Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegdquote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspxquote:To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.
In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
agreedquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:30 schreef HyperViper het volgende:
Als ze maar meer laten zien dan in die trailer van BF3, geen geflikker bullshit.
Jahoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vosss, je zet toch wel de beelden in de OP zodra ze er zijn he?
ik krijg een beetje oblivion trailer gedachtequote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef vosss het volgende:
http://www.bethsoft.com/elder_council_wallpaper/
Countdowntimer
Ik hoop wel dat het een vette trailer/beelden zijn want anders wordt dat orgasme ook een kutorgasme zeg. Ik ben namelijk al op de point of no return zegmaar, dus klaarkomen doe ik toch wel. Ik hoop dat het een goed orgasme gaat worden en niet dat het er over een klein half uurtje zielig uit sijpelt zegmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef wise het volgende:
[..]
ik krijg een beetje oblivion trailer gedachte
Ik trek het niet meerquote:You’ve seen the game’s teaser trailer, read all about the title in our cover story, and pored over the few Skyrim pictures that have been released. Can you survive the suspense as Bethesda counts down to the first public look at The Elder Scrolls V: Skyrim?
Zwak hoorquote:
The webpage cannot be foundquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:46 schreef Samael het volgende:
Krijg slechts een zwart scherm nu op http://www.elderscrolls.com/
Wahaha, da's best een flinke fuckup, dat ze de php broncode zo laten rondslingerenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef wise het volgende:
*/ /** * add the akqa_micro/lib dir and backend dir to the system_include path */ set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . 'application/micro/lib'. PATH_SEPARATOR. 'application/backend'); /** * include common files */ require_once 'Common/Helper/Autoloader.php'; require_once 'Common/Helper/Functions.php'; /** * include the settings */ require_once 'Common/Config/Settings.php'; /** * lets put the routes here */ $routes = array( '/' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View' ), '/(?P[\w-]+)?' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View', 'data'=> 'post' ), '/change/country' => array( 'controller' => 'Controller_Page_Country' ) ); Akqa_Request::define($routes, false); /** * determine which page to show * if it is a simple get request with no query string execute '/' for get * if if the query string exists, execute '/query_string' for get * if it is a post, execute '/' for post and set the data to post * if the query string contains 'change_country', determine if the country should be changed */ $url = '/'; $method = 'get'; $data = array(); if(isset($_GET['country'])){ $url .= $_GET['country']; }elseif(isset($_POST['month']) && isset($_POST['day']) && isset($_POST['year'])){ $method = 'post'; $data = $_POST; }elseif(isset($_GET['change_country'])){ $url .= 'change/country'; } Akqa_Request::url($url, $method, $data);
wat
LEG TERUG DIE CLIP!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:02 schreef Kn0x het volgende:
hmmm het einde is nogal tegenvallend. Weinig nieuwe info eigenlijk.
Ik denk dat ze binnen de kortste keren Game Informer erbij halenquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:07 schreef wise het volgende:
ik kijk over een minuut of 10 wel nog een keer.
op youtube staat nog niks iig
quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:07 schreef vosss het volgende:
Als iedereen nou ff stopt met F5-en dan kan ik tenminste even kijken
tijd genoeg om een nieuwe videokaart te kopen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:21 schreef vosss het volgende:
Grrr en nu duurt het wachten nog lang had ik maar nooit die trailer bekeken godverdomme![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
PAS OP GEK ZOMETEEN PLAS JE JE PROSTAAT NOG UIT JE KONT!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:
KK ER KOMT NIETS MEER UIT MN PROSTAAT MAAR IK BLIJF MAAR DOOR KLAARKOMEN
Geil is nogal een understatement ik heb zojuist het orgasme van het millenium gehadquote:
Zodra ik thuis ben ga ik ook even rukken kijken. Als ik dat hier doe zijn m'n collega's niet blij met me.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Geil is nogal een understatement ik heb zojuist het orgasme van het millenium gehad![]()
![]()
![]()
![]()
MAAK ER EEN GROEPSSESSIE VAN NJ, EEN GROEPSSESSIE!!!!!!!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:29 schreef NJ het volgende:
[..]
Zodra ik thuis ben ga ik ook even rukken kijken. Als ik dat hier doe zijn m'n collega's niet blij met me.
Ik ook en daarna toen ik mn broek los had nog 8xquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef Chocolatebear het volgende:
Godverdomme, ik kwam zeker 5x in mn broek.
Ben je helemaal besodemieterd? Dan gaan zij ook vrij vragen voor de week na de elfde van de elfde.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:31 schreef vosss het volgende:
[..]
MAAK ER EEN GROEPSSESSIE VAN NJ, EEN GROEPSSESSIE!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
QFTquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:41 schreef wise het volgende:
ongeacht wat het cijfer is, ik koop en speel hem
Ik heb weekend en vanaf morgen nog 4 dagen extra verlof ivm een verhuizing. Dinsdagnacht begin ik weer met 2 nachten en dan heb ik 4 dagen weekend, 2 dagen verlof ivm carnaval, 2 middagen, 2 nachten en dan weer 4 dagen weekendquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Allemaal vrij van het werk? Lucky ones.
ZOMG FRANK SINATRA WAS OOK EEN DRAGONBORN!!!!!!quote:The Empire of Tamriel is on the edge. The High King of Skyrim has
been murdered.
Alliances form as claims to the throne are made. In the midst of this conflict, a far more dangerous, ancient evil is awakened. Dragons, long lost to the passages of the Elder Scrolls, have returned to Tamriel.
The future of Skyrim, even the Empire itself, hangs in the balance as they wait for the prophesized Dragonborn to come; a hero born with the power of The Voice, and the only one who can stand amongst the dragons.
Dat maakt toch geen fluit uit? Ik koop gewoon een nieuwe pc speciaal voor Skyrim. Dat deed ik ook voor Oblivion overigensquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:00 schreef BertV het volgende:
Ik wil jullie niet uit zweefmodus halen... maar wat zijn de systeemeisen?
Ja, maar ik hoop dat ik een nieuwe videokaart in mijn Oblivion machine kan zetten...quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen fluit uit? Ik koop gewoon een nieuwe pc speciaal voor Skyrim. Dat deed ik ook voor Oblivion overigens
Ik heb geen bron, maar volgens mij was dat al bevestigd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:48 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik hoop trouwens dat we Alduin's Wall in-game te zien krijgen
Hmmmm, valt me opzich best tegen (het aantal mensen die bezig zijn met een dungeon)quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik blijf het mooi vinden hoe dat Morrowind's theme te horen blijft in Skyrim's theme.
Enne, ik las net ergens dat de dungeons door 8 man in totaal gemaakt worden, in plaats van 1 man, dus dat komt wel goed, lijkt me
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik herken er wat in van LOTR.
Deel 2 wanneer komt die uit?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:20 schreef RickoKun het volgende:
Ik verveel mij al de hele week dood, ik ga The Witcher maar weer installeren
quote:Lastly we want to thank all of you, the fans, who have kept the Elder Scrolls alive for the last 17 years. You’ve supported us by buying our games, but it’s not just that. It’s that you spread the word. You still make mods and download others’. You discuss the lore, your characters, and your adventures. You give us endless feedback and inspire us all to make something special. We hope to return that support and make a game that everyone can share, get lost in, and be proud of.
Geen compleet nieuwe engine dus zoals verwacht.quote:So much had changed that we decided to call the engine and editor by a new name, the Creation Engine and the Creation Kit. We can't wait to see what all the brilliant mod makers do with these tools.
dat vind ik nou 3x niks eigenlijkquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Witcher 2 ook pas ergens in mei.
quote:nou als je naar de graphics kijkt kan dat nog makkelijk met een nvidia kaart van 5 jaar terug.
Wat een low poly onzin, grijze kleuren, lelijk karakter design, slecht shaders. Erg jammer.
alsof je met een lowres filmpje niet kan zien of iets lowpoly is, slechte karakter design heeft en slechte shaders =)? Dat heeft niks met resolutie te maken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar 00:38. Daar zijn die rotsen (waar de warior op rend) ontzettend lowpoly, slecht getextured en verouderde shaders.
1:31 super low res water, gewoon een plane met een texture er op.
Rendquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:42 schreef wise het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-scrolls-skyrim.html
sommige comments.
[..]
![]()
Waaat, nou dan mag deze boi zeer zekah wel een nieuw pctje aanschaffenquote:tevens goed nieuws:
Volgens Bethesda is deze trailer volledig gecaptured met de xbo 360 versie. PC versie zal er dan waarschijnlijk beter uit gaan zien dan deze versie.
Rend is zoeen Warrior ability in Wowquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Renddie lul weet niet eens waar ie over zwamt
Als je z'n comment goed had gelezen wist je dat het een Warior ability wasquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Rend is zoeen Warrior ability in Wow
Beter ziet de PC-versie er een stuk beter uit dan de 360 anders ga ik er no way 50 (60?) eu voor neer leggenquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:42 schreef wise het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-scrolls-skyrim.html
sommige comments.
[..]
![]()
tevens goed nieuws:
Volgens Bethesda is deze trailer volledig gecaptured met de xbo 360 versie. PC versie zal er dan waarschijnlijk beter uit gaan zien dan deze versie.
Ja Warior's hebben Rend lees nou tochquote:
Warriors ja.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:25 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja Warior's hebben Rend lees nou toch
Je hebt door dat ik 't over die comment op T.net heb op de vorige pagina?quote:
Ik moet Nehrim ook eens uitspelen, en Morrowind.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:29 schreef vosss het volgende:
Godver. Ik ga denk ik maar weer verder met Nehrim tot 11 november ofzo
Jazeker! Grafisch wat opgepoetst met highres textures, een stuk meer voiceactors die een stuk geloofwaardiger overkomen, leuke quests, een fatsoenlijk levellingsysteem en een compleet nieuwe grote wereldquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:53 schreef drumstickNL het volgende:
Hmm is Nehrim erg vet dan? (Alleen duitse stemmen zag ik al?)
Sjesis, ik lees nog eens na en zie dat die kerel faaltquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:11 schreef Neraice het volgende:
[..]
Als je z'n comment goed had gelezen wist je dat het een Warior ability was
Ben je al in Baratheon's kasteel geweest?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Jazeker! Grafisch wat opgepoetst met highres textures, een stuk meer voiceactors die een stuk geloofwaardiger overkomen, leuke quests, een fatsoenlijk levellingsysteem en een compleet nieuwe grote wereld
Voor mij is Nehrim wat Oblivion had moeten zijn.
Alleen balen van die duitse stemmen, maargoed, met engelse subs is ie prima te doen en erg vermakelijk. Ik zit er nu iets van 25 uur in ofzo denk ik en ben nog laaaaaaang niet klaar
Nee. Ik heb ook geen idee hoever ik ben in het verhaal, ik doe alles op mn dooie gemak zegmaar en alle sidequests die ik tegenkomquote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ben je al in Baratheon's kasteel geweest?
Precies het mooiste van die Elder Scroll serie.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:38 schreef Dibble het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
echt weer oblivion installen met modsquote:
Ik was die opmerking al weer vergetenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Sjesis, ik lees nog eens na en zie dat die kerel faalt"op rend" ipv "op rent"
/taalnazi
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:48 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik was die opmerking al weer vergetenDus ik weer helemaal naar boven scrollen, zie ik dat die hele opmerking helemaal niet relevant is
Serieus, ik hou dit niet meer vol. Ik laat mezelf invriezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:15 schreef Aneurysma het volgende:
OMGOMGOMG DIE TRAILER OMGOMGOMGOMGOMGOKMGOKMGOMG.
Eindeloos fappen of zat ie vastgeplakt?quote:
Gast nee, dat is de Morrowind themesong met zang erbijquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik herken er wat in van LOTR.
Imo zijn de Duitse voice-actors een stuk beter dan die 5 actors wat in Oblivion zaten!quote:
Zie die Imperials marcheren op deze muziekquote:Op zaterdag 26 februari 2011 06:07 schreef RickoKun het volgende:
is er ook een nazi mod voor oblivion! Kenserhard marcheren door Kvatch heen en die stomme wood elfs keihard pwnen enzulks
The Elder Scrolls kennende heb je nog genoeg tijd om te sparen, want de videokaart waarmee dat kan komt ergens in 2012 uit.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:31 schreef Baalhaar het volgende:
Iemand al een idee over de specs die je PC nodig heeft hiervoor? En dan met name de grafische kaart ik moet nog een nieuwe kopen en wil gewoon zeker weten dat ik alles op ultra kenser hoog kan spelen
Hehe.. ik koop hem dan iniedergeval niet nu..quote:Op zondag 27 februari 2011 20:33 schreef NJ het volgende:
[..]
The Elder Scrolls kennende heb je nog genoeg tijd om te sparen, want de videokaart waarmee dat kan komt ergens in 2012 uit.
Haha. Herkenbaar, al moet ik zeggen dat straks met de komst van 6990 nog moet bezien. Beest van een kaart. Net zoals de 580.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:33 schreef NJ het volgende:
[..]
The Elder Scrolls kennende heb je nog genoeg tijd om te sparen, want de videokaart waarmee dat kan komt ergens in 2012 uit.
Offtopic: Zojuist geweest, leuke questquote:Op vrijdag 25 februari 2011 01:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ben je al in Baratheon's kasteel geweest?
Geniale quest inderdaadquote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Offtopic: Zojuist geweest, leuke quest
Ik ben nu level 22 en mn sterkste wapen doet 59 damage en ik ben te dom om magie te gebruiken.
Nehrim is wel meerdere keren gelinkt op de Bethblog, maar niet door Todd Howard zelf.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef vosss het volgende:
Dat was ook een vette quest ja. Ik dacht ik maak deze nog even af en dan kap ik. Nou dat duurde even!
Wat mij betreft mogen ze de makers van Nehrim per direct in dienst nemen bij Bethesda
Heeft die knakker van Bethesda overigens ooit zijn mening achter gelaten over Nehrim?
game-addon? zoals die woestijn die je kan toevoegen aan de map van oblivion?quote:
Ja ik ben het er zeker mee eens dat Morrowind en Oblivion allebei sterke kanten hadden, maar ik denk wel, met wat ik hier gezien heb, dat ze het gaan samenbrengen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:32 schreef Jero_nimo het volgende:
Nee, het is een stand-alone mod die erg groot is. Draait eigenlijk gewoon apart van Oblivion, maar je moet het natuurlijk wel geïnstalleerd hebben.
Als je ook nog Oblivion wilt spelen moet je wel steeds de mods weer aan/uitzetten.
Maar het gaat hier natuurlijk over Skyrim en oooh wat heb ik daar een zin in. Dit lijkt me zo'n goed spel worden. Speel nu nog steeds Morrowind en Oblivion welke allebei hun goede punten hebben. Hopen dat Skyrim al die goede punten bij elkaar kan brengen!
Ik denk eerlijk gezegd dat als Morrowind zwart is en Oblivion grijs, dat Skyrim dan richting wit neigt. Ofwel, nog verder van Morrowind verwijderd dan Oblivion al was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:17 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja ik ben het er zeker mee eens dat Morrowind en Oblivion allebei sterke kanten hadden, maar ik denk wel, met wat ik hier gezien heb, dat ze het gaan samenbrengen.
Laten we het hopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:09 schreef Baalhaar het volgende:
Ik heb opzich niet zo heel veel problemen met het meelevelen in oblivion. Al is het natuurlijk wel veel beter als je soms van die kleine beestjes hebt rondlopen die je 1 exp geven en in één klap dood zijn, om dan vervolgens in een grot te lopen met een draak van lvl 80Een groot deel van de lol van een RPG voor mij is progressie boeken. Delen die aanvankelijk te gevaarlijk zijn om te verkennen langzaamaan betreden, daar je weg doorheen vechten en weer door naar het volgende gebied waar je nu eindelijk sterk genoeg voor bent. Dat ontbrak in Oblivion.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren totaal geen barrières om ergens heen te gaan, je kon de hele kaart direct bereizen. Ik vond het jammer, het ontnam ook een deel van de incentive om door te gaan.
Klopt. Maar aan de andere kant staat de enorme vrijheid die dit systeem biedt. Zie je die berg daar in de verte? Spring op je paard en rijd er naar toe! Het ideale zou natuurlijk een combinatie van deze 2 zijn; genoeg vrijheid maar met stukjes die je nog niet kunt bereiken omdat je te ''zwak'' bent.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Een groot deel van de lol van een RPG voor mij is progressie boeken. Delen die aanvankelijk te gevaarlijk zijn om te verkennen langzaamaan betreden, daar je weg doorheen vechten en weer door naar het volgende gebied waar je nu eindelijk sterk genoeg voor bent. Dat ontbrak in Oblivion.
Er waren totaal geen barrières om ergens heen te gaan, je kon de hele kaart direct bereizen. Ik vond het jammer, het ontnam ook een deel van de incentive om door te gaan.
Ja vind ik ook.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:24 schreef speknek het volgende:
Hoezo? Ze zijn positief, ik vind het wel goed dat ze niet meteen op de hypetrain springen, zes maanden voor de release van het vijfde deel in een reeks.
indd, kan je ook beter niet lezen, maar goedquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:28 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Of hij bedoelt de reacties, die lees ik nooit bij T.net
vind het hier wel meevallenquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:00 schreef vosss het volgende:
Hoezo jankers bij Tweakers? Datzelfde gejank zie je overal waar ze het over Skyrim/Oblivion/Morrowind hebben hoor
Maar wel met superieure graphicsquote:Tweakers zijn van die PC-gaming neckbeards, dat zijn echt inferieure gamers, die snappen er nooit iets van.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:22 schreef speknek het volgende:
Tweakers zijn van die PC-gaming neckbeards, dat zijn echt inferieure gamers, die snappen er nooit iets van.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:22 schreef speknek het volgende:
Tweakers zijn van die PC-gaming neckbeards, dat zijn echt inferieure gamers, die snappen er nooit iets van.
De eerste weet ik veel hoeveel reacties gaan enkel en alleen over de graphics.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:22 schreef speknek het volgende:
Mods zullen me jeuken, als ze er maar geen super-casual-iedereen-kan-het-mindless-rondspelen-spel wordtquote:Op dinsdag 19 april 2011 14:59 schreef thettes het volgende:
Een TES game op de console?? Heb je daar ook zoveel mooie mods? En superieure gfx? En een preview die afsluit met "we hebben hier vast weer een goty kandidaat te pakken" kun je moeilijk negatief noemen??
Oblivion was nét een tikkeltje minder goed dan Morrowind vond ik. Maar dat kwam niet door de toegankelijkheid. Dat was juist een stuk logischer en beter in Oblivion. Voor mij was dat meer een kwestie van algehele sfeer en de grotere variatie daarin in Morrowind.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mods zullen me jeuken, als ze er maar geen super-casual-iedereen-kan-het-mindless-rondspelen-spel wordt
Dat maak jij er van....quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:21 schreef speknek het volgende:
Juist, want ontoegankelijkheid en onkunde om je instructie op een goede manier te dirigeren getuigt van karakter, en niet van slecht game design.
Beste gametrailer ooit, blijft prachtigquote:Op dinsdag 19 april 2011 20:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gewoon om nog even flink kippevel te krijgen![]()
Sul.quote:Op dinsdag 19 april 2011 23:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Als ik het spel heb begin ik uiteraard als Dunmer
Wat, zo'n klein dik mietje?quote:
Ze zijn niet dik.quote:
In Oblivion waren het zowat allemaal van die plofkoppenquote:Op woensdag 20 april 2011 00:21 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ze zijn niet dik.
Maar sneaken vind ik altijd zo vet! Vooral i.c.m. Marksman. En dan 20 Dark Brotherhood Quests achter elkaar afraggen. Heerlijk.
Ja maar nu wordt elk ras vet mooi en vet tof natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
In Oblivion waren het zowat allemaal van die plofkoppenIn Morrowind waren ze wel cool opzich
Doet me niksquote:Op woensdag 20 april 2011 00:36 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Ja maar nu wordt elk ras vet mooi en vet tof natuurlijk.
quote:Op woensdag 20 april 2011 01:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Doet me niksAl maken ze de Dunmer godsgruwelijk afzichtig, dan nóg zal ik met dat ras spelen
Het is Khajiitquote:Op woensdag 20 april 2011 01:18 schreef Aneurysma het volgende:
Wow misschien al gepost maar de Kajith's zien er alvast awesome uit.
[ afbeelding ]
Ja weet ik sorry spijt me.quote:
Jezus Fuck, hoe goed ziet dat dan uit.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Die orcFuck yeah Morrowind roots
quote:Op woensdag 20 april 2011 01:25 schreef Aneurysma het volgende:
Jezus Fuck, hoe goed ziet dat dan uit.
Nope, alleen deze 2 staan erop. Nog wel wat met een draak en een character van de achterkant maar niets interessants. Staan gewoon op hun Facebook overigens. http://www.facebook.com/TheElderScrollsquote:Op woensdag 20 april 2011 01:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kun je een Dunmerplaatje vinden?
Ben je al klaar met Nehrim?quote:
Nee die ga ik vanmiddag weer installeren, pc was finaal gecrashed en heb nu een veel betere videokaart dus ik ga even zoeken naar mn savegames (heb ergens tot 35 uur ofzo gespeeld)quote:Op donderdag 21 april 2011 00:59 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ben je al klaar met Nehrim?
heb hem hier thuis liggen, ben op ongeveer bladzijde 40, heel tofquote:Op woensdag 20 april 2011 02:01 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Heeft iemand trouwens het boek The Infernal City gelezen?
Zeer tof boek, ben bijna aan het einde nu, en het vertelt wat er gebeurt na de Oblivion Crisis, als een soort reactie op de rumors die je altijd hoorde.
niet dat ik weet.. anders heb ik het boek voor niets gekocht..quote:Op donderdag 21 april 2011 12:51 schreef Seam het volgende:
KhajiitInferieur ras. Dunmer
Staat er online nog ergens een samenvatting van het verhaal na Oblivion? Ben niet zo'n lezer.
Ik zou zeker verder lezen, want je leest wel een aantal dingen over wat er na oblivion gebeurde!quote:Op donderdag 21 april 2011 12:55 schreef Cazano het volgende:
[..]
niet dat ik weet.. anders heb ik het boek voor niets gekocht..
Ah shitsnacksquote:Op donderdag 21 april 2011 19:29 schreef vosss het volgende:
Wallpapers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fuck resizen. Skyrim hoeft niet te resizen
De voorlaatste ik ook, maargoed, het zijn wallpapers.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Van die laatste zou ik echt heel snel gek worden
Volgens mij krijg je daar inderdaad oogkanker van als je daar te lang naar kijktquote:Op donderdag 21 april 2011 22:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Van die laatste zou ik echt heel snel gek worden
Heb je volkomen gelijk in broeder. Is er al een deel geweest dat het land van de khajit (welke was dat ook alweer?) erin voorkwam? Dat is volgens mij met woestijn enzo. Lijkt me wel grappig om dat in de toekomst te kunnen spelenquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Sja, 't speelt zich af in hun heimat he, geen wonder
Bij Morrowind denk ik aan Dunmer, bij Oblivion aan Imperials en nu dus bij Skyrim aan Nords
In Morrowind was je de 'Nerevarine' ongeacht je ras. Dus het lijkt mij wel vet om als Imperial 'Dovakhin' te zijn. Gezien de haat tussen Imperials en Nords.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij Morrowind denk ik aan Dunmer, bij Oblivion aan Imperials en nu dus bij Skyrim aan Nords
Denk het niet, dat hadden Morrowind en Oblivion ook niet (al speelt 1st person wel fijner).quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:55 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Heeft dit spel alleen first person view?
Ik weet zeker van niet. Immers, in de trailer zie je ook van achter de persoon de camera meebewegen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:55 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Heeft dit spel alleen first person view?
Uhm, dat hadden ze wel?quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Denk het niet, dat hadden Morrowind en Oblivion ook niet (al speelt 1st person wel fijner).
Dat zei ik toch?!quote:Op zaterdag 23 april 2011 13:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Morrowind en Oblivion hadden allebei 1st en 3rd person view hoor.
Nee je leest het verkeerdquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:22 schreef Sloggi het volgende:
OMG zegt: alleen 1st person.
Drizzt: denk het niet, hadden M en O ook niet (alleen 1st person dus).
Baalhaar en jij: hadden ze wel (alleen 1st person dus).
Dus....
Jij zei het foutquote:Op zaterdag 23 april 2011 13:30 schreef drumstickNL het volgende:
Tering gast, moeilijk hé begrijpend lezen..
Eensch.quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:17 schreef The_Substitute het volgende:
Time-out!![]()
Baalhaar las verkeerd, drumstick ging daarin mee, maar jullie bedoelen allemaal hetzelfde! In Morrowind en Oblivion zaten beiden firstperson en thirdperson view en dat zal zeer waarschijnlijk ook in Skyrim 't geval zijn!
Nu kunnen we weer verder met lullen over hoe we allemaal uitkijken naar TES:V!
Juist beter. Ik heb die tijd nodig om genoeg geld op te sparen voor een nieuwe videokaartquote:
Ik vraag me af of die van mij het nog trekt in full hd. Heb na het zien van de screenshots nog wel hoop dat het moet lukken.quote:Op zondag 24 april 2011 15:37 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Juist beter. Ik heb die tijd nodig om genoeg geld op te sparen voor een nieuwe videokaart
Zit nu op school, maar ze laten zeker niet ingame beelden zien? (op de trailer na dan)quote:Op woensdag 27 april 2011 13:58 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/
Tof
Er is zalm in de rivieren dus is het tof!quote:Op woensdag 27 april 2011 14:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zit nu op school, maar ze laten zeker niet ingame beelden zien? (op de trailer na dan)
Je ziet inderdaad niks nieuws, ze bespreken de game na de presentatie die ze hebben gehad.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zit nu op school, maar ze laten zeker niet ingame beelden zien? (op de trailer na dan)
Ze zijn al wel onder de indruk.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:58 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/
Tof
Tja, als je bedenkt dat het op 5-6 jaar oude hardware moet kunnen draaien, dan moeten meeste pcs het wel aankunnen.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die van mij het nog trekt in full hd. Heb na het zien van de screenshots nog wel hoop dat het moet lukken.
Dacht niet dat er standaard hardcore mode in zat. Fast travel zal wel uit te schakelen zijn door een mod.quote:Op vrijdag 29 april 2011 19:37 schreef RickoKun het volgende:
Maar hey homo's en hetero's
Zat er hier ook een soort van "hardcore" mode in? Ik zat even na te denken over het fast travelen; eigenlijk hoop ik dat ze niet alle steden al "klaar" voor "fast travel" hebben...
Dus zeg maar een Fallout aanpak, waarin je alleen fast travel hebt voor hetgeen waar je al bent geweest.
Ohja, en waren de steden open? Of zijn die net zoals in oblivion in closed cells?
Oh jezus hou op zegquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:43 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Nu maar hopen dat je ze niet zo vaak tegenkomt als de cliff racers van Morrowind
Vond het stiekem wel geinig, vooral als je dan bepaalde filmpjes op youtube zagquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:44 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Oh jezus hou op zeg![]()
Dat was echt te ernstig
Same here. 5 euro per week. = ongeveer 140 euro.quote:Op zondag 24 april 2011 15:37 schreef Baalhaar het volgende:
[..]
Juist beter. Ik heb die tijd nodig om genoeg geld op te sparen voor een nieuwe videokaart
"Kunnen draaien" is een rekbaar begrip. Voor mij moet het gewoon vloeiend draaien met veel eye candy op 1920*1080. Anti-aliasing kan ik wel zonder. Dus ben benieuwd of ie dat gaat trekken. Zo niet dan neie videokaartquote:Op vrijdag 29 april 2011 19:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Tja, als je bedenkt dat het op 5-6 jaar oude hardware moet kunnen draaien, dan moeten meeste pcs het wel aankunnen.
Hoop ik.
Begrijpelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:45 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ben opnieuw begonnen met Oblivion. Nehrim ook even gedraaid, kan niet door die duitse stemmen heenprikken helaas, er weer afgehaald.
Daarmee bedoelde ik de xbox360 en ps3.quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Kunnen draaien" is een rekbaar begrip. Voor mij moet het gewoon vloeiend draaien met veel eye candy op 1920*1080. Anti-aliasing kan ik wel zonder. Dus ben benieuwd of ie dat gaat trekken. Zo niet dan neie videokaart
Hoeveel was je daarvoor kwijt?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:57 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb over ongeveer een week trouwens een nieuwe PC, echt een beest. i7-2600, 8 GB RAM, 2x GeForce GTX560, 90 GB SSD, 3 TB magnetische HDD, etc.
Ik hoop Skyrim op maximale settings @ 1920x1200 te kunnen draaien, maar dat zal wel moeten lukken.
Toch wel de 2600k? Die is veel makkelijker te overklokken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:57 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb over ongeveer een week trouwens een nieuwe PC, echt een beest. i7-2600, 8 GB RAM, 2x GeForce GTX560, 90 GB SSD, 3 TB magnetische HDD, etc.
Ik hoop Skyrim op maximale settings @ 1920x1200 te kunnen draaien, maar dat zal wel moeten lukken.
Allemaal al gezien ja, wel heel vetquote:Op zaterdag 30 april 2011 21:10 schreef Simsfan88 het volgende:
Hebben jullie de Sound Design filmpjes al gezien? Had ze zelf nog niet gezien, echt heel vet. Soundtrack is zo ongelofelijk goed.
En zo heb je ook weer diverse "Art of Skyrim" filmpjes, zoals:
Én een Behind the Scenes:
Nee. Ik heb geen interesse in overclocken.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Toch wel de 2600k? Die is veel makkelijker te overklokken.
Komt er een Skyrim voor Mac dan?quote:
Haha waarom? In Oblivion suckte vampier zijn hard.quote:Op maandag 2 mei 2011 01:43 schreef Seam het volgende:
Vampieren vond ik altijd een soort van cheat. Bij Morrowind waren die clans nog leuk.
quote:Op maandag 2 mei 2011 12:39 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Haha waarom? In Oblivion suckte vampier zijn hard.
En dat je bloed moet blijven drinken omdat er anders niemand meer tegen je praat. En ik vond er te weinig voordelen aanzitten, die attribute's zijn leuk maar die kun je ook trainen of enchanten en die dagelijkse spells die je krijgt zijn ook geen bal waard als je een beetje magie kunt. Als er wat unieks bij had gezeten als mind control o.i.d. was het wellicht vetter geweest.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:04 schreef RickoKun het volgende:
[..]Vind je? Je krijgt voor elke attribute zowat +20 bonus als vampier, enige nadeel is dat je niet in et licht kan lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |