis
pi_93342802
Jaloers?
pi_93342818
dat geld hadden ze beter ergens anders in kunnen steken
pi_93343009
nouja het is natuurlijk absurd veel, maar het is wel zo dat zonder bonussen je geen topbankiers kan binnenhalen. Er is een constante wedloop wie de meeste miljoenen betaald
pi_93343016
eigenlijk zouden de aandeelhouders hiervoor een stokje moeten steken. Als alle banken gezamelijk de bonussen zouden afschaffen dan kunnen de banken goedkoper werken of dat de overheden hogere eisen stellen dan de liquiditeits positie, dan kunnen ze geen bonussen uitkeren
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:07:02 #8
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_93343087
Denk eens mee: hoeveel problemen kun je oplossen met 135 miljard?

Veel! Heel veel! :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_93343124
aandeelhouders stemmen er mee in omdat deze topbankiers zorgen voor miljardenwinsten dat zie je wel bij Goldman Sachs
pi_93343180
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:04 schreef rabartels het volgende:
eigenlijk zouden de aandeelhouders hiervoor een stokje moeten steken. Als alle banken gezamelijk de bonussen zouden afschaffen dan kunnen de banken goedkoper werken of dat de overheden hogere eisen stellen dan de liquiditeits positie, dan kunnen ze geen bonussen uitkeren
als één bank dat daar zou doen en er goed reclame voor zou maken zou dit misschien veel klanten kunnen opleveren die weglopen bij de bonusbanken of past dat niet in het plaatje van Amerika?
pi_93343234
wall street banken zeggen niet zonder miljoenenbonussen te kunnen anders loopt de beste bankiers zo weg. Daarom worden die miljarden uitgekeerd
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:20:57 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93343556
In navolging van de Britse UK-Uncut beweging:
http://forum.fok.nl/topic/1613426
http://www.usuncut.com/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93343616
ja logisch toch banken willen zo min mogelijk afdragen aan de overheid
pi_93343805
Trickle down economy zie het probleem niet zo.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_93343851
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:22 schreef ElineGroenink het volgende:
ja logisch toch banken willen zo min mogelijk afdragen aan de overheid
Maar middels honderen miljarden (niet miljoenen) bail out, wel incasseren. :D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:11 #16
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_93343885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:53 schreef ElineGroenink het volgende:
Recordbonussen
Leuk Stukje :)
Zelf geschreven? Nee? Geef 'es een bronvermelding dan :s)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:50:18 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93344449
Dat is toch weer een 47,5 Miljard aan belasting die ze betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:54:13 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93344550
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93344606
De hoge bonussen onttrekken namelijk veel geld aan de economie. En dat is in een tijd waarin regeringen overal ter wereld biljoenen euro's in de economie pompen en de geldpersen voluit laten draaien maar goed ook. Zonder de ruimhartige bonussen zou de overvloed aan geld maar tot één ding leiden: torenhoge inflatie.
Dus in plaats van klagen over te hoge bonussen moeten we juist stimuleren dat er nog veel meer met hoge bonussen gestrooid gaat worden
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:07 #21
137949 Disana
pi_93344722
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:53 schreef ElineGroenink het volgende:

stelt de krant op basis van eigen onderzoek

Welke krant, of zie ik de bron over het hoofd?

Oh je post hem verderop, in de OP zou ie ook wel op zijn plaats zijn.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:27 #22
45206 Pietverdriet
pi_93344731
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:56 schreef ElineGroenink het volgende:
De hoge bonussen onttrekken namelijk veel geld aan de economie. En dat is in een tijd waarin regeringen overal ter wereld biljoenen euro's in de economie pompen en de geldpersen voluit laten draaien maar goed ook. Zonder de ruimhartige bonussen zou de overvloed aan geld maar tot één ding leiden: torenhoge inflatie.
Dus in plaats van klagen over te hoge bonussen moeten we juist stimuleren dat er nog veel meer met hoge bonussen gestrooid gaat worden
Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
pi_93344760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Werknemers bij Porsche bijvoorbeeld zijn maar wat blij dat die jongens op Wall Street een dikke bonus krijgen, want daar gaat een flink deel van hun productie heen.
En dat is weer goed voor de Nederlandse economie die gaat dan weer meer naar Duitsland exporteren, bedrijven als Koninklijke Hulshof bijvoorbeeld die leer leveren aan Porsche.
precies
pi_93344958
wanneer gaan ze die bailouts terugbetalen? genoeg geld, lijkt me. hoeven wij niet meer te bezuinigen.
pi_93345410
quote:

[..]

Omdat elke bankier standaard 10 Porsche's koopt bij elke bonus die hij ontvangt :')
pi_93345543
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:21 schreef Santello het volgende:

[..]

Omdat elke bankier standaard 10 Porsche's koopt bij elke bonus die hij ontvangt :')
anders wel een Bentley of Aston martin
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:41:15 #27
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93346116
Hoe bevallen je Uggs, TS?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:57:30 #28
pi_93346568
quote:

[..]

Dus belastingbetalers betalen het salaris van Porschemedewerkers. Lijkt wel communisme.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:23:20 #29
45206 Pietverdriet
pi_93347465
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:08 schreef okiokinl het volgende:
wanneer gaan ze die bailouts terugbetalen? genoeg geld, lijkt me. hoeven wij niet meer te bezuinigen.
Deden ze in 2009 al
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:31:35 #30
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_93347715
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:08 schreef okiokinl het volgende:
is dat niet al voor het overgrote deel terugbetaald? Zijn we niet vooral het falen van andere landen en pensioenfondsen aan het financieren? Ow en de nationalisatie van een megalomane bank :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_93347904
*barf*
pi_93347958
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef eleusis het volgende:
Wat bezielt jullie toch om al een jaar lang elke week weer te reageren op het wekelijkse topic van die 40jarige werkloze kut troll die niets beters in zijn leven te doen heeft dan te fantaseren over bankiersdochters. :') Fok, je stelt me diep, diep teleur...

[ afbeelding ]
Prachtig overzicht. _O_
pi_93347988
quote:

[ afbeelding ]
Excuus, je had de kloontjes ook al opgezocht. :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:42:44 #34
pi_93348145
quote:

[ afbeelding ]
Als de banken die bonussen verdelen onder de Fok!kers, zullen we stoppen.
pi_93363565
zonder bonus geen topbankiers
  zaterdag 26 februari 2011 @ 23:08:57 #36
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_93369663
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen, het geld komt dus op een andere plek terecht als het door superrijken wordt binnen geharkt en zal een bepaalde 'route' afleggen, in ieder geval zal het met meer vertraging en omwegen aan komen en in minderemate bij de gewone man als het door de superrijken wordt 'verdiend', maw dit soort bonussen houden de kloof tussen rijk en arm in stand, t maakt het zelfs groter, en dat is iets wat je niet zou moeten willen.

Weg met die belachelijke bonussen dus..
pi_93373680
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:43 schreef ElineGroenink het volgende:
zonder bonus geen topbankiers
Geld rolt.
  zondag 27 februari 2011 @ 00:57:01 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93374667
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtig overzicht. _O_
Ik mis er nog een paar. Zou het henkway zijn? Die snapt ook nooit interpunctie. Maar hij kan wel d/t, dus ik ben er nog niet helemaal over uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_93376742
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Urretje het volgende:
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen, het geld komt dus op een andere plek terecht als het door superrijken wordt binnen geharkt en zal een bepaalde 'route' afleggen, in ieder geval zal het met meer vertraging en omwegen aan komen en in minderemate bij de gewone man als het door de superrijken wordt 'verdiend', maw dit soort bonussen houden de kloof tussen rijk en arm in stand, t maakt het zelfs groter, en dat is iets wat je niet zou moeten willen.

Weg met die belachelijke bonussen dus..
Dit was mijn punt. Ik kon het niet verwoorden.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:12:52 #40
45206 Pietverdriet
pi_93380867
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:08 schreef Urretje het volgende:
Rijke mensen geven geld aan andere zaken uit dan minder rijke mensen,
Juist, aan luxe goederen die in Europa worden gemaakt. Autos, Jachten, etc.
Niet de made in china ellende.
Kortom, minder rijke mensen, minder europeanen met een baan.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:22:06 #41
269012 Urretje
Nerd Beveland
pi_93380931
Dat argument slaat om 2 redenen de plank mis.

Ten eerste zijn ondernemers (rijken) echt wel zo dat als ze de kans krijgen om productie goedkoper te laten plaatsvinden ze deze zullen verhuizen naar lage lonen landen (lees china, oostblok etc)

Ten 2e houdt wat jij zegt, het aankopen van luxe artikelen zoals jij die vermeld de kloof tussen rijk en arm in stand (lees westen / niet westen)

Als derde zal het je verbazen wat er aan luxe artikelen nu al in china wordt geproduceerd en wat al hevig concurreert met westerse artikelen, dit zal alleen maar verder toe nemen.

Verder vraag ik me af of je argument bedoeld is om die ongelofelijke bonussen waar het om gaat te rechtvaardigen, want het is voor mij heel simpel, als er zulke bonussen worden binnengehaald, naast de enorme winsten, dan is de dienstverlening gewoon te duur geprijsd en wordt het gewone volk te veel berekend en is er of een gebrek aan concurrentie of wordt de boel belazerd.

Nog steeds tegen dus.
pi_93380973
Ophangen dit soort economische uitzuigers, compleet uitbranden samen met hun corrupte financiële systeem. Kankergezwellen dat het zijn.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:01:57 #43
pi_93381300
Bank of America heeft bezoek.

pi_93381394
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:22 schreef Urretje het volgende:
Dat argument slaat om 2 redenen de plank mis.

Ten eerste zijn ondernemers (rijken) echt wel zo dat als ze de kans krijgen om productie goedkoper te laten plaatsvinden ze deze zullen verhuizen naar lage lonen landen (lees china, oostblok etc)
Dat is toch goed voor de ontwikkeling van die landen.
quote:
Ten 2e houdt wat jij zegt, het aankopen van luxe artikelen zoals jij die vermeld de kloof tussen rijk en arm in stand (lees westen / niet westen)
Hier zeg je het tegenovergestelde. :?

quote:
Als derde zal het je verbazen wat er aan luxe artikelen nu al in china wordt geproduceerd en wat al hevig concurreert met westerse artikelen, dit zal alleen maar verder toe nemen.
Dan wordt onderstaande vanzelf opgelost, toch?
quote:
Verder vraag ik me af of je argument bedoeld is om die ongelofelijke bonussen waar het om gaat te rechtvaardigen, want het is voor mij heel simpel, als er zulke bonussen worden binnengehaald, naast de enorme winsten, dan is de dienstverlening gewoon te duur geprijsd en wordt het gewone volk te veel berekend en is er of een gebrek aan concurrentie of wordt de boel belazerd.

Nog steeds tegen dus.
1) Ik betaal de investment banker die mijn vermogen met 10% laat groeien met liefde een procent premie.

2) Begin je eigen bank!
  zondag 27 februari 2011 @ 10:16:54 #45
45206 Pietverdriet
pi_93381518
En laten we eerlijk zijn, het zijn niet de banken die de schuld zijn aan de eurocrisis, dat is het faal beleid van de knoflookstaten die niet willen snijden in de uitgaves en niet in staat zijn hun inwoners normaal belastingen te laten betalen.
Toegegeven, ze zijn er wel bij om er aan te verdienen, maar het gros van de huilies hier staan waarschijnlijk ook in de rij als bij een failliete electroketen de voorraad weggaat met 70% korting.
Dat bankiers bonussen krijgen komt omdat ze veel geld verdient hebben voor hun opdrachtgevers. Net als bij venture capital zijn dat maar al te vaak jullie eigen pensioenfondsen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is afgunst, het niet willen gunnen dat andere mensen meer geld verdienen, niet?
pi_93381599
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
En laten we eerlijk zijn, het zijn niet de banken die de schuld zijn aan de eurocrisis, dat is het faal beleid van de knoflookstaten die niet willen snijden in de uitgaves en niet in staat zijn hun inwoners normaal belastingen te laten betalen.
Toegegeven, ze zijn er wel bij om er aan te verdienen, maar het gros van de huilies hier staan waarschijnlijk ook in de rij als bij een failliete electroketen de voorraad weggaat met 70% korting.
Dat bankiers bonussen krijgen komt omdat ze veel geld verdient hebben voor hun opdrachtgevers. Net als bij venture capital zijn dat maar al te vaak jullie eigen pensioenfondsen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is afgunst, het niet willen gunnen dat andere mensen meer geld verdienen, niet?
Het gaat erom dat zij door middel van een corrupt systeem (fractioneel bankieren) alle welvaart uit de huidige maatschappij zuigen, tevens verdienen zij geen bonussen na de kapitaal injecties van de overheid. Zonder geld van de normale burger had Goldman Sachs niet eens meer bestaan, er is dus niets vreemds aan dat mensen genoeg hebben van het gegraai over hun rug door corrupte entiteiten.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:24:20 #47
45206 Pietverdriet
pi_93381629
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:22 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het gaat erom dat zij door middel van een corrupt systeem (fractioneel bankieren) alle welvaart uit de huidige maatschappij zuigen, tevens verdienen zij geen bonussen na de kapitaal injecties van de overheid. Zonder geld van de normale burger had Goldman Sachs niet eens meer bestaan, er is dus niets vreemds aan dat mensen genoeg hebben van het gegraai over hun rug door corrupte entiteiten.
Dat geld is terugbetaald, maar als jij vind dat banken geen geld horen te krijgen van de overheid, ben je dan ook tegen uitkeringen?
pi_93381716
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat geld is terugbetaald, maar als jij vind dat banken geen geld horen te krijgen van de overheid, ben je dan ook tegen uitkeringen?
Bron? Ik ben tegen het huidige financiële systeem, de sociale vangnetten zijn een symptoom van dat systeem.
pi_93381746
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Juist, aan luxe goederen die in Europa worden gemaakt. Autos, Jachten, etc.
Niet de made in china ellende.
Kortom, minder rijke mensen, minder europeanen met een baan.
:D. Ik vind het af en toe lastig in te schatten of je nu serieus bent, of een clowneske trol. Het lijkt me immers evident dat JUIST door het kapitalisme, en het daarmee gepaard gaande tomeloze winstbejag, enorm veel productie naar lage loon landen verscheept is, waarmee we ons ook nog erg afhankelijk van derden gemaakt hebben. Dat er dan wat werkgelegenheid gecreëerd is ten bate van het creëren van luxegoederen voor de extreem rijken doet daar per saldo niets aan af.

quote:
Pardon? Dat de eurocrisis dergelijke proporties aan heeft kunnen nemen is louter te danken aan de fraude van bankiers.

Verder ben ik het wel deels met je eens wat betreft de knoflookstaten. Als je echter verdiept in de drijvende krachten achter supranationale en intergouvermentele gedrochten, zie je dat deze zeer nauw verweven (to say the least) zijn met het internationale bankwezen. Dit kan je dus niet los van elkaar zien!!!

quote:
Afgunst in de zin van jaloezie? Nou, nee. Ik ben totaal niet materialistisch ingesteld. Ik heb totaal geen behoeft aan meer inkomen.

Afgunst in de zin van dat ik het ze niet gun? Hell yeah, you bet. Dat heeft alles te maken met een rechtvaardigheidsgevoel. Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoveel verdienen over de ruggen van anderen terwijl er nog steeds armoede heerst. Het zijn parasieten van de ergste soort.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:37:54 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93381885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:09 schreef pinine het volgende:

[..]

als één bank dat daar zou doen en er goed reclame voor zou maken zou dit misschien veel klanten kunnen opleveren die weglopen bij de bonusbanken of past dat niet in het plaatje van Amerika?
Geen bonussen = geen topbankiers = geen winst = geen rente op je spaarrekening = geen spaarders.
Jammer joh.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93381919
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:30 schreef Gulo het volgende:
Afgunst in de zin van dat ik het ze niet gun? Hell yeah, you bet. Dat heeft alles te maken met een rechtvaardigheidsgevoel. Het kan toch niet zo zijn dat mensen zoveel verdienen over de ruggen van anderen terwijl er nog steeds armoede heerst. Het zijn parasieten van de ergste soort.
Maar zelf wel 2x per jaar op vakantie. Dat moet wel kunnen toch? :')
pi_93381984
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:39 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

?
pi_93382010
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:37 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen bonussen = geen topbankiers = geen winst = geen rente op je spaarrekening = geen spaarders.
Jammer joh.
Er zijn zelfs bankiers die hun bonus niet hoefden te hebben of gelijk hebben geïnvesteerd in goede doelen. Je verkoopt onzin.
Jammer joh.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:47:10 #54
pi_93382038
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:39 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik heb geen 135 miljard nodig voor een vakantie.
pi_93382052
Miljoenenbonussen zijn een middel voor banken om de beste bankiers aan te trekken en te behouden. Omdat die wedloop constant bezig is worden de bonussen ook steeds hoger
  zondag 27 februari 2011 @ 10:50:18 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93382090
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:45 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er zijn zelfs bankiers die hun bonus niet hoefden te hebben of gelijk hebben geïnvesteerd in goede doelen. Je verkoopt onzin.
Jammer joh.
Ah ok, met die 2 mensen die symboolpolitiek spelen gaan we het wel redden wereldwijd ja. Die mensen zullen wel in een rijtjeshuis wonen want ze zijn zo nobel.
pi_93382123
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:50 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ah ok, met die 2 mensen die symboolpolitiek spelen gaan we het wel redden wereldwijd ja. Die mensen zullen wel in een rijtjeshuis wonen want ze zijn zo nobel.
We gaan het wel redden met mensen die de economie van binnen uithollen? Wat is je punt?
  zondag 27 februari 2011 @ 10:53:19 #58
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93382150
quote:
5s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:51 schreef HyperViper het volgende:

[..]

We gaan het wel redden met mensen die de economie van binnen uithollen? Wat is je punt?
Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen. De mentaliteit van die bankiers is echter ook niet de goede (want meer risico = meer bonus etc...), wat doe je er aan. Als mensen dat eens zouden weten...

En wat is dit dan, DM van TS: :')
quote:
jn vader is zelf (top)bankier) floorrr@live.nl om daarover te discussieren
  zondag 27 februari 2011 @ 10:53:40 #59
pi_93382157
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef ElineGroenink het volgende:
de beste bankiers
Die bankiers helpen de economie naar de knoppen.

Herstel, ze helpen de economie EN democratie naar de knoppen. Google op Koch-brothers.

Dus bonussen = betere bankiers.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:54:17 #60
pi_93382168
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen.

Maar mensen kunnen wel zonder banken.
pi_93382173
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:43 schreef Gulo het volgende:

[..]

?
Ik veronderstel hiermee dat jijzelf een 'comfortabele' levensstijl nastreeft maar anderen veroordeelt die er een andere definitie op nahouden. Dat vind ik hypocriet.

Daarnaast impliceer je dat anderen dan jijzelf armoede zouden moeten oplossen. Laat ze dat lekker zelf beslissen.
pi_93382180
quote:

[..]

Nee, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt is dat de banken niet zonder topbankiers kunnen. De mentaliteit van die bankiers is echter ook niet de goede (want meer risico = meer bonus etc...), wat doe je er aan. Als mensen dat eens zouden weten...

[..]

Ik krijg ook de hele tijd DM's van de TS, dat ik op msn moet komen om met haar vader de topbankier te discussiëren :{ Eline ik nodig je vader hierbij uit in dit topic te komen discussiëren, het is handiger dat hij naar ons komt dan wij naar hem.
pi_93382191
quote:

[..]

Ik kreeg hem ook al.
pi_93382193
quote:
Op zondag 27 februari 2011 10:48 schreef ElineGroenink het volgende:
Miljoenenbonussen zijn een middel voor banken om de beste bankiers aan te trekken en te behouden. Omdat die wedloop constant bezig is worden de bonussen ook steeds hoger
Dus de gehele maatschappij moet op den duur maar genoegen nemen met een substiantieel minder stuk van de welvaartstaart omdat een stel bankiers ons willen doen geloven dat de banken niet meer zouden functioneren zonder zulke exobitante beloningen. Boeren zouden eens zon houding ten opzichte van de maatschappij moeten gaan aannemen dan ben ik benieuwd of dit ook zo kan blijven worden verkocht aan het Publiek.
pi_93382217
Goldman sachs heeft miljarden winsten geboek was er dan op tegen om de bankiers miljoenenbonussen uit te keren
pi_93382235
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 12:30 schreef Gulo het volgende:

[..]

Maar middels honderen miljarden (niet miljoenen) bail out, wel incasseren. :D
ik vind het ook veel,
maar de bailout van de banken is nagenoeg volledig terugbetaald in de US
hadden ze lehman ook "gebailout" dan had de US staat al op winst gestaan
het is achteraf zeer dom geweest om lehman kapot te laten gaan
in NL heeft overheid het grootste deel van de leningen ook al terug
ze zitten nog wel met het door Bos veel te duur gekochte fortis/abn/amro
  zondag 27 februari 2011 @ 10:57:33 #67
pi_93382239
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik krijg ook de hele tijd DM's van de TS, dat ik op msn moet komen om met haar vader de topbankier te discussiëren :{ Eline ik nodig je vader hierbij uit in dit topic te komen discussiëren, het is handiger dat hij naar ons komt dan wij naar hem.
Dat durft ie niet. Hier kan ie niemand chanteren en bedreigen.
pi_93382273
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik veronderstel hiermee dat jijzelf een 'comfortabele' levensstijl nastreeft maar anderen veroordeelt die er een andere definitie op nahouden. Dat vind ik hypocriet.

Daarnaast impliceer je dat anderen dan jijzelf armoede zouden moeten oplossen. Laat ze dat lekker zelf beslissen.
Ach so, dank voor je toelichting. Ik denk ik dat echter niet zoveel met een nuance in definitie te maken heeft. Sommige dingen gaan alle perken te buiten.

En ik ga sowieso geen 2 x per jaar op vakantie, maar dat is verder irrelevant.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:59:45 #69
45206 Pietverdriet
pi_93382296
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar mensen kunnen wel zonder banken.
Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
pi_93382302
echte topbankiers doen het werk ook niet voor een paar ton per jaar..
  zondag 27 februari 2011 @ 11:00:54 #71
45206 Pietverdriet
pi_93382327
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ach so, dank voor je toelichting. Ik denk ik dat echter niet zoveel met een nuance in definitie te maken heeft. Sommige dingen gaan alle perken te buiten.

En ik ga sowieso geen 2 x per jaar op vakantie, maar dat is verder irrelevant.
Ik draag bijna de helft van mijn inkomen af aan goede doelen, en jij?
pi_93382384
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als niet meer van het leven verwacht dan in je nakie door de jungle wilt rennen wel
Het bankwezen zoals wij die nu kennen is er pas sinds 1913. Onzin dus. Bankiers zijn niet verantwoordelijk voor voorspoed in de maatschappij, dat mochten zij willen.
pi_93382396
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:55 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik kreeg hem ook al.
Ik al 3x, en toen ik daar niet op reageerde naast een DM ook nog een PB. :')

Dus TS, bij dezen, ik heb geen MSN en tevens sowieso geen interesse in een privé-discussie met je.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D. Je kan banken op verschillende manieren zien, maar je weet dat er voor pak en beet de 13e eeuw mensen ook al niet meer in hun nakie door de jungle rende? En het huidige gecorrumpeerde banksysteem is al helemaal niet zo oud.
pi_93382427
quote:
13s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:03 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Het bankwezen zoals wij die nu kennen is er pas sinds 1913. Onzin dus. Bankiers zijn niet verantwoordelijk voor voorspoed in de maatschappij, dat mochten zij willen.
dat zijn ze wel met de miljardenwinsten stuwen banken de beurzen op en beurzen zijn een graadmeter voor de economie
pi_93382472
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik draag bijna de helft van mijn inkomen af aan goede doelen, en jij?
Is dit een wedstrijdje verplassen? :) Ik dat geval heb je gewonnen.

Ik geef sinds een jaar ofzo alles wat ik boven het minimumloon verdien aan goede doelen (of soms aan kennissen die het nodig hebben).

Ik heb echter niet zo'n goed betaalde baan. Ik verdien niet het dubbele van het minimumloon, dus draag derhalve minder dan de helft van mijn loon af aan goede doelen, dus minder dan jou.

Maar goed, is dit echt relevant voor de discussie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')