quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar geen fotos (satelliet of vliegtuig whatever) van de ingangen bij de noord/zuidpool? je zou zeggen dat na al die verhalen van mensen die er zijn geweest per vliegtuig zelfs dat er op z'n minst 1 foto van bestaat.
Nee geen getroll van me ik wil bewijzen zien.
Anders hoort dit in TRU.
quote:
Ik zou zeggen: ga je gangquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:59 schreef Pakspul het volgende:
[..]
![]()
De kwaliteit van die foto's zijn zo bagger dat je nog wel veel meer dingen kunt vinden.
Ik bedoel, kom met betere voorbeelden aan. Iemand met een camera die een van die zogenaamde ingangen induikt. Dat wil ik zien, niet een foto van zwarte vlek die uit Google maps is gehaald.quote:
Ik zie een filmpje van google earth met zogenaamde "man made covers" die de ingang zouden bedekken..quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:05 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik bedoel, kom met betere voorbeelden aan. Iemand met een camera die een van die zogenaamde ingangen induikt. Dat wil ik zien, niet een foto van zwarte vlek die uit Google maps is gehaald.
Ja, hallo, ik moet toch ergens beginnen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:05 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik bedoel, kom met betere voorbeelden aan. Iemand met een camera die een van die zogenaamde ingangen induikt. Dat wil ik zien, niet een foto van zwarte vlek die uit Google maps is gehaald.
Als je in een tweede deel van dit topic hier mee begint dan wil ik niet weten hoe veel er is bereikt in deel 1.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hallo, ik moet toch ergens beginnen?
quote:At last, the Discovery Channel documentary about the hollow earth has yet again resurfaced. It speaks of the concerted effort on part of governments around the world to conceal the regions beyond the poles and to hide our true origins within the safety and confines of the earth's crust. It credibly documents the United States federal law which mandates federal permits and/or a federal chaperone whenever exploring any underground region. The idea of a hollow earth has been on the table for far longer than most "fringe" theories and calls for weighty consideration by any reasonably scientific mind.
Mijn bijdrage is dan ook miniem, lees de OP en de vele andere posts in dl.1 maar. Zal je nog ''OP' kijkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:21 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je in een tweede deel van dit topic hier mee begint dan wil ik niet weten hoe veel er is bereikt in deel 1.
Duh...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ziet er wel heel erg gephotoshopped uit maar goed.
Kwam het noorder en zuiderlicht niet uit de gaten bij de polen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zie een filmpje van google earth met zogenaamde "man made covers" die de ingang zouden bedekken..
Ik zie een gat gemaakt door gesmolten ijs.
Oja.. daar heb ik wel een filmpje van gezien... ik zoek het ff opquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kwam het noorder en zuiderlicht niet uit de gaten bij de polen?Je zou denken dat je daar wat van ziet he.
Een foto van bovenaf waarin met een vlek bewijzen dat het uit een gat komt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oja.. daar heb ik wel een filmpje van gezien... ik zoek het ff op
Edit: Jawohl .... gefunden!
Kan je em misschien een beetje toelichten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oja.. daar heb ik wel een filmpje van gezien... ik zoek het ff op
Edit: Jawohl .... gefunden!
Je vindt het een eng idee he?... en gaat nu van alles opwerpen om jezelf en je veilige gedachtewereld in bescherming te nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:37 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Een foto van bovenaf waarin met een vlek bewijzen dat het uit een gat komt.
Ondertussen in de werkelijkheid zijn er duizenden opnamen van het noordelicht van onderen gemaakt waarin duidelijk is te zien dat het fenomeen zich hoog in de lucht af speelt.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan je em misschien een beetje toelichten?Ik zie niet direct waarom dit een bewijs is voor een holle aarde.
Per direct, al dat bewijs wat hier naar boven komtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je vindt het een eng idee he?... en gaat nu van alles opwerpen om jezelf en je veilige gedachtewereld in bescherming te nemen.
Was het niet 1 van de regels van het internet dat je, ongeacht het onderwerp, altijd bij Nazi's uitkomt?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:44 schreef Lavenderr het volgende:
Komen we toch weer uit bij de nazi's en het occulte.
Zwaartekracht formules ben ik nog niet tegengekomen. Wel dit:quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:44 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Per direct, al dat bewijs wat hier naar boven komt
Laat nou maar eens zien hoe dit mogelijk is i.c.m. met zwaartekracht formules.
Het lijkt er op he?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Was het niet 1 van de regels van het internet dat je, ongeacht het onderwerp, altijd bij Nazi's uitkomt?
Geniale topics trouwens.
Nou nou.. too much honor voor wat copy/paste werkquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt er op he?
Mooie topics idd, thanks to Jokkebrok.
quote:NASA CAPER Probe Launched to Study the
Cleft Ion Fountain
Scientists only recently discovered that the bulk of the plasma or ions that are injected into the Earth's magnetosphere are actually from the Earth's polar cleft ion fountains ... not the sun. Indeed, the Earth's magnetosphere is buffeted by solar ion winds, but what causes the auroral displays are actually sourced by ions from the Earth! While this may come as a surprise, scientists are equally as baffled and frantically trying to come up with an explanation as to how ions can become accelerated enough to leave the Earth's atmosphere and literally reach distances as far out as the moon's orbit.
The auroral rings around the poles are actually the ions from the polar cleft ion fountains coming back to collide with particles in the Earth's ionosphere after a parabolic journey through space. The colors of the auroral displays are intrinsically linked to the types of ions coming back into our atmosphere (hydrogen, helium, oxygen, nitrogen). The Cleft Accelerated Plasma Experiment Rocket or CAPER will travel directly into the north polar cleft ion fountain to try and discern its source or mechanism of ion acceleration.
It should come as no surprise that the ions comprising the cleft ion fountains are exactly what would be expected from ions from our inner earth's atmosphere together with the ions energized from the inner electric sun. The polar cleft ion fountains (CIF) and auroral displays are arguably the most compelling evidence we have to date in support of the hollow earth!
Ik begreep uit die filmpjes dat de mensen die hier van op de hoogte zijn het geheim willen houden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef Pixie. het volgende:
Goed en boeiend topic
tevens goeie OP met duidelijke uitleg!
Heb er zelf nog nooit aan gedacht dat de aarde hol zou zijn.
Maar als die theorién er zijn waarom zijn er geen ''echte'' duidelijke beelden van?
Omdat het zou vallen onder de "Forbidden knowledge".quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:45 schreef Pixie. het volgende:
Goed en boeiend topic
tevens goeie OP met duidelijke uitleg!
Heb er zelf nog nooit aan gedacht dat de aarde hol zou zijn.
Maar als die theorién er zijn waarom zijn er geen ''echte'' duidelijke beelden van?
Wat dacht je van een grotquote:
Yep. A few chosen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat het zou vallen onder de "Forbidden knowledge".
Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkeld. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.
De wereld elite zou dit alles voor ons verborgen willen houden
Het is andersom; de planeet als hol gas-vloeibaar object koelde af; zodat de buitenkant (schil) hard werd naarmate die uitzette en de binnenkant van de schil nog vloeibare delen bevatte (zoals lava).quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Als ik het goed begrijp, gaat het over het vormen van de planeet en dat ie dus naarmate de grootte van de planeet afnam, sneller ging draaien.
Dat geeft niks; Het is zelfs een voordeel, vooral als je wel met wiskunde en logica overweg kunt.quote:Maar goed, ik ben geen natuurkundige
En waar kwam de holte dan vandaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:14 schreef Bankfurt het volgende:
Zie deel1 van dit topic:
[..]
Het is andersom; de planeet als hol gas-vloeibaar object koelde af; zodat de buitenkant (schil) hard werd naarmate die uitzette en de binnenkant van de schil nog vloeibare delen bevatte (zoals lava).
...
Maar ik begrijp dan niet dat als sommige mensen hier wel van overtuigd zijn ze niet zelf de neiging hebben om er werkelijk heen te gaan. Ik bedoel een grote opening in de aarde kan je moeilijk verbergenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat het zou vallen onder de "Forbidden knowledge".
Er zouden geavanceerde beschavingen in het binnenste van onze aarde leven die veel verder zijn dan wij. Dit omdat de zon daar altijd schijnt en men daardoor sneller ontwikkeld. Dit zou dan ook de UFO sightings op aarde verklaren. Deze UFO's komen dus uit het binnenste van de aarde.
De wereld elite zou dit alles voor ons verborgen willen houden
Precies, die knakkers van Top Gear zijn er zelf heengeredenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:18 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dan niet dat als sommige mensen hier wel van overtuigd zijn ze niet zelf de neiging hebben om er werkelijk heen te gaan. Ik bedoel een grote opening in de aarde kan je moeilijk verbergen
Ah ok. Ik vind het moeilijk om me iets bij dit soort zaken voor te stellen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:14 schreef Bankfurt het volgende:
Zie deel1 van dit topic:
[..]
Het is andersom; de planeet als hol gas-vloeibaar object koelde af; zodat de buitenkant (schil) hard werd naarmate die uitzette en de binnenkant van de schil nog vloeibare delen bevatte (zoals lava).
Zoals ik wel vaker hoor zeggen... ze zijn slachtoffer van modern edumbcation? Zoiets?quote:Dat geeft niks; Het is zelfs een voordeel, vooral als je wel met wiskunde en logica overweg kunt.
J0kkebr0k, jij bent intelligent, je redeneert logisch en je denkt voor jezelf en je zoekt voor jezelf de dingen uit.
"natuurkundige" zijn op BNW is een groot nadeel;
Mensen die geindoctrineerd zijn met "officiele natuurkunde" hebben hier op BNW een enorme achterstand; probleem is ook dat ze dat niet willen erkennen en hopeloos vasthouden aan hun vastgeroeste denkbeelden.
Tip: verspil aan hen niet te veel tijd, want je hebt je tijd nodig voor de interessantere delen op BNW.
http://www.voyagehollowearth.com/quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Precies, die knakkers van Top Gear zijn er zelf heengereden
Maar serieus; als er een holte is is het kilometers groot, dan hebben we het niet over de grootte van een rioolputdeksel die makkelijk over het hoofd kan worden gezien.
Als het geen 2 grote openingen zijn zou de zuurstof toevoer door een behoorlijke berg aan kleine gangen moeten gebeuren. Als er dan een zon in het midden zou zijn (nog afgezien van het feit dat dat niet zou moeten kunnen) zou die zon de ruimte binnen de kortste keren zowat vacuum zuigen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:50 schreef Pixie. het volgende:
Hoe komen ze dan aan zuurstof en hoe kunnen er planten en bomen groeien als het in een ''afgesloten'' ruimte zit?
Misschien een domme opmerking maar ik weet er ook weinig van
Jah... maar het is wel een piep klein zonnetje he...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als het geen 2 grote openingen zijn zou de zuurstof toevoer door een behoorlijke berg aan kleine gangen moeten gebeuren. Als er dan een zon in het midden zou zijn (nog afgezien van het feit dat dat niet zou moeten kunnen) zou die zon de ruimte binnen de kortste keren zowat vacuum zuigen.
Ik heb een gaskachel staan in mijn huiskamer van 9.5 x 3.5 x 2.5.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jah... maar het is wel een piep klein zonnetje he...
Zoek zelf eens naar de antwoorden op jouw vragen. Er is volgens mij zat over te vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb een gaskachel staan in mijn huiskamer van 9.5 x 3.5 x 2.5.
Als geen raampje open laat krijg ik al barstende koppijn van het zuurstoftekort.
quote:After the North Pole let`s have a look at this amazing shot of the SOUTH POLE from the Environmental Research Institute of Michigan, this one is particularly interesting since it provides a great view of the internal sun!
Dit dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als het geen 2 grote openingen zijn zou de zuurstof toevoer door een behoorlijke berg aan kleine gangen moeten gebeuren. Als er dan een zon in het midden zou zijn (nog afgezien van het feit dat dat niet zou moeten kunnen) zou die zon de ruimte binnen de kortste keren zowat vacuum zuigen.
Mij ook hoor. Tot nu toe ben ik geen bewijs tegengekomen, alleen iets interessants over de seismische activiteit van de aarde en iets over de impactkraters van meteorieten. Zie vorige deel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:14 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dit dus.
Het lijkt mij vrij onmogelijk hoe mooi het ook klinkt
Genoeg over te vinden ja, maar een stuk is ook 'common sense' en gaat niet afgedaan worden met de uitleg dat de natuurwetten die mij zijn aangeleerd niet kloppen...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zoek zelf eens naar de antwoorden op jouw vragen. Er is volgens mij zat over te vinden.
Ok waarom zien we dan geen gloed daar vanaf komen op sattelietfoto's?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier is het babyzonnetje goed te zien:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben alleen al blij dat de term "babyzonnetje" eindelijk tot zijn recht komt. Voor het eerst mensen. Hoe zouden de wezens in de aarde zich dan beschermen tegen eventuele zonnevlammen afkomstig van babyzonnetje? Want ondanks zijn formaat zullen ook die vlammen niet mis zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Afgezien van de hitte nog natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik ben alleen al blij dat de term "babyzonnetje" eindelijk tot zijn recht komt. Voor het eerst mensen. Hoe zouden de wezens in de aarde zich dan beschermen tegen eventuele zonnevlammen afkomstig van babyzonnetje? Want ondanks zijn formaat zullen ook die vlammen niet mis zijn.
De natuurwetten die jou zijn aangeleerd, kloppen niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Genoeg over te vinden ja, maar een stuk is ook 'common sense' en gaat niet afgedaan worden met de uitleg dat de natuurwetten die mij zijn aangeleerd niet kloppen...
Al die foto's zijn gemanipuleerd.quote:Ok waarom zien we dan geen gloed daar vanaf komen op sattelietfoto's?
Vermoedelijke antwoord is natuurlijk dat al die foto's zijn gemanipuleerd... maar goed.
Ok dat wou ik even weten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De natuurwetten die jou zijn aangeleerd, kloppen niet.
[..]
Al die foto's zijn gemanipuleerd.
De planeet was eerst een bol van energie dat zich verdichte tot gas, vloeistof etc, naarmate het zich uitzette en afkoelde.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vind het moeilijk om me iets bij dit soort zaken voor te stellen.
Ja,quote:Zoals ik wel vaker hoor zeggen... ze zijn slachtoffer van modern edumbcation? Zoiets?
Ik sta voor van alles open. Zelfs ook voor deze theorie. Punt is echter dat ik tot nu toe meen dat het gewoon legendes zijn, omdat ik echt nog geen enkel bewijs heb gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De planeet was eerst een bol van energie dat zich verdichte tot gas, vloeistof etc, naarmate het zich uitzette en afkoelde.
Ja,
pas op dat je zelf geen slachtoffer wordt door met deze gasten te diep in discussie te gaan en te geloven dat hun diploma's hen het recht geven om te gaan stellen dat ze het beter weten dan jij.
Ze weten echt niets meer dan jij.
Vertrouw op je eigen inzicht en blijf open staan voor bijzondere zaken.
Mjahquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:14 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dit dus.
Het lijkt mij vrij onmogelijk hoe mooi het ook klinkt
Nee je wil het bewijs niet zien (al dan niet onbewust)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta voor van alles open. Zelfs ook voor deze theorie. Punt is echter dat ik tot nu toe meen dat het gewoon legendes zijn, omdat ik echt nog geen enkel bewijs heb gezien.
Dat kan natuurlijk; je hebt nog niets gezien in het begin vooral door een gebrek aan informatie en door te weinig ervaring met deze zaken;quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik sta voor van alles open. Zelfs ook voor deze theorie. Punt is echter dat ik tot nu toe meen dat het gewoon legendes zijn, omdat ik echt nog geen enkel bewijs heb gezien.
De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar Bankfurt, nu we er toch zijn....
Wat is er volgens jou waar en wat is er niet waar aan de theorie van de holle aarde. Kun jij er eens wat meer over vertellen?
En waar is babyzonnetje in deze realiteit?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.
Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
Maar is ie dan hol in de zin van... hol als een voetbal.... of zijn die holtes voornamelijk in de aardkorst te vinden?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
De centrale zon ? Ja, die zit in het midden van de holle aarde; die veroorzaakt het licht van o.m. het noorderlicht, dat bij de noordpool naar buiten kan komen, maar aan de zuidpool niet; want daar is de zuidopening met een laag ijs bedekt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
En waar is babyzonnetje in deze realiteit?
Hol als een "voetbal met een dikke rand", maar ook in de "korst" bevinden zich holle ruimtes.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar is ie dan hol in de zin van... hol als een voetbal.... of zijn die holtes voornamelijk in de aardkorst te vinden?
De Duitsers waren ver (ook voor de Nazi-tijd). Niet alle Duitsers zijn Nazi's.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij opvalt is dat je praktisch bij ieder filmpje of linkje over deze materie uitkomt bij de nazi's .
Deze mensen waren toch wel heel ver met allerlei ontwikkelingen, en dan met name de ruimtevaart.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De Duitsers waren ver (ook voor de Nazi-tijd). Niet alle Duitsers zijn Nazi's.
Het is bijna Godwin's Lawquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij opvalt is dat je praktisch bij ieder filmpje of linkje over deze materie uitkomt bij de nazi's .
Deze mensen waren toch wel heel ver met allerlei ontwikkelingen, en dan met name de ruimtevaart.
Wat veroorzaakt het zuiderlicht dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:42 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De centrale zon ? Ja, die zit in het midden van de holle aarde; die veroorzaakt het licht van o.m. het noorderlicht, dat bij de noordpool naar buiten kan komen, maar aan de zuidpool niet; want daar is de zuidopening met een laag ijs bedekt.
Dat is waarquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is bijna Godwin's Law
Maar Nazi's zijn ook lekker pakkend; WOII is kort genoeg geleden dat iedereen er wel een beeld bij heeft. Nazi's staan synoniem voor eng en het grote kwaad en Hitler zelf was geïnteresseerd in het occulte... alle ingrediënten voor een goede complottheorie.
Als alles terug zou wijzen naar een of andere obscure groep pygmeeën in Afrika was het lang niet zo spannend natuurlijk
Ik schreef o.m. ;quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat veroorzaakt het zuiderlicht dan?
Dus er zijn twee verschillende oorzaken voor hetzelfde fenomeen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik schreef o.m. ;
ik verwees naar direct licht, de bijdrage uit deze centrale zon.
Het is andersom; Nazi's zijn het gevolg van complotten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is bijna Godwin's Law
Maar Nazi's zijn ook lekker pakkend; WOII is kort genoeg geleden dat iedereen er wel een beeld bij heeft. Nazi's staan synoniem voor eng en het grote kwaad en Hitler zelf was geïnteresseerd in het occulte... alle ingrediënten voor een goede complottheorie.
Als alles terug zou wijzen naar een of andere obscure groep pygmeeën in Afrika was het lang niet zo spannend natuurlijk
Er zijn 2 (of meer) oorzaken voor 2 fenomenen die met elkaar worden verward.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus er zijn twee verschillende oorzaken voor hetzelfde fenomeen?
Die mag je me even verder uitleggen als je wilquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het is andersom; Nazi's zijn het gevolg van complotten.
Mag ik deze vraag overslaan als ik wilquote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die mag je me even verder uitleggen als je wil
Welke 2 fenomenen heb je het nou precies over? Noorder en zuiderlicht?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er zijn 2 (of meer) oorzaken voor 2 fenomenen die met elkaar worden verward.
Electro-Magnetisme, lichtstralen en meer (bijv. reflecties).quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Welke 2 fenomenen heb je het nou precies over? Noorder en zuiderlicht?
Dat is gelijk wel erg breed. We hadden het over de poollichten, en waar deze door veroorzaakt worden. Blijkbaar komt volgens jou (een deel van?) het noorderlicht uit het gat bij de noordpool, maar wat veroorzaakt het zuiderlicht dan? Simpelweg zeggen "EM, lichtstralen en reflecties" is nou niet echt een uitleg te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:12 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Electro-Magnetisme, lichtstralen en meer (bijv. reflecties).
leuke site BTW !quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:18 schreef mokelembembe het volgende:
http://www.ourhollowearth.com/ourhollo/index.html
Wat is je punt ?quote:Allemaal wel erg christelijk..Sommige christenen geloven nog steeds dat alles wat in de bijbel staat letterlijk zo is: platte aarde, garden of eden, een tastbare op de menslijkende god en ga nog maar even door..
En dit verhaal legt eigenlijk uit dat het eigenlijk allemaal best wel eens waar zou kunnen zijn, natuurlijk is de maanlanding ook in scene gezet en nasa is de link tussen ons en de goddelijken in het middenste deel van de aarde.
Wij mogen er niet komen omdat adam een appel at.
heb je de bio van die gozer gelezen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
leuke site BTW !
[..]
Wat is je punt ?
Ja, nou en ... ?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
heb je de bio van die gozer gelezen?
http://www.ourhollowearth.com/ourhollo/p1.html
ja sorry, ik ben gruwelijk allergisch voor religies als ze anders dan fabeltjes worden beschouwd.quote:
Dat deze theorie er is om toch nog aan het letterlijke bijbelverhaal vast te kunnen houden, terwijl het juist steeds duidelijker is dat er geen god is zoals in de bijbel staat omschreven.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:18 schreef mokelembembe het volgende:
http://www.ourhollowearth.com/ourhollo/index.html
Allemaal wel erg christelijk..Sommige christenen geloven nog steeds dat alles wat in de bijbel staat letterlijk zo is: platte aarde, garden of eden, een tastbare op de menslijkende god en ga nog maar even door..
En dit verhaal legt eigenlijk uit dat het eigenlijk allemaal best wel eens waar zou kunnen zijn, natuurlijk is de maanlanding ook in scene gezet en nasa is de link tussen ons en de goddelijken in het middenste deel van de aarde.
Wij mogen er niet komen omdat adam een appel at.
Occult meer. Wat ons weer naar de RK-kerk voert.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:31 schreef mokelembembe het volgende:
Nazi's waren ook christelijk, vandaar dat die er steeds bij betrokken worden
Mwah was weinig occults aan de Nazi's hoor... De Thule sociëteit sponsorde de DAP en hielp daarmee Hitler aan de macht kan weinig vinden dat de liefde wederzijds was. Hitler zach zichzelf meer als goede katholiek.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Occult meer. Wat ons weer naar de RK-kerk voert.
Ze waren juist erg bezig met het occulte. Er was hier ook een topic over: Het Germaanse Occulte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:55 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mwah was weinig occults aan de Nazi's hoor... De Thule sociëteit sponsorde de DAP en hielp daarmee Hitler aan de macht kan weinig vinden dat de liefde wederzijds was. Hitler zach zichzelf meer als goede katholiek.
Juist...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze waren juist erg bezig met het occulte. Er was hier ook een topic over: Het Germaanse Occulte.
Zijn daar ook foto's van?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:08 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Zijn daar ook foto's van?
En waarom doet het woord babyzonnetje me zo lachen
Hahahahahaha nu kan ik nooit meer dat woord normaal lezenquote:
Bankfurt draait al wat jaartjes mee in de mystieke wereld van de complotten. Ik denk dat hij vooral veel gelezen heeft. Voornamelijk boeken en artikelen die vallen onder de pseudo wetenschap, vermoed ik.quote:
Maar dat zegt me weinigquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bankfurt draait al wat jaartjes mee in de mystieke wereld van de complotten. Ik denk dat hij vooral veel gelezen heeft. Voornamelijk boeken en artikelen die vallen onder de pseudo wetenschap, vermoed ik.
Juist maar de Thule groep voorzag alleen maar de voorloper van de NSDAP van geld zodat ze Hitler aan de macht konden krijgen. Hitler was een overtuigd katholiek.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Juist...
Het Germaanse Occulte
Teletubbies; ja die leven onder de grond.quote:
Gelieerd aan de Sol Invictus van de Romeinen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Teletubbies; ja die leven onder de grond.
de zon wordt aanbeden (sun cult v.d. Illuminati); een arische baby wordt geofferd aan de zon.
Nazi's doen ook mee: Die windmolen in de intro is een Swastika.
Dus jij wil zeggen dat de Teletubbies ook een grote propaganda van de illuminati is?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:20 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Teletubbies; ja die leven onder de grond.
de zon wordt aanbeden (sun cult v.d. Illuminati); een arische baby wordt geofferd aan de zon.
Nazi's doen ook mee: Die windmolen in de intro is een Swastika.
Nee, een bewijs is er niet gevonden, maar wel een aantal aanwijzingen dat Hitler er toch wel in geinteresseerd was. Tenzij die interesse uit opportunisme is geboren, kan ook. Wat kunnen deze mensen voor me betekenen in mijn strijd om de macht.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Juist maar de Thule groep voorzag alleen maar de voorloper van de NSDAP van geld zodat ze Hitler aan de macht konden krijgen. Hitler was een overtuigd katholiek.
Verscheiden grote namen uit de Thule Sociëteit bekleedden ook hoge functies in de Nazi partij. Maar bewijs dat Hitler into het occulte was of lid was van Thule is nooit gevonden.
Oorzaak-gevolg lopen nogal door elkaar heen daar.
maar ik begeef me wat dit betreft wel even naar dat andere topic
Yep, ja, ik weet dat dat zo is; hetzelfde geldt voor Sesamstraat, Pokemon, nickelodeon, Disney world; eigenlijk alle soorten van cartoons.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:25 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat de Teletubbies ook een grote propaganda van de illuminati is?
Nu je het zegt ... Ik heb er eigenlijk nooit echt bij nagedachtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Yep, ja, ik weet dat dat zo is; hetzelfde geldt voor Sesamstraat, Pokemon, nickelodeon, Disney world; eigenlijk alle soorten van cartoons.
Het is mind-control voor de kleintjes.
Zo wordt een robotachtige en kunstmatige wereld opgevoed van domme wezens met een antenne op hun hoofd, die elkaar alleen maar knuffelen en domme geluiden kunnen produceren en alleen nog maar mogen luisteren naar een luidspreker of naar inkomende elektronische signalen van zendmasten.
Yu-Gi-Oh! Vind ik het beste vorobeeld, persoonlijk. Google maar eens wat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:43 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nu je het zegt ... Ik heb er eigenlijk nooit echt bij nagedacht
Is er een topic waar het over dat soort cartoons gaat? Ik vind het nogal boeiend namelijk en wil niet off topic gaan?
No problemquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Yu-Gi-Oh! Vind ik het beste vorobeeld, persoonlijk. Google maar eens wat.
Klein voorbeeldje van Dragonball ; Zo'n cartoon vader heet Satan (oke dat kan nog, het is tenslotte Japans) maar het zoontje(of dochtertje weet even niet) heet Videl. Beetje toveren met die naam en je krijgt deVil.
Maar goed, weinig met deze theorie te maken, sorry voor het offtopic.
Jesus is coming...quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Yep, ja, ik weet dat dat zo is; hetzelfde geldt voor Sesamstraat, Pokemon, nickelodeon, Disney world; eigenlijk alle soorten van cartoons.
Zo wordt een robotachtige en kunstmatige wereld opgevoed van domme wezens met een antenne op hun hoofd, die elkaar alleen maar knuffelen en domme geluiden kunnen produceren en alleen nog maar mogen luisteren naar een luidspreker of naar inkomende elektronische signalen van zendmasten.
Kijk en dit soort uitspraken gaan dus echt te ver. Er is maar 1 objectieve weg naar de waarheid en dat is de wetenschap. Heeft de wetenschap iets niet bij het rechte eind volgens jou, hoef je alleen maar met overtuigend bewijs te komen en de theorie zal worden aangepast.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:25 schreef Bankfurt het volgende:
Ja,
pas op dat je zelf geen slachtoffer wordt door met deze gasten te diep in discussie te gaan en te geloven dat hun diploma's hen het recht geven om te gaan stellen dat ze het beter weten dan jij.
Ze weten echt niets meer dan jij.
Vertrouw op je eigen inzicht en blijf open staan voor bijzondere zaken.
Alles lijkt tegenwoordig mindcontrol te zijn bij Bankfurt. Wat is dan bijv. geen mindcontrol?quote:
quote:Op zondag 27 februari 2011 00:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kijk en dit soort uitspraken gaan dus echt te ver. Er is maar 1 objectieve weg naar de waarheid en dat is de wetenschap. Heeft de wetenschap iets niet bij het rechte eind volgens jou, hoef je alleen maar met overtuigend bewijs te komen en de theorie zal worden aangepast.
Ik wil iedereen van harte aanraden NIET teveel naar Bankfurt te luisteren omdat hij met bovenstaande uitspraken een slechte invloed heeft op mensen. Bankfurt is een charlatan en een leugenaar.
Volgens mij had ik allang uitgelegd waarom een babyzon niet mogelijk is. Heb volgens mij al uitgelegd dat dat met kernfusie te maken heeft en dat kernfusie nooit kan plaatsvinden bij een bol zo klein dat ie in de aarde past. Wat begrijp je nou niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 februari 2011 00:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij niet zo slim....
Hahaha... gast, wat maak jij jezelf toch iedere keer weer heerlijk belachelijk. *proest*quote:Op zondag 27 februari 2011 00:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Volgens mij had ik allang uitgelegd waarom een babyzon niet mogelijk is. Heb volgens al uitgelegd dat dat met kernfusie te maken heeft en dat kernfusie nooit kan plaatsvinden bij een bol zo klein dat ie in de aarde past. Wat begrijp je nou niet?
In jouw ogen belachelijk zijn is voor mij een enorm complimentquote:Op zondag 27 februari 2011 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hahaha... gast, wat maak jij jezelf toch iedere keer weer heerlijk belachelijk. *proest*
Nou zeg, stel je eens voor...quote:Op zondag 27 februari 2011 00:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
In jouw ogen belachelijk zijn is voor mij een enorm compliment![]()
Stel je toch eens voor dat je met mensen als Jokkebrok en Bankfurt op 1 lijn zit
Het is ook niet compleet hol PV, babyzonnetje zit daar.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1. Je klopt op de grond.
2. Je legt je oor op de grond
....
3. Nee, niet hol.
Slotje.
En Gollum niet te vergeten.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:43 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het is ook niet compleet hol PV, babyzonnetje zit daar.
Operation Highjump.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:15 schreef Lavenderr het volgende:
Zeker interessant, ga eens zoeken of ik wat kan vinden over die invasie van de geallieerden in 1947
Hehe.. inderdaadquote:Op zondag 27 februari 2011 13:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat laatste klinkt bijna als het scenario van deze film
http://www.ironsky.net/
Interessant filmpje + linkje.quote:
Ben het ook nog niet tegengekomen, maar heb er dan ook niet gericht naar gezocht. Hij zou het in zijn dagboek geschreven hebben.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Het mooie is vooral dat iedereen Byrd een uitspraak toeschrijft dat hij melding heeft gedaan van groene landen, mammoeten en een escorte door een vliegende schotel maar dat dat dan weer nergens terug te vinden is...
Zie ook de link die ik eerder postte:quote:Op zondag 27 februari 2011 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben het ook nog niet tegengekomen, maar heb er dan ook niet gericht naar gezocht. Hij zou het in zijn dagboek geschreven hebben.
Ik ben toch reuzebenieuwd hoe je daar in hemelsnaam bij komt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel, want het verhaal gaat verder...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
En is er ooit nog wat vernomen van deze bemanning?
quote:Another problem with the "diary" is that it has Byrd flying around in
an airplane at the North Pole in February 1947, a time when he was
known to be "Officer in Charge" of a Naval operation in Antarctica
(i.e., the other pole).
Do a search for "Admiral Byrd" in the New York Times archive for February 1947:
http://pqasb.pqarchiver.com/nytimes/advancedsearch.html
En nog een leuk artikel wat de bron van de 'secret diary' bespreekt;quote:It seems that the only controversy [...], is
not the one to which I referred. It is alleged that 2 diaries exist,
one in Ohio State, the other alleged one (by The International Society
for a Complete Earth (ISCE)was private until his death, after which an
'expanded' version was published by ISCE in 1996.That is the document
I am questioning and the one that is creating the controversy.
http://thehollowearthinsider.com/news/wmview.php?ArtID=6quote:Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
...
'Yes, my son,' replied the Master, 'the dark ages that will come now for your race will cover the Earth like a pall, but I believe that some of your race will live through the storm, beyond that, I cannot say. We see at a great distance a new world stirring from the ruins of your race, seeking its lost and legendary treasures, and they will be here, my son, safe in our keeping. When that time arrives, we shall come forward again to help revive your culture and your race. Perhaps, by then, you will have learned the futility of war and its strife...and after that time, certain of your culture and science will be returned for your race to begin anew. You, my son, are to return to the Surface World with this message.....'
With these closing words, our meeting seemed at an end. I stood for a moment as in a dream
quote:I mentioned my research into the diary to my friend, and colleague artist Robert Van Aulen and he responded by sending me a video copy of the 1937 MGM motion picture ?Lost Horizon,? drawing my attention to a scene where the star, Ronald Coleman has an audience with the Dali Lama in Shangra-La, a lost city in Tibet. The Master tells him that there ?is a dark time coming? but that:
?You, my son, (said the Master), ?will live through the storm. You will preserve the fragrance of our history and add to it a touch of your own mind. Beyond that, my vision weakens ? but I see in the great distance a new world starting in the ruins ? But in hopefulness, seeking it?s lost and legendary treasures, and they will all be here, my son, hidden behind the mountains under the blue moon, preserved as if by a miracle??
Now, lets compare that with what, according to ?The Secret Diary of Admiral Richard Evelyn Byrd,? was a meeting between The Admiral and the ?Master? of the Arianni;
?Yes, my son,? replied the Master, ?the dark ages that will come for your race will cover the Earth like a pall, but I believe that some of your race will live through the storm, beyond that I cannot say. We see a great distance a new world stirring from the ruins of your race, seeking its lost and legendary treasures, and they will be here my son, safe in our keeping??
It appears to me that the ?Master? of the Arianni was either a great Ronald Coleman fan that spent his time watching old surface world movies or ? this is a blatant case of plagiarism. You decide.
Maar het leest zo lekker wegquote:Op zondag 27 februari 2011 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
http://thehollowearthinsider.com/news/wmview.php?ArtID=6
[..]
Het las mij te lekker weg, dat vond ik het probleem... een piloot die in een mooie verhalende romanstijl schrijft heeft zijn roeping gemist.quote:
je bedoeld waar ik dit uit heb geknipt?quote:Op zondag 27 februari 2011 15:16 schreef The_stranger het volgende:
Deze hele mythe doet me denken aan een van mijn favoriete verhalen van H.P. Lovecraft, at the mountains of madness en at the earth's core, waarbij frappant is dat het eerst genoemde verhaal al vaker aan de basis heeft gestaan van hedendaagse mythes..
Jawel, bedacht me dat ook al. Allemaal iets té .quote:Op zondag 27 februari 2011 15:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het las mij te lekker weg, dat vond ik het probleem... een piloot die in een mooie verhalende romanstijl schrijft heeft zijn roeping gemist.
Dat wel natuurlijk, maar ik geloof ook geen reet van die verhalen. Het zijn legendes.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, bedacht me dat ook al. Allemaal iets té .
Maar wie weet bestaat er echt zo'n wereld , zou toch geweldig zijn
Ja precies, er zijn vele overeenkomsten tussen een fictief verhaaltje en deze mythes. Je zou bijna denken dat ook dit verhaal gewoonweg overgenomen is uit zijn boeken...quote:Op zondag 27 februari 2011 15:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
je bedoeld waar ik dit uit heb geknipt?
Is onze aarde hol? #2
Ik had hetzelfde namelijk...
Volgens Peter Beeching en Colin Summerhayes is het een fabeltje.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier een interessant artikel.
Hitlers Antarctic Base the Myth and the Reality
Hieruit blijkt dat het fabeltjes zijn.
Ik zou wel eens van bijvoorbeeld Bankfurt willen weten wat hij precies weet aangaande dit onderwerp.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens Peter Beeching en Colin Summerhayes is het een fabeltje.
Tja, het is maar net wie en wat je gelooft.
Iig erg leuk om deze artikelen te lezen.
Ja, of het is verzonnenquote:Op zondag 27 februari 2011 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
En is er ooit nog wat vernomen van deze bemanning?
quote:Op zondag 27 februari 2011 18:19 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ja, of het is verzonnen
Hoe moet je anders zo'n log krijgen.
Zoals over die 300.000 (!!!) jaar oude maglev rails in de aardkorst waar hij eerder over sprak.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk, maar ik geloof ook geen reet van die verhalen. Het zijn legendes.
Tenzij Bankfurt met iets op de proppen komt waardoor ik van mening verander natuurlijk
daar heb je toch wel een punt bakfurtjequote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Bankfurt heeft wel vaker een punt. Verstopt tussen de andere posts van hem.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:46 schreef ForbiddenChapters het volgende:
[..]
daar heb je toch wel een punt bakfurtje
op het begin was het allemaal een beetje vaag en duister maar hij kan wel punten maken inderdaad , Touché bankfurtquote:Op zondag 27 februari 2011 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bankfurt heeft wel vaker een punt. Verstopt tussen de andere posts van hem.
Laat P_o_P dit niet lezenquote:Op zondag 27 februari 2011 22:57 schreef ForbiddenChapters het volgende:
[..]
op het begin was het allemaal een beetje vaag en duister maar hij kan wel punten maken inderdaad , Touché bankfurt
P_o_P = bankfurt?quote:
ik snap niet alle afk die jullie gebruiken.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zou een hele vreemde wending zijn
Oh ja, dat is waar ook.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bankfurt is toch een gevaarlijke charlatan, volgens poppekop?
P_o_p is de afkorting voor extreem toffe gastquote:Op zondag 27 februari 2011 23:22 schreef ForbiddenChapters het volgende:
[..]
ik snap niet alle afk die jullie gebruiken.
of persoonlijke ontwikkelings planquote:Op zondag 27 februari 2011 23:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
P_o_p is de afkorting voor extreem toffe gast![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:32 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja vond je? Het zijn OF educatieve kinderseries die hij noemt OF series die overduidelijk alleen zijn gemaakt om speelgoed te verkopen. (zoals Transformers of G.I. Joe in de 80s).quote:Op zondag 27 februari 2011 22:46 schreef ForbiddenChapters het volgende:
[..]
daar heb je toch wel een punt bakfurtje
How the Animated Series G.I. Joe Predicted Today’s Illuminati Agendaquote:Op maandag 28 februari 2011 05:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
[..]
Ja vond je? Het zijn OF educatieve kinderseries die hij noemt OF series die overduidelijk alleen zijn gemaakt om speelgoed te verkopen. (zoals Transformers of G.I. Joe in de 80s).
Pokémon heeft men nog proberen te verbieden in Amerika omdat het de evolutietheorie zou promoten
Lijkt me wel een hilarische gave voor op feestjes om achter elk gespreksonderwerp de betreffende complottheorie te kunnen vertellen though.
Mijn God... de stupiditeit...quote:Op maandag 28 februari 2011 10:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
How the Animated Series G.I. Joe Predicted Today’s Illuminati Agenda
quote:
Fijn dat je het punt dat je wilt maken ook even netjes toelicht.quote:
Mijn punt was vooral dat er geen idee zo stupide is zonder dat het wel aanhangers heeft.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Fijn dat je het punt dat je wilt maken ook even netjes toelicht.
Je punt is dus dat G.I. Joe bewust een parodie is op de verhalen die er over de Illuminati rond gaan?
De Illuminati (niet Illumaniti) bestaan wel degelijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mijn punt was vooral dat er geen idee zo stupide is zonder dat het wel aanhangers heeft.
Om meer te zien in G.I.Joe dan een veredeld reclameblok om het speelgoed aan de man te brengen gaat gewoon nergens over... je gaat met een volwassen blik complot-theoriën zoeken in een tekenfim voor kinderen die het keken omdat explosies en toffe personages in zaten.
De belevingswereld van de doelgroep is zo compleet anders (hopelijk) dan die van de volwassene (hopelijk) die dit stuk heeft geschreven dat het puur daarop al compleet misgaat.
En dan nog even afgezien van het feit dat ik persoon niet in die complete Illumaniti geloof *ondanks* het feit dat ik leefde op 80s cartoons
Ja typfoutje, sue me... en vergeef me als ik je niet direct op je woord geloof...quote:Op maandag 28 februari 2011 10:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De Illuminati (niet Illumaniti) bestaan wel degelijk.
Het zijn subliminals. Kinderen hebben dat niet door nee. Ik kan het weten, want ook ik keek hier graag naar. Evenals naar M.A.S.K. en He-Man.
Deze post van Ali zegt het allemaal wel zo'n beetje (het niet relevante er uit gefilterd):quote:Op maandag 28 februari 2011 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja typfoutje, sue me... en vergeef me als ik je niet direct op je woord geloof...
Weest kritisch is mij altijd geleerd
Subliminals werken alleen als je het refentiekader hebt om ze te snappen... daarbij zijn er honderdduizenden (zo niet miljoenen) kinderen in de jaren 80 opgegroeid met die cartoons.
Wat hebben die subliminals ons gezegd dan? Persoonlijk verwacht ik eerder een oplegger te zien veranderen in een robot van 30m hoog dan dat ik iemand van de Iluminati tegenkom.
maar dit is wel erg offtopic hier, dit verdiend vast een eigen BNW topic?
Maar inderdaad, zwaar off topic.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Door de geschiedenis heen zijn er altijd verschillende klassen binnen een maatschappij geweest. De belangrijkste tot ong. de 17e eeuw waren de priesterlijke elite, de adel, en de gewone man. Religieuze elite en adel regeerden meestal samen, waarbij de religieuzen vaak een grotere macht hadden dan de heersende koning/koningin/pharaoh enz. Vaak was er ook sprake van het idee dat de koning een reincarnatie was van een god, de zonnekoning.
Wat het volk voorgeschoteld kreeg aan religie, bijv. in Egypte, was niet wat de elite werkelijk geloofde. Zo werd aan het volk verteld dat bijv. de zon een god was, terwijl de elite de zon als een symbool zag voor iets anders, bijv. de actieve mannelijke kracht in het universum. Dit onderscheid tussen geheimgehouden kennis en wat iedereen te horen kreeg, is esoterie vs exoterie, waarbij esoterie de geheime leer is, en exoterie de openbare leer.
De voornamelijk kabbalistische esoterische leer uit het midden oosten is door de tijd heen overgedragen door middel van veel verschillende groepen. De kabbalah is een vorm van joods mysticisme ontwikkeld ten tijde van de babylonische ballingschap, toen de joden gedeporteerd werden naar babylon. Vervolgens hebben verschillende groepen deze kennis doorgegeven, waaronder islamitische geheime groepen zoals de hashishim. Ten tijde van de kruistochten werd deze kennis overgenomen door de Tempeliers. Deze namen hem terug naar Europa. Vervolgens zijn de jezuieten, rozenkruisers, vrijmetselaars ermee aan de haal gegaan. De katholieke kerk is tegenwoordig de voornaamste bezitter van dezelfde esoterische leer.
De leden die ingewijd zijn in deze esoterische leer beschouwen zichzelf 'verlicht', omdat ze kennis hebben ontvangen die anderen niet hadden. Om ingewijd te worden zijn er vele criteria. Als gewone man kom je meestal niet erg ver. De meeste illuminaten vandaag zijn leden van traditioneel occulte families, dus de koningshuizen, grote industrielen, bankiers, religieuze elite.
Met esoterie kun je grofweg twee kanten op: de lichte of de duistere kant, zoals er donkere en lichte magie zou zijn. De lichte kant wordt ook wel luciferianisme genoemd, de donkere satanisme.
Zoals al gezegd is er een genootschap dat letterlijk de 'illuminati' heet, dit is een organisatie met spirituele en politieke doeleinden die de vrijmetselaarsloges gebruikt en ik denk dat zodoende de muzikanten via vrijmetselarij door de illuminati gedirigeerd worden om ons te beinvloeden via beeld en geluid. Zie het als de mafia gecombineerd met magie. Als je het over de top illuminaten hebt die de boel werkelijk besturen, gaat het om beroepscriminelen, psychopaten, leugenaars, mensen die geen problemen hebben met mensen afslachten in een oorlog, enz. Deze mensen zijn bezeten en hebben weinig menselijkheid meer over.
Occultiste Alice Bailey schreeft in haar boek 'the externalization of the hierarchie' hoe het gewone volk bekend gemaakt diende te worden met de geheime kennis. Dat gebeurt nu via de media ter voorbereiding op een geplande spirituele transformatie van de hele wereld waarin de esoterische utopie verwezenlijkt zou moeten worden. Satans koninkrijk op aarde.
Dat hoop je danquote:Op maandag 28 februari 2011 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Gelukkig ben ik atheïst en negeer ik elke vorm van popmuziek dus zit ik safe.
Ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:55 schreef mokelembembe het volgende:
Zijn er ook theorieen dat de aarde vierkant of een kegel is?
Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:quote:
Het poppetje staat de verkeerde kant opquote:Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:51 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het poppetje staat de verkeerde kant op
Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
arm eenzaam harkenpoppetjequote:Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ie is doorgegaan:quote:
quote:Voyage to Our Hollow Earth
Our hearts and prayers go out to the Currey family on the passing of Steve Currey. He lived life as we all should and will be deeply missed. We miss you Steve...
As a result, this site has been closed and all future trips have been cancelled. For more information about this website please contact us at info@voyagehollowearth.com
Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie is doorgegaan:
[..]
Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).quote:Op zondag 6 maart 2011 11:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.
Vooral dát lijkt me belangrijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.
Jij bent er geweest?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te zijn geweest. Je moet gewoon voor jezelf denken en je niet laten beinvloeden door blablablabla. bladieblabla... blabla.. denk voor jezelf... bla bla... je zult vinden wat verborgen wordt verhouden...bladiebla.. blabla..quote:
quote:
Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.
De Grieken? (edit : Je hebt gelijk, heb het even opgezocht) Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.
Een duidelijke aanwijzing hiervoor is de globus cruciger. Waarom zou een vroeg Christelijk symbool de aarde als rond voorstellen als men dacht dat deze plat zou zijn. Het symboliseert de macht van god over de aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_cruciger
[ afbeelding ]
http://bethyada.blogspot.(...)-and-flat-earth.html
Want dan wisten ze wel raad met je. Werd je zeer hardhandig op andere gedachten gebracht .quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De Grieken? Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Ik vraag me af hoe een rijksappel rond kon zijn, zonder in botsing te komen met de kerk, dan..
Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.quote:"As to the fable that there are Antipodes, that is to say, men on the opposite side of the earth, where the sun rises when it sets on us, men who walk with their feet opposite ours, there is no reason for believing it. Those who affirm it do not claim to possess any actual information; they merely conjecture that, since the earth is suspended within the concavity of the heavens, and there is as much room on the one side of it as on the other, therefore the part which is beneath cannot be void of human inhabitants. "
Inderdaad.. Niet te geloven zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)
[ afbeelding ]
en Sint Augustinus, die wel voor een ronde aarde was, maar niet geloofde dat er aan de andere kant mensen leefden.
[..]
Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.
Ook in de Talmud staat een passage over dat de aarde rond is. In de wiki erover staan veel meer bronnen van geestelijken die in het idee van een ronde aarde geloofden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth
Nostradamus. in die richtingquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:00 schreef Allessio het volgende:
Even off-topic..
Is hier ergens een topic te vinden over het onderwerp: Mensen die in hypnose/trance worden gehouden en vervolgens praten over de toekomst?
Kwam laatst een artikel tegen waar zo een persoon sprak over dat er een oorlog zou komen die de hele mensheid zou verscheuren met als gevolg dat er geen landen en staten meer zouden bestaan en vele zouden sterven.
Wel zouden er een paar overlevenden naar de maan gaan en daar een bestaan opbouwen zonder religie. Iedereen zou trouwens in de toekomst een bruinachtige huidskleur hebben..
Alleen vond ik het vreemd dat de persoon die de vragen stelde vervolges vroeg: En hebben we nog bezoek gehad van buitenaardsen? Kreeg als antwoord vervolgens nee..
Offtopic inderdaad, maar misschien bedoel je deze Dolores Cannonquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:00 schreef Allessio het volgende:
Even off-topic..
Is hier ergens een topic te vinden over het onderwerp: Mensen die in hypnose/trance worden gehouden en vervolgens praten over de toekomst?
Kwam laatst een artikel tegen waar zo een persoon sprak over dat er een oorlog zou komen die de hele mensheid zou verscheuren met als gevolg dat er geen landen en staten meer zouden bestaan en vele zouden sterven.
Wel zouden er een paar overlevenden naar de maan gaan en daar een bestaan opbouwen zonder religie. Iedereen zou trouwens in de toekomst een bruinachtige huidskleur hebben..
Alleen vond ik het vreemd dat de persoon die de vragen stelde vervolges vroeg: En hebben we nog bezoek gehad van buitenaardsen? Kreeg als antwoord vervolgens nee..
Uit haar boeken wordt dan ook duidelijk dat diegenen die hier met een welbepaalde taak zijn, deze meestal uitoefenen op onbewust niveau ...quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:59 schreef truepositive het volgende:
Ze was erg boeiend op Project Camelot, maar toen ze zei dat Obama een lightworker was had ik wel zoiets van.. hmmmm?
Dat rijmt, maar vindt je het idee bedreigend ?quote:
Vette link!quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:27 schreef Hoedjeman het volgende:
[..]
Dat rijmt, maar vindt je het idee bedreigend ?
Ik neem aan dat er nog diverse dimensies zijn die wij eenvoudige aardlingen niet kennen, hoe gewikkeld het ook kan zijn.
M'n ouwe ma is een van de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de aarde hol is, heeft er lang voordat er internet was een aardige studie van gemaakt. Wat je aanneemt moet je zelf weten, maar als je je een beetje gaat verdiepen in alle onalledaagse dingen dan kom je heel wat tegen waar je mond van open valt.
Persoonlijk denk ik dat de aarde zoals wij die kennen met ons eenvoudige 3D voorstellings vermogen, rond is met een dichte kern, maar 'zoals wij die kennen' hoeft natuurlijk niet de enige oplossing te zijn.
Achter het heelal schijnt niets te zijn, geen ruimte, geen lucht, geen vacuum en geen ledigheid, maar NIETS. Kun jij je dat voorstellen ? Nee, en daarmee zie je al dat ons aardling's voorstellingsvermogen toch beperkt is.
Ben benieuwd naar de visie van je maquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:27 schreef Hoedjeman het volgende:
[..]
Dat rijmt, maar vindt je het idee bedreigend ?
Ik neem aan dat er nog diverse dimensies zijn die wij eenvoudige aardlingen niet kennen, hoe gewikkeld het ook kan zijn.
M'n ouwe ma is een van de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de aarde hol is, heeft er lang voordat er internet was een aardige studie van gemaakt. Wat je aanneemt moet je zelf weten, maar als je je een beetje gaat verdiepen in alle onalledaagse dingen dan kom je heel wat tegen waar je mond van open valt.
Persoonlijk denk ik dat de aarde zoals wij die kennen met ons eenvoudige 3D voorstellings vermogen, rond is met een dichte kern, maar 'zoals wij die kennen' hoeft natuurlijk niet de enige oplossing te zijn.
Achter het heelal schijnt niets te zijn, geen ruimte, geen lucht, geen vacuum en geen ledigheid, maar NIETS. Kun jij je dat voorstellen ? Nee, en daarmee zie je al dat ons aardling's voorstellingsvermogen toch beperkt is.
Ja, ik eigenlijk ook wel. Regel ff een accountje voor 'rquote:Op zaterdag 12 maart 2011 00:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de visie van je ma
Die zwaartekracht formules zijn gebaseerd op de denkwijzen van de intelligentste mensen der wereld. Het is dus bedacht en onderzocht er kan altijd nog iets vreemds zijn waardoor deze theorie verworpen wordt zowel gedeeltelijk of helemaal van de kaart geveegd wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:44 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Per direct, al dat bewijs wat hier naar boven komt
Laat nou maar eens zien hoe dit mogelijk is i.c.m. met zwaartekracht formules.
Aangezien wij met behulp van de zwaartekracht van de zon en andere planeten onze ruimteschepen met een slinger naar hun eindpunt kunnen sturen, zijn onze theorieen aardig volmaakt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:10 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Die zwaartekracht formules zijn gebaseerd op de denkwijzen van de intelligentste mensen der wereld. Het is dus bedacht en onderzocht er kan altijd nog iets vreemds zijn waardoor deze theorie verworpen wordt zowel gedeeltelijk of helemaal van de kaart geveegd wordt.
Ik zeg ook niet dat men deze zwaartekracht-theorie helemaal kan verwerpen, het kan zijn dat in de holle ruimte van de aarde andere theoriën van toepassing kunnen zijn. We moeten wachten tot het onderzoek gestart wordt naar de ruimte onder de "korst-laag" van de aarde. Tot die tijd kunnen we alleen maar speculeren. Waar zijn die ontdekkingsreizigers van vroeger? Zoals Columbus/Darwin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Aangezien wij met behulp van de zwaartekracht van de zon en andere planeten onze ruimteschepen met een slinger naar hun eindpunt kunnen sturen, zijn onze theorieen aardig volmaakt.
Besef je je wel hoe moeilijk het was om toendertijd de Marslanders van de Nasa via een andere planeet een zwaartekrachtslinger te geven en ook nog precies op Mars gericht te krijgen nadat de slinger voltooid was?
Ik snap het niet. Lees het dik gedrukte nog eens rustig na. Je spreekt jezelf tegen. De zon staat 150 kilometer ver van de aarde af (volgens jou). De zon binnen in de aarde is 0,0 kilometer van de aarde af en heeft zodoende weinig kracht nodig om degene in de holte van de aarde (als die al bestaat) warm te houden.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:10 schreef Biels het volgende:
Een zon binnenin de aarde. Echt, serieus. De zon staat 150 miljoen kilometer verderop en houdt genoeg kracht over om onze planeet op te warmen tot 50+ graden celcius op sommige plekken. En jij denkt dat een
klein zonnetje
binnenin de aarde iedereen wel warm kan houden zonder problemen?
De problemen die ik bedoel zijn dat het veel te warm zou worden.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:27 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Lees het dik gedrukte nog eens rustig na. Je spreekt jezelf tegen. De zon staat 150 kilometer ver van de aarde af (volgens jou). De zon binnen in de aarde is 0,0 kilometer van de aarde af en heeft zodoende weinig kracht nodig om degene in de holte van de aarde (als die al bestaat) warm te houden.
We hebben het ook over een heel klein zonnetje in de holte; niet zo groot als de zon die nu aan onze horizon te zien is.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:33 schreef Biels het volgende:
[..]
De problemen die ik bedoel zijn dat het veel te warm zou worden.
Nee, de zon nou naar schatting een keertje of 5000 kleiner moeten zijn om de uitgestoten warmte binnen acceptabele waarden aan de binnenkant van de aarde te houden. En dan nog is dat alleen op het uiterste randje van de "holle aarde", dus helemaal tegen de aardkorst aan, zeg maar.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
We hebben het ook over een heel klein zonnetje in de holte; niet zo groot als de zon die nu aan onze horizon te zien is.
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik argwaan krijg over het idee dat er een holte is met levende intelligente wezens. Tja er is wel vuur, kijk maar naar het lava. Misschien is er helemaal geen zon nodig en denken we te zeer aan onze vastgeroeste levensbenodigdheden.
EDIT: Er zou ook leven zijn gevonden in een meteoriet dat uit de ruimte afkomstig is. Ik weet niet of het 100% zeker is wat ik nu ga zeggen. Het schepsel dit keer een bacterie heeft de ruimtereis overleeft en heeft het koude doorstaan.
Ik heb al een paar keer uitgelegd dat een zon zo klein nooit een zon zou kunnen zijn geworden omdat kernfusie nooit plaats zou vinden in een bol gas van zo'n afmeting. Een bol moet net iets groter zijn dan Jupiter om tot kernfusie te komen om vervolgens te ontbranden als een ster.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:39 schreef ManianMan het volgende:
[..]
We hebben het ook over een heel klein zonnetje in de holte; niet zo groot als de zon die nu aan onze horizon te zien is.
Mooie graphics, alleen jammer (en niet verwonderlijk) dat de teksten boordevol met taalfouten staanquote:
Heel erg vaak denk ik...quote:Op maandag 21 maart 2011 22:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe vaak moet ik nog uitleggen dat een zon in het midden van de aarde gewoon niet mogelijk is???
Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.quote:
dat is inderdaad een vette link.quote:
Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.
Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen. Tevens is het een zwakke krachtquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.
Ik zal het anders nog eens simpel uit proberen te leggen. Als een gaswolk samentrekt onder zijn zwaartekracht neemt zijn temperatuur toe. Deze temperatuur zorgt ervoor dat het gas weer uit wil zetten, en geeft ipc tegendruk. Dit stabiliseert als de inwaarste kracht van de zwaartekracht gelijk is aan de uitwaartse kracht van de druk. Alleen bij massa's boven een bepaalde grens komt de druk en temperatuur boven de grens die nodig is voor kernfusie.
Dus? Wat is je punt nou precies?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen.
[quote]
Allicht, maar we kunnen er wel aan rekenen, voorspellingen mee doen etc.
[quote]
Tevens is het een zwakke kracht
dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.quote:
Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.
Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ikquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:52 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.
Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ik
Goed, je argumenten zijn dus op?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.
Ik twijfel niet aan dat de zwaartekracht niet bestaat. Ik twijfel aan de manier zo als wij denken dat 't werkt. Zwaartekracht is maar een weakforce maar toch hangen we het universum-model en er op. Ik denk, ik weet eigenlijk ook wel, dat het huidige model gewoon niet klopt. Darkforce, darkmatter, blackholes worden zomaar geïntroduceerd om bestaande modellen klopend te krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 00:32 schreef truepositive het volgende:
Lambiekje heeft zeker wel een punt. De Wageningen uni connectie met Bayer is op zijn minst zeer twijfelachtig te noemen en er zijn honderden voorbeelden van dit soort zaken. De geinterviewde man in die Zembla doc laat duidelijk zien dat hij gewoon keihard aan het liegen is.
Maar een beetje nuance is wel op zijn plaats, niet iedereen is fout en niet alles is corrupt. En weten zeker ook wel gedeeltelijk hoe de wereld werkt
Zwaartekracht in twijfel trekken gaat zelfs mij een beetje te ver.
Mijn argumenten zijn niet op. Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed, je argumenten zijn dus op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_formation
Dan heb je vast wel wat aan die link. Is vast een mooi punt om te beginnen met meer leren over hoe sterren vormen, en wat bepaalde eisen voor dit proces allemaal inhouden. Misschien dat je dan wel gaat snappen wat ik al in jip en janneke taal omschreef.
Blijkbaar wel, gezien je het onderwerp ergens anders heen probeert te sturen. Dat hebben mensen ondertussen wel door hoor, dat je dat probeerdquote:
Want dit soort dingen hebben niet veel meer te maken met waarom een zon die zo klein is niet kan. Als je hier weer eens een topic over wil starten, be my guest. Vertel ik weer eens dat je beeld over hoe ik over dat soort dingen denk nog steeds niet klopt.quote:Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.
Ja, dat kunnen we wel. Of denk jij dat er een peer aan een appelboom kan groeien?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:
Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
Blijkbaarquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:48 schreef Killaht het volgende:
Maar even serieus mensen, een gat met een diameter van 2300 kilometer aan beide polen. Dat is de kustlijn van Europa (Nederland tot aan zuid Portugal) en dat is niet waarneembaar?
Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over Antarticaquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
BlijkbaarWant er is een mysteriuze reden waarom satellieten nooit precies over de pool vliegen!!! ofzo
Is onze aarde hol?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Killaht het volgende:
[..]
Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over AntarticaSatellieten hebben zelfs de kustlijn en het continent van Antartica in kaart gebracht die voor een groot gedeelte onder het ijs ligt.
Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Is onze aarde hol?
[ afbeelding ]
This rare image from NORAD, aka the "Crystal Palace", shows the path of polar orbiting satellites which is slightly off-center of the true geographic north pole.
Dat overzicht klopt wel hoorquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef Killaht het volgende:
[..]
Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..
Lekkere objectieve bron ook...![]()
Verklaar jij eens de sattelietbeelden van Antartica en de Noordpool? Ik denk ook dat een gat met een diameter van 2300km makkelijk te spotten is.
Ik zie niks.
http://www.gdargaud.net/Antarctica/RadarSat.html
En hoe verklaar je de miljoenen liters water die dan naar binnendonderen de holle aarde in op de Noordpool, dan is dat kernzonnetje gelijk gedoofd.
Niet om het een of ander maar op een bepaald punt moet je wel realistisch blijven.
Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat overzicht klopt wel hoorHeeft te maken met baanmechanica en synchroon blijven met de zon.
In het kort zorgt de passage net langs de pool ervoor dat de baan ietsje aan wordt gepast. Daardoor blijven ze op dezelfde tijd van de dag over elke locatie vliegenquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef Killaht het volgende:
[..]
Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.
Bedankt voor de info.
Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb..quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:47 schreef geertbukken het volgende:
De marianentrog is 11 km diep, en in het filmpje staat duidelijk dat de korst tussen onze aarde en hollow earth tussen de 8 en de 4 km ishoe verklaar je dit?
EDIT: oh het is 8000 miles niet 8000 meters sorry mijn fout![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb..
Nee zo bedoelde ik het niet... ik heb je gewoon zolang niet gesproken dus ik zei alleen even gedagquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Licht jij het eens toe dan...
Ik ben op dit moment niet meer zo scherp.
Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallenquote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef Aurora025 het volgende:
Op het eerste ogenblik lijkt het natuurlijk onmogelijk, maar als je er echt grondig over nadenkt is het niet onmogelijk.
Neem een bol en vul deze met cement. Bij het draaien van de bol verplaatst zich het cement aan de equator van de bol en werkt zich dan naar de "polen". Richting de polen neemt de centrifugekracht af en aan de polen is deze nul. Als het cement dan gedroogd is en je neemt de bol weg van het cement krijg je een bol met openingen aan de polen.
Op de aarde kun je dit ook toepassen, want deze was ooit ook vloeibaar.
Als je naar het middelpunt van de polen zou kunnen lopen zou je nog niet eens direct merken dat er een gat is. De rand van de ingang van het gat is dan natuurlijk rond. Je zult dan denken je loopt gewoon rechtuit en ziet dan opeens een nieuw landschap. Op een gegeven moment zie je dan een oceaan of land als je naar boven richting hemel zou kijken.
Of er een centrale zon is betwijfel ik. Als er een kleine zon zou zijn, zou de oppervlakte van de binnenaarde dan niet verbranden omdat de afstand van de innere zon dichtbij het aardoppervlak is?
Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:08 schreef Killaht het volgende:
[..]
Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallenLoop je lekker op de Noordpool, flikker je gelijk naar beneden die innercore ster in...
Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.
Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school?
True thatquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...
Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezenquote:K&M Tailor: The Land of No Horizon
Van dit boek - in Australië verschenen - is slechts hoofdstuk 6 vertaald. Hier wordt de theoretische onderbouwing van de holle planeten verklaard.
wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef Stranger het volgende:
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm
Iemand hier al rondgekeken
[..]
Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezen
Weer een zon in het binnenste van de planeetquote:Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.
Hoofdstuk 6 komt uit het boek "The Land of No Horizions" van Kevin J. Taylor and Matthew J. Taylor. Een interview met meerdere delen kun je hier beluisteren:
Zo'n ding is best een stuk groter dan een planeetquote:Op woensdag 13 april 2011 13:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Is het begrip dyson shell/sphere hier al voorbij gekomen? Zeer interessant om eens te googelen ivm een eventuele holle aarde
halo.wikia.com/wiki/Micro_Dyson_Sphere
Ik weet dat het geen bron of bewijs is, maar op z'n minst een mooie theorie.
Mooi dat je het samenvat, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik er niet aan hoef te beginnen. 'Niet anders kan zijn dan hol'. Mike, it's amazing!!!quote:Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |