Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegdquote:De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.
Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.
Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.
Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.
Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.
Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspxquote:To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.
In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
agreedquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:30 schreef HyperViper het volgende:
Als ze maar meer laten zien dan in die trailer van BF3, geen geflikker bullshit.
Jahoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Vosss, je zet toch wel de beelden in de OP zodra ze er zijn he?
ik krijg een beetje oblivion trailer gedachtequote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef vosss het volgende:
http://www.bethsoft.com/elder_council_wallpaper/
Countdowntimer
Ik hoop wel dat het een vette trailer/beelden zijn want anders wordt dat orgasme ook een kutorgasme zeg. Ik ben namelijk al op de point of no return zegmaar, dus klaarkomen doe ik toch wel. Ik hoop dat het een goed orgasme gaat worden en niet dat het er over een klein half uurtje zielig uit sijpelt zegmaarquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef wise het volgende:
[..]
ik krijg een beetje oblivion trailer gedachte
Ik trek het niet meerquote:You’ve seen the game’s teaser trailer, read all about the title in our cover story, and pored over the few Skyrim pictures that have been released. Can you survive the suspense as Bethesda counts down to the first public look at The Elder Scrolls V: Skyrim?
Zwak hoorquote:
The webpage cannot be foundquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:46 schreef Samael het volgende:
Krijg slechts een zwart scherm nu op http://www.elderscrolls.com/
Wahaha, da's best een flinke fuckup, dat ze de php broncode zo laten rondslingerenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef wise het volgende:
*/ /** * add the akqa_micro/lib dir and backend dir to the system_include path */ set_include_path(get_include_path() . PATH_SEPARATOR . 'application/micro/lib'. PATH_SEPARATOR. 'application/backend'); /** * include common files */ require_once 'Common/Helper/Autoloader.php'; require_once 'Common/Helper/Functions.php'; /** * include the settings */ require_once 'Common/Config/Settings.php'; /** * lets put the routes here */ $routes = array( '/' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View' ), '/(?P[\w-]+)?' => array( 'controller' => 'Controller_Page_View', 'data'=> 'post' ), '/change/country' => array( 'controller' => 'Controller_Page_Country' ) ); Akqa_Request::define($routes, false); /** * determine which page to show * if it is a simple get request with no query string execute '/' for get * if if the query string exists, execute '/query_string' for get * if it is a post, execute '/' for post and set the data to post * if the query string contains 'change_country', determine if the country should be changed */ $url = '/'; $method = 'get'; $data = array(); if(isset($_GET['country'])){ $url .= $_GET['country']; }elseif(isset($_POST['month']) && isset($_POST['day']) && isset($_POST['year'])){ $method = 'post'; $data = $_POST; }elseif(isset($_GET['change_country'])){ $url .= 'change/country'; } Akqa_Request::url($url, $method, $data);
wat
LEG TERUG DIE CLIP!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:02 schreef Kn0x het volgende:
hmmm het einde is nogal tegenvallend. Weinig nieuwe info eigenlijk.
Ik denk dat ze binnen de kortste keren Game Informer erbij halenquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:07 schreef wise het volgende:
ik kijk over een minuut of 10 wel nog een keer.
op youtube staat nog niks iig
quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:07 schreef vosss het volgende:
Als iedereen nou ff stopt met F5-en dan kan ik tenminste even kijken
tijd genoeg om een nieuwe videokaart te kopen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:21 schreef vosss het volgende:
Grrr en nu duurt het wachten nog lang had ik maar nooit die trailer bekeken godverdomme![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
PAS OP GEK ZOMETEEN PLAS JE JE PROSTAAT NOG UIT JE KONT!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:
KK ER KOMT NIETS MEER UIT MN PROSTAAT MAAR IK BLIJF MAAR DOOR KLAARKOMEN
Geil is nogal een understatement ik heb zojuist het orgasme van het millenium gehadquote:
Zodra ik thuis ben ga ik ook even rukken kijken. Als ik dat hier doe zijn m'n collega's niet blij met me.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Geil is nogal een understatement ik heb zojuist het orgasme van het millenium gehad![]()
![]()
![]()
![]()
MAAK ER EEN GROEPSSESSIE VAN NJ, EEN GROEPSSESSIE!!!!!!!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:29 schreef NJ het volgende:
[..]
Zodra ik thuis ben ga ik ook even rukken kijken. Als ik dat hier doe zijn m'n collega's niet blij met me.
Ik ook en daarna toen ik mn broek los had nog 8xquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:32 schreef Chocolatebear het volgende:
Godverdomme, ik kwam zeker 5x in mn broek.
Ben je helemaal besodemieterd? Dan gaan zij ook vrij vragen voor de week na de elfde van de elfde.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:31 schreef vosss het volgende:
[..]
MAAK ER EEN GROEPSSESSIE VAN NJ, EEN GROEPSSESSIE!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
QFTquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:41 schreef wise het volgende:
ongeacht wat het cijfer is, ik koop en speel hem
Ik heb weekend en vanaf morgen nog 4 dagen extra verlof ivm een verhuizing. Dinsdagnacht begin ik weer met 2 nachten en dan heb ik 4 dagen weekend, 2 dagen verlof ivm carnaval, 2 middagen, 2 nachten en dan weer 4 dagen weekendquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:47 schreef CantFazeMe het volgende:
Allemaal vrij van het werk? Lucky ones.
ZOMG FRANK SINATRA WAS OOK EEN DRAGONBORN!!!!!!quote:The Empire of Tamriel is on the edge. The High King of Skyrim has
been murdered.
Alliances form as claims to the throne are made. In the midst of this conflict, a far more dangerous, ancient evil is awakened. Dragons, long lost to the passages of the Elder Scrolls, have returned to Tamriel.
The future of Skyrim, even the Empire itself, hangs in the balance as they wait for the prophesized Dragonborn to come; a hero born with the power of The Voice, and the only one who can stand amongst the dragons.
Dat maakt toch geen fluit uit? Ik koop gewoon een nieuwe pc speciaal voor Skyrim. Dat deed ik ook voor Oblivion overigensquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:00 schreef BertV het volgende:
Ik wil jullie niet uit zweefmodus halen... maar wat zijn de systeemeisen?
Ja, maar ik hoop dat ik een nieuwe videokaart in mijn Oblivion machine kan zetten...quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat maakt toch geen fluit uit? Ik koop gewoon een nieuwe pc speciaal voor Skyrim. Dat deed ik ook voor Oblivion overigens
Ik heb geen bron, maar volgens mij was dat al bevestigd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:48 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik hoop trouwens dat we Alduin's Wall in-game te zien krijgen
Hmmmm, valt me opzich best tegen (het aantal mensen die bezig zijn met een dungeon)quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik blijf het mooi vinden hoe dat Morrowind's theme te horen blijft in Skyrim's theme.
Enne, ik las net ergens dat de dungeons door 8 man in totaal gemaakt worden, in plaats van 1 man, dus dat komt wel goed, lijkt me
quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik herken er wat in van LOTR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |